Отдельных стрелковых полков Отдельных горностр. батальонов Отдельных пулеметных батальонов Отдельных пулеметных рот Отдельных артиллерийских полков Отдельных артиллерийских дивизионов Отдельных батарей ПТО Отдельных капонирной артиллерии Отдельных взводов капонирной артиллерии Отдельных батарей береговой артиллерии Корпусная артиллерия: Корпусных артполков Корпусных зен. дивизионов Артиллерия РГК Гаубичных артполков Гаубичных артполков б/м Пушечных артполков Артполков корпусного типа Отд. гаубичных дивизионов о/м Конница Управление кав. корпусов Кавалерийских дивизий Горных кав. дивизий Отдельных кавалерийских бригад Бронетанковые войска: Управлений механизированных корпусов Моторизованных дивизий Стрелково-пулеметных бригад Танковых дивизий Танковых бригад БТ Танковых бригад Т-26 Танковых бригад Т- 28 Танковых бригад Т-35 Мотоброневых бригад Отд.тяжелых бронепоездов Отд.легких бронепоездов Отд.дивизионов бронепоездов Отдельных батальонов бронедрезин Воздушные силы Управлений воздушных корпусов Управление авиадивизий Управлений авиабригад Тяжелых бомбардировочных авиастрелковых (ДБ-3) Бомбардировочных авиаполков СБ-ЛБ Тяжелобомбардировочных авиаполков (ТБ-3) Двухмоторных истребительных авиаполков (ДИС) Истребительных авиаполков Легкоштурмовых авиаполков Смешанных авиаполков Отд. резервных авиабригад (в составе 2-х полков) Резервных авиаполков Разведывательных эскадрилий Дальнеразведывательных авиаэскадрилий Отдельных эскадрилий связи Корпусных авиаэскадрилий Армейских и войсковых разведывательных авиаэскадрилий Корректировочных авиаотрядов Отрядов аэростатов наблюдения Части ПВО: Управлений корпусов ПВО Управлений дивизий ПВО Управлений бригад ПВО Управлений арт. бригад ПВО Зенитных артполков ( 100 орудийных) Зенитных артполков (60 орудийных) Зенитных артдивизионов РГК Зенитных артдивизионов МЗА Полков ПВО (двух дивизионных) Полков ПВО (трех дивизионных) Дивизионов ПВО Зенитных пулеметных полков Отдельных зенитных батальонов Отд.зенитных пулеметных рот Полков ВНОС (в том числе 1 радиополк)

http://azbyka.ru/otechnik/6/1941-god-v-d...

Третья волна «головановщины» относится к осени 1929 года – она была нацелена уже на деятельность филармонии (Софила). Е. Вольф писал в «Правде» от 15 октября: «Софил явно расходится с линией партии. После «встряски» в БТ и консерватории филармония стала единственным местом для всего, что есть консервативного и реакционного в музыкальном мире». Весной 1929 года объектом травли стала также деятельность Голованова на МРЦ – Московском радиовещательном центре. В конце концов Голованов, все это время продолжавший очень активную творческую деятельность, обратился с письмом к наркому просвещения А. С. Бубнову с просьбой разобраться в создавшейся ситуации. 4 февраля 1930 года в «Известиях» было напечатано постановление коллегии Наркомпроса, где «продолжающиеся нападки на профессора Голованова» рассматривались как «травля специалиста» и выдвигалось требование ко всем организациям, где работал Голованов, «немедленно обеспечить нормальную обстановку для работы». «Головановщина» затихла, но не навсегда. Надо подчеркнуть, что в данный период она исходила не сверху, а снизу, не от высокого партийного начальства, а от «ущемленных» коллег-музыкантов и связанных с ними журналистов и в целом носила, как и пишет А. П. Смирнов, антирусский характер. О том, как относилась к Голованову настоящая интеллигенция, может свидетельствовать хотя бы фрагмент письма дирижера к Неждановой от 18 марта 1929 года, самого разгара «головановщины»: «В воскресенье утром был на концерте Клемперера. Был аншлаг. Было очень много знакомого народу. Меня посадили в ложу к Красину, там сидели Сац, Зискинд, Штейнберги и Хессин. Я в таком окружении! Причем мы много хохотали... Штейнберг и Хессин, смеясь, говорили, что я и здесь их подавляю, а я говорил, что они и здесь продолжают себя чувствовать угнетенными «головановщиной». Сац страшно смеялась. Были Мейерхольд с женой и Таиров (один)... Оба звали в свои театры...» (Сб. «Н. С. Голованов», с. 97.) В архиве музыканта имеется ряд писем-поздравлений от коллег, прочитавших постановление. Одно из них было прислано архиепископом Трифоном, знавшим Голованова еще мальчиком-певчим в Синодальном хоре и высоко ценившим как музыкальный дар Голованова, так и его независимую позицию в отношении русской истории и культуры. К письму от 18 февраля 1930 года приложена фотография владыки и его стихи, посвященные Николаю Семеновичу. Приводим их полностью – как, быть может, самый красноречивый комментарий к изложенному выше.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

25 Бт душмандары жеилип, бут алдына жыгылгыча Машаяк падышачылык кылат. 26 Жеилип жок болчу душмандардын акыркысы болсо — лм. 27 «Кудай бардыгын Анын бут алдына жыгып берди».«Анын бут алдына жыгып берди» делгендердин ичинде Кудайдын з жок экени анык, себеби баарын Машаякка багындырган Ал эмеспи. 28 Бардык нерсе Машаяктын бийлиги алдына багындырылганда, Уулдун з да бардыгын Ага багындырган Кудайга моюн сунуп, толугу менен бардыгында болот.   29 Эгерде лгндн тирил жок болсо, анда кайтыш болгондордун ордуна чмл расмисинен ткндр муну кандай мт менен кылышат? Эгерде лгндр чын эле тирилбесе, анда эмне чн алардын ордуна чмл расмисинен т орун алууда? 30 Андай болсо, эмне чн биз да ар саат сайын жаныбызды тобокелге салып жрбз? 31 Боордоштор, мен кн сайын лмдн жзн крп жрм. Эгебиз Машаяк Ыйсанын алдында силер менен сыймыктанганым канчалык анык болсо, бул сзм да ошончолук анык.     32 Эгерде Эфес шаарында жапайы жырткычтар менен алышканым змдн эле пенделик ниетимден келип чыкса, анын мага кандай пайдасы тиймек эле? Эгерде лгндр тирилбесе, анда, айтылып жргндй, «Эртеки ажал келгиче,   Бгн жеп-ичип алалы».     33 Алданбагыла,     «Арамдарга кошулган   з ыйманын жоготот».     34 Акылыарды жыйгыла да кнг батпагыла! Силерди уяткарып айтарым бул: кээ бириер алигиче Кудайды тааный элексиер.   Дененин тирилиши   35 «лгндр кантип тирилмек эле? Тирилсе, денеси кандай болот?» — деп араардан бир собол таштар. 36 Алда, акылсыз неме-ай! з эккен рн «лмйн» кайрадан сп чыкмак беле? 37 Сепкенде да даяр эгинди эмес, буудайдын же дагы башка смдктн тоголок уругун гана себеси. 38 Ал эми ар бир уруктун кандай келбетте сп чыгарын Кудай чечет.   39 Жандуу нерселердин эт-денеси да бирдей эмес: адамдыкы мындай болсо, айбандардыкы тигиндей, балык менен куштуку да эки башка.   40 Ошондой эле асмандык денелер менен жердик денелер болот. Асмандагысы менен жердегисинин ша-салтанаты бирдей эмес. 41 Кндн знн ша-салтанаты, айдын з ша-салтанаты, жылдыздын да з адеми бар. Ал турсун ар башка жылдыздын да крк ар башка болот.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

35 Ошондуктан байка: сендеги жарык карагы болуп жрбсн. 36 Эгерде бт дене эч карагысыз, жарык болуп турса, анда сага шам жарыгын чачып турган сыяктуу, бтндй жарык болосу.   Сырты жалтырак, ичи калтырактар   37 Ыйса муну айтып жатканда, фарисейлердин бири Аны конокко чакырды. Ыйса анын йн кирип, дасторкондун жанына жамбаштап отурду. 38 Анын тамак алдында кол жуубаганын крп, фарисей та калды.   39 Ошондо Эгебиз ага мындай деди: — Фарисейлер, азыр силер чыны, табагыардын сыртын жууйсуар, бирок ичиерде талоончулук менен жамандык ашып-ташыйт. 40 Акылсыздар, сыртын жараткан Кудай ичин да жараткан эмеспи? 41 Андан кр, идиштин ичиндегисин мусапырларга бербейсиерби, ошондо бардык нерсеер таза болот эле го! 42 Бирок фарисейлер, силердин шоруар куруйт, себеби жалбыз, адырашман, ар кандай жашылчалардын тшмнн ондон бирин зекетке бересиер да, Кудайдын мээрими менен калыстыгынан четтеп кеттиер. Бирок бул жагына да кл буруп, тигил жагын да калтырбашыар керек болчу. 43 Эй, фарисейлер, шоруар куруйт. Силер синагогаларда алдыкы орундарда олтурганды, базарларда элдин эпилдеп саламдашып турганын сйср.   45 Ошондо дин мугалимдеринин бири:   — Устат, бул сз бизге да тийип жатат, — деди.   46 Ыйса ага мындай деди:   — Дин мугалимдери, силердин да шоруар куруйт. Силер оор, адам чыдагыс диний эрежелерди башкалардын жонуна артып, аларды ктрг жардам иретинде чыпалагыарды да тийгизип койбойсуар. 47 Силердин шоруар куруйт, себеби аталарыар лтргн пайгамбарларга кмбз куруп, 48 алардын кылгандарын туура деп эсептеп, ал тургай ошого макул экениерди крстп жатасыар. 49 Ошондон улам Кудай знн даанышмандыгы менен: «Мен аларга пайгамбарлар менен элчилерди жиберем, бирок алардын кээсин лтрп, кээсин сары изине чп салып, кубалашат» деген. 50 Ошону менен дйн жаратылгандан бери 51 — Абылдан тартып, курмандык жай менен э ыйык жайдын ортосунда лтрлгн Закирге чейинкилердин баарынын каны ушул муундан талап кылынат. 52 Дин мугалимдери, силердин шоруар куруйт! Силер билимдин ачкычын колуарга алып алып, зр да кирбей, кирейин дегендерге да бут тосуп келгенсиер.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

12 Ал биринчи жырткыч чн анын бардык бийлигин колдонуп, бт жер жзн жана анда жашагандарды лрч жарадар болуп, бирок айыгып калган баягы биринчи жырткычка табындырды. 13 Ал улуу жана кереметт жышаандарды крстп, ал тургай бардык адамдардын алдында асмандан от чыгарып, жерге тшрд. 14 Биринчи жырткычтын алдында крстг уруксат кылынган жышаандар менен жер бетинде жашагандардын баарын алдады. Кылычтан жараат алып, бирок аман калган баягы жырткычтын урматына эстелик тургузулсун деп элдерге буйрук берди. 15 Экинчи жырткычка бийлик берилип, ал эстеликке жан салды да аны сйлй турган кылды. Анан эстеликке табынбагандарды лтртт. 16 Ошондой эле ал атактуу-карапайым, бай-кедей, кул-эркин дебей, баарын, о колуна же чекесине белги койдуртууга мажбур кылды. 17 Бул белги болмоюн эч ким соода-сатык жргз албай калды. Ал белги болсо баягы жырткычтын аты же анын атын билдирген сан эле. 18 Муну тшн чн кыраакылык керек. Ким акылдуу болсо, жырткычтын санын тшнп алсын, анткени бул адамдык сан. Анын саны алты жз алтымыш алты.   14   Козу жана жз кырк трт ми киши   1 Мындан кийин Сион тоосунда турган баягы Козуну крдм. Жанында чекелерине Козунун жана Анын Атасынын аты жазылган жз кырк трт ми киши туруптур.   2 Ошондо асмандан деиздин клдгнндй, кндн кркргнндй н угулду. Бул н кптгн арфачылар арфада ойноп жаткандай эле. 3 Алар тактынын, трт жаныбардын жана аксакалдардын алдында жаы ыр ырдашты. Ал ырды куну тлнп, дйндглрдн арасынан куткарылып алынган жз кырк трт ми кишиден башка эч ким йрн албады. 4 Булар злрн аялдар менен булгабай, пакиза бойдон калган адамдар. Козу кайда барса, артынан баргандар. Булар адамдардын арасынан куткарылып, алгачкы тшм катарында Кудайга жана Козуга тартуулангандар. 5 Булардын сзнн калп табылбады, себеп дегенде булар эч кынтыксыз адамдар.   ч периште   6 Анан мен асмандын кап ортосун жара блп учуп бара жаткан бир периштени крдм. Ал жер бетинде жашаган ар кандай улуттардын, уруулардын, элдердин жана ар тилде сйлгндрдн баарына жарыялай турган тблкт Жакшы Кабарды алып учуп баратты.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

15 Ал жетекчилерди жана бийликтегилерди куралсыздандырды, аларды эл кзн шылды кылып, знн жеиш салтанатында туткундар сыяктуу ткрд.   16 Ошондуктан эмне жеп, эмне ичип жатканыар чн же кайсы бир диний майрамдарды же жаы ай майрамын, же дем алыш кнд сактабай жатканыар чн силерди эч ким айыптабасын. 17 Булар эми келе турган нерсенин клкс гана, ал эми келе тургандын з Машаяк. 18 Момундукту аябай жактырган, периштелерге табынган жана жеке здрнн крнш-аяндары жннд кп айткан адамдар силердин сыйлыгыарды жок кылышына жол бербегиле. Андайлар адамдык акылына таянып, курулай эле манчыркашат, 19 алардын баш менен, башкача айтканда, Машаяк менен байланышы жок. Баш байламта, муундар аркылуу бт денени азыктандырып, бириктирет да, анан Кудай ойлогондой сп-нгт.   20 Эгер Машаяк менен бирге лп, бул дйндг жиндердин бийлигинен кутулган болсоор, эмнеге дале бул дйнд жашагансып, 21 «Кармаба!», «Жебе!», «Тийбе!» деген эрежелерди аткарып жатасыар? 22 Мына ушул тыюу салынгандардын баары, керектелген со, жок болот. Мунун баарысы те адамдык осуяттар менен окутуулар. 23 Адамдар ойлоп тапкан такыбаалык, момунсунуу жана денени кыйноо менен жасалган бул нерселер кандайдыр бир акылмандык днгн менен, арам каалоолорду башкарганга дегеле кч жок.   3   Ыйык жашоо тууралуу   1 Демек, Машаяк менен тирилген болсоор, анда асманда турганга умтулгула. Ал жерде, Кудайдын о жагындагы ардактуу орунда Машаяк олтурат. 2 Жердеги эмес, асмандагы жннд ойлонгула. 3 Себеби силер лдр, мрр Машаяк менен чогуу Кудайда катылган. 4 мрр — Машаяк келгенде, силер да Аны менен чогуу улуу салтанат менен кайра келесиер.   5 Ошондуктан жердик табиятка тийишт болгондун баарын: жыныстык бузукулукту, адепсиздикти, айбандык кумарды, арам каалоолорду жана бутка табынуучулукка барабар болгон ач кздкт жок кылгыла. 6 Кудайга баш ийбеген адамдар мындай иштери чн Анын каарына калат. 7 Силер да бир кезде ушундай жашап, ушундай эле кылгансыар. 8 Эми болсо баарын: ачууланууну, туталанууну, каарданууну, кара ниеттикти, ушакты жана адепсиз сздрд таштагыла.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

16 Эгер бир жарым Ыйсага ишенгени чн жабыр тартып жатса, буга уялбастан, кайра Машаякка ишенген чн Кудайды дактасын. 17 Соттун болор кн келип калды жана ал Кудай йнн башталат. Ойлоп крср, сот эгер бизден башталса, анда Кудайдын Жакшы Кабарына баш ийбегендердин тагдыры кандай болот?     18 «Эгерде адилетт адамдар да   Куткарылса ара эле, анда, айтчы,   Кудайсыз, кнкрлр эмне болот?»     19 Ошондуктан Кудайдын буйругу менен азап тартып жргндр здрн ар дайым убадасын аткарган Жараткандын колуна ишенип тапшырып, жакшылык кылганын токтотпосун.   5   Жыйындагы жетекчилер менен жаштарга   1 Жыйын жетекчилеринен суранарым: мен да силер менен кызматташ жыйын жетекчисимин, Машаяктын тарткан азаптарынын кбсмн, Ал кайра келгенде крн турган атак-дакты блш тургандарданмын, 2 Кудайдын баккыла деп калтырган «коюн» айласыздан эмес, Ал каалагандай клднп кайтаргыла. з пайдаарды кздбстн, чын дилиерден баккыла. 3 Силерге тапшырылгандарга стмдк кылбай, кайра лг крсткл. 4 Ушундай кылсаар, «Башкы Койчу» — Машаяк кайра келгенде, эч качан чирибес «атак-дактын таажысын» кийесиер.   5 Жаштар, жетекчилерге баш ийгиле. Бир бирие кекирейбегиле, себеби     «Менменсинген адамга   Каршы болот Кудайым,   Моюн сунган адамга   Ырайымын тгт Ал».     6 Андыктан кудуретт Кудайга моюн сунгула. Ал убагы келгенде силерди жогору кклтт. 7 Тйшгрд тгл Ага тапшыргыла, анткени Ал силер чн кам крт.   8 Сергек жана сак болгула. Душманыар ибилис аркыраган арстандай кимди жеп жиберсем деп издеп жрт. 9 Ага бек ишенимиер менен каршы тургула, себеби бт дйндг боордошторуар ушундай эле кыйынчылык тартып жргнн билесиер. 10 Ал эми бардык ырайымдын булагы болгон Кудай бир аз убакыт азап чеккениерден кийин силерди кайрадан жеткиле, кчт, бекем жана олку-солку болбос кылат. Себеби Ал силерди Машаяк Ыйса аркылуу знн тблк дакын блшг чакырган. 11 Ал тблкк бийлик кыла берсин! Оомийин.   Соку сз жана бата тил   12 Бул кыска катымды ишенимд боордошум деп санаган Сила аркылуу жолдодум. Силерге кайрат-дем, кч берип, Кудайдын анык ырайымы йдд айтылгандай экенине кепилдикке ткм келет. Бул катта айтылгандарды бек кармангыла.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

420. В рукописи не только утрачены начальные листы (по-видимому, около 50-ти), но и содержится обширная лакуна, к счастью, восполняемая другим кодексом того же собрания (cod. Vat. Barb. gr. 592), представляющим собою конволют, первая часть которого сохранила недостающие в Barb. 420 листы. На этот кодекс как на часть автографической рукописи Каллиста Ангеликуда , дополняющей давно известный Barb. 420, указал А. Риго. В Barb. 592 входят несколько слов из Исихастского утешения, а также главы 18–22. Полное описание кодексов Barb. 420 и 592 содержится в статье А. Ю. Виноградова, посвященной рукописной традиции Исихастского утешения; статья должна вскоре быть опубликована в 43-м номере БТ. Описание, данное архим. Симеоном (Куцасом) в его исследовании, посвященном Каллисту Ангеликуду 1820 , в целом корректно, однако не учитывает целого ряда деталей, и, кроме того, автору ничего не известно о рукописи Barb. 592. Часть глав из числа 115 входит также в иное собрание, чаще всего именуемое «Главами Каллиста Катафигиота » или «Главами О божественном единении» (перевод именно этого памятника публикуется в настоящей книге). Поскольку до нас не дошло древних рукописей этого произведения, трудно судить, было ли это собрание глав составлено самим Каллистом Ангеликудом или его ближайшими учениками или же оно было создано впоследствии переписчиками, например, XVI или XVII вв., на основе некой не дошедшей до нас копии глав кодекса Барберини. Очевидно, что текст последней главы из 92-х испорчен, и это отражено как в известных нам рукописях данного собрания, так и в славянском переводе. Возможно, рукопись, на основании которой была создана эта подборка, содержала лакуны не только в конце, что и обусловило своеобразное расположение глав, заимствованных из Barb. 420, в собрании глав Каллиста Катафигиота . 91 глава из 92-х находит свои соответствия среди текстов, вошедших в кодекс Барберини, т. е. в упомянутую выше автографическую рукопись Каллиста. По большей части это главы (из числа 219), но, кроме того, в качестве глав выступают и два иных текста: в одном случае это фрагмент 24-го слова Исихастского утешения, а именно его 79-я глава (это слово само представляет собою сотницу глав); в другом – не вошедшее в Исихастское утешение слово.

http://azbyka.ru/otechnik/molitva/vizant...

6. Сказание о исполинах (Быт 6,1-4). Языческие цари и герои считались детьми богов и земных женщин. Этот мотив, по-видимому, использован в библейском сказании о «сынах Божиих», которые вступали в брак с дочерями человеческими. Иногда этот союз толковали как браки между потомством Сифа и греховными потомками Каина. Однако в Библии «сынами Божиими» обычно именуются духовные существа (Иов 2,1; Пс 28,1). В Книге Еноха, которая пользовалась уважением в ранней Церкви (см. ссылки на нее в Иуд 1,6-14), «сыны Божии» — это падшие духи, научившие людей магии и волхованиям. В свете этих сказаний понимали рассказ Быт 6,1-4 Филон и многие отцы Церкви (св. Иустин, свт. Ириней, Климент, свт. Амвросий и др.). Известный православный богослов В. Н. Лосский пишет: «Может быть, это новое падение следует связывать с таинственным общением между ангелами и людьми, в результате чего появляются «исполины». Не было ли это какой-то люциферианской гнозой, из которой человек черпал необычную для себя власть?» (Догматическое богословие. — БТ, в. 8, с.165). Брачный союз в символике Св. Писания нередко означает союз религиозный (Ос 2,16; Ефес 5,25-33), поэтому «брак» с духами может быть понят как измена людей Богу и установление ими греховного союза с духами (т. е. как возникновение язычества ). Исполины в таком случае — это обоготворенные цари языческой древности, прославленные в легендах и мифах. Например, месопотамский царь Гильгамеш изображен как «на две трети бог, на одну треть человек». Примечание. Ветхий Завет нигде прямо не говорит о возникновении многобожия. Из Бытия явствует только, что первозданный человек не имел религии как некой связи с Богом, ибо связывается то, что разделено. Пребывание в Едеме означало непосредственное единение с Творцом. Только после изгнания из Едема люди начинают приносить жертвы — одна из черт, характеризующих религию. Утрата полноты богообщения не лишила человека возможности «познавать» Бога (ср. Рим 1,21), но большинство людей предпочло поклоняться силам природы (Рим 1,23,25). Быт 6,1 сл., возможно, отмечает этот момент перехода к язычеству. В противоположность библейскому учению, наука XVIII-XIX веков определяла начальные формы религии как почитание предков, духов, стихий и священных предметов (фетишей). Понятие же о высшем Начале появилось, согласно этим теориям, лишь в позднюю эпоху (1 тыс. лет до Р.Х.). Однако в XX веке изучение племен, сохранивших черты «первобытной культуры», показало, что и народы с низким уровнем цивилизации имеют представление о верховном Существе, Творце мира (см. ЖМП, 1960, # 11, с.51).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2307...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010