Преподобнаго игумена Саввы Сторожевскаго, Звенигородскаго ВЕЧЕР Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 6. Подобен: Все отложше: Мир возненавидев,/Христа возлюбил еси,/Сиона мысленнаго житель показался еси./Наставлением учителя твоего/совершеннаго послушания достигл еси/и многая искушения претерпел еси./Божественным Духом себе вооружив,/к борению льстиваго, радуяся, изшел еси/и сего победил еси/силою из Девы Возсиявшаго. От юности, преподобне,/плотская мудрования покорил еси духу,/и, в живоносную мертвость одеявся,/светильник, блаженне, явился еси пресветлый./Благодатию Божественнаго Духа/истинен пастырь показався,/словесною, Савво, цевницею/собранное стадо о Христе добре упасл еси/и на пажить духовную возвел еси. Зрети желая мысленную светлость/Божественнаго обожения,/житие возжелев невещественное,/мир оставил еси,/пустыню достигл еси и слезами сию напоил еси, желание улучив,/еже ко Владыце твоему предстояние,/и ныне священнолепно предстоиши,/со Ангелы ликовствуя. Слава, глас тойже. Самогласен: Еже по образу соблюд невредимо,/ум владыку на страсти пагубныя постнически поставив,/во еже по подобию яко мощно возшел еси:/мужески бо естество понудив,/потщался еси хуждшее покорити лучшему/и плоть поработити духу;/темже монашествующих явился еси верх,/житель пустынный, благотекущих обучитель,/правило добродетели известнейшее;/и ныне на Небесех, зерцалом разрешшимся,/отче наш Савво,/чисте зриши Святую Троицу,/моляся несредственне о иже верою и любовию чтущих тя. И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне, и чтения 3. Премудрости Соломоновы чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией,/и не прикоснется их мука./Непщевани быша во очесех безумных умрети,/и вменися озлобление исход их,/и еже от нас шествие – сокрушение;/они же суть в мире./Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут,/упование их безсмертия исполнено./И вмале наказани бывше,/великими благодетельствовани будут,/яко Бог искуси я/и обрете их достойны Себе./Яко злато в горниле, искуси их,/и яко всеплодие жертвенное прият я./И во время посещения их возсияют/и, яко искры по стеблию, потекут./Судят языком и обладают людьми,/и воцарится Господь в них во веки./Надеющиися Нань разумеют истину/и вернии в любви пребудут Ему./Яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Таким образом, благодаря этой счастливой находке нам предоставляется возможность по-настоящему изучить выговские Четьи Минеи. Напомню, что в начале XX в. в комплекте недоставало уже трёх томов (январь, март, май), ныне не хватает ещё августа. Восемь томов, всесторонне палеографическое, кодикологическое и источниковедческое изучение которых мы намерены предпринять, по своему объёму дают полное представление обо всём своде в целом. В настоящей статье изложены результаты начального этапа этого исследования. Четьи Минеи братьев Денисовых – объёмные рукописи, форматом во ½ долю листа, написанные выговскими полууставными почерками, переплёты, доски в тиснёной коже, обрез блока окрашен. Количество листов в томе, как правило, более пятисот; крайними по количественным показателям являются том за февраль (310 л.) и за ноябрь (704 л.). Е.В. Барсов датировал все тома широко – XVIII веком. Теперь мы можем уточнить: два тома из восьми (октябрь и декабрь) написаны на рубеже 80–90-х гг. XVIII в., и являются копиями с более ранних оригиналов. Шесть книг датируются временем составления свода – 10-ми годами XVIII в. Использована бумага голландского производства преимущественно с филигранями «Герб города Амстердама» и «Семь провинций» в нескольких вариантах, которые, хотя и имеют широкий разброс датировок, но вполне укладываются в означенный временной промежуток. Почти каждый том украшен роскошной выходной заставкой-рамкой и большим инициалом поморского орнамента, соответственно времени рукописи, раннего и классического типа (ил. 3:4). Е.В. Барсов в своей статье приводил запись писца (или писицы) в февральском томе, позволяющую датировать его составление 7221−7223, т. е. 1713−1715 гг 1013 . (ил. 5). Исследователь с сожалением писал, что выходной лист имелся и в сентябрьской минее, но был «вырван какой-то варварской рукой» 1014 . Действительно, на соседнем листе зеркально отпечатались начала строк, из которых видно, что по содержанию и объёму запись была близка записи в февральском томе, также содержала просьбу об исправлении ошибок и прощении 1015 . Однако подобный лист был также в ноябрьском томе (о чём в статье 1917 г. не сказано), и он был вырван рукою Е.В. Барсова , поскольку сохранился в коллекции рукописей самого учёного. Это послесловие писца отодвигает начало переписки всего кодекса к 1712 г.: «Начася писати сия святая книга Минея Четья ноябрьская в лета от создания мира осмыя тысящи двусотном и двадесятому текущу [т. е. 7220=1712), соверши же ся в 7223 (1715) лето во общежителстве Пантократорове в полунощной стране близ окиянскаго понта» 1016 . Таким образом, эти записи свидетельствуют, что Четьи Минеи писались в течение четырёх лет, с 1712 по 1715 г.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Плодородящи неплоды паче надежды/Деву, хотящую родити Бога плотию,/радостию светится и ликует, радующися,/велегласно взывающи:/колена вся, срадуйтеся мне, Израилева./Се во чреве ношу/и поношение безчадства отлагаю,/якоже благоизволи Содетель,/услышав молитву мою,/и болезни сердца исцели/в желаемых ми. Иже от немокренна, камене/источивый воду,/плод чреву твоему, Анно,/дарует, Приснодеву Владычицу,/из Неяже вода спасения хощет произыти./Нектому, яко неплодная земля,/пребудеши на земли,/поношение отчуждила еси:/Землю бо возрастивши, плодоносящу Жизни Клас,/поношения отъемлющий всем человеком,/якоже благоизволи/за милосердие милости вообразитися в чуждее. Пророческая речения ныне исполняются:/гора бо Святая в ложеснах водружается;/лествица Божественная насаждается;/престол великий Царев проуготовляется;/место украшается Боговходимое;/Купина Неопалимая начинает прозябати;/Мироположница Святыни уже истекает,/неплодствия реки простирающи Богомудренныя Анны,/юже верою ублажаем. Слава, и ныне, глас 2. Германово: Недоведомое Ангелом и человеком великое,/еже от века сокровенное таинство преславное:/ днесь в ложеснах целомудренныя Анны/младоносится Мария Богоотроковица,/уготовляема во вселение всех Царя веков/и во обновление рода нашего./Юже чистою совестию умолим, вопиюще к Ней:/моли Сына Твоего и Бога,/яко предстательница сущи нас христиан,/спасти души наша. Вход. Прокимен дне. И чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце,/и взят от камения места того, и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде:/и се лествица утверждена на земли,/еяже глава досязаше до небес,/и Ангели Божии восхождаху и нисхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней, и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего,/и Бог Исааков, не бойся,/земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки./И возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши./И возвращу тя в землю сию,/яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божии,/и сия врата небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 6: Весело ныне к торжеству Богомудрыя Варвары/стекшеся, о мучениколюбцы,/сию похвалами, яко цветы, украсим:/радуйся, вопиюще,/со дерзновением Бога в Троице Единаго проповедавшая/и безбожие отеческое обличившая./Радуйся, отца и отечество возненавидевшая,/и любве ради Христовы плоть ранам вдавшая,/и смерть паче изволившая./Радуйся, Горния обители возмездие болезнем восприимшая/и со Христом царствующая./Егоже и прилежно моли/от всякаго обстояния и губительныя смерти/и от врагов нахождения/град сей и люди невредимы сохранити/и спасти души наша. И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная,/возрастившая нам Плод живота,/Тебе молимся, молися, Владычице, со святыми апостолы/помиловати души наша. На стиховне стихиры, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Отца нечестиваго и матерь, Варваро, презревши,/Бога и Вышний Иерусалим возлюбила еси,/в немже живущи ныне,/и нам спребывати тебе/умоли Владыку Христа. Стих: Дивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. Ни пристрастие родителей, ни сласти,/ни доброта телесная, ни богатство,/ни муки отторгоша тя от любве Зиждителя,/Егоже нам, великомученице, милостива сотвори. Стих: Святым, иже суть на земли Его,/удиви Господь вся хотения Своя в них. В Троице Единаго Бога исповедующи дерзновенно, Варваро,/во главу усечена,/венец победы свыше от Христа прияла еси,/с Нимже ныне царствующи,/мир всем испроси. Слава, глас 2: Яко многоценное миро,/кровь твою принесла еси Жениху Христу,/Варваро, мученице непобедимая,/возмездие же от Него прияла еси, венец нетленный./Темже и по страдании твоем/от честных мощей твоих/исцеления богатно истекают верою приходящим и чтущим тя,/яже и нам неоскудно источи/и моли спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Все упование мое на Тя возлагаю,/Мати Божия,/сохрани мя под кровом Твоим. Ина слава, святаго, глас 6: Преподобне отче,/во всю землю изыде вещание исправлений твоих,/тем на Небесех обрел еси мзду трудов твоих,/демонския погубил еси полки/и Ангельския достигл еси чины,/ихже житию непорочно поревновал еси./Дерзновение имея ко Христу Богу,/мир испроси душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

От земли вознося человечество,/Зиждитель прииде,/царский обновляя паки образ./Срадуйтеся, Горних Силы, и воспойте,/вражды средостение, разорися,/прииде, Емуже прилежаше:/Бог бо Человек бывает,/Царь Израилев,/Христос Бог наш. Гряди, Израилю тяжкосердый,/отвержи иже в души твоей надлежащий тебе облак,/познай Создателя, в вертепе раждающагося,/Сей языков чаяние,/Сей разорит праздники твоя,/вопити бо не повинуешися:/Царь Израилев,/Христос приходит. Слава, глас и подобен тойже: Приближается Христос,/Вифлееме, предуготовися,/уже языков спасение озаряет,/благоукраси ясли,/пастыри собери,/призови волхвы от Персиды,/воинства Безплотных умов, воззовите:/Царь Небес/на землю приходит. И ныне, глас и подобен тойже: Зависть же и огнь пояст тя,/безумный прелестниче, воистинну/и законная клятва:/се бо Дева,/якоже Исаия прорече,/име во чреве/и в яслех восклонит Царя,/Имже вси от колена Иудова/сильнии оскудеют. На стиховне стихиры самогласны, глас 4: Вифлееме, украшайся,/воспой, граде Сионе,/радуйся, пустыне, предобручающи радость:/звезда бо предъидет в Вифлеем,/возвещающи хотящаго родитися Христа,/и вертеп приемлет Невместимаго всеми,/и ясли готовятся восприяти Жизнь вечную./Тому вси воспоим и возопиим:/спаси души наша, Иисусе Боже,/воплотивыйся нас ради. Стих: Бог от юга приидет/и Святый из горы приосененныя чащи. Христос грядый – яве Бог наш,/приидет и не укоснит,/от Неискусобрачныя Отроковицы явится,/в вертепе же прочее препочиет/и в яслех безсловесных,/Егоже не вмещает Небо,/приими хотящаго пеленами повитися в тебе,/словом разрешшаго ны от безсловесия./Звезда возвещает,/волсви покланяются,/пастырие свиряют,/чудо зряще страшное,/и Ангели воспевают на земли,/видяще избавление рода нашего. Стих: Господи, услышах слух Твой и убояхся,/Господи, разумех дела Твоя и ужасохся. Исаие, ликуй,/Слово Божие восприем,/прорцы Отроковице Марии,/купине горети и огнем не сгарати зарею Божества./Вифлееме, благоукрасися,/отверзи врата, Едеме,/и волсви, идите видети Спасение, в яслех повиваемое,/Егоже звезда показа верху вертепа,/Жизнодавца Господа,/спасающаго род наш.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На стиховне стихиры праздника, глас 6 (зри день сей выше). Слава, преподобному, глас 8: Приидите, людие, днесь,/в летнюю память Богоноснаго отца сошедшеся,/видите, како в мертвенном сем теле сый,/смертию обладаше,/словом воззвав мертвыя,/и послушаху гласа его:/ов елей возлия сам на ся,/ов же повелением место свое уступаше иному,/ин же по кончине, паки ожив, пребысть,/дондеже уготовася место ему./Сего убо, яко толику благодать от Бога приемша,/похвальными песньми ублажающе, молим:/да молится о нас Христу,/еже воздвигнути нас от прегрешений наших/и избавити от бед души наша. И ныне, праздника, глас тойже: Господи, в Вифлеем пришед,/в вертеп вселился еси,/Небо престол имея,/в яслех восклонился еси,/Егоже воинства окружают Ангел,/к пастырем снизшел еси,/да спасеши, яко Благоутробен, род наш,/слава Тебе. Тропарь , глас 1: Умертвив плотския похоти многим воздержанием/и копанием гробов святым,/присно, аки мертв, в пещере живя,/мертвыя повелением своим воздвизал еси,/Марко прехвальне,/мертви и наша мудрования плотская/и настави нас на течение добродетелей,/моля о нас Единаго Человеколюбца. Слава, и ныне, праздника. НА УТРЕНИ По 1-м стихословии седален, глас 1. Подобен: Лик ангельский: Глас Божественный в сердце своем приемь,/мир оставил и званию Господа своего последовал еси./Тем крест, аки жезл, в руце свои вземь,/тихо о нем жития сего море прешел еси,/мысленнаго же фараона в бездне трудов своих потопил еси/и был еси преподобным украшение, Марко досточудне. Слава, и ныне, праздника. или сей Богородичен: Глас Гавриилов приносим Ти, Чистая Дево:/радуйся, заченшая Творца всех, Бога,/и обновльшая обетшавшее человеческое естество;/радуйся, яко была еси в рождестве Дева/и по рождестве паки Дева пребываеши. По 2-м стихословии седален, глас 5. Подобен: Собезначальное Слово: Кто по достоянию исповесть Человеколюбче Твое к земным, Владыко,/яко крест Твой дал еси им в помощь,/егоже и угодник Твой, в руце приемь, победи вся демонския полки:/сей бо бысть ему броня и шлем спасения,/сей бысть пища и питие сладкое,/сей бысть ему слава и пред преподобными украшение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Премудрости Соломоновы чтение (глава 5): Праведницы во веки живут,/и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./Сего ради приимут Царствие благолепия/и венец доброты от руки Господни,/зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./Приимет всеоружие рвение свое/и вооружит тварь в месть врагом./Облечется в броня правды/и возложит шлем – суд нелицемерен./Приимет щит непобедимый – преподобие,/поострит же напрасный гнев во оружие,/споборет же с ним мир на безумныя./Пойдут праволучныя стрелы молниины,/и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/вознегодует на них вода морская,/реки же потопят я нагло./Сопротив станет им дух силы/и, яко вихор, развеет их,/и опустошит всю землю беззаконие,/и злодейство превратит престолы сильных./Слышите убо, царие, и разумейте,/навыкните, судии концев земли./Внушите, держащии множества/и гордящиися о народех язык,/яко дана есть от Господа держава вам/и сила от Вышняго. На литии стихиры, глас 1: О, крепкия и адамантовыя души твоея,/достоублажаеме Филарете!/ты бо, Небесных всем желанием взыскуя,/сущая на земли нивочтоже вменял еси./Сего ради ни десная, ни шуяя возмогоша сокрушити крепость предложения твоего,/благоизвольне же скорби приял еси, подражая Христу./Яко убо славно улучивый желание твое,/поминай нас, чтущих тя, отче преславный. Глас 2: Дал еси от души алчущим хлеб твой/и души смиренныя насытил еси,/Христоподражательне Филарете,/сего ради возсия, по пророку, во тьме свет твой,/и тьма твоя бысть, яко полудне./ Бог бе с тобою присно./Исполнися душа твоя, и кости твоя утучнеша,/яко вертоград напоенный,/емуже не оскуде вода:/сеяй бо во благословении,/во благословении и пожнет. Око был еси слепым, нога хромым/и отец немощным, всемудре Филарете,/ведый, яко слепец милуемый/благий вождь есть в Царствие Небесное,/и стенам приражаяйся и падаяй в ров от немощи,/рукою же милосердия подъемлемый/уготовляет путь восхождению на Небо./Сице убо и ты, возшед к Седящему на высоких,/выну предстоиши ему, моля спастися от всякаго зла/совершающим и любовию чтущим святую память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, Богородичен. НА УТРЕНИ По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф: Собеседник и сожитель блаженному Василию, отче, был еси/и, того стопам последовав,/яко Безплотен, на земли пожил еси./Тем и преподобным явился еси единожитель,/с ними же тебе непрестанно славим. Слава, и ныне, Богородичен: Умертвися вся крепость моя от множества безмерных зол моих,/и, многими скорбьми одержим, уже отчаяхся./Но помози, Владычице, Ферапонта блаженнаго предстательством,/яко Радость рождши, плачущим утешение. По 2-м стихословии седален, глас 4: Яко в дому воистинну, в пустынном месте вселився, Богомудре Ферапонте,/всякое озлобление претерпел еси,/добрыя детели, яко фимиам благовонен, в жертву благоприятну Богови принесл еси./Тем же дерзновение стяжав к Нему,/моли даровати очищение согрешением иже верою хвалящим святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Прибежище сущим в лютых обстояниих непостыдное,/пременение к Богу согрешающим, Пречистая Владычице,/спаси нас от всяких бед и скорбей,/обстояния и озлобления человеческа, и страшнаго мучения, и страстей безчестия,/несумненною верою Тя присно призывающих, Дево Всепетая. По полиелеи седален, глас 8: Подобен: Премудрости: Нищету убо возлюбил еси паче богатства тленнаго/и союзом любве привязался еси блаженному Василию,/и с ним вся земная и мимотекущая возненавидел еси, блаженне./По преставлении же блаженнаго пустынное озлобление усердно подъял еси,/темже и к ревности Ангельскаго жития подвигл еси множество иночествующих, преподобне отче наш Ферапонте./Ныне же на Небесех водворяяся, Трисолнечному Божеству предстоиши,/моли убо Христа Бога грехов оставление даровати нам и велию милость. Слава и ныне, Богородичен: О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь,/Ангельский собор и человеческий род,/освященный Храме и Раю словесный,/девственная похвало, из Неяже Бог воплотися и Младенец бысть, прежде век Сый Бог наш:/ложесна бо Твоя престол сотвори и чрево Твое пространнее Небес содела./О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В греческом слово источник(πηγ) – женского рода, а вода (δωρ) – среднего. В Евангельской фразе πηγ δατος λλομνου причастие λλομνου – среднего рода в родительном падеже, т.е. оно согласовано со словом вода(δατος), которое также среднего рода и в родительном падеже, а не со словом источник (πηγ), которое женского рода в именительном падеже. Текущей является вода, а не источник. Простите, привожу примеры из того, что было под руками (с факсимильных изданий обоих памятников: Остромирово Евангелие (ГПБ, Г-.п. 1.5) М, 1988; Елисаветградское Евангелие (РГБ. Ф. 187. 9500) М, 2009. Триодь Цветная. Старый и новый обряд: среда Преполовения, 2-й канон, 7-я песнь, 3-й тропарь (здесь и далее греческие источники соответствуют новообрядным). Триодь Цветная. Новый обряд: пяток 5-й седмицы, утренние стиховны (гл. 4), 3-я стихира. Старый обряд (та же стихира): четверток 5-й седмицы, утренние стиховны (гл. 4), 3-я стихира. Триодь Постная. Старый и новый обряд: вторник 4-й седмицы поста, песнь 8-я канона, 3-й тропарь. В старопечатной Триоди перевод: вода жива почерпаема. Минея декабрь (старый и новый обряд): 3-е декабря, 3-й воззвах (в греч. 1-й). В старопечатном тексте перевод: воду почерпающа [в жизнь вечную]. Триодь Цветная. Новый обряд: неделя 5-я, эксапостилларий на и ныне, Преполовению. В старопечатной Триоди этого эксапостиллария нет. Богородичная служба по старому чину на Светлой седмице служится во вторник – Одигитрии (бдение). Это древнейшая служба, которая имеется, например, в Триоди Моисея Киянина (XII в.). Греки ее не сохранили, исчезла она после никоновской справы и из наших книг. Так, например, в той же стихире ниже есть выражение: [δωρ] τν μβροσαν το νκταρος. Его следовало бы перевести: [вода] нектара бессмертия(или божественного напитка), но переводчик вводит неологизм и переводит – [воду] амвросию, нектара(в ущерб, кстати, грамматике, не соблюдая падежные формы). Неологизм амвросия(амброзия) не прижился в богослужебных текстах, но прижился в светском речевом обиходе конца XVII и в XVIII веке, как и похожий неологизм харатир(характер), введенный Евфимием Чудовским (см. Крылов I , 232 ).

http://bogoslov.ru/article/2308475

Сиф, Энос, Каинан, Энох, будучи названными сынами Божиими, по сему самому сильно желали пришествия того, по удостоению и благодати Которого могли бы в самом деле, вместе с таким именем, соделаться братиями Сына Божия. Мафусаил прожил почти тысячу лет и все ожидал Сына Божия, Который Один может даровать бессмертие смертным. Самая благодать тайным неким внушением молила за них, чтобы Господь их в то время, когда каждый из них жил, пришел и помог труждающимся. Дух Святый, Который в них обитал, тем самым, что внушал им мысль о молитве, уже молился за них и вместе возвышал их туда, где чрез того же Духа они зрели как бы присущим грядущего и ожидаемого ими Спасителя. Итак, души праведников предощущали в Сыне Божием врачевство бессмертия и потому желали, чтобы Он пришел в их время и напоил их сладчайшим питием Своим. Энох, горя желанием к неявляющемуся Сыну Божию и не получая возможности видеть его на земле, всемерно старался стяжать себе такую веру и праведность, при помощи которых мог бы взойти на небо и там увидеть его лицом к лицу. Ныне, когда потомки без труда получили то, чего предки при великих усилиях не могли достигнуть, – ужели кто ныне будет обвинять благость Божию в несправедливости? Тем же желанием сгорал Ламех: он ожидал пришествия того, Кто по своей благости облегчит его заботы и скорби и утешит его – странника на земле, которую проклял праведный Бог ( Быт.5:29 ); но когда увидел образ Сына Божия, напечатленный на своем сыне Ное, получил от видения сего образа утешение, которого не получил от пришествия Господа. Подобное желание родилось и в Ное, как скоро он испытал благость Господа: ибо если образ Сына Божия (ковчег) был причиною спасения существ одушевленных, то как было ему не ожидать Того, пришествие Которого, по вере его, имело быть весьма спасительно для душ разумных? Что другое, кроме этого, мог чувствовать он, когда по самому опыту знал, что ковчег был построен по одному благоволению Господа? И если образ Господа был причиною такого благодеяния, то сколько больших благодеяний он ожидал от явления его Самого? Авраам духом провидел, что рождение Сына Божия имеет последовать во времена отдаленные, и потому желал, вместо его Самого, по крайней мере видеть день его; и видел, и возрадовался ( Ин.8:56 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010