Отче преблаженне Аркадие,/кто подвиги и исправления твоя исповесть,/яже совершил еси, Христу последуя?/не дал бо еси сна очима твоима,/пребывая присно в молитвах и бдениих,/ими же душу от страстей свободил еси,/слезами непрестанными ю очищая,/и ныне молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Отче преподобне Аркадие,/чистоту телесную и душевную доброту,/яже по образу Божию, от юности своея сохранил еси/и, оком ума Бога зрети обучився,/Тому служил еси страхом и любовию многою,/последуя наставнику своему, преподобному Ефрему,/с ним же молися даровати душам нашим/мир и велию милость. Слава, глас 6: Приидите, инок множества, днесь,/духовно возвеселимся в нарочитом празднице сем:/пресветлая бо память отца нашего наста,/в нюже сошедшеся,/того воспоим, глаголюще:/радуйся, Аркадие преславне,/на земли, яко Ангел, исполняя волю Божию, поживый;/радуйся, Духа Святаго приятелище и жилище бывый./Радуйся, стране нашей защищение и утверждение/и всему граду Торжку пресветлый светильниче;/радуйся, теплый со Ангелы предстатель о нас ко Господу,/Егоже непрестанно моли/даровати душам нашим мир и велию милость. И ныне: Богородичен: Богородице, Ты еси лоза: На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Дом духовный/был еси, преподобне,/бденными молитвами и постными подвигами,/яко благовонными ароматы,/благоукрасив душу свою. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Дремания не дал еси/очима своима, преподобне,/дондеже душу от страстей свободил еси/и возмездие обрел еси,/со Ангелы водворение. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Божественным желанием/уязвився, преподобне,/житие непорочно проходил еси,/дондеже унаследовал еси/Царствие Небесное. Слава, глас 8: Имяше блаженная твоя душа и непорочная/Духа Пресвятаго озарение,/отче преподобне Аркадие,/от юности бо нося совершен смысл/и любовию Христовою разгараяся,/державно над страстьми воцарился еси,/и, козни демонския крестом низложив,/тако подвиг течения своего совершил еси,/и ныне во свете невечернем водворяешися,/Троице со Ангелы предстоя./Темже моли избавитися нам видимых и невидимых враг/и спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза: На стиховне стихиры, глас 1. Подобен: Прехвальнии мученицы: Стопам блаженнаго Василия последовал еси, преподобне,/он бо безмолвия ради Ангелом собеседник быти сподобися./Ты же по преставлении его в пустынное место изволил еси вселитися,/и тамо житию онаго блаженнаго поревновал еси,/и свет неизреченный зрети сподобился еси./С ним же Святей Троице предстоя,/моли спастися душам нашим. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Яко пресветлое светило, в пустынном месте просиял еси/и, яко финикс, в дому Божии пророчески процвел еси,/и плод пречестен, сам себе, Владыце/живу жертву без крове принесл еси, отче,/темже тя вси, любовию сошедшеся,/по достоинству присно ублажаем. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Наставник своим житием иночествующим, отче Ферапонте, был еси,/себе первее начаток Богови принося,/воздержания любомудрием, и смирения высокими нравы,/и безмерным пощением врага смирил еси, преподобне./Пособствуй убо и нам молитвами твоими/сетей того избыти и спастися душам нашим. Слава, глас 8: Веселися, Богохранимый граде Галичу,/в концех бо своих прозябе/иже во блаженных блаженнаго Ферапонта./Сей убо, премудростию Духа Святаго украсився,/всяко воздержание добродетельным своим житием показа/и будущия ради жизни над Монзою рекою вселися,/никакоже бояся невидимых врагов шатания,/аще бо и яростию зельною многажды устремляхуся./Он же молитвами своими,/яко дым, без вести их сотвори./О, непорочныя души и крепкаго терпения его,/того и мы ходатая приводяще,/молимся Христу Богу/от соблазн льстиваго избавити нас и спасти души наша. И ныне, Богородичен: Безневестная Дево: Тропарь , глас 8: Любовию Христовою, Богомудре, просветився, и добродетельми/сожительствовал еси Василию блаженному,/и, всякое наслаждение плотское возненавидев,/в пустыню вселился еси,/в ней же вельми подвизался еси, в жизни сей временней/плоть умерщвляя свою в пениих, и во бдениих, и в пощениих./Темже и Христос даром чудес обогати тя,/но поминай убо нас, чтущих пресветлую память твою,/преподобне отче Ферапонте,/и моли Христа Бога спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./Старость бо честна не многолетна,/ниже в числе лет исчитается./Седина же есть мудрость человеком/и возраст старости – житие нескверное./Благоугоден Богу быв, возлюблен бысть/и живый посреде грешников преставлен бысть./Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его,/или лесть прельстит душу его./Рачение бо злобы помрачает добрая/и парение похоти пременяет ум незлобив./Скончався вмале, исполни лета долга,/угодна бо бе Господу душа его,/сего ради потщася от среды лукавствия./Людие же, видевше и не разумевше,/ниже положивше в помышлении таковое,/яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его. На литии стихиры, глас 8: В пустыню достигл еси, Преблагим Богом наставляем,/преподобне отче Кирилле,/в нейже, яко древо благоплодно, насажден еси,/всегда поучаяся в законе Господни,/плоды воздержания стяжал еси,/Всесвятей Троице предстоя,/Юже, преподобне, моли верою притекающим к мощем твоим/благодать исцеления даровати,/спасти и просветити души наша. В пустыню вселився, Преблагим Христом Богом направляем,/преподобне отче Кирилле,/в нейже, яко древо при водах, насадився/и в законе Господни поучився день и нощь,/духовныя плоды принесл еси Христу Богу,/Егоже моли верою притекающим к мощем твоим/благодать исцеления даровати,/спасти и просветити души наша. В пустыню водворился еси благодатию Христа Бога,/преблаженне отче Кирилле,/в нейже, яко лоза благоплодная при водах, насажден еси,/добродетелей плоды Христу Богу приношая,/к жизни вечней наставляя/верою празднующих честную память твою,/Христа Бога моли от тли и бед избавитися,/спасти и просветити души наша. Слава, глас тойже: Преподобне и Богоносе отче наш Кирилле,/ты усердно в пустыни подвизался еси в нуждней и непроходимей,/любве ради Господа своего/и воздаяния ради еже со всеми святыми будущих Его благ,/и житием своим постническим,/яко Ангел на земли, человеки удивил еси,/бесы же, паче и самаго диавола, устрашил еси,/и востающия на тя злотворныя и немилостивыя разбойники/помощию Божиею посрамил еси,/и ныне, преподобне, угодниче Христов,/преблаженне отче наш Кирилле,/моли о нас милостиваго Бога,/подати мир мирови/и душам нашим велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ин Ирмос: Яко одушевленному Божию Кивоту,/да никакоже рука скверных,/устне же верных Богородице немолчно,/глас Ангела воспевающе, с радостию да вопиют:/радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. Сликовствуеши со Ангел чины/и с мученик сонмы радуешися на Небесех,/в церкве песньми немолчными, мучениче, славим,/Богоначальствие блистания неприступнаго, блаженне, приимаяй присно. В Небесных селениих живяй, в месте разумнем, мучениче Господень,/идеже лики ангельстии и святых видят красоту неизреченную,/о блаженне, услыши и молися за верных,/чтущих тя ныне. С любовию Божественную память твою песньми славящему, мучениче Богомудре,/даждь, Ангели, твоими мольбами Богоприятными злых свободитися/и печалей и зол оставление,/имеяй дерзновение многое, яко мученик Христа Бога. Богородичен: Яко пресветлую, Богородице, души чистую имущи красоту,/благодатию же Божественною с Небесе насыщающи,/Светом присносущным озаряеши воспевающих Тя, Дево Чистая. Ексапостиларий. Подобен: Духом: Веру Божественную, Ангели, Юже отвергше первее,/восприя, блаженне,/и проповеда абие пред безбожными мучители,/и, пролиявый свою кровь,/истинно пребываеши нам надежда и любовь. Слава: Надеющихся на тя ныне, добрый страстотерпче, приимая,/в День Судный не погуби надежду,/будет к Богу же любовь и ко всякому множеству Ангел и святых. И ныне: Надежда всего мира, Богородице Дево,/непобедимыя Владычицы предстательства просим,/иже в скорбех пребывающии и носимии жития волнами:/умири страсти и в пристанище к Богу введи. На хвалитех стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Прия любовь Божественную,/новый Христов мучениче,/верно в память твою стекшимся/ днесь воспевати страсти твоя и подвиги,/ихже сверши Божественною любовию, радуяся,/и вольное честныя главы усечение, и твое спасение,/даждь грех оставление. С благодарствием тя воспеваем,/мучениче Христов Ангели,/и со отроки всеми восхваляем с любовию тя,/и верно тя славим со Иаковом персом песньми,/и с Божественным Петром верховником/в хвалах ублажаем,/яко сотвори победу страстями твоими.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В тихое и небурное пристанище безмолвия вшед,/во отходную пустыню Боголюбезную,/идеже с Богом един безмолвствовал еси,/тесным путем и прискорбным присношествовав,/тамо житие Ангельско проходил еси,/неудобьпокоривое плоти возразив воздержанием,/научив сего повиноватися благому помыслу в хотения Божия./Темже свет безстрастия возсия тебе,/в немже узрел еси Присносущнаго Света – Христа, Бога нашего./Егоже непрестанно молити молимся/от всяких зол нас избавити,/всечестное твое успение празднующия,/и спасти души наша. Слава, глас 6: Радуйтеся и веселитеся о Господе,/Богоизбранное стадо блаженное,/духовная чада преподобнаго,/яко таковаго светильника отца себе имуще,/и чада нарекостеся,/пресветлым житием своим весь мир озарившаго;/егоже прослави Бог/знамении же и чудесы Своими преславными,/обильна исцеления неоскудно дарующа/приходящим к Нему с верою./Темже, обстояще всечестную икону его,/молимся ему, глаголюще:/О всеблаженне Антоние, отче наш,/непрестанно моли Всесвятую Троицу/стадо твое спасти/и верно чтущих пресвятую память твою,/и труды твоя, и терпения любочестне имеющих,/яже за Христа подъял еси,/яко да Той милостив будет нам/о гресех наших в День Судный/и спасет души наша. И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель: На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся: Радуйся, всесвященная главо,/преподобне отче наш Антоние,/угодниче Христов присножеланный,/Вышних сил ревнителю и собеседниче Ангелов./На земли бо, в плоти сый,/безплотных житие проходил еси,/подобяся тех житию же и нраву;/с нимиже ныне в присноблаженнем Свете пребывая,/наслаждаяся зрений Божественных,/Христу Богу молися/мир вселенней даровати/и душам нашим велию милость. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Радуйся, священный верше предобрый,/преподобным и праведным совсельниче единонравный;/тех бо житию последствовав,/страстей играния, яко сечивом,/креста знамением посекл еси,/Светом пресветлым, Духом Святым озаряемь,/на свещнице добродетелей вся освещаеши,/благочестия верше преизящный,/украшенный даровании Божественными./Темже Христу Богу молися/даровати душам нашим мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: Вся Сотворшаго матеролепно в Твоих недрех носивши, Марие Дево,/от руки мя избави борца,/яко да, спасаемь Тобою, Твоя хвалю величия. Ин Ирмос: Воистинну Богородицу,/Тя исповедуем,/спасеннии Тобою, Дево Чистая,/с Безплотными лики Тя величающе. Единаго лета ко осмидесятим в течении твоем не доскончав, блаженне,/Вышнее Царствие восприял еси,/со Христом царствуя во веки. Оставив земную славу, к Небесней взялся еси любовию/и, яко Ангел, в жизни сей Богу послужив,/к премирным духовом преставился еси,/Божественным тамо светом просвещаяся. Руки, Антоние святе, к Пресвятей Троице на мольбу простри,/милостивное прося, иже с любовию пение Ти сие принесшим,/и избави всех напастей и бед/верою совершающих память твою святую. Богородичен: Пение с песнию и хваление, исплетенное от болезненны души,/принесох со страхом Тебе, рождшей Христа,/естеством суща Бога,/Егоже молящи, Богородице, благоприятна сотвори моления наша/и молитвами Твоими соблюдй люди Твоя. Светилен: Твое успение в песнех празднующих/посещай молитвами твоими,/оставление прося греховных соблазн/и избавити всех от различных напастей,/да вси тя прославляем, блаженне Антоние. Слава, и ныне, Богородичен: С Богом упование на Тя, Пречистая, возложихом, из Тебе прошедшему распятому Христу,/Твоими к Нему мольбами невредны даже до конца сохрани ны. На хвалитех стихиры на 4, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Преподобне отче Антоние,/ты, от юности Христу последовати возлюбив,/вся, яже на земли, мудрования отринув,/постническими труды Богу угодил еси,/слабое помысла повинуя духу./И ныне на Небесех со святыми всеми Троице предстоиши,/Божественныя дары от Нея приемля,/Юже моли, блаженне,/о иже верою пресвятую твою память почитающих. Преподобне отче Антоние,/ты струями слез твоих/пустыню безплодную напоил еси,/и в ней плоды преподобия и правды израстил еси,/и сего ради всыновления дар прияти от Бога сподобился еси,/Святым Духом просвещаемь,/сокровенных таин ясно зритель обрелся еси,/сбытия последних времен сказатель неложен быв./Темже молися, спасти души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Порфирия епископа чигиринского, хотя в отношении некоторых дней и служб имеют свои особенности на два или на три дня в месяце. Сравнение их со славяно-студийскими и другими вполне сделано нами в том же приложении (12). Хотя синаксарь криптоферратского устава значительно изменен в 1300 году, но минеи криптоферратские дошли до нас от XI и XII веков, сентябрь и май XI века, январь 1102 г., октябрь 1112 г., ноябрь и март 1114, февраль начала XII в. и только один декабрь 1266 г., но и он ранее преобразования синаксаря устава 1300 г. Минеи Порфириевы относятся к XII веку и также обнаруживают отчасти западное влияние. Но Студийского влияния ни криптоферратские, ни Порфириевы минеи не обнаруживают в такой степени, как обнаруживают вышеприведенные славянские минеи. В них, как и в самых студийских славянских, видится тип месяцеслова Константинопольской церкви, насколько об этом типе можно судить по синаксарю диакона Маврикия и Христофора митиленского. Пападопуло-Керамевсом описаны минеи, одна X-XI в. (июнь), а другая XI в. (март-май); обе имеют значительные разности в сравнении с другими минеями XI и XII веков (Иерусал. библ. Т. II код. 70 и код. 241); из минеи XI в. (кодекс 71) июль-август приведены только некоторые особенности немногие. Из минеи XII века апрель-июль (там же кодекс 72) приведено довольно разностей с другими минеями. Особенно полнотою и разностями отличается минея XII века в Москов. синод. библ. за февраль 181. Все службы приведены в статье о служебных минеях. Из XII в. дошли до нас служебные минеи уже согласные и с установившимся месяцесловом устава Иерусалимского или, точнее, расположенные по синаксарю Иерусалимоконстантинопольскому. В Московской синодальной библиотеке есть шесть или даже семь разных месяцев (за январь две) таких греческих миней, перешедших в Россию с Афонской горы в позднейшее время. Об них будет ниже. Довольно дошло до нас и уставов с месяцесловами из этого периода. Это устав Великой константинопольской церкви конца IX и начала X веков с пространным неустроенным синаксарем.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergij_Spasski...

чдотворца петра, гласъ в. По: похвальными: похвальными внцы увземъ стител: свщенства внецъ, свтлое цркве источникъ бжтвенныхъ неисчерпаемый: дховныхъ, рк многихъ чдесъ, землю веселща теченьми, петра, теплаго предстател нашего и хранител; Дважды. смиренными устнами воспоимъ стител: дивнаго въ чдесхъ и безплотныхъ сожител, свщеннаго пеленъ, столпа цркве неподвижима, земл наше, правды правило, сиротамъ питател, бидимыхъ застпника и больныхъ врача безмездна; Дважды. врныхъ собори, аломски восплещимъ рками: печальныхъ и чанныхъ застпника, бжтвеннаго петра воспвающе, похвал земл и всег свщенства рк милости, воистинн бжтвеннаг хртова ревнител, подающаго милость. Слава, гласъ а. Самогласенъ: Бжтвеннаг свыше просвтивс, петре, твердый умомъ, законвъ избглъ коже сни, истинною, всемдре кропленъ: ндже престаг дха бывъ, чдесъ даръ и богащаеши сими чада тво. и нын съ предсто хрт, молис дшахъ нашихъ. И нын, предпразднства, гласъ тойже. По: смене: сли, въ кпин мсей законоположникъ провид въ хорив, нын раждаема двы дхомъ бжтвеннымъ. та же въ закон реченна: та прроческа печать, же бга тлннымъ влющи, поклонимс. Входъ. дн. г. Притчей [Глава Памть праведнаг съ похвалами, и гдне на глав Блаженъ человкъ, иже брте премдрость: и смертенъ, иже увд размъ. [г] Лчше бо кповати, нежели злата и сребра сокрвища. Честнйша же многоцнныхъ: все же честное недостойно Долгота бо дней, и лта живота въ десниц въ шиц же богатство и слава: устъ исходитъ правда, законъ же и милость на зыц носитъ. Послшайте убо чада! честна бо рек: и блженъ человкъ, иже пти мо сохранитъ: исходи бо мо, исходи живота, и уготовлетс гда. Сег ради молю васъ, и предлагаю мой гласъ сыновмъ к азъ премдрость устроихъ, совтъ и размъ и смыслъ азъ призвахъ. Мой совтъ и мой размъ, мо же крпость. Азъ мен любщы люблю, же мен брщтъ блгодать. Размйте уб, коварство, же, прилагайте сердца. Послшайте и паки, честна бо рек: и верз устенъ права, к истин почитс гортань мой, же предо мною устны лживы. Съ правдою вс глаголы устъ моихъ: ничтоже въ нихъ стропотно, ниж развращенно. Вс права сть размвающымъ, и прста бртающымъ размъ. Начаю бо васъ истин, да бдетъ гд надежда ваша, и исполнитес дха.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся: Столп светлоявлен, страдальче,/иже мудрости испущая светлость,/воздвиглся еси на высоту терпения, мудре,/и к свету направился еси разума,/нас Божественными твоими светлыми, Евстратие,/мудрыми словесы озаряя, славне,/твоею любовию окриляемых, блаженне./Темже и похвалами твою память чтуще, мучениче,/от любве Божественнаго человеколюбия просим улучити твоими молитвами/и миру даровати велию милость. Стих: Воззваша праведнии,/и Господь услыша их. Добротою и сладостию истинною/наполнена чаша мудрости твоея,/вино благочестия в сладчайших, мудре,/и обильных словесех излиял еси,/имиже наслаждаеми, истинно в немутное/и сладкое таинственно возводимся знание Божественное Владыки, Евстратие./Темже и похвалами твоя страдания чтуще верою и любовию,/Божественнаго человеколюбия просим улучити твоими молитвами/и миру даровати велию милость. Стих: Многи скорби праведным,/и от всех их избавит я Господь. Полк мученический светозарный,/победоносный, светлый и пяточисленный/да почтится похвалами,/притяжав светлаго верховника истинно Евстратия,/тепле изобличивша еллинския жертвы,/христианом же Боговещанная учения утвердивша словесными веленьми./Сего убо восхвалим, налиявшаго мудрости чашу/и духовно нас веселяща, Христа моляща,/подающаго миру велию милость. Слава, глас тойже: Мучащих свирепства не убоявшеся,/паче Христову веру ясне проповедавше,/строгания многая и муки претерпесте,/Евстратие и Авксентие,/Евгение и Оресте и славный Мардарие./Темже молитеся Царю и Богу о нас,/верою совершающих память вашу. И ныне, Богородичен: Блажим Тя, Богородице Дево,/и славим Тя, вернии, по долгу,/град непоколебимый,/стену необоримую,/твердую Предстательницу и прибежище душ наших. Тропарь , глас 4: Мученик всечестных светлость,/пяточисленных страстотерпцев воспоем,/славу земных презревших,/солнца светлаго Евстратия,/премудраго витию со страдальцы,/на огнь и муки дерзнувших за всех Царя Христа/и от Престола Того славы почестьми венцев обдаренных./Тех молитвами, Христе Боже,//спаси души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Иже воплотивыйс и вочеловчивыйс постави т превыш вскаг аггльскаг идже предсто, возвед и насъ къ нбнымъ высотамъ, грха вскаг изимающи. Вскъ земнородный: Свтиленъ: Подобенъ: уснвъ: Постилъ ны востокъ съ высоты и дарова намъ, к пресвтлю зарю, теб, бгородице, въ скорбныхъ нечанню радость намъ подающю, гршныхъ ходатаиц. Слава, и нын, тойже. На хвалитехъ на д, гласъ д: Нбо и земл да ликовствютъ: се бо мтрь пред сномъ предстоитъ, грхвъ человк нкоем беззаконн усердн просщи. семъ аггли радютс, съ нимиже и мы дховн да возвеселимс, бгородиц псньми величающе. Воспоимъ, свтл пснь троковиц, невст мтри всхъ цр хрта: предста црца десню влко, рсны златыми дна и прекрашена бжтвенными лпотами. бо, избранню въ женахъ, паче всег удобривъ, блгоизволи родитис не ради милости и помощниц людемъ своимъ дарова покрывати рабы сво, блгословенню. Слава, и нын, гласъ Срадютс съ нами умна вс видще црц и влчц всхъ, многоименн врными славим: радютс же и дси праведныхъ, бгоматерь, за гршны люди сво рц къ сн простирающю и просщю имъ грхвъ, и мира, и милости. великое, и пстъ. Молитва. преста дво, всеблгаг сна мти всеблга, града москвы покровительнице, всхъ сщихъ во грсхъ, скорбехъ, бдахъ и болзнехъ врна предстательнице и застпнице! молебное насъ, недостойныхъ рабъ твоихъ, теб возносимое, и коже древле гршника, на вскъ день многажды пред чтною твоею молившагос, не презрла но даровала нечанню радость и преклонила сна твоего многимъ и усерднымъ къ нем ходатайствомъ ко сег гршнаг и заблждшагс, так и нын не презри насъ, недостойныхъ рабвъ твоихъ, и умол сна твоего и бга нашего, да и всмъ намъ, съ врою и покланющымс пред цльбоноснымъ бразомъ твоимъ, даретъ нечанню по коегождо потреб радость: гршникмъ, погрзшымъ во глбин и страстей, вседйственное и сщымъ въ скорбехъ и печалехъ бртающымс въ бдахъ и совершенное сихъ малодшнымъ и ненаджднымъ надежд и въ радости и живщымъ непрестанное благодтелю бдствющымъ сщымъ въ болзни и и врачами нечаемое и иждившымъ недга умъ ума и ходщымъ въ вчню и нескончаемю жизнь памть смертню, и грсхъ, дхъ бодръ и твердю на надежд.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010