Катавасия «Христос раждается...». По 3-й песни – ипакои праотцев, глас 2-й (единожды). По 6-й песни – кондак и икос праотцев, глас 6-й. На 9-й песни поем «Честнейшую». По 9-й песни – «Свят Господь Бог наш». Ексапостиларий воскресный 7-й. «Слава» – светилен праотцев: «Адама восхвалим...», «И ныне» – Богородичен Минеи: «Солнце великое...». «Всякое дыхание...» и хвалитные псалмы. На хвалитех стихиры на 8: воскресные, глас 4-й – 4, и праотцев, глас 2-й – 4 (с припевами: «Благословен еси, Господи...», «Яко праведен еси о всех...»; первая стихира – дважды). «Слава» – праотцев, глас 7-й: «Приидите вси, верно торжествуим...», «И ныне» – «Преблагословенна еси...». Великое славословие. По Трисвятом – тропарь воскресный: «Воскрес из гроба...». Перед 1-м часом на «Слава, и ныне» – евангельская стихира 7-я. На часах – тропарь воскресный. «Слава» – тропарь праотцев: «Верою праотцы оправдал еси...». Кондак только праотцев . На Литургии блаженны гласа – 6 и праотцев, песнь 3-я – 4. По входе – тропарь воскресный, тропарь праотцев. «Слава, и ныне» – кондак праотцев. Прокимен – Песнь отцев, глас 4-й: «Благословен еси, Господи Боже отец наших...», стих: «Яко праведен еси о всех...». Аллилуиарий – праотцев, глас 4-й: «Моисей и Аарон во иереех Его...», стих: «Призываху Господа...». Апостол и Евангелие – Недели праотцев (Кол., 257 зач.; Лк., 76 зач.). Примечание. В Неделю святых праотец, согласно Уставу, читается Апостол Недели 29-й (Кол., 257 зач.) и Евангелие Недели 28-й (Лк., 76 зач.). См. также примечание 4 декабря. Причастен – воскресный: «Хвалите Господа...»; и праотцев: «Радуйтеся, праведнии...». Примечание. «Егда убо бывает Неделя святых праотец, оставляется последование прилучившагося святаго в ту Неделю, и поем прежде в пяток на повечерии» (Типикон, 11 декабря, Маркова глава). 1 См.: Минея-Декабрь. М., 2002. Ч. 1. С. 406–421. 2 «Егда убо бывает Неделя святых праотец, оставляется последование прилучившагося святаго в ту Неделю, и поем прежде в пяток на повечерии» (Типикон, 11 декабря, Маркова глава).

http://patriarchia.ru/bu/2023-12-24/

Имея в виду сделанное г. Струменским в прошлом году, теперь я рекомендовал бы ему в частности обратить особенное внимание на серию тех, принадлежащих или принадлежавших лаврскому книгохранилищу, рукописей XIV–XV в., который носят на себе следы южнославянского влияния. Собранный таким образом материал может быть пригодным не только для решения вопроса о сношениях Троицкой Лавры с православным востоком в это время, но и для выяснения различных подробностей южнославянского влияния на русскую литературу XIV–XV в. С другой стороны, г. Струменскому следует тщательно наследовать литературную деятельность некоторых отдельных личностей, работавших на книжном поприще в Лавре и особенно – Епифания Премудрого . Что касается трудов Максима Грека , то они могут привлечь к себе внимание лишь постольку, поскольку его деятельность связана с Лаврой. Наконец, весьма желательно было бы в исследовании г. Струменского получить перечень тех рукописей, которые, на основании приписок или письма, должны быть считаемы написанными в Лавре, лаврскими писцами, в отличие от рукописей, занесенных в лаврское книгохранилище из других мест». Определили: Представленный план занятий утвердить и предложить его кандидату богословия Михаилу Струменсхому к руководству и исполнению. —726— XIX. Отношения: а) Императорской Публичной Библиотеки, от 14 октября за 2817, с уведомлением о получении книг, возвращенных Советом Академии при отношении от 7 октября за 534. б) Духовного Собора Свято-Троицкой Сергиевой Лавры, от 25 октября за 2005, с уведомлением о получении возвращенной Советом Академии рукописи Лаврской библиотеки за 103 (4) – «Торжественник». в) Управления Московской Синодальной Типографии, от 10 октября за 7837, с уведомлением о получении возвращенной Советом Академии книги Московской Типографской Библиотеки: «Греческий Устав» (Венеция, 1577 г.) за 3046 (29, 2553). г) Императорской Академии Наук, от 28 и 30 октября за 501 и 512, с возвращением: 1) рукописи фундаментальной академической библиотеки под 90 (Четья-Минея за декабрь месяц) и 2) лицевой пергаменной рукописи той же библиотеки под 100 (XII века, на 273 лл.).

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Катавасия: Жезл из корене: Песнь 5 Ирмос: От нощи неведения/Боговедением просветивый концы,/просвети мя утром Человеколюбия Твоего, Господи. Блаженства Ангельскаго удостоился еси,/кроток, сострадательнейший, и алчущих хлеб неиждиваемый,/и нищим подателен, Филарете блаженне. Божественными мановеньми удобряем,/одеяние наготствующим явился еси, Филарете,/сего ради жизни премирныя сподобился еси, достославне. Умертвившемуся за милость мертвостию вольною, отче мудре Филарете, подражая,/не поработал еси сему миру,/но, Вышних взыскуя всею душею,/на любовь к ближнему подвиглся еси,/того ради и получил еси Небесное воздаяние. Богородичен: Усты, и помыслом, и сердцем, Пресвятая Богородице, Тя проповедуем,/Тобою Богу примирихомся, отриновеннии преступлением первее праотца. Катавасия: Бог Сый мира: Песнь 6 Ирмос: Молитву пролию ко Господу/и Тому возвещу печали моя,/яко зол душа моя исполнися/и живот мой аду приближися,/и молюся, яко Иона:/от тли, Боже, возведи мя. Милостынею и постом упражняяся, присно Бога моля,/Божественных воздаяний сподобился еси, Богомудре Филарете,/научаеши паче ума и помысла чистотою. Ум твой весь к Богу простирая,/непрестанными милостынями плотския любве не пощадел еси,/благих себе сокровиществовал еси, Филарете, присвоение. Ты, плотских мудрований вышше имея помысл,/не уязвился еси красотами мира сего,/безстрастие стяжал еси, мудре Филарете. Богородичен: Не престай о нас молящися, Пресвятая Богородице Дево,/яко верных утверждение Ты еси,/и надеждою Твоею крепимся,/и любовию Тя, из Тебе Воплощшагося, непрестанно славим. Катавасия: Из утробы Иону: Кондак, глас 2: Богатство твое расточил еси убогим/и Небесное богатство ныне восприял еси, Филарете всеблаженне,/сего ради тя почитаем, совершающе память твою, добродетели о тезоимените. Икос: Уповая на милость Божию, Филарете, щедротами от Того и дарми обогатився,/отонудуже явился еси милостив, яко Он, вся ущедряя,/темже, мою нищету ущедрив, подаждь мне богатство твоея молитвы/и алчущее сердце мое исполни благ Божественных, Богомудре, якоже прежде алчущия питал еси,/милости и добродетели о тезоимените.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Теперь святая вновь могла посещать томившихся в темницах христиан, полученное наследство она употребляла на одежду, пищу и лекарства для больных. Святого Хрисогона отправили в Аквилею (город в верхней Италии) на суд к императору Диоклетиану, – Анастасия последовала за своим учителем. Тело святого Хрисогона после его мученической кончины, по Божественному откровению, было сокрыто пресвитером Зоилом. Через 30 дней после смерти святой Хрисогон явился Зоилу и предсказал о близкой кончине трех юных христианок, живших недалеко,– Агапии, Хионии и Ирины (1304; память 16 апреля). И повелел послать к ним святую Анастасию. Такое видение было и святой Анастасии. Она пошла к пресвитеру, помолилась у мощей святого Хрисогона, затем в духовной беседе укрепила мужество трех дев перед предстоящими им пытками. После кончины мучениц, сама похоронила их тела. Святая Анастасия стала странствовать, чтобы везде, где только можно, служить христианам, заключенным в темницах. Так она получила дар врачевания. Трудами и словами утешения святая Анастасия облегчала заключение многих людей, попечением о телах и душах страждущих разрешала их от уз отчаяния, страха и беспомощности, поэтому и названа Узорешительницей. В Македонии святая познакомилась с молодой вдовой-христианкой Феодотией, которая помогала ей в благочестивых трудах. Стало известно, что Анастасия – христианка, ее взяли под стражу и отвели к императору Диоклетиану. Расспросив Анастасию, Диоклетиан узнал, что она все свои средства истратила на помощь нуждающимся, а золотые, серебряные и медные статуэтки перелила на деньги и кормила многих голодных, одевала нагих, помогала немощным. Император приказал отвести святую к верховному жрецу Ульпиану, чтобы тот склонил ее к жертве языческим Богам или предал жестокой казни. Жрец предложил святой Анастасии сделать выбор между богатыми дарами и орудиями пытки, положенными с двух сторон около нее. Святая, не колеблясь, указала на орудия пытки: «Окруженная этими предметами, я стану прекраснее и угоднее вожделенному Жениху моему – Христу...» Прежде, чем подвергнуть святую Анастасию пыткам, Ульпиан решил осквернить ее. Но, как только прикоснулся к ней, ослеп, страшная боль сжала ему голову, и через некоторое время он скончался. Святая Анастасия оказалась на свободе и вместе с Феодотией продолжала служить узникам. Вскоре святая Феодотия и три ее сына были преданы мученической смерти анфипатом (начальником области) Никитием в их родном Городе Никее († ок. 304; память 29 июля и 22 декабря).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Любовию нас не забыл еси,/аще и от нас преставлен был еси, якоже древле Илия,/но нам оставил еси святыя твоя мощи, яко милоть честнейшую;/имиже нас, преблаженне, покрывая, сохраняй, да в мире воспеваю:/величит душа моя Господа. Егда принесоша во храм Божия Матере тело твое, о пребогате и праведне Иоанне,/тогда множество народа Сербскаго стечеся, приносяще недужныя,/и вси, твоя мощи лобызавшии, от недуг здрави быша:/слепии зряху, немый глаголаше, хромый, скача, играше,/славу Богу и тебе, угоднику Его, воздаваше, поя:/величит душа моя Господа. Богородичен: О Мати всяческих Творца, Дево Всепетая,/печальных утехо, потопляемых Предстательнице и пренемогающихся Заступнице,/до живота моего Ты мя сохрани. Ин Ирмос: Ужасеся о сем Небо/и земли удивишася концы,/яко Бог явися человеком плотски/и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./Тем Тя, Богородицу,/Ангелов и человек чиноначалия величают. Ничимже по достоянию похвалити тя умеем:/обаче аще и недостойными устнами сие малое гранесие приносим тебе, преблаженне Иоанне/и, честныя твоя вельми похваляюще мощи,/в песнех Христа Бога величаем,/тебе давшему таковую благодать и силу./Приими же от нас малое моление и пособствуй, да принесем Богу хваление. Теплою любовию и верою притекающим к раце мощей твоих, благородне Иоанне, иноком и бельцем/подаждь душам спасение и телесем здравие и избави лютых бед и обстояний./Приими же от нас малое моление и пособствуй, да принесем Богу хваление. И тесно и недоуметельно ума моего хваление,/но приими, о всечестне Иоанне, аще и нелепо и грубо соплетох сие малое песни моление,/и твоим предстательством, еже к Богу, во благое претвори и в лепоту учини./Приими же от нас малое моление и пособствуй,/да принесем Богу хваление. Богородичен: Юже принесохом, приимите похвалу и пение, о преблаженная и Богопрославленная четверице,/мы, недостойнии, мощи ваша обстояще, во храме Божия Матере молимся:/с Госпожею Богородицею и с Архангелом Гавриилом умолите Человеколюбца Бога мир церквам и тишину земли Сербстей,/иноком, и бельцем, и всем людем телесное здравие и душевное спасение даровати,/да в мире Христа Бога и Пречистую Его Матерь непрестанно величаем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит: Вход, прокимен дне и чтения. Притчей чтение (глава 3): Сыне, моих законов не забывай,/глаголы же моя да соблюдает твое сердце,/долготу бо жития, и лета жизни,/и мир приложат тебе./Милостыни и веры да не оскудевают ти,/обложи же я о твоей выи,/напиши я на скрижали сердца твоего,/и обрящеши благодать, и промышляй добрая пред Господем Богом и человеки./Буди, надеяся всем сердцем на Бога,/о твоей же премудрости не возносися,/во всех путех твоих познавай ю,/да исправляет пути твоя,/нога же твоя да не преткнется,/не буди мудрый у себе,/бойся же Бога и уклоняйся от всякаго зла./Тогда исцеление будет телеси твоему/и попечение костем твоим./Чти Господа от твоих праведных трудов/и начатствуй Ему от твоих плодов правды./Да наполнятся сокровища твоя насыщения пшеницы,/вино же точила твоя да источают. Притчей чтение (глава 10): Сын премудрый веселит отца,/сын же безумный опечаляет матерь./Не пользуют сокровища беззаконных,/правда же избавит от смерти./Не убиет гладом Господь душу праведнаго,/живот же нечестивых отвратит,/убожество мужа смиряет,/руки же мужественных обогащаются,/сын наказанный мудрый будет,/безумный же слугою употребится./Спасеся от зноя сын умный,/ветротленен же бывает в жатву сын беззаконный./Благословение Господне на главе праведнаго,/уста же нечестивых покрыет плач безвременный./Память праведнаго с похвалами,/имя же нечестивых угасает./Мудрый сердцем приимет заповеди,/непокровенный же, устнама остроптевая, поползнется./Иже ходит просто, ходит, надеяся,/развращаяй же пути своя познается./Намизаяй оком с лестию/собирает мужем печали,/обличаяй же со дерзновением миротворит./Источник жизни в руце праведнаго,/уста же нечестивых покрыет пагуба./Ненависть воздвизает свар,/вся же нелюбопрительныя покрывает любовь./Иже от устен произносит премудрость,/жезлом биет мужа безсердна./Мудрый скрыет чувство,/уста же безстуднаго приближаются сокрушению,/стяжание богатых град твердый,/сокрушение нечестивых убожество./Дела праведных живот творят,/плодове же нечестивых грехи. Пути жизни хранит наказание,/наказанием же необличенный причащается./Покрывают вражду устны праведныя,/износящии же укоризны немысленейшии суть./От многословия не избежиши греха,/щадяй же устне, разумен будеши,/сребро раждеженное язык праведнаго,/сердце же нечестиваго исчезнет./Устне праведных ведят высокая,/безумнии же в скудости скончаются./Благословение Господне на главе праведнаго,/сие обогащает,/и не приложится ему печаль в сердцы.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И возвратишася пастырие, славяще и хваляще Бога/о всех яже слышаша и видеша,/якоже глаголано бысть к ним. Таже: Господь Бог благословен,/благословен Господь день дне,/поспешит нам Бог спасений наших,/Бог наш, Бог спасати. Посем Трисвятое, и поОтче наш: Кондак, глас 3: Дева днесь Превечное Слово/в вертепе грядет родити неизреченно:/ликуй, вселенная, услышавши,/прослави со Ангелы и пастырьми/хотящаго явитися Отроча младо, Превечнаго Бога. Господи, помилуй, 40, и молитва: Иже на всякое время: Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Честнейшую Херувим: Именем Господним благослови, отче. Иерей: Молитвами святых отец наших: Посем молитва: Владыко Боже, отче Вседержителю,/Господи, Сыне Единородный, Иисусе Христе, и Святый Душе,/едино Божество, едина сила,/помилуй мя, грешнаго,/и, имиже веси судьбами, спаси мя, недостойнаго раба Твоего,/яко благословен еси во веки веков, аминь. На третием и шестом часех кадит диакон Евангелие и иконы, и настоятеля, и лики токмо. И глаголем час шестый Приидите, поклонимся: трижды. И псалом 71: Боже, суд Твой цареви даждь/и правду твою сыну цареву:/судити людем Твоим в правде и нищим Твоим в суде./Да восприимут горы мир людем и холми правду./Судит нищим людским,/и спасет сыны убогих, и смирит клеветника./И пребудет с солнцем/и прежде луны рода родов./Снидет, яко дождь на руно,/и, яко капля, каплющая на землю./Возсияет во днех его правда и множество мира,/дондеже отымется луна./И обладает от моря до моря/и от рек до конец вселенныя./Пред ним припадут ефиопляне,/и врази его персть полижут./Царие Фарсийстии и острови дары принесут./Царие Аравстии и Сава дары приведут./И поклонятся ему вси царие земстии,/вси языцы поработают ему./Яко избави нища от сильна/и убога, емуже не бе помощника./Пощадит нища и убога/и души убогих спасет./От лихвы и от неправды избавит души их,/и честно имя его пред ними./И жив будет, и дастся ему от злата аравийска,/и помолятся о Нем выну:/весь день благословят его./Будет утверждение на земли на версех гор,/превознесется паче ливана плод его./И процветут от града, яко трава земная./Будет имя его благословенно во веки,/прежде солнца пребывает имя его,/и благословятся в Нем вся колена земная,/вси языцы ублажат его./Благословен Господь, Бог Израилев,/творяй чудеса един./И благословено имя славы его во век и в век века;/и исполнится славы его вся земля:/буди, буди.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Премудрости Соломоновы чтение (глава 4): Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./Старость бо честна не многолетна,/ниже в числе лет исчитается./Седина же есть мудрость человеком/и возраст старости – житие нескверное./Благоугоден Богу быв, возлюблен бысть/и живый посреде грешников преставлен бысть./Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его,/или лесть прельстит душу его./Рачение бо злобы помрачает добрая/и парение похоти пременяет ум незлобив./Скончався вмале, исполни лета долга,/угодна бо бе Господу душа его,/сего ради потщася от среды лукавствия./Людие же, видевше и не разумевше,/ниже положше в помышлении таковое,/яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его. На литии стихиры, глас 1: Днесь ликовствует радостно освященная обитель/и хвалится твоими Богоугодными деянии,/имеющи твоя святыя мощи, блаженне Аркадие,/от них же святыню почерпаем обильно,/подавают бо цельбы с верою притекающим к ним,/темже, просвещшеся тобою, зовем:/сохраняй, преподобне, стадо твое/и моли спастися душам нашим. Глас 8: Память твоя во благословениях пребывает,/преподобне отче Аркадие,/кротость бо сердца твоего, угодниче Христов блаженне,/просия в житии твоем изряднее солнечнаго сияния./Честная рака священных мощей твоих, яко труба,/и днесь велегласно о добротах твоих свидетельствует,/благоухающи благодатию Пресвятаго Духа,/и прогоняюще мрак греховный,/и нас научающе благодарити Бога,/тебе прославльшаго. Глас 3: Велия слава жития твоего, отче наш Аркадие,/вся бо земная оставив, единаго Христа возлюбил еси/и, Тому служа чистою совестию,/на земли ангельски пожил еси./Бесовская же коварства разорив,/возшел еси на высоту добродетелей/и блажен еси, тако Христу работав,/темже и мы, в зерцале жития твоего путь к животу зряще,/тя непрестанно ублажаем. Слава, глас 2: Преподобне и Богоносне, блаженне отче наш Аркадие,/благ нетленных восприяв желание,/ангельское на земли житие совершил еси./Исперва небоподобну доброту образа сохранив,/ныне на Небесех водворяешися/и, Богу со дерзновением предстоя,/зерцалом разумным чисто зриши Святую Троицу./О чтущих тя верою и любовию молися,/отче наш Аркадие.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В пустыню вселився,/преблагим Христом Богом наставляемь,/преподобне отче Ниле,/в нейже, яко древо при водах, насадився/и в законе Господни поучився день и нощь,/плоды духовныя принеся еси Христу Богу./Егоже моли о притекающих с верою к раце мощей твоих/благодать исцелений даровати,/и спасти, и просветити души наша. В пустыню водворился еси/благодатию Христа Бога,/преблаженне отче Ниле,/в нейже, яко лоза благоплодная,/при водах насажден еси,/плоды Христу Богу принося/и к жизни вечней/наставляя верою празднующих честную память твою,/моли Христа Бога/от тли и бед избавитися нам,/и спасти, и просветити души наша. Слава, глас 8: Преподобне отче Ниле,/ты в законе Господни день и нощь поучився,/достоин быв древа животнаго ветвь быти,/и плод твой страданьми и венцы процвете,/дерзновение имея к Подвигоположнику Христу Богу,/проси и нам очищения грехов и велия милости. И ныне, Богородичен: Царь Небесный: Вход, прокимен дне и чтения 3 Премудрости Соломоновы чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией,/и не прикоснется их мука./Непщевани быша во очесех безумных умрети,/и вменися озлобление исход их,/и еже от нас шествие – сокрушение;/они же суть в мире./Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут,/упование их безсмертия исполнено./И вмале наказани бывше,/великими благодетельствовани будут,/яко Бог искуси я/и обрете их достойны Себе./Яко злато в горниле, искуси их,/и яко всеплодие жертвенное прият я./И во время посещения их возсияют/и, яко искры по стеблию, потекут./Судят языком и обладают людьми,/и воцарится Господь в них во веки./Надеющиися Нань разумеют истину/и вернии в любви пребудут Ему./Яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его. Премудрости Соломоновы чтение (главы 5, 6): Праведницы во веки живут,/и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./Сего ради приимут Царствие благолепия/и венец доброты от руки Господни;/зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./Приимет всеоружие рвение свое/и вооружит тварь в месть врагом./Облечется в броня правды/и возложит шлем – суд нелицемерен./Приимет щит непобедимый – преподобие,/поострит же напрасный гнев во оружие,/споборет же с ним мир на безумныя./Пойдут праволучныя стрелы молниины,/и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./И от каменометныя ярости, исполнь падут грады,/вознегодует на них вода морская,/реки же потопят я нагло./Сопротив станет им дух силы,/и, яко вихор, развеет их,/и опустошит всю землю беззаконие,/и злодейство превратит престолы сильных./Слышите убо, царие, и разумейте,/навыкните судии концев земли./Внушите, держащии множества/и гордящиися о народех язык,/яко дана есть от Господа держава вам/и сила от Вышняго. Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, тойже. На хвалитех стихиры, на 4, глас 4: Небо и земля да ликовствуют:/се бо Матерь пред Сыном предстоит,/прощения грехов человеку некоему беззаконну усердно просящи./О сем Ангели радуются,/с нимиже и мы духовне да возвеселимся,/Богородицу песньми величающе. Воспоим, людие, светло Давидскую песнь Отроковице,/Невесте Божией, Матери всех Царя Христа:/предста Царица одесную Тебе, Владыко,/рясны златыми одеяна и преукрашена Божественными лепотами./Сию бо, избранную в женах, паче всего мира удобрив,/благоизволи родитися от Нея великия ради милости/и Сию Помощницу людем Своим дарова/покрывати рабы Своя, Едину Благословенную. Слава, и ныне, глас 6: Срадуются с нами умная вся чиноначалия,/видяще Царицу и Владычицу всех,/многоименне верными славиму;/радуются же и дуси праведных,/зрящии Богоматерь, за грешныя люди всечестнии Свои руце к Сыну простирающую/и просящую им оставления грехов,/и мира, и велия милости. Славословие великое, ектении и отпуст. Молитва О Пресвятая Дево, Всеблагаго Сына Мати Всеблагая, града Москвы Покровительнице, всех сущих во гресех, скорбех, бедах и болезнех Верная Предстательнице и Заступнице! Приими молебное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, Тебе возносимое, и якоже древле грешника, на всяк день многажды пред честною иконою Твоею молившагося, не презрела еси, но даровала еси ему нечаянную радость покаяния и преклонила еси Сына Твоего многим и усердным к Нему ходатайством ко прощению сего грешнаго и заблуждшагося, тако и ныне не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Сына Твоего и Бога нашего, да и всем нам, с верою и умилением покланяющимся пред цельбоносным образом Твоим, дарует нечаянную по коегождо потребе радость: грешником, погрязшим во глубине зол и страстей, – вседейственное вразумление, покаяние и спасение; сущим в скорбех и печалех – утешение; обретающимся в бедах и озлоблениих – совершенное сих избытие; малодушным и ненадеждным – надежду и терпение; в радости и изобилии живущим – непрестанное Благодетелю благодарение; бедствующим – милосердие; сущим в болезни и долгонедужии и оставленным врачами – нечаемое исцеление и укрепление; иждившим от недуга ум – ума возвращение и обновление; отходящим в вечную и нескончаемую жизнь – память смертную, умиление и сокрушение о гресех, дух бодр и твердую на милосердие Судии надежду.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010