Ины стихиры на стиховне, глас 8: Душею на Небеси, мощами под спудом почивая,/святый блаженный Прокопие,/предстани ныне, усердно моляся о нас,/творящих святую память твою,/да избавит нас Господь от внезапныя смерти/и сподобит христианския кончины. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Духом Святым укрепляемый,/смирению и терпению поучая,/подвизался еси, юродствуя о Христе,/блаженне Прокопие, молися о нас,/творящих святую память твою. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Амалика мысленнаго побеждая гордыню,/смирил еси себе в подвизе юродства до безсловесия,/святый блаженный Прокопие,/и Бог венцем Небесныя славы украси тя,/молися о нас, молящихся тебе. Слава, глас тойже: Радуйся, блаженне Прокопие,/радость бо Небесную вечную/от Бога приял еси за труды твоя,/молися с Богородицею/о мире и людех согрешающих. И ныне, Богородичен. Тропарь , глас 4: Иже на земли Христа ради волею в буйство преложися,/и мира сего красоты отнюд возненавиде,/и плотская играния увядив постом и жаждою/и на земли леганием,/от зимы студению и мразом,/и от зноя солнечнаго и дождя/и прочия тяготы никогда же уклонися под кров,/и на теле своем не имея одеяния,/Божиею помощию покрываем,/и душу очистил еси добродетельми своими, яко злато в горниле,/Прокопие премудре,/с верою творящим память твою честно/и усердно притекающим к мощем твоим,/прославляюще твое святое успение,/Христу Богу молися, благоюроде,/да избавит ны Господь от варварскаго нашествия и междоусобныя брани/и мир мирови дарует/и душам нашим велию милость. Ин тропарь, глас 4: Велию любовь ко Господу в себе имея,/все претрудное житие твое/во граде Хлынове, юродствуя, провел еси, блаженне Прокопие,/зной и мраз, глад и жажду благодушно терпя,/биение и поношение от людий безбожных/радостно принимал еси, подвижниче добропобедный,/любовию же и добром велиим за зло воздавая,/мнозем предрекал еси их ожидающее/и от недугов исцелял еси, беззлобне,/тем же, наслаждаяся ныне в сонме святых,/моли Господа помиловати град и люди, тя почитающия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ин Ирмос: Таинство странное вижу и преславное:/Небо – вертеп; престол Херувимский – Деву,/ясли – вместилище,/в нихже возлеже/Невместимый – Христос Бог,/Егоже, воспевающе, величаем. Славу твою воспети по достоинству невозможно,/чудеса бо премнога и исцеления безчисленная обильно подаеши/с теплою верою приходящим к тебе, Петре святителю,/похвало земли нашея. Положи тебе Церкве своей основание Христос,/и столпа крепка и непозыбленна во век,/соблюдающа и подтверждающа град твой пребыти непоколебим до конца/и от врагов ненаветуем. Святителие убо, священницы и монаси, и вси людие,/мужие и жены, старцы со младенцы,/и всяк возраст, и всякое достоинство,/святителя нашего светло память да празднуем. Богородичен: Притецем чудо превеликое видети,/Дева бо грядет, Младенца носящи во утробе, младенцы оживляющаго;/пастырие со Ангелы общую песнь воспевают,/в пещере спасение возвещающе. Катавасия: Таинство странное: Светилен предпразднства. Подобен: Посетил ны есть: Предпразднственныя, вернии, Рождества песни приидите, принесем вси:/грядет уже Христос в Вифлеем родитися,/спасти вселенную, яко Един Человеколюбец. Слава, святаго. Подобен: Жены, услышите: Дух Святый святителя тя помаза, Петре преблаженне,/Христову паству паствити на пажитех спасительных./Тем и потщался еси наставляти люди правыми стезями:/того ради ныне сугубыя венцы от Венцедавца приял еси. И ныне: Готовися, Вифлееме, украси домы твоя:/к тебе бо грядет Дева, Младенца носящи Христа, Отцу Собезначальнаго;/прииде бо да спасет род человеческий. На хвалитех стихиры, на 8. Предпразднства 4, глас 6. Подобен: Ангельския: Содетельная ныне предгрядет Премудрость,/пророчестии отверзаются облацы,/благодать процветает,/истина возсия,/престают гадания сеновная,/Едемова отверзеся дверь,/Адаме, ликуй:/Создатель, Бог наш,/волею создася. Речения исполняя пророческая и видения,/раждается плотию/и одебелевает Слово/и в яслех безсловесных, рождся, возлегает./Сие крайнее схождение,/сие страшное смотрение,/егоже ради поем:/Царь Израилев,/Христос приходит.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О блаженне Прокопие,/со апостолом Павлом ты рекл еси:/мы буи Христа ради,/вы же мудри о Христе,/образ юродства и неразумия пред людьми являя,/разум же совершен имея,/в смирении же всех лучшими себе почитая,/временнаго и тленнаго отреклся еси,/стяжав богатство благодати Духа Святаго./Помози нам избежати обольщения бесовскаго и гордыни,/исполнитися же смирения и терпения/и получити от Христа Бога велию милость. Словом вся созда Господь:/Той бо рече, и быша, Той повеле, и создашася./И ты, блаженне Прокопие, избегая суетных слов, восприял еси подвиг молчания,/да слово умныя молитвы непрестанно Слову Божию приносиши./Моли Христа Бога, блаженне,/оградити нас от суеты и празднословия,/от осуждения и злословия,/подати разумение,/слова добрая на пользу ближнему рещи,/в молитве умом неразсеянным неленостно пребывати/и услышати Христово слово:/приидите, благословеннии Отца Моего,/наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира. Просветися доброе житие твое среди тьмы греха,/и мы, празднующе, блаженне, честную память твою,/прославляем Отца Небеснаго,/Егоже моли даровати нам милость/и помощь добре пожити в веце сем,/в грядущем же нескончаемем вкупе с тобою и всеми святыми/непрестанно славити и воспевати/Отца, и Сына, и Духа Святаго. О блаженне Прокопие,/ты Матерь Бога нашего всегда молил еси о помощи/и от Нея, в обители ея Успения,/чрез преподобнаго Трифона благословение приял еси/на подвиг юродства о Христе./Святе, моли Пречистую Деву помиловати нас, грешных,/подати Небесное благословение, и помощь,/и спасение душам нашим. Слава, глас 6. Самогласен: Чистое житие твое/и всеблаженный ти конец, отче Прокопие,/в немже всего града Хлынова множество народа сошедшеся,/яко видеша тя, без дыхания лежаща,/и гласы велегласными вопияху ти,/даждь конечное слово радостно рабом твоим, святе,/не остави нас, где оставляеши люди своя, блаженне Прокопие./Воистинну милостив и любезен быв,/обаче аще зде гроб покры тя,/но Вятская страна всебогатна имать тя предстателя и молитвенника к Богу/иже верою и любовию чтущим память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 6: Страдальческим шествовавши путем,/мучительскаго избежала еси совета,/целомудренная княгине Иулиание,/яко дева убо мудра,/свещу носящи, вошла еси во дворы Господа твоего;/яко мученица, мужеством благодать прияла еси/исцелити плотския страсти,/но и нас, воспевающих тя,/душевных болезней избави/яже к Богу молитвами твоими. И ныне, Богородичен: Тя стену стяжахом, Богородице Пречистая,/и благоутишное пристанище, и утверждение,/темже молюся:/иже в житии обуреваема окорми и спаси мя. На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Сердечнаго рачения любви Божественней/и страданию твоему, блаженная,/лицы Ангельстии известно удивишася:/како мужеским сплетением врага невидимаго низложивши,/победный венец достойно от Длани Живоносныя явственно прияла еси? Стих: Дивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. По Христе скончаваема,/разжженным мудрованием пламень погасила еси похоти/и, свещу душевную неугасиму соблюдши,/возшла еси ко Христу в чертог Небесный./Тем вси благочестно воспеваем, страстотерпице,/святую память твою,/освящаеми благодатию. Стих: В церквах благословите Бога,/Господа от источник Израилевых. Страсти претерпела еси многих мук, всехвальная,/крепко приступльши,/отсюду к неболезненному преставилася еси восприятию незаходимаго сияния/и светлей радости,/вечному Божественному наслаждению./Тем тя ублажаем/и святое твое днесь совершаем торжество,/страстотерпице непобедимая. Слава, глас 6: Приидите, градстии людие,/прославим благоверную княгиню Иулианию:/та бо змиеву главу сокруши,/чистоту телесную соблюдши,/и кровию землю освяти,/от сущих зде преставися к вечным обителем/и от Вседержительныя Руки подвигов почесть прият,/просит очищения душам нашим/и велия милости. И ныне, предпразднства или Богородичен:Творец и Избавитель: Тропарь , глас 2: Благочестно в законе поживши/и благими делы украсившися,/яко крепкий адамант, явися,/целомудренная святая благоверная княгине Иулиание,/тленную славу и добротство телесное презревши,/злокозненнаго врага победила еси,/целомудрия ради мученическую смерть прияла еси./Сего ради от Христа Бога нетленным и вечным венцем венчавшися,/ныне с лики мученик ликуеши/и нам велия чудеса, приходящим ко гробу твоему,/обильно источаеши./Темже ти вопием:/молися Христу Богу о всех нас,/верою и любовию страдания твоя почитающих.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Поем Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: Поставих стихов 8 и поем стихиры предпразднства (зри день сей выше) и святаго, глас 2. Подобен: Киими похвальными: Киими похвальными венцы,/киими цветы песней одеем Христоносца Наума?/Взем ти благодать,/красное приятелище Духу,/светлое наздание Слова,/Отцу достолепное пристанище,/Божества всесовершенное обителище,/иже во Триех Образех и Единем достоинством разумевшем,/всем веровати Юже и уясни Болгарскому исполнению. Киими пророчески словесы, святе, тя, якоже и другаго, наречем?/Превещателя и тайна проповедника,/реку Божественных таинств, грады нечестивыя напаяюща,/люди же Божественным Крещением очищающа/и каменосердечных сущих в храм Христу воздвигша благолепен./Темже, блаженне, испроси непрестанно, еже спастися нам. Всех, честную твою память любовию собравшихся совершити, и предстоящих с верою Божественной раце твоих мощей, и со благоговением покланяющихся ей,/свободи от всякия беды и напасти бесовския,/искушения от муж неправедных, предпочитающих лукавая,/ибо тебе теплейша помощника написуем. Слава глас 6: Иже благодати премудрость прием от Божественнаго Духа/и языки научив Мизийския благочестию,/православия степень же и утверждение,/Науме, отче всечестне,/всем преподобным и постническим удобрение,/дерзновение имея к Богу,/того моли, да спасет души наша. И ныне, предпразднства, глас 3: Благоукрасися, Вифлееме,/отверзеся бо Едем,/готовися, Евфрафо,/обновляется бо Адам и Ева с ним./Клятва бо разорися, спасение миру процвете,/и души праведных украшаются,/яко дар дароносия, вместо мира пение приносяще,/спасение душевное и нетление приемлюще./Се бо в яслех Возлежай предповелевает/песнопение духовное совершати вопиющим непрестанно:/Господи, слава Тебе! Вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническая Премудрости Соломоновы чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией,/и не прикоснется их мука./Непщевани быша во очесех безумных умрети,/и вменися озлобление исход их,/и еже от нас шествие, сокрушение;/они же суть в мире./Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/упование их безсмертия исполнено./И вмале наказани бывше,/великими благодетельствовани будут,/яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./Яко злато в горниле, искуси их,/и яко всеплодие жертвенное, прият я./И во время посещения их возсияют/и, яко искры по стеблию, потекут./Судят языком и обладают людьми,/и воцарится Господь в них во веки./Надеющиися Нань разумеют истину/и вернии в любви пребудут Ему./Яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Степенна 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих:Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 4:Стецемся, иноческое множество: (зри Славник на вечерни). Канон Богородице со ирмосом на 6 и святому на 8. глас 8. Песнь 1 Ирмос: Воду прошед, яко сушу,/и египетскаго зла избежав,/израильтянин вопияше:/Избавителю и Богу нашему поим. Земная и мимотекущая, яко уметы, вменив,/Христа единаго приобрел еси,/егоже любовию уязвив душу свою, Севастиане преподобне,/молися ко Господу нас просветити. Возшед на высоту добродетелей, долу влекущия сласти оплевал еси,/сладость показал еси спасения, отче преподобне, стаду твоему. Нахождения вражия лукавых духов/от Бога сокрушенным сердцем прием помощь, Севастиане блаженне,/и воздержанием оградився, победил еси их. Богородичен: Премудрость Божию, воистинну Слово Отчее несказанно рождшая,/души моей лютую язву исцели/и сердечнуто болезнь, Мати Божия, укроти. Песнь 3 Ирмос: Ты еси утверждение/притекающих к Тебе, Господи,/Ты еси Свет омраченных,/и поет Тя дух мой. Попалил еси углием воздержания страстей терние, преподобне,/и прогнал нечистыя духи, Богоблаженне. Яко светильник, свою душу слезными потоки украшая, преподобне,/и сердце свое пожерл еси Богови. Страсти душетленныя успил еси бодростными молитвами и бденьми, всеблаженне,/темже в Небесный чертог вселися, радуяся. Богородичен: Устави неуставное помышлений моих, Чистая, смущение, Мати Божия,/еже к Сыну Твоему направляющи моя движения. Седален, глас 5. Подобен: Радуйся: Радуяся, преподобне, принесл еси себе Христови жертву живу,/от юности усердно работая Христу Богу песньми, постом и воздержанием,/и водворися в пустыни, един ко Единому беседуя./Тем видев Господь твое доброе изволение,/со всеми учини тя праведными и преподобными,/водвори тя в Небесном Царствии со Ангелы Христу пети песнь немолчную,/но якоже имаши дерзновение к Нему, моли, молимся, спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 4: Стецемся иноческое множество,/сошедшеся, праздник составим,/честная бо память отца нашего Севастиана/сердца наша озаряет невидимо,/добрыми возсияющи делы,/сего ради, согласно воспевающе, рцем:/радуйся, верный рабе Христа Бога;/радуйся, постником светлая похвало;/радуйся, иночествующим наставниче;/радуйся, исцелением источниче;/о нас моли, преподобне, всех Царя, Христа Бога нашего,/избавитися от соблазн льстиваго/и спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Иже Тебе ради: Вход. Прокимен дне. И чтения преподобническая. Премудрости Соломоновы чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией,/и не прикоснется их мука./Непщевани быша во очесех безумных умрети,/и вменися озлобление исход их,/и еже от нас шествие, сокрушение;/они же суть в мире./Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/упование их безсмертия исполнено./И вмале наказани бывше,/великими благодетельствовани будут,/яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./Яко злато в горниле, искуси их,/и яко всеплодие жертвенное, прият я./И во время посещения их возсияют/и, яко искры по стеблию, потекут./Судят языком и обладают людьми,/и воцарится Господь в них во веки./Надеющиися Нань разумеют истину/и вернии в любви пребудут Ему./Яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его. Премудрости Соломоновы чтение (главы 5, 6): Праведницы во веки живут,/и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./Сего ради приимут Царствие благолепия/и венец доброты от руки Господни;/зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./Приимет всеоружие рвение свое/и вооружит тварь в месть врагом./Облечется в броня правды/и возложит шлем – суд нелицемерен./Приимет щит непобедимый – преподобие,/поострит же напрасный гнев во оружие,/споборет же с ним мир на безумныя./Пойдут праволучныя стрелы молниины,/и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./И от каменометныя ярости исполнь, падут грады,/вознегодует на них вода морская,/реки же потопят я нагло./Сопротив станет им дух силы,/и, яко вихор, развеет их,/и опустошит всю землю беззаконие,/и злодейство превратит престолы сильных./Слышите убо, царие, и разумейте,/навыкните, судии, концев земли./Внушите держащии множества/и гордящиися о народех язык,/яко дана есть от Господа держава вам/и сила от Вышняго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен: Безневестная Дево: На стиховне стихиры, глас 4: Преподобне отче Кирилле,/явися нам Небесный человек/и земный Ангел проповедешися днесь,/егоже житию удивишася Ангели,/и вострепеташа дуси лукавии,/той нами празднуется днесь,/и, того торжество ликующе, вопием:/моли, преподобне, Христа Бога,/да твоими молитвами от враг свободимся. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Сошедшеся днесь, вернии,/восхвалим преподобнаго отца нашего Кирилла,/духовно веселящеся и память его светло празднующе,/яко вражия полки прогнавшаго/и злотворцы посрамившаго,/верныя же банею Святаго Духа обновльшаго,/и ныне сияеши чудесы, Кирилле преподобне,/яко да твоими молитвами/дарует нам Христос велию и богатую милость. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Преподобне отче Кирилле,/ангельски на земли пожил еси/и постническим ликом сочетался еси,/крест бо на рамо свое взем,/последовал еси Христу Богу,/на горе святей вселився./При водах довольних нуждною пищею плотския страсти душетленныя/воздержанием, преподобне, увядил еси/и был еси духовно приятелище/и сосуд чист Господеви,/темже вопием ти:/моли Христа Бога спастися душам нашим. Слава, глас 6: Приидите, монахов множество,/приидите, пустыннолюбное воспитание,/приидите, лик составим,/ днесь бо торжествуем память преблаженнаго отца нашего Кирилла,/приидите, стецемся, мирстии народи, к раце его,/любезно целуим, молящеся,/и нам обильно источает, верным, исцеления различна,/и к нему возопием:/отче преподобне Кирилле,/моли, молим тя,/испроси нам у Христа мира и велия милости. И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой, Пречистая: Таже, Ныне отпущаеши: Тропарь , глас 4: Днесь возсия нам пресветлая память твоя, славне,/яко солнце светозарное,/лучами благодати озаряющи весь мир/и тьму нощи злых духов и от нас отгоняющи./ Днесь Небесныя силы святых Ангел, и мирский народ,/и души праведных мысленно торжествуют, радующеся,/ днесь и мы, грешнии, припадающе, молимся:/отче преподобне Кирилле,/Христа Бога моли непрестанно/спасти град и люди,/иже любезно тебе почитающия. НА УТРЕНИ

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Поскольку Ахаз не просил знамения ни в глубину, ни в высоту, дабы научиться, что сшедый в дольнейшия страны земли, Той есть и возшедый превыше всех небес ( Еф.4:9, 10 ), то Сам Господь дает знамение, знамение преславное и чудесное: Она – жена, дева и мать; и в святыне девства пребывает, и благословение чадородия наследует. Хотя некоторые вместо «дева» читают: «юная», однако это нисколько не повреждает смысла слова: в Писании обычно и весьма часто вместо «дева» поставляется: «юная», так, например, во Второзаконии ( Втор.22:28, 29 ), где говорится о деве, подвергшейся насилию. Востав же и прият Иосиф жену свою ( Мф.1:24 ). И жил в любви, в мире и всяком попечении о Ней, имея жену, но чуждаясь брачного сожития, ибо сказано: Не знаяше Ея, дóндеже роди Сына Своего первенца. Это дает повод некоторым размышлять, будто бы, в чистоте послуживши Рождеству Господа, совершившемуся Духом Святым, Мария не отвергла законного брачного жития. Да не будет сего: ничего такого не заподозрит тот, кто верно разумеет Писание. Выражение дондеже во многих местах не обозначает оставление лишь на некоторое время, а показывает беспредельное, подобно тому, как слова Господа: Се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века ( Мф.28:20 ; ср. Пс.71:7 ). Неужели после века сего Господь не хотел быть со святыми Своими? Обещание настоящего не есть отрицание будущего; также должно понимать и здесь: дондеже. Если же сказано: первенца, то нужно считать не как первенца в отношении к имеющим еще родиться: первородным называется первый, разверзающий ложесна. Что Мария всегда оставалась Девой, это подтверждается и повествованием о Захарии. Существует дошедшее до нас, по преданию, сказание, что Захария, встретивший по рождении Господа Марию, был убит иудеями посреди церкви и жертвенника, как обвиненный людьми, которым указал на преславное и многовоспетое знамение – Деву, родившую и не растлившую девства. Иисусу же рождшуся в Вифлееме иудейстем, во дни Ирода царя, се волсви от восток приидоша во Иерусалим, глаголюще: где есть рождейся Царь иудейский? ( Мф.2:1 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Могу сказать от Писания: «как озарение от славы и как образ от первообразного»; тем не менее да не будет у тебя излишнего стремления размышлять об этих словах: я исповедую недоступность для мысли и невыразимость для человеческого слова образа Божественного рождества... Не восхищай добра злодейством неискусной мысли, здешними образами разрушая истину и затемняя учение о Боге. Я сказал: «Он родился», чтобы показать начало и цель этого, а не с тем, чтобы исследовать довременное происхождение Единородного. Но ты напрасно не исследуй Сына. Оставим речь о присносущем и неизреченном Рождестве, потому что ум не в силах постигнуть непостижимое естество: естество Слова, как ни важно для разума понять это, не может быть ни с чем сравниваемо. Бог – на земле, Бог – среди людей, Бог – во плоти: не по временам только Он действует, как во пророках, но соединил Себя с человечеством и сродною нам плотию возвел к Себе человечество. Спросишь: каким образом Божество – во плоти? – Огонь не поглощается железом, но пребывает вместе и дает ему свою силу, железо не уменьшается от растопления, огонь наполняет собою все, соприкасающееся ему. Так и Бог Слово не вышел из Себя, хотя и вселился в нас – не претерпел превращения, хотя Слово плоть бысть ( Ин.1:14 ); и небо не стало пусто без Содержащего, хотя земля приняла в свои недра Небесного. Не думай о ниспадении Божества (так как Оно не переходит с места на место, как тела); не воображай, что Божество изменилось, преложившись в плоть, ибо бессмертное непревращаемо. Как, скажешь, Бог Слово не исполнился телесной немощи? Ответствуем. Железо темно и холодно, но, быв разжжено, оно принимает огненный вид; однако огонь светится, а не темнеет, – и пламя распаляется, а не охлаждается. Так и человеческая плоть Господа: она причастилась Божества, но не передала ему своих немощей. О бесстрастном ты думаешь по человеческой немощи и недоумеваешь, как можно, чтобы тленное естество, причастившись Божества, прияло нетление; но научись таинству. Бог – во плоти для того, чтобы убить гнездящуюся в нас смерть: причастивши Себя плоти, Он как бы целебным питием удовлетворяет тленных.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010