И Агарь сама именова его богом, глаголя: «Ты бог, иже призре мне!». Но не к единой Агаре послан бысть аггел, но к многым аггелом является, а после его богом нарицают. Зри ветхыя книгы вся, обрящеши, како Моисею в купине явися аггел, а рек: «Аз есмь бог Авраамов, Исааков, Иаковль». Той же и Чръмное море проведе, являяся стлъпом огненым и на Синайстей горе беседова ему, и закон да, якоже и Аврааму явися в трех лицех. Виде Авраам, яко родися ему сын Измаил от Агары во старости, и отчаався во старости от Сары семени, и помысливъшу, яко обеты благословения семени его скончашася на Измаиле, уже бо сам столетен сущи, а Сарра девятидесять лет сущи. Сидящу ему у дуба пред сению, поминающи свою старость, близ бо смерти сущи: «Что сътворю благо, да введет мя бог в вечныя кровы. Аще не прииму странного в дом в образ божий, не приимет мя бог в вечный дом». И нача ждати страннаго в образ божий даже и до полудни. Възрев очима, виде три мужи стоящи връху его, и притече к ним, рече: «Господи! Аще есмь обрел благодать пред тобою, не мини раба своего, да ся принесет вода, да омыются ногы ваша, и простудитеся, да принесу хлебы, да ясте!». И рече жене своей Сарре: «Подвижися, смеси три спуды мукы чисты». А сам тече в стадо, поим отрока с собою, и взя телець избран, приведе и уготови, и взяв масло и мед и млеко, и постави пред ними, и сам стояше пред ними. Разумевай — единого жда, и три ему явися в человечесте образе! И рек им: «Господи! Аще есмь обрел благодать пред тобою». Како трем глаголеть, а единого именует господа? Ино рек «господи», то общее имя, ино то, что рек, «аще буду обрел благодать пред тобою», видиши ли ясне, бога проповедует: кто может дати благодать, развее бога, и от кого жда обетованиа благодати, аки не от бога? Он5 странникы приат5, и телець, аки человеком, уготови, и Сарре повеле три спуда мукы смесити, в образ троица, и представи има трапезу. О дивно! три юноши сидя, а патриарх 6 старец столетен пред ними стоя! 6 Виждь, яко не един седя, а два бы предстояли, аки рабы, сиречь аггелы, но все три равно во едином месте сидят, и всем равне патриарх нозе умы, и трапезу постави, и всем равну честь подаеть! А в даровании благодати рече Аврааму: «Сарра жена твоя где бе?».

http://sedmitza.ru/lib/text/433571/

Слава, и ныне, 1-ю стихиру: Днесь Иже на разумных Престолех: Слава, и ныне: В сей день почивающий на разумных престолах Бог: Вход. Прокимен дне. Вход. Прокимен дня. И чтения праздника: Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо: зайде бо солнце, и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном. И сон виде. И се лествица, утверждена на земли, еяже глава досязаше до небес, и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое, яко песок земный, и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки; и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем. И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши. И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие; несть сие, но дом Божий и сия врата Небесная. 1. Бытия чтение Отправился Иаков от Колодца Клятвы и пошел в Харран, и пришел на одно место, и лег там спать, потому что зашло солнце. И взял один из камней того места, и положил под голову себе, и уснул на том месте. И увидел во сне: и вот, лестница утверждена на земле, а ее верх доходит до неба; и Ангелы Божии восходили и нисходили по ней. Господь же стоял на ней, и сказал Он: «Я – Бог Авраама, отца твоего, и Бог Исаака; не бойся. Землю, на которой ты спишь, тебе Я дам ее и семени твоему; и будет семя твоё, как песок земной; и распространится к морю, и к югу, и к северу, и к востоку; и благословятся в тебе и в семени твоем все племена земные; и вот, Я с тобою, сохраняя тебя на всяком пути, куда бы ты ни пошел; и возвращу тебя в землю сию, ибо не оставлю тебя, доколе не совершу Я того, что сказал тебе». И пробудился Иаков от сна своего и сказал: «Господь присутствует на месте этом; а я не знал!» И убоялся и сказал: «Как страшно место сие! Это не что иное, как дом Божий, и это – врата небесные!» Быт 28:10–17

http://pravmir.ru/rozhdestvo-presvyatoj-...

Подаждь утешение рабом Твоим, Чистая,/напастьми одержимым,/и рог верных вознеси, Богородительнице,/спаси молитвами Твоими обитель сию и грады православныя,/укрепи на враги славящия Тя,/вся верныя рабы, хвалящия Тя, защити. Пречистая Твоя икона, Богородице Дево,/врачевство духовное всего мира явися:/к нейже прибегаем, Тебе покланяющеся,/почитаем и лобызаем ю и исцелений благодать получаем,/недугов душевных и телесных страстей/Твоими молитвами свобождающеся. Яко порфирою царскою и виссом,/иконою Твоею и Твоего Сына, Богородице,/обитель Иверская украсившися, днесь сияет чудесы,/благодатию Святаго Духа паче света солнечнаго блистающися:/в той бо на болящих и недужных исцеления изливаются/и всем даруется богатая милость. Слава, и ныне, глас 8: О Мати Благая, Госпоже Богородице Дево!/Не отрини нас, смиренных раб Твоих,/пред пречистою Твоею иконою недостойныя молитвы приносящих,/буди теплая ходатаица о нас, грешных, к Сыну Твоему,/избави нас от всех бед и искушений,/да спасаеми Тобою, выну вопием Ти:/радуйся, Благая Вратарнице,/двери райския нам отверзающая. Вход. Прокимен дне и чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо:/зайде бо солнце./И взят от камения места того и положи возглавие себе,/и спа на месте оном./И сон виде:/и се лествица утверждена на земли, еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся:/земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная, и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши,/и возвращу тя в землю сию:/яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего, и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие;/несть сие, но дом Божий, и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преклонив Небеса, Царь Славы, сниде/обновити Адама, преступлением всего истлевшаго,/вселися в Тя, Чистая Дево,/и родися, ключей девства не рушив,/и на руках Твоих смирен Младенец,/Иже Архангелов Царь ношашеся;/и ныне Твою молитву приемлет/и прошение Твое во всем исполняет Богородице,/яко Твой Сын и Бог,/Емуже усердно молися:/да спасет души наша, яко Милосерд. Паче скинии Моисеевы,/по образу Небесному сотворенныя,/всю Тя Бог освяти, Богородице, Духом Святым,/весь вселися в Тя, всего человека оживи./Тем и Твоя икона, паче Аароня кивота,/наполнися благодати Божия/и источает освящение душам и телесем./Ейже любезно покланяющеся,/просим от Тебе великия милости:/да спасеши души наша, Благословенная Помощнице. Слава, и ныне, глас 8: Приидите, возрадуемся державней Заступнице рода нашего,/Царице Богородице,/приидите к ти хому Ея чудному,/почитаемому Ангелы,/честному поклонимся образу./Дарует бо Богородица верным обильныя дары целебныя,/от неистощимаго источника святыя иконы неоскудную благодать источающи:/тьмы избавляет нас искушений и бед, и всякаго греха,/благочестно и Богоприятно прославляющих и чтущих/светлую и чудную Богоматере святую икону./Тем, воспевающе воззовем Первообразней:/радуйся, любезная ми ру помоще/во спасение душ наших. Вход. Прокимен дне и чтения три: Бытия чтение Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо: зайде бо солнце, и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном. И сон виде. И се лествица, утверждена на земли, еяже глава досязаше до небес, и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое, яко песок земный, и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки; и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем. И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши. И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие; несть сие, но дом Божий и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преклонив Небеса, Царь славы/сниде обновити Адама,/преступлением всего истлевшаго,/вселися в Тя, Чистая Дево, и родися,/ключей девство не рушив,/и на руках Твоих смирен Младенец,/Иже Архангелов Царь, ношашеся./И ныне Твою молитву приемлет/и прошение Твое во всем исполняет, Богородице,/яко Твой Сын и Бог,/Емуже усердно молися,/да спасет души наша, яко Милосерд. Паче скинии Моисеевы,/по образу Небесному сотворенныя,/всю Тя Бог освяти, Богородице, Духом Святым,/весь вселився в Тя, всего человека оживи./Тем и Твоя икона, паче Аароня кивота,/наполнися благодати Божия/и источает освящение душам и телесем,/ейже любезно покланяющеся,/просим от Тебе великия милости,/да спасеши души наша, благословенная Помощнице. Слава, и ныне, глас 4: Приидите, возрадуемся державней Заступнице рода нашего,/Царице Богородице./Приидите, к тихому Ея чудному, почитаемому Ангелы,/честному поклонимся образу:/дарует бо Богородица верным обильныя дары целебныя,/от неистощимаго источника святыя иконы/неоскудную благодать источающи,/тьмы избавляет нас искушений, и бед, и всякаго греха,/благочестно и богоприятно прославляющих/и чтущих светлую и чудную Богоматере святую икону./Тем, воспевающе, воззовем Первообразней:/радуйся, любезная миру помоще,/во спасение душ наших. Вход. Прокимен дне и чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце,/и взят от камения места того, и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде./И се лествица, утверждена на земли,/еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего,/и Бог Исааков, не бойся./Земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши,/и возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего, и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий,/и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Семь дочерей священника Мадиамского. Иофора, пришли напоить стада свои из колодезя, у которого сел отдохнуть Моисей, и стали черпать воду; но их отогнали пастыри. Пришелец вступился за беззащитных и напоил стада их; они поспешили известить о том отца своего, и отец укорил дочерей за то, что не пригласили пришельца вкусить у него хлеба. Моисей принят был в дом Иофора, и женившись на его дочери Сепфоре, имел от нее двух сыновей, Гирсама и Елиезера. – Между тем умер Царь Египетский, притеснявший Израильтян; но еще более страдали они при его преемнике. Услышал наконец Господь их стенания и вспомнил завет свой с их отцами, Авраамом, Исааком и Иаковом. Моисей пас стада тестя своего в пустыне, близ горы Божьей, Хорив; там явился ему Ангел Господень, в пламени горящего и несгарающего куста. Изумленный хотел ближе созерцать чудное видение, и услышал глас Господа, зовущий его из пламени: «Моисей! Моисей!» – Он отозвался на божественный глас, и опять услышал: «не приближайся, сними обувь, ибо место сие свято; Я Бог отца твоего, Бог Авраамов, Бог Исааков, Бог Иаковлев;» Моисей преклонил лицо свое, не дерзая воззреть к Богу. «Вижу озлобление людей Моих, сказал Господь, и слышу вопль их; знаю болезнь их и изведу из земли Египетской, в землю благую, кипящую медом и млеком, в пределы Хананейские. Я пошлю тебя к Фараону, и ты изведешь людей Моих, сынов Израильских из Египта.» Смутился духом Моисей и сказал: «кто я, чтобы мне идти к Фараону, освободить сынов Израилевых?» Господь ответствовал: «Я буду с тобой, и вот тебе свидетельство Моего послания: на сей горе помолишься ты Богу, с изведенным тобой народом.» Тогда Моисей дерзнул вопросить Господа: «если пойду к сынам Израилевым, от имени Бога отцов их, и спросят они, как имя Его? Что скажу им?» и Господь произнес великолепное имя Свое: «Я Сущий! Скажи сынам Израилевым: Сущий послал меня к вам, Бог Авраамов, Бог Исааков, Бог Ияковлев; таково Мое вечное имя на веки.» – Он повелел Моисею собрать старейшин своего народа и объявить им, о посещении Бога, хотящего вывести их из плена Египетского, в землю, кипящую медом и млеком; потом предстать с ними Фараону и требовать, чтобы отпустил народ в пустыню, на расстояние трехдневного пути, для принесения жертвы; но предвидя ожесточение Царя, открыл, что поразит страшными знамениями Египтян, доколе не отпустят народ, и не велел выходить ему с пустыми руками, из богатой земли, где столько лет стенал под игом тяжкой, безмездной работы.

http://azbyka.ru/otechnik/Andrej_Muravev...

Ины стихиры, глас тойже: Неправда, яко море, скры землю Твою,/и ныне люте потопляеми есмы,/но Ты простри десницу Твою,/и, яко Всехвальная, постави ны на камене веры,/и спаси ны, Владычице, спаси ны,/и утверди посреде нас державу Твою. Змиенравно днесь показуется стадо Твое,/яко ветром, обуреваеми есмы/и не можем терпети,/но Ты, яко Благая, утиши воды пререкания/и не отвержи раб Своих,/сохраняя нам и присно милость Твою./Аще не Ты, Богородительнице, паче всех превознесенная,/аще не Ты, о Стено нерушимая и мирове Радосте,/кто убо умолит за ны Сына Твоего, Христа Бога нашего,/да помилует сокрушенных сердцем и скорбных людей Своих./Пред Тем же и буди Ходатаица неусыпная и спаси нас. Приидите, вси вернии,/и, купно соборы сотворше,/возопиим Державней Владычице/и тако к Ней возглаголем:/вси неключими есмы,/и того ради припадаем к Ти,/и молим Тя со дерзновением и верою, зовуще:/не презри нас, окаянных,/потщися на умоление и спаси вся православныя. Слава, и ныне, глас тойже: Не надейтеся на князи преходящия:/ничесо бо возмогут и, сыны человечестии суть,/изыдут, яко былие, и никтоже их помянет,/но молитеся, братие, молитеся,/и приимет вы под кров Свой Матерь Бога нашего,/и упокоимся, людие, под ризой Тоя. Вход. Прокимен дне и чтения (зри 14-ое марта) Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго/и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце./И взят от камения места того, и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде:/и се лествица, утверждена на земли,/еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего,/и Бог Исааков, не бойся,/земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки./И возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши./И возвращу тя в землю сию,/яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий,/и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Мф.8:7 .  И глагола ему Иисус: Аз пришед исцелю его. Видишь ли, колико благодеяние Божие различествует от благодеяния человеческого? Чтобы получить одну малую милость от какого-либо человека, колькратно преклоняешь главу твою до лица земли? Колькратно произносишь сие «прошу и молю», и обещаешься воздать мзду и благодарность, – и тогда разве получаешь снисхождение и милость? Человек умножает затруднения в рассуждении просьбы твоей, чтобы показать тем величественнее свое благодеяние; отлагает время, да тем паче возжжет желание твое и приумножит обстоятельств стечение; ищет многих заступников, чтоб за одну милость многих иметь себе должников, и тогда напоследок протязает руку благотворения, когда приметит, что благодарность за благодеяние непременно воспоследовать имеет. В благодеяниях Божиих ничего такого не видишь. Богочеловек только что услышал о нужде сотника, – не медля исцелил болезнь раба его. Приметь еще неизреченную премудрость Господа нашего Иисуса Христа, сколь противными образы устрояет Он человеческое спасение. Веру Хананеи обнаружил чрез отрицание милости, которой она просила: «несть добро отъяти хлеб чадом, и поврещи псом» ( Мф.15:26 ); сотникову же – явися готовым к исполнению прошения его: «Аз пришед исцелю его». Хананея презренная являет непоколебимость своей веры, великое смирение: «Ей Господи, ибо и пси ядят от крупиц, падающих от трапезы господей своих» ( Мф.15:27 ); сотник, еще прежде просьбы своей быв услышан, просвещает слова, доказывающие великую его веру и совершенное благоговение. Мф.8:8 .  И отвещав сотник, рече ему: Господи! несмь достоин, да под кров мой внидеши, но токмо рцы слово, и исцелеет отрок мой. Благоговение сотника подобно есть благоговению великого Пророка Моисея. Сей, услышав Божественный глас: «Аз есмь Бог Отца твоего, Бог Авраамов, и Бог Исааков, и Бог Иаковль, отвратил немедля лице свое: благоговеяше бо воззрети пред Бога» ( Исх.3:6 ); сотник же, услышав сие: «Аз пришед исцелю его», со благоговением ответствовал: «Господи! несмь достоин, да внидеши под кров дому моего». Сие сказал он, почитая себя недостойным толикой чести и милости, то есть, приятия в дом свой Сына Божия. Познай и совершенство его веры: «но токмо рцы слово», – то есть, единое повелительное слово скажи, – и сие довлеет ко уврачеванию раба моего. Кто же иной может единым словом отогнать телесную болезнь и даровать здравие, кроме единого токмо сущего над всеми Бога? Убо сотник веровал, что Иисус Христос есть Бог истинный, всесильный и всемогущий. Веру же свою яснее представляет следующим примером:

http://azbyka.ru/otechnik/Nikifor_Feotok...

О, преславнаго чудесе!/Се заступление прииде,/супротивление низложися,/град наш спаси,/враги наша прожени/ и нас, рабов Твоих, Твоею милостию возвесели,/О Божия Слова селение!/Род человеческий, чтущий Тя,/всегда спасай от всех бед. Подаждь утешение Твоим рабом, Чистая,/напастьми одержимым,/ и рог верных вознеси,/Богородительнице Марие,/спаси молитвами Твоими град Твой неразрушим,/ и варварская шатания низложи,/ и нас, рабов Твоих, Безневестная,/хвалящих Тя, спаси. Слава, и ныне, глас 8: Приидите, российстии собори,/приидите, верных совокупления,/в сретение Царицы Богоотроковицы:/се бо грядет Царица Своим образом честным,/спасти град и люди, от сопостатных поган невоеваны./О, чудо велие и преславное/ и пребольши ума!/Како пришествием честнаго Ея образа сопротивнии побеждаются/ и отечество наше утверждается?/Нощь упразднися, и день приближися,/Егоже ради Тебе, вину спасения нашего, естество наше приемлет/ и вся тварь воспевает, Ти зовущи:/радуйся, Предстательнице, и Помощнице,/ и спасение душ наших. Вход, прокимен дне. Чтения три. Бытия чтения (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце;/ и взят от камения места того,/ и положи возглавие себе,/ и спа на месте оном, и сон виде./И се лествица, утверждена на земли,/еяже глава досязаше до небес,/ и Ангели Божий восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся./Земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и Ливу, и север, и на востоки,/ и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши./И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий,/ и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О, преславнаго чудесе!/Се заступление прииде,/супротивление низложися,/град наш спаси,/враги наша прожени/и нас, рабов Твоих, Твоею милостию возвесели./О Божия Слова селение!/Род человеческий, чтущий Тя,/всегда спасай от всех бед. Подаждь утешение Твоим рабом, Чистая,/напастьми одержимым,/и рог верных вознеси,/Богородительнице Марие,/спаси молитвами Твоими град Твой неразрушим,/и варварская шатания низложи,/и нас, рабов Твоих, Безневестная,/хвалящих Тя, спаси. Слава, и ныне, глас 8: Приидите, российстии собори,/приидите, верных совокупления,/в сретение Царицы Богоотроковицы:/се бо грядет Царица Своим образом честным,/спасти град и люди, от сопостатных поган невоеваны./О, чудо велие и преславное/и пребольши ума!/Како пришествием честнаго Ея образа сопротивнии побеждаются/и отечество наше утверждается?/Нощь упразднися, и день приближися./Егоже ради Тебе, вину спасения нашего, естество наше приемлет/и вся тварь воспевает, Ти зовущи:/радуйся, Предстательнице, и Помощнице,/и спасение душ наших. Вход. Прокимен дне. Чтения три. Бытия чтение ( глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце;/и взят от камения места того,/и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде./И се лествица, утверждена на земли,/еяже глава досязаше до небес,/и Ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней./Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся./Земля , идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши./И возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий,/и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010