2–й лик: «Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя имя святое Его. Благословен еси, Господи». По окончании пения антифона, диакон становится перед царскими вратами и произносит малую ектению: «Паки и паки...», по обычаю (рис. 118). Во время произнесения малой ектении священник в алтаре (перед престолом) тайно читает молитву второго антифона: «Господи Боже наш! Спаси люди Твоя и благослови достояние Твое, исполнение Церкве Твоея сохрани, освяти любящия благолепие дому Твоего; Ты тех возпрослави Божественною Твоею силою и не остави нас, уповающих на Тя». По окончании же ектении он произносит возглас: «Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков». 2–й изобразительный антифон Лик: «Аминь» и начинает петь 2–й антифон. Во время священнического возгласа диакон вновь становится перед местной иконой Спасителя, где и стоит на протяжении всего 2-го антифона (см. рис. 57). Этот антифон исполняется сейчас согласно с Уставом, т. е. целиком, и начинает пение 2–й лик. 2-й лик: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу» 150 и первый и второй 151 стихи псалма: «Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, Дóндеже есмь». 1–й лик: «Не надейтеся на князи, на сыны человеческий, в нихже несть спасения». 2–й лик: «Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его». 1–й лик: «Блажен, емуже Бог Иаковль помощник его, упование его на Господа Бога своего». 2–й лик: «Сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них». 1–й лик: «Хранящаго истину в век, творящаго суд обидимым, дающаго пищу алчущим». 2–й лик: «Господь решит окованныя, Господь умудряет слепцы. Господь возводит низверженныя, Господь любит праведники». 1–й лик: «Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит». 2–й лик: «Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род». 1–й лик, припев 152 : «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь» и затем тот же лик исполняет песнь Господу Иисусу Христу: «Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас».

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Kashki...

Диакон: Вонмем. Иерей чтет Евангелие от Матфея, зач. 20 от полу (7, 7–11). Рече Господь: просите, и дастся вам; ищите, и обрящете; толцыте, и отверзется вам. Всяк бо просяй приемлет, и ищяй обретает, и толкущему отверзется. Или кто есть от вас человек, егоже аще воспросит сын его хлеба, еда камень подаст ему? Или аще рыбы просит, еда змию подаст ему? Аще убо вы лукави суще, умеете даяния блага даяти чадом вашим, кольми паче Отец ваш Небесный даст блага просящим у Него. Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Ектения сугубая: Помилуй нас, Боже... Лик: Господи, помилуй (трижды). Не на лук наш уповаем, ни оружие наше спасет нас, Господи, но Твоея всемогущия помощи просим, и на Твою силу дерзающе, на врагов наших ополчаемся, и имя Твое верно призывающе, со умилением молимся Тебе: Всемогий Господи, милостивно услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Защитниче правоверных, посли стрелы Твоя, Господи, и смятение сотвори врагам нашим, блесни молния, и разжени их: посли руку Твою свыше, и покори их, и в руки верных предаждь, молимся Тебе, услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Во веки пребываяй, Милосерде Господи, запрети языком в достояние Твое приходящим и оскверняющим Церковь Святую Твою: пожени их бурею Твоею, и гневом Твоим смути их, исполни лица их безчестия, да постыдятся и смятутся в век века, да посрамятся и силою судеб Твоих гордость их да сокрушится, имя же Твое святое да прославится в нас, прилежно молимся Тебе, услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Возглас: Услыши ны, Боже... Лик: Аминь. Диакон: Со умилением преклонше колена, Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Предстоятель, преклонив колени, со всяким вниманием и умилением чтет молитву сию велегласно: Молитва Господи Боже наш, послушавый Моисея, простерша к Тебе руце, и людей израилевых укрепивый на Амалика, ополчивый Иисуса Навина на брань, и повелевый солнцу стати: Ты и ныне, Владыко Господи, услыши нас, молящихся Тебе: укрепи силою Твоею людей православных, благослови их дела, умножи славу их победами над противоборствующими Православной Церкви, утверди всесильною Твоею десницею, сохрани воинов православных, посли Ангела Твоего, укрепляющаго их. Отыми от них всяк глад и пагубу, и избави их от огня и меча и нападения врагов, и от всякаго востания противнаго: подаждь им вся, яже ко спасению прошения, споспешествуя им во всем. Посли, Господи, невидимо десницу Твою, рабов Твоих заступающую во всем: яко Твоя держава, Царство и сила, от Тебе помощь вси приемлем, на Тя уповаем и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

Иерей чтет Евангелие от Матфея, зач. 20 от полу (7, 7–11). Рече Господь: просите и дастся вам; ищите и обрящете; толцыте, и отверзется вам. Всяк бо просяй приемлет, и ищяй обретает, и толкущему отверзется. Или кто есть от вас человек, егоже аще воспросит сын его хлеба, еда камень подаст ему? Или аще рыбы просит, еда змию подаст ему? Аще убо вы лукави суще, умеете даяния блага даяти чадом вашим: кольми паче Отец ваш Небесный даст блага просящим у Него. Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимся Ти, услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Таже: Не на лук наш уповаем, ни оружие наше спасет нас, Господи, но Твоея всемогущия помощи просим, и на Твою силу дерзающе, на врагов наших ополчаемся, и имя Твое верно призывающе, со умилением молимся Тебе: Всемогий Господи, милостивно услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Защитниче правоверных, посли стрелы Твоя, Господи, и смятение сотвори врагам нашим, блесни молния, и разжени их: посли руку Твою свыше, и покори их, и в руки верных предаждь, молимся Тебе, услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Во веки пребываяй, Милосерде Господи, запрети языком в достояние Твое приходящим и оскверняющим Церковь Святую Твою: пожени их бурею Твоею, и гневом Твоим смути их, исполни лица их безчестия, да постыдятся и смятутся в век века, да посрамятся и силою судеб Твоих гордость их да сокрушится, имя же Твое святое да прославится в нас, прилежно молимся Тебе, услыши и помилуй. Лик: Господи, помилуй (трижды). Возглас: Услыши ны, Боже Спасителю наш: Лик: Аминь. Диакон: Со умилением преклонше колена, Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Предстоятель, преклонив колени, со всяким вниманием и умилением чтет молитву сию велегласно: Молитва Господи Боже наш, послушавый Моисея, простерша к Тебе руце, и людей израилевых укрепивый на Амалика, ополчивый Иисуса Навина на брань, и повелевый солнцу стати: Ты и ныне, Владыко Господи, услыши нас молящихся Тебе: укрепи силою Твоею людей православных, благослови их дела, умножи славу их победами над противоборствующими Православной Церкви, утверди всесильною Твоею десницею, сохрани воинов православных, посли Ангела Твоего укрепляющаго их. Отыми от них всяк глад и пагубу, и избави их от огня и меча и нападения врагов, и от всякаго востания противнаго: подаждь им вся, яже ко спасению прошения, споспешествуя им во всем. Посли, Господи, невидимо десницу Твою, рабов Твоих заступающую во всем: яко Твоя держава, Царство и сила, от Тебе помощь вси приемлем, на Тя уповаем и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На Литургии – звоны двунадесятого праздника. Успение Пресвятой Богородицы: Перед Вечерней : за 10 минут благовест (40 ударов, из них первые 3 долгих) в праздничный колокол, затем трезвон с праздничным колоколом. Вынос Плащаницы : во время выноса Плащаницы Богородицы – перезвон , по положении Плащаницы в центре храма – трезвон с праздничным колоколом. Погребение Плащаницы : во время крестного хода – перезвон , по поставлении Плащаницы – трезвон с праздничным колоколом. На Литургии – звоны двунадесятого праздника. 8. Встреча архиерея Перед прибытием архиерея – редкий благовест (с промежутком 20–25 сек) в благовестник соответствующий знаку богослужения. При подъезде архиерея к Храму (появление автомобиля) – трезвон с благовестником соответствующим знаку богослужения до входа архиерея в храм (дом причта). При отъезде архиерея – трезвон с благовестником, соответствующим знаку богослужения. 9. Звоны на венчании После таинства венчания : при выходе из храма молодоженов совершается трезвон с благовестником соответствующим знаку предшествовавшего богослужения. 10. Звоны на отпевание После обряда отпевания : при выходе процессии из храма совершается перебор от маленького колокола до большого с последующим ударом «во вся», по отъезде процессии – краткий трезвон с благовестником соответствующим знаку предшествовавшего богослужения. Приложение 2. Устав-схема Всенощного бдения Перед службой. Вечерня великая (в соединении с утреней) Отверзаются царские врата. Каждение алтаря. Диакон: Востаните. Господи, благослови. Священник: Слава Святей… Приидите, поклонимся… (трижды). Каждение всего храма. Хор: Благослови, душе моя, Господа…(псалом 103-й). Закрываются царские врата. Светильничные молитвы (тайно читает священник). Ектения великая: Миром Господу помолимся. Яко подобает Тебе…(возглас). Пение 1-го антифона 1-й кафизмы. Ектения малая: Паки и паки… Яко Твоя держава… Господи, воззвах и стихиры на Господи, Воззвах. (каждение всего храма). И ныне. Богородичен догматик или стихира. Отверзаются царские врата.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

После первого антифона отверзаются царские двери, и один из диаконов, ставши на обычном месте, говорит краткую ектению: «паки и паки миром Господу помолимся». По окончании ектении второй архимандрит, или иерей, покланяется Архиерею и идет во св. алтарь северной дверью, и говорит возглас: «яко Твоя держава, и Твое есть царство, и сила, и слава Отца и Сына и Святого Духа» и пр.. После возгласа царские врата опять затворяются. Между тем архиерей и все сослужащие с ним ахримандриты и священники тайно читают молитву второго антифона: «Господи, да не яростию Твоею обличиши нас, ниже гневом Твоим накажеши нас; но сотвори с нами по милости Твоей, врачу и исцелителю душ наших, наставляя нас к пристанищу хотения Твоего. Просвети очи сердец наших в познание Твоея истины, и даруй нам прочее (время) настоящаго дня мирное и безгрешное, и все время живота нашего, молитвами святыя Богородицы и всех святых Твоих». Эта молитва – вторая из числа молитв светильничных. В лице архиерея опять мы созерцаем Божественного Ходатая нашего, обетованного Спасителя миру, – который и в минуты произнесения праведного суда Божия над согрешившими нашими прародителями, и в минуты произнесения грозного приговора над их нечестивыми потомками (например при Ное), и теперь, в минуты гнева Божия над всеми нами грешными, умолял и умоляет Отца Небесного, чтобы Он растворил праведный гнев Свой милосердием и благостью, чтобы не обличал нас в ярости Своей, и не наказывал нас во гневе Своем. Вместе с тем Он испрашивает для нас у Отца небесного благ, особенно потребных нам теперь при наступившем вечере, и при ожидающем ежеминутно нас конце жизни нашей, – именно, чтобы Он сподобил нас провести и остальную часть дня, и остальное время земной жизни нашей в мире и без греха. И снова начинается чтение псалтыри; читаются шесть кратких псалмов из той же осьмнадцатой кафизмы ( Пс.124 – Пс.129 ). В этих псалмах то слышите вы, братия мои, уверение, что человек, «надеющийся на Господа, как гора Сион, не колеблется, – пребывает вечно; что Господь окрест народа Своего отныне и во веки; что не пребудет жезл нечестия над уделом праведных, – что совращающихся на кривые пути погубит Господь с делающими беззаконие» ( Пс.124:2–4 ); – что настанет время, когда «возвратит Господь нас из плена; тогда уста наши полны будут веселия, и язык наш пения, тогда скажут между народами: великое дело творит над ними Господь! – тогда сеявшие слезами будут жать с пением». ( Пс.125 ). Это тогда будет, братия мои, когда Господь наш Иисус Христос возвратит нас из плена греховного посредством таинства покаяния; когда исполнит сердца наши неизреченного веселия через причащение Своего пречистого Тела и Крови; или тогда, когда настанет светлый праздник Пасхи, – когда уста наши полны будут веселия неизреченного, и язык – пения неумолкаемого и несказанно–радостного; – а, наконец, во всей полноте и совершенстве это будет тогда, когда Господь сподобит нас, – если мы только будем достойны того, – вечного блаженства на небе.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Vladis...

Каждение. Ектения: Миром Господу помолимся... Возглас: Яко подобает тебе... Аминь... Стихословие всей 1 кафизмы. После 1 антифона – малая ектения и возглас: Яко твоя держава... Аминь. После 2 антифона – малая ектения и возглас: Яко благ и человеколюбец... Аминь. После 3 антифона – малая ектения и возглас: Яко ты еси Бог наш... Аминь. Господи, воззвах... во гл. 1. Каждение. Стихиры на Господи, воззвах на 10: Самогласны Новой недели: Дверем заключенным, учеником собранным... Стихиры праздника, т. е. Дверем заключенным..., на 6. Святого на 4. Слава, и ныне, Дверем заключенным, пришел еси... Слава – святого. И ныне – праздника: Дверем заключенным, пришел еси... Премудрость, прости. Свете тихий... Вонмем. Мир всем. Премудрость, вонмем. Прокимен дне: Господь воцарися... со стихами. Ектения: Рцем вся... После прокимна – три паремии святого. Возглас: Яко милостив и человеколюбец... Аминь. Сподоби, Господи... Ектения: Исполним вечернюю молитву... Возглас: Яко благ и человеколюбец... Аминь. Мир всем. И духови твоему Главы наша Господеви приклоним. Тебе, Господи. Возглас: Буди держава царствия твоего... Аминь. Выход в притвор и литийные стихиры 4 гл.: Господи, нестерпимым твоего Божества блистанием...Слава, и ныне, гл. 8, Дверем заключенным, учеником собранным... На литии стихиры праздника, т.е. Господи, нестерпимым твоего Божества блистанием. Стихиры святого. Слава – святого. И ныне – праздника. Спаси, Боже, люди твоя... Еще молимся о благочестивейшем... Возглас: Услыши ны... Аминь. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Господеви приклоним. Тебе, Господи. Владыко многомилостиве... Вход во храм и стихиры на стиховне: Самогласны 4-го гл.: О преславнаго чудесе..., первая просто, следующие с припевами: Похвали, Иерусалиме...Яко укрепи вереи... Стихиры праздника, т.е. О преславнаго чудесе... Слава – святого. И ныне – праздника. Слава, и ныне, гл. 5, Человеколюбче, велие и бесприкладное... Ныне отпущаеши... Трисвятое. Пресвятая Троице... Отче наш… Яко твое есть царство... Аминь. Тропарь: Запечатану гробу.. 3.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

Проскомидия (совершается в алтаре). Литургия оглашенных Отверзается завеса Царских врат. Каждение алтаря и храма. Дьякон: «Благослови, владыко». Священник: «Благословено Царство…». Дьякон – ектенья великая: «Миром Господу помолимся…». Священник читает тайную молитву: «Господи Боже наш, егоже держава…». Возглас: «Яко подобает Тебе…». Хор – первый антифон (стихи 102-го псалма): «Благослови, душе моя, Господа.». Дьякон – ектенья малая: «Паки и паки миром Господу помолимся». Священник читает тайную молитву: «Господи Боже наш…». Возглас: «Яко Твоя держава…». Хор – второй антифон (стихи 145-го псалма): «Хвали, душе моя, Господа.», «Единородный Сыне…». Священник читает тайную молитву: «Иже общая сия…». Дьякон – ектенья малая: «Паки и паки миром Господу помолимся». Возглас: «Яко Благ и Человеколюбец…». Хор – третий антифон: Блаженны. Отверзаются Царские врата. Малый вход (с Евангелием). Священник читает молитву входа (тайную): «Владыко Господи, Боже наш…». Хор – входное: «Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси ны, Сыне Божий…». Тропари и кондаки. Возглас: «Яко Свят еси Боже наш…». Хор – Трисвятое: «Святый Боже…». Чтец или дьякон: Прокимен. Чтец или дьякон: Чтение Апостола. Каждение. Аллилуиарий. Священник читает тайную молитву перед Евангелием: «Возсияй в сердцах…». Дьякон: Чтение Евангелия. Дьякон – ектенья сугубая: «Рцем вси…». Священник читает тайную молитву прилежного моления. Возглас: «Яко Милостив и Человеколюбец…». [Дьякон – ектенья заупокойная: «Помилуй нас, Боже…». Священник читает молитву: «Боже духов…». Возглас: «Яко Ты еси Воскресение…» 46 .] Закрываются Царские врата. Дьякон – ектенья об оглашенных: «Помолитеся, оглашеннии…». Священник читает молитву об оглашенных: «Да и тии с нами славят…». Дьякон: «Елицы оглашеннии, изыдите…». Литургия верных Дьякон – ектенья: «Елицы верныи, паки и паки…». Священник читает тайную молитву верных (первую). Возглас: «Яко подобает Тебе…». Дьякон – ектенья малая: «Паки и паки…». Священник читает тайную молитву верных (вторую). Возглас: «Яко да под державою Твоею…».

http://azbyka.ru/otechnik/Spravochniki/s...

II. О соборном служении литургии в соучастии диакона и без диакона I. Каким (по порядку старшинства, – см. 758–759 стр. печатного ооригинала) священником и какие (по порядку следования литургии) делаются возгласы и проч. А. При служении литургии в соучастии диакона: а) двумя священниками: Второй священник: 1) Яко Твоя держава , 2) Яко благ, 3) (перед Евангелием) Премудрость, прости…, 4) Вонмем, 5) Да и тии …, 6) Яко подобает… (после 1-й молитвы верных), 7) на Великом входе поминает Наследника и весь Царствующий Дом, 8) после: «Всегда, ныне " …, складываете антиминс. б) тремя священниками: Второй священник: 1) Яко Твоя держава …, 2) Премудрость, прости …, 3) Да и тии …, 4) поминает Наследника, 5) после «Всегда, ныне…», складывает антиминс. Третий священник: 1) Яко благ …, 2) Вонмем (пред Евангелием), 3) Яко подобает …, 4) поминает весь Царствующий Дом. в) пятью священниками: Четвёртый священник: 1) Да и тии …, 2) поминает Св. Синод. Пятый священник: 1) Яко подобает …, 3) поминает местного Архиерея. Второй и третий иереи, исключая указанного для произнесения 4-м и 5-м иереями, произносят то же, что и при служении тремя иереями (см. б–1, 2 и 4). Б. При служении литургии без диакона: двумя священниками : Второй священник произносит и совершает всё то, что второй и третий, при служении тремя без диакона (см. ниже). тремя священниками : Второй священник: 1) первую малую ектению и после неё возглас: Яко Твоя держава . 2) (перед прокимном) Вонмем , 3) (перед Апостолом) Вонмем, Премудрость , он же (по другим, – 1-й) совершает и каждение, 4) (перед Евангелием) Премудрость, прости, услышим св. Евангелия, 5) ектению о оглашенных, 6) поминает Наследника и Царствующий Дом, 7) (ектению) Исполним молитву , 8) (ектению) Прости приимше и возглас: Яко, Ты еси освящение. Третий священник: 1) кадит перед литургией, 2) вторую малую ектенью и после неё возглас: Яко благ , 3) (перед прокимном) Премудрость , 4) (перед Евангелием) Вонмем, 5) (ектению) Елицы оглашеннии изыдите , 6) поминает Св. Синод и местного Архиерея,

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Bulgako...

О соборном служении литургии. Каким па порядку старшинства священником и какие по порядку следования литургии делаются возгласы. При служении литургии при участии диакона. а) двумя священниками: Второй Священник: 1) Яко Твоя держава; 2) Яко Благ; 3) (перед Евангелием) Премудрость, прости...; 4) Вонмем; 5) Да и тии..; 6) Яко подобает... (после первой молитвы верных); 7) После «Всегда, ныне...» складывает антиминс. б) тремя священниками: Второй Священник: 1) Яко Твоя держава...; 2) Премудрость, прости...; 3) Да и тии...; 4) после «Всегда, ныне...» складывает антиминс. Третий Священник: 1) Яко Благ..; 2) Вонмем (пред Евангелием); 3) Яко подобает...; в) пятью священниками: Четвертый Священник: 1) Да и тии…; Пятый Священник: 1) Яко подобает...; Второй и третий священники, исключая то, что произносят четвертый и пятый священники, произносят то же, что и при служении тремя иереями. При служении литургии без диакона. Двумя священниками: Второй священник произносит и совершает все то, что второй и третий, при служении тремя без диакона (см. ниже). Тремя священниками: Второй Священник: 1) первую малую ектению и после нее возглас: «Яко Твоя держава..; 2) (перед прокимном) «Вонмем»; 3) (перед Апостолом) Вонмем, Премудрость, он же (по другим – 1-й) совершает и каждение; 4) (перед Евангелием) Премудрость, прости, услышим св. Евангелия; 5) ектению о оглашенных; 6) ектению: «Исполним молитву...»; 7) ектению: «Прости приимше...» и возглас: «Яко Ты еси освящение...»; Третий Священник: 1) кадит перед литургией; 2) вторую малую ектению и после нее возглас: «Яко Благ...»; 3) (перед прокимном) Премудрость; 4) (перед Евангелием) Вонмем; 5) ектению: «Елицы оглашеннии изыдите...»; 6) закрывает завесу; 7) ектению: «Вся святыя помянувше...»; 8) С миром изыдем, Господу помолимся; Пятью священниками: Четвертый Священник: (перед прокимном) Вонмем, (перед Апостолом) Вонмем, Премудрость и он же (па другим – 1-й) совершает каждение, ектению о оглашенных; Пятый Священник: (перед прокимном) Премудрость, ектению: «Елицы оглашеннии изыдите...»

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Твою на люди Твоя. Утрудихся воздыханием моим, измыю на всяку нощь ложе мое, слезами моими постелю мою омочу. Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Тбою на люди Твоя. Смятеся от ярости око мое, обетшах во всех вразех моих. Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Твою на люди Твоя. Отступите от Мене вси делающии беззаконие, яко услыша Господь глас плача моего. Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Твою на люди Твоя. Услыша Господь моление мое, Господь молитву мою прият. Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Твою на люди Твоя. Да постыдятся и смятутся вси врази мои, да возвратятся, и устыдятся зело вскоре. Благоутробне, Долготерпеливе и Всещедрый Господи, низпосли милость Твою на люди Твоя. Слава: Яко Щедрый Господи, умилосердися на люди Твоя и яко Долготерпелив презри прегрешения наша, и помилуй нас. И ныне. Богородичен: Пресвятая Владычице Всепетая, Благословенная, яко Благолюбивая, заступи и помилуй ны. Посем глаголет священник молитву литии, сиречь о чесом прошение будет, аще о ведре или о дожде, или о прочих прошениях случится. По молитве ектения малая. Возглас: Яко Твоя держава: И начинаем вторую статию литии и поем ин тропарь, глас тойже: Милостиве, помилуй, помилуй, помилуй нас, Господи. По тому же чину поется канонархом псалом 101 по два стиха за един. Певцы же припевают к ним тойже тропарь. Господи услыши молитву мою, и вопль мой к Тебе да приидет. Не отврати лица Твоего от Мене, воньже аще день скорблю, приклони ко мне ухо Твое: воньже аще день призову Тя, скоро услыши мя. Милостиве, помилуй, помилуй, помилуй нас, Господи. Яко исчезоша яко дым дние мои, и кости моя яко сушило сосхошася. Уязвен бых яко трава, и изсше сердце мое, яко забых снести хлеб мой. Милостиве, помилуй, помилуй, помилуй нас, Господи. От гласа воздыхания моего прильпе кость моя плоти моей. Уподобихся неясыти пустынней, бых яко нощный вран на нырищи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010