После великой ектении на всенощном бдении под воскресные дни всегда бывает пение (на практике поются теперь только избранные стихи) или чтение всей первой кафизмы, начинающейся словами: Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. На всенощном бдении под праздники в честь Богородицы и великих святых, если они не приходятся в воскресение, бывает пение только первого антифона (или 1-ой славы) этой кафизмы. И, наконец, на всенощном бдении под великие Господские праздники совсем не бывает пения этой кафизмы, исключая случая, если Господский праздник приходится в воскресение или понедельник. Если Господский праздник придется в воскресение, то в субботу вечером поется вся первая кафизма; если он придется в понедельник, тогда в воскресение вечером поется только первый антифон ее. Вся Псалтирь разделяется на 20 кафизм, а каждая кафизма на три «славы», называемых также «антифонами», если псалмы поются, или иногда называются «статьями». Слово «кафизма» ( καθισμα) в переводе с греческого значит «сидение», и в настоящее время у нас установился обычай во время чтения кафизм сидеть. Но в древности, когда псалмы не читались, как это делается большей частью теперь (теперь поются только избранные стихи), а пелись (стихословились, по выражению Устава), то во время этого пения все стояли. После каждой кафизмы полагалось чтение, во время которого все садились. Вот от этогото чтения, по-видимому, кафизмы и получили свое название, и когда чтения вышли из употребления, а псалмы стали читаться, обычай сидеть перешел с чтения поучений на чтение псалмов. «Славы», на которые разделяется кафизма, называются в уставе также «антифонами», что ясно указывает на пение их, а иногда «статьями», что указывает на стояние при их стихословии. В настоящее время псалмы стали у нас за богослужением по преимуществу читаться, но из первой кафизмы все же и теперь поется ряд избранных стихов первого антифона, к каждому из которых припевается троекратное «аллилуиа». Малая ектения Когда бывает на всенощном бдении первая кафизма, то после нее всегда произносится малая ектения. Если поется только первый антифон, то малая ектения бывает одна; если же поются все три антифона, то и малых ектении бывает тоже три по одной после каждого антифона. Малая ектения представляет собой сокращение великой и начинается она словами: «Паки и паки», что значит: «Опять и опять», Миром Господу помолимся, и далее содержит в себе собственно только одно прошение: «Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, твоею благодатию». И заканчивается обычным преданием самих себя и всей жизни Христу Богу, после чего следует возглас иерея: по первой ектении: «яко твоя держава, и твое есть царство, и сила, и слава…»; после второй ектении – «яко благ и человеколюбец Бог еси…»; и после третьей – «яко ты еси Бог наш…». Пение стихов «Господи, воззвах» и стихир

http://azbyka.ru/otechnik/Averkij_Taushe...

Вместо Херувимской песни «Вечери Твоея тайныя...» (трижды): два раза до перенесения Святых Даров (без «Аллилуиа»), 3-й раз после перенесения Святых Даров (вместо: сЯко да Царя...»), с «Аллилуиа». Вместо «Достойно...» ирмос «Странствия Владычня...» Вместо причастна и вместо «Да исполнятся..... «Вечери Твоея тайныя...» 3 «Аллилуиа» (трижды). Отпуст: «Иже за превосходящую благость...» (поминается свт. Василий Великий ) 4 . Повечерие малое. На повечерии трипеснец, глас 8 (песни 5-я, 8-я и 9-я). По Трисвятом: Кондак, глас 8: Нас ради Распятаго, приидите вси воспоим, Того бо виде Мария на древе и глаголаше: аще и распятие терпиши, Ты еси Сын и Бог Мой. Отпуст малый: «Христос, Истинный Бог наш...» «Помолимся...» и прочее. Великая Пятница Утреня. Последование святых и спасительных Страстей Господа нашего Иисуса Христа. Эта служба совершается обычно в Великий Четверг вечером. По Уставу она должна начинаться во 2-м часу ночи, т. е. по нашему счету в 8-м часу вечера. Иногда она совершается и утром в Великий Пяток. После начального возгласа иерея чтец читает: «Аминь», Трисвятое, «Отче наш» и обычное начало. По шестопсалмии и великой ектении «Аллилуиа». глас 8-й, и тропарь: «Егда славнии ученицы...» (трижды). Открываются царские врата. Иерей в фелони износит Евангелие на средину церкви. Раздаются свечи священнослужителям и молящимся. Предстоятель совершает полное каждение. По окончании тропаря и каждения малая ектения (1-я). Возглас: «Яко Твоя держава и Твое есть Царство...» «И о сподобитися нам...» и прочее (так и пред каждым Евангелием). Певцы перед чтением каждого Евангелия поют: «Слава Страстем Твоим, Господи». Священник читает 1-е Евангелие от Иоан., зач. 46-е. Певцы после каждого Евангелия поют: «Слава долготерпению Твоему, Господи». Принято пред каждым Евангелием ударять в большой колокол столько раз, какое по счету читается Евангелие. По окончании двенадцатого Евангелия трезвон (краткий), и больше трезвон не производится до Пасхи. По 1-м Евангелии певцы поют три антифона (1-й, 2-й и 3-й). Малая ектения (2-я).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Прокимен дне. Иногда особый прокимен великий. Премудрость. (Того-то) чтение. Вонмем Чтение паремии.Ектения: Рцем вси. Возглас: Яко милостив и человеколюбец. Прокимен дне. Премудрость. (Того-то) чтение. ВонмемЧтение паремии.Ектения: Рцем вси. Возглас: Яко милостив и человеколюбец. Сподоби, Господи Сподоби, ГосподиЕктения: Исполним вечернюю молитву.Возглас: Яко благ и человеколюбец. Сподоби, ГосподиЕктения: Исполним вечернюю молитву.Возглас: Яко благ и человеколюбец. Сподоби, ГосподиЕктения: Исполним вечернюю молитву.Возглас: Яко благ и человеколюбец. Сподоби, ГосподиЕктения: Исполним вечернюю молитву.Возглас: Яко благ и человеколюбец. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Госпови приклоним.Возглас: Буди держава Царствия Твоего. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Госпови приклоним.Возглас: Буди держава Царствия Твоего. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Госпови приклоним.Возглас: Буди держава Царствия Твоего. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Госпови приклоним.Возглас: Буди держава Царствия Твоего.Стихиры литии, храма и святому, выход из храма в притвор. Спаси, Боже, люди Твоя.Возглас: Услыши ны, Боже.Мир всем.И духови твоему.Главы наша Господеви приклоним.Иерей: «Владыко многомилостиве». Стихиры на стиховне на воскресение из Октоиха, на седмичные дни из Минеи.Слава и ныне.И ныне: Богородичен или стихира предпраздненства или попраздненства. Стихиры на стиховне Октоиха. Слава: Минеи.И ныне: Богородичен или стихира предпраздненства или попраздненства. Стихиры на стиховне. Слава и ныне.Стихира Триоди. Стихиры на стиховне воскресные из Октоиха, в седмичные дни из Минеи. Слава: Минеи.И ныне: Богородичен, если полиелей или бдение святому, то Богородичен воскресен по гласу Славы, или стихира праздника. Стихиры на стиховне воскресные из Октоиха, в седмичные дни из Минеи и вход в храм. Слава и ныне.Богородичен или стихира. Ныне отпущаеши.Трисвятое.Отче наш.Яко Твое есть царство. Ныне отпущаеши.Трисвятое.Отче наш.Яко Твое есть царство. Ныне отпущаеши.Трисвятое.Отче наш.Яко Твое есть царство.

http://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Nik...

После 3-й Славы: Слава и ныне, и Аллилуиа, трижды.Ектения малая. После 3-й Славы: Слава и ныне, и Аллилуиа, трижды. Ектения малая. При стихословии: Слава и ныне, и Аллилуиа, трижды.Ектения малая. При стихословии: Слава и ныне, и Аллилуиа, трижды.Ектения малая одна, если один антифон; если же три антифона кафизмы, то по каждом антифоне малая ектения и особый возглас.По 1-й: Яко Твоя держава.По 2-й: Яко благ и человеколюбец.По 3-й: Яко Ты еси Бог наш, Бог миловати и спасати. Господи Воззвах Стихиры на «Господи воззвах», на 4 Возглас: Яко Твоя держава.Господи Воззвах Стихиры на «Господи воззвах», на 6 Возглас: Яко Твоя держава. Господи ВоззвахСтихиры на «Господи воззвах», на 6 (в седмичные дни) и на 10 (в недели). Яко Твоя держава. Господи ВоззвахСтихиры на «Господи воззвах», на 6 и на 8. Господи ВоззвахСтихиры на «Господи воззвах» воскресные на 6 и Минеи на 8, или воскресные на 4 и Минеи на 6 (если святой с бдением или полиелеем). В седмичные дни – Минеи на 6 или на 8. Слава и нынеБогородичен или стихира. Слава и нынеБогородичен или стихира.Вход (иногда) Слава и нынеБогородичен или стихира.Вход – в вечер недель (воскресений): 1, 2, 3, 4, 5 седмиц и недели ваий. Слава и нынеБогородичен воскресный по гласу Славы, в субботу – воскресен настоящего гласа или стихира предпразднства или попразднетва. Вход Слава и нынеБогородичен воскресный по гласу Славы, в субботу – воскресен настоящего гласа или стихира предпразднства или попразднетва. Вход Свете тихий Свете тихий Свете тихийВонмем (особ. кн. 1-й седм.) Свете тихийВонмем (Тип., гл. 7).Иерей: Мир всем. Диакон: Премудрость, вонмем (Тип., гл. 2 и 3). Свете тихийВонмем (Тип., гл. 2).Иерей: Мир всем. Диакон: Премудрость, вонмем (Тип., гл. 2 и 3). Прокимен дне. Прокимен дне или Аллилуиа в субботы мясопустную и пред Пятидесятницей. Прокимен паремии (Тип.); в 1, 2, 3, 4, 5 –прокимен великий, в неделю ваий – прокимен дне.Премудрость. (Того-то) чтение. Вонмем (особ. кн. 1-й седм.) Чтение паремии (из книги Бытия). Вонмем.Прокимен паремии. Премудрость. (Того-то) чтение.Вонмем.Чтение паремии (из книги Притчей).

http://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Nik...

  В соборных же и приходских храмех действует священник сия в фелоне, диакон же в стихаре.   егда же начнут пети: Вся премудростию сотворил еси: и, Слава ти Господи, сотворившему вся. Тогда иерей приходит пред царския двери во епитрахилии, и откровенною главою стоя, глаголет молитвы светильничныя. Скончавшуся же псалму, глаголет ектению великую: Миром господу помолимся. И по ектении возглас: яко подобает тебе: Таже стихологисуем псалтир на глас 8, первую кафисму: блажен муж, первый антифон: вторый же и третий антифон поем на глас дне. По всяком же антифоне, ектениа малая, и возглас. По первом антифоне, яко твоя держава: По втором, яко благ и человеколюбец: Певаему же третиему антифону, отходит диакон, и положив поклон предстоятелю, входит во святый олтарь, входит же с ним и чредный священник. Взем же диакон стихарий свой и орарий, емлет от священника благословение, и целовав десницу его, облачится в стихарь обычно, и глаголет последнюю ектению, и возглас от священника: яко ты еси Бог наш: По скончании же обычныя стихологии, творит канонарх метание, и возгласит глас октоиха, или минеи. Мы же поем: Господи воззвах в прилучившийся глас октоиха. священник же стоит на обычном месте. егда же начнут пети, Господи воззвах: Тогда кадит иерей или диакон, яко обычай есть, творя поклонение предстоятелю. Мы же ставим стихов десять: от Изведи из темницы душу мою: И поем стихиры воскресны гласа, три: И анатолиевы 4: И минеи святаго, три: Слава, святаго, аще имать. Аще ли ни, Слава, и ныне, богородичен гласа, настоящий. И егда речем стих: яко утвердися милость его на нас: поюще оба лика вкупе. Тогда иерей сотворь поклон предстоятелю: И вшед во святый олтарь, облачится в фелонь, нам же Славу рекшим, И абие творят вход, отверзаемым святым дверем: Предыдущим подсвещником двема со свещами. Диакону же кадильницу держащу, и по нем иерею просту, опущен имущу фелонь. священник же стоит прямо святых дверей: Стоит же и диакон одесную священника мало откосвенно, и приник держя и орарь свой треми персты десныя руки, глаголет тайно, елико токмо слышати священнику: господу помолимся.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

Тогда иерей приходит пред царския двери во епитрахилии, и откровенною главою стоя, глаголет молитвы светильничныя. Скончавшуся же псалму, глаголет ектению великую: Миром Господу помолимся. И по ектении возглас: Яко подобает Тебе: Таже стихологисуем псалтирь на глас 8, первую кафисму: Блажен муж, первый антифон: вторый же и третий антифон поем на глас дне. По всяком же антифоне, ектения малая, и возглас. По первом антифоне: Яко Твоя держава: По втором: Яко Благ и Человеколюбец: Певаему же третиему антифону, отходит диакон, и положив поклон предстоятелю, входит во святый олтарь, входит же с ним и чредный священник. Взем же диакон стихарий свой и орарий, емлет от священника благословение, и целовав десницу его, облачится в стихарь обычно, и глаголет последнюю ектению, и возглас от священника: Яко Ты еси Бог наш: По скончании же обычныя стихологии, творит канонарх метание, и возгласит глас октоиха, или минеи. Мы же поем: Господи воззвах в прилучившийся глас октоиха. Священник же стоит на обычном месте. Егда же начнут пети, Господи воззвах: Тогда кадит иерей или диакон, яко обычай есть, творя поклонение предстоятелю. Мы же ставим стихов десять: от Изведи из темницы душу мою: И поем стихиры воскресны гласа-3, и анатолиевы-4, и минеи святаго-3, Слава: святаго, аще имать. Аще ли ни, Слава, и ныне: богородичен гласа настоящий. И егда речем стих: Яко утвердися милость Его на нас: поюще оба лика вкупе. Тогда иерей сотворь поклон предстоятелю, и вшед во святый олтарь, облачится в фелонь, нам же Славу рекшим, И абие творят вход, отверзаемым святым дверем, предыдущим подсвещником двум со свещами. Диакону же кадильницу держащу, и по нем иерею просту, опущен имущу фелонь. Священник же стоит прямо святых дверей. Стоит же и диакон одесную священника мало откосвенно, и приник держя и орарь свой треми персты десныя руки, глаголет тайно, елико токмо слышати священнику: Господу помолимся. Священник же глаголет тайно молитву: Вечер и утро и полудне: И по молитве восклонився, и глаголет диакон ко священнику, показуя вкупе к востоку со орарем, держя и треми персты десныя руки: Благослови владыко святый вход.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет его окончание: «С нимиже помилуй нас». Затворяются царские врата. Так же исполняется тропарь и по 6-й паримии. На клиросе поют завершающие его слова: «Жизнодавче, слава Тебе». По окончании 8-й паримии отверзаются царские врата. Ектения малая. Возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем...». Хор: «Аминь». (Трисвятое не поется.) Диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость». Чтец: Прокимен, глас 1-й: «Господь рече ко Мне: Сын мой еси Ты, Аз днесь родих Тя»; стих: «Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое – концы земли». Апостол – Евр., зач. 303. Аллилуиарий, глас 5-й: «Рече Господь Господеви моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих »; стих: «Жезл силы послет Ти Господь от Сиона, и господствуй посреде врагов Твоих»; стих: «Из чрева прежде денницы родих Тя, клятся Господь, и не раскается». Примечание. Существует традиция совершения каждения перед чтением Евангелия (как на полной Литургии). Евангелие – Лк., зач. 5 . (По обычаю, Евангелие читается диаконом на амвоне.) После чтения Евангелия царские врата затворяются. Сугубая ектения: «Рцем вси...». «Сподоби, Господи». Ектения просительная: «Исполним вечернюю...», возглас: «Яко Благ и Человеколюбец...»; молитва главопреклонения и возглас: «Буди держава Царствия Твоего...» . Затем диакон: «Премудрость». Хор: «Благослови». Иерей: «Сый благословен...». Хор: «Аминь. Утверди, Боже...». Иерей: «Пресвятая Богородице, спаси нас». Хор: «Честнейшую Херувим...». Иерей: «Слава Тебе, Христе Боже...». Хор: «Слава, и ныне», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови». Отпуст (краткий праздничный) произносится в открытых царских вратах : «Иже в вертепе родивыйся и в яслех возлегий, нашего ради спасения, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец».

http://patriarchia.ru/bu/2024-01-06/

Николай Субботин I. Различия и несогласия книг в изложении чинопоследований св. таинств: Крещения и Миропомазания 1. Оглашение, ил: Изложение святых и богоносных отец о рождении человечестем, мужеска полу и женска, в Потребнике 7144 г. и предшествовавших изданий начиналось прямо молитвами А в Потребнике 7147 г. и последующих изданий пред молитвами напечатано уже следующее начало: и глаголет (иерей) благословен Бог наш, посем Царю Небесный, и трисвятое и по Отче наш. Возглас, яко Тво есть царство и сила, посем тропар дню и храму и прилучившагося святаго. Слава и ныне, Бог. Молитвами всех святых и Богородица. Таж молитва храму и прочая. 2. Число самых молитв оглашения в Потребниках разных изданий не одинаково В иовлевском Служебнике (с которым во всём сходен изданный в междупатриаршество) положены только следующие пять: 1) Господи Боже наш, иже от перьсти создавый человека. 2) Господи Боже, тебеся молим и тебеся мили деем. 3) Владыко Господи Иисусе Христе Слово Отчее, Сыне Единородныи. 4) Слава Теб Царю Боже всего создания. 5) Владыко Господи Боже наш, превечным Твоим и неизреченным смотрением. Во всех же прочих Потребниках и Служебниках число молитв восходит до девяти. Именно прибавлены следующие: Молитва (1 по порядку) на благословение храму, внемже младенец родится, глаголется вне храма. Господи Боже наш, Преблагий человеколюбец, Един благ и кроток, Един щедр и милостив Бог наш, и Отец Господа нашего Иисуса Христа, при понтийстем Пилате растпятаго, и в третий день воставшаго, и вшедша в славу Свою. Да приидет благодать Твоя наны рабы Твоя. И даждь нам Господи евангельское учение. Отче милосердый просвет наша сердца, и вся уды Твоим хотением. Очисти нас от всех злоб и греха. Соблюди же ны безскверны и непорочны, от всякаго действа належащаго. И даруй нам о Твоей благодати, Твоя разумевати, и о Твоих мудрствовати, и в Твоих заповедех ходити. И Твоего страха боятися. И творити угодная Теб до последняго дн и часа нашего издыхания. Призываем тя Владыко Истиннаго Бога нашего мы грешнии. Да неизглаголанною Твоею милостию печатаеши живот наш. И тело, и дух соблюдаеши от всякаго демона. От всякаго ползящаго належания. И от всякаго звери земнаго, и от всякаго беззакония. И от всякаго потвора. И от всякия льст пустошныя, и от всякаго блужения, и лихоимания. От всякия лж. От всякаго неудобнаго действа и от всякия сети належащия на нас. Отче нетления покрыи нас Своя рабы милосердием, и благослов храм сей, и сотвор его чист. Не остави нас, ниж сотвор врадость врагом, и уничижение людем, в попрание демоном. Но да будет Твоя благодать и милость присно с нами, во вся дни живота нашего. Яко Твоя держава и Тво есть царство, и сила и слава вовеки, аминь (Иоасаф. Потр. 7144 г.)

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Zaharo...

Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Хор: Господи, помилуй. Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим. Лик: Тебе, Господи. Хор: Тебе, Господи. Молитва первого антифона Иерей: Господи Боже наш, Егоже держава несказанна и слава непостижима, Егоже милость безмерна и человеколюбие неизреченно. Сам, Владыко, по благоутробию Твоему призри на ны и на святый храм сей, и сотвори с нами и молящимися с нами, богатыя милости Твоя и щедроты Твоя. Священник: Господи Боже наш, Чья власть несравненна и слава непостижима, чья милость безмерна и человеколюбие неизреченно! Сам, Владыка, по благосердию Твоему воззри на нас и на святой храм сей, и яви нам и молящимся с нами неистощимые милости Твои и щедроты Твои. Возглашение: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Возглас: Ибо Тебе подобает вся слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Лик: Аминь. И поется первый антифон от певцев. Хор: Аминь. Первый изобразительный антифон 1. Благослови, душе моя, Господа./Благословен еси, Господи./Благослови, душе моя, Господа,/и вся внутренняя моя Имя святое Его. 1. Благословляй, душа моя, Господа./Благословен Ты, Господи!/Благословляй, душа моя, Господа,/и вся внутренность моя – имя святое Его. 2. Благослови, душе моя, Господа,/и не забывай всех воздаяний Его. 2. Благословляй, душа моя, Господа,/и не забывай всех благодеяний Его. 1. Очищающаго вся беззакония твоя,/исцеляющаго вся недуги твоя. 1. Он прощает все беззакония твои,/исцеляет все недуги твои. 2. Избавляющаго от истления живот твой,/венчающаго тя милостию и щедротами. 2. Избавляет от погибели жизнь твою,/венчает тебя милостью и щедротами. 1. Исполняющаго во благих желание твое:/обновится, яко орля, юность твоя.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/liturgiya...

И священник благословляет к востоку, глаголя: Благословен вход святых Твоих Господи: Таже диакон отходит и кадит святую икону, сущую на месте предстоятеля, и самаго предстоятеля: и паки стоит на немже месте прежде стояше, ожидаяй исполнения стиха. Исполншуся же стиху входит диакон посреде, и начертав крест с кадильницею, возглашает: Премудрость, прости. И мы поем: Свете тихий святыя славы: Чтецы же вземше лампады, предходят даже до святых дверей. Диакон же вшед внутрь святаго олтаря, кадит святую трапезу. Священник же поклонився пред святыми дверьми, и целовав я входит, и затворяются святыя двери. По конце же, Свете тихий: глаголет диакон: Вонмем. Иерей: Мир всем. И паки диакон: Премудрость. Вонмем. Канонарх же поклонение сотворь к настоятелю, сказует прокимен, и стихи. Клирицы же поют прокимен дне, на глас 6-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Стих: Облечеся Господь в силу и препоясася. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи в долготу дний. И паки: Господь воцарися: Чтец же согбенне руце имея при персех, среди храма стоя, ожидает конца прокимена: и сотворив поклонение, отходит на свое место. Посем изшед глаголет диакон ектению: Рцем вси: И возглас от священника. И по возгласе глаголет настоятель, или учиненный чтец: Сподоби Господи в вечер сей: И паки диакон: Исполним вечернюю молитву нашу господеви. И возглас от иереа: Яко благ и человеколюбец: Таже, Мир всем. И диакон: Главы наша Господеви приклоним. И глаголет иерей молитву тайно. Таже возглашает: Буди держава царствия Твоего: И тако исходит иерей со диаконом, северными дверьми, предыдущим им двема светильникома, диакону же с кадильницею, нам же последующим. И поем стихиру храма, и исходим в притвор. И тамо кадит диакон святыя иконы, и настоятеля, и лики по чину: и станет на своем месте, и по совершении стихир, Слава, и ныне: богородичен. И посем возглашает диакон во услышание всем молитву сию: Спаси Боже люди твоя: и благослови достояние твое, посети мир твой милостию и щедротами: Даже до конца.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010