Собрал еси в души своей Божественныя плоды Духа: непорочную молитву, чистоту красную и бдение твердое, воздержания болезни, имиже храм показался еси Богу Вседержителю. Душевный разум вперив святым благочестием, сущим на земли возвещал еси о Небесней Царице: образу Ея моление да дастся вам, темже и телеси здравие, очес прозрение, и душам к Небеси восхождение. Земных вещей худость мимотекл еси, постом и молитвою на Небеса возлетев, и вышняго приятия явился еси наследник жития совершением. Богородичен: Прияла еси воистину Божественное Слово в ложесна Твоя и Сего паче естества, Пречистая, родила еси, Егоже молитвами Твоими умоли от бедствия избавити рабы Твоя. Кондак, глас 8: От юности Бога возлюбив, простынею безгласие стяжал еси, преподобне. Сего ради и с Небес сладкий свет очию получил еси, и росоточащий милости пресветлый образ Богоматере с высоты воздуха чрез святых безмездников во объятия приял еси, и Ей богоугодно послужил еси. И обитель составил еси, власяными веригами тело свое удручил еси, от негоже каплями кровными диавола потопил еси. Сего ради и в последняя времена гроб твой от Владыки нашего Христа точением чудес обогатися, тем и мы, чада твоя, любовию притекающе к тебе, умильно глаголем: радуйся, наставниче нашего спасения, радуйся, исцелений подателю, радуйся, отче наш Иосифе, монахом удобрение. Ин кондак, глас 8: Вышних благ желаяй, преобидел еси долу влекущая мудрования, ибо трудолюбивое свое тело острым власяным плетением стерл еси, и бысть благоугоден служитель Богоматери. Страждущим в недузех являяся, скоро помогаеши, с верою притекающим к тебе неоскудное здравие подая, сего ради зовем ти: разреши наша болезни душевныя и телесныя, иже к Богу молитвами твоими, началообразный смирению наставниче, отче наш богомудре Иосифе, монахом удобрение. Икос:

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество. Во отечествии благовонно юродство прием воздержанием, от человек поношение по навету змия приял еси, Господеви вопия: разумех дела Твоя, Господи, и прославих Твое Божество. Человеческия мирския любве отвергся, достигл еси горняго Иерусалима, идеже Христос со Отцем и Духом, от Негоже свет тебе дарова, и ангельския гласы слышал еси, прославляющих Нераздельное Божество. Законоположника воздержанию иноком и правило кротости, друга искренняго святым безмездником Космо и Дамиану бывша приими, Боже, молитву, с нимже прославляем Твое Божество. Богородичен: Очищение нашим неведением даруй, яко Ты еси Един безгрешен, и умири мир Свой, Боже, молитвами Рождшия Тя. Песнь 5. Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся. Страстей мглу, преподобне, зарями осветил еси, отче, подвиг твоих, просвещение Духа в сердцы восприим, Иосифе, Имже попалил еси вся бесовская ополчения и ликом постническим причтеся, пути моя направи, молютися. Угасив страсти росою воздержания, отче блаженне Иосифе, вжегл еси огнь любве, веры, надежды, пощением же, яко светильник, просвещаяся, и безсмертию Господню сын, отче, был еси. Удобрив священную свою душу, всеблаженне, изволением юродство и худость ризную имел еси, Небесней Царице служа, темже украшен добродетельми показался еси чтущим всечестную память твою. Богородичен: Едина рождши Девою и едина муженеискусная явившися, Всенепорочная, во утробе бо Слово отчее прияла еси безначальное, и млеком доиши, Девице, чудо страшно! и, девствующи, законы обновляеши естества. Песнь 6. Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Евангельский глас, отче, услышав, вся оставил еси плотская мудрования, худость ризную, персть и камение в пазусе приим, яко юродно с плотию подвизался еси, и, безплотных ликостоянием чистотою уподобився, разума дарование от Бога прият. Темже подаждь ми помощь, да воспою в песнех сице: радуйся, богонасажденный новый винограде Господень, Святая Церкве, яже изнесеся из египетския идолослужения работы и насадися во всей вселенней и в богопокоривей земли Российстей десницею Вышняго Бога; радуйся, святительское сословие, иноцы же и простии; радуйся и ты, граде наш Вологдо, приимый в себе Отечеству ходатая велика; радуйся, яко молитвою того отверзеся нам Духа Святаго прекрасное обителище; радуйся, яко простреся слава его по вселенней; радуйся, яко молитвами преподобнаго пустыня сия твердым оплотом оградися и милостию Божия Матере покрыся; радуйся, яко именем Небесныя Царицы всякая страсть и язва от страждущих отгнася; радуйтеся, православнии пастыри с прочими делатели винограда Христова; радуйся, наш пастырю Иосифе преподобне, Небесный человече и земный Ангеле, иже по достоянию обогатися благодатию Святаго Духа, Егоже дарованием подаждь нам, чадом твоим, милость, да зовем ти: радуйся, преподобне Иосифе, отче наш, монахом удобрение. Песнь 7. Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси. Усердно отлучился еси союза вещи темнаго, о всеблаженне, яко Божий предстатель, вопия: отец наших Боже, благословен еси. Зельным пощением, яко благовонною пищею, питая душу свою, преподобне Иосифе, темже Трисолнечному Божеству предстати сподобился еси, со Ангелы поя: отец наших Боже, благословен еси. В пристанище тихое вшед, богомудре, житейских плаваний отбегл еси, вопия: отец наших Боже, благословен еси.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Богородичен: Избавихомся вси от страстей и бед, обстояний и недуг многообразных молитвами Твоими, Богомати, Сыну Твоему зовуще: отец наших Боже, благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки. В пощениих крепкое, в молитвах неленостное терпение восприял еси, и поношения от человек укоризну приемля, и превозноси Господа во веки. Уязвився божественным желанием, всеблаженне, непорочно и праведно житие препроводил еси, дондеже достигл еси поклонитися Престолу Господню, со Ангелы поя: хвалите и превозносите Его во веки. Украшен добродетельми и худостию риз, во мраз зимный босыма ногама ходив и в нощи предстоя образу Небесныя Царицы, молитвы принося, яко Ангел показался еси, и ныне во веки неизреченныя славы наслаждаешися, песнь воспевая Христу Богу: хвалите, пойте и превозносите Его во веки. Богородичен: Воплощеннаго из Тебе неизреченно моли помиловати мя, одержимаго болезньми и грехми, и падшаго возстави, Богомати, яко да славлю Тя во вся веки. Песнь 9. Ирмос: Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем. Душевныя страсти победив пастырски, всечудне, созывал еси ко иконе Божия Матере, Яже подает всем недугом исцеление и от бесов свобождение. Узкий и прискорбный шествовав путь, отче Иосифе, телесне убо преставился еси, духом же жив Богови предстоиши, но, яко имея дерзновение к Богу, моли спастися нам. Предел неуклонный твоея к Богу веры и воздержанию образ остраго одеяния, и сокрушения тела, и трудов пощения, преподобне, никтоже может исчислити, воистину Зиждителя всех Бога песньми величаем. Богородичен: В Тя вселися, Всенепорочная, иже человекоубийцу низлож змия, первее родоначальных злообразно запеншаго, и, Родивыйся из Тебе, вся ны спасл есть. Светилен:

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Иже отчее нечестие возненавидев,/преблаженне княже Довмонте,/и нощи страстныя избег, еже к идолам тщание,/прииде мыслию к Солнцу славы – Христу,/озарився благодатию Божественнаго Крещения,/и ныне во свете Пресвятыя Троицы предстоя,/моли Христа Бога сохранити и спасти православныя люди/и град твой от безбожных агарян,/и латин нашествия, и междоусобныя брани/и спастися душам нашим. Ин тропарь, глас тойже Духом Божиим наставляем,/отчее нечестие отвергл еси,/святый благоверный княже Тимофее,/потщался еси прийти в Богоспасаемый град Псков,/в немже душу твою благодатию Святаго Крещения просветив,/верою и любовию обитель в себе сотворил еси Пресвятей Троице,/Ейже непрестанно молися/даровати душам нашим/мир и велию милость. Кондак, глас 8 Любовию Христовою уязвися, преблаженне княже Довмонте,/ум вперив зарею Духа,/идольскую прелесть отеческаго нечестия возненавидев,/порождением Святыя Купели Тимофей наречен еси,/слезами и милостынею ко Христу присвоився,/и жизни сей течение добре скончав,/веру непорочну соблюл,/и ныне молим тя:/моли Пресвятую Троицу и Пречистую Богородицу/за град Псков и за всех, притекающих к раце мощей твоих,/избавитися нам от всяких зол,/да тебе вси, яко тепла заступника, непрестанно почитаем. Величание Величаем тя,/святый благоверный княже Довмонте,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. 21/3 Владимирской иконы Божией Матери (празднество установлено в память спасения Москвы от нашествия крымского хана Махмет- Гирея в 1521 г.). Равноапостольных царя Константина (337) и матери его царицы Елены (327). Благоверного князя Константина (Ярослава) (1129) и чад его Михаила и Феодора (XII), Муромских чудотворцев. Преподобного Кассиана грека, Угличского чудотворца (1504). Чтимые списки с Владимирской иконы Божией Матери: Псково-Печерская «Умиление» (1524), Заоникиевская (1588), Красногорская, или Черногорская (1603), Оранская (1634), Владимирская-Ростовская (XII), Сырковская (1548), Флорищевская (XVII), Тупичевская-Ростовская.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Литература: 1 . Макарий (Булгаков) , митрополит. История Русской Церкви, т. 6, кн. I. Изд. 2-е. СПб., 1887. 2 . Житие святителя Германа, второго архиепископа Казанского, всея России чудотворца. Казань, 1894. Преподобнаго Иосифа Заоникиевскаго (Службу зри 21 сентября) Тропарь, глас 5: Смиренномудрием наказание благодушие приемля,/иже от Небес неизреченный дар прияти сподобился,/ и в плоти сый, преподобне,/безплотен в служении своем к Богоматери трудолюбне подвизася,/бдении, пощении, слезами и молитвами,/имиже и пустыню многожительну устроил еси,/благоухищренным же юродством человеческия славы избежа./Сего ради Всевышний Мздовоздатель/в конец века сего сугубо тя прослави,/ и гроб твой святый точением чудес обогатися,/Егоже моли, преподобне отче наш Иосифе,/даровати нам отпущение грехов и велию милость. Кондак, глас 8: Вышних благ желаяй,/преобидел еси долу влекущая мудрования,/ибо трудолюбивое свое тело/острым власяным плетением стерл еси,/ и бысть благоугоден служитель Богоматере,/страждущим в недузех являяся, скоро помогаеши,/ и с верою притекающим к тебе неоскудное здравие подаеши./Сего ради зовем ти:/разреши наша болезни душевныя и телесныя/еже к Богу молитвами твоими,/началообразный смирению наставниче, отче наш Богомудре Иосифе,/монахом удобрение. Преподобный Иосиф Заоникиевский Преподобный Иосиф Заоникиевский (в миру Иларион) родился в деревне Обухово в Вологодском крае. В молодости он страдал болезнью глаз и часто молился Господу Иисусу Христу, Пресвятой Богородице и святым бессребреникам Косъме и Дамиану. Господь не оставил Своего верного раба. В 1588 году, по откровению святого Косьмы († 284; память 1 июля), Иларион обрел в лесу, в болотистой местности Владимирскую икону Божией Матери, от которой исходил необыкновенный свет. От этой иконы он получил исцеление. В благодарность на месте исцеления Иларион поставил Крест и построил часовню, куда внес чудотворную икону. Там он и поселился и принял иноческий постриг с именем Иосиф.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Они святительствовали в Кипре, за святую жизнь были удостоены от Господа дара чудотворения и скончались мирно в старости, в разные годы, но в один день. Священноиучч. патїа и Андреа, пострадавших при имп. Льве Исавре в Царьграде. Оба они были родом из Лидии (на запад. бер. Мал. Азии). Св. Ипатий, после иноческих подвигов, был епископом в Ефесе, а св. Андрей был там же пресвитером. Во время гонения на св. иконы оба они явились ревностными защитникам иконопочитания, за что и были заключены в темницу; там у свв. исповедников содрали кожу с голов и после истязаний убили (ок. 730–735 г.). Муч. Есевїа, пострадавшая за Христа в Финикии. После жестоких мучений он был усечен мечом. Муч. Пріска. Он жил во Фригии, где своею проповедью обратил ко Христу множество язычников и после тяжких мучений за Христа был обезглавлен. Преставление пр. Iocuфa Заоникиевского. В мире Иларион, крестьянин деревни Обухова, проводивший благочестивую жизнь, он стал болеть слепотой. С каждым годом болезнь Илариона все более усиливалась, несмотря на все его старания о выздоровлении. Возложив всю надежду на Господа, он слезно молился Ему о своем исцелении. В 1588 г. 23 июня чудесно приведенный в глухой лес в 12 верстах от г. Вологды, он удостоился дивного явления Владимирской иконы Богоматери и получил исцеление от своего недуга. После этого он принял иночество с именем Иосифа и на месте явления иконы основал Владимирскую обитель, получившую название Заоникиевской (см. Волог. еп.), по имени знаменитого вологодского разбойника Аники, притон которого находился близ обители. Предоставив другим управление, пр. Иосиф предавался подвигам юродства ради Христа в течение 25 лет до самой кончины своей, в 1612 г. Св. мощи его покоятся в его обители. – Пр. Даниила Шужгорского. Пострижник и ученик пр. Корнилия Комельского (19 мая), он в XVI веке основал в Белозерском уезде (Новгор. губ.) монастырь, где и был погребен; монастырь впоследствии был упразднен и ныне там приходская Шужгорская церковь . 22 . А. Св.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Bulgako...

Ионе Клименецкому, Олонецкому, глас 4 Ангельскому житию поревновав, блаженне Ионо,/оставил еси отечество твое, великий Новград,/и, пришед в пределы Олонецкия/и в пустыню вселився,/в трудех, молитвах и слезах подвизался еси,/и, яко мудрый купец, Царствие Небесное наследовал еси./Темже любовию вопием ти:/моли Христа Бога,//да спасет души наша. Иосифу, игумену Волоцкому, чдтв., глас 5 Яко постников удобрение и отцев красоту,/милости подателя, разсуждения светильника,/вси вернии сошедшеся восхвалим,/кротости учителя, и ересей посрамителя,/премудраго Иосифа , Российскую звезду,/молящася Господу,//помиловатися душам нашим. Перевод: Как украшение постников и отцов красоту, милости подателя, рассуждения светильника, все верующие собравшись прославим, кротости учителя, ереси посрамившего, Российскую звезду, премудрого Иосифа, молящегося Господу о помиловании душ наших. Иосифу Заоникиевскому, глас 4 Исперва житие твое, преподобне,/хитростию благоюродства от человек утаено на Небесех пред Ангелы явленно бысть:/и аще на земли тьмою очес претыкаяся хождаше,/но мысленными крилы на высоту возшед,/присносущным светом облистаемь,/во Отечествии наследовал еси;/и земных мнящихся красных храмов не требовав,/но в Небесных селех пресветлыя обители стяжал еси;/ни ризами мягкими одеяся,/но паче власяницу возлюбив/и сего ради паче всех имений земных Небесная сокровища приобрел еси;/и на земли плотян сый со безплотными совокупляяся,/Небесней Царице служа и Той приносимых ангельских песней насладился еси,/ихже мнози людие, желающе, насладитися не могут./Сего ради Всевышний Творец образ Свой/и Рождшия Его Богоматере/с высоты воздуха на руце твоя,/яко на херувимская носила дарова тебе,/от негоже присносущным светом очи твои уясни,/и, яко росоточащий облак молитвами твоими весь мир милованный напои,/и ныне в последняя времена святую персть твою, яко Едемский источник во исцеление недугов устрои,/Егоже моли, наставниче наш, чудоносче Иосифе,//даровати нам мир и велию милость.

http://azbyka.ru/molitvoslov/tropari-pre...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010