Samuel, «Kairos» Samuel, S. Johnson «The Kairos of the Galilaioi: An Indian Liberationist Reading of John 1–7.» Jeevadhara 25 (1995): 149–60. Sanchez Navarro, «Acerca» Sanchez Navarro, Luis A. «Acerca de ΡΑΩ in Jn.» Estudios biblicos 55 (1997): 263–66. Sanchez Navarro, «No existe» Sanchez Navarro, Luis Α. «ΡΑΩ no existe en Jn.» Burgense 37 (1996): 579–81. Sanday, Criticism Sanday, William. The Criticism of the Fourth Gospe1. Oxford: Clarendon Press, 1905. Sanday and Headlam, Romans Sanday, William, and Arthur Headlam. A Critical and Exegetical Commentary on the Epistle to the Romans. 5th ed. International Critical Commentary. Edinburgh: T&T Clark, 1902. Sanders, Figure   Sanders, E. P. The Historical Figure of Jesus. New York: Penguin, 1993. Sanders, Hymns Sanders, Jack T. The New Testament Christological Hymns: Their Historical Religious Background. Cambridge: Cambridge University Press, 1971. Sanders, Jesus and Judaism   Sanders, E. P. Jesus and Judaism. Philadelphia: Fortress, 1985. Sanders, Jesus to Mishnah Sanders, E. P. Jewish Law from Jesus to the Mishnah: Five Studies. London: SCM, 1990. Sanders, John Sanders, J. N. A Commentary on the Gospel according to St. John. Edited and completed by B. A. Mastin. Harper " s New Testament Commentaries. New York: Harper & Row, 1968. Sanders, Judaism   Sanders, E. P. Judaism: Practice and Belief, 63 B.C.E.–66 C.E.. London: SCM, 1992. Sanders, Law   Sanders, E. P. Paul, the Law, and the Jewish People. Philadelphia: Fortress, 1983. Sanders, «Patmos»   Sanders, J. N. «St John on Patmos.» NTS 9 (1962–1963): 75–85. Sanders, Paul and Judaism   Sanders, E. P. Paul and Palestinian Judaism. Philadelphia: Fortress, 1977. Sanders, «Simon» Sanders, Boykin. «In Search of a Face for Simon the Cyrene.» Pages 51–63 in The Recovery of Black Presence: An Interdisciplinary Exploration, Essays in Honor of Dr. Charles B. Copher. Nashville: Abingdon, 1995. Sanders, Tendencies Sanders, E. P. The Tendencies of the Synoptic Tradition. SNTSMS 9. Cambridge: Cambridge University Press, 1969.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

– . “Heidegger et la theologie.» Revue philosophique de Louvain 2, no. 3 (1994): 226–245. Derrida, Jacques. “Above All, No Journalists!» In Religion and Media, ed. Hent de Vries and Samuel Weber, 56–93. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 2001. – . Adieu aˆ Emmanuel Levinas. Paris: Galilee, 1997. – . “Comment ne pas parler: denegations.» In Psychë inventions de lautre, 535–595. Paris: Galilee 1987. Translated by Ken Frieden as “How to Avoid Speaking: Denials,» in Derrida and Negative Theology; ed. Harold Coward and Toby Foshay, 73–142. Albany: State University of New York Press, 1992. – De lesprit: Heidegger et la question. Paris: Galileˆe, 1987. – . “Donner la mort.» In LÉthique du don: Jacques Derrida et lapensee du don, ed. Jean-Michel Rabate and Michael Wetzel, 11–108. Paris: Metailie-Transition, 1992. – . Donner le temps: lafausse monnaie. Paris: Galilée, 1991. – . Dun ton apocalyptique adopté naguére enphilosophie. Paris: Galileˆe, 1983. – . LÉcriture et la différence. Paris: Editions du Seuil, 1967. – . Éperon: les styles de Nietzsche. Paris: Flammarion, 1976. – . «Foi et savoir: les deux sources de la “religion» aux limites de la simple raison». In La Religion ed. Jacques Derrida and Gianni Vattimo, 9–86. Paris: Editions du Seuil, 1996. Translated by Samuel Weber as «Faith and Knowledgë The Two Sources of “Religion» at the Limits of Reason Alone» in Religion, ed. Jacques Derrida and Gianni Vattimo, 1–78. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 1998. – . “How to Avoid Speaking: Denials « In Derrida and Negative Theology, ed. Harold Coward and Toby Forshay, 73–142. New York: State University of New York Press, 1992. – . “La Main de Heidegger (Geschlecht II).» In Psychë inventions de lautre, 415–451. Paris: Galilee, 1987. – . Le Toucher: Jean-Luc Nancy. Paris: Editions Galilee, 2000. – . “LOreille de Heidegger.» In Politiques de lamitie. Paris: Galilée, 1994. – . LOreille de lautrë otobiographies, transferts, traductions. Textes et débats avec Jacques Derrida, sous la direction de Claude Lévesque et Christie V McDonald. Montreal: VLB, 1982.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/bog...

677 То, что Цимисхий предпринял свой поход в Месопотамии уже в 972 г., подтверждается Канаром ( Canard M. La date des expeditions mésopotamiennes de Jean Tzimiscès//Mélanges H. Grégoire. Paris, 1950. Vol. II. P. 99–108). 678 Dulaurier E. Chronique de Matthieu d " Édessa. 1858. P. 22; Кучук-Иоаннесов Х.И. Письмо императора Иоанна Цимисхия к армянскому царю Ашоту III//ВВ 10 (1903). С. 100. 680 О годе рождения Василия II (958) см.: Ostrogorsky G. , Stein E. Die Krönung-sordnungen des Zeremonienbuches. Chronologische und verfassungsgeschichtliche Bemerkungen//Byz 7 (1932). S. 198, Anm. 1. 681 Хронологическая последовательность следует Розену (Болгаробойца) и Шлюмберже ( Schlumberger . Épopée byzantine. Vol. I. P. 510) на основании известий Яхьи, который в главном согласуется со Скилицей, в то время как Пселл низложение паракимомена Василия явно ошибочно переносит на время после смерти Варды Фоки, т.е. примерно в 989 г. 682 Новелла Василия II от 996 г.: Zepos . Jus, I. P. 270. К тому же сообщение Пселла (1,12–13, ed.Renauld). 683 О ранней истории Комитопулов ничего достоверного неизвестно. Согласно современнику, армянскому историку Стефану Таронскому (Асохику, пер. Гельцера и Буркхардта (1907), S. 185–186), они были армянского происхождения. Несмотря на мнения Адонца ( Adontz N. Samuel l " Arménien. P. 3 sv.), остается вопрос, в какой степени заслуживает веры это сообщение армянского историографа, сведения которого о Самуиле полны всяческих нестыковок. Утверждения Н.П. Благоева (Братията Давид, Моисей, Аарон и Самуил//Годишник на Софийския Унив., Юрид. фак. 36 (1941–1942). 14. С. 28–40) о том, что комит Николай был потомком протобулгарского хана Аспаруха, а его жена Рипсимия, мать комитопулов, дочерью царя Симеона, целиком взяты с потолка. Исполненными фантазий также являются рассуждения Благоева в: Теорията на Западно българско царство//Там же. С. 16–27. 684 Так – несомненно правильно – у Рансимана ( Runciman . Bulgarian Empire. P. 221), в то время как Златарски (История. 1/2. С. 647 ел.) и Адонц ( Adontz . Samuel l’Arménien. P. 9 sv.), основываясь на баснословных рассказах Яхьи (изд. Розен, с. 20–21) и упомянутого ранее армянского историка Асохика, стремятся доказать, что Роман был признан царем. Мы находим мнимого царя вновь в качестве коменданта Скопье: в 1004 г. он передал город византийцам, получил от императора Василия II титул патрикия и стал византийским стратегом в Авидосе. См.: Scylitzes-Cedren . П. Р. 455.13.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

N. S. 1954. Vol. 5. N 2. P. 220-224; idem. La Bible d " Eustathe d " Antioche: Contribution à l " histoire de la «version lucianique»//StPatr. 1961. Vol. 4. P. 171-190; idem. Eustathe d " Antioche exégète//Ibid. 1966. Vol. 7. P. 549-559; idem. Eustathe d " Antioche//DHGE. 1967. T. 16. Col. 13-23; Scheidweiler F. Ein Glaubensbekenntnis des Eustathius von Antiochien?//ZNW. 1952/1953. Bd. 44. S. 237-249; idem. Zu der Schrift des Eustathius von Antiochien über die Hexe von Endor//Rheinisches Musaeum für Philologie. N. F. 1953. Bd. 96. S. 319-329; idem. Die Fragmente des Eustathios von Antiochia//BZ. 1955. Bd. 48. S. 73-85; Grillmeier A. Chrisit in Christian Tradition. L., 19752. Vol. 1. P. 296-301; Barnes T. D. Emperor and Bishops, AD 324-344: Some Problems//American J. of Ancient History. Camb. (Mass.), 1978. Vol. 3. P. 53-75; Smelik K. A. D. The Witch of Endor: I Samuel 28 in Rabbinic and Christian Exegesis untill 800 A. D.//VChr. 1979. Vol. 33. P. 160-179; Lorenz R. Die Eustathius von Antiochien zugeschriebene Schrift gegen Photin//ZNW. 1980. Bd. 71. S. 109-128; idem. Eustathius von Antiochien//TRE. 1982. Bd. 10. S. 543-546; Hanson R. P. C. The Fate of Eustathius of Antioch//ZKG. 1984. Bd. 95. S. 171-179; Simonetti M. Introduzione//La Maga di Endor: Origene, Eustazio, Gregorio di Nissa. Firenze, 1989. P. 7-41. (Biblioteca Patristica; 15); Prinzivalli E. Ψυχς ξ δου μεταπμπεσθαι: Una proposta di Lettura della polemica de Eustazio con Origene//Augustinianum. R., 1995. Vol. 35. N 2. P. 679-696; Trigg J. W. Eustathius of Antioch " s Attack on Origen: What Is at Issue in an Ancient Controversy?//The J. of Religion. Chicago, 1995. Vol. 75. N 2. P. 219-238; Burgess R. W. The Date of the Deposition of Eustathius of Antioch//JThSt. 2000. Vol. 51. N 1. P. 150-160; Declerck J. H. Introduction// Eustathii Antiocheni, patris Nicaeni, opera quae supersunt omnia. Tournhout; Leuven, 2002. P. XXVII-CCCCLXII. (CCSG; 51); Mitchell M. M. Patristic Rhetoric on Allegory: Origen and Eustathius Put 1 Samuel 28 on Trial//The J.

http://pravenc.ru/text/187408.html

Nathan " s Oracle (2 Samuel 7) and Its Interpreters. Bern, 2005; Abramsky S. Nathan//EncJud. Vol. 15. P. 6; Oswald W. Nathan der Prophet: Eine Untersuchung zu 2 Samuel 7 und 12 und 1Könige 1. Zürich, 2008. А. Е. Петров Иконография Изображения Н. известны со средневизант. времени; гл. обр. они связаны со сценой «Покаяние царя Давида» (Пс 50. 2; Цар 12. 1-23). Этот сюжет присутствует в миниатюрах Псалтирей аристократической и монастырской редакций (напр., в Парижской Псалтири - Paris. gr. 139. Fol. 136v, X в.; Лондонской Псалтири - Lond. Brit. Lib. Add. 19352. Fol. 63, 1066 г.; Бристольской Псалтири - Add MS 40731. Fol. 82v, ок. 1100 г.; Псалтири с Новым Заветом из Дамбартон-Окса - MS 3. Fol. 27, 1084-1101 гг.), в др. произведениях (в Гомилиях свт. Григория Богослова - Paris. gr. 510. Fol. 143v, посл. четв. IX в.); данная сцена включена также в состав изображений на т. н. Суздальских вратах в соборе Рождества Пресв. Богородицы в Суздале (кон. XII в.). Н. может быть изображен в сцене «Венчание Соломона на царство» (3 Цар 1. 34-45) (напр., в Библии патрикия Льва (Библии кор. Христины) - Vat. Christin. Reg. gr. 1. F. 281r. К-поль, X в.). Образ Н. включается также в монументальные росписи в составе изображений др. пророков (напр., на зап. стороне предалтарной арки собора в Монреале, Сицилия, 1183-1189; в парусе сев.-зап. малого купола нартекса ц. Сан-Марко в Венеции, XII в.; на столбе ц. арх. Михаила в Леснове, Македония, 1347-1348; на зап. стене придела кафоликона мон-ря Хора (Кахрие-джами) в К-поле, 1315-1320; в жертвеннике ц. св. Апостолов (св. Спаса), Печская Патриархия, 1350). В рус. иконописной традиции изображение Н. может входить в состав пророческих чинов иконостаса (икона «Пророки Нафан, Аггей и Самуил» из иконостаса Кириллова Белозерского мон-ря, ок. 1497, ГРМ; икона «Пророки Софония и Нафан» из пророческого ряда ц. Успения Пресв. Богородицы с Пароменья, ок. 1613 г., ПИАМ (см.: Васильева О. А. Иконы Пскова. М., 2012. Т. 2. С. 135. 157); из иконостаса Преображенской ц.

http://pravenc.ru/text/2564764.html

Michael Prokurat, Alexander Golitzin, Michael D. Peterson Скачать epub pdf 1Chronicles 1Corinthians 1 Esdras 1 Kings 1Maccabees 1 Peter 1 Samuel 1 Thess 1 Thessalonians 1 Timothy 2Chronicles 2Corinthians 2 Esdras 2Maccabees 2 Peter 2 Samuel 2 Thess 2 Thessalonians 2 Timothy 3Maccabees 4 Maccabees All African Conference of Churches Add Esth The Additions to Esther Baruch Bel and the Dragon century Committee Colossians Daniel Deuteronomy Ecclesiastes Ephesians Esther Exodus Ezekiel Father Galatians Genesis Greek Orthodox Youth Organization Graduate Theological Union Habakkuk Haggai Hebrews Isaiah Judges Judith Jeremiah Joshua Lamentations Let Jer The Letter of Jeremiah Leviticus Septuagint Malachi Matthew National Council of Churches Nehemiah New Revised Standard Version Numbers Obadiah Orthodox Church in America Oxford English Dictionary Old Style, Julian Calendar Patriarch Athenagoras Orthodox Institute Patriarch Philemon Philippians Prayer of Manasseh Proverbs Psalms quod vide, which see (single occurrence) which see (multiple occurrences) Roman Catholic Church Revelation Romans Revised Standard Version Standing Conference of Orthodox Bishops in America Ben Sirach Song of Thr The Song of the Three Children Susannah University of California-Berkeley Ukrainian Orthodox Church UOC-KP Ukrainian Orthodox Church-Kievan Patriarchate World Council of Churches Wisdom of Solomon Zechariah Zephaniah Introduction The Orthodox Church may simply be described as God’s embassy to creation, wherein God reveals his will, humanity finds its rightful citizenship, and the cosmos is redeemed. An embassy fully and adequately represents its home country: Even its soil is considered to be that of its sovereign nation. Still, by definition it exists in a foreign land, does not fully encompass the homeland, and equips its citizens to live in a strange place, while providing them safe haven, a refuge. Embassies exist in many different nations, speaking their languages and functioning within their cultures, while always representing the interests of the one sovereign or president. Ambassadors and liaisons do their work in various ways in each foreign land, but the citizenship and interests they maintain are solely those of their mother country. In all these particulars it is so too with the Church.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-a-to...

164 . Moeller Ch. Un représentant de la christologie néo-chalcédonienne au debut du VI s. en Orient, Naphalius d’Alexandrie//Revue d’histoire ecclésiastique. 1944–1945. T. 40. P. 73–140. 165. Moeller Ch. Le chalcédonisme et le néo-chalcédonisme//Das Konzil von Chalkedon. Geschichte und Gegenwart. Wurzburg, 1951. Bd. 1. S. 637–720. 166 . Moss Y. Les controverses christologiques au sein de la tradition miaphysite: sur l’incorruptibilité du corps du Christ et autres questions//Études syriaques. P., 2016. T. 13. P. 119–136. 167 . Moss Y. Saving Severus: How Severus of Antioch’s Writings Survived in Greek//Greek, Roman, and Byzantine Studies. 2016. Vol. 56. P. 785–808. 168 . Moutafakis N. J. Christology and its Philosophical Complexities in the Thought of Leontius of Byzantium//History of Philosophy Quarterly. 1993. Vol. 10.2. P. 99–119. 169. Nau F. Dans quelle mesure les jacobites sont-ils monophysites?//Revue de l’Orient Chrétien. 1905. T. 10. P. 113–134. 170. Norris R. A. Christological Models in Cyril of Alexandria//Studia Patristica. 1975. Vol. 13. P. 255–268. 171 . O’Keefe J. Impassible Suffering? Divine Passion and Fifth-Century Christology//Theological Studies. 1997. Vol. 58. P. 38–60. 172. Ramelli I. L. E. Origen, Greek Philosophy, and the Birth of the Trinitarian Meaning of Hypostasis//Harward Theological Review. 2012. Vol. 105. 3. P. 302–350. 173 . Richard M. Léonce de Byzance etait-il origeniste?//Revue des Études Byzantines. 1947. T. 5. P. 31–66. 174. Richard M. Léonce de Jérusalem et Léonce de Byzance//Mélanges de Science Religieuse. 1944. T. 1. P. 35–88. 175 . Richard M. Le Traité de Georges Hieromoine sur les hérésies//Revue des Études Byzantines. 1970. T. 28. P. 239–269. 176. Praechter K. Richtungen und Schulen im Neuplatonismus//Genethliakon fur C. Robert. Berlin, 1910. S. 105–156. 177 . Samuel V. C. Some Facts about the Alexandrine Christology//The Indian Journal of Theology. 1962. Vol. 11. Р. 136–142. 178. Samuel V. C. One nature of God the Word//Greek Orthodox Theological Review. 1964–1965. Vol. 10.2. P. 37–51.

http://azbyka.ru/otechnik/Oleg_Davydenko...

Esto partía de dos premisas falsas: Cuando el profeta Daniel (8:14) habla de «días» debe leerse «años.» Con estas bases, Miller realizó su primer cálculo y anunció, en 1818, que el fin del mundo sería el 21 de marzo, de 1843. Las iglesias bautistas abrieron sus puertas a la predicación de Miller ante tan fabuloso descubrimiento. Hubo grandes concentraciones en Boston y New York, y muchas personas acogieron el llamado de Miller a la conversión y a la penitencia. Al llegar la fecha anunciada para el fin del mundo, muchos adventistas liquidaron sus negocios, regalaron sus propiedades y vistieron túnicas blancas para subir tras de Cristo al cielo. Ya que nada sucedió, un discípulo de Miller, Samuel S. Snow, propuso a su maestro que revisara los cálculos para ver si había habido algún error. Así lo hizo y fijó como nueva fecha el 21 de marzo de 1844 y después el 22 de octubre de 1844... Desilusionados, los Bautistas lo expulsaron de esta denominación. Explicaciones para la Gran Decepción. Al día siguiente de la «Gran Decepción,» un adventista, Hiram Edson, dijo que había tenido una visión. Según ella, el día 22 sí había sucedido algo grandioso, pero no en la tierra sino en el cielo, en donde de modo invisible para los hombres, Jesucristo había pasado del «lugar santo» al «Santuario Celeste» o Santo de los Santos, lugares que hasta ese momento nadie sabía que existieran en el cielo. Además, dijo Edson, Jesús había comenzado ese día el juicio de los muertos, y que apenas terminara de juzgarles, seguiría con los vivos. Esta explicación la dio hace 140 años y los Adventistas todavía la sostienen. Los Adventistas continúan poniendo gran afán de elucidar el advenimiento del Señor según bases poco sólidas. No les gusta hablar de los escandalosos fracasos del pasado, pero, cuando son presionados, suelen decir sin justificación alguna, que los libros y la historia han sido «adulterados.» Es decir, simplemente niegan la realidad que se puede constatar acudiendo a los periódicos de la época que se encuentran en las mayores bibliotecas públicas de ciudades de Estados Unidos. La Parusía.

http://azbyka.ru/otechnik/spanish/diccio...

Iriarte monitum, 2837–40. Notitia FH., 87, I, 9–12. PROCOPIUS TYRORUM. pr., s. VI, 86, I. Commentarius de 70 discipulis et 12 Apostolis (ad calcem Chronici Paschalis), 92, 1059–76=Dorotheus. Notitia FH., 86, I, 227–8. PRODROMUS. Vide THEODORUS P. PSELLUS. Vide MICHAEL P. PTOLEMÆUS, s. II, 19. De apparentiis inerrantium, 869–904. Inerrantium stellarum significationes, latine, 905–14. Judicium Petavii, 867–70. PTOLEMÆUS HæRETICUS, s. II, 7. Epistola ad Floram (Massuet), 1281–92. Q QUADRATUS Athenarum ep., s. II, 5. Fg. ex Apologia, 1265–6. Notitia G., 1261–6. QUINTIANUS Asculanus ep., s. V, 15. Epistola ad Petrum Fullonem (Mansi), 1733–8. XII anathematismi (id.), 1737–40. R RABBULAS EDESSENUS ep., s. V, 77. Epistola ad Cyrillum, latine (inter cyrillianas, 73), 347–48; pars ejusdem in Synodico, с. 200, 84, 814–15. Canones (M.), 1473–6. Notitia Lequien, 1473–4. RHODON, s. II, 5. Fg. adversus Marcionem (Routh), 1333–38. Notitia Hieronymi, 1331–2. RICHARDUS O. P., s. XIII-IV Contra Mahometem (liber græce translatus a Deme-trio Cydonio), 154, 1035–1152. ROMANUS SENIOR, CP. imperator, 920–44. Aurea bulla pro monasterio Xeropotami, 113, 1059–68. RUFINOS, s. IV-V, 17. Liner de adulteratione librorum Origenis, 615–32. Latinæ interpretationes. Vide sub verbis ORIGENES, PAMPHILUS, EUSEBIUS, BASILIUS, GREGORIUS NAZIANZENUS. Basilius: Homiliæ S. Basilii 1–8 quas transtulit B. de græco in latinum, 31, 1723–94. Incipit præfatio, 1723. 1 . In psalmum primum, 1723–33. 2 In illud Attende tibi, 3733–44. 3 . In illud Destruam horrea, 1744–53. 4.    De invidia, 1753–61. 5 .    In principio Proverbiorum, 1761–82. 6 .    De fide, 1781–85. 7 .    Epistola ad virginem lapsam, 1785–90. 8 .    In psalmum 59, 1790–94. GREGORIUS NAZIANZENUS, libri 1–10: prologus Rufini tantum, 36, 735–36. S SAMONAS GAZENSIS ер., s. XI, 120. De sacramento altaris disceptatio cum Achmed Saraceno, 821–32. Notitia G., 819–20. SAMUEL ANIENSIS, s. XII, 19. Summarium temporum, latine 607–742. Mai præfatio, 599–606. SANCHONIATON.

http://azbyka.ru/otechnik/Patrologija/pa...

Le Crucifix des Origines au Concile de Trente, Nantes. 1959. Idem. p. 15 Idem. Assemani A.A., Acta Sanctorum S. martyrum, II, Rome, 1748, 125; на фр.: Les Actes des martires d’Orient, Paris 1852, p. 240. Святитель Василий Великий, Письмо к Неокесарийскому клиру, 63 (207). Tristan F. Les Premières Images Chrétiennes. Fayard. 1996, p. 553. Марк Диакон, Жизнь Порфирия, III, 19-20. Евсевий Памфил. Жизнь Константина, кн. 2, 12,14. Сократ Схоластик, Церковная История, кн. I, 18. Ермий Созомен. История церкви, кн. I, гл. 8. Евсевий Памфил. Жизнь Константина, кн. 2, гл. 6. Idem. 2, 8. Сократ Схоластик, Церковная История, кн. VI, 8.. Евсевий Памфил, Жизнь Константина, кн. 1, 28. Jacques de Landsberg. L’Art en Croix. Le thème de la crucifixion dans l’histoire de l’art. La Renaissance du Livre, Tournai, 2001, p. 11. Tristan F. Les Premières Images Chrétiennes. Fayard. 1996, p. 553. См. об этом: Croix et crucifixion. Tristan F. Les Premières Images Chrétiennes. Fayard. 1996, p. 552. См. Caius Silius Italicus , Punicorum, Libri II, 344. Свт. Игнатий Богоносец. Послания к Поликарпу. 6.1, TLG 1443.002,8.6.1.1-2.3. Тертуллиан. Апология 1 (В обеих версиях) Гл. XXXIX, 2. Ориген. Комментарии на евангелие от Иоанна 6. 32, TLG 2042.005,6.6.32.1-4. Свт. Лев Великий. Послания. PL 54: 611B. Прп. Ефрем Сирин. Слово на Честный и Животворящий Крест и на Второе Пришествие Господа, а также о любви и милостыне. Апокрифическое Евангелие от Никодима гл. XXIV. Прп. Ефрем Сирин. Слово на Честный и Животворящий Крест и на Второе Пришествие Господа, а также о любви и милостыне. Eucherius episcopus Lugdunensis, Passio Acaunensium Martyrium. Samuel Ball Platner. A Topographical Dictionary of Ancient Rome , London: Oxford University Press, 1929, см.: triumphus – θριαμβος. Macrobius, Saturnalia I, 15. См.: Triumph, Dictionary of Greek and Roman Antiquities. Smith W, London, 1848. См.: Triumpus (θριαμβοσ), Dictionnaire des Antiquités Romaines et Grecques, Rich Anthony, 2004. См.: Triumph, The Oxford Doctionary of Byzantium, volume 3, New-York – Oxford, 1991.

http://bogoslov.ru/article/6194948

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010