Isaacs, «Spirit» Isaacs, Marie E. «The Prophetic Spirit in the Fourth Gospe1.» Heythrop Journal 24 (1983): 391–407. Isbell, Bowls   Isbell, Charles D. Corpus of the Aramaic Incantation Bowls. SBLDS 17. Missoula, Mont: Scholars Press, 1975. Isbell, «Story»   Isbell, Charles D. «The Story of the Aramaic Magical Incantation Bowls.» BA 41 (1978): 5–16. Isichei, History   Isichei, Elizabeth. A History of Christianity in Africa from Antiquity to the Present. Grand Rapids: Eerdmans, 1995. Issar, «Evolution»   Issar, Arie. «The Evolution of the Ancient Water System in the Region of Jerusalem.» IEJ 26 (1976): 130–36. Isser, «Chronicles»   Isser, Stanley. «Jesus in the Samaritan Chronicles.» JJS 32 (1981): 166–94. Jackson, «Conventions»   Jackson, Howard M. «Ancient Self-Referential Conventions and Their Implications for the Authorship and Integrity of the Gospel of John.» JTS NS 50 (1999): 1–34. Jacobs, Exegesis   Jacobs, Louis. Jewish Biblical Exegesis. New York: Behrman House, 1973. Jacobs, «Love» Jacobs, Louis. «Greater Love Hath No Man ...: The Jewish Point of View of Self-Sacrifice.» Judaism 6 (winter 1957): 41–47. Jacobson, «Q»   Jacobson, Arland D. «The Literary Unity of Q.» JBL 101 (1982): 365–89. Jacobson, «Serpent» Jacobson, Howard. «Ezekiel the Tragedian and the Primeval Serpent.» American Journal of Philology 102 (1981): 316–20. Jacobson, «Tammuz» Jacobson, Howard. «The Liber antiquitatum biblicarum and Tammuz.» JSP 8 (1991): 63–65. Jacobson, «Vision»   Jacobson, Howard. «Samuel " s Vision in Pseudo-Philós Liber antiquitatum biblicarum: JBL 112 (1993): 310–11. Jacobson, «Visions»   Jacobson, Howard. «Visions of the Past: Jews and Greeks.» Judaism 35 (1986): 467–82. James, «Adulteress» James, Stephen A. «The Adulteress and the Death Penalty.» JETS 22 (1979): 45–53. Jannière, «Problèmes»   Jannière, Α. « " En arkhê ên ο logos»: Notes sur des problèmes de traduction.» Recherches de science religieuse 83 (1995): 241–47. Janssens, «Source gnostique»   Janssens, Yvonne. «Une source gnostique du prologue?» Pages 355–58 in L " évangile de Jean: Sources, rédaction, théologie. Edited by M. de Jonge. BETL 45. Gembloux: J. Duculot; Leuven: Leuven University Press, 1977.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

420 Gerhard von Rad, Old Testament Theology trans, bv D.M.G. Stalker (New York: Harper & Row, 1962), 1:334–347. 421 Frank Moore Cross, Canaanite Myth and Hebrew Epic (Cambridge, MA: Harvard, 1975), pp. 276–277. 422 Ibid., pp. 274–289; см. также R.D. Nelson, The Double Redaction of the Deuteronomistic History, JSOTSupp 18 (Sheffield: Sheffield Academic Press, 1981). 423 Walter Dietrich, Prophetie und Geschichte: Eine redationsgeschichtliche Untersuchung zum deuteronomistischen Geschichtswerk, FRLANT 108 (Gottingen: Vandenhoeck und Ruprecht, 1972); Rudolf Smend, «Das Gesetz und die Volker: Ein Beitrag zur deuteronomistischen Redaktionsgeschichte,» in Probleme biblischer Theologie, Gerhard von rad zum 70 Geburtstag, ed. by H.W. Wolff (Munich: Chr. Kaiser Verlag, 1971), pp. 494–509; Timo Viejola, Das Konigtom in der Beurteilung der deuteronomistischen Historiographie: Ein redaktionsgeschichtiliche Untersuchung, AASF, Series В 198 (Helsinki: Suomalainen Tiedeakatemia, 1977). 426 Книги Исайи, Иеремии, Иезекииль и двенадцати «малых» пророков в еврейских кругах традиционно называются «Поздними пророками». 427 Пророки продолжали играть ключевую роль в направлении развития монархии, как видно из поведения Ахии, Илии, Елисея, Михея, а также многих пророков, именами которых названы книги. 428 Joyce G. Baldwin, 1&2 Samuel, ТОТС 8 (Leicester, England: Inter-Varsity Press, 1988). По сути здесь изложена позиция Walter Brueggemann, «Samuel, Books of 1–2: Narrative and Theology,» ABD, 5:965–973. См. также Jesse С. Long Jr., 1 &2 Kings, College Press NIV Commentary (Joplin, MO: College Press, 2002), pp. 22–30, и источники, указанные там. У Лонга можно найти хорошее обсуждение подхода к литературному анализу на основании книг Царств, хотя принципы, которыми он делится, можно применять и в других книгах. 430 Современная светская историография не любит допускать сверхъестественных вторжений в свою толковательную схему. В книге J. Maxwell Miller and John H. Hayes (A History of Ancient Israel andfudah [Philadelphia: Westminster Press, 1986], p. 59) находим следующие слова: «Хотя современные историки не всегда отвергают возможность божественного участия в истории, общее предположение современной историографии состоит в том, что главные причины и следствия истории можно объяснить, не ссылаясь на уникальные разрывы в естественных условиях (такие как расхождение вод Красного моря или остановка солнца) или любое явное божественное участие в человеческой истории. Говоря короче, у современных историков не все ладно с чудесами».

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/vved...

75 Cp. The Jewish Encyclopedia X, 665–6. Dr. J. Hamburger, Real-Encyclopädie des Judentums II, S. 1060–1. 76 Samuel Yarhina’ah (астроном) или Mar Samuel, сын,. Аббы бар-Аббы, вавилонский аморай 1-й генерации, известный сподвижник Раба (Абба-Арики: см. стр. 40,2) в Вавилонии, начальник академии в г. Негардее, род. ок. 165 г., † ок. 254. г. The Jewish Encyclopedia XI, 29–31. Dr. J. Hamburger, Real-Encycsopädie Ties Judentums II, S. 1072–9. Prof. W. Bacher, Die Agada der babylonischen Amoräer, S. 37–45. Prof.L. Strack, Einleitung in den Talmud, S. 101. 77 Палестинский аморай 3-й генерации (III–haч. IV века). The Jewish Encyclopedia XI, 25–26. Prof. W. Bacher, Die Agada der palästinensischen Amoräer I, S. 477–551 и по указателю S. 579. Prof. H. L, Strack, Einleitung in den Talmud, S. 103. 78 T. e. младший, таннай 2-й генерации (в начале II века). The Jewish Encyclopedia XI, 21–22. Prof. W. Bacher, Die Agada der Tannaiten I, S. 370–2 и по указателю S. 494. Prof. H. L. Strack, Einleitung in den Talmud, S. 87. 88. † Prof. E. Schürer, Geschichte des jüdischen Volkes II, S. 543. 79 По разъяснению академика, профессора И. К. Коковцова, это Сафра–вавилонский аморай 4-генерации (IV в.), современник Рабы бар-Иосефа † 352 г. (см. стр. 61,3). См. о нем Prof. W. Bacher. Die Agada der babylonischen Amoräer, S. 116, «Die Agada der palästinensischen Amoräer II, S. 96–97. 116,1; III, S. 9,6. 520. 521,2. 629,4. 672,8. 730,6. 755; Die Agada der Tannaiten II, S. 385,4. 81 Упоминаемый здесь «сын брата» Симеонова отца, т. е. двоюродный брат патриарха Симеона II, не известен по имени. Ср. Prof. W. Bacher, Die Agada der Tannaiten II, S. 324–5. 82 Различаются Rabban Simeon (ben Gamaliel I: см. стр. 27,4), президент синедриона пред разрушением Иерусалима (The Jewish Encyclopedia XI, 347; Dr. J. Hamburger, Real-Encyclopädie des Judentums II, S..1121; Prof. W. Backer, Die Agada der Tannaiten I, S. 12. 74. 86. 234; Prof. H. L. Strack, Einleitung in den Talmud, S. 85; † Prof. -E. Schürer, Geschichte des jüdischen Volkes I, S. 618; II, S. 257. 417. 421. 431; Prof. Jos. Felten, Neutestamentliche» Zeitgeschichte I, S. 355), и Simeon II ben Gamaliel II (см. стр. 27,2), отец Uyды I – наси, таннай 3-й генерации, т. е. 1-й пол. II века (The Jewish Encyclopedia IX, 347–8; J. Hamburger ibid. II, S. 1121–4; W. Bacher ibid. II, S. 822–334; TL L. Strack ibid., S., но иногда они смешиваются между собою; в первом и третьем местах у нас разумеется Симеон II-й, а во втором месте Симеон I-й.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Glubok...

16. “Rolling Stone”, 19. Marz 1970. 17. Pierre Granini: “Es ist gefahrlich, die Geister zu ver-wirren. Das magische Weltbild der Can”, veroffent-licht in: “J. Gulden, K. Humann: “Rock Session I”, a.a.O. Глава пятая 1. “Time”, 15. August 1975. 2. Jacob Aranza, a.a.O. 3. “Waco Tribune-Herald”, 28. Februar 1982. 4. John Rockwell, a.a.O. 5. “Circus”, 16. August 1976. 6. ibid. 30. April 1981. 7. ibid. 22. Juni 1978. 8. “Rolling Stone”, 25. Marz 1976. 9. ibid. 7. April 1977. 10. Bob Larson: “Rock”, a.a.O. 11. Zwei weitere Versionen lauten: “Kids In Satanic Servi-ce” und “Knights In Satanic Service”. 12. “Hit Parader”, Herbst 1982. 13. Richard Kriese, a.a.O. Глава шестая 1. Т. Kneif: “Rock in den 70ern”, a.a.O. 2. ibid. 3. “MetalHammer“4/1984. 4. ibid. 2/1984. 5. ibid. 1/1984. 6. “Desaster” Nr. 6/7, Juli 1984. 7. ibid. Nr. 1/2, Februar 1984. 8. “Diagnosen” 10/1983, Eineandere Version lautet: AC/DC=“Antichrist/Devil Cooperation”. 9. Hans-Jurgen Trabert in: COGO, Nr. 27, Juli/August 1980. 10. “Metal Hammer” 4/1984. Глава седьмая 1. John Rockwell, a.a.O. 2. “Rolling Stone”, 26. Oktober 1972. 3. “Life”, 3. Oktober 1969. Глава восьмая 1. Werner F. Bonin: “Lexikon der Parapsychologie und ihrer Grenzgebiete”, Scherz-Verlag, Bern und Mun-chen 1976. 2. Dave Hunt: “The Psychic War”, unveroffentlichtes Manuskript, zitiert bei: Samuel Pfeifer: “Gesundheit um jeden Preis?”, Brunnen Verlag, Basel 1980. 3. Werner F. Bonin a.a.O. 4. Gerhard Bergmann: “…und es gibt doch ein Jenseits”, Schriftenmissionsverlag Gladbeck, 3. Aufl. 1976. 5. Siegener Zeitung vom 29. Marz 1982. 6. Joost A. M. Meerloo: “Rhythmus und Ekstase”, Forum-Verlag, Wien 1959. 7. Larson: “The Day Music Died”, a.a.O. 8. Encyclopaedia Britannica, Vol. 7, 1965. 9. “Rock & Schwarze Magie” Teil I, a.a.O. 10. Larson: “The Day Music Died”, a.a.O. Глава девятая 1. Friedrich W. Doucet: “Geschichte der Geheimwissen-schaften”, Wilhelm Heyne Verlag, Munchen 1982. 2. Helge Stadelmann, a.a.O. 3. Os Guinness, a.a.O. 4. Richard Kriese, a.a.O.

http://sueverie.net/nam-nuzhna-tolko-tvo...

23 Birger Gerhardsson, Memory and Manuscript: Oral Tradition and WrittenTransmission in Rabbinic Judaism and Early Christianity (2nd ed.; Uppsala and Lund: C. W. K. Gleerup, 1964). 24 Birger Gerhardsson, The Origins of the Gospel Traditions, English translation (Philadelphia: Fortress Press, 1979). 26 См. Henry Wansbrough, ed., Jesus and the Oral Gospel Tradition (Sheffield: Academic Press, 1991).. Заслуживают также внимания дм монографии, на-писанные одним из учеников Герхардссона: Samuel Byrskog, Jesus, the Only Teacher: Didactic Authority and Transmission in Ancient Israel, Ancient Judaism and the Matthean Community (Stockholm: Almqvist & Wiksell, 1994); Story as History – History as Story: The Gospel in the Context of Ancient Oral History (Tbbingen: Mohr Siebeck, 2000). Несколько старых работ Герхардссона недавно были переизданы поя названиемТне Reliability of the Gospel Tradition (Peabody, Mass.: Hendrickson, 2001). Книгу предваряет десятистраничное предисловие Дональда Хат-нера, который противопоставляет тщательность скандинавского ученого скепсису «Семинара по Иисусу». 27 Упорядоченность Евангелия от Матфея и его любовь к числу три можно видеть, в частности, из следующих особенностей; троичное деление генеалогии Иисуса, три инцидента в детстве Иисуса, три иллюстрации праведности (6:1–18), три запрета (6:19–7:6), три заповеди (7:7–20), три чуда исцеления (8:1–15), три чуда силы (8:23–9:8), три чуда восстановления (9:14–17), троичное «не бойтесь» (10:26, 28. 31). три высказывания о «малых» (18:6, 10, 14), три вопроса (22:1540), три притчи-предупреждения (24:43–25:30), три молитвы в Гефсимании, три отречения Петра, три вопроса Пилата, а также три случая, которые смутили фарисеев. Кое-что из вышеупомянутого есть и у других евангелистов, но преимущественно это специфика Матфея. 30 Английский перевод можно найти в следующих изданиях: Wilhelra Schneemelcher, ed., New Testament Apocrypha, 2 vols. (tr. R, McL. Wilson; Philadelphia: Westminster Press, 1992, 1993); J. K. Elliott, The Apocryphal New Testament (New Testament: Oxford University Press, 1993).

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/novyj-z...

Gïessen. 5 . Собрание гражданских законов губерний Царства Польского. 6 . Православный Собеседник: 1868 г. кн. 1–12; 1861 г. т. 1–3. 7 . Безобразов. Сборник государственных знаний. Т. 2-й. 8 . Свод штатов военно-сухопутного ведомства. СПБ. 1870. 8 . Сказание о Почаевской Лавре (без выходн. листа). 10 . Служебник Никонов. 11 . Ritus orientalium, coptorum, syrorum et armenorum in administrandis sacramentis. Ed. Denzinger. T. I–II; voll. 2. Wirceburgi. 1863–1864. (Высокопреосвященным архиепископом Алексием). 12 . G. Brückner. Biblische Studien. IV. Die Hohzeit zu Kana. Leipzig und Berlin. 1867. —511— 13 . Buchrucker. Der Leidensgang von Gethsemane nach Golgotha. Nürenberg. Sine anno. 14 . Brunner. Der Atheïst Renan und sein Evangelium. 2-te Ausgabe. 1864. 15 . Die Sieben kleineren katholschen Briefe des Neuen Testaments. Zur Erbanung ausgelegt von K. Braune Grimma. 1848. 16 . Die drei ersten Evangelien übersetzt und erklärt von Ewald. Göttingen. 1850. 17 . Die Iohannischen Schriften 1862. – его же. Bände 1–2. Gott. 18 . Geiger. Urschrift und Uebersetzungen der Bibel inihrer Abhängigkeit von der innern Entwickelung des Judenthums. Breslau. 1857. 19 . Гумбольдт. Космос. Опыт физического мирописания. Перев. Вейнберга. Часть IV. Москва. 1863. 20 . Cassel. Die Apokryphen. Berlin. 1866. 21 . Werner. Die Helden d. christlichen Kirche. Leipzig. 1874. 22 . Strauss. Das Evangelium der Evangelien. Bearb. von Dr. О. Thenius. Leipzig. 1865. 23 . Strauss. Herman Samuel Reimarus. Leipzig. 1862. 24 . Слово похвально на память словенских учителей Кирилла и Мефодия. Из III ч. Чт. в Общ. Истор. и Древн. Росс. Оттиск. 25 . Hengstenberg. Geschichte des Reiches Gottes unter dem alten Bunbe. 2-ter Period. 1-te Hest. Berlin. 1870. 26 . Историческое описание Свято-Троицкой Сергиевы Лавры. Москва. 1865. 27 . Strauss. Der Christus des Glaubens und der Jesus der Geschichte. Berlin. 1865. 28 . Wieseler. Beiträge zur richtigen Würdigung der Evangelien und der evangelischen Geschichte. Gotha. 1869. 29 .

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

As the main proof of such an inverted rearrangement of the whole Old Testament, they point out that the Biblical books from Joshua to Ezra do not appear to know about the existence of Moses’ laws. This is factually incorrect. Even the most cursory glance at the pages of the Bible show the opposite. The book of Joshua from its very first pages has in mind the existence of the Pentateuch and is inseparable from it. Without knowing the books of Moses, one can understand nothing in the book of Joshua. See chap. Т, 13, 17; chap. II, 13 and 17; chap. Ш, 4; chap. XI, 126 and so on, and so forth. The story of daughter of Jephthah, in spite of all its mysteries, has explanations other than the one, which is given by Prof. Kartashev. In the first book of Kings, Anna, the mother of Samuel, prays to the Lord with the words of St. Miriam, the sister of Moses. During the sacrifice of Elijah and his sons, they act according to the ritual, assigned in the 3d chapter of Leviticus, and when the sons of Elijah deviate from this direction because of their covetousness and gluttony, then those bringing sacrifice expose them, referring to that, written in the Law, i.e. in the Pentateuch of Moses. See I Sam. 2:13–17. The books of the Kingdoms (Samuel and Kings), in general, are aware of the narrations in the books of Moses. See 1Sam. 2and 30; 10:2; 12:6–12; 14:32; 1 Kings 1:50. Chapter 8 of the first book of Samuel and 17 chapter of Deuteronomy say absolutely identical things about the rights of a king. Samuel speaks about God’s threats for the violation of the Law in the 12 th chapter of the 1 st book of Samuel, basing his words completely on Deuteronomy. About the retribution for the stolen ewe lamb, David speaks to Nathan using the rule, written down in Exodus. Compare 2Samuel 12and Exodus 22:1. The widow woman demands of David the execution of the murderers according to the rules of Numbers and Deuteronomy. Compare 2 Samuel 14and Numbers 35and 21 and Deuteronomy 19:12. The Psalms are filled with references to the books of Moses from the Creation of the world to Deuteronomy. One need only see, in an edition of the Bible with parallel references, the margins of the Psalms filled with references to the books of Moses. And as a refutation of the conjecture that the Psalms are not the work of King David, but a later creation of some unknown falsifiers of the 6 th or 4 th century BC, the books of Kingdoms (Samuel and Kings) present in context, in the description of life of David, his psalms, which, like those included separately in the Book of Psalms , are connected in all their content with the rest of the Divine Testament. See 2 Samuel, chap.7 and 22.

http://azbyka.ru/otechnik/Nafanail_Lvov/...

1 (1927). S. 158−169, 319−333; 3, 2 (1927) S. 146−159; Haeffeli L. Die P. des Alten Testaments mit Rücksicht auf ihre textkritische Bearbeitung und Herausgabe. Münster, 1927 (с пространной библиографией); Allgeier Α. Cod. Phillips 1388 in Berlin und seine Bedeutung für die Geschichte der P. ОС 3, 7 (1932). S. 1−15; Baumstark Α. Das Problem der Bibelzitate in der syrischen Übersetzungsliteratur. ОС 3,8 (1933). S. 208−225; Moss С. The P. version of Ezra. Mus. 46 (1933). P. 55−110; Peeters С. Targum und Praevulgata des Pentateuchs. ОС 3, 9 (1934). S. 49−54; Pigulevskaja N. Fragments syro-palestiniens des psaumes CXXIII-I. Revue Biblique 43 (1934). P. 519−527; Rqyi M. Le psautier syriaque de la P. Edition de Qozhayya et l " édition de Cambridge. Al-Malchriq 32 ( 1934). P. 337−362 (по-арабски); Peters С. P. und Targumim des Pentateuchs. Mus. 48 (1935). S. 1−54; Idem. P. Psalter und Psalmen-Targum. Mus. 52 (1939). S. 275−296; Zimmermann F. The Text of Psalms in the P. JTS 41 (1940). P. 44−46; Peeters С. Zur Herkunft der P. des ersten Samuel-Buches. Bi 22 (1941). S. 25−34; Rowlands E. R. Inner-Syriac Corruptions in the Book of Psalms. JTS 42 ( 1941 ). P. 65−67; Vosté J. M. Sur les titres des psaumes dans la P. surtout d " après la recension orientale. Bi 25 (1944). P. 210−225; McHardy W. D. Ben-Zeébs Edition of the P. Text of Ecclesiasticus. ZATW 61 (1945−48). P. 193−194; Vosté J. M. La P. de Mossoul et la révision catholique des anciennes versions orientales de la Bible. Miscellanea Giovanni Mercati. Vol. 1. Vaticano, 1946. P. 59−94; Tonneau R. M. Textesyriaquede la Genèse, l " Héxaémeron. Mus. 59 (1946). P. 333−344; Vosté J. M. Projet d " une edition critico-eccléeiastique de la P. sous Léon XIII. Bi 28 (1947). P. 281−286; McHanfy W. D. The P. Text of Daniel XI:4 . JTS 49 (1948). P. 56−57; Enclert D. M. The P. of Second Samuel. Philadelphia, 1949; Schneider H. Wenig beachtete Rezensionen der P. ZATW 62 (1949−50). S. 168−199; Vogel A. Studien zum P.-Psalter. Bi 32 (1981).

http://azbyka.ru/otechnik/Patrologija/si...

3400 Sir 50:6–7 (Simon ben Onias like the sun); L.A.B. 51(possibly Samuel); «Abot R. Nat. 25 A and b. Ber. 28b (Johanan ben Zakkai); »Abot R. Nat. 9, §25 Β (Adam as a lamp; p. Šabb. 2:6, §2); 13, §32 Β (R. Eliezer); p. Ta c an. 3:9, §4 (Honi the circle-drawer); Exod. Rab. 15(Daniel " s friends in Dan 3:27 ); Pesiq. Rab. 8(the patriarchs); priests (possibly 4Q504–506); cf. " Abot R. Nat. 24 A and Tg. Ps.-J. on Exod 40(righteous in general); Gen. Rab. 1(righteous deeds). The expression must have been fairly widespread; Anna considers her son Tobias «the light of my eyes» (Tob 10:5); a source may have been 2Sam 21 (cf. 1 Kgs 11:36; 15:4; 2 Kgs 8:19). In the eschatological time, see Wis 3:7–8 (cf. 5:6); Matt 13:43; Rev 22:5; L.A.B. 26:13; 4 Ezra 7:97; 2 En. 65A; Sipre Deut. 47.2.1–2; b. Sanh. 100a; Lev. Rab. 30:2; Ecc1. Rab. 1:7, §9; Abelson, Immanence, 89, cites Ya1. Ps. 72. Cf. a pagan metaphor for a skillful sophist (Eunapius Lives 495) or heroes (Menander Rhetor 2.11, 419.18–20; Philostratus Hrk. 44.5; 45.5). 3405         1 En. 48(from the Similitudes, alluding to Isa 42:6; 49:6); the eschatological high priest in lQSb 4.27; and Amoraic sources in Pesiq. Rab Kah. Sup. 6:5; Gen. Rab. 1:6; 85:1; Pesiq. Rab. 36:1–2; 37:2; kingship in general in Tg. 1 Chr. SM. 3409 1QH 7.24–25; 4 Bar. 9:3; L.A.B. 12:9; L.A.E. 28:2; T. Zeb. 9(paraphrasing Mai 4:2); PGM 4.1219–1222; perhaps 4Q451, frg. 24, line 7; cf. Sib. Or. 3:285; b. Menah. 88b (late second century); Gen. Rab. 3(third century, citing Ps 104:2 ; also in Exod. Rab. 50:1); Gen. Rab. 59(citing Isa 60:19); Num. Rab. 15:2; Pesiq. Rab. 8(citing Ps 27:1; 119:105 ); 21(citing Isa 60:19); Rev 21:23. In rabbinic texts, this often alludes to the Shekinah (the divine presence, closely connected with his glory, although Urbach, Sages, 1:44–47, disputes Abelson " s view of its physical nuances), e.g., Sipre Num. 41.1.1; b. Ber. 60b; the Shekinah of the first exodus is also depicted as light (e.g., Wis 17; 18:1–3; b. Menah. 86b; Exod. Rab. 14:3).

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

We pray God to help the Jews see their Savior and to begin to serve Him as fervently as their glorious ancestors had served God! Index of Messianic Prophecies b) Prophecies in order of Place in Scripture Book of Genesis 3:15 The Family of the Spouse shall crush the serpent’s head 22:18 Blessing the descendents of Abraham 49:10 Conciliator from the line of Judah Numbers 24:17 The Star of Jacob Deuteronomy 18:18–19 A prophet similar to Moses Job 19:25–27 Of the Redeemer who shall be resurrected 2 Samuel 7:13 and 1Chron. 17:12–13 Everlasting Messianic Kingdom Psalms 2 nd Messiah – Son of God 16 th His flesh shall not see decay 22 nd Messiah’s suffering on the cross 40 th The Messiah came to fulfill the will of God 45 th Messiah – God 72 nd Description of Messiah’s glory 95 th On unbelief 110 th High Priest according to the order of Melchizedek 118 th He – is the stone rejected by builders Prophet Isaiah 2:2–3 Messianic Kingdom is similar to a mountain 6:9–10 Unbelief of the Hebrews 7:14 Birth from a Virgin 9:1–2 Sermon in Galilee 9:6–7 Messiah – a strong God, Father of eternity 11:1–10 On Him – the Spirit of God, about the Church 12:3 About joy and blessings 25–27ch Songs of praise for the Messiah 28:16 He – is the cornerstone 35:5–7 He shall heal all possible maladies 42:1–4 On the meekness of God’s Branch 43:16–28 Calling of the heathens 44:3 Pouring of blessings by the Holy Spirit 49:6 Messiah – a light to mankind 50:4–11 On the insults to Messiah 53 rd ch. On the suffering and resurrection of the Messiah 54:1–5 On summoning the heathens into the Kingdom 55:3 On the everlasting Testament 60:1–5 His Kingdom – the New Jerusalem 61:1–2 Messiah’s deeds of compassion Prophet Joel 2:28–32 On the Gifts of the Holy Spirit Prophet Osee 1:9 & 2:23 Summoning the heathens 6:1–2 Resurrection on the third day 13:14 The annihilation of death Prophet Amos 8:9 On the darkening of the sun 9:11 On the restoration of David’s Tabernacle Prophet Micah 5:2 On the birth of the Messiah in Bethlehem

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Mile...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010