Открытие памятника в Тамбове архиепископу Луке у больницы его имени. 900. Постернак, Л. Любовь к Богу, любовь к ближнему [Текст]/Л. Постернак//Новая тамб. газ. 1994. 21 окт. С. 9. Об открытии памятника архиепископу Луке (Войно-Ясенецкому) на территории второй городской больницы. 901. Памятник архиепископу Луке [Текст]//Новая тамб. газ. 1994. 2 сент. С. 1. Постановление мэра Тамбова об установлении памятника В.Ф. Войно- Ясенецкому на территории второй городской больницы. 902. Писарев, Е. С крестом и скальпелем [Текст]/Е. Писарев//Рос. газ. 1994. 23 июля. С. 14. Об увековечении памяти В.Ф. Войно-Ясенецкого (архиепископа Луки) на Тамбовщине. 903. Памятник хирургу [Текст]//Новая тамб. газ. 1994. 3 июня. С. 5. 904. Курбатская, О. Целитель души и тела [Текст]/О. Курбатская//Тамб. правда. 1991. 18 июня. С. 3. Открытие мемориальной доски на доме 9 по улице Комсомольской Тамбова, где жил хирург и архиепископ В.Ф. Войно-Ясенецкий. 905. Помнить великих земляков [Текст]//Мед. газ. 1996. 22 нояб. С. 2. О вечере памяти архиепископа Луки (В.Ф. Войно-Ясенецкого) в Тамбовском краеведческом музее. 906. Полозов, В. Во имя исцеления [Текст]/В. Полозов//Город на Цне. 1996. 4 окт. С. 5. О вечере памяти архиепископа Луки (В.Ф. Войно-Ясенецкого) в Тамбовском областном краеведческом музее. 907. Фарбер, Я. И. Часовня соединит исцеление тела и души [Текст]: [беседа с гл. врачом больницы 2 им. Архиепископа Луки Я. И. Фарбером о строительстве часовни при больнице/вела Л. Чепурнова]//Новая тамб. газ. 1996. 5 апр. 908. Чепурнова, Л. Всем нам – пример для подражанья... [Текст]/Л. Чепурнова//Тамб. жизнь. 1995. 28 июня. С. 1. О конференции памяти архиепископа Луки (В.Ф. Войно-Ясенецкого) во второй городской больнице Тамбова. 909. Плотникова, Н. Подвижник духа архиепископ Лука [Текст]/Н. Плотникова//Тамб. жизнь. 1994. 31 мая. С. 3. О торжествах во второй городской больнице Тамбова, посвящённых профессору В.Ф. Войно-Ясенецкому Премия и стипендия имени архиепископа Луки (Войно-Ясенецкого) 910. Лауреаты премии имени архиепископа Луки [Текст]//Щукин, Ю. К. Муниципальное лечебно-профилактическое учреждение «Городская больница имени архиепископа Луки». 1994–2004/Ю. К. Щукин, В. И. Быкова. Тамбов, 2005. С. 108–110.

http://azbyka.ru/otechnik/Luka_Vojno-Jas...

Стязашеся же убо на сонмищи со Иудеи и с честивыми, и на торжищи по вся дни с приключающимися. Нецыи же от епикур и от стоик философ стязахуся с ним: и нецыи глаголаху: что убо хощет суесловивый сей глаголати? Инии же: чуждих богов мнится проповедник быти, яко Иисуса и воскресение благовествоваше им. Поемше же его, ведоша на ареопаг, глаголюще: можем ли разумети, что новое сие глаголемое тобою учение? Странна бо некая влагаеши во ушеса наша: хощем убо разумети, что хотят сия быти? Афинее же вси и приходящии страннии ни во чтоже ино упражняхуся, разве глаголати что или слышати новое. Став же Павел посреде ареопага, рече: мужие Афинейстии, по всему зрю вы аки благочестивыя. Проходя бо и соглядая чествования ваша, обретох и капище, на немже бе написано: неведомому Богу. Егоже убо не ведуще благолепне чтете, Сего аз проповедую вам. Бог сотворивый мир и вся, яже в нем, Сей небесе и земли Господь сый, не в рукотворенных храмех живет, ни от рук человеческих угождения приемлет, требуя что, Сам дая всем живот и дыхание и вся. Сотворил же есть от единыя крове весь язык человечь, жити по всему лицу земному, уставив предучиненая времена и пределы селения их, взыскати Господа, да поне осяжут Его и обрящут, яко не далече от единаго коегождо нас суща. О Нем бо живем и движемся и есмы, якоже и нецыи от ваших книжник рекоша: Сего бо и род есмы. Род убо суще Божий, не должни есмы непщевати подобно быти Божество злату, или сребру, или каменю художне начертану, и смышлению человечу. Лета убо неведения презирая Бог, ныне повелевает человеком всем всюду покаятися. Зане уставил есть день, в оньже хощет судити вселенней в правде, о Мужи, Егоже предустави, веру подая всем, воскресив Его от мертвых. Слышавше же воскресение мертвых, овии убо ругахуся, овии же реша: да слышим тя паки о семе. И тако Павел изыде от среды их. Нецыи же мужие прилепившеся ему, вероваша: в нихже бе и Дионисий Ареопагитский, и жена именем Дамарь, и друзии с ними. Деян 17:16–34 Деяния святых Апостол, зачало 40Б. Во дни оны, поемше Павла, ведоша на ареопаг, глаголюще: можем ли разумети, что новое сие глаголемое тобою учение? Странна бо некая влагаеши во ушеса наша: хощем убо разумети, что хотят сия быти? Афинее же вси и приходящии страннии ни во чтоже ино упражняхуся, разве глаголати что или слышати новое.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/apostol-n...

Нарицаю убо вы вся сыны и чада, еще же и оны, иже отлучишася неции от соборныя церкви и христьянскаго общения отступиша, действом лукаваго беса. Уведевшие убо наше смирение и еже о нас велиции святии святителие, божествений сбор, како неции от нас изветом благочестиа, еже мнетися хранити божественая писания и священных канон известие, отлучишася соборныя апостольскиа церкви, вся еретики мняще святителя и священники и вся клирики, и прочаа люди христьяны, яко се поставляющия и поставляемыа, себе же токмо правоверных мняще. Сие же убо мы слышавъше, опечалихомся зело сердцем и внутрьнеми поболехом о отсечении Христовых уд: каковыя убо болезни и печали не хощем имети, слышаще наша уды отсекающася от врага истины, изначала человекоубийца, борителя нашего естества? Таков бо ему нрав есть всегда: егда убо не възможет яве братися, неявленно съвещевает мнящим от десныя. Тако бо въведе всяку ересь в церковь Христову. Понеже убо по плотнем пришествии его Христове, всяко идолослужение без вести бысть, и сице не имяше места диавол прочее покорити человекы идолослужению, с десныя подвижеся братися; ибо яве не възможе прелстити, да многым покланяются богомь, сотвори сына божиа тварь именовати. Тако и прочая ереси въведе, изветом от десна обретая многобожиа. И убо днесь видим и в вас бывающая, да ся помалу оставят и от христьанства и церковнаго священия, яже святители и священници подают людем, еже без сих не мощно коегождо спасениа имети надежа, аще паче и ангел на земли живет, и лжюю сию похвалу всееть в нас и сътворить веровати, якоже убо по мьзде церкви божиа поставление творит. И который лукавый демон толико их прелсти, яко таковую вещь прияти? Ибо церкви божия Христова соборная апостольская, от конець земля до конець пребывающия, благодатию и силою самого Христа бога нашего в правоверии неподвижимо въдружена крепце; и таковых в священных канонех извесно пребывание и строение поставляющих на мьзде, яко продающая непродаемую благодать всесвятаго духа, с Симоном и Македонией и с прочими с духоборци съчитаем.

http://sedmitza.ru/lib/text/433547/

Приведу соответствующий фрагмент Жития Антония Сийского: «Понеже великихъ святых мужъ добродтели писати преподобно есть и благо, елицы благопотребни Богови явишися, елицы мира и сущих в немъ отвръгшуся, и суетную прелесть, и вся соблазны мира сего отразивше и ни во что же вмнивше, и, яко уметы, вся поправше, по апостолу, „царства ради небеснаго“, и на невидимыя враги крпко и мужескы подвизавшихъся, и сихъ до конца побдившихъ и безвсти сотворше, елицы духомъ живши, и духови приложишася, и святое житие стяжавше (...). О нихъже убо глаголано бысть, их же житию святии аггели удивишася (...) онех убо глас есть: „Се мы оставихом вся и въслд Тебе изыдохом“. Они убо есть в пустыняхъ скитающеся, в вертепахъ и в пропастех земныхъ крыющеся, наготою, и гладом, и мразомъ, и варом дьневным, и зноемъ измождаше плоти своя вчных ради благъ» (ЖАС, с. 241−243). Таким образом, путь к святости, каким он представлен в предисловии к Житию Антония Сийского, лежит через отвержение всего мирского и уход из мира в пустыню, где человек отдаётся молитве и аскетическим подвигам. А вот что говорится о святости в предисловии к Житию Варлаама Важского: «„Богъ прославляемъ в совтехъ святых“, – рече богоотецъ Давид, и паки: „Дивен Бог во святых своих“. Совт убо святых есть еже несумннно вровати во святую Троицу – Отца и Сына и Святаго Духа, и дерзновенно исповдати душею и усты въ Троицы пваемаго единаго присносущнаго Бога, и спасеныя его заповди творити, и евангельски жити. „Дивенъ же во святыхъ своихъ Богъ Израилевъ“, – Израиль убо есть всякъ вру чисту имя къ Богу, якоже речеся, и творя правду, яже есть оправдающая нас заповди Господня. Земныхъ убо погнушався, возведе умъ свой къ небеснымъ благимъ, не мятежно зритъ душевными очима къ единому Богу, и не токмо душею и усты, но и тлом, и удесы своими, творя благая дла, прославляетъ Бога. Слава бо есть Богови святое житие святыхъ его, въ сицевыхъ убо святыхъ прославляемъ и дивенъ бываетъ Богъ. Вси убо человцы, видяще святыхъ къ Богу несумннну вру и сокрушено сердце, душу праву и вс благая ихъ дла, воздивятся, пользу приимше от нихъ, хвалу Богу воздадутъ, творящему святыми своими преславная, по реченному, яко да видят благая ваша дла, прославятъ Отца вашего, иже есть на небесх» (ЖВВ, с. 9–10).

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Собор, первыи, на злочестивого Ариа Первыи убо святыи вселенскии собор в вифинейстей Никии собрася, триста и осмь надесять божественых архиерей собрание, иже о истине суду вручахуся. в них же бяху преимеюще Александр Констянтиня града архиерейскии престол случивыися управляти. муж глубокою убо сединою, подобным же и мудрованием украшаем. жития же светлостию и преподобьством разума, и веры опасством, еже к Богу дерзновение много себе устрояа. тако же и Селивестр и Иулии Римские церкве, знаменита же и преславна настольника. от тех убо аще ниже един пришед, Витона же и Викеньта кождо в место свое во время своего архиерейства, общему снитию быти посласта, человека добродетель почитающа, и презвитерства саном осияваемых. им же и Кудровскии епископ счиневашеся, иже в еллинских гонениих, наречение истиньствующее показа. Осиос бо, сиречь преподобен именуем. нескверно свое исповедание от кумирские службы соблюде. От Александрии же Александр сам прииде, священными внутрь украшаем исправлении. спривожаше же исповедника себе Афанасия, иже тогда убо чину диаконскому начальник бе. не по мнозе же и архиерейского престола бысть наследник. тако же и славныи Евстафии прииде Антиохийские церкве украшение. веры убо блистая чистотою, словесы же и разумении целомудрием удивляем. с ними же и Иеросалимскии Макарии многими виды добродетели облистаем. и инии мнози апостольскими даровании, и мученическими страдании облистающе. от них же Пафнутии и Спиридон, Ияков же и Максим, благого же и чюдного, блази и чюдни первостоятеле познавахуся. над теми же всеми великии и досточюдныи Констянтин, греческого начальства управляя скипетра светяше собор собирая, и светлейше надстоянием своим соделовая. от толиких убо и сицевых священныи он составляшеся собор. Ария некоего расколотворца о нечестии его судом истязуя, и апостольское и божественое утвержая проповедание. бяше же сей окаянныи влекии убо род от Александрова града. в клирос же вочтен тоя же церкве, и в презвитерскии степень возшед. и первие убо на своего пастыря гордостно восприя мудрование.

http://azbyka.ru/otechnik/Fotij_Konstant...

65 Указывается на апокрифическое состязание Авраама с египетскими мудрецами, о котором подробно говорится в хронике Георгия Амартола. 66 Нечто подобное встречается и у Василии Вел. стр 106–110, и у Экзарха 220–221 об.; но в рассуждениях Палеи, в этом случае, обнаруживается много оригинального. 67 Слово это издано по Сборнику XVII–XVIII в. г. Розовым и напечатано в Чт. Общ. Ист. и Древн. 1847 г VIII отд. IV; по словам издателя, оно принадлежит митр. Кириллу II (XIII в.). 68 Представляем параллельное этому место из Шестоднева И. Экзарха Болгарского: «по слову Творца водное естество великий и новый живот рождаше... китотии животи, иже ся равни творят со островы. И ещё к тому добрыя рыбы и худыя единым повелением Божиим все родилося. О нем же лепо ся есть плакати окаменевшая сердца жидовская, како не разумеют, да се веруют, яко же может водное естество мякко ся разливая и бездушно родити безчисленный род животный и различие имый много в себе и по образу, и по величеству, и качеству, а душевную деву и мысленную, родившую детищ не приемлют, имже есть дева не познала мужа никакоже... ещё сему не имеши веры, жидовине жестосердый, то и иного не приемли ни худе...» (л. 277–278). 76 Василий Вел. уподобляет полипу тех, которые угождают власти, каждый раз сообразуются с обстоятельствами, делаются то тем, то другим: с целомудренными – целомудренными, с невоздержныминевоздержными и т. д., стр. 137; Экз., л. 286. 84 Описание образа жизни Оленя взято почти буквально, с небольшим сокращением, из Физиолога св. Епифания, pag. 622. 88 Это место Палеи местами почти буквально сходно с одним словом Севериана Гевальского, в переводе Иоанна Экзарха Болграского. Сопоставляем его здесь с Шестодневом Экзарха: Палея 27 об. Экзарха л. 318 об.–319, Sev.Gabal., p. 462 Земля бяше обросла плодом и приуготовила пищу четвероногому животу; да того ради по воле Господь и четвероногому быти, понеже напред и паствину ему уготова; тако и преже под рыбам и птицам не повеле быти. Тако и хитрый Он Творец Наш Господь коегождо рода пищу уготовав напреди, и тако роду повелеваше быти. Земля убо рече, украшена о упещрена бысть, море же и реки и животных прияша, птица же утворены бываху; и земля по повелению четвероногое изведе, и множество всякаго роду много беяше; человек точию не бяше не безчестием, но почестием: дом убо ему преди уготова. Ни что же убо без меры и без лепоты сотвори Владыка, но все убо на потребу. Виждь убо первое Бог сотвори траву и семена, тогда четвероногия и птица, ими же ся питают: сотвори же преже пищу, ти потом иже ся питают! Сотвори убо напреди требование, ти потом иже приемлют! Також убо и Господь при писании книжнем: вариша убо пророцы и проповедаша о Христе, ти потом прииде о Нем же свидетельствоваху.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/tolkova...

Замечание еп. Арсения : (л. 21–23). Вот какова логика у неокружников, они говорят: нет истинности в вере у еретиков, не погрешивших собственно в вере. Но если еретики не погрешили в вере, то стало быть они содержат веру во истинного Бога. А если они во истинного Бога веруют непогрешно, то почему же неокружники говорят, что они не имеют истинности в вере. Всюду путаются неокружники. Но они имеют искусство своё безумие вложить или во уста окружников, или отнести к какому-либо святому отцу. Здесь они своё собственное заключение отнесли к преподобному Иосифу Волоцкому . Но есть ли таковая мысль у преподобного, приведём сполна то изречение его, на которое ссылаются неокружники. Где преподобный пишет так: еретицы убо не едино мудрствуют, но ов убо тако, ов же тако: павлиане убо и фотиане, фруги, и евномиане, мандониты (мантониты) и савелианы, и маркиониты, и измаилите и инии таковии: си убо не веруют во святую и единосущную Троицу, Господа же нашего Исуса Христа Богом не нарицают, и плотьского смотрения его не приемлют, но овии убо пророка его нарицают, овии же проста человека. О сих убо глаголют вся божественная Писания, яко егда приходит к православней вере, „подобает им прежде поститися время довольно, и вне Церкви стояти, потом же сих крестити, якоже еллины, таже и божественному причащению сподоби. Суть же друзии еретицы, аще и зле мудрствуют, но не тако, якоже первии, иже суть новатиане, донатиане, средницы, и четыренадесятницы и воздержницы и тии таковии сии убо исповедают святую единосущную Троицу и Господа нашего Иисуса Христа истинного Бога нарицают, и плотьскому смотрению его веруют, имут же некоторые ереси в себе. И аще сии восхотят приступити к православной вере, и ересь их прокленут, сих убо не повелевает божественное Писание крестити, но якоже крещенных приимати вскоре и божественных тайн общению тех сподоблевати (Просветитель сл. 15). Здесь ни о ком не говорится, что в вере не погрешили. Но только указывается, что одни еретики не веруют во святую Троицу и Господа нашего Иисуса Христа Бога не нарицают. А другие исповедают святую Троицу и Господа нашего Исуса Христа истинного Бога нарицают, но зловерно содержат некоторые ереси. Здесь нет подробного уяснения их ересям, но они от святые Церкви в подробносте рассмотрены в других местах. Отсюда только важно то общее заключение, что от неверующих во святую Троицу и Господа нашего Исуса Христа Богом ненарицающих не приемлется, крещение. То пусть не обинуясь скажут неокружники, согласны ли они с сими сравнивать греко-российскую Церковь или сравняют с теми еретиками, которые исповедают святую Троицу и Господа нашего Исуса Христа Богом нарицают. Но в таком случае и они согласятся с Оружным Посланием.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

3) Того же, книга 2, число 30, и 31 В алтаре хиротонисуемых, в трех чинах разделяемых: епископа, пресвитера и диакона, и свещательного убо глаголемого, явлено архиерея, и преподательна божественных светов: все бо приемлют чрез него хиротонию убо и печати, иереи же и клир, освящения храмов, крещение, и оставление грехов, таинств же общение людини: яже все, яко из источника света, епископские суть благодати. Пресвитера же, глаголемаго совершительного, яко благодать имущего токмо совершительную в таинства, не убо преподательную: крещает бо и свящоннодействует, не может же хиротонисать, ниже иного действовать иерея, или елицы чину причаствуют священному. Приложение Н 1) Того же книга 1, 77 Слыши: ни един же священнодействовать иерей может в дусе, или ино что действовать, аще не хиротонию имать, сия же от архиерея есть: убо архиерейство чрез того действует. Паки: иерей тайноводств не действует без жертвенника, сей же чрез миро освящается, миро же чрез архиерея самого совершается. Темже кроме архиерея, ниже жертва, ниже иерей, ниже жертвенник весьма: убо вся сия чрез архиерея суть. Паки: никтоже крещает, аще не хиротонию имать: сия же от архиерея. И паки: не может крестить без мира, сие же архиерейства есть. Тем все божественные тайны, и во всех священных архиерейство действующее есть, и без того ниже жертвенник будет, ниже хиротония, ниже миро святое, ниже крещение, ниже убо христиане: чрез тое убо истинное христианство , и Христовы чрез тое вся тайны. 2) Того же книга 2, число 88 Понеже (без священнических молитв) ниже крещение, яко предрехом, ниже хризму, ниже покаяние, ниже елей святой, ниже грехов оставление, или божественное священнодейство, или монашескую схиму, или храм святой, или честный брак, или некое весьма священие приемлет: сия бо вся чрез священнические молитвы действуется. 3) Беседы св. Иоанна Златоустог о, на 2-е послание святого Апостола Павла к Тимофею, нравоучение 2, стр. 2552 Не веси ли, что есть священник? Ангел Господень есть. Еда бо своя глаголет? Аще нерадиши о нем, не о нем нерадиши, но о рукоположившем и Бозе. И откуду явлено, яко Бог рукоположил есть и, рече? Темже аще не таково имаши мнение, надежда твоя истощися. Аще бо тем ничтоже Бог действует, ниже баню имаши, ниже тайиам причащаешися, ниже благословения приимаеши: убо не христианин еси. Приложение О

http://azbyka.ru/otechnik/Pavel_Prusskij...

Молюся вашему боголюбию, да днесь абие дати ми свидетелей. Аще бо и Антонин умре епископ, взявыи златники, и хиротоносавыи, но убо пребывают давши, и хиротонисаннии. Праведно усмотри настоящии сий собор поисканию быти о вещи сей. И начинается вина от чтении прежде содеянных воспоминаний. Внидоша свидетелие. И приступиша шесть давших и хиротонисанных: в начале убо отметахуся: налягающим же на них свидетелем: овем убо лаиком (людином), овем же пресвитером, им же непщеваху веру яти. Прежде убо отметахуся: а яко свидетелие обличаху их, места им воспоминающе и времена, и виды залогов глаголюще, и количество. И не зело добре их пребывающей совести, самовольне исповедуют кроме многия нужды, яко дахом и быхом. Сие вознепщевавше воследование быти, да службы народныя свободимся. И ныне молимся, аще убо несть праведно нам в служении церковном быти, то поне златники их же дадохом, да воспримем паки: жен бо наших дадохом некия ссуды. Иоанн противу сим обещася собору: аз убо, рече, от святилища их избавлю, умолив царя: вы же повелите взяти им, еже дадоша от Антониновых наследник. Тогда повеле собор, злато убо им взяти от Антониновых наследник: причащатижеся внутрь святаго алтаря, быти же вне священства: да не тем прощенном бывшим, обычай будет жидовский, еже продаяти и куповати священство (жидовский обычай продаяти и куповати священство). Поведают бо губителя и злоименнного патриарха иудейского на кождо год пременяти, или леты обходити собороначальником; се же творити на избирание сребра. По сему же образу и ревнителя сему и египтяне патриарха глаголют: да исполнится пророческое решение: священницы его не мздах отвещаваху, и пророцы его с сребром волхвоваху. Далее в Кормчей приводятся следующие выписки из посланий святаго Исидора Пелусиота , которых нет у Тарасия, – именно: Святаго Исидора Пелусиота, послание, к Евсевию епископу . Мнози с досадою ругаются, яко пенязьми, а не Духом хиротониям тайно навершительным изволяющу бывати: и аще убо клевещут, то не себе от Бога привлекоша месть ( Пс.5:6): понеже погубит Господь вся глаголющия лжю: аще же истину поведают, да веси до которого конца сие протяжется зло, яко за малое приобретение, еже Богу досаждати изменил еси ( 2Цар.2 ): и кто помолится о тебе: елма ниже о Офнии и Финеесе пред Богом и противу священству его согрешившим обретеся кто моляся, но на последнюю погибель, яко достоинство пропивающе священства, отдашася.

http://azbyka.ru/pravo/tarasiya-konstant...

И нужда убо человеком долги воздаяти им, не о себе бо кто приемлет честь, но званный от Бога. Несть речено ныне, ни прежде, священнику противитися, ибо противляющиеся суд себе приемлют. Писано бо есть: старейшине людей твоих да не речеши зла. И Господь, великий старейшина священническ, глаголет: приемляй вас – Мене приемлет, приемляй Мене – приемлет пославшаго Мя; приемляй пророка во имя пророчо – мзду пророчу приемлет, а приемляй праведника во имя праведничо – мзду праведничу приемлет ( Мф. 10:40–41 ). Богу нашему слава ныне и присно и во веки веков. 10. Слово Св. Григория о милостыни (11 мар.) Ведите убо, братие, яко плач есть настоящее житие се, наполняюще в сем, еже по пророку Иезекиилю реченное от Бога: сыне человечь, хлеб твой с болезнию яждь и воду твою со страданием и скорбию пий ( Иез. 12:18 ). Сицевая убо трапеза, имущих ангелы, на небеса отсылает, ласкосердая же в геену влечет чревныя рабы, яко же богатаго онаго. Ову убо сон смертный пришед приимет, ову же трезвение и бдение, и ову убо мука, ову же небесное царство. По единодневном убо ядении и благодарении многа исполнишеся умиления и теплых слез, ко сну грядут, и толико того приемлюще, елико мало почити. И паки нощи дни творят, во благодарениих и псаломских песнех пребывающе, ведуще известно нужду, юже по отшествии душам от тела пребывающую, и непрестанно поминающе смертное пришествие. Зрят бо тогда божественныя ангелы, страшно же и люто души истязующа; лукавыя же бесы предстояща и оклеветающа прилежно и восхищати к себе начинающа. Таже и татя внезапну вшедша и душу от тела разделиша, и идет с сетованием многим на места страшная и до конца неведомая. Многих убо нам, братие, тогда потреба молитв, многих помощник, многих благих дел. Много убо нам тогда требе святых ангел предстателство. Много нам тогда требе на воздушнем шествии руковождения и помощи. Аще бо в дальную страну и чуждь град зде идуще, требуем ведущаго и наставляющаго: колми паче нам требе помощника и наставника, еже спасти и превести от начал и властей, и иже на пути стоящих воздушных и словоистязателей, их же мытарства – истязания божественное писание нарицает.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Pono...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010