Блаженный же ощути приход их: не спаше бо по вся нощи, но посреде келлии стоя, моляшеся Богу безпрестанно. Тогда помолися и о них, глаголя: «Боже, даждь сон рабом Твоим, иже утрудишася всуе, врагу угождающе». И услышан бысть от Бога, ибо спаша татие пять дней и пять нощей, дóндеже блаженный при многих братиях возбуди их, глаголя: «Доколе стрежете всуе, окрасти мя хотяще? Отъидите уже в домы своя». Они же, воставше, не можаху идти, зане не ядоша толикое время. Блаженный же постави брашно (пищу) и, напитав, отпусти их. И, сие уведав, властелин града повеле мучити их. Печален же быв Григорий, яко его ради предани быша на мучение, шед к властелину, дарова ему некия книги своя, и татей свободи: иныя же книги продаде, и раздаде цену убогим, сице рек: «Да не како еще в беду впадет кто, хотя окрасти мя, ибо и Господь рече: Продадите имения ваша и дадите милостыню. Сотворите себе влагалища неветшающа, сокровище неоскудеемо на небесех, идеже тать не приближается, ни моль растлевает ( Лк. 12:33 ). Татие же тии, чудесе ради бывшаго на них, ктому не возвратишася на первая дела своя, но с покаянием пришедше в той же Печерский монастырь, вдашася на работу братии. Но враг не остави злого начинания своего: еще бо имеяше сей блаженный Григорий вертоград (сад, огород) мал. в немже зелие сеяше, и древеса плодовитая насаждаше. В ино убо время, наустившу (склоненные) тому же врагу, приидоша другии татие. и влезше в вертоград той, наполниша влагалища своя овощием: егда же взяша времена на ся, и хотяху отъити, и се не возмогоша, но стояху два дни и две нощи неподвижими, угнетаеми бремены. Таже начата вопити: «Отче святый Григорие, пусти ны, покаемся уже о гресе своем, и ктому не сотворим сицевыя веши». Слышавше же черноризцы приидоша, и яша (взяв) их, но не могоша свести от места того. Тогда вопросиша их: «Когда семо (сюда) приидосте?» Татие же отвещаша: «Два дни и две нощи стоим зде». Глаголаша им черноризцы: «Мы всегда семо ходяще, не видехом вас стоящих». Татие же реша: «И мы, аше бы вас видели ходящих, просили бы у вас со слезами ходатайства к старцу», и се, уже изнемогше, начахом вопити: «Просим убо, молите чудотворца святого, да пустит нас».

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Rozhdest...

Я простираю к Тебе руки мои: душа моя жаждет Тебя, как иссохшая земля дождя. Скоро услышь меня, Господи! Изнемогает дух мой: не отвращай лица Твоего от меня, чтобы мне не уподобиться нисходящим в могилу. Дай мне ранним утром услышать милость Твою; ибо на Тебя возложил я надежду. Укажи мне, Господи, путь, по которому я должен идти, ибо к Тебе возношусь я душою. Избавь меня, Господи, от врагов моих: к Тебе я прибегаю. Научи меня творить волю Твою; ибо Ты – Бог мой. Дух Твой Благий да направит меня по пути праведных. Ради славы имени Твоего, Господи, оживи меня; по справедливости Твоей избавь от скорби душу мою. И по милости Твоей истреби врагов моих и погуби всех, притесняющих меня, ибо я раб Твой есмь. По прочтении трех псалмов священник, выйдя из алтаря и совершив перед закрытыми царскими вратами поклон, с непокрытой головой, в епитрахили, напоминая небесного Ходатая за нас перед Богом, читает про себя (тайно) 12 утренних молитв за себя и всех верующих в Господа. Первая молитва выражает благодарение Богу за пробуждение от сна и содержит просьбу о помощи Божией на достойное совершение богослужений. Священник: Благодарим Тя, Господи, Боже наш, возставившаго нас от ложей наших, и вложившаго во уста наша слово хваления, еже покланятися и призывати имя Твое святое, и молимся Твоим щедротам, яже всегда употреблял еси о нашей жизни, и ныне посли помощь Твою на предстоящия пред лицем святыя славы Твоея и ожидающия от Тебя богатыя милости, и даждь им, со страхом и любовию всегда Тебе служащим, хвалити неисповедимую Твою благость. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков, аминь. Содержание второй и третьей молитв соответствует песни пророка Исаии и начинается так же: «От нощи утреннюет дух наш к Тебе, Боже...» Со стихами этой песни поется аллилуия на постной утрени, вместо «Бог Господь». Вторая молитва просит научить совершать правду и святыню в страхе Божием, взывает о том, чтобы Бог помянул и услышал всех молящихся со священником, спас нас, благословил и освятил, дал мир миру, Церкви, священнику и всем людям; в заключение прославляется имя Божие: От нощи утреннюет дух наш к Тебе, Боже наш, зане свет – повеления Твоя на земли.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Русский НА УТРЕНИ знаменает в час четвертый нощи, молебнаго ради последования акафиста. И собравшеся в церковь, благословившу иерею, начинаем утреню, якоже предписася начало утрени в четверток Великаго канона. По шестопсалмии, Бог Господь: во глас 8, и поем трижды тропарь косно. НА УТРЕНИ В четвертый час ночи бьют в било ради молебного последования Акафиста. И, собравшись в церковь, после начального возгласа иерея начинаем Утреню, как предписано в четверг Великого канона. После шестопсалмия поем Бог Господь: на глас 8, и трижды неспешно тропарь. Тропарь, глас 8: Тропарь, глас 8 Повеленное тайно прием в разуме,/в крове Иосифове тщанием предста Безплотный, глаголя Неискусобрачней:/приклонивый схождением Небеса вмещается неизменно весь в Тя,/Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак,/ужасаюся звати Тебе:/радуйся, Невесто Неневестная. Повеление таинственное постигнув разумом,/под кровом Иосифа поспешно предстал бесплотный,/возглашая не Знавшей брака:/“Склонивший Своим сошествием небеса,/не изменяясь, весь вмещается в Тебя./И видя Его в Твоих недрах принявшим образ раба,/я в изумлении взываю Тебе:/Радуйся, Невеста, брака не познавшая!” Таже стихословим кафисму псалтира 16 : Рече Господь Господеви моему: И по исполнении сея, ектениа малая, и поем кондак на среде, со сладкопением, косно. Также стихословим кафизму 16 . По окончании ее ектения малая; и поем в середине храма кондак, неспешно со сладкопением. Кондак, глас 8: Кондак, глас 8 Взбранной Воеводе победительная,/яко избавльшеся от злых,/благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице,/но, яко имущая державу непобедимую,/от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:/радуйся, Невесто Неневестная. Обороняющей нас Военачальнице/за избавление от страшных бед/учреждаем Тебе торжества победы благодарственные/мы, рабы Твои, Богородица!/Но Ты, как имеющая власть необоримую,/от всяческих опасностей нас освободи,/да взываем Тебе:/“Радуйся, Невеста, брака не познавшая! На немже кадит диакон святыя иконы и братию по чину. На прочих же точию настоятеля и лики. И чтем икосов и кондаков 6. Стоим на чтении. Тии же икосы суть по алфавиту: сиесть 24, и глаголются от иерея во святом олтаре.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/sedmica-p...

Заутреня продолжалась четыре или четыре с половиной часа. В зависимости от того, какой праздник приходился на этот день, утреня могла совершаться с великим славословием или полиелеем (в переводе с греческого языка слово «полиелей» означает «великая милость»). В будни служили утреню без полиелея и великого славословия (оно на такой утрене читалось, а не пелось). Если в монастыре совершалось богослужение по Студийскому уставу, то вечерню и утреню служили раздельно. Если обитель придерживалась Иерусалимского устава, то накануне воскресного дня и великих праздников великую вечерню соединяли с утреней и служили всенощное бдение (в Студийском уставе такая служба, как всенощное бдение, отсутствует). Так, например, в Волоколамском монастыре в XVI веке на все двунадесятые и великие праздники служили всенощное бдение, а в Кирилло–Белозерской обители на двунадесятые праздники (кроме Благовещения, если оно совпадало с воскресным днем), в дни Усекновения главы пророка Иоанна Предтечи, святых апостолов Петра и Павла служили вечерню и утреню, а на остальные великие и большие праздники – всенощное бдение. Всенощное бдение могло продолжаться около семи часов. Святитель Игнатий (Брянчанинов) , оценивая духовное воздействие этой долгой и трудной службы на монаха, говорил, что «проведший в молитве значительную часть ночи с должным благоговением и вниманием, ощущает на следующий день особенную легкость, свежесть, чистоту ума, способность к богомыслию» ( Святитель Игнатий (Брянчанинов) . Т. 2. С. 179). Одним из самых священных и торжественных моментов богослужения, особенно праздничной утрени, является чтение святого Евангелия. Когда хор перед выносом Евангелия пел «Хвалите имя Господне», екклесиарх раздавал всем свечи. Игумен и все священнослужители («собор») облачались в праздничные ризы. Во время пения величания и чтения Евангелия все монахи стояли с зажженными свечами. Святое Евангелие, как и крест, который священник выносит из алтаря, символизирует собой Воскресшего из гроба Спасителя (престол в алтаре символизирует гроб Спасителя). Поэтому целование Евангелия знаменует собой радостное приветствие Спасителя с Его Воскресением (Скабалланович. Вып. 2. С. 251). К целованию Евангелия подходил сначала настоятель, потом иноки попарно, по старшинству («по чину»). Перед Евангелием полагалось кланяться трижды поясным поклоном и произносить молитву: «Со страхом и любовию приступаем Ти, Христе, и веруем словесем твоим; страхом убо греха ради (со страхом, потому что грешны. – Е. Р.), любовию же спасения ради (с любовью же изза того, что спасены Тобой. – Е. Р.)». После целования, отступив от аналоя и сделав поклон, говорили: «Веруем, Господи, во святое Твое Евангелие, Христе Боже, помози (помоги) нам и спаси души наши». И затем иноки просили прощения у клиросов, положив земные поклоны.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Егда же достиже обители тоя, близ суще, яже видети святыя церкви, и житницы монастыря того и вся сущая в нем, и скрывся въ чащи леса до времени, якоже обычай имутъ тати и гробокопатели, ожидающе нощи, да хотение свое получитъ, таже и онъ зломысленикъ таковая же в себе смышляше и опасно зритъ, дабы еже которыми враты или которымъ оконцем внити въ церковь или в житницу, деже казна монастырская, и хотяше желание свое получити, егда приспеетъ нощи, и с таковым помышлениемъ ожидаше нощи. И по малу времени узре вшу ему изшедша изъ обители тоя мужа, имяше чинъ иноческий, одежду нося багровидну. Идущу же ему паки прямо и скоро ко Иоанну, и внезапу ста предъ нимъ. Сие же виде Иоаннъ, яко невозможно утаитися от него, понеже бо яко зряше на него и грядетъ къ нему на обличение; и страхомъ великимъ одержимь бяше Иоанн: ни бежати смеяше, ниже въ сретение 88 к нему ити дерзнувше, но яко во иступлении ума своего бысть. Преподобный же ста пред ним, и обличи его, и рече: “Иоанне, восприялъ есь злый совет от сатаны, таковая помышляешъ, еже хощеши дерзнути на святыя церкви обители моея, но престани от таковаго начинания и покайся о своемъ согрешении, но ими ми веру, яко ни татие, ни разбойницы царствия небеснаго не наследятъ. Аще не престанеши таковаго обычая, то зле гонзнеши 89 живота своего и злою смертию да умреши, а въ будущемъ веце муку вечную восприимеши”. Сия же изрече ему и невидимь бысть. Иоаннъ же, видевъ преподобнаго и от устъ его таковое завещание слышавъ, и страхомъ великимъ одержимь бяше, отшедъ во своя си. Таковая бо преподобнаго отца нашего Кирилла чюдеса, страшная, и неложная, и неизглаголанная, не бо возможно утаити таковая, яко ни во сне, ниже паки въ привидений, ни мечтанием, но паки явственне и во дни пришедъ и лицем к лицу глаголаше и запрещаше, и той Иоан, рекомый Шмыгин, многим поведа людем свое помышление, и преподобнаго обличение, и обители своея заступление. Мы же, слышаще таковая, выну 90 благодаряще Бога, и Пречистую Его Богоматерь, и преподобнаго отца нашего Кирилла.

http://pravmir.ru/kargopolskogo-chudotvo...

На 33-й гробнице: «Лета 7092 (1584) Марта в 19 день, на память Святых Мученик Хрисанфа и Дарии, преставись Благоверный Государь, Царь и Великий Князь Иван Васильевич всея Русии, а во иноцех Иона». На 34-й гробнице: «В лето 7090 (1582) Ноября в 19 день, преставись Благоверный и Христолюбивый Цесаревич, Князь Иван Иванович всея Русии, на память Святого Пророка Авдея, в день недельный, в 14 час нощи; а погребен бысть того же месяца в 22 день, на память Святых Мученик Архиппа, ученика Павла Апостола, и Филимона воина и Анфии». Он был жертвою гнева родителя своего, которьй после оплакивал и поминал этого несчастного сына. Если верить сказанию Англичанина Горсея в могилу царевича опустили разных драгоценностей на 50 000 фунт. По ночам тело и сокровища были охраняемы сменою 12 граждан 28 . На 35-й гробнице: «Лета 7106 (1598) Генваря в 6 день, в нощи, преставись Государь Царь и Великий Князь Федор Иванович всея Русии». Позади первого столпа, на правой стороне семь гробниц рядом: первая за ракою Царевича Димитрия. На 36-й гробнице: «Лета 7184 (1676) Генваря в 29 день, на память Святого Священномученика  Игнатия Богоносца , с субботы на воскресенье, в четвертом часу нощи, в первой четверти, преставися Благоверный и Христолюбивый Государь, Царь и Великий Князь Алексей Михайлович, всея Великия и Малыя и Белыя России Самодержец и погребен на сем месте Генваря в 30 день». На 37-й гробнице: «Лета 7178 (1670) Генваря в 17 день, на память Преподобного и Богоносного отца нашего Антония Великого , в понедельник, в 6 часу того дни, преставися раб Божий, Благоверного Великого Государя, Царя и Великого Князя Алексея Михайловича, всея Великия и Малыя и Белыя России Самодержца, и Благоверныя Государыни Царицы и Великия Княгини Марии Ильиничны сын, Благоверный Государь, Царевич, и Беликий Князь Алексей Алексеевич всея России; и погребен на сем месте Генваря в 18 день». На 38-й гробнице:  «Лета 7153 (1645) июля в 12, на память Преподобнаго отца нашего Михаила Малеина, с субботы на Воскресенье, в третьем часу нощи, преставись Благоверный и Христолюбивый и Великий Государь, Царь и Великий Князь Михайло Федорович всея Русии».

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Snegirev/...

Из нощи идолонеистовства извлекл еси, отче, множество людей/и сих погружением благодати озарил еси духовныя;/и ныне нас озари светом невещественным, и молитвами твоими просвети, яко да по долгу величаем тя.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Из нощи страстей моих возведи мя, святе, и даруй ми свет мысленный,/да возмогу, недостойный, от грубаго ума моего худое сие плетение принести к похвалению чудес/преславнаго твоего торжества, Богоносе Авраамие.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Из нощи ада преисподняго изведе ны Сын Твой, Пречистая,/и рая жители паки соделав:/сего ради, покланяющеся Ему, Тебе, Дево, ублажаем.  Песнь 6 Ирмос: Отвергл мя еси во глубины сердца морскаго/и спасл еси мя, Спасе, от работы смертныя,/и разрешил еси узы беззаконий моих.  Припев: Преподобне отче Аврамие, моли Бога о нас. Отвергошася неразумнии твоего учения, блаженне,/и к Велесу, глуху идолу, ниже глаголющу, ниже осязающу притекаху./И егда сего пробол еси тростию Богослововою,/тогда и сих к разуму благочестия наставил еси, отче Авраамие.  Припев: Преподобне отче Аврамие, моли Бога о нас. Отвержен есмь в ров нечаяния, многострастный,/но ты возведи мя, святе, на стезю покаяния,/яко да отвергу вся моя злая деяния/и облекуся светом молитв твоих, отче Авраамие блаженне.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Отвержен быв окаянный демон, восхоте спону тебе сотворити,/преобразуется в воина лукавый,/и предстает тогда владущему благоверному князю Владимиру, и того на тя вооружает./Ты же, сего прогнав, вящше прославляешися и князя в вере утверждаеши.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Отверзи мне, Владычице, двери милости Твоея,/якоже Сын Твой отверзе разбойнику и блуднице, и блудному двери милосердия;/яко да и аз Твоими молитвами улучу жизнь вечную, воспевая Твою благость.  Кондак, глас 2 Иго Христово прием, Авраамие,/и Того крест на рамо взем,/последовал еси Ему,/насажден быв в дому Господни/и процвел еси, яко финикс и яко кедр, иже в Ливане,/умножил еси чада твоя, муж желаний духовных:/от возлюбленнаго же апостола Иоанна Богослова благодать восприим,/жезлом сокрушил еси идола/и рассыпал еси его, яко прах,/и чудотворец убо велий явился еси, преподобне./Темже Христа Бога моли/непрестанно о всех нас. Икос

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

В самом названии подвига оттеняется особенное отношение святых юродивых к своим умственным силам. Названия: «юродство Христа ради», «буйство Христа ради» – значит безумие, глупость для Христа. Итак, по самому названию подвиг «юродства» является тем, что некоторые ревнители благочестия становятся безумными из за осуществления в себе заветов Спасителя. Профессор Е. Е. Голубинский говорит, что подвиг «юродства» о Христе в том и состоит, что подвижник делался притворно глупцом и безумным о Христе, чтобы терпеть от людей поношения и укоризны и чтобы обличать современников» 212 . Что святые юродивые притворно принимали на себя безумие об этом красноречиво говорят выражения житий святых юродивых: святой Симеон «юрода себе во всем творяше»; святой Фома Келесерийский «творяшеся юрод быти» 213 ; святой Исидор «прием юродственное еже Христа ради буйственное житие, якоже мнимо человеки»; святой Аврамий Смоленский «во юродство преложися»; «вси мняху святого Прокопия, яко юрода»; святой Андрей «неистов деяся, несмыслен и недобре глаголющ»; действия его напоминали действия бесноватого, и святого Андрея связывали железными цепями; святая блаженная Исидбра «Бога ради притвори себе юродство, аки бы сущи бесна»; святой Симеон пред вступлением на этот подвиг прямо «моляшеся прилежно Богу, яко безумного и несмысленного вси да имут его» и, живя в миру «творяшеся бесен» 214 ; святой Исидор Ростовский «днем яко юрод хождаше, в нощи же непрестанно молитву к Богу воссылаше», святой Феодор Новгородский, «оставя временное сие и скоротекущее житие, волею во юродство претворися» 215 ; святой Николай Кочанов «нача юродствовати Христа ради 216 «творяшеся неистов и буй» 217 ; святой Михаил Клопский «яко похаб творяшеся 218 ; святой Василий блаженный «похабяся творя»...; святой Николай Псковский «похаб ся творя» 219 . «По смерти родителей своих преподобный Георгий нача похабствовати, буйное и юродственное проходя житие, по апостолу Христа ради 220 . Ходя преподобный по лесам, в непроходимых местах, удаляшеся от человек, творя видимым яко юрод вменяшеся 221 . Егда же начинаху людие имети св. Симеона яко свята, он абие нечто таково соделоваше, еже не святости, но безумия явным бываше показанием 222 , говорится в его житии. После же его смерти, замечает биограф его, современники Симеона познали, «яко юродивый не бе юродивый, но премудрший бяше паче всех мудрецов века сего, и мнимый быти грешник, праведен и преподобен, образом юродства и грешничества покрываяй свое богомудрое и богоугодное житие пред человеки» 223 . Святой Андрей «в день аки неистов творяшеся, в нощи же беспрестанно моляшеся Богу и святой Анастасии» 224 . Святой Исидор Твердислов «в день яко юрод хождаше, в нощи же непрестанно молитву к Богу воссылаше» 225 .

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

А ты, пребывая здесь в уединении и никогда не уходя отсюда, умом своим обходишь все города».” [CCVIII] . Св. Симеонъ повдалъ своему другу за два дня до смерти: „Видел некоего славного, сказавшего мне: иди, юроде, иди ко мне и примешь не один, а много венцов за спасение многих душ человеческих " [CCIX] . Въ самомъ подвига оттняется особенное святыхъ юродивыхъ къ своимъ умственнымъ силамъ. „юродство Христа ради " , „буйство Христа ради " – значитъ – глупость для Христа. Итакъ, по самому подвигъ „юродства " является тмъ, что нкоторые ревнители становятся безумными изъ за въ себ завтовъ Спасителя. Профессоръ Е. Е. говоритъ, что подвигъ „юродства " о Христ въ томъ и состоитъ, что подвижникъ длался притворно глупцомъ и безумнымъ о Христ, чтобы терпть отъ людей и укоризны и чтобы обличать современниковъ " [CCX] . Что святые юродивые притворно принимали на себя объ этомъ краснорчиво говорятъ святыхъ юродивыхъ: святый Симеонъ „юрода себе во всемъ творяше " ; святый ома „творяшеся юродъ быти " [CCXI] ; святый Исидоръ юродственное еже Христа ради буйственное якоже мнимо человки " ; святый „во юродство преложися " ; „вси мняху святаго яко юрода " ; святый Андрей „неистовъ дяся, несмысленъ и недобр глаголющъ " ; его напоминали бсноватаго, и святаго Андрея связывали желзными цпями; святая блаженная Исидора „Бога ради притвори себе юродство, аки бы сущи бсна " ; святый Симеонъ предъ на этотъ подвигъ прямо „моляшеся прилежно Богу, яко безумнаго и несмысленнаго вси да имутъ его " и, живя въ „творяшеся бсенъ " [CCXII] ; святый Исидоръ „днемъ яко юродъ хождаше, въ нощи же непрестанно молитву къ Богу возсылаше " , святый еодоръ „оставя временное и скоротекущее волею во юродство претворися " [CCXIII] ; святый Николай Кочановъ „нача юродствовати Христа ради [CCXIV] „творяшеся неистовъ и буй " [CCXV] ; святый Михаилъ „яко похабъ творяшеся [CCXVI] ; святый блаженный „похабяся творя " …; святый Николай „похабъ ся творя " [CCXVII] . „По смерти родителей своихъ преподобный нача похабствовати, буйное и юродственное проходя по апостолу Христа ради [CCXVIII] . Ходя преподобный по лсамъ, въ непроходимыхъ мстахъ, удаляшеся отъ человкъ, творя видимымъ яко юродъ вмняшеся [CCXIX] . Егда же начинаху имти св. Симеона яко свята, онъ нчто таково содловаше, еже не святости, но явнымъ бываше [CCXX] , говорится въ его Посл же его смерти, замчаетъ его, современники Симеона познали, „яко юродивый не б юродивый, но бяше паче всхъ мудрецовъ вка сего, и мнимый быти гршникъ, праведенъ и преподобенъ, образомъ юродства и гршничества покрываяй свое богомудрое и богоугодное предъ человки " [CCXXI] . Святый Андрей „въ день аки неистовъ творяшеся, въ нощи же безпрестанно моляшеся Богу и святой " [CCXXII] . Святый Исидоръ Твердисловъ „въ день яко юродъ хождаше, въ нощи же непрестанно молитву къ Богу возсылаше " [CCXXIII] .

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=164...

Любовию Христовою уязвившися, блаженная мати великая княгиня-инокиня Анно, яко доброплодная же лоза в винограду, процвела еси во граде Кашине благими своими деянии и победила еси бесовская полки, воспевающи Христа, света невечерня и миром обладающа. Истинным светом Христовым осиянна была еси, мати святая великая инокиня Анно, насыщающися от него велия благодати, воспевающи его, света невечерняго и миром обладающа. Бого‹родичен›. Ты убо, чистая Мати Господня, чистотою и девством всех превозшла еси, тем избранна еси в Божие вместилище и породила еси нам Христа Бога нашего, света невечерня и миром обладающа. Ин ирмос: Окаянную душю мою. Любовию чтуще твоих честных мощей обретение, богомудрая Анно, не престай моляся Христу Богу, да приимем грехов простыню 3489 и да озарит нас в нощи свет. Множество народа, христоименитых людей сошедшеся днесь в твое обретение, преподобная мати Анно, прикасающеся к раце мощей твоих, и от них исцеление почерпаем, непрестанно Христу зовуще, да озарит нас в нощи свет. Не токмо в житии сый 3490 , но и по смерти многа чюдеса от чесныя ти раки содеваются приходящим с верою, всеблаженная Анно, недуги прогоняеши силою Христовою, к немуже непрестанно Христу зовем, да озарит нас в нощи свет. Бого‹родичен›. Враг вселукавый по вся дни к горши влечетъ мя, и в ров погибели влагает, и во отчаяние мя влечет. Но того мя ловления, Чистая, исхити, и творити волю божественую Сына твоего и Бога нашего настави, и в час страшнаго пришествия его избави мя всякаго осуждения. Песнь 6. Ирмос: Бездна последняя. Из благочестиваго корени произшла еси, преподобная мати великая княгиня-инокиня Анно, благочестием же и верою, аки цвет, процвела еси во своем отечествии, во граде Кашине, и прешла еси к горнему ужичеству 3491 , и вопиющи ко Христу: Яко Петра, мя, Управителю, спаси 3492 . Воистинну достойна еси велия похвалы, преподобная мати великая княгиня-инокиня Анно, яко в женстем естестве мужескую крепость имела еси, и победила еси супротивоборца диявола, и воспела еси ко владыце Христу: Яко Петра, мя, Управителю, спаси.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010