И поем настоящий самогласен , глас 6: Днесь на небесех горния силы наше естество зряще, дивящеся страннаго образа восходу, недоумевахуся друг ко другу глаголюще: кто Сей пришедый? Видяще же своего Владыку, небесная врата взяти повелеваху: с нимиже непрестанно воспоим с плотию отонуду паки Грядущаго, яко Судию всех и Бога всесильна. Каноны: глас пятый, со ирмосы на 8: и четвертый, на 6. Канон, творение Иоанна монаха. Глас 5. Песнь 1. Ирмос : Спасителю Богу в мори люди немокрыми ногами наставльшему, и фараона со всевоинством потопльшему, Тому Единому поим: яко прославися. Воспоим вси людие, на рамех херувимских вознесшуся со славою Христу, и спосадившему нас одесную Отца, песнь победную: яко прославися. Ходатая Богу и человеком Христа, лицы ангельстии видевше, с плотию в вышних удивляхуся, согласно же воспеваху песнь победную: яко прославися. Явльшемуся Богу на горе Синайстей, и закон давшему боговидцу Моисею, от горы Елеонския вознесшемуся плотию, Тому вси воспоим: яко прославися. Богородичен: Пречистая Мати Божия, Воплощеннаго от Тебе, и от недр Родителя неотступльшаго Бога непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда. Другий канон господина Иосифа, егоже краестрочие по алфавиту. Во осмой же и девятой песни: Оди Иосиф. Еже есть, песнь Иосифова, глас 4. Песнь 1. Ирмос: Отверзу уста моя: Воскресл еси тридневен, по естеству безсмертный, и явился еси единонадесятим, и всем учеником, и востекл еси Христе ко Отцу, облаком носимь всех Творче. Вопиет явственно поя Давид богодохновенный, взыде Господь к небесным, в воскликновении и трубы шуме, и к началосветному Отцу доспе. Слава: Состаревшийся, Господи, мир многими грехми, обновив страстию Твоею и востанием Твоим, возшел еси носимь облаком к пренебесным: слава славе Твоей. И ныне: Богородичен: Владыку родила еси всех, всенепорочная Владычице, страсть вольную приимшаго, и возшедша к Своему Отцу, Егоже не остави, аще и плоть взят. Катавасиа : Божественным покровен, медленоязычный мраком, извитийствова Богописанный закон: тину бо оттряс очесе умнаго, видит Сущаго, и научается Духа разуму, хваля Божественными песньми.

http://pravmir.ru/sluzhba-vozneseniya-go...

В Мессинском Типиконе 1131 г., представляющем южноиталийскую редакцию Студийского устава, набор гимнографии и порядок богослужения на Л. с. в целом соответствуют Студийско-Алексиевскому и Евергетидскому Типиконам; особенности состоят в перенесении канона Андрея Критского на полунощницу, а также в том, что на литургии допускается исполнение не изобразительных, а вседневных антифонов ( Arranz. Typicon. P. 225-227). В Георгия Мтацминдели Типиконе сер. XI в., представляющем афонскую редакцию Студийского устава, принципиальных особенностей службы на Л. с. по сравнению с др. редакциями Студийского устава не отмечено (см.: Кекелидзе. Литургич. груз. памятники. С. 281). Т. о., уже в студийскую эпоху богослужение Л. с. имело достаточно развитый комплект песнопений, посвященных воскрешению Лазаря и принадлежащих наиболее выдающимся визант. гимнографам. Основной особенностью этого дня было наличие у него характеристик, сближающих его с воскресным богослужением: пение      и стиха     после канона. Утреня совершалась по чину вседневной либо славословной. В Иерусалимском уставе Богослужение Л. с. в Иерусалимском уставе сохранило воскресные элементы, отмеченные в Типиконах студийской традиции,- напр., см. древнейшие редакции Иерусалимского устава: Sinait. gr. 1094, XII-XIII вв. (см.: Lossky. Typicon. P. 259-260), Типик Сербского архиеп. Никодима 1319 г. ( Миркович. Типикон. С. 143а - 143б). Более того, появилось указание петь после 17-й кафизмы утрени воскресные тропари по непорочных      Комплект гимнографических текстов не претерпел существенных изменений. Согласно первопечатному греч. Типикону 1545 г., в пятницу вечером накануне Л. с. в отличие от памятников студийской эпохи рядовая кафизма не опускается, а на «Господи, воззвах» мученичен Октоиха не отменяется: поются стихиры дня, мученичен Октоиха и самогласны Л. с.; присутствует указание, что от этого дня до субботы Недели о Фоме мученичны и богородичны Октоиха не поются. На повечерии назначается канон Л. с. авторства прп. Андрея Критского; на полунощнице в конце ее 1-й части - отпустительный тропарь Л. с., в конце 2-й - кондак Л. с. Утреня совершается славословная с указанными выше воскресными особенностями. Канон представляет собой соединение полного канона Иоанна Монаха и четверопеснца, с 6-й по 9-ю песни, Космы Маюмского, к-рый в песнях с 1-й по 5-ю дополнен «каноном» (фактически четверопеснцем) авторства Феофана, так что во всех песнях соединяются каноны 2 авторов (с 1-й по 5-ю: Феофана и Иоанна, с 6-й по 9-ю: Космы и Иоанна). Указания для литургии те же, что и в Студийско-Алексиевском Типиконе. Богослужебные указания для Л. с. в совр. греч. изданиях, включая соборно-приходский Виолакиса Типикон (см.: Βιολκης. Τπικον. Σ. 368), в целом те же, что и в первопечатном.

http://pravenc.ru/text/Лазаревой ...

В 6-й день Воспоминание бывшаго чудесе в Колоссаех, еже есть в Хонех, от Архистратига Михаила. И святаго мученика Евдоксия и иже с ним пострадавших.И преподобнаго отца нашего Архиппа. ВЕЧЕР По обычном стихословии, на Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4. Подобен: Яко добля: Трисолнечнаго Божества предстатель светлейший,/Михаиле являяся Архистратиже,/с горними Силами зовеши, радуяся:/Свят еси, отче,/Свят еси, Собезначальное Слово,/Свят еси и Святый Душе,/Едина слава,/Едино царство и естество,//Едино Божество и сила. И вид твой огнен,/и доброта чудна,/Михаиле Первоангеле,/невещественным бо естеством преходиши концы,/исполняя повеления всех Творца,/силен в крепости твоей познаваемь/и источник исцелений/храм твой соделовая,//званием твоим святым почитаемый. Творяй Ангелы Твоя, якоже писася, духи/и служащия Тебе пламень огненный,/посреде чинов первенствующа/показал еси, Господи,/Твоих архангельских/Михаила Архистратига,/Твоим мановением повинующася, Слове,/и песнь Трисвятую//со страхом возглашающа славе Твоей. Слава, глас 6. Самогласен. Византиево: Срадуйтеся нам, вся ангельская чиноначалия,/первостоятель бо ваш и наш предстатель,/великий Архистратиг,/в днешний день в честнем его храме,/преславно являяся, освящает./Темже, по долгу воспевающе, тому возопиим:/покрый нас кровом крил твоих,//величайший Михаиле Архангеле. И ныне, Богородичен, глас тойже: Срадуйтеся нам, вся девственных ликостояния,/Предстательница бо наша, и Ходатаица, и покров,/и великое прибежище,/в днешний день в честнем Ея и Божественнем празднестве/скорбящия утешает./Темже по долгу воспевающе Сию, возопиим:/покрый ны божественным предстательством Твоим,//Пречистая Богородице Владычице. На стиховне Октоиха. Слава, и ныне, глас 8. Самогласен. Иоанна Монаха: Яко чиноначальник, и поборник,/и Ангелов началовождь, Архистратиже,/всякия нужды и скорби,/недугов и лютых грехов свободи/верно воспевающия и молящия тя, славне,/яве, яко невеществен, Невещественнаго зря/и неприступным светом Владычния славы осияемь./Той бо человеколюбно Плоть нас ради от Девы прият,//спасти восхотев человечество.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В 5-й день Святаго пророка Захарии, отца честнаго Иоанна Предтечи ВЕЧЕР На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Масть имея на себе,/ризу же святую,/приснопамятне Захарие,/яко Ангел, Богу послужил еси,/ходатайствуя Содетелю, и зданию, блаженне,/и сказания яве Божественнаго Духа приемля./Тем тя ублажаем/и святое твое днесь совершаем торжество,//Спаса славяще. Отроча видел еси, рождшееся от Отроковицы,/Захарие богодохновенне,/Отцу Собезначально,/и своему предъявленно пророчествуеши отрочати:/пророк будеши истинно,/Сего стези уготовляя./С нимже тя ублажаем/и честное твое торжество священно празднуем,//богоносе пребогате. Храм жив и одушевлен/Божественнаго Духа был еси/и посреде храма, славне,/Богу служа чистым сердцем,/неправедно заклан был еси,/мученически совершая божественное течение твое, достославне./Тем в Небесный храм вшел еси/кровию своею,//прося очищения душам нашим. Слава, глас 8. Самогласен. Иоанна Монаха: Священства законнаго одеян истинно одеждею,/по чину Ааронову служил еси/и, предстоя в храме,/ангельский зрак яве видел еси, преблаженне./Тем твое преставление вси поюще должно, Захарие,/песньми восхваляем тя,/по старости израстивша Иоанна славнаго:/моли за ны милостиваго Бога,//спастися нам. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен, глас тойже. Подобен: О, преславнаго чудесе: Что зримое видение,/еже моима очима видится, о Владыко,/Содержай всю тварь,/на Древо воздвижен быв,/и умираеши, всем даяй жизнь?/Богородица плачущи глаголаше,/егда узре на Кресте возносима/из Нея неизреченно возсиявшаго/Бога и Человека. На стиховне Октоиха. Слава, глас 2. Анатолиево: Яко чист иерей во Святая Святых вшел еси/и, одеждею священною одеян,/непорочно Богу служил еси,/якоже Аарон законополагая/и яко Моисей водя колена Израилева, звонцев в чистом знамении./Темже и убиен был еси,/но кровь твоя праведная спасительное нам исцеление бысть/и, яко миро благовонное,/слухи отверзает к шествию вечныя жизни./Захарие треблаженне,/Крестителя Иоанна родителю и Елисавети сопружниче,/прилежно моли о душах наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Святое Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры на 4, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Иже с Моисеом глаголавый древле/на горе Синайстей образы, глаголя:/Аз есмь Бог Сый;/днесь же на горе Фаворстей преобразися,/началообразное показуя, лучами облистаяся./Темже, Христе, величаю Твою силу. (Дважды.) Поемь особь Твоя, Христе, ученики,/Петра, Иакова и Иоанна,/волею на гору сих возвел еси,/чудо страшное показав/и нестерпимое Божественнаго пришествия Твоего издалеча/присносущное благолепие. Твоего, Христе, пришествия непостижимаго/трепетни бывше апостоли древле,/ниц на землю падше,/Божественней Твоей дивляхуся силе:/солнца просияв светлее, Блаже,/неизреченною силою Твоею. Слава, и ныне, глас 8: Мрак законный/светлый преображения прият облак,/в немже Моисей и Илия бывше/и пресветлыя славы сподобльшеся, Богу глаголаху:/Ты еси Бог наш, Царь веков. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Днесь Христос/на горе Фаворстей,/Адамово пременив/очерневшее естество,/просветив, богосодела. Стих: Твоя суть небеса,/и Твоя есть земля. Сиянием добродетелей/просвещшеся, вопием,/на горе святей/зряще Божественное/Господне Преображение. Стих: Фавор и Ермон/о Имени Твоем возрадуетася. Солнце убо,/землю уясняя,/абие заходит,/Христос же, со славою облистав на горе,/мир просветил есть. Слава, и ныне, глас и подобен тойже: Видеша на Фаворе/Моисей же и Илия/от Девы Отроковицы/Бога воплощаема,/человеком на избавление. Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Стихология не бывает, токмо аще есть Неделя, тогда поем кафизму всю; аще в понедельник, первый антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, самогласны, глас 4, по дважды. Космы монаха: Прежде Креста Твоего, Господи,/гора Небеси подобящися,/и облак, яко сень, протязашеся,/Тебе преобразующуся,/от Отца же свидетельствуему:/тамо бе Петр со Иаковом и Иоанном,/яко хотяху быти с Тобою и во время предания Твоего,/да, видевше чудеса Твоя,/не устрашатся страданий Твоих,/имже поклонитися нам в мире сподоби,/великия ради Твоея милости.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Сретение Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и святыя праведныя Елисаветы, матере святаго Иоанна Предтечи На Господи, воззвах: стихиры, глас 6. Подобен: Все отложше: Совет превечный/сокрывая в Себе Отроковица,/Гавриилом о Предтечи Ей вещанный,/иде в Горняя со тщанием, во град Иудов,/и, целовавши южику, не праздну сущу,/радуйся,– рече ей,– радости исполненная;/радуйся, глаголемая неплоды, мати зримая;/радуйся, безчадства поношение упразднившая;/радуйся, естества уставы превозмогшая;/радуйся, начало Божественнаго снизхождения;/радуйся, скончание праматерняго осуждения;/радуйся, заре, денницу Солнца изводящая;/радуйся, раждающая в рожденных женами большаго. Являеши ми ся яко человек,–/глаголет Елисавета Богородице,/но вем Тя, превышшую всех тварей,/Цареву Дщерь, воспетую Давидом/Исаиину Деву, Матерь Еммануила,/моим плодом утробным ныне мне явленую./И откуду мне и како мне сие,/да Мати Господа моего ко мне прииде?/Блаженна Ты, уверовавшая/глаголанным Тебе от Господа,/благословенна Ты в женах/и благословен Плод чрева Твоего. Бог, идеже хощет,/творит державу мышцею Своею,–/глаголет южике Богоотроковица,–/низложит сильныя и вознесет смиренныя,/алчущия исполнит благ и богатящияся отпустит тщи,/расточит гордыя мыслию сердца их/и помилует боящихся Его в роды родов./Величит душа Моя Господа,/и возрадовася дух Мой о Бозе, Спасе Моем,/яко призре на смирение Рабы Своея,/се бо от ныне ублажат Мя вси роди,/яко сотвори Мне величие Сильный,/и свято всесвятое Имя Его. Слава, и ныне, глас тойже, самогласен. Иоанна монаха: Послан бысть с Небес Гавриил Архангел/благовестити Деве зачатие/и, пришед в Назарет,/помышляше в себе, чудеси удивлялся:/о, како в Вышних непостижим Сый от Девы раждается!/Имеяй престол Небо и подножие землю/во утробу вмещается Девичу!/На Негоже шестокрилатии и многоочитии зрети не могут,/словом единем от Сея воплотитися благоизволи./Божие есть слово настоящее./Что убо стою и не глаголю Деве:/радуйся, Благодатная, Господь с Тобою;/радуйся, Чистая Дево;/радуйся, Невесто Неневестная;/радуйся, Мати Живота,/благословен Плод чрева Твоего.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Текст службы Сретения Господня. Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника. Текст  службы Сретения Господня . Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника. На Велицей вечерни, Блажен муж: 1-й антифон. На Господи воззвах, поем стихиры на 8, глас 1-й самогласны: [Германа патриарха:] Глаголи Симеоне, Кого нося на руку в церкви радуешися? Кому зовеши и вопиеши: ныне свободихся, видех бо Спаса моего: Сей есть от Девы рождейся: Сей есть от Бога Бог Слово, воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся. [Трижды.] Приими, Симеоне, Егоже под мраком Моисей законополагающа, провиде в Синаи, Младенца бывша, закону повинующася: Сей есть законом глаголавый, Сей есть во пророцех реченный: воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся. [Трижды.] Приидем и мы, песньми божественными Христа усрящем, и приимем Его, Егоже спасение Симеон виде, Сей есть, Егоже Давид провозвести, Сей есть во пророцех глаголавый: воплотивыйся нас ради, и законом вещавый, Тому поклонимся. [Дважды.] Слава, и ныне, глас 6. [Иоанна монаха:] Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе. Вход. Прокимен дне: и чтения 3. Исхода чтение. [Главы 12 и 13.] Глагола Господь к Моисею в день он, воньже изведе сыны Израилевы от земли Египетския, глаголяй: Освяти Мне всякаго первенца перворожденнаго, разверзающаго ложесна в сынех Израилевых. И иде Моисей, и собра вся люди, и рече: Помните день сей, воньже изыдосте от земли Египетския, из дому работы.

http://pravmir.ru/sretenie-gospodne-chto...

Текст Святого Богоявления Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника. Текст Святого Богоявления Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника.  Святое Богоявление Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа При часе 5-м дне (11-й час дня – А.Р.) знаменует в великое, и потом во вся тяжкая. И собравшеся во храм, начинаем Вечерню: и поем обычный псалом. Таже ектениа великая. И по ектении, аще будет в субботу, стихословим, Б лажен муж: кафисму всю. Аще же в неделю, поем 1-й антифон. Аще же во иныя дни, стихологиа не бывает. Но абие поем, Г осподи, воззвах, на глас 2. Иерей же творит проскомидию. Диакон кадит церковь по обычаю. И мы поем: Стихиры праздника на 8, глас 2. [Самогласны Иоанна монаха:] П росветителя нашего, просвещающаго всякаго человека, видев Предтеча креститися пришедша, радуется душею, и трепещет, рукою показует Его, и глаголет людем: Сей избавляяй Израиля, свобождаяй нас от истления. О безгрешный Христе Боже наш, слава Тебе. [Дважды.] И збавителю нашему от раба крещаему, и Духа пришествием свидетельствуему, ужасошася зряще ангельская воинства. Глас же с небесе принесеся от Отца: Сей, Егоже Предтеча рукою крещает, Сын Мой есть возлюбленный, о Немже благоволих. Христе Боже наш слава Тебе. [Дважды.] И орданския струи Тебе источника прияша, и Утешитель в виде голубине схождаше. Приклоняет верх, Приклонивый небеса. Зовет и вопиет брение Зиждителю: что ми повелеваеши, яже выше мене? Аз требую Твоего крещения. О безгрешный Христе Боже наш, слава Тебе. [Дважды.] С пасти хотя заблуждшаго человека, не не сподобился еси в рабий зрак облещися, подобаше бо Тебе Владыце и Богу восприяти наша за ны: Тебе бо крещшуся плотию Избавителю, оставления сподобил еси нас, темже вопием Ти: Христе Боже наш, слава Тебе. [Дважды.]

http://pravmir.ru/chto-poetsya-v-xrame-v...

Святых 40 мученик, в Севастийстем езере мучившихся ВЕЧЕР На Господи, воззвах: предваряет самогласен дне, дважды, и мученичен, и подобны Триоди 3, и святых мучеников на 4. Стихиры самогласны. Глас 2. Иоанна монаха: Терпяще настоящая доблественне,/радующеся надеемыми,/друг ко другу глаголаху святии мученицы:/не бо риз совлачимся,/но ветхаго человека отлагаем./Люта зима, но сладок рай,/болезнен лед, но сладко восприятие,/не уклонимся убо, о воини!/мало претерпим,/да венцы победными увяземся/от Христа Бога и Спаса душ наших. Мещуще одеяния вся,/входяще без трепета во езеро,/друг ко другу глаголаху святии мученицы:/за рай, егоже погубихом,/риз тленных днесь не пощадим,/змия ради иногда тлетворнаго облечени бывше,/совлецемся ныне за всех воскресение,/пренебрежем лед растающийся и плоть возненавидим,/да венцы победными увяземся/от Христа Бога и Спаса душ наших. Видяще яко наслаждение муки,/текуще ко езеру студену, яко к теплоте,/глаголаху святии мученицы:/не устрашимся часа зимнаго,/да страшныя геенны огня убежим;/сожжена буди нога,/да ликовствует вечно,/рука же отъемлема,/да воздеется ко Господу./И не пощадим естества умирающаго,/изволим смерть, да венцы победными увяземся/от Христа Бога и Спаса душ наших. Слава, глас тойже, первую стихиру: Терпяще настоящая: И ныне, Богородичен: Прейде сень законная: Вход. Прокимен. И чтения дне, и святых, 3. Пророчества Исаиина чтение (глава 43): Тако глаголет Господь:/вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них./Кто возвестит сия в них?/Или, яже от начала, кто слышана сотворит вам?/Да приведут свидетели своя, и оправдятся,/и да услышат, и да рекут истину./Будите Ми свидетели,/и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог,/и отрок, егоже избрах./Да познаете и веруете Ми/и разумеете, яко Аз есмь,/прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет./Аз есмь Бог,/и несть, разве Мене, спасаяй./Аз возвестих и спасох,/уничижих и не бе в вас чуждий./Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог,/и еще от начала Аз есмь,/и несть от рук Моих избавляяй./Сотворю, и кто отвратит то?/Сице глаголет Господь Бог,/избавляяй вас Святый Израилев.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла ГАВРИИЛ визант. гимнограф. Под именем Г. или Гавриила Монаха сохранились кондаки (многострофные), каноны и самогласная стихира. Ж. Б. Ф. Питра отождествлял его с прп. Гавриилом Иверским (XI в.), др. исследователи (К. Крумбахер, С. Петридис (Ж. Б. Рабуа-Буске), К. Эмеро, П. Николопулос, П. Пасхос, К. Мицакис) предполагали, что это был к-польский монах из Евергетидского или из Студийского мон-ря, живший в IX-X вв. 8 из 9 кондаков, носящих имя Г., содержатся только в Патмосском Кондакаре, минейная и триодная части к-рого (Patm. gr. 212 и 213) были созданы одним переписчиком (возможно, в К-поле) в XI в., по мнению Николопулоса, для вклада патриарха К-польского Николая III Грамматика в основанный в 1088 г. прп. Христодулом мон-рь св. Иоанна Богослова на Патмосе. Кондаки Г. посвящены предпразднству Богоявления (5 янв.), сщмч. Феопемпту и 1003 мученикам (7 февр.), прп. Феофилакту, еп. Никомидийскому (8 марта), Собору арх. Гавриила (26 марта), прмц. Февронии (25 июня), прп. Симеону, Христа ради юродивому (21 июля), предпразднству Преображения Господня (5 авг.; по указанию Мицакиса, этот гимн имеет сходство с богоявленским кондаком прп. Романа Сладкопевца ) и усопшим монахам (в одну из суббот Пятидесятницы). Авторство Г. подтверждается наличием его имени в акростихах. Еще один кондак, надписанный именем Г.,- на память мучеников Никомидийских Фотия и Аникиты (12 авг.) - сохранился не полностью в 7 рукописях X-XIII вв. (Ath. Vatop. gr. 1041, Sinait. gr. 926 и др.) (проимий и 4 строфы; реконструкция именного акростиха допустима); в печатные Минеи проимий и 1-я строфа вошли в качестве кондака и икоса; Пасхос сомневается, что этот гимн написан тем же Г. В печатные богослужебные книги вошел канон Г. прп. Луке Стириоту († 946; пам. 7 февр.) 2-го плагального (6-го) гласа, сохранившийся также в Минее рубежа XIII и XIV вв. (ГИМ. Син. греч. 153. Л. 59-63), происходящей из к-польского мон-ря св.

http://pravenc.ru/text/161267.html

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010