Обычяи бо имяше пешь ходити всегда, в зимнее время в единои ризе летнеи, просте 611 , нищьтне, многошвенеи 612 . Зело люботрудне жизнь свою прохожаше. О сем 613 же съкратим зде, не възможно бо исписати трудов его бесчисленых, предлежащее же съвръшим о монастыри, о нем же начяхом. В мале времени Божьею благодатью устроен бысть монастырь зело красен, общее житие изрядно, и прозвася именем Высокое. И бысть множество братии, славных и великих мужии, от них же епископи произведени бышя, и бысть монастырь славен, иже есть и доныне Божиею благодатью. Тако же и въ ино время приидохом предпомянутыи 614 в похвалах чюдныи 615 великии князь Дмитрии, молит сего чюднаго мужа въ смирении, иже всегда и в всем о 616 начинателных и добродетелных имущи его съветника блага и скораго въ молитвах помощника. Вси бо имущи преподобнаго, яко от древних пророк святых, и велику честь сътворяющи ему. Он же честь ни в что же вменяа, украшаяся нищетою, иже бысть ни мыслью възнестися, тщеславнаго беса 617 всегда ногами попираше, ни ужасаашеся. Настоеящее же да глаголется. И умоли святого великодръжавныи князь, да пришед в отечество его, в град Коломну, благословить место, иде же устроить манастырь. Силныи же в добродетелех с многым трудом прииде, старостью убо побежаем и труды зелными 618 , на уреченном месте ста и тако благословляеть молитвою основание церкви, заложи 619 во имя Святыхь Богоявлении на месте, зововом Голутвине, бе бо зело красно и угодно место, на усть рекы Москвы, иде же течет в предреченную великую реку Оку. Великии же князь радостен бысть о сем зело, еже молитвами святого Сергиа съвръшит Господь Бог желание его, и абье молить любимаго духовнаго отца, дабы дал от своих плод настоятеля месту, его же възлюби, еже и сътвори преподобныи. И не презре молениа великодръжавнаго князя, [его] от душя възлюби, и вдасть ему единого от ученик своих, мужа добродетелна именем священноинока Григориа, плодоносию строителя 620 верна. И тако к плъзе наказав его и молитвою въоружив, поставляеть настоятеля месту, его же испроси великии [князь] 621 . Сам же святыи исходить к обители своеи, бе бо немало растояние, 100 и 50 и 8 поприщь. Великии же князь едва умоли святого да прииметь покои к обители своеи на коне великиа ради старости и долгаго путишествиа, и не послуша святыи великаго [князя] 622 молениа, не 623 хотящи же изиде, и аще егдаизнеможе и в мале причястися покою, и пакы пешь идяаше, елико можаше, преже бо сего не бысть тако. На предлежащее възвратимся. Благодатью Божиею на предреченнем месте устроен бысть монастырь и множество братии чюдным изрядным житием. И посем създана бысть церковь каменна в лепоту зрети всем, обитель славна в обильи мнозе 624 всем приходящим в славу Христову и в похвалу угоднику Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

По окончании же (кончины) Трояна, возвратися от вток в Ефес, и ту жива себе погребе (сый), летом 120, волею Божиею». 5) Филипп апостол. Сей бе от Вифсаиды Петровы и Андреевы; в горней же Фригии проповеда Евангелие Христово. В Ераполе же распят стремглав при Дитиане, и ту погребен бысть славно своими ему. 6) Варфоломей, иже от Гадалы; индияном проповеда Евангелие Христово, иже от Матфея святое благовествование даде, в свой им язык написав. Во Альфенийстем же граде, в велицей Армении, распят бысть стремглав, и ту погребен бысть во Аливане великих рамен. 7) Фома апостол, яко предание пишет, бе от Палсида Рогоклейска; Парфом же и Мидом проповеда Евангелие Христово, Персом и Германом, Иерокаком и Индияном и Виктором и Мавром и от них копии прободен бысть в граде Каламидстем. 8) Матфей Евангелист бяше до Иерусалима. Написал Евангелие Христово еврейским языком, и проложи Богослов от еврейска в греческий язык. В Ераполи же партии мечем прободен скончася и погребен бысть. Старей мытарем, а во избрании апостолом бысть. Первый писец святым тайнам Господа нашего Иисуса Христа. 9) Иаков Алфеов, иже и брат Матфеев, купно бо имуще отца, той языком Христа проповедав, семя божественно именованием богатися, и не наказанные соборы крепко обличая, на кресте повешен, Богу дух предаде. 10) Иуда Иаковль, брат же Иакову Господа нашего Иисуса Христа. Той же в Месопотамий беседова; последи от неверных на древе повешен и от (них) сострелян скончася. 11) Симон Зилот, иже от Каны Галилейские, иже во благовестии Нафанаиль. Той всю Мавританию и Африканскую страну пройде. Таже в Вританию дошед и Христа проповедав, распят, скончался. 12) Матфий же один от 70-ти ученик, иже причтен бысть ко единонадесяти апостолом, Иуды место Искариотского, проповеда Евангелие Христово во внешней Ефиопии, и ту муку прием от ефиоплян, на пристанищи. Изображен побиваем палищами. Вне числа 12 апостолов, внизу иконы изображены: 1) Иаков, брат Божий, в святительском облачении, первый епископ в Иерусалиме бысть от Христа рукоположен.

http://azbyka.ru/otechnik/Spravochniki/i...

В противном случае митрополиту Макарию отчего ж бы не воспользоваться Феодоритовым свидетельством из сборника своего предшественника митроп. Даниила, по крайней мере, – почему бы не привести в пользу двуперстия известные слова Петра Дамаскина , после которых выражение: «якоже предаша нам Св. отцы», или: «яко Св. отцы рекоша» – имело бы какой-нибудь смысл, без которого стоит теперь оно в 31 главе стоглава? Кто восседает на соборе 7059 (1551) года с мудрым Макарием? Между прочими иерархами мы здесь видим Акакия Тверского и Кассиана Рязанского. Акакия незадолго до Стоглавого собора, по случаю пожара бывшего в Твери (1537 года), обличал препод. Максим Грек , называя его благочестие гнилым, а сердце нечистым 90 . Но особенно достойно замечания следующее обстоятельство, показывающее, что Акакий был неразумным ревнителем буквы. Когда препод. Максим Грек в псалме 89 изменил прежнее чтение (как погрешительное против грамматики): Господи, прибежище бысть.... на был еси: тогда епископ Тверской понимал, что последнее, исправленное Максимом, выражение «отлучает нас Божиего промысла и прибегства». Препод. Максим написал в успокоение Акакия толкование (сл. 46, а по др. 13. см. Опис. Слав. рукоп. отд. втор. 2. стр. 534), в котором доказал, что «пословица «был еси» не отлучает нас от Божияго промысла и прибегства, якоже владыка толкует, но наипаче исповедует и твердо являет Божий, иже о нас, промысел, яве глаголя: яко не точию ныне прибежище еси нам Господи, но искони человеческаго рода бысть, или был еси прибежище нам. Безлепо убо смущается о мне добрый государь наш, пишет Максим к брату Григорию о Акакии, пословицею сею: Бог волен, да он. А различие пословицам сим таково есть: егда пословица сия сочетается к первому (второму) лицу, рекше, егда благодарящее Содетеля, глаголем к нему самому о его, еже к нам, милосердии, тогда сойдется глаголати составне: Господи, прибежище был еси нам в род и род, еже есть выну. А егда к второму (третьему) лицу сочетается, рекше, хвалящеся иным сказывает бывшее еже его к нам благодарение, тогда составне глаголет: Господь прибежище бысть нам, якоже и инде глаголет: крепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во спасение. А что еже (бысть) не вместо (всегда) полагается в писании, как владыка государь толкует его, слышите внятно евангелиста глаголюща: вся тем быша, и без него ничтоже бысть, еже бысть. Разсудите же: единою быша всяческая, а не всегда бывают нова небеса, и земля и прочая творения. Господа ради, не смущайтеся безлепо на мене. Скажи пожалуй без боязни святителю сей склад» 91 . Мы с намерением сделали выписку Максимова толкования, потому что наши старообрядцы не перестают и до ныне, подобно Акакию, укорять православных за то, будто бы в исправленных патриарх. Никоном псалтирях, не исповедуется прибежища нашего к Господу 92 , так как у старообрядцев, вопреки исправлению и толкованию Максимову, напечатано при Иосифе не был еси, a бысть.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Vinograd...

Церкви 612 же създана бысть на гор высоц на верху равн, окрестъ же ея пропасти великы. Цсарю же Соломону стны създавшю на въсточную страну и приспу, сътвори на ней комары, по инм же странамъ гола бысть церкви. И въ послдняя времена людемъ выину присыпающимъ, сравнаша гору и разшириша, и проскше полуденьныя стны, оттуда объградиша окръстняя церкви. И оградивше около горы и трудившеся паче силы, съвершиша дло славно, на немже длъгы вкы искончяшася и священное съкровище исклочися, и посылаемо от всея вселенныя на честь Богови. А идеже глубока мста бяше, 300 лакотъ въздаяху камениемъ и по 40 лакотъ въ тлъц. Множество б имния и людско поспешение паче ума и слова съвершаше строение, и искончяша еже видящимъ врно, а слышащимъ неврно. Верху же сугубы комары създаша, стлъпи же камени в нихъ по полутретью десятъ въ высоту лакотъ, изъ единого мрамора, бли учинени; покровъ же бысть кедреными дсками, добр тесаными. И многоукрашенно естествомъ, имже видць не можаше скоро отнести очи свои от видния; рукописаннаго же строения не бысть в немъ, ни рукодлания. Кругло же стнно бысть 6 връстъ, и дворъ же не покрытъ, украшенъ б различными камении възидаеми и помощенъ. Оттудуже въсходъ бысть на вторую церковь , прд неюже прдграднии камение трилокотное высотою, а видниемъ весело зло; в ниже стояху стлъпи равни, и на нихъ титлы грамотами еллинскыми и римскыми и жидовскыми, проповдующе законъ чистот и да не приидеть внутрь иноплеменникъ. То бо нарикаху святое, 14 степени проходимо, и на четыри углы създанъ верхъ. И над тми титлами четвертаа титла висяше, тми грамотами показаа Исуса, цсаря не цсарствовавша, распятаго от иудй, зане проповдаше разорние града и опустние церкви. 613 И на въсточную страну врата быша и мсто отдано женамъ на службу и на молитву; инми бо дверми недостойно б женамъ внити, ни въ своя двери прелазити огражения. Въ западни же стран не бысть вратъ, но от краа и до краа загражено же бысть стнами. Комары же, иже межи враты быша, зряще внутрь от стнъ прд газофилакиемъ, над великыми стлъпы мраморяными стояху.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Обычяи бо имяше пшь ходити всегда, в зимнее врмя въ единои риз лтни, прост , нищьтн, многошвени . Зло люботрудн жизнь свою прохожаше. О сем же съкратим зд, не възможно бо исписати трудов его бесчисленых, предлежащее же съвръшим о монастыри, о нем же начяхом. В мал врмени Божьею благодатью устроенъ бысть монастырь зло красенъ, общее житие изрядно, и прозвася именем Высокое. И бысть множество братии, славных и великих мужии, от них же епископи произведени бышя, и бысть монастырь славенъ, иже есть и донын Божиею благодатью. Тако же и въ ино врмя приидохом предпомянутыи в похвалах чюдныи великии князь Дмитрии, молит сего чюднаго мужа въ смирении, иже всегда и въ всем о начинателных и добродтелных имущи его съвтника блага и скораго въ молитвах помощника. Вси бо имущи преподобнаго, яко от древних пророкъ святыхъ, и велику честь сътворяющи ему. Он же честь ни въ что же вмняа, украшаяся нищетою, иже бысть ни мыслью възнестися, тщеславнаго бса всегда ногами попираше, ни ужасаашеся. Настоящее же да глаголется. И умоли святого великодръжавныи князь, да пришед въ отечество его, въ град Коломну, благословить мсто, ид же устроить манастырь. Силныи же в добродтелех съ многым трудом прииде, старостью убо побжаем и труды злными , на уреченном мст ста и тако благословляеть молитвою основание церкви, заложи во имя Святыхь Богоявлении на мст, зововом Голутвин, б бо зло красно и угодно мсто, на усть ркы Москвы, ид же течет въ предрченную великую рку Оку. Великии же князь радостенъ бысть о семъ зло, еже молитвами святого Сергиа съвръшит Господь Богъ желание его, и абье молить любимаго духовнаго отца, дабы далъ от своихъ плод настоятеля мсту, его же възлюби, еже и сътвори преподобныи. И не презр молениа великодръжавнаго князя, [его] от душя възлюби, и вдасть ему единого от ученикъ своих, мужа добродтелна именем священноинока Григориа, плодоносию строителя врна. И тако къ плъз наказавъ его и молитвою въоружив, поставляеть настоятеля мсту, его же испроси великии [князь] . Сам же святыи исходить къ обители своеи, б бо немало растояние, 100 и 50 и 8 поприщь. Великии же князь едва умоли святого да прииметь покои къ обители своеи на кон великиа ради старости и долгаго путишествиа, и не послуша святыи великаго [князя] молениа, не хотящи же изиде, и аще егдаизнеможе и в мал причястися покою, и пакы пшь идяаше, елико можаше, преже бо сего не бысть тако. На предлежащее възвратимся. Благодатью Божиею на предреченнм мст устроенъ бысть монастырь и множество братии чюдным изрядным житиемъ. И посемъ създана бысть церковь каменна в лпоту зрти всм, обитель славна въ обильи мноз всм приходящим въ славу Христову и в похвалу угоднику Его.

http://predanie.ru/book/141629-zhitie-se...

    Еранист. Иудеи, по неверию своему, слепотствовали, и потому говорили таким образом.     Православный. Если же ты узнаешь, что апостолы еще до воскресения говорили то же самое, то согласишься ли на мое мнение? Итак, по укрощении сверх-естественным образом бури, я слышу, что они говорят на корабле: «кто есть Сей, яко и ветри и море послушают Его» (Матф. 8:27)?     Еранист. Это ясно доказано: но то изъясни мне, каким образом Он, по словам апостола, в «подобии человечестем бысть?»     Православный. То, что Он принял, не есть подобие человека, но естество человека. Ибо под образом раба разумеется естество раба, равно-как под образом Бога естество Божие. Поелику, будучи Богом, Он чрез принятие человеческаго естества, сделался, по-видимому человеком. Евангелист же, слова: «в подобии человечестем бысть», выражает словами: «плоть бысть». А дабы знать тебе, что не допускающие плоти в Спасителе нашем, суть ученики антихриста, — то послушай, что говорит великий Иоанн в соборном послании: «всяк дух, иже исповедует Иисуса Христа во плоти пришедша, от Бога есть. И всяк дух, иже не исповедует Иисуса Христа во плоти пришедша, от Бога несть: и сей есть антихристов» (1 Иоан. 4:2—3).     Еранист. Это ты изъяснил правдоподобно. Желал бы я знать, каким образом древние учители Церкви разумели изречение: «Слово плоть бысть».     Православный. Хотя надлежало тебе убедиться свидетельствами пророков и апостолов; но поелику ты требуешь еще изъяснений святых отцев, то я, при помощи Божией, предложу тебе и сего рода лекарство.     Еранист. Мужей неизвестных или сомнительных не представляй мне: их изъяснений я не приму.     Православный. Заслуживает ли, по твоему мнению, доверие знаменитейший оный Афанасий, блистательнейшее светило Александрийской Церкви?     Еранист. Всеконечно заслуживает, как муж, запечатлевший учение истины претерпенными им бедствиями.     Православный. Итак слушай, что пишет он к, Епиктету. «Смысл изречения евангелиста Иоанна: «Слово плоть бысть», определяется по сравнению сего места с другим подобным. Ап. Павел говорит: «Христос бысть по нас клятва» (Гал. 3:13). Как под словами: «бысть клятва», не то разумеется, что Он сделался клятвою; но то, что Он принял проклятие за нас: так и выражение: «плоть бысть», означает не превращение Его в плоть, но воспринятие плоти за нас». Вот слова божественнейшаго Афанасия. А находящийся у всех в великой славе — Григорий (Назианзен), управлявший некогда царствующим градом, что при устьях Босфора и после обитавший в Назианзе, против соблазнов Аполлинария писал к Кледонию таким образом.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

Слышяв же князь великыи о Темирь Аксаке, яко не бысть его, и вси князи прочии слышаша и вся воиньства русьскаа, и вси народи христианьстии слышашя, и прославишя Бога, и о семь велико благодарение въсилаху Богу. Потом же митрополит подумав с великым князем, съветъ сътворишя, глаголюще: «Добро бы нам не забывати толикы великыа милости Божиа и Святыя Богородица помощи и заступлениа». И поставишя церковь на том месте, идежде сретошя икону Святыя Богородица, принесеную от Володимеря, купно на въспоминание таковаго великаго и многаго благодеяниа Божиа, да не забудут людие дел Божиих. Бе же место то тогда было на Кучкове поле близь града Москвы, на самои на велицеи дорозе Володимерьскои. Сию же церковь сам свяща митрополит во имя Святыя Богородица честнаго Устретения. Уставижеся таковыи праздник праздновати февраля 2, а икону сретошя августа 26 день, на память святых мученикъ Андриана и Наталии. И тако ту бысть монастыр и в нем игумен и братиа, черньци живяху о Христе Исусе. Повесть о Темир-Аксаке в составе Типографской летописи Мазуринской редакции Текст публикуется по списку РГАДА, ф. 196, О Темире Оксаке. Бысть в пятое на десять лето царства Тахтамышева, а в седмое лето княжения великого князя Василия Дмитреевича, индикта в 3, а в третьее лето по Татарщине, по Московъскомъ взятии, бысть замятня велика во Орде. Прииде некии царь име нем Темир Аксак с восточныя страны, от Синие Орды, от Самархииския земля, и велику брань сотвори и мног мятежь воздвиже во Орде и на Руси своимъ прихождением. О сем убо Темире Аксаке нецыи поведаша, яко не царь бе рождением, ни сын царев, ни племени царева, ни княжьска, ни бояръска, но тако проста един сыи от худых людеи, от Заецьких татар, от Самархиньския Орды, иже бе за Железными враты. Ремеством же бе кузнец железныи, обычаем же и деломъ немилостив и хищник, иже бе преже раб был у некоего своего господина, его же за злонравие его господин отвержеся его, отбив и отославъ его от себе. Он же, не имея чем питатися, пребываше татьбою кормяшеся. Единаче бо ему сущу и младу, во убожестве крадяше и ядяше, и еже некогда у неких украде овцу, они же абие очютиша его. Он же мняшеся убежати от них, но скоро многими постижен бысть и ят и удержанъ бысть крепко, и биша его нещадно по всему телу и умыслиша дати ему рану смертную, яко да убиют. И пребиша ему ногу и бедру его наполы и повергоша его яко мертва, не движущася и не дышуща, мняху убо, яко уже умре, и оставиша его псом на снедение и отъидоша. И не по колице времени едва въздравися от таковыя смертоносныя раны и въстав, перекова себе железомъ ногу свою пребитую, и тако нуждею храмаше. И того ради прозван бысть Темирь Аксаком, Темирь бо зовется железо, а Аксак зовется хромец, тако бо толмачат половецким языком. И таковою виною прозван бысть Темир Аксаком, Железныи хромець, яко от вещи и от дел звание приим и по деиству имя себе стяжа.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Бысть во дни наша в Руской земли Божие попущение, а дияволе злохитрие: изникоша от бездны мниси, нареченныя монахи, имеюще на себе образ любодейный: камилавки – подклейки женские и клабуки рогатыя 1049 , получиша себе сию пагубу от костела римскаго. Бысть в Риме, прежде собора Флоренскаго, на престоле, в папах баба-еретица 1050 в Римской церкви, по попущению Божию. И устроила себе клобук на подклейке, сицевым образом, яко женской, еже носят и ныне прелщени тамо и здесь. Идущу ей, любодейце, за кресты, в ходу родила, на пути идучи, младенца-выблядка. Разумеете же людие римстии, извергоша ю от сана святительства, яко на Москве врага Божия, патриарха Никона ; клабук же ея и всяко предание в Церкви не изриновенно бысть. И оттого в Церкви их слабость бысть велия: жены и девы во олтарь входяще, за престол – на горнем месте – саждахуся; людие же ослабеша и не брегуще о сем, понеже ересь одоле благочестие. И егда умножися грех , ту преизбыточествует благодать. При Евгении 1051 , папе Римстем, воздвижеся духом род християнский от просътаго чина, и изгнаша еретика, папу Евгения, в Базилийский град 1052 . На место же его в Риме возведоша папу именем Фелика. И бысть распря в народе между болшими и меншими, понеже болшии побарающе по Евгении, а меншии народи – по Фелике, понеже Фелик держаше старое во Церкви благочестие и за сие дело бысть народу любим; а Евгений-еретик мздою великих одарил. И того ради бысть в них разделение. И увещаша велможи народ, да же соберут вселенский осмый собор на исправление падения своего. Богу же попущающу, а врагу действующу, по начинанию сердец их, собрашася на сонм той лукавый царь, и патриархи гречестии, и весь Восток и Запад, от всех стран; и наш митрополит Исидор Московский 1053 таможе был. И сотвориша во Флоренце граде собор, яко и у нас бысть ныне при вселенских в Москве такая же лукавая сонмица: утвердиша прелесть свою паче и прежнево. Не приста же совету и делу их епископ Марко Ефесский 1054 . И осудиша его в заточение смертное, яко и нас, бедных, здесь. Да воздаст им Господь по делом их! Тогда Фелик, виде свое изнеможение, уступи папство Евгению. Он же, Евгений, прииде на собор в преждереченном рогатом клобуце, управляя законы и предания новая, а старая вся, отеческая, отмещуще. И приписаша царь и власти гречестии к сему лукавому собору руки своя. Сия уставы и в Царьград пришли: оттоле и греки развратишася: и клобуки такие же вздели на собя, и иныя догматы Флоренскаго собора учиниша во Церквах своих.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Сведения о святом Леонтии Ростовском довольно разноречивы. Самое древнее находится в послании Симона к Поликарпу, но читается в разных списках послания неодинаково. В одних, по редакции Киево-Печерского Патерика Кассиановской, Симон говорит: «От того Печерскаго монастыря Пречистая Богородица Матере мнози епископи поставлени Быша, якоже от самаго Христа Бога нашего апостоли во всю вселенную послали Быша, и, яко светила светлая, осветиша всю Русскую землю святым крещением. Первый Леонтий, епископ Ростовский, великий святитель, егоже Бог прослави нетлением, и се бысть первый престолник, егоже невернии много мучивше и бивше, и се третий гражанин бысть Руския земля со онема варягома венчася у Христа, егоже ради пострада; Илариона ж митрополита и сам чел еси в житии святаго Антония, яко от того пострижен бысть и тако священства сподоблен; посем же Николае и Ефрем Переславлю, Исаия Ростову», и проч. (Патер. Печерск. Рукопись моей библ. 37 и 124 (24); также Новг. Соф. библ. 502. Л. 86 об. (5)). В других списках, по редакции Патерика Акакиевской, тоже читается: «...Первый Леонтий, епискуп Ростовьский, егоже Бог прослави нетлением, и сь бысть первый престолник, егоже невернии много мучивше, и се гражданин бысть роускаго мира, с онема варягома венчася от Христа, Его ради убиена быста», и проч. (рукоп. Новг. Соф. библ. 503. Л. 132 об. (10)). В третьих списках еще иначе: «Первый Ростовский Леонтий священномученик, его Бог прослави нетлением, и се бысть первопрестольник, его невернии, много мучивше, убиша, и се третий гражанин небесный бысть русскаго мира, с онема варягома венчався от Христа, егоже ради убиен бысть...», и проч. (Памятн. росс. слов. XII в. С. 256 (216); сборн. Новг. Соф. библ. 410. Л. 114 (11)). Из этих выписок видно, а) что Леонтий пострижен в Киево-Печерской обители, б) что он был первый престольник, т. е. первый епископ, не Ростовский, а первый из числа киево-печерских иноков (второй Иларион, третий Николай и т.д.), удостоившийся престола епископского, и в) что, по двум чтениям Симонова свидетельства, Леонтий был только много мучен от неверных, вследствие чего и увенчан от Христа с двумя варягами мучениками, а по третьему чтению, был даже умерщвлен.

http://azbyka.ru/otechnik/Makarij_Bulgak...

Молитвенно желаю помощи Божией и Покрова Пресвятой Богородицы над вами и вашим ребенком! Как оградить ребенка от дурного влияния в школе? Надо подбирать товарищей для ребенка, а также организовать его свободное от занятий время. Хорошо, если ребенок будет интересоваться искусством или ремеслами, например, классической музыкой как альтернативой современному року, рисованием и т.д. В некоторых случаях полезно занятие гимнастикой или интеллектуальными играми, как шахматы, которые также могут послужить альтернативой компьютерным играм – вредно влияющим на психику ребенка. Очень полезны совместные загородные прогулки родителей с детьми, во время которых надо развивать у ребенка эстетическое чувство, то есть умение видеть и ценить красоту окружающей природы. Может ли ребенок «давать сдачи»? Дети учатся в православной школе: старшая – в 5 классе, младший – в 3 классе. Драки есть везде. Можно ли давать сдачи, когда тебя бьют одноклассники? Ребенок может давать сдачи, когда одноклассники затевают драку. Можно ли делать прививки детям? В православном храме купила брошюрку «Правда о прививках». Там пишется, что прививки детям – это зло и чуть ли не масонское дело. Можно ли делать прививки детям? Во времена моей молодости было увлечение прививками, но затем обнаружилась их негативная сторона, а именно ослабление иммунной системы. Я думаю, что нужно избегать двух крайностей: совершенно отказываться от прививок и делать их без особой надобности. Но в некоторых случаях, как укус бродячей собаки или эпидемия, прививки необходимы. Думаю, что лучше всего консультироваться с опытным верующим врачом. Как отучить ребенка слушать современную музыку? Что Вы можете сказать о современной музыке, которой увлекается молодежь? Как отучить ребенка слушать это? Современная музыка, в значительной степени, – это сгусток и концентрат страстей, доводящих человека до патологических состояний. Такая музыка разрушает не только нравственное, но и психофизическое здоровье ребенка. Нужно прививать ребенку чувство красоты, учить его эстетике в доступных для него формах; тогда он сможет воспринять какофонию современной рок- и поп-музыки как уродство и беснование. Как противостоять оккультизму и антихристианской пропаганде?

http://azbyka.ru/otechnik/Rafail_Karelin...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010