Светилен. Подобен: П осетил нас. С оименный целомудрию, с юности призванный , святитель Филипп, поусердствовал ты быть поносимым и преследуемым за истину, и смерть мучительную принял; и ныне на небесах, стоя перед престолом Святой Троицы, вечно о нас молись, верою и любовью почитающих тебя. На хвалитех. Слава. Глас 6. Т ы – пастырь добрый и учитель теплый, святитель Филипп; тебя всегда восхваляя, восклицаем: Тобою Бог украсил церковь Матери Своей; тело твое, много лет сокрытое в земле, нетленным явил людям своим; молись непрестанно о хвалящих и чтущих память твою, прося оставления грехов и спасения душам нашим. ОТЦА НАШЕГО ФИЛИППА, МИТРОПОЛИТА МОСКОВСКАГО И ВСЕЯ РУСИИ, НОВАГО ИСПОВДНИКА На малй вечерни. 1193 Слава. 1194 Глас 6. 1195 С вятителемъ удобрение 1196 и отцемъ красоту, Земли русской молебника велика, сошедшеся днесь, о, празднолюбцы, пснеными похвалами воспоемъ, глаголюще: Радуйся, святителю Филиппе, твердыи умомъ, благодатию и истиною освященныи; отнюдуже и приятелище бысть Пресвятаго Духа; и нын, с первосвятители предстоя престолу Христову, молися о душахъ нашихъ. На велицй вечерни. 1197 Слава. Глас 8. Р адуйся и веселися, 1198 честная киновия, свтло торжествуй, Христова Церкви, совокупльшися, ликуй, Богозванное стадо, днесь созываетъ насъ архиерея всемирное торжество. Придте убо, свтло празднуемъ, в память его глаголюще: Радуйся, святителю благочестия, яко ризою, мужестъвомъ духовнымъ облекъ себе; радуйся, низложивыи суровством гордаго 1199 даною ти от единаго Бога силою; радуйся, скорбящимъ душею Божественое утшение, и обидимымъ заступниче, и всмъ врнымъ благоутишное пристанище. Тмъже, обьстояще всечестную ти раку, любезно облобызаемъ, святителю Филиппе, тобою просимъ получити Божественнаго человколюбия, и твоими молитвами миру смирение даровати, и душамъ нашимъ велию милость. В литию. 1200 Слава. Глас 4. П одобаетъ царствующему граду Москв Филиппа везд имти архиерея, яко нкую утварь царьскую и сокровище некрадомо, 1201 всмъ подающи богатство спасения исповданием и вся собирающа к соединению псней Боголпныхъ; к немуже возопиемъ: Святителю и исповдниче, моли Христа Бога о душахъ нашихъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Радуйся, нужды отечества твоего земнаго в сердце твоем имевый и о них пред Богом слезы источивый. Радуйся, мирских людей наставниче. Радуйся, столпе православия непоколебимый. Радуйся, истины поборниче неодоленный. Радуйся, утешение всех скорбящих. Радуйся, отрадо к твоей помощи всех прибегающих. Радуйся, святителю Христов Филиппе, исповедниче великий и преславный чудотворче. Кондак 9 Всяк возраст и чин града Москвы зело возрадовася, егда изыде весть о приятии тобою, смиренным игуменом Соловецким, чести и сана первосвятителя Церкви Российския. Ведомо бо бе людем русским и прежнее твое к царю приближение, и царское твоих иноческих подвигов почитание. Сего ради упованием светлым сердца их исполнишася: новый бо первосвятитель истинный и мощный печальник и заступник пред Грозным царем о всех обидимых и правды ради гонимых восстанет, и в сей великой радости и надежде возгласиша Благодателю всех Богу благодарственно хвалебную песнь: Аллилуиа. Икос 9 Ветийствующий язык человеческий не возможет достойне изобразити труды и скорби твоя, святителю Филиппе, на первосвятительском престоле Церкве Российския. Грозный бо царь в тыя дни свою державу злою опричниною возмути: люди русские зело сокрушахуся, егда о убиении мужей неповинных слышаху и козни жестокия видяху. И ты, ревнителю Божий, сию неправду цареву видя, в защищение верных сынов русских дерзновенно глас свой возвысил еси и, входя к царю, кротко того поучал еси, и опричнину злую упразднити и убиения невинных прекратити умолял еси. И благослови Господь святительское твое пред царем Грозным печалование. Царь Иоанн, твоим мольбам и слезам внемля, гнев свой на время укроти. Народ же русский и град Москва твое мощное пред царем заступление видяще, сице радостно восхваляху тя: Радуйся, архиерею истинный. Радуйся, яко вторый Моисей бремене всего народа русскаго носителю. Радуйся, граду Москве и всему народу русскому словес Божественных усердный изъяснителю. Радуйся, российский Златоусте, устами златыми Божия правды и суда Христова провозвестниче.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Кондак, глас ? Не имамы иныя помощи... (общий Божией Матери). Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. 3/16 Мученика Иакинфа (108). Перенесение мощей святителя Филиппа, митрополита Московского, всея России чудотворца (1652). Преподобных Анатолия, в Ближних пещерах почивающего (XII), и другого Анатолия затворника, в Дальних пещерах почивающего (XIII), Киево-Печерских. Благоверных князей Василия и Константина Ярославских (XIII). Святителя Василия, епископа Рязанского (1295). Преподобных Иоанна и Лонгина Яренгских (1544–1545). Блаженного Иоанна, Христа ради юродивого, Московского (1589). Преподобного Никодима Кожеезерского (Хозьюгского) (1640). Тропарь мученику Иакинфу, глас 4 Мученик Твой, Господи... (общий мученику). Кондак, глас 6 Древо жизни посреде души своея,/веру Твою, Христе, стяжавый Твой мученик,/Едемскаго рая честнейший бысть,/древо прелести змиевы погубив дерзновенно духом,/венчася славою Твоею, Многомилостиве. Ин кондак, глас 4 Камень честен показася, Иакинфе,/в Горнем оном светлем граде водрузися,/в разумнем Сионе блистая светло,/освещая вся, чтущия честное твое страдание,/моли спастися нам, твою память почитающим. Величание Величаем тя,/страстотерпче святый Иакинфе,/и чтим честная страдания твоя,/яже за Христа/претерпел еси. Тропарь святителю Филиппу, митрополиту Московскому, всея России чудотворцу, глас 8 Первопрестольников преемниче,/столпе Православия, истины поборниче,/новый исповедниче, святителю Филиппе,/положивый душу за паству твою./Темже, яко имея дерзновение ко Христу,/моли за град же и люди,/чтущия достойно святую память твою. Ин тропарь, глас 5 Радостный возсия день светлаго торжества:/ днесь церковная расширяются недра,/приемлюще духовных даров неоскудеемо боготворное сокровище,/струю благодатей неисчерпаемую,/источника чудесем обильна,/чудотворивыя и священныя мощи твоя, святителю Филиппе./Темже моли прославившаго тя Дародателя Христа Бога/о воспевающих тя/и кланяющихся священным мощем твоим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак, глас 8: Воспоем ныне предивнаго в чудесех,/возсиявшаго во области Белаозера, просиявшаго, яко солнце./О неистощимый источниче чудес, святче Божий Филиппе!/всегда Святей Троице предстоя/и молением предваряя за страну нашу и о всем мире,/не забуди и нас, твоих раб,/призывающих тя молебным пением,/честную память твою творящих,/помолися о нас ко Господу во святых своих молитвах,/да спасет души наша. Молитва Преподобне и Богоблаженне отче наш Филиппе, приими ныне нас, молящихся и припадающих тебе зде, идеже святое и многотрудное покоится тело твое, духом же на Небеси предстоиши Святей Троице, молися о нас, чадех твоих, отче, да избавимся всяких скорбей и болезней душевных и телесных и благочестне поживем в настоящем житии, и в будущем веке сподоби нас со всеми святыми покланятися в Троице славимому Богу – Отцу, и Сыну, и Святому Духу – ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Преподобный Филипп, в миру Феофил, был основателем Ирапской пустыни; родился он в 1482 году. Трудным и безрадостным было детство святого. Круглый сирота, 12-летний Феофил поселился вблизи Комельской обители и жил подаянием. Преподобный Корнилий (†1537; 19 мая) принял благочестивого отрока в обитель и через три года постриг в иночество с именем Филипп. Кроткий, смиренный и трудолюбивый, он, по ходатайству братии, был удостоен священства. Через некоторое время преподобный Филипп удалился в Белозерскую округу. Здесь, пользуясь покровительством князя Андрея Шелешпанского, выделившего ему землю близ реки Ирапы, в 45 верстах от Череповца, преподобный поставил часовню во Имя Пресвятой Троицы и соорудил себе келлию. Молва о святом пустыннике распространилась по всей округе, и к нему стали стекаться желавшие иноческого жития. Вскоре на месте часовни была поставлена церковь во Имя Святой Живоначальной Троицы. Преподобный Филипп провел в пустыне 15 лет и скончался в 1527 г. в 45 лет. Мощи его были положены под спудом в Троицком храме. Над его гробницей была икона, написанная по видению иноком Феодосием. Вскоре после кончины святого Филиппа на месте его подвига возник Красноборский Филиппов монастырь.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  [Смотри] Ведомо буди, яко всегда творим мясопуст в 14–й день непременно кроме дву дней, среды и пятка. Аще ли случится мясопуст в среду или в пяток, в 14–й день, в память святаго апостола филиппа: тогда творим мясопуст в 13–й день, на память святаго Иоанна златоустаго, а в среду или в пяток никакоже дерзнем мясопуст творити, возбранено бо есть святыми правилы.   14. + святаго и всехвальнаго апостола филиппа.   На Велицей Вечерни , поем: блажен муж, 1–й антифон. На Господи воззвах, стихиры апостола, на 8, глас 6. Подобен: Всю отложивше: Слава, глас 6: Великаго, филиппе, света: И ныне: Кто тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне, и чтения 3: ищи сего месяца в 30–й день. На литии стихира храма, и апостола, глас 4: Подобен: яко добля: Слава, глас 2: оставив земная. И ныне: Все упование мое: На стиховне стихиры, глас 1. Подобен: небесных чинов: с припевы их: Слава, глас 2: Чаша аромат в мире: И ныне: о чудесе новаго: По трисвятом, Тропарь глас 3: Апостоле святый: септемвриа в 22–й день.   Или сей, глас тойже: благоукрашается вселенная, ефиопиа ликовствует, яко венцем красуема тобою, просветившися светло торжествует память твою, богоглаголиве филиппе: вся бо веровати христу научил еси, и течение совершил достойно евангелиа. тем дерзновенно варит ефиопская рука к Богу, егоже моли даровати нам велию милость.   Слава, и ныне, богородичен: Тя ходатайствовавшую: И отпуст. На Утрени , на Бог господь: тропарь апостола, дважды, Слава, и ныне, богородичен. По кафисмах, седальны апостола, с богородичны их. И чтение. По полиелеи седален, глас 8, дважды. Слава, и ныне, богородичен. Степенна, 1–й антифон 4–го гласа. Прокимен, глас 4: Во всю землю: Стих: небеса поведают: Всякое дыхание: евангелие Иоанна, зачало 66: явися Иисус учеником своим: По 50–м псалме, стихира, глас 6: Премудрый ловче: Канон Богородицы со ирмосом на 6: и апостола на 8, глас 6. Катавасиа, отверзу уста моя: По 3–й песни, седален, глас 8: Слава, ин, глас тойже: И ныне, богородичен. По 6–й песни,   Кондак, глас 8. Подобен: яко начатки: ученик и друг твой, и подражатель страсти твоея, вселенней бога тя проповеда, богоглаголивый филипп, того молитвами от врагов пребеззаконных церковь твою, и всяк град твой, Богородицею соблюди, многомилостиве.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

Разделы портала «Азбука веры» Минея, 14 Ноября, Канон апостола Глас 6 Песнь 1 Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль/по бездне стопами,/гонителя фараона/видя потопляема,/Богу победную песнь поим, вопияше.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Пресветлыми лучами Христовы Божественныя светлости наслаждаяся ясно,/Богопроповедниче Филиппе,/твоими по причастию зарями нас просвети.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Отчую тебе славу собою показавый, Филиппе,/лику учеников тя Христос вчини,/твою проведый добродетель, Богоблаженне.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Ныне не в гаданиих зриши, ниже сенех,/ниже зерцалех, всемудре, Источника благих,/желаний конечное, Христа,/но лицем зриши явственно к лицу.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Оскудевшим начальником от колена Иудова, Пречистая,/Сын Твой и Бог пришед,/вождь земли концем истинно ныне воцарися.  Песнь 3 Ирмос: Несть свят,/якоже Ты, Господи Боже мой,/вознесый рог верных Твоих, Блаже,/и утвердивый нас на камени/исповедания Твоего.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Ты, исполнен света деятельнаго видения,/Свету великому, бывшу с нами, сподобился еси Христу служити,/Филиппе Богоглаголиве.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Степень догматов благочестивых твое тайноводствие благочестиво явися,/тем бо Сына познахом соестественна/и соединенна суща Родителю.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Свещник был еси злат,/сияя человеком присносущный свет/и просвещающ им вселенную яве познанием,/Филиппе всеизящнейше.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: На Тя, Пресвятая Чистая, надеявся,/да не отпаду Твоего чаяния,/но, яко Мати милостивная человеколюбиваго Бога,/сетей мя врага избави.  Седален, глас 8 Тученосен облак духовный истинно показался еси сущим на земли,/напаяя, яко ниву, таинственно сердца наша;/протек словом, напаяеши концы/и дождь проливаеши мира от раки./Тем, дохнув неверным сердцам воню Духа,/в нихже сокровищствовал еси, апостоле Филиппе,/молися Христу Богу грехов оставление даровати/празднующим любовию святую память твою.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Всею любовию прилепился еси воплощенному Слову Божию, апостоле,/ученик Того быв, и Божий слуга, и тайноглагольник,/отонудуже от Него послан во языки,/проповедал еси Его пришествие,/Господа пойте, вопия,/и превозносите во вся веки.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Весь соединися паче разума неизменно всему человечеству/Пребожественный во утробе Твоей, Всесвятая Дево./Темже во дву естеству знается Христос, един сый обое./Емуже, поюще, вопием:/Господа пойте дела/и превозносите во вся веки.  Песнь 9 Ирмос: Бога/человеком невозможно видети,/на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати:/Тобою бо, Всечистая, явися человеком/Слово воплощенно,/Егоже величающе,/с Небесными вои/Тя ублажаем.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Ныне неизреченныя славы и света невечерняго сподобився,/идеже неизглаголанное есть веселие,/идеже радость непрестанная в Церкви перворожденных,/идеже праведных селения,/за вся христианы молися, Филиппе, всемудре.  Припев: Святый апостоле Филиппе, моли Бога о нас. Украшен добротою умнаго благолепия/и царствия венцем обложен, Богомудре,/и богатыми светодаянии, Филиппе, просвещаемь пресущественнаго Света сияньми,/радуяся, Владыки твоего Престолу, блаженне, предстоиши.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Со апостолы всеми честными, и пророки, и страстотерпцы, Филиппе,/преподобными, иерархи и праведными,/с Богородицею моли разрешение грехов многих и прегрешений дати очищение/верою светоносную и Божественную память совершающим твою.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Воплощенно Слово, прежде безплотно сущо,/Дево Мати, родила еси./Сего ради Тя, господьственно Богородицу, вси благочестно славим,/истиннейшее Тебе нарицание приносяще, Чистая,/Ты бо верных спасения корень пребываеши.  Светилен Течение красных твоих ног, Филиппе, возвратив,/к шествию Небесному возшел еси, радуяся,/и, Троице представ, во Отце видиши Сына и Духа Божественнаго./Сего ради верою всесвященную твою и Божественную празднуем память.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Слава, глас тойже, самогласен: Река, иже в тебе, духовных дарований/церковное напояет исполнение./Многосветлое солнце явися мирови,/чудес зарями облистаеши,/отцем украшение, святителю Филиппе,/и ныне в честнем твоем пренесении/цельбоносная рака мощей твоих/источник явися приснотекущий,/верным источая воды исцелений,/Господу тя проелавляющу/и еже Того ради подвиги твоя всем показующу,/Егоже моли о чтущих святую память твою. И ныне, Богородичен. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Дом Пресвятаго Духа явися,/от юности дольняя презрев,/яко не суща,/к Богу единому ум вперил еси,/святителю Филиппе. Стих: Священницы Твои облекутся в правду,/и преподобнии Твои возрадуются. Дом чистоты богоделанен и храм одушевлен,/вселение Христово/был еси от матерних пелен,/святителю Филиппе. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Дом добродетелей/и Божественныя премудрости быв,/уяснил еси славу Христову/жития светлостию,/святителю Филиппе. Слава, и ныне, глас и подобен тойже: Доме святыя славы, Владычице,/воздежи пречистыя Своя руце/ко из Тебе рожденному Душелюбцу и Содетелю/и молися со святителем/помиловати и спасти души наша. Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Яко солнце незаходимое,/столп светоявлен Православия,/любве струю неистощимую,/богатство некрадомо благочестия,/церковное утверждение,/светильника, чудес лучами сияюща,/духовными ароматы в честнем того пренесении верных сердца облагоухающа,/Божественнаго Филиппа ублажим. Яко свещу неугасимую,/источник дарований приснотекущий,/чудесы напояющ всю подсолнечную,/Божественный орган и светоносный,/исповедания цевницу Боговещанную,/ревности угль Богосиянный,/суемудренных шатаний обличителя,/священнаго Филиппа честное воспоем пренесение. Яко лоза живоноснаго винограда,/красны плоды принесл еси,/священства и страдания блистаньми украшаяся,/Богоначальным трисолнечным озаряемь сиянием,/яко звезда светлообразна,/на тверди церковней сияеши светлостию чудес твоих,/Богомудре святителю Филиппе,/песньми воспеваем честное твое пренесение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На съезде 5 января русские послы приступили к делу, потребовали от шведов, чтоб они объявили, как их государь приказал о вековечной вотчине великого государя царя, о Новгороде, Старой Русе, Порхове, Ладоге, Иван-городе, Яме, Копорье, Гдове. Делагарди отвечал, что еще не кончены переговоры о главном деле: не только что Новгород с пригородами за королевичем Филиппом, выбран он и на все Владимирское и Московское государства. Мезецкий отвечал, что они об этом ни говорить, ни слушать не хотят: «У нас теперь царем Михаил Феодорович, он учинил у нас мир, покой и соединенье, все великие государи ищут его дружбы и любви, и вам бы непригожие слова о королевиче Филиппе оставить, а мы о нем и слушать не хотим. Вы Новгород взяли обманом; ты, Яков, на чем крест целовал Новгороду, ничего не исправил; бояре королевича не выбирали, а если и было какое письмо к вам от кого-нибудь без совету всей земли, то ему верить было нечего». Говорили послы между собою сердито, с бранью, хотели разъехаться. Третьи уговаривали их, чтоб не сердились, и сказали русским послам: «Мы уговаривали шведских послов не поминать о королевиче, потому что это дело уже минулось, и вперед станем их уговаривать, только они упрямятся». Мезецкий отвечал им: «Как им не стыдно говорить о королевиче Филиппе Карлусовиче, да и вам как не стыдно говорить о нем: присланы вы к великому государю Михаилу Феодоровичу для мирного постановления, а не о королевиче Филиппе говорить; услыша такие несхожие слова и помня государей своих приказ, вы шведским послам о таком деле не молчали бы, что они, оставя великие дела, говорят безделье». Говорил это Мезецкий голландским послам с пенями и с вычетом сердито. Поговорив со шведами, третьи объявили русским, что Делагарди с товарищами не станут говорить о королевиче Филиппе, но чтоб русские уступили королю Новгород с пригородами, которые целовали крест королевичу. Мезецкий отвечал, что они пяди земли из отчины государевой не уступят. Третьи продолжали: «Мы станем говорить шведским послам, чтоб они многие меры оставили, а поискали бы, как привести дело к доброму концу; да и вам бы то же сделать».

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Solovev...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла БРЫСИН Андрей Иванович (ок. 1860, дер. Поповка Егорьевского у. Рязанской губ. (ныне с. Октябрьское Коломенского р-на Московской обл.) - окт. 1940, там же), старообрядец (принадлежал к филипповскому согласию), иконописец, владелец собрания рукописных и печатных кириллических книг. С 14 лет обучался иконописанию на Братском дворе в Москве. Занимался иконописанием, участвовал в полемиках, к-рые проводились в Поповке разными старообрядческими толками и правосл. миссионерами, бывал на старообрядческих соборах в Москве. С 1927 г. Б. жил в Москве, в последние годы - в родной деревне, писал иконы. Похоронен в с. Маливе Коломенского р-на. Б. был владельцем небольшого, но ценного книжного собрания, состав к-рого определялся интересами владельца - начетчика-полемиста. В 1965 и 1967 гг. собрание рукописных книг Б. (уменьшившееся из-за продажи рукописей владельцами в 20-50-х гг.) было приобретено у его наследников ОР ГБЛ (совр. РГБ) (Ф. 628. 29 ед. хр.). Собрание содержит списки (в основном XIX в.) и гектографы старообрядческих полемических сочинений (посланий), направленных как против правосл. Церкви, так и против старообрядцев различных согласий. В фонде находятся рукописи, посвященные истории отдельных старообрядческих согласий: список краткой редакции филипповского «Сказания о начатке и происхождении странников», «Повесть об отце и старце Филиппе» - основателе филипповского согласия, филипповское соч. нач. XIX в. «Показание известное о новопроизшедшем мудровании прежде бывшего нашего благорачителя Алексея Яковлевича», многочисленные списки постановлений старообрядческих соборов в Москве, Н. Новгороде, Самаре, Угличе и др. местах. Значительную часть собрания составляют сочинения старообрядцев-беспоповцев: поморцев А. и С. Денисовых, Т. Андреева, федосеевцев Д. Битюковского и С. С. Гнусина , филипповцев И. Алексеева , С. Горшкова, М. Михайлова и др. Образцы старообрядческого учительного красноречия содержатся в Торжественнике 1-й четв. XIX в. Старообрядческая житийная лит-ра представлена списком Жития Корнилия Выгорецкого, составленного поморцем Т. Петровым. В собрании имеются отдельные богослужебные рукописи, а также рукописи канонического и агиографического содержания.

http://pravenc.ru/text/153513.html

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010