О свышнем мире: О мире всего мира: О святем храме сем: О Святейшем Патриархе нашем: О стране нашей и о спасении ея: О великом царствующем граде Москве, граде сем и всяком граде: О еже милостивно нынешнее благодарение за все благодеяния, в минувшем году нам явленные, и мольбу нас недостойных рабов Своих в пренебесный Свой жертвенник прияти и по благосердию помиловати нас, Господу помолимся. О еже благоприятным быти молениям нашим, и простити нам и всем людям Своим все согрешения вольныя и невольныя, в мимошедшем году зле нами содеянныя, Господу помолимся. О еже благословите начало и провождение наступающаго года благодатию человеколюбия Своего; времена же мирныя, благорастворенныя воздухи и безгрешное нам во здравии с довольством житие даровати, Господу помолимся. О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на нас грехов ради наших движимый, Господу помолимся. О еже отгнати от нас все душетленныя страсти и растленные обычаи, страх же божественный всадити в сердца наши ко исполнению заповедей Его, Господу помолимся. О еже обновити дух правый в сердцах наших и укрепити нас в православной вере ревностными к деланию добрых дел и исполнение всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся. О еже низложити все ереси и отступства, и насадити всюду правоверие и благочестие, и обратити всех отступльших от правой веры к познанию истины, и соединить их Святой Своей Православной Церкви, Господу помолимся. О еже избавити Церковь Святую Свою и всех нас от всякой скроби, беды, гнева и нужды и от всех врагов видимых и невидимых, здравием же, долгоденствием и миром, и Ангелов Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся. Заступи, спаси: Пресвятую, Пречистую: Возглас: Яко подобает Тебе: На Бог Господь тропарь, глас 4: Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи,/о Твоих великих благодеяниях на нас бывших,/славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благосердие,/и рабски любовию вопием Ти:/Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе! (дважды). Слава, глас 2:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Тебе бо свойственно есть миловати и спасати нас, Господи Боже наш, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Отпуст: Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистой Своей Матери, предстательством святых Ангелов Хранителей наших, святых славных и всехвальных апостолов, святых славных и добропобедных мучеников и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец. Лик: Господи, помилуй (трижды). Последование молебного пения о умножении любви и о искоренении ненависти и всякой злобы в соединении с параклисом Пресвятой Богородице По обычном начале псалом 142. Ектения великая: Миром Господу помолимся. О свышнем мире... О мире всего мира... О еже очистити нас от грехов и беззаконий наших, иссушающих в нас любовь к Богу и ближним, водрузити же оную силою, действом и благодатию Пресвятаго Своего Духа и вкоренити в сердца всех нас, прилежно Господу помолимся. О еже всеяти в нас и благодатию Пресвятаго Своего Духа вкоренити Своего Новаго Завета заповедь любити друг друга и не себе угождати, но о славе Божией и о созидании ближняго всегда ревновати, Господу помолимся. О еже искоренити в нас ненависть, зависть, злобу и все прочие страсти, братолюбие разрушающия, и нелицемерную любовь всеяти, усердно Господу помолимся. О еже теплую любовь к Богу и ближним в нас благодатию Пресвятаго Своего Духа распалити, и тою все страсти душ и телес наших из корене сожещи, Господу помолимся. О еже искоренити в нас страсть самолюбия, добродетель же братолюбия силою Пресвятаго Своего Духа вкоренити, сердцем сокрушенным Господу помолимся. О еже не любити нам мира и всего, яже в мире, но истинною любовию Бога и славу Его, пользу и спасение ближних возлюбити, и на Небеси уготованная благая присно зрети, и искати сих вседушно, Господу помолимся. О еже принудити нас силою, действом и благодатию Пресвятаго Своего Духа не точию друзей и братий наших, но и врагов истинно любити, и ненавидящим нас благотворити, о них молитися, и о спасении их тщание имети, Господу помолимся. О еже себе всегда внимати, себя окаявати и своя согрешения всегда зрети, себя пред Богом и пред всеми смиряти, брата никогдаже осуждати, но яко самаго себя того любити, силою, действом и благодатию Пресвятаго Духа, Господу помолимся.

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

Иже словом освящающих устне, таже послушающих слова ведущих и извещающих, яко ради честных икон подобне освещаются убо очи зрящих, возводитжеся ими ум к богоразуменью, яко же и божественных ради храмов и священных ссуд и иных святых возложеньих, вечная память. Ведущих яко жезл и скрижали, ковчег и светилник, и трапеза и кадилница пресвятую предписоваше и предвоображаше деву Богородицу Марию, и якож тая убо предвображаху ея, не бысть же она тая, бысть же дева и пребывает по богороженьи дева; и сего ради паче отроковицю тую на иконах пишущих или воображенми сеннопишущих, вечная память. Иже пророчьская виденья яко самое то божественое тая назнаменааше и воображааше ведущих и приемлющих и верующих, якоже пророчьский лик видевше исповедаша, и еже ради апостол и ко отцом пришедшее, писанное же и неписанное преданье держащих и сего ради изображающих сватая и чтущих, вечная память. Разумевающих Моисееви глаголющу: внемлите себе, яко во день, вонже глагола Господь Бог в Хориве на горе, глагол глаголал вы услышасте, подобья же не видесте; и ведущих отвещевати праве: аще видхом чьто, по истине же видехом, яко же громов сын нас научи, еже бе исперва, еже слышахом, еже узрехом, еже видехом очима нашима и руки наша осязаша о словеси животне, и та свидетельствуем, и паки якоже и инии слова уче ници: и ядохом с ним и пихом не преже страсти токмо, но и по страсти и по воскресеньи; и убо разделяти Богом укрепленых еже в закон указанья, еже в благодати ученья и еже во оном убо невидимо, в сей же и видимо и осязаемо, и сего ради виденная же и осязанная образописующих и покляняющихся, вечная память. Пророци яко видеша, апостоли яко же научиша, церковь якоже прият, учители якоже богословиша, вселенная якоже мудрьствова, благодать якоже просия, истина яко же показася, лжа якоже отгнана бысть, премудрость якоже дерзну, Христос якоже настави: тако мудрьствуем, тако глаголем, тако проповедуемъ Христа истиннаго Бога нашего и того святых словесы чтем в писаньях, в разуменьях, в жертвах, в храмех, на иконах; овому убо яко Богу и владыце покланяющеся и чтуще, овех же ради общаго владыки, яко того ближняя угодники чтуще и своистьвное покланянье подающе.

http://azbyka.ru/otechnik/Fedor_Uspenski...

Смиренномудрию убо последует воздержание и спрятанность; тщеславие же, слуга убо есть блуда, дело же гордыни. Смиренномудрие, всегдашния ради спрятанности сноея, во видение достизает, украшает же и душу целомудрием; тщеславие же всегдашняго радп мятежа и смешения помышлений своих от сретения вещей, собирает сокровища скверна и оскверняет сердце. И то паки на естества вещей блудным видением взирает, и ум унражняет в студных мечтаниях. Смиренномудрие же видением духовне спрятавается, и подвижет стяжавшаго к славословию. Да не сравияеши творящих знамения, и чудеса, и силы в мире, с безмолвствующими со разумом. Возлюби праздность безмолвия , паче еже насытити алчущих в мире, и обратити многи языки к поклонению Бога. Лучше бо ти есть себе разрешити от связания греха, нежели свободнти рабви от работы. Лучше ти есть умиритися с душею твоею во единомыелие сущия в тебе троицы, глаголю же тела, и души, и духа, нежели умирявати учением твоим, разстоящихся Григорий бо глаголет, добро есть еже Бога ради возбогословити, лучше же сего есть, еже очистити кому себе Богови. Лучше ти есть косноязычну быти, разумевательну сущу, и искус приемшу, паче еже источати остротою ума твоего аки реку учение. Полезнее ти есть пещися воскресити умерлость души твоея от страстей, в Божественных движением помышлений твоих, нежели воскресити умерших. Мнози силы совершиша, и мертвых воскресиша, и потрудишася еже обратити заблужденных, и сотвориша чудеса велика, и руками их мнози наставишася к познанию Бога, а по сих сами тии, инех оживотворившии, падоша в страсти скверны и мерзостны, и самих себе умертвиша и соблазн мнозем быша, явльшимся от них деянием; занеже еще в недузе бяху души, и не попекошася о здравии душ своих, но предаша себе в море мира сего, еже исцелити душы инех, еще суще сами недужни, и погубиша душы своя от надежды Божия, имже образом рех. Немощь бо чувств не можаше усрестися с пламенем вещей, вмущих обычай разсвирепляти лютость страстей, ниже убо стерпети Еще бо требаваху охранения, глаголю же, еже отнюд не видети жен, и еже не упокояватися, и стяжати сребро, и имения, и начальствовати инеми, и вознестися на неких

http://azbyka.ru/otechnik/Isaak_Sirin/sl...

   Нечто подобное происходит и в христианской жизни. Мы также с начальной верой в истинного Бога, с участием через таинства в Теле Христовом, Церкви, с исповеданием на­шей веры и исполнением заповедей Божиих и тех установлений, которые согласны с нашей традицией, находимся на верном пути к успеху. Но этого успеха, этой цели, результата, то есть того, что для нас является «дипломом», мы еще не получили и не достигли. Ниже мы рассмотрим эту тему — тему успешного осуществления нашей цели.    В прошлой беседе мы говорили с вами о любви Божией и обо всех ее следствиях. На­правленная главным образом на человека она открылась во всей своей полноте, явив отно­шение Бога к нам, людям. А сейчас мы исследуем нашу собственную позицию — какова она после грехопадения и подчинения смерти и тлению, — чтобы можно было правильно дейст­вовать на том поприще, на котором мы находимся, и заслужить Царствие Небесное и спасе­ние. Иными словами, древний тезис познай себя (γνθι σεαυτν) является важнейшим ус­ловием всякой вообще здоровой философии.    Послушаем, что говорит апостол Павел, глубочайший знаток человеческой души, о та­ком самопознании, существо которого после разделения человека с Богом заключено в осоз­нании своего бедственного положения. «Вем, — говорит он, — яко... аз плотян есмь, продан под грех. Еже бо содеваю, не разумею: не еже бо хощу, сие творю, но еже ненавижду, то соделоваю» (Рим. 7:14—15). И продолжает: «Ныне же не ктому аз сие содеваю, но живый во мне грех. Вем бо, яко не живет во мне, сиречь во плоти моей, доброе: еже бо хотети прилежит ми, а еже содеяти доброе, не обретаю. Не еже бо хощу доброе, творю, но еже не хощу злое, сие содеваю» (Рим. 7:17—19). Сей богомудрый врач человеческого существа от­крывает нам и причину этого непроизвольного пагубного движения: «Аще ли еже не хощу аз, сие творю, уже не аз сие творю, но живый во мне грех» (Рим. 7:20).    Таким образом, грех — это «жало смерти» (1 Кор. 15:56), разрушитель всечеловеческого счастья, подоснова осуждения и погибели, сокрушитель всякой гармонии, всякого порядка и благолепия, истребление достоинства, чести и величия того, что Создатель сотворил весь­ма добрым (см. Быт. 1:31).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3418...

Иерей начинает: Благословен Бог наш: Чтец: Царю Небесный: Трисвятое. По Отче наш: Господи, помилуй, 12 раз. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: Псалом 114: Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего, яко приклони ухо Свое мне; и во дни моя призову. Объяша мя болезни смертныя, беды адовы обретоша мя; скорбь и болезнь обретох и имя Господне призвах: О, Господи, избави душу мою; милостив Господь и праведен, и Бог наш милует. Храняй младенцы Господь; смирихся, и спасе мя. Обратися, душе моя, в покой твой, яко Господь благодействова тя: яко изъят душу мою от смерти, очи мои от слез и нозе мои от поползновения. Благоугожду пред Господем во стране живых. Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Таже ектения: Миром Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. О свышнем мире: Лик: Господи, помилуй. О мире всего мира: И прочее до О плавающих: Таже: О еже простити всякое прегрешение вольное и невольное рабом Божиим (имярек) и помиловати их, Господу помолимся. О еже не помянути грехи, от юности и неведения ими содеянныя, но покаяние слезное, воздержание же и трезвение им даровати, Господу помолимся. О еже посетити их благодатию Святаго Духа и исцелити всяк недуг и всяку страсть, в них гнездящуюся, Господу помолимся. О еже благословити доброе намерение рабов Твоих (имярек), обет трезвости ныне приносящих, и содействием Святаго Духа без всякаго препятия его соблюсти, Господу помолимся. О еже избавити от уныния приносящих обет сей и даровати им познание сладости воздержания и радости о Духе Святе, Господу помолимся. О еже оградити их силою Креста Христова и ополчением святых Ангел защитити от всех козней вражиих, и греховныя обычаи искоренити, Господу помолимся. О еже даровати нам теплую любовь к Богу и страждущим ближним, да причастники жизни вечныя будем, Господу помолимся. О еже избавитися имже и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Заступи, спаси, помилуй: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную: Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

http://azbyka.ru/zdorovie/prihodskaja-sh...

После обычного приветствия, радости и готовности отвечать на вопросы Неофита, а не разглагольствовать, в «Предисловии» излагаются общие причины отделения старообрядцев от единения и общения с всероссийской церковью. В массе многословия и повторения одного в того же в «Предисловии» можно различить три главные причины отделения старообрядцев. Это: 1) допущенное исправление старопечатных книг и происшедшие отсюда новшества, изменившие порядок, состав и даже содержание древнерусского богослужения и веры, 2) преследование тех, его отказался от принятия вновь исправленных при патриархе Никоне книг вместо старых и 3) положенные на старообрядцев и на самые обряды осуждения и клятвы на Соборах 1660–1667 годов. «От Никона патриарха и прочих по нём пременишася, приложишася и отложишася древле церковная многая содержания: еже о крестном персты знаменовании, еже о печатовании креста на просфорах, еже о аллилуйя, еже во многих чинах и славословиях и тайнодействиях церковных, еже старопечатные книги отложишася, еже с жестокими клятвами нововводства укрепишася, еже с гонением и мучительством на древне-церковное содержание тая проповедашася» 81 . После изложения причин отделения от церкви следует изложение вероисповедания поморского общества. «Не новины какие затеяхом, не догматы своесмышленные нововнесохом, не за своевольная предания утвержаемся: но готовая древне-православной церкви предания содержим, по готовым священным книгам службу Богу приносим, еже есть, в готовой древле православной церкви пребываем, по божественному Златоусту: церковь есть не стены и покров но вера и житие; не стены церковные, но законы церковные» 82 . «И аще от апостольских времён в нужные случаи во святой Божьей церкви, кроме видимых церквей и священников, такоже и в пустынях пребывающе тако благоугождаху Богу, убо и мы в нужных сих случаях, древне-православные церковные предания соблюдающе, спасение можем получить и святой Божьей церкви не отлучены быть»… Об отношении поморцев к православию в «Предисловии» говорится следующее: «Православно-кафолическую веру исповедуем и все евангельские и апостольские заповедания всеверно приемлем, святоотеческие наказания благоговейно почитаем; святых соборов предания и поучения всепокорно лобызаем; вся таинства церковные, содеваемые по преданию святых апостол и святых отец, всеверно исповедуем и всеговейно приемлем и почитаем; и аще чего за нужными случаями не можем получити, обаче всеверно веруем и желаем и исповедуем и в тех случаях тако пребываем, якоже древле святые во времена нужные пребываху».

http://azbyka.ru/otechnik/Avgustin_Sinaj...

Сих прошений нет в Иовлевском Служебнике и Потребнике Филаретовском, а есть только в Иоасафовском и Иосифовском О еже приити на ню чистителному пресущественыя Троицы действу, Господу помолимся. О еже просветитися нам просвещением разума, и благочестия пришествия ради Святаго Духа, Господу помолимся. О еже прияти ей силу на отвращение всякаго, навета видимых и невидимых враг, Господу помолимся. О еже быти достойну нетленнаго царствия в ней крещаемому, Господу помолимся. О еже быти ему сообразну и приобщителну смертивоскресения Христа Бога 1401 нашего, Господу помолимся. О еже сохранити ему одежду крещения, и обручение Духа не скверно и непорочно во страшный день Христа Бога нашего, Господу помолимся.   О ныне приходящему, имрк. ко святому крещению и спасения 1402 его, Господу помолимся. О явитися чадо 1403 свету и дни, вней крещьшемуся, Господу помолимся. О еже быти тому воде сей бани паки бытия, оставления грехом, и одеяние нетления 1404 , Господу помолимся. О еже услышати Господу Богу нашему глас моления нашего, Господу помолимъся 1405 . О избавитися томуже и нам, от всякия скорби, гнева и нужда, Господу помолимся; Заступи, спаси, помилуй, и сохрани нас Боже своею благодатию; Пресвятую чистую и преблагословеную Владычицу нашу Богородицу, и присно девицу Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим;   Иерей молится молитвою сею втайне.   Благоутробный и милостивый Боже. истязуяй сердца и утробы, и тайная человеческая ведый един. ни бо есть вещь неявленная пред тобою, но вся нага и объявленна пред очима твоима. ведый яже о мне, да не омразиши 1406 мя, ниже лица своего отвратиши от мене. но отложи 1407 ми согрешения вчас сий. презирая человеком согрешения в покаянии. и отмый мне страсть телесную, и скверну душевную. и всего мя освяти всесовершене, силою твоею невидимою, и духовною десницею. да не инем свободу возвещающу, и тую подавая верою совершену, твоим неисчетным человеколюбием. самже яко раб греху неискусен буду; ни Владыко, едине благий же и человеколюбивый, да не возвращуся смирен и посрамлен. но низъпосли ми силу свыше. и укрепи мя к службе предлежащаго таиньства, великого и небеснаго и вообрази Христа твоего, вхотящем порождатися 1408 святым крещением. от моего недостоиньства. и назидай того на основании апостольском и пророческом, и да не разрушиши. и насади его сад истинный, во святей твоей и апостольстей Церкви, и да не отсечеши. яко да предуспевающу тому во благочестии. славится и его ради пресвятое имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веком, аминь.  

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Postn...

Господь Иисус Христос совершил спасение людей Своим жертвенным служением: воплощением, жизнью, проповедью, крестной смертью и прославлением, посредством чего Он облек человека в ризу спасения (Ис, 61, 10), даровал ему в пишу Плоть и Кровь Свою, чтобы вкушающий их имел жизнь вечную ( Ин. 6, 54 ). Для назидания и спасения Искупитель оставил Своим последователям Евангелие; соблюдай его, человек «смерти не имать видети во веки» ( Ин. 8, 51 ). Этими спасительными средствами и плодами могут воспользоваться все люди, если только они этого пожелают. Однако спасение – это длительный постоянный процесс внутренней борьбы и работы над самим собой. Для того, чтобы достичь вечного спасения, христианин в своей земной жизни должен во всем подражать Христу Спасителю, и не только подражать, но и «вообразить» Его в своем сердце. Вместе с тем он непременно должен освободить свою душу от всякой греховной скверны. Хотя во святом Крещении человек и возрождается для жизни вечной, становится новой тварью, однако это еще не значит, что он стал святым – в святости надо утвердиться. Очень часто человек, имея благодатные спасительные средства, все же уходит в сторону от пути Господня. Удалению от Источника жизни – Бога, по учению святителя Тихона Задонского , способствуют три фактора: во-первых, греховная плоть ветхого человека, имеющая в себе «ин закон во удех моих, противу воюющ закону ума моего, и пленяющ мя законом греховным» ( Рим. 7, 23 ) (2:385) [ " Он не иное что, токмо помышления злая зачинает и родит» (3:96)]; во-вторых, прелести греховного мира, которые влекут человека в сторону зла и тем самым приводят к духовному умерщвлению, и, наконец, в-третьих, диавол, который ходит, «яко лев рыкая… иский кого поглотити» ( 1Петр. 5, 8 ) [Может возникнуть вопрос: какие же грехи более всего удаляют человека от Бога? На это святитель Тихон отвечает, что все грехи, даже маловажные, способны обнажить душу христианина и лишить ее общения с Богом. К таким грехам относятся, например, неведение, неосмотрительность, неразумие и т. д. От них, пожалуй, никто не свободен, кроме единого Богочеловека. Но есть грехи, которые полностью овладевают душой человека, подавляют в ней все святое и богоугодное, ожесточают ее и не дают ей возможности искренно раскаяться. Они заграждают вход душе в обители Отца Небесного, а значит – умерщвляют ее. Таких грехов, доставляющих душе смертоносный грех, святой отец насчитывает семь, а именно: «1) гордость, еже есть бесчинное власти и славы желание; 2) лакомство, еже есть безмерное желание внешних благ, еже имети богатство и стяжание; 3) блуд и нечистота, еже есть бесчинное вожделение плотского сквернения или самим делом похоти телесной исполнение; 4) обжорство, или чревоугодие, еже есть безмерное ядение и пития употребления; 5) зависть, еже есть печаль и болезнь сердца о добре ближнего, радость и веселие о зле; 6) гнев, еже есть безмерное желание отмщения; 7) леность или уныние, еже есть студеность (холодность) и нерадение о душевном спасении » (1:3)].

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Maslov/s...

519 Понеже якоже и иныим езыком (от нихже и мы вьзникнухом, на яже всем готове в преподание 520 прострьтую богоначелного света безмерную же и обилную пучину), 521 не чуждии неции наставници беху бозы, едино же всех Начело и к тому вьзвождаху последующиих коегождо езыка свещенноначелствующеи аггелы, Мелхиседека достоит разумети свещенноначелника суща боголюбезнивейшого не иже не сущиих, но воистину сущего вышняго Бога. И бо не просте Мелхиседека богомудрьныи не боголюбезного токмо, но и свещенника нарекоше, 522 яко да ум имущиим яве покажут, яко не токмо сам к воистину сущему Богу вьзвождашесе, 523 кьсему же и иные яко свещенноначелник наставляше на истинно и единно богоначелие возвождения. 4. И сие же твоему свещенноначелничскому разуму да воспоминаем, яко и фараону 524 525 от иже егуптеном наставника аггела, и вавулонскому кнезу 526 от своего, еже всех Промысла и Господства попечителное и властное в видениях возвещашесе; и езыком онем иже воистину Бога угодници наставници беху, 527 воображенных аггельскыих видений изьявления иже аггел близь свещенныим мужем, Даниилу 528 и Иосифу, 529 от Бога аггельми откровенного. Едино бо есть всех Начело и Промысл, 530 и николи же достоит непщевати иудеи убо удостоителне наставнику быти Богоначелию, аггелом же особне – или вькупочьстне, или богопротивне – или богом некоторим наставником быти иныим езыком. Но и слово оно 531 по сей свещенней мысли достойное разумети не яко разделившу Богу с иныими богы или аггелы еже о нас владычество и Израиль езыконачелник и езыководник быти удостоившусе, но яко тому убо единому всех Вышняго Промыслу все чловекы спасителскы иже своих аггел горепростирателныими руковожденми разделившу, единому же потом от всех Израилю на еже сущего Господа светодание и разумение обращшусе. Темже богословие еже убо себе удостоити Израилю в сущего Бога угождение изьявляе, еже «Бысть честь Господня» 532 533 рече. Показуе же еже и тому в равенстве прочиих езык датисе некоему светих аггел в еже тем единое всех Начело разумети, Михаила 534 рече иудейскыие водити люди, яве научавае еже един быти всех Промысл, всех невидимыих и видимыих сил пресущствне превыше седещь, всем же иже коегождо езыка приставленныим аггелом на то, яко на свое начело, последующиих волею 535 елико по силе горевозводещиим.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010