99. Псалом Давида. Хвалебный.    Воскликните Богу, вся земля! Работайте Господу с веселием, входите пред Ним с радостью. Знайте, что Господь – Он есть Бог Наш, Он сотворил нас, а не мы, мы же народ Его и овцы пажити Его. Входите во врата Его с исповеданием, во дворы Его с песнопениями, исповедайтесь Ему, хвалите имя Его. Ибо благ Господь, во век милость Его, и в род и род истина Его. 100. Псалом Давида.    Милость и суд воспою Тебе, Господи! Пою и разумею о пути непорочном: когда придешь ко мне? Я ходил в незлобии сердца моего среди дома моего, Не полагал пред очами моими дела законопреступного, творящих преступление я возненавидел. Не было близко мне сердце строптивое, уклоняющегося от меня лукавого я не знал. Тайно клевещущего на ближнего своего — сего я изгонял; со смотрящим гордо и с ненасытным сердцем – с сим я не ел. Глаза мои (обращены) на верных земли, чтобы сидели они со мною; ходящий непорочным путем – сей служил мне. Не жил внутри моего дома поступающий гордо; говорящий неправду не был прав пред глазами моими. Поутру избивал я всех грешников земли, чтобы истребить из города Господня всех делающих беззаконие.     По 13-й кафисме, Трисвятое. Таже тропари, глас 8:    Оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение, яко помале жизнь моя иждивается, и от дел несть мне спасения. Сего ради молюся: оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение и спаси мя.     Яко Судии предстоящу, попецыся, душе, и страшнаго дне час помышляй, суд бо немилостив есть не сотворшым милости. Возопий убо Христу Богу: Сердцеведче, согреших, прежде даже не осудиши, помилуй мя.    И ныне: Страшнаго Твоего и грознаго, и неумытнаго суда, Христе, во уме прием день и час, трепещу, яко злодей, студа дела и деяния имеяй лютая, яже един аз содеях прилежно. Темже страхом припадаю Тебе, вопия болезненно: молитвами Рождшия Тя, Многомилостиве, спаси мя.    Господи, помилуй (40) и молитва:    Господи Святый, Иже в вышних Живый, и всевидяшим Твоим оком Призираяй на всю тварь. Тебе приклонихом выю души и телесе, и Тебе молимся, Святый святых: простри руку Твою невидимую от святаго жилища Твоего, и благослови вся ны: и аще что к Тебе согрешихом волею и неволею, яко Благ и Человеколюбец Бог прости, даруяй нам и мирная благая Твоя. Твое бо есть, еже миловати и спасати, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

99. Псалом Давида. Хвалебный. Воскликните Богу, вся земля! Работайте Господу с веселием, входите пред Ним с радостью. Знайте, что Господь – Он есть Бог Наш, Он сотворил нас, а не мы, мы же народ Его и овцы пажити Его. Входите во врата Его с исповеданием, во дворы Его с песнопениями, исповедайтесь Ему, хвалите имя Его. Ибо благ Господь, во век милость Его, и в род и род истина Его. 100. Псалом Давида. Милость и суд воспою Тебе, Господи! Пою и разумею о пути непорочном: когда придешь ко мне? Я ходил в незлобии сердца моего среди дома моего, Не полагал пред очами моими дела законопреступного, творящих преступление я возненавидел. Не было близко мне сердце строптивое, уклоняющегося от меня лукавого я не знал. Тайно клевещущего на ближнего своего — сего я изгонял; со смотрящим гордо и с ненасытным сердцем – с сим я не ел. Глаза мои (обращены) на верных земли, чтобы сидели они со мною; ходящий непорочным путем – сей служил мне. Не жил внутри моего дома поступающий гордо; говорящий неправду не был прав пред глазами моими. Поутру избивал я всех грешников земли, чтобы истребить из города Господня всех делающих беззаконие. Слава: По 13-й кафисме, Трисвятое. Таже тропари, глас 8: Оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение, яко помале жизнь моя иждивается, и от дел несть мне спасения. Сего ради молюся: оком благоутробным, Господи, виждь мое смирение и спаси мя. Слава: Яко Судии предстоящу, попецыся, душе, и страшнаго дне час помышляй, суд бо немилостив есть не сотворшым милости. Возопий убо Христу Богу: Сердцеведче, согреших, прежде даже не осудиши, помилуй мя. И ныне: Страшнаго Твоего и грознаго, и неумытнаго суда, Христе, во уме прием день и час, трепещу, яко злодей, студа дела и деяния имеяй лютая, яже един аз содеях прилежно. Темже страхом припадаю Тебе, вопия болезненно: молитвами Рождшия Тя, Многомилостиве, спаси мя. Господи, помилуй (40) и молитва: Господи Святый, Иже в вышних Живый, и всевидяшим Твоим оком Призираяй на всю тварь. Тебе приклонихом выю души и телесе, и Тебе молимся, Святый святых: простри руку Твою невидимую от святаго жилища Твоего, и благослови вся ны: и аще что к Тебе согрешихом волею и неволею, яко Благ и Человеколюбец Бог прости, даруяй нам и мирная благая Твоя. Твое бо есть, еже миловати и спасати, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3798...

с 2 стихами), паремия из Исаии (в сырн. нед. — Иоиля, в Страстную — Иезекииля) и другой прокимен (положенные ныне на 6 часе). Ектения об оглашенных и молитва о них: «Господи вседержителю» обычного содержания с нынешним возгласом; по удалении оглашенных, «от среды 4 нед. поста (Евх. Сим.) до св. пятницы» (Евх.) ектения и молитва о готовящихся ко св. просвещению» — нынешние и 2 молитвы верных «Господи Боже наш…», первая из которых просит Бога, призвавшего нас от многобожия, соблюсти нас в имени Его, освятить во истине и ниспослать щедроты (возглас «Яко Ты еси Бог наш, Бог еже миловати…»), а вторая просит утвердить нас в страхе и укрепить в служении своем (возглас: «Яко благословися…»). Ектения просительная, — и длинная («великая» — Симеон) «3-я молитва или отпуст» «Господи Боже наш, един Благий…» с коленопреклонением (Евх.), в которой, по словам св. Симеона, «упоминается о распятии Спасителя, и о восстании Его, и о вознесении, воссылается прошение, да приидет на нас благодать Божия, да укрепит и освятит нас и вообще испрашивается у Бога все необходимое и полезное», возглас: «Яко Твоя держава…»: (по Евх. пред возгласом: «Заступи, спаси… День весь совершен…» т. е. просительная ектения), «Мир всем». Главопреклонение и молитва его: «Господи Боже наш, седяй на престоле славы и видяй бездны, оком благоутробным на служение наше призираяй, благослови всех нас подклонших Тебе своя главы и вознеси рог наш во благоволении Твоем», возглас: «Буди всесвятое имя человеколюбия Твоего благословенно…», «С миром изыдем», «Господу помолимся» и «заамвонная молитва». (Дрезд.): Благословена слава Господня от места святого Его всегда ныне и присно и во веки веков». (О последней молитве св. Симеон замечает, что ею также «начинается литания»; может быть она здесь заменяла литанию) [ 27 ]. В Великую пятницу на тритекти на ектении о готовящихся ко просвещения после возгласа «Иже ко просвещению главы ваша…» диакон возглашал «Елицы ко просвещению приступите к руковозложению и благословитеся…» и восприемники подводили готовящихся ко крещению детей к патриарху, который стоя на ковре, пред алтарем, благословлял их каждого отдельно и дул на него [ 28 ].

http://predanie.ru/book/72342-tolkovyy-t...

рукоп. доместик), обратясь на запад. кланяясь иерею и «как бы призывая его, как носящего образ Господа»; по входе, сопровождавшемся молитвою, как и ныне: «Вечер и заутра и полудне» и возгласом «Премудрость прости», по св. Симеону на амвоне поются «гимны воскресения» и по Иерус. рукописи со стиха: «Аще беззакония…» поются стихиры одни, а затем другие. При этих гимнах или стихирах совершается каждение по Симеону иереем или диаконом, по Иерус. ркп. диаконом. Псалом заканчивается Слава и ныне. По «Чину» Афонской рукописи вход совершается на «Слава», и возглас «Премудрость прости» делается по окончании стихир (как ныне). Следует прокимен дня, по Сим. «Господь воцарися», ектения «Рцем вси…» (по Иер. ркп., по Симеону «о всех верных, царях и иереях») и малая с возгласом по Симеону «Твое бо есть еже миловати…», по Иер. ркп. «Яко благ…» Затем антифоны малые, названные так, потому что состоят не из целых псалмов, а из 4 стихов. 1-й антифон с припевом Молитвами Богородицы…, стихи пс. 114: Возлюбих, яко… (в Иер. ркп.: Яко приклони ухо…) Милостив и щедр… Благоугожду пред Господем…. Слава и ныне. Малая ектения с возгласом «Яко ты еси Бог наш…» 2-й антифон с припевом «Спаси ны Сыне Божий воскресый из мертвых…», в будни… «во святых дивен сый» стихи пс. 115; Веровах, тем же возглаголах, Аз же смирихся зело. Что воздам Господеви… Чашу спасения прииму… Слава. Единородный Сыне. И ныне. Преславную Божию Матерь. Малая ектения с возгласом «Яко свят еси…» 3-й антифон с припевом «Святый Боже…», стихи пс. 116: Хвалите Господа вси языцы… Истина Господня пребывает… Яко утвердися милость Его на нас… Слава. И ныне. При пении Трисвятого все стоят непокровены. Архиерей трижды благословляет народ с своего места. Затем по Симеону Солунскому ектения «великая» (сугубая?) и «прошения, т. е. Исполним молитву» (просительная ектения). После нее по Иерусалимской рукописи «отпустительный (т. е. тропарь) дня и отпуст». У Симеона Солунского окончание вечерни сложнее. В воскресение после просительной ектении «бывает заамвонная (не в притворе!) лития в умилостивление Бога ко всем верным; по пении воскресных (стихир) постиховно (τν ποστχου) и слава и ныне от иерея бывает протяжное моление (κτενς δησις) и Господи помилуй по обычаю как бы пред гробом Христа и после Услыши ны Боже отпустительный (тропарь) и отпуст.

http://predanie.ru/book/72342-tolkovyy-t...

рукописи со стиха: «аще беззакония»... поются стихиры одни, а затем другие. При этих гимнах или стихирах совершается каждение по Симеону иереем или диаконом, по Иерус. ркп. диаконом. Псалом заканчивается Слава и ныне. По «Чину» Афонской рукописи вход совершается на «Слава», и возглас «Премудрость прости» делается по окончании стихир (как ныне). Следует прокимен дня, по Сим. «Господь воцарися», ектения «Рцем вси»... (по Иер. ркп., по С. «о всех верных, царях и иереях») и малая с возгласом по С. «Твое бо есть еже миловати»..., по Иер. ркп. «Яко благ»... Затем антифоны малые, названные так, потому что состоят не из целых псалмов, а из 4 стихов. 1-й антифон с припевом Молитвами Богородицы..., стихи пс. 114: Возлюбих, яко... (в Иер. ркп.: Яко приклони ухо...) Милостив и щедр... Благоугожду пред Господем.... Слава и ныне. Малая ектения с возгласом «Яко ты еси Бог наш»... 2-й антифон с припевом «Спаси ны Сыне Божий воскресый из мертвых»..., в будни... «во святых дивен сый» стихи пс. 115; Веровах, тем же возглаголах, А же смирихся зело. Что воздам Господеви... Чашу спасения прииму... Слава. Единородый Сыне. И ныне. Преславную Божию Матерь. Малая ектения с возгласом «Яко свят еси»... 3-й антифон с припевом «Святый Боже».... стихи пс. 116: Хвалите Господа вси языцы... Истина Господня пребывает... Яко утвердися милость Его на нас... Слава. И ныне. При пении трисвятого все стоят непокровены. Архиерей трижды благословляет народ с своего места. Затем по Симеону Сол. ектения «великая» (сугубая?) и «прошения, т.е. Исполним молитву» (просительная ектения). После нее по Иерусалимской рукописи «отпустительный (т.е. тропарь) дня и отпуст». У Симеона Солунского окончание вечерни сложнее. В воскресение после просительной ектении «бывает заамвонная (не в притворе!) лития в умилостивление Бога ко всем верным; по пении воскресных (стихир) постиховно ( τω ν ποστχου) и слава и ныне от иерея бывает протяжное моление ( κτενς δησις) и Господь помилуй по обычаю как бы пред гробом Христа и после Услыши ны Боже отпустительный (тропарь) и отпуст.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Skaball...

С другой стороны, при частнейшем рассмотрении последования св. елея в рукописи Парижской Национальной библиотеки нужно иметь в виду и то, что он представляет собою праздничное последование, почему и сам больной, над которым совершалось елеосвящение, называется в чине «празднующим». Отсюда некоторые элементы последования объясняются его праздничным характером. Но так как и в последнем случае все же состав последования и сама схема его брались из чина св. елея, как он обычно совершался над больными, то данное последование св. елея, имея на себе отпечаток праздничного события, в то же время может служить для нас показателем и общей практики греческой церкви. Более же ясно последняя будет видна из самого его изложения. «После того как семь иереев соберутся в храм, в котором должно было совершаться последование, один из них совершает проскомидию и затем предложение хлебов; проскомисуются семь просфор по числу пресвитеров». Перед началом литургии желавший священнодействовать произносил: «Благословен Бог наш», и во время пения следовавшего за сим псалма 50 иерей брал приготовленный сосуд с елеем и вливал немного елея в новую лампаду и произносил: «Господу помолимся. Господи, милостию и щедротами... Твое бо есть еже миловати...» И, произнося этот возглас, зажигал свою светильню. И так по порядку поступали все семь пресвитеров. Затем начиналась литургия. Произносились антифоны и «на малом входе: Благодать приимше... И ныне: Причастницы бывше божественного естества... Трисвятое. Прокимен: Аз рех... Стих: Блажен призираяй на нища... Апостол из послания Иакова (5: 10–16). Аллилуарий: Призри на мя и помилуй мя. Евангелие от Марка (6: 7–13). Причастный: Чашу спасения». Если же последование это совершается в празднуемый день великого святого, особенно же в день св. Феодора, поминаемого в первую субботу четыредесятницы, или в Лазарево воскресение, то сперва совершается последование дня, а затем и от семи пресвитеров. При этом должно знать, что прокимен и апостол иереями произносятся.

http://azbyka.ru/otechnik/Venedikt_Alent...

Оставиша волею всяко веселие и упитание и покой мира сего и изволиша скорбети и плакати; Быша прежде смерти всегда мертви плотию, имуще телеса изъсохша и язвы небрегоми и возсмердеша; не милующе отнюдь телеса своя, но яко в чюжих телесех страждуще. Истниша 100 бо святии телеса своя и искупиша тленным телом нетленный живот, и бесконечный покой, и Царство Небесное, емуже несть конца. И всякое зельство 101 и горесть претерпеша душа их, и всяко томление и злострадание подъяша телеса их; темже и всякоя ораматы и сладости сладчайши получиша, источник, источающ сладость и благоухание Духа Святаго, и светлости, и радости исполнишася, и обретошася райстии жители, и со аггелы ликоствующе. Сице святии пострадаша и сице прияша противу трудов своих. Сим образом тесношественым проидоша вси святии, иже от всего века плоть и кровь Царствия Божия наследити не может, ниже тля нетление наследует. Нигдеже убо похваляет Божественое Писание питающаяся и веселящаяся, святых мужей похвала и ублажение – в бесконечныя веки. Сам убо Господь рече во Еваггелиих: «Внидите ускими враты, яко пространная врата и широк путь вводяй в пагубу» 102 , и «многими скорбьми подобает нам внити во Царство Небесное» 103 , и «нужницы восхищают его» 104 , «в терпении вашем стяжите душа ваша» 105 , и «претерпевый до конца, той спасется 106 » о Христе Исусе, Господе нашем, емуже слава, со Отцем и со Святым Духом, ныне, и присно, и вовеки веков. О еже претерпевати скорби 107 Рече Господь: «Иже хощет по мне итти, да отвержется себе и возмет крест свой и последует мне» 108 . Еже себе отврещися есть еже безмилостивно себе напастем предати и ничтоже имети себя, но якоже иному страждущу, и тако имети ся. Якоже бо кто отвержется друга, аще и биенна видит его, аще нетязаема или на смерть ведома, не болит о нем, ниже предстоит, ниже помогает ему. Тако хощет и нас Бог, аще и ранимся, или сожизаемся, или умираем, не уклонятися, ниже миловать себе, но яко не имуще ничтоже обще души с телом, тако имети ся и предавати себе напастем, и бедам, и прочим мукам о правде и истине и о исповедании Христове.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Диакон: Господу помолимся: Лик: Господи помилуй. Священник молитву: Безначальне, вечне, святе святых, Единороднаго Твоего Сына низпославый, исцеляющаго всякий недуг, и всяку язю душ и телес наших, низпосли Святаго Твоего Духа, и освяти елей сей, и сотвори и помазующемуся Твоему рабу имярек, в совершенное избавление грехов его в наследие Царствия Небеснаго. Ведомо буди, яко нецыи молитву убо сию даже до зде токмо глаголют, с возглашением: Твое бо есть еже миловати: Нецыи же даже до конца глаголют: Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящым Тя, даяй избавление грехов, святым Твоим отроком Иисусом Христом: паки рождей нас от греха: просвещаяй слепыя, исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй: паки изведый нас от тьмы и сени смертныя, глаголяй сущым во узах: изыдите, и сущым во тьме, открыйтеся. возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнележе нас ради на земли явился есть, и с человеки поживе: приемшым Тя дал есть власть чадом Божиим быти: банею паки бытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя. понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ креста Его, во еже быти нам Христову стаду, Царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие, якоже дал еси моисею угоднику Твоему, и самуилу возлюбленному Твоему, и иоанну избранному Твоему, и всем во всяком роде и роде благоугодившым Тебе: сице сотвори и нас быти служителей новаго Твоего завета над елеем сим, егоже усвоил еси честною кровию Христа Твоего да совлекшеся мирских похотей умрем греху, и поживем правде, облекшеся в него помазанием освящения, хотящаго елеа навестися. Буди Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда Царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное. да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски: и да приимутся в вечныя Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Колика бо зла претерпе от иудеи нас ради грешных? И 599 не точию не прогневася на ня, но и моляшеся за них Отцю, глаголя: Отче, отпусти им грех сей. И вси же 600 святии, сим путем шествовавше, обретоша благодать, еже не точию не воздааху зла оскорбившим, но и благо им творяху, и моляхуся о них, и покрывааху недостатки их, радующеся о исправлении их 601 , егда в чувство зол своих 602 прихождаху, и любовию и милование тех наказовааху. Пятый помысл печалный Не мал есть нам подвиг на дух скорбный, понеже вметает душу в погибль и нечаяние. И аще скорбь человеческа 603 от человек 604 будет, благодушно претерпевати подобает и за оскорбивших молитися, якоже и преже реченно бысть, ведяще известно, яко не без Божия промысла 605 вся нам случаются, и вся на ползу посылает нам Бог и на спасение душам нашим, аще и в настоящее время не мнится нам полезно, но послежде известится, яко тако полезно есть, яко же Бог строит, а не яко же мы хощем. Сего ради не подобает человеческими соотводитися помыслы, но вседушно веровати, яко всевидящее Божие око вся 606 зрит, и без Его воли ничто же может быти нам, и ради милости своея сия посылает нам, да искусившеся в сих и претерпевше венчаны будем от Него, понеже без искушений 607 никтоже венчан бысть когда. Того ради о сих всех благодарение Господеви возсылати, яко 608 Благодавцу и Спасителю нашему. Уста бо присно благодаряще 609 благословение 610 приимут от Бога, и в сердце благодаряще впадает благодать, глаголет святый Исаак. Сохранятижеся от роптания на оскорбивших, понеже убо той же глаголет: вся немощи носит Бог человеку, присно же ропщуща не терпит, аще не покажет его. Подобает же имети нам скорбь полезну, еже о гресех с надежею благою к Богу покаянием, ведяще известно, яко несть грех побеждаяй человеколюбие Божие, но 611 вся пращает кающимся и молящимся. Сия убо скорбь с радостию размешена бывает и ко всякому благу усердна сотворяет человека и ко всякой болезни терпелива. Скорбь бо 612 по Бозе, рече апостол, покаяние во спасение неотложно содевает.

http://azbyka.ru/otechnik/Nil_Sorskij/ni...

МОЛИМ ТЯ, Всеблагий Создателю наш, помяни немощь естества нашего и еже от врага на всякий час бедственное поношение и попрание, несомое нами, призри благосердием на неизбывныя скорби и болезни, чрез все время живота нашего находящия на ны, наипаче же ужас и страх в час исхода смертнаго, и прости милостивно вся прегрешения усопшим рабом Твоим ( имена), и упокой я во обителех, яже обещался еси уготовати веровавшим в Тя, Господи, и имена их в книзе животней неизгладимо напиши, телеса же совоздвигни в день, воньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованиям. Несть убо, Господи, рабом Твоим смерть, но преставление от печальнейших на сладостнейшая. Аще бо и зело болезнен есть исход наш от телесе сего и страшен воистину час явления нашего пред неподкупным судом Твоим, обаче от труда и скорби на упокоение и радость преходим; и от суеты и мятежа к непрестающему видению славы Твоея возводимся. ЕЙ, ГОСПОДИ, молим Тя, аще что согрешихом пред Тобою волею или неволею, вся прости: нам ли, до времене оставльшимся, онем ли, от жития сего преставльшимся; и сим убо свободу от всяких уз и покой сладкий ныне даруй, нам же зде сущим конец благий в покаянии и мире подаждь. Ты бо еси Бог наш, Бог миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. ГОСПОДИ ИИСУСЕ ХРИСТЕ, пребезначальнаго Отца собезначальне Сыне и Слове, неизреченнаго ради милосердия Твоего, все смотрение о спасении человеческом прекрасне исполнивый, и неразрешимыя смерти узы расторгнувый; приведый Себе о нас непорочное заколение, и Тело Твое пречистое и всякаго греха неприкосновенное за ны давый в жертву, и страшным сим и неисповедимым священнодействием живот вечный нам даровавый; во ад сшедый и во тьме и сени смертней седящим Божественный восход чрез воскресение показавый: Ты, Господи Иисусе Христе, Отца Вышняго Сыне возлюбленный, присносущныя славы Царю, услыши нас, молящихся Тебе, и упокой души от века усопших рабов Твоих, отец и братий, сестр и матерей, праотец и праматерей наших и прочих сродников по плоти, паче же присных по вере, и раба Твоего ( имя), о немже память творим ныне. Яко в Тебе всех держава, и рукою Твоею содержиши вся концы земли: Ты един еси рода смертнаго и безсмертнаго Содетель, лета измеряяй живым и времена уставляяй смерти; низводяй во ад и паки возводяй; Сам убо, Христе, Владыко живых и мертвых, Спасителю наш и Надеждо всех, благоволивый приимати молитвенная воздыхания рабов Твоих, услыши нас, смиренных, и упокой душу раба Твоего ( имя) в селениих праведных, во обителех света, идеже непрестанная радость зрящих Твоего Лица неизреченную славу, идеже немолчное славословие приносится Тебе, со безначальным Твоим Отцем и Всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=117...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010