Возглас: «Яко святится имя твое и прославится царство твое, Отца и Сына и Святого Духа, и ныне и присно и в веки веком». И по «аминь» глаголет един от ту сущих святитель малым гласом, елико слышать предстоящим святителем и отвещавать, диаконства сия: «Миром Господу помолимся. О свышнем мире и о спасении душ наших. О мире всего мира, благостоянии, святых Божьих церквах, и о совокуплении всех Господу помолимся. О архиепископе нашем, имярек, священства, заступления, пребывания, мира, здравия и спасения, и о делах руки его 2317 Господу помолимся. О (имярек) ныне поставляемом 2318 епископе и спасения его Господу помолимся. Яко да человеколюбец Бог нескверно и неблазньно святительство ему дарует, Господу помолимся. О благоверных и богохранимых. 2319 О граде сем и всяком граде. О избавиться нам от всякой скорби. Заступи, спаси. Пресвятую, чистую, преблагословенную». И сим реченным, святитель, имея на поставляемого 2320 версе руку лежащу, молится сице: «Господи Боже наш, за еже не мощи человеческому естеству Божества понести существо, твоим смотрением подобострастны нам учителя уставив, твой предрожащих 2321 престол 2322 , в еже приносить тебе жертву, ты Господи, и сего явленного строителя святительской благодати створи быть подобника тебе, истинному Пастырю, положиша душу свою о овцах твоих, наставника слепым, свет сущим во тьме, наказателя безумным, светильника в мире, яко да устроит душа вверенные ему в настоящем житии, предстанет судищу твоему непосрамлен и великую мзду приимет, юже уготовал еси пострадавшим о благовестии евангелия твоего». Возглашение: «Твое бо есть миловать и спасать, Боже наш, и тебе славу воссылаем Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веком». И по «аминь» взимает евангелие и полагает на святую трапезу, и тако возлагает поставляемому омофор [и] возглашает 2323 : «Достоин» 2324 , всем же предстоящим и поющим тожде трижды. Таже поставляемого 2325 целует сам поставивый его и прочие епископы. И обычному поминанию свершаемому, всходят к седалищу, и седает новопоставленный съ десной страны святителя, выше иных, «мир всем» глаголет на Апостоле и первее иных честного тела и крови Христовых причащается, и тако 2326 и поставльшему и иным подает.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Pavlov...

радуйся, сердце свое во обитель Духа Святаго уготовавый. Радуйся, преподобне Варнаво Гефсиманский, пастырю богомудрый и преславный чудотворче. Кондак 4 Бури искушений обители многолюдней избегая, в Гефсиманский скит вселился еси, отче преподобне, в безмолвии житие проводити желая и с Богом невозбранно беседовати, за вся люди Спасителю мира молитвы вознося и поя Ему песнь: Аллилуия. Икос 4 Слышавше о богоугодном житии твоем, преподобне, прихождаху к тебе от всех концев земли Российстей ближнии и дальнии, их же ты с любовию принимая, руководствовал еси ко спасению. Темже старец твой схимонах Григорий вручи тебе две просфоры, глаголя: сим питай алчущих – словом и хлебом, тако хощет Бог, и благослови тя на подвиг старчества и священства. Мы же, прославляюще укрепившаго тя Господа, радостно тебе вопием: Радуйся, во обитель святую Богом призванный; радуйся, благословение старцев на путь иноческий получивый. Радуйся, образе истиннаго послушания; радуйся, иноков обители преподобнаго Сергия украшение. Радуйся, бдение и молитву возлюбивый; радуйся, от страстей себе подвигами очистивый. Радуйся, кротостию и смирением всех удививый; радуйся, Христовых заповедей делателю непорочный. Радуйся, спасения хотящим усердно послуживый; радуйся, яко притекающих к тебе с любовию принимал еси. Радуйся, ищущим спасения душевнаго благий помощниче; радуйся, яко многих к вере истинней привел еси. Радуйся, преподобне Варнаво Гефсиманский, пастырю богомудрый и преславный чудотворче. Кондак 5 Бооготечней звезде лучами благодати люди российския озаряющей подобен явился еси, угодниче Божий, егда образа монашескаго и священства сподобился еси, и от того часа многих к Солнцу Правды Христу приводил еси словом благодатным и примером жития твоего, еже все посвящено бысть служению Богу и ближним. И якоже видеша тя людие у престола храма Божия за всех и за вся Спасителю мира молящася, сице и ныне возноси молитвы твоя о Церкви Святей, Отечестве нашем и о всех чтущих тя и поющих Богу: Аллилуия. Икос 5 Видевше людие православнии ангельское житие твое, отче Варнаво, смирения твоего глубину, кротость, любовь нелицемерную, милование к скорбящим, болезней благодушное терпение, воздержание и велия дары духовныя, удивишася и прославиша Человеколюбца Бога, даровавшаго им таковаго заступника и утешителя. Сего ради и мы, любовию побуждаеми, похвальная песнопения тебе приносим и молитвенно тя на помощь призываем:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Ведомо буди, яко нецыи молитву убо сию даже до зде токмо глаголют, с возглашением: Твое бо есть еже миловати: Нецыи же даже до конца глаголют: Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящим Тя, даяй избавление грехов, Святым Твоим Отроком Иисусом Христом; паки рождей нас от греха, просвещаяй слепыя, и исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй; паки изведый нас от тьмы и сени смертныя; глаголяй сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. Возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнележе нас ради на земли явился есть и с человеки поживе; приемшим Тя дал есть власть чадом Божиим быти; банею пакибытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя. Понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ Креста Его, во еже быти нам Христову стаду, царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам, Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие; якоже дал еси Моисеови угоднику Твоему, и Самуилу возлюбленному Твоему, и Иоанну избранному Твоему, и всем, во всяком роде и роде благоугодившим Тебе; сице сотвори и нас быти служителей Новаго Твоего Завета над елеем сим, егоже усвоил еси Честною Кровию Христа Твоего; да совлекшеся мipckux похотей, умрем греху, и поживем правде, облекшеся в Него помазанием освящения хотящаго елеа навестися. Буди, Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное, да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски; и да приимутся в вечныя Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания. Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=763...

Оставиша волею всяко веселие и упитание и покой мира сего и изволиша скорбети и плакати; Быша прежде смерти всегда мертви плотию, имуще телеса изъсохша и язвы небрегоми и возсмердеша; не милующе отнюдь телеса своя, но яко в чюжих телесех страждуще. Истниша 100 бо святии телеса своя и искупиша тленным телом нетленный живот, и бесконечный покой, и Царство Небесное, емуже несть конца. И всякое зельство 101 и горесть претерпеша душа их, и всяко томление и злострадание подъяша телеса их; темже и всякоя ораматы и сладости сладчайши получиша, источник, источающ сладость и благоухание Духа Святаго, и светлости, и радости исполнишася, и обретошася райстии жители, и со аггелы ликоствующе. Сице святии пострадаша и сице прияша противу трудов своих. Сим образом тесношественым проидоша вси святии, иже от всего века плоть и кровь Царствия Божия наследити не может, ниже тля нетление наследует. Нигдеже убо похваляет Божественое Писание питающаяся и веселящаяся, святых мужей похвала и ублажение – в бесконечныя веки. Сам убо Господь рече во Еваггелиих: «Внидите ускими враты, яко пространная врата и широк путь вводяй в пагубу» 102 , и «многими скорбьми подобает нам внити во Царство Небесное» 103 , и «нужницы восхищают его» 104 , «в терпении вашем стяжите душа ваша» 105 , и «претерпевый до конца, той спасется 106 » о Христе Исусе, Господе нашем, емуже слава, со Отцем и со Святым Духом, ныне, и присно, и вовеки веков. О еже претерпевати скорби 107 Рече Господь: «Иже хощет по мне итти, да отвержется себе и возмет крест свой и последует мне» 108 . Еже себе отврещися есть еже безмилостивно себе напастем предати и ничтоже имети себя, но якоже иному страждущу, и тако имети ся. Якоже бо кто отвержется друга, аще и биенна видит его, аще нетязаема или на смерть ведома, не болит о нем, ниже предстоит, ниже помогает ему. Тако хощет и нас Бог, аще и ранимся, или сожизаемся, или умираем, не уклонятися, ниже миловать себе, но яко не имуще ничтоже обще души с телом, тако имети ся и предавати себе напастем, и бедам, и прочим мукам о правде и истине и о исповедании Христове.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Колика бо зла претерпе от иудеи нас ради грешных? И 599 не точию не прогневася на ня, но и моляшеся за них Отцю, глаголя: Отче, отпусти им грех сей. И вси же 600 святии, сим путем шествовавше, обретоша благодать, еже не точию не воздааху зла оскорбившим, но и благо им творяху, и моляхуся о них, и покрывааху недостатки их, радующеся о исправлении их 601 , егда в чувство зол своих 602 прихождаху, и любовию и милование тех наказовааху. Пятый помысл печалный Не мал есть нам подвиг на дух скорбный, понеже вметает душу в погибль и нечаяние. И аще скорбь человеческа 603 от человек 604 будет, благодушно претерпевати подобает и за оскорбивших молитися, якоже и преже реченно бысть, ведяще известно, яко не без Божия промысла 605 вся нам случаются, и вся на ползу посылает нам Бог и на спасение душам нашим, аще и в настоящее время не мнится нам полезно, но послежде известится, яко тако полезно есть, яко же Бог строит, а не яко же мы хощем. Сего ради не подобает человеческими соотводитися помыслы, но вседушно веровати, яко всевидящее Божие око вся 606 зрит, и без Его воли ничто же может быти нам, и ради милости своея сия посылает нам, да искусившеся в сих и претерпевше венчаны будем от Него, понеже без искушений 607 никтоже венчан бысть когда. Того ради о сих всех благодарение Господеви возсылати, яко 608 Благодавцу и Спасителю нашему. Уста бо присно благодаряще 609 благословение 610 приимут от Бога, и в сердце благодаряще впадает благодать, глаголет святый Исаак. Сохранятижеся от роптания на оскорбивших, понеже убо той же глаголет: вся немощи носит Бог человеку, присно же ропщуща не терпит, аще не покажет его. Подобает же имети нам скорбь полезну, еже о гресех с надежею благою к Богу покаянием, ведяще известно, яко несть грех побеждаяй человеколюбие Божие, но 611 вся пращает кающимся и молящимся. Сия убо скорбь с радостию размешена бывает и ко всякому благу усердна сотворяет человека и ко всякой болезни терпелива. Скорбь бо 612 по Бозе, рече апостол, покаяние во спасение неотложно содевает.

http://azbyka.ru/otechnik/Nil_Sorskij/ni...

МОЛИМ ТЯ, Всеблагий Создателю наш, помяни немощь естества нашего и еже от врага на всякий час бедственное поношение и попрание, несомое нами, призри благосердием на неизбывныя скорби и болезни, чрез все время живота нашего находящия на ны, наипаче же ужас и страх в час исхода смертнаго, и прости милостивно вся прегрешения усопшим рабом Твоим ( имена), и упокой я во обителех, яже обещался еси уготовати веровавшим в Тя, Господи, и имена их в книзе животней неизгладимо напиши, телеса же совоздвигни в день, воньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованиям. Несть убо, Господи, рабом Твоим смерть, но преставление от печальнейших на сладостнейшая. Аще бо и зело болезнен есть исход наш от телесе сего и страшен воистину час явления нашего пред неподкупным судом Твоим, обаче от труда и скорби на упокоение и радость преходим; и от суеты и мятежа к непрестающему видению славы Твоея возводимся. ЕЙ, ГОСПОДИ, молим Тя, аще что согрешихом пред Тобою волею или неволею, вся прости: нам ли, до времене оставльшимся, онем ли, от жития сего преставльшимся; и сим убо свободу от всяких уз и покой сладкий ныне даруй, нам же зде сущим конец благий в покаянии и мире подаждь. Ты бо еси Бог наш, Бог миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. ГОСПОДИ ИИСУСЕ ХРИСТЕ, пребезначальнаго Отца собезначальне Сыне и Слове, неизреченнаго ради милосердия Твоего, все смотрение о спасении человеческом прекрасне исполнивый, и неразрешимыя смерти узы расторгнувый; приведый Себе о нас непорочное заколение, и Тело Твое пречистое и всякаго греха неприкосновенное за ны давый в жертву, и страшным сим и неисповедимым священнодействием живот вечный нам даровавый; во ад сшедый и во тьме и сени смертней седящим Божественный восход чрез воскресение показавый: Ты, Господи Иисусе Христе, Отца Вышняго Сыне возлюбленный, присносущныя славы Царю, услыши нас, молящихся Тебе, и упокой души от века усопших рабов Твоих, отец и братий, сестр и матерей, праотец и праматерей наших и прочих сродников по плоти, паче же присных по вере, и раба Твоего ( имя), о немже память творим ныне. Яко в Тебе всех держава, и рукою Твоею содержиши вся концы земли: Ты един еси рода смертнаго и безсмертнаго Содетель, лета измеряяй живым и времена уставляяй смерти; низводяй во ад и паки возводяй; Сам убо, Христе, Владыко живых и мертвых, Спасителю наш и Надеждо всех, благоволивый приимати молитвенная воздыхания рабов Твоих, услыши нас, смиренных, и упокой душу раба Твоего ( имя) в селениих праведных, во обителех света, идеже непрестанная радость зрящих Твоего Лица неизреченную славу, идеже немолчное славословие приносится Тебе, со безначальным Твоим Отцем и Всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=117...

Хор: «Господи, помилуй» (трижды). Священник лицом к молящимся читает молитву:    «Господи Иисусе Христе, Боже наш, истинный и живый Путю, состранствовати мнимому Твоему отцу Иосифу и Пречистей Ти Деве Матери во Египет изволивый, Луцe и Клеопе во Еммаус спутьшествовавый! И ныне смиренно молим Тя, Владыко Пресвятый, и рабом Твоим сим Твоею благодатию спутешествуй. И якоже рабу Твоему Товии Ангела Хранителя и наставника посли, сохраняюща и избавляюща их от всякаго злаго обстояния видимых и невидимых врагов и ко исполнению заповедей Твоих наставляюща, мирно же, и благополучно, и здраво препровождающа, и паки цело и безмятежно возвращающа, и даждь им все благое свое намерение ко благоугождению Твоему благополучно в славу Твою исполнити. Твое бо есть еже миловати и спасати нас, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне, и присно, и во веки веков». Хор: «Аминь». Священник дает молящимся целовать Крест и кропит их святой водой: «Да благословит вас Господь от Сиона и узрите благая Иерусалима во вся дни живота вашего, и да исправит путь ваш в мире, в славу Святаго Своего Имене. Аминь».    Отпуст обычный дневной.    Если молебен совершается на Литургии, то к дневному причастну присоединяется второй причастен: «Весть Господь пути непорочных, и достояние их в век будет. Аллилуиа». Чтение же молитвы, целование Креста и кропление святой водой совершается по заамвонной молитве. Отпуст бывает обычный литургийный. Чин благословения хотящым по водaм плыти    Священник начинает обычным возглaсом: «Благословен Бог наш...»    Чтец: «Царю Небесный...», Трисвятое по «Отче наш...», «Господи, помилуй» (12 раз), «Слава, и ныне», «Приидите, поклонимся» (трижды) и псалом 120-й. Диакон произносит великую ектению: «Миром Господу помолимся» до прошения: «О плавающих...», к которому присоединяет особые прошения:    «О еже милостиву, благоуветливу и благопременительну быти к рабом Своим (рабу Своему), нами ныне молящымся, и простив им вся согрешения, вольная и невольная, и благословити водное путешествие их, Господу помолимся».

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

И что много глаголю? Никто же тощь помощи верою к тебе пришед! Аще и многа глаголати начну твоя чюдеса и исправлениа, постигнет мя лето, поведающа и ничто же могуща постигнути . Твоего величства достойно похвалити. Но поелику достижно, просим и молим: Не забуди, но поминай стадо, иже твоими учении (и) многыми труды стяжал еси, — яко архиерей пречестный, небесный гражданин и въ плоти аггел, преподобным и праведным единожитель; иже смирением своим превысокый и учением пребогатый, иже обуреваемым въ гресех тихое пристанище, скръбящим милостивное утешение, слепым вождь, старости жезл, скорый всем заступник. И что много глаголю? Всем всяк по апостолу быв, да всех Христови приведеши и с дерзновением в день он да речеши Владыце своему: Се аз и дети, еже ми еси дал! Кто бо толику в таковом сану кротость и незлобие стяжа, якоже ты, отче, был еси? Злословящему бо тебе и оклеветающему епископу, тихий увещатель того безумию быв, и долготръпением своим того пакы к любви приводиши, и вместо ратника друга устраяеши. И от сего тебе познати бяше яве, чий ученик и кому подражатель бяше. Но яко рекшему: “Будите милостивии яко отец ваш небесный щедр есть!” (Лк. 6: 36) и: “Да навыкнут всии, на кого очи Господни призирают!” (Притч 15: 3) Точию на кроткаго, и смиренаго, и трепещущаго моих словес, господине, есть глаголющее, кроток бо и милостив, отче, къ всем был еси, всех яко отец любляше, о всех попечение имяше , всех яко свой уд миловааше, всем полезная свершая, всем душевныя струпы обязааше, и всем целителный пластырь к тех съгнитию прилагааше, и всех маслом милованиа помазааше. Не бо сребру или злату стяжатель, отче , был еси, но вместо сих доброе имение стяжав , Глаголю же, прежде всех начало премудрости, страху господню, научився и любовь к Богу и къ всем человеком нелицемерну стяжав, к сим же простоту телесную и душевное незлобие и въздръжание от всех, иже долу влекущих, бдение, пост, молитву и веру несуменну, и слезы, и съкрушение сердца. Егоже ради речеся: “Сердце съкрушенно и смеренно Бог не уничижит”. Что ж е противу сему от Бога възмездие приат? Лукавых бесов от человек отгнания и недугом исцеления, слепым прозрения, хромым хождения, прокаженным очищения, расслабленым стягнутия , слукым исправлениа, лишеным ума с Богом целомудрие, пачеже рещи по Иову: “Ухо глухым и око слепым, и нога хромым”. Всяческы был еси, темже всех Христови привел еси [xliii] .

http://bogoslov.ru/article/1250151

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша. Тропарь, Глас 4 Творче и Создателю всяческих, Боже, дела рук наших, ко славе Твоей начинаемая, Твоим благословением спешно исправи, и нас от всякаго зла избави, яко един всесилен и Человеколюбец. Кондак, Глас 3 Скорый в заступление и крепкий в помощь, предстани благодатию силы Твоея ныне, и благословив укрепи, и в совершение намерения благаго дела рабов Твоих произведи: вся бо, елика хощеши, яко сильный Бог творити можеши.   Благослови, Господи, и помоги мне совершить начинаемое мною дело, во славу Твою. Благодарение за всякое благодеяние Божие Тропарь, глас 4-й Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе. Кондак, глас 3-й Твоих благодеяний и даров туне, яко раби непотребнии, сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе, благодарение по силе приносим, и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: слава Тебе, Боже Всещедрый. Слава и ныне: Богородичен Богородице, христианом Помощнице, Твое предстательство стяжавше раби Твои, благодарно Тебе вопием: радуйся, Пречистая Богородице Дево, и от всех нас бед Твоими молитвами всегда избави, Едина вскоре предстательствующая. О путешествующих Тропарь, глас 2 Путь и истина сый, Христе, спутника Ангела Твоего рабом Твоим ныне, якоже Товии иногда, посли сохраняюща, и невредимых, к славе Твоей, от всякаго зла во всяком благополучии соблюдающа, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче. Кондак, глас 2 Луце и Клеопе во Еммаус спутешествовавый, Спасе, сшествуй и ныне рабом Твоим, путешествовати хотящим, от всякаго избавляя их злаго обстояния: вся бо Ты, яко Человеколюбец, можеши хотяй. Молитва Господи Иисусе Христе Боже наш, истинный и живый путю, состранствовати мнимому Твоему отцу Иосифу и Пречистей Ти Деве Матери во Египет изволивый, и Луце и Клеопе во Еммаус спутешествовавый! И ныне смиренно молим Тя, Владыко Пресвятый, и рабом Твоим сим Твоею благодатию спутешествуй. И якоже рабу Твоему Товии, Ангела Хранителя и наставника посли, сохраняюща и избавляюща их от всякаго злаго обстояния видимых и невидимых врагов, и ко исполнению заповедей Твоих наставляюща, мирно же и благополучно и здраво препровождающа, и паки цело и безмятежно возвращающа; и даждь им все благое свое намерение ко благоугождению Твоему благополучно в славу Твою исполнити. Твое бо есть, еже миловати и спасати нас, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем и со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. О болящих Тропарь, глас 4-й

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=682...

чтен. 1842 г., ч. 2, стр. 354). Еще яснее изображает такое притрепетное состояние духа преп. Исайя Отшельник: «Если сердце твое ненавидит грех и отвращается всего того, что представляет повод ко греху, и ты с благоразумием, употребивши насилие, удалишься от того, что увлекает тебя ко греху, и от души будешь молить Творца своего, чтобы Он помог тебе ни в чем не прогневлять Его, и, простершись пред Ним, будешь со многими слезами просить так: «Твое есть Господи, еже миловати; избави мя, Господи, от врагов моих: ибо я так немощен, что, без помощи Твоей, не могу избежать рук их». Если ты таким образом молишься, тщательно стараясь не огорчать руководствующих тебя к Богу: то это происходит от естества нового Адама, Иисуса Христа (Христ. чтен. 1847 г., ч. 4, стр. 347). 2 . Живейшее чувство своей греховности и соединенное с сим непрерывное сокрушение или печаль, яже по Бозе, наше покаяние нераскаянно во спасение соделывает ( 2Кор.7:10 ). «Будем внимательны к тому, – говорит св. Лествичник, – чтобы совесть не перестала обличать нас, не вследствие чистоты, но как бы приведенная в изнеможение нашими грехами. Признак разрешения нашего в грехопадении – всегдашнее признание себя должниками Богу» сл. 5). «Когда ум отрешится от всякой надежды на видимое в мире сем, – говорит св. Исайя Отшельник – тогда сие будет признаком того, что грех в тебе умер». – «Когда ум отрешится, тогда и преграда, которая находилась между им и Богом, уничтожится» (Христ. чтен. 1826 г., ч. 21, стр. 138). 3 . Испытав на себе пагубнейшие следствия пороков, и в свете правды и святости Божьей увидев всю мерзость их перед Богом, раскаявшийся исполняется непримиримой ненависти и омерзения ко греху. Такое расположение души служит признаком примирения её с Богом. «Когда душа несомненно удостоверяется, что Бог отпустил ей грехи?» – вопрошает Василий Великий , и отвечает: «Если усмотрит себя в расположении сказавшего: неправду возненавидих и омерзих». ( Пс.118:163 ) (Тв. св. отц. 1847 г, т. 9, стр. 219). «Ежели сердце твое в полной мере возненавидело грех , – утверждает св.

http://azbyka.ru/otechnik/Arsenij_Minin/...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010