103) Окруженные деревянною оградой два деревянные креста без надписей. 104) Окруженные железною решеткой четыре деревянных креста с надписью на одном из них: „Под сим крестом покоится тело Казанского мещанина Ермолая Васильевича Хомутова, скончавшегося 1866 года августа 11 дня; жития его было 55 лет от рождения”. 105, 109 и 110) Кресты без надписей. 106) Окруженные деревянною оградой семь деревянных крестов с надписью на первом „Под сим крестом погребено тело раба Божия купеческого брата Ефима Ивановича Судакова; жития его было 45 лет». На другом: „Под сим крестом погребено тело усопшего раба Божия Казанского купца Ивана Петровича Судакова, скончавшегося 23 марта 1883 года; жития его было 42 года». На третьем: „Под сим крестом погребено тело раба Божия Казанского купца Петра Судакова, скончавшегося 27 июня 1866 года, жития его было 47 лет». На остальных крестах нет надписи. 107) Окруженные деревянною оградой шесть деревянных крестов без надписей. 108) Крест с надписью: „Здесь покоится тело Казанской мещанки Марии Григорьевны Коровиной; скончалась 1877 г. мая 29 дня. Господи, приими дух её с миром». 111) Крест с надписью: „Под сим крестом покоится тело раба Божия Казанского цехового Василия Григорьева Разумова, скончавшегося 1 апреля 1886 года; жития его было 67 лет». 112) Крест с надписью: „Под сим крестом погребено тело Губернской секретарши Ольги Феодоровны Турчаниновой, скончавшейся 1876 года декабря 20 дня; жития её было 65 лет». 113) Окруженные деревянною оградой два деревянных креста с надписью на 1-м: „Под сим крестом похоронен Казанский гражданин Григорий Иванович Зюзин, жития его было 70 лет, скончался 13 декабря 1882 года». На 2-м: -„Серафима Андреевна Зюзина; скончалась 1888 года 26 августа, на 58 году от рождения». 114, 118, 119 и 125) Кресты без надписей. 115) Опоковый пирамидальный без креста памятник с надписью вокруг: „Под сим камнем погребена девица Анна Егоровна Мазова, скончалась на 26 августа в 4 часа утра 1876 г. от рождения ей было ровно 15 лет; Господи, упокой во Царствии Небесном рабу твою. Милое чадо! Умоли Господа Бога, чтобы не лишил нас соединиться мне с тобою».

http://azbyka.ru/otechnik/Nikanor_Kamens...

Свидетельствует же о сем и Прокл 243 константинопольский патриарх, святого Иоанна Златоустог о ученик, яко святый апостоли, с величайшей воистину охотою и с множайшим веселием, на сие божественное священнодействие время отлагающе, стояху прилежно, выну памяти оных Господних словес: сие есть тело мое и прочая… сие творите в мое воспоминание… ядый мою плоть, и пияй мою кровь, во мне пребывает, и аз в нем. Чесо ради и сокрушённым духом тощие Божие моляще благоутробие, паче же от иуде и эллин новокрещённых сим благодати тайнам приучаху. Зри противниче, се яко святым апостолом законодавец Иисус Христос о вечери тайней творити заповедал; тако они и твориша, верующе теми Христовыми словесы пресуществлению быти, выну бо они не иных коих вымышленных от человек словес, но сих Господних: сие есть тело моё и сие творите в моё воспоминание памятни быша 244 и от иудеев и эллин новокрещённых сим благодати тайнам приучаху, по оной им от Христа заповеди: шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святого Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. За сим кратко явлю и древних святых восточных отцев, яко тии Христовыми словесы: приимите, ядите и прочая… вероваху пресуществлению быти. От них же, во-первых, творцев святые литургии полагаю. Святый Василий Великий творец святый литургии и книзе 6 о Святем Дусе, в главе 27 сице пишет: несть мы довольны словесы апостолом и Евангелием, воспоминаемыми во освещении, но прежде и послежде (то есть Господних глагол, ими же пресуществление бывает) глаголем иная, яко велию силу к тайне имущую. И зде учитель сей глаголет о том, еже которые мудрствовати, что точию едиными Христовыми словесы 245 без всяких молитв литургию подобает совершати, и оно их мудрование он отрицает. И прежде тех Господних словес: приимите, ядите и прочая… и послеже глаголемая в литургии нужда суть, яко велию силу к тайне имущая быти утверждает. А не о том сей святый пишет, еже бы та Христова словеса, яко на вечери тайней, тако и ныне не быша сильна пресуществление совершати, но о оном зде ничего же вещает; зане он и сам верова Христовыми словесы пресуществлению быти, а не иными, и того ради и постнические своея книги во 2 части во главе 167 о еже, ким извещением подобает причащися тела и крове Христовы, то есть, что о том известит нам, яко есть тело и кровь Христова, ему же мы причащаемся, о том светло извещает сице: извещение же (о том) сотворяет вера глагол Господних рекшего: се есть тело мое 246 еже за вы даемое, сие творите в мое воспоминание. Зри, правоверные: како святый Василий сам верова и прочим явлет, якоже Христос на вечери тайней постанови, а не иначе; глаголет бо: от глагол Господних, иже рече: се есть тело мое, еже за вы даемое вера (человеку) сотворяет извещение. Кое? сие, яко теми Господними словесы хлеб в тело, а вино в кровь Христову пресуществляется.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Belokur...

Приведенные мысли о почитании креста высказывались и в других посланиях. Так, в параллель к мысли, что отрицание крестного знамения есть действие антихриста, можно привести из послания к князю следующее место для сравнения: К князю, ст. 1335,1–8: антихристова безакониа тайники, враги креста Христова не токмо деянием теснаго пути его, имже причастници бываем страстем Христовым, и смерти его съобразованию съпротивостоятеле, якоже и вси по плоти мудрствующеи, но и самого образа крестнаго, яко и бесове ненавидят. К Симону Будному, ст. 1295, 22–27: и паки другое знамение в вас оного противника вызнаваем, еже незнаменовати вам лица Христовым знамением крестным, якоже изначала приат от святых апостол съборная церковь . Отрицание крестного знамения есть печать антихриста: Там же, ст. 1336,37–1337,6: ничтоже бо ино таковии творят, разве знаменаша себе и запечатлешася печатию антихристовою, еяже дает на челе и на десней руце, якоже пишет в откровении Иоан апостол богословеснейший. Тако бо сказа великий таиник пришествиа Спасова преподобный Ефрем Сирин знаменание печати противника оного быти сие, еже незнаменатися кому образом животворящаго креста, имже знаменахуся вси святии. Там же, ст. 1295,27–34: и ест действо в вас прелестника печати, къторую дает на челе и на десней руце, якоже сказует великий таиник Спасова пришествиа, Ефрем Сирин , и ини мнози богоноснии отци, иже все вернии предпочитаху всюду и знаменаются, и хвалятся крестом Христовым. Крестное знамение – отличительный признак христиан: Там же, ст. 1335,18–21: сим знаменающеся, христиане разнъствуют от неверных, да не всегубитель коснется пръвородным их помыслом. Там же, ст. 1298,35–36: сим знаменанующеся, христиане разнствуют от неверных. Постыдиться крестного знамения – постыдиться самого Христа, и равносильно отречению от Христа: Там же, ст. 1336,19–37: по плоти мудрствующеи срам вменяют си, еже исповедати Христа распята, темже и знамениа его отбегают. Истинною же веровавши ми не безчестие, но слава Христовы силы крест. Иже бо, рече, постыдится мене, сиречь еже по человечеству житиа и страданиа, и сын человеческий постыдится его, когда приидет в славе Отца своего. Тожде пострадати, имут, рече, словес его преобидници, еже ест евангельскаго учениа. Аще бо сам Господь знаменание смирениа своего и еже в немощи силу непобедиму крест нарече, иже ест верен в всех словесех своих, явленно отпадение веры ест и гордости сатанскиа оглаголание отметающих Христово знамение.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных Господу помолимся. О благоприятной погоде, об изобилии плодов земли и о временах мирных Господу помолимся. О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их Господу помолимся. О плавающих, путешествующих, болящих, страждущих, плененных и о спасении их Господу помолимся. О еже освятитися водам сим силою, и действием, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся. Об освящении этой воды силой, и действием, и наитием Святого Духа Господу помолимся. О еже снизходити на воды сия очистительному Пресущныя Троицы действу Господу помолимся. О пришествии на эти воды очистительного действия Сверхсущественной Троицы Господу помолимся. О еже дароватися им благодати избавления, благословению Иорданову силою, и действом, и наитием Святаго Духа Господу помолимся. О даровании им благодати избавления, благословения Иордана силой, и действием, и наитием Святого Духа, Господу помолимся. О еже сокрушитися сатане под ногами нашими вскоре и разоритися всякому совету лукавому, движимому на ны, Господу помолимся. Да будет сокрушен сатана под ноги наши вскоре и разрушится всякий злой умысел, направленный на нас, Господу помолимся. Яко да Господь Бог измет нас от всякаго навета и искушения сопротивника и достойны соделает обещанных благ Господу помолимся. Дабы Господь Бог избавил нас от всякого навета и искушения противника и соделал достойными обещанных благ, Господу помолимся. О еже просветитися нам просвещением разума и благочестия, наитием Святаго Духа Господу помолимся. О просвещении нас светом знания и благочестия наитием Святого Духа, Господу помолимся. О еже низпослати Господу Богу благословение Иорданово и освятити воды сия Господу помолимся. Дабы ниспослал Господь Бог благословение Иордана и освятил эти воды, Господу помолимся. О еже быти воде сей освящения дару, грехов избавлению, во исцеление души и тела и на всякую пользу изрядную Господу помолимся. Дабы стала эта вода освящения даром, от грехов избавлением, для исцеления души и тела и для всякого полезного дела пригодной, Господу помолимся.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/svyatoe-b...

Напоследок довлеет нам на утверждение, яко по многократном Златоустовом речении и общем православныя веры исповедании невозможно глаголати, дабы все погибло, сии речь ко спасению нам нуждное, Христом преданное, кровию Его стяжанное, седмочисленное таинство церковное, верных в живот вечный раждающее и со Христом примиряющее и соединяющее; между тайнами же превосходительнейшая тайна тело и кровь Христова под видом хлеба и вина. А у тебе, раскольниче, давно уже все погибло; того ради сам на ся сказываешь, яко сын еси погибельный и уд Христов быти не могущий; и что есть твоея веры основание и утверждение, аще не сие, во еже веровати, яко же все погибло и ничего не осталось верным исперва от Христа к спасению преданнаго? Како убо посему может быти твоя вера старинная, аще не благодати Божия, в старину при Христе и апостолех и после апостолов веруемыя, лишенна? Того ради явственно есть, яко твоя вера не от Христа, ниже от апостол взятая, последовательно не старинная, но новая, Христом и апостолами не проповедуемая, но паче Христу и апостолом противная, еще же самая прелесть диавольская: понеже сие едино утверждает, еже несть, сии речь, несть Церкви, несть священства, несть таин божественных и прочая; а еже есть, сего не являет, ниже объявити может. На таковое же коварство посмотрим, что Златоуст святый на Павлово к Ефесеом послание в беседе 13 глаголет: «аще отъимеши личину и обнажиши обличие, узриши прелесть: прелесть бо се есть, егда еже что есть, не является, но еже не есть показуется; сице и приумышления бывают». Дозде Златоуст. Толк сим златоглаголивым словесем там же на берегу написаны словеса: «сицевая прелесть у еретиков». Твоея же раскольническия веры каков, аще не таковый же плод прелестный, бесовский, злоковарный, не на том, еже есть, но на том, еже несть, всячески спасение утверждающий? Что есть крайнее наше спасение и вечный живот? Сам Христос во Евангелии велегласно воплит, глаголя: ядый мою плоть, и пияй мою кровь, во Мне пребывает и Аз в нем, имать живот вечный, и Аз воскрешу его в последний день ( Иоан. 6, 56. 54 ); отлучающимся и не причащающимся таковаго пренебеснаго и крайне душеспасительнаго брашна и пития вси жилы потрясает, глаголя: аще не снесте плоти Сына человеческаго и не пиете крове Его, живота не имате в себе ( Иоан. 6, 53 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Arsenij_Maceev...

Первие, Святый Дух, яко обещестил еси и не довольна того силу и благодать сотворил еси без твоего указу. Второе, святии апостоли, иже имут сести на обоюнадесяти престолех, еже чрез правила их дерзаеши повелением своим. К тому же лики святых седьми Вселенских соборов и прочих святых отец, еже исправили и утвердили не преступати, со страшным запрещением, еже: „Аще кто убавит или прибавит» и прочее. Тако же и благочестивые царие и великия князи, иже уставили и укрепили православныя преданыя законы, еже имут святыя церкви на воспоможение святых апостол и святых отец правилом, еже твое веление разори и ни во что же вмени... Сего ради и Бог остави тя и оставити имать, аще не покаешися и не возвратиши взятое от Божиих церквей, паки и грамот еже прежде тебя бывших во святых церквах и во святых монастырех не утвердиши и от возхищения священных вещей не удержишися» 9, л. 249 – 250). Интересное развитие тема посмертного суда получила в челобитной Никона царю 1663 г.: когда патриарха Никона обвинили в убийстве и избиении людей Ивана Сытина, Никон потребовал от царя справедливого суда над обидчиками 12). При обращении к царю Никон только в начале называет его «великим государем», когда объясняется с ним по делу Сытина; но как только переходит к упрекам в адрес царя и обвинениям в нарушении данной им при поставлениии Никона в патриарха клятвы защищать священство и Церковь , ни разу не называет государя по имени и не титулует. Отсутствие прямых обращений к царю создает эффект незримого присутствия адресата рядом с адресантом, поэтому обращения к царю, высказанные Никоном в виде серии однородных сказуемых, звучат особенно резко и свидетельствуют о высоком эмоциональном напряжении «говорящего»: «Попомни свое обещание во святей велицей церкве на избрании нашем пред Богом, и пред святою Богородицею, и святыми Его ангелы, и всеми святыми Его, каково обещание дал еси нам пред всем священым собором и пред всем сигклитом своим, что было тебе чрез Божественыя святыя Его заповеди евангельския и святых апостол и святых отец правила ни во что священое не вступатися; еже ныне творишь и над нами неправды великия, клеветников, врагов Божиих, слушаешь и в слух клевету их приемлешь, еще же и всех чинов людей в грех вводишь, еже в патриарше крестовой.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Мнози в них и святых писаний опаснии ведателие. Мнози и в разсуждениях благоискуснии смотрители Быша. И толико мнози, яко обители оныя правлению своими настоятельми довлеющии. И не токмо обители, но и на высочайшия архиерейския престолы отцы соловецтии избираеми бяху. Мнози и словесныя мудрости наказания причастницы от сочиненых ими повестей показуются. От сих есть и Герасим Фирсов, муж доволнаго учения, иже во время Никона патриарха новопреданий слово о крестном знамении, еже на лицах, сочинив, добрейшее мудрости своея изображение по себе остави. От сего вышеозначенный Игнатий мудрости воду, яко губа, почерпе, иже вся олонецкия и каргополския страны в православия догматех стояти утверди и непроходимыя пустынныя дебри благочестивыми насади жительми. Таково бяше преподобных отец саждение, таковый многоблагоплодный сад, таковое благорасленное древо, при водах Божиих законов насажденное. Темже и лист его во время великобурнаго искушения не отпаде, но зрелыя плоды и целы благосадителю воспослашася. Како же воспослашася, послушайте. Егда убо древлепрореченное время приспеваше, абие Никон в патриаршеския дворы вхождаше. Тогда пророчество вышеявленнаго Елеазара сбывашеся, яко Никон патриаршескими одеждами облагается, иже, прием высочайший престол, великаго смущения и мятежа церковь , великих озлоблений и бед люди, великаго ягруса и колебания всю Россию исполни. Непоколебимыя церковныя пределы поколебав, недвижныя благочестия уставы предвигнув, соборныя святых отец клятвы прерва и яже в сокровищи сердца новостей посеяния возиме, сия в церковь непреподобне внести умысли: еже треми знаменатися перстами, еже пятьми благословляти, еже крестом двочастным просфиры печатати, еже аллилуия трегубити во псалмоглаголании, еже пять просфир в проскомидии имети, еже коленопреклонений во святыя посты в церкви не творити, еже на коленах стоящим в прежеосвященней и вечер 50-й молитися и прочая безчисленная чинов же и уставов пременения. Увещав царя и сигклит и собра вся архиереи на собор, овыя ласканием, овыя царским страхом к своему намерению привлече. Непокорившихся же, узами, темницами, ранами и заточеньми озлоби и горчайшими смертьми настоящаго жития лиши. И повеле печатати книги с вышеозначенными нововнесении и тыя всюду по странам Российския державы разсылати и всякую службу молитвословия по оным совершати. Коим повсюду разсылаемым, во вся митрояолия, грады, страны, монастыри, села и веси, и во всех парахиях каждому священников раздаваемым, никто же обретеся противу стоящ, никто же оныя новшества возражающ, ни един от великих монастырей и градов мало постоя, страху царскаго указа вся поколеблющу, кроме Павла, добляго епископа Коломенскаго, и великоревностнаго протопопа Аввакума, в самое первособория время сия возразивших, и прочих малых. Но вси книги новопечатныя, и не хотяще, прияша и службы, по оным новодействующе, совершаху.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Понеже былие смертъное здравие душевное предуготовляеть в нетленнем веце. Якоже он благоговейный инок, иже въсхоте врачевати своя грехы в тленнем семь веце, прииде к некоему и велику и духовному врачю: «Имаши ли, – рече, – у себя былие, иже можеть грехы исцелити?» И рече врачь: «Ей, честный отче!» Отвеща же инок: «И какова суть былиа она?» И рече к нему врачь: «Възыди на гору, сиречь, в пустыню, възми корень духовный, еже есть Христа ради нищета и худость, и събери си листвие, еже есть алчьба и жажда, и приими миро ливаново, еже есть смирение и страх божий, и другое миро индийское валан, еже есть целомудрие и чистота, и миро халван, еже есть болящим служение, и еже от них бываемые о тебе теплые молитвы. И истолъци все вкупе в ступе послушаниа, подсей их ситом – твоим чистым и благым житием, и вложи их в чистый горнець в себе, и влей в него воду духовной любве, и вжигай пламень божественого желанна под горнецемь сердца твоего, и егда свариши их добре, вычерпи их лжицею, твоею тихостию и безмолвием, и вкуси их духовными обычаи и не възвратися въспять в вся дни живота своего». 1 Такова суть былия, еже грехы исцеляют! Помолим же ся и мы, еже и нашим душам напитатися такового врачеваниа молитвами Пречистая Богородица и всех святых. Аминь. Слово на новоявльшуюся ересь новогородскых еретиков, глаголющих, яко не подобаеть кланятися иже от рук человечьскых сътвореным вещем. Зде же имать сведетельство от божественых писаний, яко и в ветхом законе покланяхуся иже от рук человечьскых сътвореным вещем, их же Господь Бог повелел есть в славу свою сътворити: ныне же паче подобаеть покланятися иже от рук человечьскых сътвореным вещем, сиречь святым иконам и честному и животворящему кресту и прочим божественымь и освященым вещем, их же повеле Господь Бог нашь Иисус Христос в славу свою творити Мнози убо от еретичьствующих, паче же иже ныне в роде нашем, прельстившимся новогородцкых еретиков, иже безумие и неистовне немало божественую и апостольскую церковь смутиша, и многа вносяща жидовьскаа учениа.

http://azbyka.ru/otechnik/Iosif_Volotski...

Наипачиже тогда лучши, ибо призовет праведныя поставити я одесную себе рещи: приидите благословении Отца Моего, наследите Мое Царствие. Зриши ли и сей глагол, яко глаголет, еже «до» 362 вместо «всегда»? Подобие и еже: седи одесную мене, донжеже положю враги Твоя подножие ногама Твоима. Глаголет зде Отецъ к Сыну: «Седи о десную страну Мою, Дóндеже положю враги Твоя под ногама Твоима». Еже «дондеже», не глаголет е за конец времене, но за еже «всегда» имети враги Своя подножие ногу Сына Своего возлюбленнаго. И во ином месте глаголет: Аз есмь Бог ваш, Дóндеже состареетеся. Убо отнеле же состареемся, не будет ли Бог наш? И зде еже «дондеже» лежит вместо «всегда», и иная. И Исайа глаголетъ: се, Дева во чреве приимет и родит Сына. Ныне Дева без познания мужа не праздна будет и родит Сына. Без истления Бога-Слова рождшую. Глаголет творец: «Величаем Богородицу, яже роди Бога-Слова без истления и разрушения девства своего». Ибо не роди человека нага, без божества, но роди Самого Сына Божия, Иже не преложи естество божества воплотився, – Бога. Еже убо «бог» имя глаголют Отцы быти знаменительное действа. Ибо от «фео» 363 , еже «зрю» или «теку», Феос, сиречь Бог. Вся бо зрит не усыпаемое око Божие, и везде есть, и вся исполняет. Или от 364 , еже «жгу», Феос, сиречь Бог, огнь бо попаляяй есть. Слова 365 . «Слова» же Сына Божия глаголет Евангелист Иоанн: в начале бе Слово, и Слово бе к Богу, и Бог бе Слово. Глаголется же «Слово» за безстрастное рожества, и яко устремися и устремляется якоже от ума великаго Отца, бездетно и неразлучно. И инако – за известительное, яко извещает хотения Отца, и яко есть образ Отца, Иже роди его, и яко предел Отца, – «предел» бо слово глаголется. Видяй бо Мя, виде Отца. И Сын есть краткое показание естества Отча. Ибо слово молчащи 366 есть рождение все Отчее. Слово же Божие несть без ипостаси, но ипостасное: несть слово произносительное, но самосовершеное, живое и ипостасное, все от всего подобное Отцу и Уму, и Бог совершен. Сего великаго Ума и Слова священный Дионисий глаголет юродство и безсловесие, яко суть вящшии от всякаго помышления и глаголания.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

патриарх Никон детально описал сцену посмертного суда над царём и перечислил «судей», пред которыми престанет государь, много лет своими деяниями оскорблявший Церковь : «Тако и на тя от всехъ родов имут собратися. Первие, Святый Дух, яко обещестил еси и не довольна того силу и благодать сотворил еси без твоего указу. Второе, святии апостоли, иже имут сести на обоюнадесяти престолех, еже чрез правила их дерзаеши повелением своим. К тому же лики святых седьми Вселенских соборов и прочих святых отецъ, еже исправили и утвердили не преступати, со страшным запрещением, еже: „Аще кто убавит или прибавит“ и прочее. Тако же и благочестивые царие и великия князи, иже уставили и укрепили православныя преданыя законы, еже имут святыя церкви на воспоможение святых апостолъ и святых отецъ правилом, еже твое велние разори и ни во что же вмени... Сего ради и Бог остави тя и оставити имать, аще не покаешися и не возвратиши взятое от Божиих церквей, паки и грамот еже прежде тебя бывших во святых церквах и во святых монастырех не утвердиши и от возхищения священных вещей не удержишися» 9, л. 249–250). Интересное развитие тема посмертного суда получила в челобитной Никона царю 1663 г.: когда патриарха Никона обвинили в убийстве и избиении людей Ивана Сытина, Никон потребовал от царя справедливого суда над обидчиками 12). При обращении к царю Никон только в начале называет его «великим государем», когда объясняется с ним по делу Сытина; но как только переходит к упрёкам в адрес царя и обвинениям в нарушении данной им при поставлении Никона в патриарха клятвы защищать священство и Церковь , ни разу не называет государя по имени и не титулует. Отсутствие прямых обращений к царю создаёт эффект незримого присутствия адресата рядом с адресантом, поэтому обращения к царю, высказанные Никоном в виде серии однородных сказуемых, звучат особенно резко и свидетельствуют о высоком эмоциональном напряжении «говорящего»: «Попомни свое общание во святй велицей церкв на избрании на//шем пред Богом, и пред святою Богородицею, и святыми Его ангелы, и всми святыми Его, каково общание дал еси нам пред всм священым собором и пред всмъ синклитом своим, что было теб чрез Божественыя святыя Его заповди евангельския и святых апостолъ и святых отецъ правило ни во что священое не вступатися; еже нын творишь и над нами неправды великия, клеветников, врагов Божиих, слушаешь и в слух клевету их приемлешь, еще же и всхъ чинов людей в грхъ вводишь, еже в патриарше крестовой.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/ep...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010