Чиновник предназначен только для архиерейского богослужения, Служебник и Требник — только для священнослужителей: иереев и диаконов. Даже не имея ни одной из перечисленных книг, не надо отказываться от желания совершать домашнее богослужение. Имеется много изданий отдельных церковных служб, богослужебных сборников и т. д. Многие церковные песнопения приведены в различных молитвенниках, в частности в «Православном молитвослове», изданном Московской Патриархией, и в церковных календарях. Как пособие, годное и для домашнего богослужения, можно использовать 1–й том «Настольной книги священнослужителя», из которого можно сделать необходимые выписки. Для мирянина удобнее и доступнее сборник «Всенощное бдение. Литургия», неоднократно переиздававшийся в ряде епархий. На основании имеющихся и полученных на время книг следует создавать личные или семейные богослужебные пособия . Для домашнего богослужения можно выработать несколько схем, более полных и более кратких, основанных на сложившейся в настоящее время богослужебной практике приходских храмов. Эти схемы отражают постепенность вхождения мирянина в богослужение, наличие у него тех или иных книг, пособий, условий и времени и т. д. На примере начала всенощного бдения покажем, как может соотноситься строй церковного и домашнего богослужения. Существо праздника и воскресного дня сильнее всего выражается во всенощной, или, говоря на языке церковного устава, во Всенощном бдении — службе, весьма изменчивой по составу своих молитвословий, а потому и наиболее трудной для отправления при слабом знакомстве с богослужением. Она состоит из двух частей: вечерни и утрени, объединенных общим начальным возгласом священника: «Слава Святей, и Единосущной, и Животворящей, и Нераздельной Троице всегда, ныне и присно и во веки веков». Мирянин же, равно как и диакон, любое богослужение и молитвословие начинает прошением: «Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас». После начального возгласа или начального прошения поется «Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. Приидите поклонимся и припадем Ему».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=687...

Про­ки­мен, ал­ли­лу­и­а­рий и при­ча­стен – пре­по­доб­но­го. Апо­стол и Еван­ге­лие – пре­по­доб­но­го (ря­до­вые чте­ния пе­ре­но­сят­ся на чет­верг 19 ян­ва­ря). При­ме­ча­ние. Ес­ли в честь прп. Ев­фи­мия Ве­ли­ко­го со­вер­ша­лась по­ли­е­лей­ная служ­ба (без все­нощ­но­го бде­ния): По вхо­де – тро­па­ри и конда­ки: В хра­ме Гос­под­ском и Бо­го­ро­ди­цы – тро­парь хра­ма, тро­парь пре­по­доб­но­го. «Сла­ва» – кондак пре­по­доб­но­го, «И ныне» – кондак хра­ма. В хра­ме свя­то­го – тро­парь хра­ма, тро­парь пре­по­доб­но­го; кондак хра­ма. «Сла­ва» – кондак пре­по­доб­но­го, «И ныне» – «Пред­ста­тель­ство хри­сти­ан…». Про­ки­мен, ал­ли­лу­и­а­рий и при­ча­стен – пре­по­доб­но­го. Апо­стол и Еван­ге­лие – дня и пре­по­доб­но­го. 1 Ср.: Ми­нея-Ян­варь. Ки­ев, 1893. Л. 238. 2 Ка­нон Бо­го­ро­ди­цы за­им­ству­ет­ся из до­пол­ни­тель­ной ча­сти Ок­то­и­ха (глас 8й: «Ко­лес­ни­це­го­ни­те­ля фа­ра­о­на…») или же из Ча­со­сло­ва или Сле­до­ван­ной Псал­ти­ри (глас 8й: «Во­ду про­шед…»). Диа­кон: Востаните! Лик: Господи, бла­го­сло­ви! Свя­щен­ник, изоб­ра­жая ка­ди­лом крест пе­ред пре­сто­лом: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице все­гда, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Свя­щен­но­слу­жи­те­ли в ал­та­ре: Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Хри­сту Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Са­мо­му Хри­сту, Цареви и Богу нашему. Приидите, поклонимся и припадем Ему. За­тем со­вер­ша­ет­ся пол­ное каж­де­ние хра­ма при пе­нии из­бран­ных сти­хов пред­на­чи­на­тель­но­го псал­ма 103. По Уста­ву по­сле каж­де­ния при пе­нии 2й по­ло­ви­ны 103 псал­ма свя­щен­ник, стоя с непо­кры­той го­ло­вой пе­ред Цар­ски­ми вра­та­ми, дол­жен чи­тать све­тиль­нич­ные мо­лит­вы. На прак­ти­ке, од­на­ко, мо­лит­вы чи­та­ют­ся во вре­мя мир­ной ек­те­нии, а при слу­же­нии од­ним свя­щен­ни­ком без диа­ко­на — опус­ка­ют­ся Лик: Бла­го­сло­ви, ду­ше моя, Господа. Благословен еси, Господи. Господи, Боже мой, возвеличился еси зе­ло. Благословен еси, Господи. Во исповедание и в велелепоту облеклся еси. Благословен еси, Господи. По­сре­де гор пройдут воды. Дивна де­ла Твоя, Господи. Вся премудростию сотворил еси. Слава Ти, Господи, сотворившему вся.

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-02-...

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Господи, помилуй. (3 раза) Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых, помилуй и спаси мя, яко Благ и Человеколюбец. Аминь. Молитвы утренней трапезы (05:15-09:00) Молитвы утренней трапезы Время совершения: 05:15-09:00 Перед утренней трапезой Очи всех на Тя, Господи, уповают, и Ты даеши им пищу во благовремении: отверзаеши Ты щедрую руку Твою и исполняеши всякое животно благоволения. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Господи, помилуй. (3 раза) Благослови. Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, благослови ястие и питие рабом Твоим, яко свят еси всегда, ныне, и присно, и во веки веков, аминь. По окончании трапезы Благодарим Тя, Христе Боже наш, яко насытил еси нас земных Твоих благ! Не лиши нас и Небеснаго Твоего Царствия, но, яко посреде учеников Твоих пришел еси, Спасе, мир дая им, прииди и к нам и спаси нас. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Господи, помилуй. (3 раза)  Благослови. Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь. Час первый (07:00-09:00) Час первый Время совершения: 07:00-09:00 Приидите, поклонимся Цареви нашему, Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему, Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. Псалом 100  Милость и суд воспою Тебе, Господи. Пою и разумею в пути непорочне, когда приидеши ко мне? Прехождах в незлобии сердца моего посреде дому моего. Не предлагах пред очима моима вещь законопреступную: творящыя преступление возненавидех. Не прильпе мне сердце строптиво, уклоняющагося от мене лукаваго не познах. Оклеветающаго тай искренняго своего, сего изгонях: гордым оком, и несытым сердцем, с сим не ядях. Очи мои на верныя земли, посаждати я со мною: ходяй по пути непорочну, сей ми служаше. Не живяше посреде дому моего творяй гордыню, глаголяй неправедная, не исправляше пред очима моима. Во утрия избивах вся грешныя земли, еже потребити от града Господня вся делающыя беззаконие.

http://azbyka.ru/chaso-slov/home/

Господи, помилуй ( 40 раз, с тремя поклонами в начале ). Слава, и ныне: Господи, помилуй ( 12 раз ). Слава, и ныне: Окончание утрени Утверди, Боже, святую православную веру, православных христиан во век века. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем. ( Поклон .) Слава ( поклон ), и ныне: ( поклон ). Господи, помилуй. ( Трижды .) Господи, благослови. ( Поклон .) Воскресый из мертвых, Господи Иисусе Христе Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, святых славных и всехвальных апостол, преподобных и богоносных отец наших, святаго ( празднуемого в этот день ) и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь. Многолетие Великаго Господина и Отца нашего ( имярек ), Святейшего Патриарха Московскаго и всея Руси [и господина нашего (высоко)преосвященнейшаго ( имярек ), митрополита или (архи)епископа ( титул )], отцев наших духовных и вся православныя христианы, Господи, сохрани их на многая лета. Час первый 43 Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. ( Поклон. ) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. ( Поклон. ) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. ( Поклон. ) Псалом 5 Глаголы моя внуши, Господи, разумей звание мое. Вонми гласу моления моего, Царю мой и Боже мой, яко к Тебе помолюся, Господи. Заутра услыши глас мой, заутра предстану Ти, и узриши мя. Яко Бог не хотяй беззакония, Ты еси; не приселится к Тебе лукавнуяй, ниже пребудут беззаконницы пред очима Твоима. Возненавидел еси вся делающия беззаконие, погубиши вся глаголющия лжу; мужа кровей и льстива гнушается Господь. Аз же множеством милости Твоея, вниду в дом Твой, поклонюся ко храму святому Твоему, в страсе Твоем. Господи, настави мя правдою Твоею, враг моих ради исправи пред Тобою путь мой. Яко несть во устех их истины, сердце их суетно, гроб отверст гортань их, языки своими льщаху. Суди им, Боже, да отпадут от мыслей своих; по множеству нечестия их изрини я, яко преогорчиша Тя, Господи. И да возвеселятся вси уповающии на Тя, во век возрадуются, и вселишися в них; и похвалятся о Тебе любящии имя Твое. Яко Ты благословиши праведника, Господи, яко оружием благоволения венчал еси нас.

http://azbyka.ru/voskresnaya-sluzhba-dly...

прот. Владимир Успенский Вместо предисловия Христианское Богослужение состоит из пения священных песнопений, молитв и чтения Св. Писания. Пение церковных песнопений и псалмов составляло всегда главнейшую часть Богослужения. В древней Церкви пели все, собравшиеся на молитву: мужчины, женщины и даже дети. Св. Отцы и Учителя Церкви весьма восхваляют общее церковное пение (св. Игнатий Богоносец , св. Иустин Философ , св. Афанасий В., Василий В., Иоанн Златоуст и др.). В виду в высшей степени благотворного влияния общего церковного пения на умы и сердца молящихся, весьма желательно было бы, чтобы в пении церковных песнопений во время Богослужения участвовал, по возможности, весь народ, – равно, чтобы церковные песнопения пелись не только в храмах за Богослужением, но и в домах и вне их – на полях, лугах, в мастерских и вообще за работой. В этих целях составлен настоящий Сборник церковных песнопений, с разделением их на музыкальные строки, а для сознательного отношения к исполнению церковного пения – представлен параллельно перевод священных песнопений на русский язык. Так как миряне, занятые житейскими заботами, посещают Богослужение преимущественно в воскресные и праздничные дни и во дни Великого поста – во время говения, – то в означенный Сборник вошли все церковные песнопения, употребляющиеся в указанные праздники и дни первой и страстной седмиц на всенощном бдении, вечерни и утрени и на Литургии, а также – из молебных пений панихиды, погребения и некоторых таинств. В конце каждого отдела ц. песнопений заключаются краткие сведения о богослужении и таинствах Христианской Церкви (о всенощном бдении, литургии, великопостном и пасхальном богослужении и – некоторых двунадесятых праздников). Протоиерей В. Успенский. I. Церковные песнопения на всенощном бдении Вечерня По возгласе священника: Слава святей и единосущней... Троице. Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. Приидите, поклонимся и припадем Ему.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

    Аристен. Князю и царю не по правде досаждающий клирик подлежит извержению, мирянин — отлучению. Досаждающий царю или князю, живущим благочестиво, если клирик, да будет извержен; если мирянин, да будет отлучен.     Вальсамон. Моисеев закон говорит: князю людей твоих да не речеши зла (Исх. 22:28). Итак, следуя сему и настоящее правило определяет, что досаждающий царю, или князю клирик извергается, а мирянин отлучается. И это так по церковному преданию; а гражданские законы иначе наказывают за оскорбление, причиненное царю. Читай 36-ю главу 9-го титула настоящего собрания. Некоторые, изъясняя слова: «аще кто досадит царю или князю не по правде», говорили, что часто и справедливое обличение принимается за обиду. А я думаю, что это объясняется в 13-й главе 36-го титула 60-й книги Василик, которая помещена в 36-й главе 9-го титула настоящего собрания.     Славянская кормчая. Правило 84 (Никон. 10). Аще кто досадит цареви, или князю бесправды, аще есть причетник, да извержется. Аще же мирский человек, да отлучится.     Толкование. Моисеов закон рече, князю людей своих не речеши зла. И верховный апостол Петр, царя чтити повелевает. И великий Павел молиться за царя повелевает, и за вся сущия в величестве, рекше во власти, паче и еще тогда и не верни бяху (Деян. 47. 1 Петр. 58. Тим.1:282). Досаждати убо цареви, или князю, всем возбранено есть, обличати же по достоянию несть возбранено, аще и обличению словеса люта суща зело, на досаждение обличаемым вменяются. Бесправды убо досаждати не оставляет правило, якоже от различия разумети: по правде же кто обличает царя, или князя, несть достоин муки. Тридесять же шестая грань шестьдесятных книг царских, в 13-й главе сице рече: аще кто зло речет на царя, повинен есть муце: но подобает о нем возвестити цареви. И аще будет скудостью ума изрекл, нерадя о ним, или от неистовства, да помилован будет. Аще ли же и пообиден быв, да простится. Глава 85 Для всех вас, принадлежащих к клиру, и мирян, чтимыми и святыми да будут книги, Ветхаго Завета: Моисеевых пять: Бытие, Исход, Левит, Числа, Второзаконие. Исуса сына Навина одна. Судей одна. Руфь одна. Царств четыре. Паралипоменон, (то есть остатков от книги дней), две. Ездры две. Есфирь одна. Маккавейских три. Иова одна. Псалтирь одна. Соломоновых три: Притчи, Екклисиаст, Песнь песней. Пророков двенадцать: Исайи одна. Иеремии одна. Иезекииля одна. Одна Даниила. Сверх же сего вам присовокупится в замечание, чтобы юные ваши изучали премудрость многоученаго Сираха. Наши же, то есть, Нового Завета: Евангелия четыре: Матфея, Марка, Луки, Иоанна. Павловых посланий четырнадцать. Петра посланий два. Иоанна три. Иакова одно. Иуды одно. Климента послания два. И постановления вам епископам мною Климентом изреченные в восьми книгах, (которых не подобает обнародовать пред всеми ради того, что в них таинственно), и Деяния наши Апостольские.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/4...

Даруй нам утешение вскоре увидеть дни мирныя и лета благ духовных и телесных исполненные, да всегда, всякое довольство и духовное и телесное имуще, изобиловать будем и в дела благая, и тако во Отечестве нашем и во всем мире от всех да прославляется пречестное в великолепное имя Бога отцев наших, в Троице Святой славимаго и поклоняемаго до скончания века веков. Аминь. Отпуст. Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матери, святаго благовернаго, равноапостольнаго великаго князя Владимира и всех святых в земле Русской просиявших, помилует и спасет наш, яко Благ и Человеколюбец. Певцы: Господи, помилуй (трижды). Посем поем сие: Утверждение на Тя надеющихся, утверди, Господи, Церковь , юже стяжал еси честною Твоею кровию. Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево, молений наших не презри в скорбях, но от бед избави нас, едина Чистая и Благословенная. Пресвятая Богородице, спаси нас. Все святии земли Русской молите Бога о нас. Последование молебного пения об отечестве (Чин совершаемый мирянином) Первее сотвори три поклона, глаголя: Боже, очисти мя грешнаго (грешную) и помилуй мя. (Поклон). Создавый мя Господи, и помилуй мя. (Поклон). Без числа согреших, Господи, помилуй и прости мя грешнаго (грешную). (Поклон). Посем начинай: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь. (Поклон). Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе (крестное знамение без поклона). Царю Небесный: Святый Боже: (трижды с тремя поклонами). Слава, и ныне. Пресвятая Троице:Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне. Отче наш:(крестное знамение без поклона). Молитвами святых отец наших: (поклон). Господи, помилуй (12). Слава, и ныне. Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу. (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон). Псалмы 43, 73 и 78. Слава, и ныне. Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе Боже (трижды с тремя поклонами). Посем поем во глас 8: Бог Господь и явися нам, благословен грядый во имя Господне. Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его. Бог Господь и явися нам, благословен грядый во имя Господне. Обышедше, обыдоша мя и именем Господним противляся им. Бог Господь и явися нам, благословен грядый во имя Господне. Не умру, но жив буду и повем дела Господни. Бог Господь и явися нам, благословен грядый во имя Господне.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По окончании трапезы: Бысть чрево Твое Святая Трапеза, имущая Небеснаго Хлеба, Христа Бога нашего, от Негоже всяк ядый не умирает, якоже рече всех, Богородительнице, Питатель. Возвеселил ны еси, Господи, в творениих Твоих, и в делех руку Твоею возрадуемся. Знаменася на нас свет лица Твоего, Господи, дал еси веселие в сердце моем, от плода пшеницы, вина и елеа своего умножишася. В мире вкупе усну и почию, яко Ты, Господи, единаго на уповании вселил мя еси. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. Честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем. Господи, помилуй. (3 раза)  Благослови. Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь Повечерие (20:00-22:00) Повечерие Время совершения: 20:00-22:00 Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь. Приидите, поклонимся Цареви нашему, Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему, Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. Молитва Господи Боже наш, в Негоже веровахом и Егоже имя паче всякаго имене призываем! Даждь нам, ко сну отходящим, ослабу души и телу, и соблюди нас от всякаго мечтания и темныя сласти кроме; устави стремление страстей, угаси разжжение восстания телеснаго; даждь нам целомудренне пожити делы и словесы: да, добродетельное жительство восприемлюще, обетованных не отпадем благих Твоих, яко благословен еси во веки. Аминь. Молитва иная, св. Иоанна Дамаскина Владыко Человеколюбче, неужели мне одр мой гроб будет? Или еще окаянную мою душу просветиши днем? Се ми гроб предлежит, се ми смерть предстоит. Суда Твоего, Господи, боюся и муки безконечныя, злое же творя не престаю: Тебе, Господа Бога моего, всегда прогневляю, и Пречистую Твою Матерь, и вся небесныя силы, и святаго Ангела Хранителя моего. Вем убо, Господи, яко недостоин есмь человеколюбия Твоего, но достоин есмь всякаго осуждения и муки. Но, Господи, или хощу, или не хощу - спаси мя. Аще бо праведника спасаеши - ничтоже велие, и аще чистаго помилуеши - ничтоже дивно: достойни бо суть милости Твоея. Но на мне, грешнем, удиви милость Твою: о сем яви человеколюбие Твое; да не одолеет моя злоба Твоей неизглаголанней благости и милосердию, и, якоже хощеши, устрой о мне вещь.

http://azbyka.ru/chaso-slov/short/

Господи, очисти грехи; Господи, очисти беззакония наши; Господи, прости прегрешения наша; Господи, посети немощи людей Твоих и исцели их, имени Твоего ради». Часослов помещает ее не в чине служб, а в чине вечерних молитв, в середине их, после «Святый Боже» [ 83 ]. Эфиопский же Часослов помещает ее в разных службах после Трисвятого, пред Отче наш, как у нас, но опять в другой редакции: «Пресвятая Троице, ущедри нас; Пресвятая Троице, пощади нас; Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, прости грехи наша; Господи, остави нам беззакония и прегрешения наша; Господи, посети немощныя в людях и исцели их имени ради Святаго Твоего» [ 84 ].   «Приидите поклонимся» «Приидите поклонимся» тоже не сразу получило нынешний свой вид. В Типиконе Касулянского монастыря (в Калабрии) XII b. (по рукоп. XII-XIII b. Туринск. унив.) эти стихи имеют следующий более простой вид: «Приидите поклонимся и припадем Цареви нашему. Приидите поклонимся и припадем Христу Богу нашему. Приидите поклонимся» [ 85 ]. В уставе грузинского Шиомгвимского монастыря XIII b. (на всенощной): «Приидите поклонимся и припадем Христу Цареви и Богу нашему» — дважды, затем то же без «Цареви», и наконец, только: «приидите поклонимся» (постепенное сокращение, как ныне — постепенное распространение) [ 86 ]. В греч. Типиконе Моск. Румянц. муз. XIII b. нынешний первый стих дважды, затем нынешний 3-й стих и «Приидите поклонимся» [ 87 ]. В греч. Типиконе Моск. Синод. библ. XIV b. — нынешний 1-й стих, нынешний 3-й стих без «Самому» и нынешний 3-й и 4-й стихи на всенощной (л. 1). В славянском уставе той же библиотеки «Приидите поклонимся» (может быть, не окончено) дважды и нынешний 3-й стих (л. 3). В эфиопском Часослове (XIV b.) такой вид: «Приидите поклонимся, приидите помолимся Христу Богу нашему. Приидите поклонимся, приидите помолимся Христу Спасу нашему», и опять второй стих [ 88 ]. ДЕВЯТЫЙ ЧАС Характер службы Освященный смертью Спасителя и сошествием Его во ад, 9 час дня открыл нам новую эру духовной жизни, был предначатием воскресения Христова и нашего, и потому с него естественно начинать для Церкви ряд суточных служб.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=723...

Диакон: Востаните. Господи, благослови. Возвращается Царскими вратами в алтарь (если священник служит без диакона, то этот возглас он не произносит). Священник совершает кадильницей знамение Креста перед святым Престолом и возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице всегда, ныне и присно и во веки веков. Лик: Аминь. Диакон становится позади святого Престола лицом к священнику и поет вместе с ним: Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. Приидите, поклонимся и припадем Ему. Лик поет 103-й предначинательный псалом: Благослови, душе моя, Господа: В начале пения священник, впереди которого идет диакон со свечой, совершает каждение всего храма. Окадив правую и левую двери Царских врат, они выходят через них из алтаря на солею и совершают каждение перед Царскими вратами, потом кадят иконы: Спасителя, храмовую и следующие за ней: затем икону Божией Матери и соседние с ней иконы (если в монастыре – то настоятеля), правый и левый клиросы и весь народ. Сойдя с солеи, священник кадит центральную праздничную икону, затем от правой стороны до левой – иконы по стенам храма и предстоящий народ, Царские врата и иконы Спасителя и Богородицы; затем священник и диакон входят Царскими вратами в алтарь. Священник кадит святой Престол и передает кадило диакону, который, окадив священника, совершает поклон к горнему месту и отдает кадило и свечу пономарю и выходит из алтаря северной дверью на великую ектению. После каждения Царские врата закрываются. Священник с непокрытой головой тайно читает светильничные молитвы. (Если же священник служит без диакона, то все действия он совершает самостоятельно и великую ектению произносит на амвоне после каждения и затворения Царских врат.) Молитва 1 Господи щедрый и милостивый, долготерпеливе и многомилостиве, внуши молитву нашу и вонми гласу моления нашего, сотвори с нами знамение во благо: настави нас на путь Твой, еже ходити во истине Твоей: возвесели сердца наша, во еже боятися Имене Твоего Святаго: зане велий еси Ты, и творяй чудеса, Ты еси Бог един, и несть подобен Тебе в бозех, Господи; силен в милости и благ в крепости, во еже помогати, и утешати, и спасати вся уповающыя во Имя святое Твое.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010