и Руси изазива велико и руског наратива али и националног идентитета: док под монголским хордама и у и фрагментисала се стара Русь, судбина се у кроз наратив о монголском али и о постепеном тежишта „руских према према граду-републици Новгороду и Москви. идентитетска остала географски фиксирана за сам простор руске државе те у монголском гледала прекид свега а у Москве – нечега сасвим страног и далеког, у десничарским и неонацистичким наративима су, на жалост, популарни у широким народним масама) и „исконски словенска“ него „угрофинска“ и „татарска“. Тамо руска гледа континуитет, гледа прекид континуитета. Тамо руска и дио посматра (или бар до недавно посматрала) као простор са кога руска државност пошла, национални идентитет форсира апсолутну и различитост. Успут, врло битан и амбивалентност савременог односа према прошлости, и код и код других. Наиме, док Русь данас у националном идентитету Руса актуелизована кроз концепт „Свете Руси“ (Святая Русь), надвременског простора у прошлост, искуство и (врло сличног дотле у не види ништа друго до некакав облик великоруског и сами веома амбивалентан однос према Руси. Наиме, од како у ХХ коначну превагу у народа себе данас углавном назива управо име и се шта са да се сам назив тек 1187–1189. године, али у за оно има данас – штавише, назив „Русь“ дуго био у употреби чак и за источнословенског простора рецимо), а се данас назива све до XVII в. самог себе називао и звао „руська мова“. тако мора да начина да облик националног наратива у коме доминира управо помири са исконском прошлости. Проблем и русь-кости прошлости разне облике, од М. Грушевског до данас, али никада „русь-кост“ у том националистичком наративу никада као или чак фактор и идентитета са и Русима. Управо супротно: Рус и „россиянин“ а „русский язык“ – „российска мова“ (ако не „москал“ и „кацап“), неко ко и са и се тек од XVII . Иако углавном спреман да прича митологеме о томе како чак и у „Руси“ народ себе називао а наводно „незванично, присно“ – а званично „Руси“, таква не него поменути М. Грушевски предлагао да се говори о а и данас користе како би премостили очигледан проблем недостатка конзистентне употребе „руски“ и за простор, народ.

http://pravoslavie.ru/115938.html

Епископ посетио притвореног Богдана Епископ рашко-призренски посетио 5. септембра 2017. године притвореног Богдана у у су истог дана посетили и чланови породице као и официр за везу Владе Републике г. Након посете г. владика дао за Информативну службу рашко-призренске: -Након што сам данас добио дозволу од истражног у Призрену, успео сам коначно да посетим притвореног Богдана Реч о човеку од времена док овде Епископ био блаженопочивши Павле активно помагао Цркву и познат и у селу и шире као честит човек. Управо Богдан био од главних повратка наших протераних села Мушутиште и од рата наовамо био на Косову и 11 пута и учествовао у више састанака са и локалним албанским представницима. за наводне ратне злочине дошла од Албанца лично узурпирао и годинама покушава да приволи породицу на су се сада придружили и други " сведоци " су сви редом узурпирали српску и не желе да врате власницима. Са овим су упознати и представници ЕУЛЕКС-а и како смо обавештени истрага у току. да се истрага што пре заврши и да се Богдан што пре пусти на слободу. Против годинама нико ништа имао да каже све док се актуелизовао повратак Срба у Мушутиште, чиме би се окончало српске од стране локалних Албанаца.      -Наредних дана да имати прилику да представнике упознам са потребом да се ургентно реши, уколико се настави и злонамерно Срба, посебно оних желе да се врате и поврате имовину, процес повратка се сасвим зауставити. лажних и Србима некаквим листама нису ништа друго него наставак политике води потпуном етничком Косова и од српског становништва и ова пракса коначно мора да престане. -Богдан хвала Богу, храбар човек и уздамо се у Бога и честите желе да помогну да истина убрзо на видело и да се наши Срби из Мушутишта коначно вратити на обновити и храм су припадници ОВК минирали након завршетка оружаног конфликта. -У и стабилности, веома важно да се невини заштите од евентуалних лажних из користи. То тежак грех и пред Богом и пред законом и не сме да се толерише, епископ након посете затвору у скрыть способы оплаты скрыть способы оплаты Комментарии Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/106269.html

Преосвященные в Грузии и Имеретии в управлении вверенными им епархиями, независимо один от другого, поступают согласно слову Божию, правилам Св. Апостолов и Св. Отец, Государственным указаниям и предписаниям от Святейшего Синода; о важнейших же делах и недоуменных случаях представляют каждый с мнениями Грузино-Имеретинской Синодальной Конторы. (Ст. 9 Полож. 1814 г.) Контора, как присутственное место, с большим влиянием содействует успешному ходу дел и в обоюдном согласии с Экзархом, как председателем ее, придает силу самым распоряжениям, к лицу Экзарха относящимся. Экзарх по суждениям Конторы входит в сношение от своего лица с архиереями всех областей края. (28 Декабря 1818 г. Выс. утв. док. Св. Синод. П. С. 3. 27605. Указ. 4 Февраля 1819 г. 819.) В устранение недоразумений и в ограждение зависимости епархиальных архиереев, Контора не входит ни в какое непосредственное по епархиям управление, зависящее по правилам от архиерейского рассмотрения и решения, и действует по одним только представлениям епархиальных архиереев. По всем делам, которые требуют общего рассуждения, контора по силе узаконений слушает их в полном собрании и составляет протоколы за общим подписанием. (Там.) Относительно порядка сношений Грузино-Имеретинской Синодальной Конторы с Экзархом Грузии постановлено, что как Экзарх в Грузии и Имеретии есть Синодальный Член, к каковым Московская Святейшего Синода Контора указов не посылает; то и Грузино-Имеретинской Конторе поступать на этом основании. В случае же могущих встретиться Экзарху по вверенной ему епархии таких дел, которых он сам собою решить не может, Экзарх предлагает о таковых с мнениями Конторы, которая, по разрешении их, сообщает ему с определений своих для исполнения копии, за подписанием одного из присутствующих и за скрепою Секретаря. (Указ 27 Сен 1815 г.) Контора получает от епархиальных архиереев все вообще отчеты по епархиям о доходах и расходах с имений и отдает также в оброк или на откуп разные статьи духовному ведомству принадлежащие, по узаконенному для этого порядку; по делам, требующим разрешения, представляет Святейшему Синоду с мнениями. (28 Декабря 1818 г. Выс. утв. док Св. Синод.)

http://azbyka.ru/otechnik/Timofej_Barsov...

2) зимма – система лишения прав собственности коренного населения, имевшая целью сохранение доминирования исламской общины. Положение религиозных меньшинств в христианских странах зачастую можно было сравнить с судьбой зимми под властью ислама, хотя обобщения подобного рода, если их распространять на значительные регионы и отрезки времени, вряд ли допустимы. Лучше вместо поисков подобий определить различия в положении этих двух угнетенных групп. В течение первых двух столетий своих завоеваний – и, в определенной степени, даже вне этих временных рамок – арабы составляли меньшинство на захваченных ими территориях. Поэтому они должны были с большой осторожностью устанавливать диктат своих законов, своего языка и своей культуры. Объединенное восстание подвластных им народов могло поставить под сомнение успех их побед. Баладхури сообщает, что, когда Ирак был завоеван арабами, солдаты решили «поделить» эту страну между собой. Халиф Омар ибн ал-Хаттаб разрешил им разделить трофеи, но дал предписание, согласно которому земля и верблюды должны остаться у местных сельских жителей: «Если вы разделите их между теми, кто живет сейчас, ничего не останется тем, кто придет вслед за вами». А Али, приемный сын пророка, так сказал о крестьянах не мусульманах Савада: «Пусть они будут источником дохода и помощи для мусульман». Сулейман ибн Йа’сар объяснял: – Омар оставил Савад для потомков, рассматривая его народ как зимми. Джизья берется с них, и харадж – с их земли. Следовательно, они – зимми, и не могут быть проданы в рабство (см. док. 2). 101 Здесь явно видна разница между джихадом и зимма. Трофеи – непосредственное вознаграждение за джихад – могут включать рабов из среды завоеванных народов; тем не менее, большинство покоренного населения превращается в зимми, продолжающих осуществлять постоянную экономическую функцию поддержания существования исламской общины завоевателей (см. док. 3). Следует помнить, что арабы не изобрели налоги, которые зимми платили завоевателям, но только адаптировали и сохранили систему налогов, оставшуюся в наследство от Византийской империи. Баладхури утверждает, что в Сирии и Палестине евреи были зимми у христиан и должны были платить им харадж со своих земель. 102

http://azbyka.ru/otechnik/religiovedenie...

Заметили ошибку? Выделите фрагмент и нажмите " Ctrl+Enter " . Поделиться РНЛ работает благодаря вашим пожертвованиям. Комментарии Закрыть Закрыть 4. Ответ на 1., федя: Уважаемая редакция, выложите этот диск на Православный торрент-трекер http://pravtor.ru/index.php спасибо за ссылочку на этот замечательный ресурс-даже и не подозревал что существуют такие специализированные трекеры,теперь тоже буду по возможности популяризировать!.. 3. 2. Лебядкин : Ответ на 1., федя: " Ни, ни, только не на трекер - на трекеры сейчас компанейская гоньба идёт - уж лучше сюда - http://filmadventure.org/у них отдельный раздел для док фильмов есть " Да, на таких гоньбы не будет никогда. 2. Ответ на 1., федя: Уважаемая редакция, выложите этот диск на Православный торрент-трекер http://pravtor.ru/index.php Ни, ни, только не на трекер - на трекеры сейчас компанейская гоньба идёт - уж лучше сюда - http://filmadventure.org/у них отдельный раздел для док фильмов есть 1. Re: «Просто удивительно, что мы первые отозвались на призывы Патриарха и Президента» Уважаемая редакция, выложите этот диск на Православный торрент-трекер http://pravtor.ru/index.php Сообщение для редакции Закрыть Закрыть Организации, запрещенные на территории РФ: «Исламское государство» («ИГИЛ»); Джебхат ан-Нусра (Фронт победы); «Аль-Каида» («База»); «Братья-мусульмане» («Аль-Ихван аль-Муслимун»); «Движение Талибан»; «Священная война» («Аль-Джихад» или «Египетский исламский джихад»); «Исламская группа» («Аль-Гамаа аль-Исламия»); «Асбат аль-Ансар»; «Партия исламского освобождения» («Хизбут-Тахрир аль-Ислами»); «Имарат Кавказ» («Кавказский Эмират»); «Конгресс народов Ичкерии и Дагестана»; «Исламская партия Туркестана» (бывшее «Исламское движение Узбекистана»); «Меджлис крымско-татарского народа»; Международное религиозное объединение «ТаблигиДжамаат»; «Украинская повстанческая армия» (УПА); «Украинская национальная ассамблея – Украинская народная самооборона» (УНА - УНСО); «Тризуб им. Степана Бандеры»; Украинская организация «Братство»; Украинская организация «Правый сектор»; Международное религиозное объединение «АУМ Синрике»; Свидетели Иеговы; «АУМСинрике» (AumShinrikyo, AUM, Aleph); «Национал-большевистская партия»; Движение «Славянский союз»; Движения «Русское национальное единство»; «Движение против нелегальной иммиграции»; Комитет «Нация и Свобода»; Международное общественное движение «Арестантское уголовное единство»; Движение «Колумбайн»; Батальон «Азов»; Meta

http://ruskline.ru/news_rl/2013/06/01/pr...

влад 8 декабря 2017, 14:11 Елена Николаевна, спасибо, верное замечание. Действително интересно проверить, например, где дневники наследника за 17, 18 год. Какова их судьба. Вот оригинал показаний Мутных из ГАРФ: http://ibb.co/ddLyNw http://ibb.co/emXZvG http://ibb.co/c75yNw http://ibb.co/hEFXhw И еще эксперты упонянули, что новых доков не найдено, но в описях ГАРФ же: Р5325 4 223 Историческая справка о судьбе последней царской семьи Романовых, 14 листов (ГАУ НКВД СССР, 1945) Р5325 1 102 Переписка с истпартом Пермского губкомитета партии о местонахождении док. о расстреле семьи Романовых в 1918 году Р5325 2 1452б Переписка по выявлению док. материалов о судьбе последней царской семьи Романовых, 43 листа 12.1945 В.Р. 8 декабря 2017, 13:48 Светлана: " Немецкий ученый Бонте провел сравнение " екатеринбургских останков " с немецкими родственниками Филатовых, получил 100-процентное совпадение " - а где можно ознакомиться с самой работой? В сети есть упоминание, но смущает, что указанный г-н Филатов называет себя внуком цесаревича. Интересуют первичные данные исследования. Евгений 8 декабря 2017, 13:17 " Комплексной генетической экспертизе, к сожалению, уже готовят ответ. Да, это Романовы, но не те, не царская семья.Появилось предположение о вмешательстве Берии, " --- опять слухи. Откуда в этот раз? НН 8 декабря 2017, 13:15 С Алапаевскими мучениками вопросов не меньше,чем с самой Царской Семьёй. Л.Миллер,работавшая с документами Гессенского Дома,приводит в своей книге о Елизавете Федоровне письмо её сестры Виктории брату Эрнсту,в котором пишет,что по протоколу вскрытия тел Алапаевских мучеников они были брошены в шахту мертвыми,а не живыми,что расходится с материалами общеизвестными. Л.Миллер объясняет в сноске:сестра не хотела огорчить брата.Но описание транспортировки тел,начиная с самого игумена Серафима Кузнецова и ещё свидетелей(книга " Наставник.Учитель Цесаревича Алексея Романова " )одинаково:все тела,кроме Великой Княгини,жутко смердели.Святые(прославленные РПЦЗ)не смердят,а благоухают.Кого везли тогда?

http://pravoslavie.ru/108916.html

Црквени живот деловит. Шта израсло из чега – да ли о заслугама светих» (и с повезане потекло од Францисковог сопствене праведности? Или Франциско ово за прилично необично зато што од богословску У сваком да у оваквом Францисковом нешто што чудно за православну духовност, али зато за римокатоличку духовност. На пример, Метхилда веровала да било потребно да се моли за грехова, као ни да чини добра дела. мистичне екстазе обухватио. Пепео спао, и она стала пред Жеником, чиста и као злато излази из Сам Христос уместо чинио добра дела. Зато Метхилда била спремна да умре и без исповести: да ли светица треба да се да ли треба чистити блиставо злато?» 56 . Руски емигрант уочи рата примио римокатоличко свештенство, о. Всеволод Рошко приметно да «чисто римокатоличко душекорисно штиво за нас поучно, пре одвратно, па зато и У Франциска Асишког, су нама уопште тако драги, чита се у глави 44. да степен духовног савршенства у зависности од степена праведник о Управо тада човек схвата да пут Франциска за нас затворен. Ту велика опасност за Руса се налази римокатолицима: они обреди, оне мисли се хране римокатолици, сами по себи нису лоши, али нама су душа упада у у сету, а затим у равнодушност. Од Руса, осим петорице-шесторице нашим римокатоличким свештенством, друге и не у постали су неуростеници. То масовна с се човек мора суочити... После 40 година мог са латинским подвижницима молитвени пут ми остао 57 . Ова писма о. Всеволод писао о. Александру Али, о. Александар ту видео само разлику националних темперамената. У сваком у «Практично руководство за молитву” о. Александар сматра да су западним и северним подвижницима били потребни и напор приликом молитве, зато што темперамент био сувише хладан, док су на Истоку биле избачене из употребе, зато што напротив, требало ставити узде... Али, духовне поуке и су потврдили и руски православни подвижници. Да ли се соловецки или монаси могу сматрати од шпанске Терезе? А они су упозоравали на опасности медитативног молитвеног пута. се одавно чине сувише «ватренима»...

http://azbyka.ru/otechnik/Ignatij_Brjanc...

Изнела прегршт разгледница, изводе умрлих и друга различита документа, углавном на руском за местом где деда. На разгледницама, су стизале из Талина, адреса исписана различито. На пише: „ Jugoslavia, пошта с.Добротино, Косово, Проти М. (длл. Федора Михаиловича Ласкеева).“ Ова разгледница са Талина и датум 4. V-1929. године. То било само десет дана пре дедушкине загонетне смрти. На разгледници, 23. XII- 1926. пише: „Урошевац, г. г. Михаилу Пароху Неродимском Jougoslavie, На од 29.XII-1926. je адресирано: “Protojereju Mihailu Laskejevu, Jugoslavija, Uroševac.” Густо су исписане поруке. Требало би време, добар познавалац руског и искусан графолог да се растумаче записи на овим картама. Михаил Михаилович Ласкеев 8. фебруара 1877. године у месту Копоре у Име добио по свом оцу Михаилу , а име Екатерине дати По завршетку Духовне 1900. године, за свештеника у селу лугски реон. Службу наставио у малом месту Гдов од 1903. све до 1919.године. Гдов се налазио близу града Псков у на обалама Чудског Био и имао плату 1450 Древни град Псков током многих векова био на северозападу имало улогу у 123 рата. Истовремено се као културни, уметнички, и научни центар. Овде настала посебна школа архитектуре и иконописа, а су се и летописи. Данас Псков модеран регионални центар. Град има преко тристотине споменика архитектуре. Те драматичне године, деветсто осамнаесте, када цар Други Романов, у Пскову страдала царске Управо овде он абдицирао годину дана су сви, су названи „Бели Руси“ а служили су Богу и Цару, морали да беже од „Црвених Руса“. Под да сви бити ако за пет минута не напусте породица напустила дом када Михаил Ласкеев за цркве свете Петке 1903. године. Кренули су у неизвесност док су за остали мириси, успомене, лета и зиме. У од дасака, налик на скандинавску остала топла зидана цветни шалови, чипкасте крагне и рукавице, санке, и разне ситнице. Велики био пун тог када су одлазили. Разноврсно нису дочекали те Понели су нешто мало Прота Михаил са Параскевом, синовима Феодором и и Екатерином и Антонином возом стиже у у Талин или како су га звали. У сачуваном пасошу виде се са дневним у то време пасош служио као нека врста личне карте.

http://srpska.pravoslavie.ru/134929.html

о Косову из угла француског новинара Скриншот видео БЕОГРАД - " Косово - " Праведни " рат за мaфujaшky државу " , француског новинара Njepa Пеана, je вечерас у Београду. Према речима Радоша директора " Службеног гласника " , koju je издао Пеанову француски новинар je у " nucahoj, чumkoj " са доста eмoцuja писао о српско-албанском сукобу од 1999. до 2004. на Косову и Memoxuju, као и о унутар француске Владе, bojcke и oбabeшmajhux служби тих година. " Он не брани Србе од лоше политике, али истиче и злочине Албанаца и НАТО политику koja je тада била према Cpбuju " , рекао je на у Задужбини Uлuje M. Коларца. Према речима, велику вредност Пеанове чине документи koje je француски новинар приложио на kpajy попут uhmepbjya са припадницима француске oбabeшmajhe службе, а на основу kojux се види како je радио и истраживао. Оснивач француске хуманитарне oprahuзaцuje koja претежно са Рашко-призренском enapxujoм " Солидарност за Косово " Арно Гyjoh, на течном српском jeзuky, обратио се присутнима и прочитао неколико одломака из свог сународника. Како je истакао, открива и uhфopмaцuje о позадини сукоба на Косову и Memoxuju koje до сада нису ни на француском ни на српском jeзuky. " У caзhajeмo да je унутар француске Владе и bojcke nocmojaлo - jeдhu су били ближи ОВК, док су други истицали традиционалну две " , oбjachuo je Гyjoh. Као uлycmpaцujy Гyjoh je указао на делове koju разлоге за промену става француског председника Жака Ширака, koju je у почетку био против НАТО arpecuje против Cpбuje, да би се kachuje, да се француска npoбuje у врх те bojhe oprahuзaцuje, сложио са активностима bojhe aлujahce. Преводилац " Косово - " Праведни " рат за мaфujaшky државу " Милан подвукао je да то дело француског новинара има cboje ucmopujcke, политичке, геостратешке, али и моралне разлоге за " без обзира што je са " . Он je oбjachuo да се cacmoju из три целине - прва, у kojoj се узроци и последице распада Jyrocлabuje, друга koja се односи на колективно и nojeдuhaчho српског на Косову и Memoxuju, попут исповести породица 14 yбujehux Срба жетелаца yбujehux 24. jyлa 1999. на у селу Старо Градско. У делу Пеан je акценат ставио на улогу шефа УНМИКА Бернара Кушнера, jeдhor од лидера ОВК Хашима Taчuja и cneцujaлhor известиоца Европске yhuje koju je поднео uзbeшmaj о трговини органима претежно српских цивила на Косову и Memoxuju Дику Mapmujy, oбjachuo je 27 ноября 2013 г. ... Комментарии Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/66171.html

Десет година после великог мартовског погрома У данима када се обележава од великог погрома Срба на Косову и манастир Светих Архангела код Призрена. У мартовском погрому 2004. године, манастир пострадао, као и девет храмова и два Српске православне цркве у Призрену, граду где се у 11.веку. За неспремност да заштити Српске православне цркве у Призрену и преосталих 60 призренских Срба, су и сноси, по немачки КФОР и командант снага КФОР-а на Косову и генерал Холгер Камерхоф.      Према рашко-призренске, за два дана манастир Св. Архангела опустошен, а су евакуисали братство манастира у село Средску, и дозволили да разуларена шиптарских екстремиста, уништи све што се у манастиру могло уништити. Архангелску после три дана, у КФОР-а, дошла да манастир, дочекале су рушевине. Сва дрвена манастирског конака изгорела, као и а по дворишту су били разбацани делови инвентара, и електричних до 17. марта У од 20. марта осталог, ,, Купола изнад капеле Светог увек док се греда кровне сваки час. Плоча на гробу цара Душана и гроб очигледно отваран и Звоник потпуно срушен, а манастирска дуборезачка радионица до изгорела са вредним дуборезачким крстовима су монаси радили. Немачки КФОР поново почео да штити, али сада рушевине манастира, у не услови за живот.“         Упркос манастира монаси су команданту немачких снага у Призрену, пуковнику Хинтелману, саопштили намеру да се врате у Он им рекао да повратак ,, због безбедносних разлога“ и нагласио да, ако монаси буду покушали да се сами врате,, пре политичког договора, силом Као што 1999.године после монаха Харитона, сабрата манастира, монаси нису напуштали манастир, тако су и после мартовског погрома били упорни да се врате. И, у априлу (на Лазареву суботу), братство се вратило у манастир и наставило живот у шаторима и им обезбедио КФОР. На оних су манастир палили, архангелски монаси су уз локалних Срба у новембру, окончали новог спратног конака са капелом Светом Лазару Четвородневном на у близини источног улаза. 26. 2005. године уз снаге КФОР-а организована прослава манастирске славе и 650 година од смрти цара Душана. У 2007. о обнови целокупног манастирског комплекса, за да потребно око 10 година рада и 8.326.000 евра. А у марту 2013. почела обнова конака, у мартовском погрому 2004. године.

http://srpska.pravoslavie.ru/69310.html

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010