Преобразися страшным преображением на горе Фаворстей и во вся времена просвещает светом благодатным верныя боголюбныя празднолюбцы. Дивно бяше на горе Синайстей, егда Моисей от славы божественныя просветися лицем видимым, на его же лице израильтяне взирати не А не дивно ли сие просвещение, егда кая верная чада всеверно в славу праздньственную Преображения Христова входят, наслаждаются лучезарнаго света Спасова, утешаются обетованием вечным, просвещаются благодатию Христовою, возгараются ревностию божественною, возтеплятся, возусердствуют вечным светом небесныя светлости, от их же просвещеннаго лица душевнаго отбегнут скверныя страсти, отступят греховныя нечистоты, удалятся темная демонская полчища, не могуще терпети просветившихся душ сиянием благодати праздньственныя. 609 Якоже железо, егда положено будет в горящий горнец, наполнится и само огненных искр и не прикасаемо бывает вещем, от огня палимым, понеже палит нещадно огненным пламенем 609 , сице умиленная душа, верою приходящи к праздньственному свету, наслаждается торжества, утешается песненным бряцанием, просвещается таинственным навыканием 610 , насыщается небесныя премудрости, научается о вечной Царствии Божии, оставляет маловременную суету, возревнует о вечнем всекрасном Царствии Небесном, возгарается благодатию, возтеплеет усердием, возкипит верою, испустит из себе горящыя искры боголюбныя. Тогда, тогда в боголюбней ревности опаляет страсти, сожигает грехи, жжет демоны, палит беззакония, и вся тогда в божественней ревности не емлема бывает адовыми челюстьми. Яко и пророческим гласом насмеяватися аду возгремети: «Где ти, смерте жало, где ти, аде Сицева есть праздника божественнаго божественная светлость, сицевыми благодатными дары обогащаются боголюбивии празднолюбцы, таковым всесветлым светом просвещаются иже боголюбно празднующий и верным тщанием учения церковнаго послушающии. Темже, о, боголюбивии празднолюбци, Преображения Спасова любовнии торжественници, праздньственное торжество возревнуйте, возкликните всеверными душами торжественная, украсите торжество, возсветлите Божию любовь, удивите ангелы, утешите небесныя жители, устрашите демоны, отжените 611 греховныя черноты, на гору Фаворскую взыдите, преображением Спасовым просветитеся. Вси боголюбцы, вси единодушии, вси небесных ищуще, вси праздньственным светом просвещающеся, вси воскипевающе от сердец благодатная: престарелии – боголюбие, юннии – благоверие, здравии – целомудрие, немощнии – терпение, доволнии – милосердие, нищии – благодарение, девственнии – целомудренную светлость, вдовствующии – чистолюбную ясность, грешнии – умиленное покаяние, молитвенници – мироюханное моление, читатели – книжное поучение, певцы – сладкопесненное бряцание, пастыри – тщательное пасение, христоименитое стадо – усердное послушание. Вси в мире, вси в любви, вси в боголюбии, вси украшающе торжество, вси вкупе прославим преобразившагося Спаса Христа с безначалным его Отцем и со Святым Духом во вся веки. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

„Аще и невиновен есмь досаждения твоего, но гроб прадедний присно убеждает мя и в жалость приводит, спослушествующе и описанному житию и страданию твоему; совести моей, яко от того изгнания и до днесь лишаемы твоея Святительские паствы Царствующий град. И сего ради преклоняю сан свой Царский за оного же в тя согрешившего, да оставиши ему согрешения его, своим к нам пришествием, да подаси тому прощение, даже от сего и поношение на него о твоем изгнании упразднится, и вси вознепщуют, яко мирну ти сущу к нему, за благодать твою, еже к нам твоего пришествия, вкупе и бытия во Святой Апостольской Церкви.“ „Сего ради тя молю о сем, Священная Главо, и честь моего царства твоим преклоняю честным мощам, и повиную к твоему молению всю мой власть, да пришед простиши, иже тя оскорби по напраству раскаяся бо о содеянном и он тогда, и за того покаяние к тебе, и нашего ради прошения, прииди к нам Святый Владыко; исправися бо тобой и Евангельский глагол, за него же ты пострада, за еже всяко царство раздельшеся на ся не станет, и нет пререкающего ти глаголати о свидениях Господних, и благодать Божия в твоей пастве, да молитв Святых ти, в нашем царстве присно изобильствует, и несть уже днесь в твоей пастве никоторого разделения; аще убо было, не бы стояло доселе разделения ради. Но ныне вси единомысленно просим тя, даруй себе желающим тя, прииди с миром во свояси, и свои тя с любовию приимут, и не вмени се искус некий быти, или ино что; яже нами посылаемо моление, веси бо, освященный Верше, воистинную, яко чужда нам сия. Тем же и уповаем на Господа прияти тя скоро и облобызати яже нами уповаемые честные мощи.“ У той грамоты подписано собственной его Государевой рукою: „О священное Главо, Святый Владыко Филиппе, пастырю наш! молим тя, не презри нашего грешного моления, прииди к нам с миром! Царь Алексей желаю видети тя и поклонитися мощам святым.“ С таковым посланием сначала по суху, потом по водам Белого моря, Никон отправился в Соловецкий монастырь в том же месяце, и Июня 3го туда прибыл. Когда подняты были с места покоя святые мощи Святителя Филиппа, сопровождавший их Никон сначала посетил Кий остров и устье Онеги, а оттоле отправился в обитель Белоезерскую, извещая постепенно Царя о своем шествии. Оно продолжалось из Белоезерской обители водой до Ярославля, а из Ярославля сушею в Троицкую Лавру, где 6 Июля, для сретения находились уже Корнилий, Митрополит Казанский и Маркелл, Архиепископ Вологодский с присланными Архимандритами, Игуменами и прочим духовенством. Отсюда 9 Июля, 1652 года принесены мощи Святителя Филиппа в Москву. Никон же, по повелению Государя, из Лавры прибыл в Москву прежде; ибо в сие время не был Патриарх Иосиф живых. Приглашая к себе Никона дружественным посланием, Царь называл его великим солнцем сияющим 16 , возлюбленным любимцем и содружебником.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/na...

Е. Кустовский Преполовение Пятдесятницы Во вторник вечера Начало по обычаю, и кафисма рядовая. На Господи, воззвах: поставим стихов 6 и поем стихиры 3, повторяюще я. Глас 4. Подобен: Господи, возшед на Крест: Стих: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит?/Яко у тебе очищение есть. Наста преполовение дней,/от спасительнаго начинаемых востания,/Пятдесятницею же Божественною печатаемое,/и светится, светлости обоюду имущее,/и соединяющее обоя, и приити славе предъявляющее//Владычняго Вознесения предпочитает. Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое,/упова душа моя на Господа. Наста преполовение дней: Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния/да уповает Израиль на Господа. Слыша и возвеселися Сион,/благовестившуся Христову Воскресению,/вернии же его сынове возрадовашася, сего видевше,/и омывающа Духом скверну христоубийства:/готовится, торжествующи,//обоих веселое преполовение. Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление,/и Той избавит Израиля от всех беззаконий его. Слыша и возвеселися Сион: Стих: Хвалите Господа, вси языцы,/похвалите Его, вси людие. Приближися Божественнаго изобильное излитие на всех,/якоже написася, Духа:/предузаконение проповедует, преполовившееся/по Христове смерти, и погребении, и Воскресении,/от Него данну сущу учеником неложному обещанию,//Утешителево показующу явление. Стих: Яко утвердися милость Его на нас,/и истина Господня пребывает во век. Приближися Божественнаго: Слава, и ныне, глас 6: Празднику преполовляющуся/Твоего, Христе, Воскресения/и Божественнаго пришествия Святаго Твоего Духа,/сошедшеся, чудес Твоих воспеваем таинства,//воньже низпосли нам велию милость. Вход. Свете тихий: Прокимен дне: Милость Твоя, Господи: Чтения три: Пророчества Михеина чтение ( глава 4): Тако глаголет Господь: от Сиона изыдет закон, и слово Господне из Иерусалима, и судит посреди людей многих, и обличит языки крепкия даже на долзе, яко вси людие пойдут кийждо своим путем: мы же пойдем именем Господа Бога нашего в век. Тако глаголет Господь Вседержитель: услышите, холми, суд Господень, и дебри, основания земли, яко суд Господеви к людем Его, и со Израилем сопрится, глаголя: людие Мои, что сотворих вам? Или чим опечалих вас? Отвещайте Ми: зане возведох вы от земли египетския, и из дому работы избавих вас, и послах пред лицем вашим Моисея, и Аарона, и Мариам. Людие Мои [помяните убо], что совещаша на вас сопротивнии? Кто возвести тебе? Возвестих бо тебе, человече, что добро или что Господь ищет от Тебе, разве творити суд, и любити милость, и готову быти, еже ходити с Господем Богом твоим: зане в крепости возвеличится Господь и упасет стадо Свое в мире, даже до конец земли.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вопрошение: Веруеши ли, яко душам преставльшихся не огнь чистилищный что пользует, иже не существует, но великую ослабу и отраду приносят милостыни и молитвы за них, наипаче же Бескровная Жертва? Ответ: Верую и приемлю. Вопрошение: Исповедуеши ли, яко Церкви Православно-Кафоличестей Глава есть Господь наш Иисус Христос, и поставляемым от Духа Святаго пастырем обещаеши ли нелицемерное послушание? Ответ: Исповедую, и пастырем Церкве Православныя повиноватися обещаю . Посем предстоятель подает присоединяемому конец омофора, аще святитель, или конец епитрахили, аще иерей, и глаголет: Вниди в Церковь Православную, и совершенно отринув заблуждения, в нихже был еси, чти Отца Вседержителя, Сына Его Иисуса Христа, и Духа Святаго, иже от Отца исходит, Троицу единосущную и нераздельную. И тако введ, поставляет его пред амвоном, идеже на столе положени суть Крест и Евангелие. Идущим же им, поется псалом 66: Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны: познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие, Боже: да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и да возрадуются языцы: яко судиши людем правостию и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой: благослови ны, Боже, Боже наш, благослови ны, Боже: и да убоятся Его вси концы земли. Таже предстоятель повелит ему колена преклонити и глаголет сам стихи сия: Посли Дух Твой, и созиждутся, и обновиши лице Земли. Спаси раба Твоего, Боже мой, уповающаго на Тя. Буди ему, Господи, столп крепости от лица вражия. Господи, услыши молитву мою, и вопль мой к Тебе да приидет. По изглаголании, диакону рекшу: Господу помолимся, и клиру: Господи, помилуй, чтет со умилением молитву сию: Господи Боже Вседержителю, согрешающим образы покаяния предлагаяй и заблуждшим путь правый показуяй, во еже бы ни единому погибнути, но всем мощно бе спастися. Благодарим Тя, яко и сему рабу Твоему ( имярек) возсиял еси свет познания Твоея истины, и сподобил еси его ко святей Твоей Православно-Кафоличестей Церкви прибегнути. Даждь убо ему соединитися оней нелицемерно и невозвратно: сопричти его избранному Твоему стаду: сотвори его сосуд честен и жилище Святаго Твоего Духа, яко да тем всегда просвещаемь и наставляемь, спасительныя заповеди Твоя нерушимо соблюдет, и тако небесных Твоих благих восприятия сподобится. Ты бо еси Бог милости и щедрот и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/kato...

Gehe ein in die orthodoxe Kirche, und nachdem du gänzlich verworfen hast die Irrthümer, in denen du bis jetzt warst, ehre den Vater, den Allherrscher, seinen Sohn Jesum Christum und den heiligen Geist, die ein wesentliche und unzertrennliche Dreifaltigkeit! Вниди в церковь православную, и совершенно отринув заблуждения, в них же быль еси, чти Отца Вседержителя, Сына Его, Иисуса Христа, и Духа Святаго, Троицу единосущную и нераздельную! Und so ihn einführend, stellt er ihn vor den Ambon, wo auf den Tisch gelegt sind Kreuz und Evangelium; indem sie gehen, wird gesungen Ps. 66 : И тако введ, поставит его пред амвоном, идеже на столе положени суть Крест и Евангелие. Идущим же им, поется псалом 66: Gott sei uns gnädig und segne uns; er lasse leuchten sein Angesicht über uns und erbarme sich unser! Dass man erkenne auf Erden deinen Weg, unter allen Völkern dein Heil. Preisen mögen dich die Völker, o Gott, preisen dich alle Völker! Es mögen sich freuen und jubeln die Völkergeschlechter; denn du richtest die Völker in Gerechtigkeit, und lenkest die Heiden auf Erden! Preisen mögen dich die Völker, o Gott, preisen dichalle Völker! Die Erde wird geben ihre Frucht. Es segne uns Gott, unser Gott, es segne uns Gott; und fürchten mögen ihn alle Enden der Erde! Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны. Познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и да возрадуются языцы, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой, благослови ны, Боже, Боже наш, благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли. Darauf befiehlt ihm der Vorsteher niederzuknien, und sagt selbst diese Stichen: Таже предстоятель повелит ему колена преклонити и глаголет сам стихи сия: Sende deinen Geist aus und sie werden erschaffen werden, und du wirst erneuern das Angesicht der Erde! Посли дух Твой, и созиждутся, и обновиши лице земли!

http://azbyka.ru/otechnik/Aeksej_Malcev/...

Вестно же буди яко не всюды сей обычай съдержится, но точию в некиих церквах, тем же убо каяждо церков во всем своей древний да съдержит обычай. Пришедши же новобрачная невеста к церкви. Станет вне дверей пред церковию, Иерей же став в дверях церковных одеян в епитрахиль и фелонь, глаголет к ней. Вниди чадо в дворы Господня и всяким благоговением и страхом Божиим посещай всегда церковь Его, яко да приимеши от него милость и благодать пред ним обрящеши в имя Отца и Сына и Св. Духа, аминь. И абие входит Иерей в церков и по нем невеста с своими други, став же Иерей в церковных дверех невеста пред ним в паперти, начинает обычно: Благословен Бог наш: Трисвятое: Отче наш: Яко Твое есть царство: Господи помилуй (12 раз): Слава и ныне: Приидите поклонимся: (трижды) и псалом 75. Боже ущедри ны, и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны. Познати на земли путь Твой в всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Да взвеселятся и взрадуются языци, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой. Благослови ны Боже, Боже наш. Благослови ны Боже: и да убоятся Его вси конци земля. И посем стихи сии от псалма 5-го. Глаголы моя, внуши Господи, разумей звание мое. Вонми гласу молитвы моея, Царю мой и Боже мой. Яко к Тебе помолюся Господи, заутра услыши глас мой. Заутра предстану Ти и узриши мя. Аз же в множестве милости Твоея, вниду в дом Твой: поклонюся в церкви святей Твоей в страсе твоем. Господи настави мя правдою Твоею, и исправи пред собою путь мой. Абие глаголет молитву сию, под невестою преклоншею главу, рек: Господу помолимся и певцем: Господи помилуй. Боже, Боже наш в пророцех глаголавый в предвозвестивый просвещение разума Твоего быти в последняя роды всем языком. Нехотяй никому же от созданных Тобою человек без причастия быти Твоего спасения, законы положил еси сосудом Твоим избранным апостолом Павлом, в вере живущим мужем же и женам, еже все в славу Твою творити и овем убо, еже непокровенною главою приносити хвалу и славословие Пресвятому имени Твоему. Сим же покровенною главою, в благоговении и целомудрии добре утворяюще себе делы благими, верою утверждены хваления и молбы с благодарением приносити славе Твоей: сам убо Владыко человеколюбче, благослови рабу Твою сию (имя рек) и украси главу ея красотою Тебе благоугодною, яко да по Твоим заповедям жительствуя и в всех добродетелех по благоугождению Твоему преспевая в целомудрии себя соблюдет и купно со своим от Тебе данным ей супружником, вечная Твоя благая получит. Милостив бо и человеколюбив Бог еси и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну в Св. Духу, ныне и присно, и в веки веков. Лик.

http://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Nik...

Явно было, что этот холм в древние времена служил сборным местом. Люди, чертившие на нем загадочные для нас надписи, приносили тут жертвы или вели куплю и продажу, или рассуждали об общих делах своих. Вероятно, холм служил им вечей и жертвенником. Проводники мои назвали его Мокад сеидна Муса, что значит «седалище досточтимого Моисея», и поведали, что тут отдыхал сей великий пророк. Это предание, которого простота ручается за глубокую древность его, породило во мне мысль, что у сего холма совершилось то, что описано в восемнадцатой главе Книги Исхода. «Седе Моисей судити люди: стояху же пред Моисеом вси людие от утра до вечера. Видев же Иофор вся, елика творяше людем, рече: что сие, еже твориши людем? почто ты един седиши, вси же людие предстоят тебе от утра до вечера? Рече же Моисей тестю: понеже приходят людие ко мне просити суда от Бога: егда бо бывает им распря, и приходят ко мне, разсуждаю коемуждо. Рече же тесть Моисеов к нему: не право ты твориши глагол сей. Трудом утрудишися несносным и ты, и вси людие сии. Ныне убо послушай мене и присоветую тебе… усмотри себе от всех людий мужы сильны, Бога боящыяся, мужи праведны, и поставиши их над ними тысященачальники и стоначальники и письмоводители. И судят людей по вся часы: слово же неудоборешительное донесут к тебе: малыя же суды да судят они, и облегчат тя, и спомогут тебе. Послуша же Моисей гласа тестя своего и сотвори вся, елика рече ему». Из предыдущей 17-й и последующей 19-й главы той же Книги Исхода видно, что Моисей виделся с тестем своим в Рафидине при горе Божией (18:5), вскоре после победы израильтян над амалекитами, и что оттуда он перешел с народом своим в пустыню Синайскую и ополчился прямо горы сей (19:2) Выражения: «при горе Божией и прямо горы сей», показывают, что Рафидин находился недалеко от Хорива, но в таком расстоянии, что эта гора не видна была оттуда, а Синайская пустыня прилегала к Хориву так близко, что израильтяне, остановившись в ней, видели сию гору перед собой. Точно таково положение долины Шех.

http://azbyka.ru/otechnik/Porfirij_Uspen...

По молитве сей, вопрошаетъ приемлимаго: Вопросъ (Далее «В»): Отрицаешся ли неправаго мнения, аки бы в Господе нашем Иисусе Христе не два суть естества, Божеское и человеческое, но единое, поглощену бывшу Божеским естеству человеческому? Ответъ (далее «О»): Отрицаюся. В. Желаеши ли убо соединитися Святей, Православней, Кафоличестей, Восточней Церкви? О. Желаю от всего моего сердца. В. Веруеши ли, и како, во Единаго Бога, в Троице славимаго, и поклоняешися ли Ему? О. Верую во Единаго Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, и покланяюся Ему. И сотворив земной поклон, чтет символ веры . Посем предстоятель глаголет: Благословенъ Богъ, просвещаяй всякаго человека, грядущаго въ мipъ. И присоединяемого вопрошает: Чтиши ли соборы Вселенския: Халкидонский, Константинопольский 2ой, Константинопольский 3й, Никейский 2ой, и приемлиши ли утвержденныя сими соборы догматы и правила? О. Почитаю и приемлю. В. Святейшему Патриарху и православным архипастыремъ, яко преемникомъ апостольскимъ, от Святаго Духа поставленнымъ, обещаеши ли достодолжное почитание и въ делехъ духовныхъ послушание? О. Обещаю от искренняго сердца. Посем предстоятель подает присоединяемому конец омофора, аще святитель, или конец епитрахили, аще иерей, и глаголет: Вниди в Церковь Православную, и совершенно отринув заблуждения, в нихже был еси, чти Отца Вседержителя, Сына Его Иисуса Христа, и Духа Святаго, иже от Отца исходит, Троицу единосущную и нераздельную. И тако введ, поставляет его пред амвоном, идеже на столе положени суть Крест и Евангелие. Идущим же им, поется псалом 66 : Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны: познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да исповедятся Тебе людие, Боже: да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и да возрадуются языцы: яко судиши людем правостию и языки на земли наставиши. Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой: благослови ны, Боже Боже наш, благослови ны, Боже: и да убоятся Его вси концы земли.

http://azbyka.ru/chin-prisoedineniya-arm...

Во вторник: Предтечу Иоанна, и Крестителя Спасова, во пророцех пророка, и пустыни воспитание, Елисаветино рождение восхвалим вси. Слава, и ныне, Богородичен: Сладость ангелов: В среду и пяток: Крест – хранитель всея вселенныя, Крест – красота Церкве, Крест – царей держава, Крест – верных утверждение, Крест – Ангелов слава и демонов язва. Слава, и ныне, Крестобогородичен: У Креста предстояще Тя безсеменно Рождшая, и рыдающе вопияше: увы, Сладчайшее Чадо, како зашел еси от очию Моею? Како в мертвых вменился еси? В четверток: Во всю подсолнечную текше, проповедасте Христово от Девы святое воплощение воистину, от прелести обращающе языки и просвещающе, и вся научающе Троицу почитати Святую, апостоли Спасовы. Слава: Великаго началопастыря и иерарха вси, председателя Мирликийскаго Николая хвалим: многи бо мужи спасе, неправедно умрети имущия, царю является со Авлавием во сне, реша неправедное изречение. И ныне, Богородичен: Марие Чистейшая, златая кадильнице, Невместимаго Божества приятелище бывшее, в Немже Отец благоволи, Сын же вселися, и Дух Святый осенив Тя, Отроковицу, показа Богородицу. В субботу: Иже и мертвыми и живыми обладаяй яко Бог , и святыми Твоими всю землю просветивый, Содетелю всех, поющия Тя спасай. Слава, и ныне, Богородичен: Мы о Тебе хвалимся, Богородице, и к Богу Тя имамы предстательство, простри руку Твою необоримую, и сокруши враги наша, Твоим низпосли рабом помощь от Святаго. И стихословим хвалитныя псалмы, 148, 149, 150: Хвалите Господа с Небес. Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Господа с Небес, хвалите Его в вышних. Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, вси Ангели Его, хвалите Его, вся Силы Его. Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, солнце и луна, хвалите Его, вся звезды и свет. Хвалите Его, небеса небес, и вода, яже превыше небес, да восхвалят имя Господне. Яко Той рече, и быша, Той повеле, и создашася. Постави я в век и в век века, повеление положи, и не мимо идет. Хвалите Господа, от земли змиеве и вся бездны, огнь, град, снег, голоть, дух бурен, творящая слово Его, горы и вси холми, древа плодоносна и вси кедри, зверие и вси скоти, гади и птицы пернаты, царие земстии и вси людие, князи и вси судии земстии, юноши и девы, старцы с юнотами да восхвалят имя Господне, яко вознесеся имя Того Единаго. Исповедание Его на земли и на Небеси, и вознесет рог людей Своих. Песнь всем преподобным Его, сыновом Израилевым, людем, приближающимся Ему.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

или другой не менее известный гимн, Veni Creator Spiritus (Прииди, о Дух Зиждитель наш), но, в отличие от этих песнопений Римской Церкви, она не употребляется самостоятельно, а читается священником только во время литургии, причем в самом ее значимом месте. Через эту молитву мы постигаем чрезвычайно важную истину: во время таинства евхаристии освящаются не только Святые Дары, но и мы сами, вся наша жизнь, все наше бытие. Спасителен, таким образом, не только сам акт причащения, но наше полное участие в совершении таинства, через которое на нас нисходит Дух Святой. В связи с этим необходимо подчеркнуть, что византийский богослужебный устав (Типикон) видит в каждом из молящихся именно участника богослужения, а не просто присутствующего в храме. Об этом среди прочих ясно свидетельствует следующий текст: «Когда диакон говорит Миром Господу помолимся или Рцем вей, тогда всем подобает отвечать Господи помилуй, ибо, если бы отвечать требовалось только от тех, кто стоит на клиросе, то не было бы сказано Людие глаголют». Итак, Бог освящает во время евхаристии не только хлеб и вино, но и каждого из участвующих в службе. Об этом говорится и в другой молитве, которая читается священником в конце литургии перед причащением «Прииди, чтобы освятить нас» (Прииди во еже освятити ны). Читая эту молитву, священник как бы присоединяется к Иисусу, который в своей Первосвященнической молитве говорит: «Святи их (то есть нас) истиною Твоею» (Ин 17:17) и в то же время провозглашает, что это освящение истиной достигается не каким-либо другим способом, а именно через евхаристическое общение со Христом. 5. Перед пением Символа веры, если литургия служится двумя или несколькими священниками, старший из них, обращаясь к другим, говорит: «Христос посреде нас», а те отвечают: «И есть и будет». В настоящее время во многих храмах установилась практика, согласно которой со словами «Христос посреде нас» священник обращается к молящимся, которые в ответ восклицают: «И есть и будет». Это место литургии представляет собой живое и молитвенное воспоминание слов Иисуса из Евангелия от Матфея (18:20): «Там, где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=719...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010