Со словом «людие/люди» Л устойчиво связано во мн. древнейших слав. азбучных акростихах, напр. в азбучной молитве свт. Константина , еп. Преславского: «Людие твои нарещися хотяяще» ( Степанов. 1997. С. 421); в молитвах «Аз есмь свет миру»: «Людие мои не покоривии» ( Кобяк, Поздеева. 1981. С. 143); «Аз есмь всему миру свет»: «Людие мои неразумнии» (1-я ред.), «Людие мои законопреступнии» (2-я ред.) ( Демкова, Дробленкова. 1968. С. 55, 57; Кобяк. 1987. С. 155); «Аз преже о Господе Бозе начинаю вещати»: «Люди азбуковны словесы умудрил еси» ( Демкова, Дробленкова. 1968. С. 58), в др. редакции: «Люди вся азбуковны словесы умудрил есть» ( Петров. 1894. С. 18), в др. редакции: «Люди вся азбуковными словесы умудрил еси» ( Кобяк. 1987. С. 148); «Аз есмь Бог»: «Людие мои искони»; «Аз есмь Бог первый»: «Людие мои первие»; «Азбука об Адаме»: «Люди бо, наречены быша плод чрева своего, преступлением заповеди предаст сотоне» ( Демкова, Дробленкова. 1968. С. 59, 60); «Аз от начала повествую с тобою, евреянине»: «Людие ваши Серухове прелести идолом его воследоваше» ( Петров. 1894. С. 19), в др. редакции: «Людие ваши Серухове прелести и идолом его возследоваша» ( Кобяк. 1987. С. 149); «Аз есмь, Израилю, изведыи тя из дому работы»: «Людие мои и о имени моем победами укрепляхуся» ( Петров. 1894. С. 20), в др. редакции: «Людие, иже о имени моем победами укрепляхуся» ( Кобяк. 1987. С. 151); «Аз любях вы и без числа отдаяи»: «Людем вашим поведах лютую работу, юж при Антисе (sic!)» ( Петров. 1894. С. 21), в др. редакции: «Людем вашим поведах лютую работу, еже при Антиосе» ( Кобяк. 1987. С. 152); «Аз Ти благодарю Бог»: «Люди мадиамскии царя иже в руце ваши предаст»; «Аз превечен в Троицы»: «Людие мои ведуще приход Сына Моего не веруит» (Там же. С. 153, 154); в стихирах 6-го гласа на предпразднство Богоявления: «Людем страшнаго тебе проповедах вьпие» ( 1981. С. 109). Значительно реже в азбучных акростихах Л соотносится со словами: «ловец» - в молитве «Аз Тебе припадаю, милостиве»: «Ловьца дияволя избави мя», в др. редакции: «Ловьца ми диавола избави» ( Соболевский. Церковнослав. стихотворения. 1902. С. 33, 35), в др. редакции: «Ловца диявола избави мя» ( Кобяк. 1987. С. 146); «люто» - в молитве «Аще хощеши мудрости святых»: «Люто есть и горко, аще злии, над добрыми владеют» (Там же. С. 145); «Лазарь» - в азбучных стихирах бельческого погребения в составе Требника: «Лазара въскреси, Христе, четвредневьна» ( Загребин. 1981. С. 79).

http://pravenc.ru/text/2462395.html

Прииди, Источниче Божественных сокровищ, вдохни нам светоносный Твоя дарования. Прииди, Подателю и Совершителю нашего освящения, освяти ум, сердце и вся наша помышления. Прииди, благости и милосердия Неизнуряемое Хранилище, сохрани в нас жизнь духовную под кровом Твоея благости. Прииди, настоящих и грядущих благ Нескончаемое Сокровище, соблюди нас в чистоте совести в предначатие вечныя радости. Прииди, падших Всенадежное Востание, Тобою бо источаются благодатныя струи напояющия всяку тварь ко оживлению. Прииди, мертвых духом и телом Благое Воздвижение, Тобою бо подаются вся силы к животу и благочестию, воздвизающия всяку плоть к Воскрешению. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша. Кондак 11 Пение духовное воспоем Тебе, Святый Утешителю, Твое во огненных языцех на Апостолы Сошествие празднующе и сим Павловым глаголом последующе: “помолюся духом, помолюся и умом, воспою духом, воспою и умом”. И тако духом на молитве и в служении пламенеюще, да не угасим плотоугодием Духа Твоего, во святом крещении восприятаго, но присно да взираем на уверовавших в день Сошествия Твоего: тии бо внимающе слову Петрову: “спасайтеся от рода сего развращеннаго”, выну бяху в учении апостол, в общении и преломлении Хлеба Жизни и в молитвах, и бысть на всякой душе страх Божий, и бяху вси вкупе единодушно, имуще вся обща, и с радостию в простоте сердца воспеваху Богу: Аллилуиа. Икос 11 Света солнечнаго светлее явися благодать Твоя, Светоносный Душе, вся бо просветляеши, очищаеши и освещаеши Твоим огненосным осиянием. Ты бо сошел на Пресвятую Деву Марию, соделал еси Ю Пресветлый храм девства и Пречистый дом Божества Сыну Божию. В явлении же Твоем во Иордане при Крещении Господнем в виде голубине Ты отверзл еси небеса грехопадением Адамовым заключенная и обожил еси Пречистую плоть Христову. В Сошествии же Твоем на Апостолы исполнил еси Божественнаго присутствия Своего всю Церковь, Невесту Христову, да будет непорочна и свята. Сего ради точиши в Ней пророчествия, и священники совершаеши, собираеши весь собор церковный, и сходиши, яко огнь с небесе в Божественную Литургию и во всех таинствах, и тако вся Церковь одевается светом благодати Твоея, яко ризою, да во Свете Твоем узрим Свет, и да воспоем Тебе сице:

http://pravicon.com/info-1237

Прииди, Источниче Божественных сокровищ, вдохни нам светоносныя Твоя дарования. Прииди, Подателю и Совершителю нашего освящения, освяти ум, сердце и вся наша помышления. Прииди, благости и милосердия Неизнуряемое Хранилище, сохрани в нас жизнь духовную под кровом Твоея благости. Прииди, настоящих и грядущих благ Нескончаемое Сокровище, соблюди нас в чистоте совести в предначатие вечныя радости. Прииди, падших Всенадежное Востание, Тобою бо источаются благодатныя струи напояющия всяку тварь ко оживлению. Прииди, мертвых духом и телом Благое Воздвижение, Тобою бо подаются вся силы к животу и благочестию, воздвизающия всяку плоть к Воскрешению. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша. Кондак 11 Пение духовное воспоем Тебе, Святый Утешителю, Твое во огненных языцех на Апостолы Сошествие празднующе и сим Павловым глаголом последующе: «помолюся духом, помолюся и умом, воспою духом, воспою и умом». И тако духом на молитве и в служении пламенеюще, да не угасим плотоугодием Духа Твоего, во святом крещении восприятаго, но присно да взираем на уверовавших в день Сошествия Твоего: тии бо внимающе слову Петрову: «спасайтеся от рода сего развращеннаго», выну бяху в учении апостол, в общении и преломлении Хлеба Жизни и в молитвах, и бысть на всякой душе страх Божий, и бяху вси вкупе единодушно, имуще вся обща, и с радостию в простоте сердца воспеваху Богу: Аллилуиа. Икос 11 Света солнечнаго светлее явися благодать Твоя, Светоносный Душе, вся бо просветляеши, очищаеши и освещаеши Твоим огненосным осиянием. Ты бо сошел на Пресвятую Деву Марию, соделал еси Ю Пресветлый храм девства и Пречистый дом Божества Сыну Божию. В явлении же Твоем во Иордане при Крещении Господнем в виде голубине Ты отверзл еси небеса грехопадением Адамовым заключенная и обожил еси Пречистую плоть Христову. В Сошествии же Твоем на Апостолы исполнил еси Божественнаго присутствия Своего всю Церковь, Невесту Христову, да будет непорочна и свята. Сего ради точиши в Ней пророчествия, и священники совершаеши, собираеши весь собор церковный, и сходиши, яко огнь с небесе в Божественную Литургию и во всех таинствах, и тако вся Церковь одевается светом благодати Твоея, яко ризою, да во Свете Твоем узрим Свет, и да воспоем Тебе сице:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-na-...

Но обратите взоры ваши, братия, – и рядом с этими загрязненными жилищами, куда не внидет Господь, и одновременно с этою житейской суетой, которую осудит Господь, как Он осудил хлопотливую Марфу, вы увидите иные обители, где всегда готово место для небесного Гостя и где вместо Марфы Он найдет сестру её – Марию, К таким обителям мы дерзаем отнести и этот святой храм, окрест которого приютилась и наша духовная школа, подобно Марии, сидящей у ног Иисусовых и слушающей слово Его ( Лк.10:39 ). Осеняемая честным омофором Богоматери, наша родная духовно семья закончила ныне еще один свой учебный год. Труженики её ныне подводят итоги терпеливой, упорной и самоотверженной работы своей, которою они трудились за этот период времени. Обнимая духовным взором своим концы родного края и чужих земель и видя повсюду своих питомцев, они рады-бы видеть сегодня их всех около себя, как птенцов под крылами любящей матери, чтобы вместе с ними встретить Господа. Поэтому они всех их сегодня зовут в свою семью. Отшедших они поминают молитвою; живых наградят за труды. Они отметят того, который чистым сердцем своим стремился постигнуть чистую мудрость и всеми силами богатого ума искал божественную истину. «Прииди, – скажут ему, – мы украсим тебя венком нашей похвалы и любви! Но вместе с ним прииди и ты, который бескорыстно облегчал подвиги труждающихся, или работал рядом с ними на соседнем поле, – прииди – мы дадим тебе почетное место между нами! Прииди и ты, который трудился в виду естественной награды за труд, – прииди и возьми свое, ибо «достоин делатель мзды своея» ( Мф.10:10 )! Прииди и ты, который надломил свои силы над упорной работой, – прииди и почий от трудов твоих, пользуясь заслуженным покоем и честно заработанными плодами рук твоих»! И вы, юные носители наших нестарею- —17— щихся идеалов, наша гордость и наша надежда, – и вы сегодня увидите, что и ваши труды не забыты. Знайте, однако же, что Церковь и родина ждут еще ваших трудов и потому с упованием взирают на вас. Просвещайте же ваш молодой ум и воспитывайте ваше доброе сердце, пока день имате: «приидет нощь, егда никто же может делати» ( Ин.9:4 ). Не теряйте бесплодно этих дней, которые вы проводите под сенью сего святого храма и, подобно Марии, как будто у ног Самого Спасителя слушаете слово Его и изучаете закон Его. И тогда внидет в храм сей Божественный Учитель сего божественного слова, и наша благая часть, которую мы избрали, навсегда останется нашим уделом, а Пречистая Дева, днесь предстоящая в церкви и с лики святых за ны молящаяся Богу, выну будет осенять нас честным омофором Своим!

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Прииди, Свете Живоначальный, да вся языки светом боговедения просветиши. Прииди, Животе Безначальный, да вся человеки к новой жизни во Христе приобщиши. Прииди, Теплото Живительная, да духом любве Твоея хладныя сердца неверных языков воспламениши. Прииди, Сладосте Неизреченная, да благодатию Твоею всех вкусивших ю паче меда и сота усладиши. Прииди, Радование наше непрестанное, да нас скорбных и печальных очищением совести возвеселиши. Прииди, Сокровище наше превожделенное, да нас нищих и убогих множеством дарований духовных обогатиши. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны, и спаси души наша. Кондак 10 Спасения день - сей великий Пятидесятницы праздник, в оньже, Утешителю Благий, Церковь Христову до скончания века облагодатил еси и всю тварь Твоим Живоносным дыханием обновил еси, Везде сый и вся исполняяй, Ты идеже хощеши дышиши, вся живиши и повсюду в мире разливаеши свою живоначальную силу: Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе служит свет, Тебе работают источницы, Тобою един дождь напояет землю и бывает бел в кринех, и красен в розах, багрян же в фиалках, тако многообразна благодать Твоя: единому убо даеши слово премудрости, другому - дар пророчества, иному - сказание Божественных Писаний: единаго укрепляеши на целомудрие, другаго учиши поститися и подвизатися, оваго же уготовляеши на мученичество. Вся же сия действуеши Ты, единый Душе, разделяя коемуждо хощеши, да всякое дыхание поет Тебе: Аллилуиа. Икос 10 Царю Небесный и жизни Подателю! Царство Твое - Царство всех веков и Владычество Твое во всяком роде и роде. Сошед же на апостолы. Ты явил еси ими Царство не от мира сего - Церковь Христову, юже исполнил еси безчисленными дары благодати Твоея, имиже, яко финикс процвете и яко кедр, иже в Ливане умножися. И тако Твоею благодатию напояема, Церковь процвете многочисленными сонмы девственник, учителей, мучеников, исповедников, преподобных, пустынников, да исполнится Осии пророка предречение: процветет, яко цвет и прострет корение, яко дубрава и яко маслина плодовита будет. Зряще убо сии сонмы духоносных отцев, Тобою, Святый Душе, возращенных, воззовем Тебе таковая:

http://pravicon.com/info-1237

Мы знаем, что Бог Свет есть ( Ин. 1:5 ) и обитает в свете неприступном ( 1Тим. 6:16 ). Но, однако, лишь для тех Он недоступен, у кого нечистое сердце и нечистое око, Христос говорит: Я Свет, пришедший в мир, дабы всякий верующий в Меня, не оставался во тьме ( Ин. 12:46 ). Свет Божественный, как показал опыт веков, многократно и многообразно посещал и посещает человека. И никто не может указать границ благоволения Божия, поставить предел сиянию правды и славы Божией. И это потому, что Бог, повелевающий из тьмы воссиять свету, озарил наши сердца, дабы просветить нас познанием Славы Божией в лице Иисуса Христа ( 2Кор. 4:6 ). Поэтому «Свет Христов просвещает всех». Он просвещает нас всякий раз, когда мы с благодарным внутренним озарением или хотя бы с горячей жаждой этого озарения взыскуем свет Христов. Иисус Христос всегда, перед всяким событием (чудом) в Своём общественном служении молился Отцу Небесному и всегда получал ответ на Свою молитву. Апостолы и святые отцы подражали Ему. Святитель Григорий Палама , желая проникнуть в тайну Фаворского Света и просветиться им, годами вопиял: «Господи, просвети тьму мою» и был услышан. Преподобный Симеон Новый Богослов всегда взывал: «Прииди, Свет Истинный, прииди, Жизнь Вечная, прииди, падших восстание. Прииди, низложенных воздвижение. Прииди, мёртвых воскресение... Прииди, Царю Всесвятый, прииди и вселися в ны». Нет сомнения, что милость Божия откликалась на эту молитву праведника. Так же пламенно взывал к Богу преподобный Макарий Великий : «Умоляю Тебя, Господи, даровать небесный Огонь, воспламеняющий и успокаивающий душу... Да снидет на неё неизреченный Свет Христа». И здесь на молитву праведника Господь даровал то, что он просил: Свет Христа, несомненно, воспламенял и успокаивал его душу. «Обратимся убо, – взывает святитель Тихон Задонский , – к Богу всем сердцем, да светом Его просветимся и любовию согреемся». Свет и во тьме светит, и тьма не объяла его ( Ин. 1:5 ). Мрак греховный не может затмить, преодолеть свет Христов. Сама же тьма побеждается Им. Тьма греховная окутывает, помрачает жизнь нашей души. Изживается она только непрерывными усилиями нашего духа, его неугасимой молитвенной жаждой света. Начало этой молитвенной жажды, этой непреклонной решимости духовно просветиться и есть начало света Христова в душах и сердцах наших. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Vete...

Истинный путь к видению Божественного Света лежит через внутреннего человека. Вся наша мысль, вся сила нашего желания — должны быть направлены только на то, чтобы соблюсти заповедь Божию чисто и неукоризненно (1 Тим. 6, 14). Тогда Свет Божественный, как показал опыт веков, многократно и многообразно посещает человека. И никто никогда не может сказать о пределах благоволения Божия к нам, ибо оно воистину беспредельно; и сколько бы ни стремился человек к Богу, как бы ни возгорался он любовью к Нему, все равно излияния Света всегда останутся неопределимыми и неисчислимыми, ибо нет им конца даже тогда, когда Свет превосходит силы естества нашего понести блистание его. И единственное слово, единственное утверждение, возможное при этом, то, что Бог есть Свет, в Котором нет ни единой тьмы (1 Ин. 1, 5), и что живет Он во неприступном свете (1 Тим. 6, 16) и является всегда во Свете и как Свет " . Но и при этих словах не рассеялось недоумение в боязливой душе моей. Я не видел пред собою пути; я не знал, как приступить к этой жизни, с чего начать; я чувствовал себя во мраке и вопрошал: что сотворю, да живот вечный наследую? И был мне ответ: " Молись! подобно святому Григорию Паламе, который годами вопиял: Господи, просвети тьму мою! и был услышан... Молись словами церковной песни: Да воссияет, о Светодавче, и мне грешному Твой присносущный свет! (Кондак на Преображение) и укрепляйся в вере, помня, что Церковь не молится о невозможном " . И затем муж тот, словно не допуская возможности, что такая молитва останется без ответа свыше, так закончил свое слово: " Когда же познает твоя душа Свет сей, то после, теряя его, будешь скучать о нем и, подражая святому Симеону Новому Богослову, будешь искать Его и взывать к Нему: Прииди, Свет истинный, Прииди, Жизнь вечная; Прииди, падших восстание; Прииди, низложенных воздвижение; Прииди, мертвых воскресение... Прииди, Царю Всесвятый, Прииди и вселися в ны, И пребуди в нас неотступно, И безраздельно царствуй в нас Ты — Единый во веки веков. Аминь " .

http://e-vestnik.ru/analytics/preobrazhe...

Прииди, чистотою Сияющий Душе, Святую Деву Чисту в рождестве сохранивый, да и нам благодать девства и чистоты преподаси. Прииди, небеса разверзший Небесный Царю, на Спаса Христа при Крещении низшедый, да и всем верующим в Него путь на небо отверзеши. Прииди, Солнце Незаходимое и Несокрываемое, да свет возсияши праведным и правым сердцем веселие. Прииди, Сияние Присносияющее и Немерцающее, да внутрь нас возсияеши Церковь Божия Духа в Твое Божественное посещение. Прииди, Свете Святый и Животворяй, просвети мир Твоим Божественным осиянием. Прииди, огню от огня Происходяй и Боготворяй, озари нас Твоим огненосным вдохновением. Прииди, Утешителю Благий, вселися в ны и спаси души наша. Кондак 12 Благодать духоносную даровал еси, Утешителю Святый, всей Церкви Христовой в великий день Святыя Пятидесятницы, якоже и прежде выну спребывал еси Владыке Христу во днех Его плоти, яко же великий в богословех святый Григорий витийствует: “Рождается Христос и Дух предворяет. Крещается Христос и Дух свидетельствует. Искушается Христос и Дух возводит (в пустыню). Совершает силы Христос и Дух сопутствует. Возносится Христос и Дух преемствует”. Сего ради и начатки Божества подаеши ныне, Святый Душе, естеству перстному, да паки возведеши е к первому райскому благородию и да обожиши е во образ Вознесеннаго на небеса естества Христова. Мы же исчести не могуще многочисленная паче песка морскаго благодеяния дарований Твоих, вопием Тебе: Аллилуиа. Икос 12 Поюще, Божественный Душе, Твою Живоначальную благодать, обновляющую лице земли дохновением Твоим, поклоняемся Твоему во огненных языцех на Апостолы сошествию, и веруем, яко по обетованию Христову выну Твоя благодать во Святей Церкви пребудет, дондеже паки приидеши в последний день во общее Воскресение во еже воздвигнути вся от века умершия, яко же святый Иезекииль предрече глаголя: “от четырех ветров прииде, Душе, и вдуни в мертвыя кости сия и да оживут. И вниде в них Дух Жизни и ожиша и сташа на ногах своих собор мног зело”. Тогда не посрами нас вопиющих Тебе сице:

http://pravicon.com/info-1237

(Сей кондак глаголи трижды. Таже икос 1: Ангелов Творче… и кондак 1: Возбранный Воеводо, Л). МОЛИТВА КО ГОСПОДУ ИИСУСУ ХРИСТУ. Владыко Господи Иисусе Христе Боже мой, иже неизреченнаго ради Твоего человеколюбия, на конец веков в плоть оболкийся от Приснодевы Марии, славлю о мне Твое спасительное промышление раб Твой, Владыко: песнословлю Тя, яко Тебе ради Отца познах: благословлю Тя, Егоже ради и Дух Святый в мир прииде: покланяюся Твоей по плоти Пречистей Матери, таковей страшней тайне послужившей: восхваляю Твоя ангельская ликостояния, яко воспеватели и служители Твоего величествия: ублажаю Предтечу Иоанна, Тебе крестившаго, Господи: почитаю и провозвестившыя Тя пророки, прославляю Апостолы Твоя святыя: торжествую же и мученики, священники же Твоя славлю: покланяюся преподобным Твоим, и вся Твоя праведники пестунствую. Таковаго и толикаго многаго и неизреченнаго лика божественнаго в молитву привожду Тебе всещедрому Богу раб Твой, и сего ради прошу моим согрешением прощения, еже даруй ми всех Твоих ради святых, изряднее же святых Твоих щедрот, яко благословен еси во веки. Аминь. Акафист Святому и Животворящему Духу Кондак 1 Приидите, вернии, Духа Святаго прославим сошествие. Иже от отеческих недр на Апостоли излиявся, яко водами, боговедением покры землю, и живоносныя благодати богоусыновления, и горния славы сподобляет чисте притекающих к Нему, освящает же и обожает зовущих: Прииди, Утешителю, Душе Святый, и все лися в ны. Икос 1 Ангели на небеси светлыми лики Духу Святому немолчно славу воспевают, яко Источнику жизни и Свету невещественному. С ними же и мы прославляем Тя, Душе непостижимый, за вся явныя и тайныя милости Твоя, и смиренно просим блаженнаго осенения Твоего: Прииди, Свете истинный и Радосте духовная. Прииди, росоносный Облаче и Красото неизреченная. Прииди и приими, яко курение благовонное, хвалу нашу. Прииди и даждь нам вкусити радость излияния Твоего. Прииди и возвесели ны обилием даров Твоих. Прииди вечное Солнце незаходимое, и обитель в нас сотвори.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=102...

Поят Моисей сыны Израилевы от моря Чермнаго и веде их в пустыню Сур. И идяху три дни в пустыни, и не обретаху воды, да быша пили. Приидоша же в Мерру, и не можаху пити воды от Мерры: горька бо бе, сего ради наречеся имя месту тому Горесть. И роптаху людие на Моисея, глаголюще: что пием? Возопи же Моисей ко Господу, и показа ему Господь древо, и вложи е в воду, и сладка бысть вода. Тамо положи ему Бог оправдания и суды. И тамо искушаше его, и рече: аще слухом услышиши глас Господа, Бога твоего, и угодная пред Ним сотвориши, и внушиши заповеди Его, и сохраниши вся оправдания Его, всяку болезнь, юже наведох на египтяны, не наведу на тя. Аз бо есмь Господь, исцеляяй тя. И приидоша во Елим, и бяху тамо дванадесять источников вод, и седмьдесят стебль фиников, и ополчишася тамо при водах. И воздвигшася от Елима, и прииде весь сонм сынов Израилевых в пустыню Син, яже есть между Елимом и между Синою. Исх 15:22–27; 16:1 Тропарь, глас 5. Явился еси в мире, Иже мир Сотворивый,/да просветиши во тьме седящия,/Человеколюбче, слава Тебе. Стих 1: Боже, ущедри ны и благослови ны,/просвети лице Твое на ны и помилуй ны./Познати на земли путь Твой,/во всех языцех спасение Твое. Пс 66:2, 3 Лик: Да просветиши во тьме седящия,/Человеколюбче, слава Тебе. Стих 2: Да исповедятся Тебе людие, Боже,/да исповедятся Тебе людие вси./Да возвеселятся и да возрадуются языцы,/яко судиши людем правотою/и языки на земли наставиши. Пс 66:4, 5 Лик: Да просветиши во тьме седящия,/Человеколюбче, слава Тебе. Стих 3: Да исповедятся Тебе людие, Боже,/да исповедятся Тебе людие вси./Земля даде плод свой,/благослови ны, Боже, Боже наш./Благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли. Пс 66:6–8 Лик: Да просветиши во тьме седящия,/Человеколюбче, слава Тебе. Слава, и ныне: Явился еси в мире, Иже мир сотворивый,/да просветиши во тьме седящия,/Человеколюбче, слава Тебе. 4. Иисуса Навина чтение. Рече Господь ко Иисусу: в день сей начинаю вознести тя пред всеми сынами Израилевыми, да разумеют, зане якоже бех с Моисеом, тако буду и с тобою. И ныне заповеждь священником, взимающим ковчег завета, глаголя: да яко внидите в часть воды Иорданския и станете при Иордане. Якоже идяху священницы, вземшии ковчег завета Господня, во Иордан, и ноги священников, носящих ковчег, омочишася в части воды Иорданския. Иордан же исполняшеся во всем ложи своем, якоже во дни жатвы пшеницы. И сташа воды низходящия свыше в сонм един, отстоящия далече зело от Адами града, даже до страны Кариафиарим. Низходящая же сниде на море Аравитское, даже до моря солищнаго, дондеже вконец оскуде, и людие стояху прямо Иерихона. И сташа священницы, вземшии ковчег завета Господня, на сусе, посреде Иордана, готовы. И вси сынове Израилевы преидоша по суху, дондеже скончаша вси людие, преходяще Иордан. Ис Нав 3:7–8, 14–17 5. Царств четвертых чтение.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/parimijni...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010