Кондак 9 Всякия утоли болезни, блаженая мати Ксение, на тя надеющихся и к помощи твоей усердно притекающих: якоже поминавших прежде душу твою ради души своея спасения, по завету твоему, тако и ныне помяни всех, прославляющих тя, Богу же, в тебе дивно прославленному, вопиющих непрестанно: Аллилуиа. Икос 9 Ветия суемудренныя разумети не могут, како ты безумием своим безумие мира сего обличила еси и немощию своею сильныя и крепкия посрамила еси: не ведают бо в тебе силы и премудрости Божия. Мы же, тя почитающе, с любовию зовем ти сице: Радуйся, Божественнаго Духа селение; радуйся, велие к Богу дерзновение. Радуйся, у усыпальницы твоея молящимся являющаяся и им помогающая; радуйся, землею и елеем от нея многия освятившая и от недуг исцелившая. Радуйся, яко одержимых страстьми от гибели спасаеши; радуйся, яко отвергатися себе нас научаеши. Радуйся, любве и смирения путь во спасение нам указующая; радуйся, во храме Божием с нами незримо пребывающая. Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших. Кондак 10 Спасти люди хотящи, блаженная мати Ксение, присно даруеши им заступление твое чудное. Се деву благочестивую с вдовицею материю ея, в канун венчания у гробницы твоея усердно молившуюся, от брака спасла еси со злодеем, иже ратнаго человека уби, имя же и чин его себе присвои. В день тойже убийца оный внезапу обличен бысть и, ужасом объят, исповеда пред всеми, яко сила Божия сироту от брака с ним избави, мы же, дивящеся силе молитв твоих, нас спасающих, воспеваем Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси нерушимая, преблаженная мати, и дом православных. Не остави и ныне супруги разлученныя, помози родителем, за грехи своя о чадех слезы проливающим, научи юноши и девы в чистоте себе хранити и всех нас святыню уз семейных почитати, да единеми усты воспеваем ти тако: Радуйся, дев благочестивых от брака невернаго избавляющая; радуйся, спутника жизни добраго им обрести помогающая. Радуйся, сродник враждующих благое примирение; радуйся, слез детских осушение. Радуйся, от убиения младенцев во чреве женам грозное прещение; радуйся, на камени любве и веры домов устроение. Радуйся, супругов, смертию разлученных, утешение; радуйся, в жизни безсмертней вечное их соединение. Радуйся, Ксение блаженная, молитвеннице о душах наших.

http://ms.pravoslavie.ru/111396.html

Всякия утоли болезни, и бурею житейскаго моря потопляемых к тихому пристанищу приведи; нас же, мирский мятеж оставльших и Ангельский образ на рамо свое возложших, яко зело любящая, от блата страстей возведи: отверзи двери милосердия Твоего и в чертог славы Сына Твоего нас введи, да с лики Ангельскими поем Ему: Аллилуиа. Икос 9 Витийствующий язык не может восхвалити Тя, недоумеет воспети величия Твоего и чудес по достоянию, обаче, Благая, и скудоумныя наша песни прийми, Тебе поющих: Радуйся, Заступнице, от навета клеветническаго нас защищающая, Радуйся, поношения от человек нас избавляющая. Радуйся, яко образ Твой благоволи Бог прославити чудесы, Радуйся, яко взирающим на него с верою сей благодать дарует. Радуйся, в созданнем храме, на прославление имени Твоего, незримо обитающая, Радуйся, яко никтоже, в нем с верою моляся, тощь и неуслышан исходяше. Радуйся, Пресветлая Звездо, на путь ко спасению. Радуйся, нищету иноческую до конца хранити научающая. Радуйся, с небесных высот на мольбы наша призирающая, Радуйся, предстательством Твоим безконечныя жизни сподобляющая. Радуйся, коегождо прошения предварити тщащаяся, Радуйся, и самых отчаянных грешников моления не отвергающая. Радуйся, надежде и прибежище наше, Твоею иконою нас утешающая. Кондак 10 Спасти хотящи люди от всяких бед и скорбных обстояний, притекающим под Твой покров ниспосылавши Твоя богатыя милости. И икону Свою чудотворную даровала еси обители сей, яко залог непрестаннаго о ней Твоего попечения, на нюже мы взирающе, и на руку Твоею сидящему Богомладенцу поем: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси нерушимая и покров иночествующим, красоты мирския оставившим и крест на рамо свое вземшим, и крепкое заступление всем к тебе прибегающим, образ Твой почитающим и Тебе поющим: Радуйся, стено и покрове к Тебе прибегающих, Радуйся, Отрадо утешения чающих. Радуйся, иночеству благоскорбящему подательнице вечнаго радования, Радуйся, благоподвизающимся им – Ходатаице спасения. Радуйся, возбраняющая грехом нашим, Радуйся, гласом моления Твоего отражающая грехи наша, вопиющия на ны к Богу. Радуйся, всегда Матернюю любовь к обители сей являющая, Радуйся, оскудение брашен в ней чудесно восполняющая. Радуйся, во дни тяжких испытаний обители не оставляющая, Радуйся, в плену и изгнании насельниц ея дивно заступающая. Радуйся, неправедно гонимых и обидимых защитнице, Радуйся, гонящих и обидящих правосудная наказательнице. Радуйся, надежде и прибежище наше, Твоею иконою нас утешающая. Кондак 11

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Мне кажется, что именно молитвами новомучеников всколыхнулась в народе та вера, которая сделала непобедимым русского человека в войне, и благодаря их подвигу так ярко просиял патриотизм. Просто призыв: «убей фашиста!» не может поднять в человеке его дух. Это может сделать только жертвенная любовь и молитва. Можно привести ещё несколько примеров, показывающих возрождение веры в Великую Отечественную войну: Несмотря на многолетнюю пропаганду атеизма, в первые дни войны прозвучали на всю страну слова песни с совершенно христианской лексикой — «Священная война» ( Скачать — 1 мб ). Когда враг подошёл к Москве, зазвучала другая песня: « Мы не дрогнем в бою за столицу свою Нам родная Москва дорога. Обороной стальной, нерушимой стеной Победим, обескровим врага.» Можно было бы сказать — неприступной стеной, однако здесь используется другое словосочетание: Нерушимая стена — так называется одна из икон Божией Матери. Удивительно, что в атеистическом государстве зазвучали слова, идущие от верующего сердца. Другой пример: вот, казалось бы, совершенно неверующий человек, коммунист, Константин Симонов, пишет в своём стихотворении «Ты помнишь, Алёша, дороги Смоленщины» ( Скачать файл 1.3 мб ), такие строки: Как будто за каждою русской околицей Крестом своих рук ограждая живых Всем миром сойдясь, наши прадеды За в Бога не верящих внуков своих Это образ, созданный не просто верующим, а православным человеком. Симонов, безусловно, исключительно талантливый поэт. Его талант — это дар Божий, как и любой талант. И он, может быть, даже неосознанно для себя оказывается способен проникать в суть вещей — как раз то, о чём мы говорили — мученики, те, кого уже нет в живых, молятся. И это можно назвать просто откровением Симонова. — Среди пострадавших в те годы людей многие пострадали за то, что были христианами. Но ведь многие из пострадавших были посажены по каким-то другим причинам. Можно ли назвать страдания людей, прямо не исповедавших Христа, христианским мученическим подвигом? — Когда человек страдает за Христа — это безусловно мученический подвиг. Но если человека отправляют за решётку, потому что он потенциально опасен безбожной власти — это тоже не просто так.. .А потом, на самом деле и во время, и после войны масса людей была верующими, это всё советская пропаганда говорит, что верующих совсем не было. Как и раньше говорили, и теперь говорят те, кто воюет в Чечне — на войне не бывает неверующих.

http://pravmir.ru/patriotizm-eto-ponyati...

Радуйся, яко Господь с Тобою и Тобою с нами. Радуйся, яко покров Твой Святый простираеши над нами. Радуйся, яко Неопалимая Купина нетленною пребываеши. Радуйся, яко Живоносный Источник жажду вечныя правды в людех утоляеши. Радуйся, яко Цвет Неувядаемый души наша благоуханием исполняющая. Радуйся, яко Стена Нерушимая от бурь житейских нас защищающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 12 Благодать Божественную явно в чудотворных иконах Твоих пребывающую не отними от нас, Пресвятая Дево, за грехи и беззакония наша. Не остави нас Своим чудным заступлением и на Страшнем Суде Сына Твоего прощение у Господа нам исходатайствуй, да во славе неизреченней узрим Христа Бога нашего и воспоем Ему: Аллилуиа. Икос 12 Поюще песни хвалы и благодарения Тебе, Дево Всепетая, восхваляем Тя вси, яко твердую Предстательницу за нас, грешных, и покланяемся Тебе с любовию, о нас молящейся пред Господем, веруем бо и уповаем, яко испросиши нам у Него спасение и жизнь вечную, вопиющим Ти сице: Радуйся, Бога и человека соединившая. Радуйся, спасение человеческое устроившая. Радуйся, цветами добродетелей верных украшающая. Радуйся, ризою Своею с материнскою любовию их покрывающая. Радуйся, от домашния брани и вражды единокровныя миром ограждающая. Радуйся, во благих намерениях нам присно помогающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 13 О Всепетая Мати, Небесная Царице и Владычице, Дево Богородице, милостивно приняв сие акафистное пение, избави нас от всякия напасти, болезни и внезапныя смерти, и яко старцу Божию некогда «Радуйся!» возгласила еси, тако и нам возгласи: «Радуйтеся и вы, чада Божии!», вопиющим Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа. Аллилуиа. Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангелу небесному житием своим уподобившемуся, некоему старцу, в затворе на святей горе Афонстей житие свое проводящему и пред иконою Божией Матери каждодневно акафистное пение со словами «Радуйся» возносящему, бысть иногда глас, от иконы тоя исходящий: «Радуйся и ты, старец Божий!». Сему дивному гласу внимая, и мы со благочестивым старцем Владычице Небесней воспеваем:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, лампадо Духа присногорящая. Радуйся, свеще благостыни светозарная. Радуйся, града Одессы похвало и ограждение. Радуйся, благочестия нерушимое утверждение. Радуйся, молитвенниче к Богу неустанный. Радуйся, Господом свыше призванный и оправданный. Радуйся, праведный Ионо, Одесский чудотворче. Кондак 10 Спасти хотя души чад твоих духовных, от Бога вверенных твоему попечению, всечестный пастырю Ионо, бдел еси непрестанно над стадом своим, да ни едина от овец, в горах заблудши, в пропасть погибели впадет, и добыча диаволу обретется. Темже и мы, на предстательство твое у Престола Вседержителя уповающе, и на молитвы твоя надежду непреложну имуще, вопием прославльшему тя Господу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси необоримая и твердый якорь спасения всем, в морстей пучине плавающим и в опасностех от морских треволнений сущим был еси, отче достоблаженне Ионо, денно и нощно об их избавлении моления воссылая и прошения о здравии и благоденствии Господу принося. Темже и ныне вси, в море уходящии, к раце мощей твоих прибегают и умиленные мольбы тебе возносят, зовуще таковая: Радуйся, стихии грозныя укрощаяй. Радуйся, бурю страстей греховных разгоняяй. Радуйся, обуреваемым спасительное пристанище подаваяй. Радуйся, тишину Божественную приносяй. Радуйся, блуждающих во мраце грехов добрый кормчий. Радуйся, от пути истины сократившихся наставниче. Радуйся, многих от власти диавола исхитивый. Радуйся, бесчисленных неврежденно сохранивый и спасый. Радуйся, праведный Ионо, Одесский чудотворче. Кондак 11 Пение Богу и Пресвятей Богородице непрестанно в сердце твоем принося, добродетельных высот духа достигл еси, пребогате. Темже и дадеся тебе благодать не токмо в житии твоем, но и по блаженном преставлении ходатайствовати за ны, спасая и просвещая души всех, усердно взывающих к Богу: Аллилуиа. Икос 11 Свет во тьме сущим и слепым прозрение был еси, приснопамятне отче Ионо. Силою бо, яже ти от Бога даровася, велие чудо исцеления слепорожденнаго отрока сотворил еси, и яже не возмогоша врачеве телеснии, молитвою своею совершити возмогл еси. Сему чудотворению презельне дивящеся, воздаем ти славословия сицевая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pra...

Когда душа твоя пожалеет для брата пищи или одежды, скажи ей слова Спасителя: Душа не больше ли пищи, и тело одежды? [ Мф. 6, 25 ]. Или слова Его же: хлеб наш насущный дай нам на сей день [ Мф. 6, 11 ]. О надежде христианской. Самые слова показывают, о чем мы должны говорить. Мы должны говорить о надежде нашей на Христа и на вечное блаженство, обещанное нам Христом, и край желания нашего при беседах о надежде – обратить всех грешников, отчаивающихся в своем вечном спасении, к надежде на Христа – упованию нашему и спасению нашему. Той... спасет люди Своя от грех их [ Мф. 1, 21 ] – вот чего надеяться христианам от Христа, [показал Архангел]. Рад бы в рай, да грехи не пускают, говорят многие из христиан, не имеющие понятия о христианской надежде, как будто грехи есть какая-то нерушимая стена. Нет, я скажу, что ее-то и разорил крестом и смертию и отверз для всех кающихся рай Божий Спаситель наш Иисус Христос . Наше дело еще и в том будет состоять, чтобы научить, как надеяться на Христа, потому что не всякая надежда есть христианская, истинная, спасительная. Что не христианская надежда? Мы покажем свойства христианской надежды: основательность, твердость, постоянство и полноту ее – и те признаки, по которым можно знать, есть ли в нас христианская надежда; что надежда христианская дышит молитвою, как воздухом, поддерживается и укрепляется животворящими Тайнами, чтением или слушанием слова Божия и писаний святых отцов, собственными добрыми делами каждого [...]. Мы раскроем, что, так как христианин есть существо свободное и разумное, сотворенное по образу и подобию Божию, но при том падшее (по своей воле), или удалившееся от Бога чрез беззакония, [то он] должен сам чрез веру и надежду и любовь приближаться к своему Первообразу. Посоветуем всякому христианину рассмотреть тщательно, что в нем составляет собственно человека богоподобного и бессмертного, попросим его обратить внимание на свое сердце, прислушаться к его требованиям, весьма часто обнаруживаемым пред сознанием человека, и удовлетворять им безотлагательно.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Kronshta...

2-й лик: Вси святии земли Русской, молите Бога о нас. Радости сердца наша исполните, радости неизреченныя наслаждающиеся, нашу греховную печаль потребляюще. 1-й лик: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Во дни скорбных обстояний не оставите нас, предстатели наши и хранители, но помощь скорую нам явите. 2-й лик: И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Пристанище и предстательство к Тебе прибегающих буди, Дево, и стена нерушимая, прибежище же и покров и веселие. 1-й лик: Достойно есть... В Неделю 5-ю Святыя Четыредесятницы Поем на литии канон Пресвятой Богородице, параклисис малый. Поем его без ирмосов. Глас 8. Песнь 1 Ирмос: Воду прошед, яко сушу... 1-й лик: Пресвятая Богородице, спаси нас. Многими содержим напастьми, к Тебе прибегаю, спасения иский; о Мати Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси! 2-й лик: Пресвятая Богородице, спаси нас. Страстей мя смущают прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная. 1-й лик: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Спаса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, да избавлюся от лютых; к Тебе бо ныне прибегая, простираю и душу и помышление. 2-й лик: И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Недугующа телом и душею, посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомати, яко Благая, Благаго же Родительница. Катавасия: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к нерушимой стене и предстательству. Призри благосердием, Всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление и исцели души моея болезнь. Песнь 3 Ирмос: Небеснаго круга... 1-й лик: Пресвятая Богородице, спаси нас. Предстательство и покров жизни моея полагаю Тя, Богородительнице Дево, Ты мя управи ко пристанищу Твоему, благих виновна, верных утверждение, едина Всепетая. 2-й лик: Пресвятая Богородице, спаси нас. Молю, Дево, душевное смущение и печали моея бурю разорити; Ты бо, Богоневестная, начальника тишины Христа родила еси, едина Пречистая. 1-й лик: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Благодетеля рождши, добрых виновнаго, благодеяния богатство всем источи; вся бо можеши, яко сильнаго в крепости Христа рождши, Богоблаженная.

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

15:7. Развею за ворота. После того как зерно было обмолочено, его веяли с помощью веяла, а оставшуюся мякину удаляли. Этот процесс совершался не у ворот, а на току. Здесь, однако, процесс веяния служит метафорой суда (поскольку хорошее при этом отделяется от плохого), а суд производился у городских ворот. Возможно, в этом стихе говорится о суде, который будет вершить у городских ворот завоеватель, определяя, кого казнить, кого увести в плен и кого оставить в городе. С другой стороны, слово, переведенное как «земля» («за воротами земли»), иногда обозначает преисподнюю. В таком случае метафорический язык указывает на суд Божий у ворот преисподней. 15:8. Опустошитель. Полдень считался самым безопасным временем дня, а потому нападения в это время были неожиданными. «Опустошитель» символизирует здесь халдейское войско, которое Бог готовит для нападения на Свой народ. В отличие от Исх. 12:23 , где речь идет об истреблении во время Пасхи, здесь используется военный термин, описывающий действия Господа в сражении (см.: 47:4 и 51:55). 15:20. Метафорический язык: медная стена. В Балавате археологическими раскопками обнаружены медные ворота, построенные ассирийцами. Они были украшением мощных городских стен. Египетский фараон Тутмос III называл себя стеной из железа и меди для Египта, имея в виду, что он подобен нерушимой цитадели. 16:1–17:18 Приближение бедствий 16:4. Не похоронены. В Древнем Израиле похоронить человека было священным долгом. Не похоронить человека, оставив его на волю стихий и растерзание зверям, считалось самым ужасным бедствием, какое только можно вообразить. Более того, по представлениям иудеев, тело и дух составляли единое целое, и смерть не считалась разделением этих двух составляющих. Таким образом, тот, кто не был похоронен, все еще считался осознававшим свою судьбу (в определенной форме). По древним поверьям Ближнего Востока, тот, кто не был похоронен, не обретал покоя до тех пор, пока не был предан земле надлежащим образом. 16:5. Поминальная трапеза. Слово, обозначающее поминальную трапезу, встречается только здесь и в Ам. 6:7 , хотя этот обычай широко распространен у многих семитских народов. Информация о поминальных трапезах содержится в угаритских источниках, арамейских текстах с острова Элефантина (Египет), а также в карфагенских, набатейских и пальмирских надписях. Эти материалы свидетельствуют о том, что поминальные трапезы часто проводились в банкетных залах с обильными алкогольными возлияниями, которые часто приводили к печальным последствиям. Контекст Ам. 6предполагает такую же атмосферу. Каков бы ни был израильский обычай, Господь запрещает Иеремии присутствовать на поминальных трапезах (как и на брачных церемониях).

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/biblejs...

И ныне: Тяжкими недугами и болезненными страданиями испытуемому, Дева, Ты мне помоги, ибо знаю я, что Ты, Всенепорочная — исцелений сокровищница неистощимая, нескудеющая. Спаси от бед рабов Твоих, Богородица, ибо все мы после Бога к Тебе прибегаем, как к нерушимой Стене и Защите. Воззри милосердно, Всехвальная Богородица, на тяжкое тела моего страдание и исцели души моей скорбь. Тропарь Моление теплое и Стена неприступная, милости Источник, миру Прибежище! Мы усердно взываем к Тебе: «Богородица Владычица, поспеши и от бед избавь нас, единственная скорая Заступница!» Песнь 4 Ирмос: Услышал я, Господи, о таинстве Твоего промысла, уразумел дела Твои и прославил Твое Божество. Пресвятая Богородица, спаси нас. Успокой страстей моих волнение и бурю моих согрешений, Кормчего – Господа родившая, Божия Невеста. Милосердия Твоего бездну подай мне, к Тебе взывающему, Милосердного Родившая и Спасителя всех, воспевающих Тебя. Наслаждаясь, Пречистая, Твоими дарами, мы воспеваем благодарственную песнь Тебе, Богоматери. Слава: На одре болезни моей и немощи лежащему, помоги мне, Богородица, любящая добро, единственная вечная Дева. И ныне: Надежду, и утверждение, и спасения стену непоколебимую, имея в Тебе, всеми прославляемая, мы от всякого затруднения избавляемся. Песнь 5 Ирмос: Просвети нас повелениями Твоими, Господи, и рукою Твоею вознесенною Твой мир подай нам, Человеколюбец. Пресвятая Богородица, спаси нас. Исполни, Чистая, весельем сердце мое, Твою неомраченную подавая радость, родившая веселья Причину. Избавь нас от бед, Богородица чистая, родившая вечное избавление и мир, всякий ум превосходящий. Слава: Рассей мглу прегрешений моих, Богоневеста, светом Твоего сияния, Свет родившая божественный и предвечный. И ныне: Исцели, Чистая, души моей немощь, удостоив Твоего посещения, и здравие молитвами Твоими подай мне. Песнь 6 Ирмос: Молитву я пролью ко Господу и Ему возвещу печали мои, ибо зол душа моя преисполнилась и жизнь моя ко аду приблизилась, и молюсь я, как Иона: «Из погибели, Боже, изведи меня!»

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2432...

Начавшаяся на Руси письменность, как последствие приобщения к христианству, питалась от богатств Византии. Переводы греческих хроник, приходившие к нам сначала от южных славян, вызвали возникновение русской летописи. Пробудившиеся новые умственные и религиозные потребности вызвали переводы на русский язык разного рода научных трудов того времени, которые стали являться в виде сборников смешанного содержания. Живые торговые связи с Византией вызывали путешествия в столицу империи русских людей, которые приобретали на месте живое знание языка и знакомство с условиями культурной жизни, приносили на родину новые потребности и новые вкусы. Греческие архитекторы строили на Руси каменные церкви, и высокоразвитые художества и ремесла Византии богато украшали обстановку храмов. Живым свидетелем тех времен стоит и доныне Нерушимая стена Софийского храма в Киеве с мозаичным изображением Богоматери. Под воздействием новых идеалов жизни явились монастыри по византийскому образцу, с приходившими оттуда уставами монашеского общежития. Благочестивое настроение тогдашнего общества вызвало паломничество в Святую землю, и один из многих паломников того давнего времени, новгородец Антоний, оставил удивительное по точности описание святынь Константинополя, посешенного им по пути в Святую землю. 98 Нашествие татар, отрезавших Русь от моря, не прекратило упрочившихся в предшествующее время непосредственных сношений с Византией русских людей. Еще раньше татар дикие печенеги понимали выгоды от торговых сношений между Византией и севером, и искусная византийская политика, умевшая по давней традиции времен Анастасия и Юстиниана ладить с кочевниками, сменявшими друг друга в черноморских степях, владела способами поддерживать старые торговые пути. В пору господства татар русские люди по-прежнему ездили в Царьград и Иерусалим и оставались там целыми колониями. Вновь назначаемые митрополиты являлись на Русь со множеством русских людей, возвращавшихся на родину. Знакомство с греческим языком поддерживалось непосредственной связью Русской митрополии с Константинопольским престолом и постоянной дипломатической перепиской.

http://azbyka.ru/otechnik/Yulian_Kulakov...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010