По Бозе заступника тя превелика, архиерее, духовная твоя чада стяжавше,/всякия сопротивныя вещи тобою да избавимся/и, в тишине поживше, Христу воспоим:/благословите вся дела Господня, Господа. Колесница таинственная, носящи Имя Господне, явился еси, святителю,/светлостию дел, и чудес явлением, и чистотою жития, взывая:/священницы, пойте и превозносите Его во веки. Богородичен: Миро умное истощенное, Пречистая Дево, именуема Сына родила еси,/благовонием Божества всю землю благовонствующа и от тли избавляюща поющия:/священницы, пойте и превозносите Его во веки. Песнь 9 Ирмос: Всяк земнородный/да взыграется, Духом просвещаемь,/да торжествует же Безплотных умов естество,/почитающее священное торжество Богоматере,/и да вопиет:/радуйся, Всеблаженная/Богородице, Чистая Приснодево. Светлый священный праздник преставления твоего, архиерее Иларионе,/светлее же пренесение твое,/егоже славяще, тебе величаем. Источник благочестия явился еси, архиерее,/церковная твоя чада напояеши,/тем, сошедшеся благочестно во священное твое пренесение, любовию тя почитаем. Святых жилища проходити сподобился еси, житие совершив, преподобне, свято,/яко сущу ти праведну,/тебе пресветлый возсия Свет и того сопруг, веселие приял еси. Богородичен: Плотию из Тебе, Всенепорочная, одеявся/и в мире яко Человек пожив,/древле вся мучащаго Божественною силою низложи. Светилен. Подобен: Жены, услышите: Архиерее Иларионе, воистину тезоимените,/достойно звание от дел приим,/данный тебе талант добре умножив/и внутрь Чертога быв,/идеже со священными живеши,/помяни твое пренесение славящия. Богородичен: Призри, Чистая, на достояние Твое/и непобедимо сие соблюди заступлением,/ Церковь сохрани и утверди, языки укроти,/излей мир в концы мира. На хвалитех стихиры на 4, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Житие нескверно,/терпение, кротость и любовь нелицемерну,/воздержание безмерное, всенощное стояние,/умиление Божественное,/веру и надежду истинну, с милованием, отче, стяжав,/яко Ангел, пожил еси на земли с телом, Иларионе блаженне,/молитвеннике о душах наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Православная Церковь учит, что единственным побуждением к сотворению мира следует признавать бесконечную Благость Творца; а целью мира – Славу Творца и блаженство тварей. Будучи Существом Всесовершенным, Всеблаженным, Бог не может нуждаться ни в чем. Он от века существовал Один без мира и, следовательно, мог бы также существовать во веки веков, если бы Сам не соблаговолил произвести другие существа единственно по беспредельной Благости. Бог возжелал, чтобы явились богоподобные существа и вкусили сладости бытия, соделались причастниками Его блаженства. Разумные существа, прославлением Создателя, достигают блаженства. Чрез усыновление по благодати они наследуют Царство Славы Божией. В этом Царстве источник блаженства от постоянного сопребывания с блаженнейшим Существом, Самим Богом, и в постоянном соучастии в Божественной Славе, насколько это возможно для существа сотворенного, следовательно ограниченного. Лицезрение Всесовершенного Бога доставит там полное удовлетворение для ума, жаждущего истины, и для воли, жаждущей добра. По мере того, как нравственные существа более и более будут достигать совершенства Всесовершенного, они более и более будут воспламеняться любовью к Нему, усовершенствоваться в послушании Святейшей воле Бога и благодатном уподоблении Ему. С другой стороны, нравственные существа, уклонившиеся от цели своего бытия – прославления Создателя своего, тем самым достигают состояния противоположного блаженству в удалении от Бога, Источника блаженства. Это состояние есть вечная, или нравственная смерть, лютейшая мука, имеющая своим источником удаление от Бога, как Источника жизни и блаженства. В мире вещественном есть одно общеизвестное небесное явление, которое может служить некоторым уподоблением тяжкого нравственного состояния, именуемого вечной смертью . Это полное солнечное затмение. Затмение это весьма редкое и продолжается оно две, три минуты, но производит на все живущее подавляющее впечатление. Если бы оно продлилось на неопределенное время, то все существующее одной физической жизнью подверглось бы смертному разложению, а это значит, что все живущее физически возвратилось бы в прах, из которого создано. Такой переход от бытия к небытию сопровождается страданием. В предчувствии такого страдания, все живущее только физически, при начинающемся затмении приходит в смятение, как бы ожидает погибели. Для существ, живущих нравственной жизнью, есть Духовное Солнце – Источник жизни и блаженства. Это Блаженнейшее Существо, воззвавшее все живущее от небытия к бытию, есть Бог. Если для живущих не одной только физической, но и духовной природой, когда-либо наступит полное затмение Источника духовной и физической жизни, тогда страдание их сделается неизбежным. По свойству же духовной природы оно не может быть временным страданием, ибо дух бессмертен, вечен. Состояние вечного страдания есть то, что называется второй смертью и вечной мукой, огнем не угасающим, червем неусыпающим.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/nachal...

Синаксарий. 6-го сего месяца память преподобнаго Варсонофия Великаго старца и преподобнаго Иоанна, пророка именуемаго, ученика святаго Варсонофия: Ихже святыми молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси нас. Аминь. Песнь 7. Ирмос: Тебе во огни оросившаго: Преподобных: Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда. Сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже отец наших. Крепость и силу, и просвещение же и божественный разум нам всем подает учения вашего, блаженнии, свиток богоначертанный зовущим: благословен Бог отец наших. Ума твоего зрение очистив, о Варсонофие, неизреченно зрел и созерцал еси божественная видения и весь свет быв, взываше: благословен Бог отец наших. Ум свой просветив осиянием Параклита, провидети и проглаголати сподобился еси грядущая, преподобне, и яко пророк богоглаголивый пел еси: благословен Бог отец наших. Богородичен: Плоти подобием неописанно, Отроковице, родила еси пребожественное Слово, боготворящее нас милости ради: темже плоти моея страсти исцели и безстрастия светом ум мой озари. Песнь 8. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся: Преподобных: Ирмос: Седмерицею пещь Халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Знанием совершенным, преподобне, и светом Духа просвещен, усерднейшим подвигом твоим светильник небосветлый и монахом учитель и наставник, о Варсонофие, явился еси, верою вопиющим: Священницы, воспойте, людие благословите во вся веки. В подвизе единомудрени и славою равночестнии и чудесы и многими даровании такожде сопричастницы, всеблаженне Варсонофие со Иоанном, явистеся всем, вкупе вопиюще: священницы благословите, людие, превозносите Христа во веки. Крепость душам подаете словом благодати, немощствующим прилогами змииными, обаче и телесне страждущим, блаженне, подаете скорое воистинну исцеление: прикосновением же телесем вашим и одеянием силу и благословение благочестивии обретают.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Мученица Каллиста и братия ее мученики Евод и Ермоген (†309), никомидийские христиане, предстали перед судом языческого правителя за исповедание веры во Христа. Отказавшись принести жертву идолам, она были усечены мечом. В тойже день. Празднование Пресвятой Богородице ради иконы Ея, именуемыя «Всеблаженная», во граде Казани ВЕЧЕР На Господи, воззвах: поставим стихов 8 и поем стихиры подобны индикта 3 и Всеблаженныя 5. Глас 1. Подобен: О, дивное чудо: Днесь светлое торжество верным, Дево, лучезарно возсия./Веселятся Небеса и сликовствует земля,/срадуется же Христова Церковь/и красуется, во Христе праздник Твой, Всенепорочная, светло празднующи,/и Зиждитель Великий во псалмех и пениих спрославляется существенне,//Всесвятая, Всеблаженная. Днесь в пениих светлых православно Христа славяще, Дево,/совершаем Твой честный царственный праздник,/Ты бо еси воистину умных Архангелов Всецарица,/сего ради Тя, Мати Божия, со Ангелы всегда ублажаем:/Благодатная, радуйся, верных спасение,/предстательство мира,//Всесвятая, Всеблаженная. Днесь торжество Твое, Дево,/благоговейно со Ангелы совершаем,/почитающе Твой честный и священный образ./Веселятся ныне людие богоспасаемаго града Казани,/благоговейно почитающе богоподобнаго Твоего лика изображение,/и во умилении взывают:/Всечестная, Всеблаженная,//Сына Твоего моли о нас, любовию чтущих Тя. Слава, индикта. И ныне, Всеблаженныя, глас 6: Днесь созывает нас/Богородицы священное торжество./В радости убо и веселии к честней Ея иконе припадающе,/возопиим, глаголюще:/Богородице Всеблаженная,/Ходатаица и покров по Бозе к Тебе прибегающих,/сохрани град Твой невредим от сопротивных нападений,/непобедимым бо Твоим предстательством мир даруеши и очищение грехов//с любовию покланяющимся иконе Твоей, Пречистая. Вход. Прокимен дне и чтения, от них же два индикта (зри страницы 7–9) и едино Всеблаженныя, сицевое: Пророчества Иезекиилева чтение. Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее: (зри страницу 234).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

От юности, отче, избран и возлюблен был еси Господом Богом,/Иже, провидя доброе твое произволение,/научи тя прийти к преподобному угоднику Своему, Кириллу всеблаженному,/от негоже наставлен быв на путь спасения,/в страсе Божии и чистоте душевней,/в благоговении же и непрестанных к Богу молитвах/житие твое непорочно прешел еси/и ныне, со дерзновением предстоя на Небесех Престолу Христову,/отче Мартиниане всеблаженне,/не престай моля Христа Бога спасти и помиловати души наша. Ин тропарь, глас 2 Богу от юности, отче, избравшу и возлюбившу тя/и провидящу твое добре произволение,/наставляет тя прийти к преподобному Своему угоднику –/Кириллу всеблаженному,/от негоже наставлен бысть на путь спасения,/страхом Божиим, и чистотою душевною, и благоговением,/и непрестанными к Богу молитвами/во мнозе подвизе жизнь свою препроводил еси/и заповеди Божия непорочно соблюл еси,/пастырь и наставник иноком предивен был еси,/и ныне престолу Христову со дерзновением предстоиши на Небесех,/со ангелы светлоликоствуя,/отче преподобне Мартиниане всеблаженне,/не престай моляся Христу Богу/спасти и помиловати души наша. Кондак, глас 8 Благоизволив, преподобне,/от юнаго возраста работати Господеви день и нощь,/в страсе Божии и благоговении чистоту душевную соблюл еси,/в молитвах же и бдениих ум твой предочистил еси,/в подвизех же, злостраданиих тело твое изнурив,/вся добродетели духовныя исправил еси/и образ хотящим по тебе спастися явился еси./Темже ныне, присно зря на Небесех Пресвятую Троицу,/молися, всеблаженне, даровати душам нашим спасение/и житию нашему исправление,/да вси верою вопием ти:/радуйся, преподобне Мартиниане, отче наш. Ин кондак, глас тойже От юнаго возраста Божественным желанием разжегся,/честному учителю вдан был еси/и в воздержании мнозе, отче, пребыл еси,/ревнуя благому наказанию,/плод многодобродетелен Богу принесл еси,/тем молим тя, отче Мартиниане,/моли Христа Бога спастися душам нашим. Величание

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Земная вся оставив, и в мире сый телесне,/духом был еси Ангелом собеседник,/сущия бо страсти умертвив телесныя,/Троицы показался еси угодник, блаженне./Темже недугующих исцеляеши страсти/и словом духи отгониши благодатию, Богоносе Авксентие./Моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/чтущим любовию святую память твою. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Солнца облаче разумнаго, Божественнаго света светильниче златокованный,/нескверная, неблазная, Всенепорочная Владычице,/омраченную душу мою ослеплением страстей безстрастия зарею просвети, молюся,/и оскверненое мое сердце омый потоки умиления, покаяния же слезами,/и от тимения мя очисти дел моих, да любовию зову Ти:/Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление подати ми,/Тебе бо имею надежду, раб Твой. Песнь 4 Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/Солнце праведное,/ста в чине своем,/достойно взывающи:/слава силе Твоей, Господи. Припев: Преподобне отче Авксентие, моли Бога о нас. Победитель на духи лукавствия,/Святаго Духа, отче, содейством явился еси и благодатию,/зовый, Авксентие:/слава силе Твоей, Господи. Припев: Преподобне отче Авксентие, моли Бога о нас. От потоков, Богоносне, беззакония молитвою, всеблаженне, себе утвердив,/убежал еси смущения,/сладости же потока напился еси достойно, всеблаженне. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Богоносец, веру и любовь, юже к Богу, возрастив,/к Горней высоте Божественнаго присвоения возвысился еси, зовый:/слава силе Твоей, Господи. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Бога Слова Тя рождшую, яве знающе телесно,/воистинну Богородицу, вернии вси, именуем,/звание по коемуждо естеству вещей приносяще. Песнь 5 Ирмос: Ты, Господи, мой свет,/в мир пришел еси,/Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/верою воспевающия Тя.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Друг искренний Владыки быв, Крестителю всеблаженне,/укрепи нас любити Его нравом правым/и страстей тлетворных возгнушатися, влекущих к гибели. Виновное спасения нашего всечестное Древо Креста,/предлежащее видяще,/вернии почтим и радостно облобызаем,/источающее нам освящение, и жизнь, и лютых избавление. Богородичен: Якоже родством естественным совокуплени,/тако и молитвенным согласием, вы едино суще,/Мати всех Царя и Божественный Предтече,/мольбу сотворите вкупе к благоуветливому Владыке,/да вашими ходатайствы преклонься,/ущедрит и спасет люди Своя. Песнь 3 Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь,/и милостивно в не воображся,/препояши мя с высоты силою,/еже вопити Тебе, Святый:/одушевленный храме неизреченныя Славы Твоея, Человеколюбче. Подвигом добрым подвизався, течение скончав мечным усекновением,/во светлости Небеснаго Иерусалима внити и ликовствовати с Безплотными сподобился еси;/и ныне с Небес простирая к нам отеческия объятия,/рукою твоею привлещи всех в ограду Христову потщися, Крестителю,/наставляя на путь покаяния тебе величающия. Свыше нас ныне назирая, всеблаженне,/твоими молитвами от тли и бед сохрани,/Божественному проповеданию твоему верно последующих/и пребывающих во учении спасительных твоих догматов. Болий в рожденных женами,/именуемый от Премудрости Вечныя,/буди нам премудрости и смысла ходатай;/да сподобимся с мудрыми девами внити в Чертог вечныя Божественныя Славы. Жезлом чудесным, Креста знамением от камене неплодна воду людем Твоим источивый, Боже,/от неплодныя Елисаветы покаяния проповедателя миру даровав,/десницею его нас обогатил еси,/вся преславна твоя, Всесильный Владыко. Богородичен: Яко венцем пресветлым благоукрашается град наш,/Богородительнице, образом Твоим честным, паче луч солнечных сияющим/и просвещающим хвалящия Тя. Песнь 4 Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную,/прозорливыма Аввакум усмотрив очима,/из Тебе изыти Израилеву,/провозглашаше, Святому,/во спасение наше и обновление.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Кондак 1 Возбранный чудотворче, многоцелебный чудес источниче, неисчерпаемыя благодати источаяй, угодниче Христов, великий святителю Феодоре, яко велие имеяй дерзновение ко Христу Господу, от всяких мя бед свободи зовуща: Радуйся, новый чудотворче Феодоре. Икос 1 Ангела образом, человека суща естеством, именуем тя быти, преблажение святителю Феодоре: аще и тленную на земли плоть носил еси, но нетлением одеян явился еси, темже вопиюще ти, радуйся, приносим: Радуйся, Церкве Христовы теплый защитителю; радуйся, избранный Духа Святаго сосуде; радуйся, ангелов собеседниче; радуйся, апостолов истинный преемниче; радуйся, святителей сопрестольниче; радуйся, мучеников похвало; радуйся, постников преславное удобрение; радуйся, преподобных венче; радуйся, пастырю добрый; радуйся, воине Христов непобедимый; радуйся, звездо пресветлая, в Ростове возсиявшая. Радуйся, новый чудотворче Феодоре. Кондак 2 Видя в прелестном мире сем непостоянства и неустройства, презрев вся прелести, восприял еси иноческое житие, идеже болезньми постническими просветив душу твою, всеблаженне, яко чисту жертву принесл еси, радуяся, всегда воспевая Богу: Аллилуия. Икос 2 Разум непреклонный от юности твоея стяжал еси, святителю Феодоре, егда всю прелесть, вся суеты суетств в мире сем проразсудил еси, тогда единаго безценнаго бисера Христа Господа взыскати возжелал еси, темже вопием ти: Радуйся, яко премудрости Божией чистое приятелище был еси; радуйся, яко вся прелестная мудрования ни во что вменил еси; радуйся, яко едина небесная благая возлюбил еси; радуйся, яко трудами и поты душу твою просветил еси; радуйся, яко чисту жертву Христови принесл еси; радуйся, яко плоть духу поработил еси; радуйся, яко душу равноангельску сотворил еси; радуйся, яко широкий путь, ведущий в пагубу, возненавидел еси;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Минея, 21 Марта, Канон Глас 2 Песнь 1 Ирмос: Грядите, людие,/поим песнь Христу Богу,/раздельшему море и наставльшему люди,/яже изведе из работы египетския,/яко прославися. Припев: Преподобне отче Иакове, моли Бога о нас. Просвещение Тройческое, Иакове, в душу прием,/мира оставил еси темную прелесть/и премирную славу получил еси. Припев: Преподобне отче Иакове, моли Бога о нас. Ты, крест на рамо взем,/Распеншемуся, преподобне, последовал еси/и, монашествовав премудре,/страсти воздержанием, отче, изсушил еси. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Вместителен дарований Духа от младых ногтей твоих сосуд был еси/и Вышняго гражданин Сиона и наследник, блаженне Иакове. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Едина Бога, всеми суща невместима,/Тебе вместна бывша за благость, родила еси, Отроковице,/Егоже моли спасти воспевающия Тя. Песнь 3 Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи,/Древом умерщвлей грех,/и страх Твой всади/в сердца нас, поющих Тя. Припев: Преподобне отче Иакове, моли Бога о нас. Житие твое красно,/слово солию любве, Богомудре, растворено,/сердце благоумиленно:/сего ради тя верою ублажаем. Припев: Преподобне отче Иакове, моли Бога о нас. Христа, нас ради явльшагося плотию, Божественный почитая образ,/гонения, отче, претерпел еси,/и беды, и скорби, всеблаженне. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Яко жертву чисту, тебе самаго принесл еси Господеви умерщвлением греха/и жертвы безкровныя Тому, яко святитель законен, принесл еси. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Злату яко воистинну кадильницу,/и стамну манны,/и Божественную гору,/и палату прекраснейшую Божию Тя, Дево, именуем. Седален, глас 4 Христу последовал еси, мир оставив/и плоть покорив воздержанием яве, преблаженне Иакове,/отнюдуже священства помазание святое имел еси,/ныне же к невещественным преставился еси ликом,/моля о всех нас, восхваляющих тя.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Крестобогородичен: Всечистая, яко виде Тебе на Кресте повешена, плачущи вопияше матерски: Сыне Мой и Боже Мой, Сладчайшее Мое Чадо, како терпиши страсть поносную? [зри] Аще ли празднуеши с полиелеем, глаголи Богородичен воскресный: Кто тебе не ублажит: [Писан в конце книги сея.] Вход. Прокимен дне. Таже паремии 3, апостольския, [писаны в конце книги сея.] На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Приял еси, апостоле, над демоны непобедимую власть и силу, о имени Христове, начала тьмы сих отгонити, и прошел еси землю, просвещая якоже солнце, и вся страны научи, первое, славне, Христово проповедал еси спасительное пришествие. Стих: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Первей благости, и естественному и пребожественному житию подобяся, муж был еси благ, имярек, по существу, и благодати Божественныя Сын именуемь, нравов твоих благостию, и ума чистотою, Христов показался еси ученик искренний. Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку его возвещает твердь. Орган добре составлен, Божественным окормлением, апостоле имярек, языков званию ты уверился еси, к познанию Христову наставляя, словесы и деянии, и вся просветил еси исповедати истинное Иисуса Божество, Спаса душ наших. Слава, глас 2: Оставив земная, последовал еси Христу, и знаменався дохновением Святаго Духа, послан быв от него в языки погибшыя, обращати человеки в свет Богознания, апостоле имярек, и скончав подвиги Божественныя твоея страсти, и мук различных, душу твою Христу предал еси. Того моли, всеблаженне, даровати нам велию милость. Аще ли празднуеши, глаголи Богородичен воскресный: О чудесе, новаго, всех древних чудес! Аще ли не празднуеши, глаголи Богородичен сей: Яко плодовита маслина Дева, израсти Тебе плода животнаго плодоносити мирови велию и богатую милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010