Избраннаго от пелен Христовою благодатию/и возлюбленнаго от юности Божиим Духом,/юностный цвет, Савву блаженнаго,/похвальныя венцы, вернии, днесь сплетше/и Божественную главу его венчающе, воззовем:/радуйся, отче, Божие жилище. Величание Величаем тя,/святителю отче Савво,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь преподобному Мартиниану Белоезерскому, глас 7 От юности, отче, избран и возлюблен был еси Господом Богом,/иже, провидя доброе твое произволение,/научи тя прийти к преподобному угоднику Своему Кириллу всеблаженному,/от негоже наставлен быв на путь спасения,/в страсе Божии и чистоте душевней,/в благоговении же и непрестанных к Богу молитвах/житие твое непорочно прешел еси,/и ныне со дерзновением предстоя на Небесех престолу Христову,/отче Мартиниане всеблаженне,/не престай моля Христа Бога спасти и помиловати души наша. Ин тропарь, глас 2 Богу от юности, отче, избравшу и возлюбившу тя/и провидящу твое доброе произволение,/наставляет тя прийти к преподобному Своему угоднику –/Кириллу всеблаженному,/от негоже наставлен бысть на путь спасения,/страхом Божиим и чистотою душевною, и благоговением,/и непрестанными к Богу молитвами/во мнозе подвизе жизнь свою препроводил еси/и заповеди Божия непорочно соблюл еси,/пастырь и наставник иноком предивен был еси,/и ныне Престолу Христову со дерзновением предстоиши на Небесех/со ангелы светлоликоствуя,/отче преподобне , Мартиниане всеблаженне,/не престай моляся Христу Богу/спасти и помиловати души наша. Кондак, глас 8 Благоизволив, преподобне,/от юнаго возраста работати Господеви день и нощь,/в страсе Божии и благоговении чистоту душевную соблюл еси,/в молитвах же и бдениих ум твой предочистил еси,/в подвизех же и злостраданиих тело твое изнурив,/вся добродетели духовныя исправил еси,/и образ хотящим по тебе спастися явился еси./Темже ныне присно зря на Небесех Пресвятую Троицу,/молися, всеблаженне, даровати душам нашим спасение/и житию нашему исправление,/да вси верою вопием ти:/радуйся, преподобне Мартиниане отче наш. Ин кондак, глас тойже

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Приидите вси, почтим красителя церковнаго Климента,/моляще не престати стаду своему мир/и душам нашим милость посылати. К твоей святыни припадающе, блаженне,/умиленным гласом тебе вопием:/призри на ны молитвами твоими, молим тя. Лучами книжнаго учения напаяя весь мир словенский,/сияеши, якоже солнце, златозарными словесы,/имиже озари нас, молим тя. Богородичен: Неизреченно рождши Отеческую Зарю,/Вседетеля всея твари и Спаса душ наших,/утверди ны в любви Твоей, Пречистая. Ин Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/но Тобою, Отчею Ипостасною мудростию, Христе,/несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче. Мудростию словес твоих веру уяснил еси/и научил еси люди, в прелесть многобожия уклонившияся,/Троицу чествовати Единую. Силою Духа Утешителя заградив хульныя на Него уста,/и ересей начальники, крепко заушив, посрамил еси. Непорочным житием Богу послужив, блаженне отче,/якоже древний Аарон, всеплодие принесл еси,/о стаде твоем моляся. Капли слезныя несть во мне ко омовению душевных скверн,/ты убо омый мя молитвами твоими,/струю покаяния мне источая. Богородичен: Тучная горо, Юже Давид предзрише Духом,/молю Тя прилежно, Владычице,/обрати мя, заблуждшаго в горах отчаяния. Кондак святителя, глас 3. Подобен: Дева днесь: Храм твой, святе, врачевство духовное/преславно показуется верно приступающим,/всех бо различных болезней избавляет,/страсти же душ всяческия усыпает./Сего ради тя, всеблаженне,/тепла предстателя именуем. Икос: Воспоим вси ныне Болгарских людей иерарха,/благоговейно приступающе в храме его,/и Божественную раку мощей его целуим, к нему глаголюще:/отче Богомудре, ты еси пастырь наш и учитель,/ты град и род твой соблюдати не оскудевай,/на твоя бо прилежныя молитвы уповающе,/тя, всеблаженне, тепла предстателя именуем. Седален, глас 8. Подобен: Премудрость и Слово: Похвалами согласно почтим святителя великаго,/напоившаго всех словесы книжными/и весь мир Словенский просветившаго зарями духовными./Тем, сошедшеся, достойно прославим святыя подвиги его/и к нему возопиим:/Клименте славне,/моли Христа Бога грехов оставление даровати/чтущим любовию святую память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Проповедником истины, богоносным отцем подражая,/всего себе на служение Богу и ближним вдал еси,/и сан священства нося, покоя не ведал еси,/службы Божия в Храме присно совершая,/и в домех верных молебныя пения воспевая,/нуждающимся щедро благотворя,/тако наименование благотворца и безсребреника стяжал еси, Иоанне./Темже и по успении твоем российския людие прославляют имя твое,/и вечную память тебе возглашающе,/поют Богу: аллилуйя. Величание Величаем тя,/святый праведный отче Иоанне,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь преподобному Игнатию,архимандриту Печерскому, в Дальних пещерах почивающему, глас 4 Чистаго ради и непорочнаго твоего жития,/Богоносе отче Игнатие,/приемый от Господа чудотворныя дары исцеляти немощныя,/исцели, молим тя, и немощи наша,/моля о нас Единаго Человеколюбца. Кондак, глас 1 Проходя, всеблаженне, добродетельми от силы в силу,/и всех, с тобою сущих, оными превозвышая,/всем служил еси, Игнатие, и угождал,/тем избран был еси всем, в дому Божия Матере сущим, в старейшину и вождя,/в чесом паче Господеви благоугождь и стадо Его добре упасши,/молися о нас, чадех твоих. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Игнатие,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь святителю Даниилу, архиепископу Сербскому, глас 3 Чудо явися извещения,/делами добродетелей Божиих возсиял еси,/монашествующих лики упасл еси,/архиерейская седалища утвердил еси,/еретическаго нападения не усумневся,/Церковию Христовою управляя,/преподобне отче, Данииле премудре,/уснув, яко спя,/тело же твое цело и нетленно соблюдено бысть,/и подает цельбы болящим от различных недугов,/и демоны прогоняет./Сего ради молим тя:/моли спастися душам нашим. Кондак, глас 8 Возбранному и дивному нашея земли светильнику днесь любовию притекаем/и песнь тебе, Богоносе, плетем,/яко имущему дерзновение ко Господу:/избави нас от многообразных обстояний, да зовем ти:/радуйся, утверждение отечеству нашему и великий покровителю обители своея. Величание

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Явился еси величайшая звезда, Филиппе славный,/и Траллии удобрение,/в нейже тело твое честное лежит,/содевая чудес преславная, мудре,/на просвещение благочестивно блажащих тя. Богородичен: Богородительницу Тя, Дево, именуем, Марие Пречистая,/спасаемии Тобою день и нощь от вражиих приложений вредных,/и искушений всяческих, и душевных скверн. Ин Ирмос: Отроцы в Вавилоне/пещнаго пламене не убояшася,/но, посреде пламене ввержени, орошаеми, пояху:/благословен еси, Господи, Боже отец наших. Исправляя ты Истины Слово, ран искушения претерпел еси/и, во изгнание вложен, иерарше Феофане, пел еси:/благословен еси, Господи, Боже отец наших. Твоих догматов струи/нечестивых потопиша моря, мудре,/не вопиющих Христу, Богу нашему:/благословен еси, Господи, Боже отец наших. Реки твоих словес медоточных, Феофане,/человеков души веселия Божественнаго исполниша,/песнословящих песньми Бога Препрославленнаго. Богородичен: На Тебе великое содеяся, Дево Мати, таинство:/Сын Божий, из чрева Твоего воплощся, ныне явися;/Емуже, веселящеся, поем:/отцев Боже, благословен еси. Песнь 8 Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси/и праведнаго жертву водою попалил еси:/вся бо твориши, Христе, токмо, еже хотети./Тя превозносим во вся веки. Словом Божественным, всеблаженне, якоже солию, растворив,/прелести очистил еси смрад лютый/и человеческая сердца исцелил еси/чести и славити Троицу во веки. Утвердишася ноги хромых словом твоим, мудре,/дуси же мерзцыи и нечистии рыдаху,/терпети не могуще данныя тебе благодати. В Самарии древле живущии, Филиппе,/благодати зарю от Тебе приемлют,/видяще многая содевающа тя чудеса силою Духа, Источника благодатнаго. Богородичен: Колеблющуюся злобою ратоборца душу мою, Дево Чистая, укрепи,/Божественным призиранием Движущаго всяческая приемши и неподвижущися. Ин Ирмос: За законы отеческия/блаженнии в Вавилоне юноши предбедствующе,/царюющаго оплеваша повеление безумное,/и совокуплении имже, не сваришася огнем,/Державствующему достойную воспеваху песнь:/Господа пойте дела/и превозносите во вся веки .

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Дух превосходятъ всехъ прочихъ. Ибо какъ ни высока слава превосходящаго престолы, господства, начальства, власти и силы и всякое имя, именуемое не только въ семъ веке, но и въ будущемъ, и сверхъ того св. ангеловъ и духовъ и души праведныхъ, однако, превосходя многихъ и столь высокихъ, — превосходя сущностью ( υπερχων щ οσα), силой, достоинствомъ и божествомъ, но Онъ ни въ чемъ не сравнимъ с Отцомъ (оυ συναργται κα  ουδν τω πατρ). Приведенное сейчасъ разсуждение Оригена не требуетъ длиннаго комментария. Сынъ безмерно превосходитъ всехъ даже самыхъ высшихъ сотворенныхъ духовъ, но Онъ ни въ чемъ несравнимъ съ Отцом, а следовательно, и по самому существу несравнимъ, потому что Отецъ и по суще–тву выше Сына. Взглядъ Оригена здесь особенно ясенъ. Отрицая единосущие Сына съ Отцомъ, онъ отнюдь не хочетъ подвергнуть какому–либо сомнению Его Божество, или какъ–нибудь унизить Его: Сынъ безмерно выше всехъ сотворенных существъ (πντων των  γενητν), превосходитъ ихъ самымъ Своимъ «существомъ, достоинствомъ, силой и божествомъ (θειτητι). Ho Отецъ, какъ нерожденная и всеблаженная природа, еще безмерно выше Его. Оригенъ настолько былъ убежденъ въ правильности своего взгляда, что въ некоторыхъ случаяхъ не считалъ нужнымъ доказывать его: «какъ это видно изъ другихъ местъ, Сынъ различенъ (τερος) отъ Отца по существу и по подлежащему». Несамобытность и зависимость Сына и Св. Духа отъ Отца по своему происхождению отражается и на всехъ ихъ свойствахъ. Одинъ Отецъ благъ, просто и неизменно (απαρλλακτος) благъ; Сынъ же есть только некоторое сияние и образъ благости. Отецъ познаетъ Себя больше, яснее и совершеннее, нежели познаетъ Его Сынъ. Отецъ есть всецелая истина, Сынъ же по сравнению съ Нимъ и, какъ образъ Его, не есть истина въ строгомъ смысле. Богъ есть светъ непостижимый, Христосъ же по сравнению съ Отцомъ есть слабое (perparvum) сияние, которое намъ по слабости нашей кажется великимъ. Воля Отца также мудрее, чемъ воля Сына и даже въ отношении къ безсмертию Отецъ имеетъ преимущество надъ Сыномъ.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=742...

Мы затворили рай, а Ты отверзла его древом жизни. Чрез нас из благ произошли печали: чрез Тебя из печального пришло к нам великое благо. И как вкусила Ты смерти, Непорочная? Ты – мост к жизни и лествица к небу; смерть для Тебя будет плаванием к бессмертию. Воистинну, блаженна Ты, Всеблаженная». При этом рукоплескал весь лик святых, говоря: «Ты исполнила наши предречения, Ты принесла ожидаемую радость. Чрез Тебя мы освободились от уз смерти. Прииди к нам, Божественный и живоносный сосуд. Прииди к желающим Тебя, исполнившая наше желание». Собрание святых, еще пребывавших на земле, окружавших Богоматерь, так же говорило Ей: «пребудь с нами, единая отрада наша на земле. Не оставляй нас сирыми, Матерь благого и милосердаго Бога, чадами Которого мы именуемся чрез Тебя. Ты можешь остаться, если хочешь: и для Тебя нет препятствий отойти, если Ты стремишься. Если Ты отойдешь, скиния Божия, пусть отойдем и мы, ставшие Твоим народом чрез Твоего Сына. Счастие – и жить с Тобою живою, и умереть с Тобою умирающею». Подобное сему говорили блаженной Деве апостолы; когда же они увидели, что Богоматерь поспешает к исходу, то, побуждаемые Божественною благодатию, обратились к исходным песням. А когда все сплели многоцветный венок священных песен, то принесли благодарение, произнося последние и приличные умирающим слова, которыми выражалась скоротечность сей жизни, а также возвещались тайны будущих благ. Затем совершилось пришествие Самого Царя к Своей Матери, дабы Божественными и пречистыми руками принять Ее святую и непорочную душу. Сама Она изрекла: «в руце Твои предаю дух Мой. Приими Мою, любящую Тебя, душу, которую Ты сохранил невинной. Тебе, а не земле, Я предаю Свое тело: сохрани целым сие тело, в котором Ты благоволил обитать, и которое Ты по рождении сохранил девственным. Перенеси Меня к Себе, дабы, где Ты, плод утробы Моей, там и Я сожительствовала Тебе: ибо Я стремлюсь к Тебе, пришедшему ко Мне. Будь утешением для возлюбленных чад Моих, которых Ты благоволил нарицать братиями.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Smirnov/t...

Песнь 9 Ирмос: Всяк земнородный/да взыграется, Духом просвещаемь,/да торжествует же Безплотных умов естество,/почитающее священное торжество Богоматере,/и да вопиет:/радуйся, Всеблаженная Богородице,/Чистая Приснодево. Светел честный праздник преставления твоего, архиерею Петре,/светлейше же пренесение твое,/егоже вси славяще, тебе величаем. Источник благочестия явился еси, святителю, церковная твоя чада напояя;/темже, сошедшеся, благочестно священное твое пренесение любовию почитаем. Словес твоих, отче, сладкое вещание, верных сердца к любви Божии привлече,/чудес же светлостию вся человеки удивил еси./Темже тя вси благочестно величаем. Богородичен: В плоть из Тебе, Всенепорочная, одеявся,/в мире яко Человек поживе/и древле всех мучащаго Божественною Своею силою низложи. Ин Ирмос: Воистинну Богородицу,/Тя исповедуем,/спасеннии Тобою, Дево Чистая,/с Безплотными лики Тя величающе. Премудрости сокровище быв, святителю,/сердца верных людей озаряя учением твоим./Темже яко учителя тя премудра ублажаем/и священное твое пренесение почитаем. Божественным учением твоим, святителю,/еретика, чуждая от Церкве учения имуща, отразил еси/и не хотяща повинутися сего анафеме предал еси. Певцем тебе, святителю Петре, похвальная поющим, свыше помощи низпосли,/да тебе всегда в песнех величаем. Богородичен: Миро тайно именуем Тя, Пречистая,/яко рождши Бога плотию,/благоухания источающа дарование. Светилен: Архиерею Петре, воистинну тезоимените верховному,/достойно звание от дел прием,/данный ти талант добре умножив,/внутрь чертога быв, идеже со святыми живеши,/поминай твое пренесение славящих. Богородичен: Державным Твоим покровом от враг навета нас, Чистая, Твоя рабы, сохрани вся невредны:/Тя бо стяжахом едину прибежище в скорбех. На хвалитех стихиры на 4, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Отче святителю Петре,/всем благим образ доволен был еси,/к Горнему житию ведущ,/смирением и кротостию./Темже отсюду Христос/пастыря тя людем Своим устрояет,/Егоже моли спасти и ущедрити всех,/верою и любовию/честное пренесение твое присно славящих.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Дух превосходят всех прочих. Ибо как ни высока слава превосходящего престолы, господства, начальства, власти и силы и всякое имя, именуемое не только в семь веке, но и в будущем, и сверх того св. ангелов и духов и души праведных, однако, превосходя многих и столь высоких, – превосходя сущностью ( υ« περε» χων τ οι« σι»), силой, достоинством и божеством, Он ни в чем не сравним с Отцом ( ου» συναργε " ται χαι» ου« δε» ν τ πατρι») " 493 . Приведенное сейчас рассуждение Оригена не требует длинного комментария. Сын безмерно превосходить всех даже самых высших сотворенных духов, но Он ни в чем несравним с Отцом, а следовательно, и по самому существу несравним, потому что Отец и по существу выше Сына. Взгляд Оригена здесь особенно ясен. Отрицая единосущие Сына с Отцом, он отнюдь не хочет подвергнуть какому-либо сомнению Его Божество, или как-нибудь унизить Его: Сын безмерно выше всех сотворенных существ ( πα " ντων τ ν γενητ ν), превосходит их самым Своим «существом, достоинством, силой и божеством ( θ ειο " τητι). Но Отец, как нерожденная и всеблаженная природа, еще безмерно выше Его. Ориген настолько был убежден в правильности своего взгляда, что в некоторых случаях не считал нужным доказывать его: «как это видно из других мест, Сын различен ( τερος) от Отца по существу и по подлежащему» 494 . Отличительные черты изложенного сейчас учения Оригена о Св. Троице и значение его в истории догматического развития Востока ясны сами собой. Оно проникнуто все насквозь оригинальностью, отличается цельностью и систематичностью, и относится к воззрениям предшествующих церковных писателей, как обширный трактат к кратким отрывочным замечаниям. Влияние неоплатонизма дало ему возможность усмотреть в церковном учении о Боге Отце и Сыне Его такие важныя стороны, какие совсем ускользали от глаз его предшественников. Но это влияние не ложилось на него тяжким ярмом, как то было с зависимостью апологетов от Филона, заставлявшей их вносить в свои системы внутреннее противоречие. Усвоив себе свободно лучшие неоплатонические идеи, Ориген охристианизировал их и придал им церковный характер.

http://azbyka.ru/otechnik/Anatolij_Spass...

Каталог икон на сайте PravIcon.com Православные иконы Богородицы, Христа, ангелов и святых Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Умиление Серафимо-Дивеевская Акафист Пресвятой Богородице в честь Ея иконы, именуемой " Умиление " (Серафимо-Дивеевская) Кондак 1 Избранная от всех родов Заступнице вселенныя, похвальный глас Твоих рабов приемши, Всеблаженная, избави нас от всяких бед, да пред иконою Твоею и мы архангельский привет поем усердною душею: Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная. Икос 1 Архангел Божий Гавриил, началовождь небесных сил, предста Тебе, Отроковице, совет превечный открывая и еже " Радуйся " вещая: " Ты Мати будеши, Владычице " . Тому последующе верно, дерзаем вси нелицемерно воспета радостный сей глас Тебе, молящейся о нас: Радуйся, рождшая Жизнь всем утроба; радуйся, грешнаго мира спасе-ние. Радуйся, Сын Твой воскресе от гроба; радуйся, Евиных слез избавление. Радуйся, древняго змия поправшая; радуйся, узы греха растерзавшая. Радуйся, радость женам несказанная; радуйся, Божия милости дверь. Радуйся, ангелов песнь непрестанная; радуйся, Богу избранная Дщерь. Радуйся, твари всея ожидание; радуйся, грешником всем упование. Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная. Кондак 2 Видяще образ Твой сей Умиление, токи целебныя всем источающий, тепле к нему притекаем смиреннии, в нуждах и скорбех спасения чающе. Ты же Христа умоли, яко Мати, всяко прошение нам даровати, яко да присно Тому воспоим песнь благодарну пред образом сим: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный стяжа Серафим, тяжким недугом лежа одержим; Тя бо моляше болезнь исцелити. Ты же, Благая, пришедши во сне, кротце предстала ему в тишине, отроку жизнь обещавши продлити. Темже, от смерти Тобою спасенный, сладце воспе Серафим умиленный: Радуйся, высшая неба небес; радуйся, Мати Господня святая. Радуйся, рождшая бездну чудес, радуйся, стамно щедрот всезлатая. Радуйся, Ты бо нам милость являеши; радуйся, всяку болезнь исцеляеши. Радуйся, душ и телес врачевство; радуйся, падших благое возстание. Радуйся, горних умов торжество; радуйся, грешников к небу воззвание. Радуйся, Бога за нас умоляеши; радуйся, вражию сеть сокрушаеши. Радуйся, всем радостем Ты еси радость, Всеблаженная.

http://pravicon.com/info-1214

Величание и псалом избранный общии преподобным. По полиелеи седален, глас 4: Приидите, празднолюбцы, духовный настроивше слух,/приидите, соберитеся вси в пещере всеблаженнаго отца нашего,/идеже почивает нетленное тело его,/и, тое благоговейно обстояще, услышим, что возопиет пещера сия,/аки птица, от среды камения дающи глас свой:/како иногда чрез три дни, овогда же чрез целую седмицу,/един в ней затворенный и ничимже, точию слезами, от чиста сердца изливаемыми, питавыйся,/о благостоянии мира, во зле лежащаго, моляшеся./Того молитвами пощади, Господи, души наша. Слава, и ныне, Богородичен: Веселися, Волынская земле, и вся страны Российския,/горы и холми Почаевстии, восплещите руками,/се бо Царица и Владычица от Престола Небеснаго грядет со Ангелы во спасение обители Своей от нашествия агарянскаго,/имущи одесную Себе всеблаженнаго угодника Своего и чудотворца Почаевскаго Иова,/и тако разгна вся полки противных,/Почаевстей же обители и спасаемому присно народу Российскому избаву и безсмертную славу содела. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Восхвалятся преподобнии во славе/и возрадуются на ложах своих. Стих: Яко не оставиши души моей во аде, ниже даси преподобному Твоему видети истления. Евангелие от Матфея, зачало 24. Конец: Бе бо уча их, яко власть имея, и не яко книжницы и фарисее. По 50-м псалме стихира, глас 6: Железом именуемь по благородию плоти,/преподобне отче наш Иове,/твердее всякаго адаманта несокрушимаго/оставил еси нам всечестное нетленное тело твое;/темже днесь сошедшеся в пещере твоей,/архиереи с чины священников, и иночествующих сословие, и благоверных народи,/и к раце многоцелебных мощей твоих припадающе, молим тя,/угодниче Божий, не забуди нас,/предстоя духом Владыце и его Пречистей Матери на Небеси,/но всегда пребывай с нами,/да, твоею помощию и заступлением присно ограждаемы,/спасаеми и избавляемы от всех зол, видимых и невидимых,/вопием ти до скончания века:/радуйся, древо, насажденное при источнице/цельбоносныя воды от стопы Божия Матере,/да вси жаждущии от Тебе питие жизни почерпают;/радуйся, праведниче, по слову псаломскому,/аки финикс, процветый на горе Почаевстей,/да алчущих правды и всякия благостыни истиною и благонравием напитаеши;/радуйся, узы разрушения перстнаго/в нетлении твоем благодатию Божиею расторгнувый,/да от всяких губительных недугов/страждущим врачевство и исцеление подаеши./Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий/и обители Почаевския украшение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010