Слава: Аллилуия, 112. 1 Х валите, отроцы, Господа, хвалите имя Господне. 2 Буди имя Господне благословенно отныне и до века. 3 От восток солнца до запад хвально имя Господне. 4 Высок над всеми языки Господь: над небесы слава Его. 5 Кто яко Господь Бог наш На высоких живый 6 и на смиренныя призираяй на небеси и на земли, 7 воздвизаяй от земли нища и от гноища возвышаяй убога, 8 посадити его с князи, с князи людей своих, 9 вселяя неплодовь в дом, матерь о чадех веселящуся. Аллилуия, 113. 1 В о исходе Израилеве от Египта, дому Иаковля из людей варвар, 2 бысть Иудеа святыня Его, Израиль область Его. 3 Море виде и побеже, Иордан возвратися вспять, 4 горы взыграшася, яко овни, и холми, яко агнцы овчии. 5 Что ти есть, море, яко побегло еси И тебé, Иордане, яко возвратился еси вспять 6 Горы, яко взыграстеся, яко овни, и холми, яко агнцы овчии 7 От лица Господня подвижеся земля, от лица Бога Иаковля, 8 обращшаго камень во езера водная и несекомый во источники водныя. 9 Не нам, Господи, не нам, но имени Твоему даждь славу, о милости Твоей и истине Твоей. 10 Да не когда рекут языцы: где есть Бог их 11 Бог же наш на небеси и на земли, вся елика восхоте, сотвори. 12 Идоли язык сребро и злато, дела рук человеческих. 13 Уста имут, и не возглаголют, очи имут и не узрят, 14 уши имут, и не услышат, ноздри имут, и не обоняют, 15 руце имут, и не осяжут, нозе имут, и не пойдут, не возгласят гортанем своим. 16 Подобни им да будут творящии я, и вси надеющиися на ня. 17 Дом Израилев упова на Господа: помощник и защититель им есть. 18 Дом Ааронь упова на Господа: помощник и защититель им есть. 19 Боящиися Господа уповаша на Господа: помощник и защититель им есть. 20 Господь помянув ны благословил есть нас, благословил есть дом Израилев, благословил есть дом Ааронь, 21 благословил есть боящыяся Господа, малыя с великими. 22 Да приложит Господь на вы, на вы и на сыны ваша. 23 Благословени вы Господеви, сотворшему небо и землю. 24 Небо небесе Господеви, землю же даде сыновом человеческим. 25 Не мертвии восхвалят Тя, Господи, ниже вси низходящии во ад, 26 но мы, живии, благословим Господа отныне и до века.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

С Тобою же слава, держава, честь и поклонение, Безначальному Твоему Отцу и Животворящему Твоему Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Диакон: Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Молитва 3: Боже Святый, создавый от персти человека, и от ребра его возсоздавый жену, и спрягий ему помощника по нему, за еже тако годно бысть Твоему Величеству, не единому быти человеку на земли: Сам и ныне, Владыко, низпосли руку Твою от святаго жилища Твоего, и сочетай раба Твоего сего, имярек, и рабу Твою сию, имярек, зане от Тебе сочетавается мужу жена. Сопрязи я в единомудрии и венчай я в плоть едину. Яко Твоя держава и Твое есть царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. И по амине, прием священник венцы, венчает первее мужа, глаголя: Венчается раб Божий имярек рабе Божией имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь. Таже венчает и жену, глаголя: Венчается раба Божия имярек рабу Божию имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь. Таже благословляет я трижды, глаголя трижды: Господи Боже наш, славою и честию венчай я. И абие диакон: Вонмем. Священник: Мир всем. Людие: И духови твоему. Диакон: Премудрость. Таже чтец прокимен Апостола, глас 8: Положил еси на главах их венцы, от каменей честных, живота просиша у Тебе, и дал еси им. Стих: Яко даси им благословение в век века, возвеселиши я радостию с лицем Твоим. Диакон: Премудрость. И чтец: Ко Ефесеем послания святаго апостола Павла чтение. Диакон: Вонмем. Апостол ко Ефесеем [зачало 230]: Братие, благодаряще всегда о всех, о имени Господа нашего Иисуса Христа, Богу и Отцу: повинующеся друг другу в страсе Божии. Жены, своим мужем повинуйтеся, якоже Господу: зане муж глава есть жены, якоже и Христос глава Церкве, и Той есть спаситель тела. Но якоже Церковь повинуется Христу, такожде и жены своим мужем во всем. Мужие, любите своя жены, якоже и Христос возлюби Церковь, и Себе предаде за ню: да освятит ю, очистив банею водною в глаголе. Да представит ю Себе славну Церковь, не имущу скверны, или порока, или нечто от таковых, но да есть свята и непорочна. Тако должни суть мужие любити своя жены, яко своя телеса: любяй бо свою жену, себе самаго любит. Никтоже бо когда свою плоть возненавиде, но питает и греет ю, якоже и Господь Церковь: зане уди есмы тела Его, от плоти Его, и от костей Его. Сего ради оставит человек отца своего и матерь, и прилепится к жене своей, и будета два в плоть едину. Тайна сия велика есть: аз же глаголю во Христа и во Церковь. Обаче и вы по единому, кийждо свою жену сице да любит, якоже и себе, а жена да боится своего мужа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд, И той прием Его на руку своею, и благослови Бога, и рече: Он взял Его на руки, благословил Бога и сказал: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром: Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, Яко видесте очи мои спасение Твое, Ибо видели очи мои спасение Твое, Еже еси уготовал пред лицем всех людей: Которое Ты уготовал пред лицем всех народов, Свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля. Свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля. По 50-м псалме стихира, глас 6: Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе. Канон, глас 3. Егоже краестрочие: Христа радостне старец объемлет. Творение господина Космы. Ирмосы по дважды, тропари на 12: Песнь 1. Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися. Да каплют воду облацы, Солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви, яко Младенец. Темже вернии возопиим: поим Господеви, славно бо прославися. Крепитеся руце Симеони старостию ослабленнии, лыста же претружденная старча, правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися. Разумом простертая небеса веселитеся, и радуйся земле: из пребожественных бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех: славно бо прославися. Катавасиа, ирмос тойже. Песнь 3. Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.

http://pravmir.ru/sretenie-gospodne-chto...

Исполняя заповедь апостола, мы вкушаем пищу, принимаем с благодарением, освящая ее Словом Божиим и молитвой ( 1Тим. 4, 3–5 ). Молитва перед вкушением пищи. Очи всех на Тя, Господи, уповают, и Ты даеши им пищу во благовремении, отверзаеши Ты щедрую руку Твою и исполняеши всякое животное благоволения ( Пс. 144, 15–16 ). Молитва после вкушения пищи. Благодарим Тя, Христе Боже наш, яко насытил еси нас земных Твоих благ; не лиши нас и Небеснаго Твоего Царствия, но яко посреде учеников Твоих пришел еси, Спасе, мир даяй им, прииди к нам и спаси нас. Кроме благодарения за пищу, христианину подобает благодарить Небесного Отца за все (и радостное, и скорбное), исполняя заповедь Писания: «За все благодарите ( 1Фес. 5, 18 ). Благодарение за всякое благодеяние Божие. Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих, на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе. Слово «благоутробие» означает, что Бог любит нас материнской любовью. По словам Писания, «забудет ли женщина грудное дитя свое, чтобы не пожалеть сына чрева своего? но если бы и она забыла, то Я не забуду тебя» ( Ис. 49, 15 ). Покаянные молитвы Нам необходимо произносить слова благодарности Богу, но нам необходимо и каяться и плакать о грехах своих. Мы помним, что одна из Заповедей блаженства говорит, что счастливы плачущие. Образец покаяния дал нам святой царь Давид, впавший в грех прелюбодеяния и убийства ( 2Цар. 11–12 ). Раскаявшись перед пророком Нафаном, он написал псалом, являющийся для христиан образцом покаяния. Псалом 50 «Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя.

http://azbyka.ru/otechnik/Daniil_Sysoev/...

Господи, во свете лица Твоего пойдут, и о имени Твоем возрадуются весь день, – то есть, во всё течение своего жития. Они будут радоваться о Боге Спасителе, что бы ни постигло их в жизни, говоря: Господь просвещение мое и Спаситель мой; кого убоюся? Господь защититель живота моего; кого устрашуся? Аще бо и пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси ( Пс. 26:1; 22:4 ). Утешаемся ныне упованием, что таковыми по благодати Божией при нашем посильном старании окажетесь и вы, возлюбленные, и молим Бога, чтобы это упование не посрамило нас ( Рим. 5:5 ). Основанием же нашего упования служит не только известное нам расположение ваше ко всему доброму и всегдашняя готовность внимать всякому искреннему совету, но и особенно то, что Бог, повелевший из тмы воссиять свету, озарил ваши сердца познанием славы Божией в лице Иисуса Христа. Помните только, что сокровище сие, по выражению св. апостола Павла, мы носим в глиняных хрупких сосудах, под которыми разумеется бренное немощное естество наше, чтобы преизбыточная сила Божия, которую мы должны привлекать на себя усердною и непрестанною молитвою, была всегда приписываема Богу, а не нам ( 2Кор. 4:6–7 ). И потому в чувстве глубочайшего смирения, не полагаясь на себя и свои дела, но на Бога живого, ищите прежде всего царствия Божия и правды Его, и всё прочее, необходимое для пользы и отрады земной жизни, приложится вам ( Мф. 6:33 ), и сама правда Божия вас, смиряющихся, вознесёт далеко превыше той мнимой высоты, которая создаётся одним воображением и обыкновенно оканчивается действительным падением, от которого да сохранит вас Господь. Призри с небесе, Боже, и виждь, и посети виноград сей, и благослови Твоим вседействующим благословением, как священное достояние, сих юных девиц, исходящих на указуемое им Твоим божественным промыслом поприще жизни, да во свете лица Твоего, Господи, пойдут, и о имени Твоем возрадуются весь день, и правдою Твоею вознесутся. Яко похвала силы их Ты еси, и во благоволении Твоем вознесется рог наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу, и Сыну, и Св.

http://azbyka.ru/otechnik/Vitalij_Grechu...

В женских монастырях по благословению правящего архиерея разрешается пожилым монахиням или инокиням нести послушание в алтаре. Что означают слова «Господи Боже, честию и славою венчаем их»? иеромонах Иов (Гумеров) «Господи Боже наш, славою и честию венчай я (то есть – их. – и. И)». Эти слова являются тайносовершительной формулой во время венчания. Их трижды произносит священник. Перед этим на жениха и невесту возлагаются брачные венцы в знамение победы: жених и невеста не были побеждены до брака блудной страстью, таковыми приступают и к брачному ложу. Тот, кто до брака потерял целомудрие и чистоту, строго говоря, не достоин венцов. Поэтому на второбрачных или совсем не возлагали венцов, или возлагали не на головы, а на правое плечо (постановление Стоглавого Собора). Слова «славою и честию венчай» взяты из Псалтири: «Что есть человек, яко помниши его? Или сын человечь, яко посещаеши его? Умалил еси его малым чим от ангел, славою и честию венчал еси его» ( Пс. 8: 5–6 ). Пророк говорит, что человек при сотворении увенчан славою , потому что получил образ и подобие Божие. Он увенчан также честью, поскольку Бог даровал ему власть над всеми другими тварями. По мнению святителя Иоанна Златоуста , в венчании можно видеть благодатное восстановление того величества над тварями, которым были облечены Адам и Ева в то время, когда Бог изрекал им брачное благословение: «Плодитесь и размножайтесь, и наполняйте землю, и обладайте ею, и владычествуйте над рыбами морскими и над птицами небесными, и над всяким животным, пресмыкающимся по земле» ( Быт. 1:28 . Кто такой «богоглаголивый Аввакум» из пасхальных песнопений? иеромонах Иов (Гумеров) Творец Пасхального канона преподобный Иоанн Дамаскин при составлении ирмоса 4-й песни упоминает святого пророка Аввакума: «На Божественней стражи богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен». Здесь использованы слова из его пророческой книги: На стражу мою стал я и, стоя на башне, наблюдал, чтобы узнать, что скажет Он во мне ( Авв. 2:1 .

http://azbyka.ru/otechnik/novonachalnym/...

Ст. 8–9. От лица народа, пророк молит Господа не вечно гневаться на народ израильский, который есть творение Его. В ст. 8 евр. сл. =в р.-с. а ты образователь наш, в ват. т. и алекс. код., а посему и в слав. т., оставл. без пер., но в некот. греч. рукоп, они переведены: α σ πλστης μν=и ты делатель наш. 10. Град святилища твоего бысть пуст, сион яко же пустыня бысть, иерусалим на проклятие. 11. Дом святый наш, и слава, юже благословиша отцы наша, бысть огнем пожжен, и вся славная наша купно падоша. 12. И о всех сих терпел еси Господи, и молчал, и смирил еси ны зело. 10. Города святыни Твоей сделались пустынею, пустынею нею стал Сион; Иерусалим опустошен. 11. Дом освящения нашего и славы нашей, где отцы наши прославляли Тебя, сожжен огнем, и все драгоценности наши разграблены. 12. После этого будешь ли еще удерживаться, Господи, будешь ли молчать и каратъ нас без меры? Ст. 10–12 ср. Мих. 3:12 . В своей молитве за преступный народ пророк упоминает также об опустошенных городах, сожженном храме и разграбленных драгоценностях народа иудейского. Упоминанием об этом он как бы желает указать новое побуждение для своего ходатайства о милости Господа к преступному народу. Бл. Иерон пишет, что иудеи его времени исполнение этих слов пророка об Иерусалиме и храм относили ко времени ассирийцев и вавилонян, но сам он относит его ко времени после римской войны, описанной Иосифом Фл. в семи томах περ λσεως, (т. е. περ ουδαο πολμου). Подобно бл. Иерон. замечает здесь и св. Кир. ал.: “все это исполнилось после Креста Христова“. В ст. евр. сл. =в р.-с. прославляли Тебя, 70 читали без суфф. т. е., и относя к нему предшествующее =в р.-с. господе, – как дополнение, перевели: ν υλγησαν, ср. слав. В ст. 12-м начальные сл. =в р.-с. после этого…ли, 70 читали: , почему: α π πσιν τοτοις, ср. сл. Глава 65 В 65-й гл. содержится пророчество о возмездии Божием народу израильскому за его идолослужение и беззаконие и опустошении его страны, а вместе с тем также об основании Богом новой теократической общины, взамен прежней, и полноте жизни ее.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Troickiy/...

В то время пришел Иисус в Назарет, где был воспитан, и вошел, по обыкновению Своему, в день субботний в синагогу, и встал читать. Ему подали книгу пророка Исаии; и Он, раскрыв книгу, нашел место, где было написано: «Дух Господень на Мне; ибо Он помазал Меня благовествовать нищим, и послал Меня исцелять сокрушенных сердцем, проповедывать пленным освобождение, слепым прозрение, отпустить измученных на свободу, проповедывать лето Господне благоприятное». И, закрыв книгу и отдав служителю, сел; и глаза всех в синагоге были устремлены на Него. И Он начал говорить им: ныне исполнилось писание сие, слышанное вами. И все засвидетельствовали Ему это, и дивились словам благодати, исходившим из уст Его ( Лк. 4:16–22 ) Сугубая ектения Диакон: Рцем вси от всея души, и от всего помышления нашего рцем. Хор: Господи помилуй. – Господи Вседержителю, Боже отец наших, молимтися, услыши и помилуй. – Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимтися, услыши и помилуй. Хор: Господи помилуй (трижды). – Еще молимся о Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе (имярек) и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), и о всей во Христе братии нашей. – Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте. – Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии, Твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниях, яже излиял еси изобильно на рабех Твоих, и припадаем, и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы Твоя, и всегда яко милостив, исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй. – О еже благословити венец наступаемаго лета благостию Своею, и утолити в нас вся вражды, нестроения и междоусобныя брани, подати же мир, твердую и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, всеблагий Господи, услыши и помилуй. – О еже не помянути безчисленная беззакония и лукавая наша деяния, в мимошедшем лете бывшая, и не воздати нам по делом нашым: но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, милосердый Господи, услыши и помилуй.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010