Без умной молитвы никому нельзя обойтись. Не возноситься к Богу молитвенно мы не можем; ибо природа наша духовная того требует. Вознестись же к Богу мы иначе не можем, как умным действием: ибо Бог умствен. Есть, правда, умная молитва при словесной, или внешней, — домашней ли или церковной, — и есть умная молитва сама по себе, без всякой внешней формы или положения телесного; но существо дела там и здесь одно и то же. В том и другом виде она обязательна и для мирских людей. Спаситель заповедал — войти в клеть свою и молиться там Богу Отцу своему втайне. Клеть эта, как толкует святитель Димитрий Ростовский, означает сердце. Следовательно, заповедь Господня обязывает тайно в сердце умом молиться Богу. Заповедь эта на всех христиан простирается. Вот и Апостол Павел что заповедует, когда говорит, что Должно всякою молитвою и молением молиться на всяко время духом(Еф. 6, 18)? Заповедует умную молитву — духовную — и заповедует всем христианам без различия. Он же всем христианам заповедует непрестанно молиться(1 Сол. 5, 17). А непрестанно молиться иначе нельзя, как умною молитвою в сердце. Таким образом нельзя спорить, что умная молитва для всех христиан обязательна; а если обязательна, то нельзя уже говорить, что едва ли возможна: ибо к невозможному Бог не обязывает. Что она трудна, это правда; а чтоб была невозможна, это несправедливо. Но ведь и вообще все доброе трудно; тем паче таковою должна быть молитва — источник для нас всего доброго и верная того опора. Спросит кто: как же это сделать? Очень просто: возымей страх Божий. Страх Божий, как чувство, привлечет внимание и сознание к сердцу, а как страх, заставит внимание и сознание стоять в сердце благоговейно пред Богом. Вот и умное предстояние Богу, — вот и молитва умная! Доколе в сердце есть страх Божий, дотоле умное предстояние Богу не отойдет от сердца. Вот вседейственное средство к умной молитве! Но как же, скажет кто: дела развлекают?! Не будут развлекать; возымей только страх Божий. Умному предстоянию Богу, или памяти Божией, мешают не дела, а пустоделие и худоделие. Отстрани пустое и худое, оставя одно обязательное, — не по светской, а по евангельской обязательности, — и увидишь, что исполнение такого обязательного не только не отклоняет от Бога, а напротив, привлекает ум и сердце к Богу. То и другое (обязательные по Евангелию дела и молитва) одного рода, и требует одинакового строя душевного. Что ни стал бы ты делать из этого круга, всегда обратишься к Богу, чтоб помощи испросить и дело самое Ему посвятить во славу. Вставши утром, установись покрепче пред Богом в сердце в утренней своей молитве, и потом исходи на дело свое, Богом тебе определенное, не отрывая от Него чувства своего и сознания. И будет то, что силами души и тела будешь делать дела свои, а умом и сердцем пребывать с Богом.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=871...

В чем, по Апостолу, должна состоять наша готовность ко встрече великого дня Господня ( 1Сол. 5:6–8 )? Что заповедует Апостол для сохранения и поддержания нравственного строя жизни в христианских обществах? Как выражает от свою заповедь о крепком союзе членов общества с пастырями ( 1Сол. 5:12, 13 )? Как заповедует он о взаимном союзе мира между самими членами общества? Что заповедует Апостол относительно бесчинных, малодушных и немощных ( 1Сол. 5:14, 15 )? Какими чертами изображает Апостол нравственный строй жизни христианина в отдельности? Возможно ли всегда радоваться ( 1Сол. 5:16 )? Как возможно непрестанно молиться ( 1Сол. 5:17 )? Что значит о всем благодарить ( 1Сол. 5:18 )? Что значит, по Апостолу, духа не угашать и пророчествия не уничижать ( 1Сол. 5:19, 20 )? Не заповедует ли Апостол искушать что-нибудь по преимуществу, или в частности, чтобы держаться больше доброго ( 1Сол. 5:21 )? Какое различие Апостол полагает между душой и духом человека ( 1Сол. 5:23 )? Вопросы для повторения содержания прочитанного и объясненного во 2-м послании к Солунянам С какими оттенками и с какой последовательностью развивается по трем главам послания основная мысль его о втором пришествии Господнем и о страшном суде Его? На какие три источника указует Апостол, из которых могло произойти убеждение Солунян в близости пришествия Христова ( 2Сол. 2:1, 2 )? Какие два решительные признаки наступления дня Христова открывает Апостол («Сол. 2:3)? Чье и от чего будет отступление пред днем Христовым? Что за лицо будет, по Апостолу, антихрист? Какими общими чертами характеризует Апостол зловредную деятельность антихриста ( 2Сол. 2:4 )? Из чего открывается, что учение об антихристе, как основное, входило в состав первоначальной проповеди апостольской ( 2Сол. 2:5 )? Что замедляет и задерживает появление антихриста на земле ( 2Сол. 2:6 )? Что разумеет Апостол под тайной беззакония и кто есть, по нему, удерживающий ( 2Сол. 2:7 )? Какой метафорой выражает Апостол быстроту победы Господа Иисуса над антихристом и легкость уничтожения дел его ( 2Сол. 2:8 )?

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Herasko...

12 Биринши сирет тти, мине, буннан со жне еки сирет келмекте. 13 Алтыншы периште крнайын шертти. Сонда мен удайды алдындаы алтыннан исленген урбанлы шалынатуын орынны трт мйешиндеги шалардан шыан бир еситтим. 14 олында крнайы бар алтыншы периштеге: «Уллы Евфрат дрьясыны жанында туран трт периштени босатып жибер», – деди. 15 Сонда аны сол саат, сол кн, сол ай м сол жыл ушын таяр туран трт периште адамларды штен бирин ушын босатылып жиберилди. 16 Оларды атлы скерлерини саны еки жз миллион екенлигин еситтим. 17 Аянымда крген атлар менен атлыларды криниси мынадай: атлыларды оттай ызыл, ара ккшил м ккирт рели бар еди. Атларды баслары арысланны басына усаан болып, от, ттин м ккирт шыып туран еди. 18 Адамзатты штен бири усы ш бледен: буларды шыан от, ттин м ккирттен лди. 19 йткени атларды кши м уйрыларында еди. уйрылары басы бар жыланлар сыялы болып, адамларды олар менен азаплайтуын еди. 20 Усы блелерден лмей алан адамлар з оллары менен ислеген жаман ислери ушын етпеди. Олар я кре, я есите, я жре алмайтуын алтын, гмис, ола, тас м ааштан исленген бутлара м жинлерге кешпеди. 21 Жне де адам сыйыршылы жынысый бузышылы м урлы ойып, етпеди.   10   Периште м китапша   1 Соынан мен аспаннан тсип киятыран баса бир кшли периштени крдим. Ол булта оранан болып, басыны стинде радуга бар еди. Жзи уяша, аялары отлы стинге усаан еди. 2 Оны олында ашылан бир китапша бар еди. Ол о аяын теизге, ал сол аяын жерге ойып, 3 арысланны аыранына усаан блент пенен баырды. Ол баыранда, жети глдирмама сести гркиреп, тилге кирди. 4 Жети глдирмама тилге киргенде, мен жазбашы болып едим, бира аспаннан бир «Жети глдирмаманы айтанларын жазба, оларды упыя сала», – дегенин еситтим. 5 Соннан кейин, бир аяы менен теизде, бир аяы менен жерде туранын зим крген сол периште о олын аспана ктерди. 6 Ол аспанды м аспандаыларды ммесин, жерди м жердегилерди ммесин, теизди м теиздегилерди ммесин жаратан мги тири удайды аты менен ант ишип: «Енди алмады. 7 Бира, жетинши периште крнайын шертетуын кнлерде удайды з хызметшилери – пайамбарлара хабарлаан сырлы жобасы мелге асады», – деди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

14 Кмбаал м мтжликте жасап атыран жалланба жумысшыны ис аысын услап алмалар. Ол израиллы болсын, алаызды биринде жасап атыран келгинди адам болсын, ондай ылмалар. 15 Оны ис аысын р кни уяш батпастан алдын берилер. Себеби ол кмбаал боланы ушын, тиришилиги усыдан ибарат. Болмаса, ол адам сизлерге арсы Жаратан Ийеге налыйды м зиизге гна арттырып аласыз. 16 келер балаларыны гнасы ушын, балалар келерини гнасы ушын лтирилмесин. р бир адам з гнасы ушын лим жазасын алсын. 17 Келгинди адамларды м жетимлерди уыын ая асты ылмалар. Жесир аялды кийимин кепилликке алмалар. 18 Мысырда ул боланыызды м удайыыз Жаратан Ийени сизлерди сол жерден азат еткенин есиизде салалар. Соны ушын да, мен сизлерге усы буйрыты берип атырман. 19 Атызыыздаы егинди ораныызда, орылан бир умытып алдыран болсаыз, оны ушын кейниизге айтпалар. Оны келгиндилерге м жетим-жесирлерге алдырылар. Сонда удайыыз Жаратан Ийе сизлерди ол уран р бир исиизге берекет береди. 20 Зйтн аашларыызды аып аланыыздан кейин, шааларда алып ойанларды жне терип ушын бармалар. Оларды келгиндилерге м жетим-жесирлерге алдырылар. 21 Жне де, жзимзарыызды тергениизде де, шааларында алып кеткен жзимлерди айтадан терип алмалар. Буларды келгиндилерге м жетим-жесирлерге алдырылар. 22 Мысырда ул боланыызды есиизде салалар. Соны ушын да, мен сизлерге усы буйрыты берип атырман».   25   1 «Еки адамны арасында жнжел шыса, олар азыларды алдына барсын. азылар сол еки адамны арасындаы арап шысын м айыпсызды алап, ал айыплы адамды жазаа тартсын. 2 Егер де айыплы адам ылайылы болса, азы оны жерге жатарсын м зини кз алдында айыбына жараса сабатсын. 3 Айыплы адам ыртан арты сабалмасын. Егер ыртан асып кетсе, онда сизлерди кз алдыызда хорланып алады. 4 Тйек айдап атыран гизди тасламалар. 5 Егер бирге жасап атыран аалы-инилилерди бири перзентсиз айтыс болса, марумны аялы жат адама турмыса шыпасын. Марумны жесир алан аяла йленсин м зини йинлик ямаса айнаалы орынласын. 6 Сол аял туыш ул марумны атын етсин. Солай етип, марумны аты Израил халынан шип кетпейди. 7 Бира сол адам марум аасыны ямаса инисини жесир алан аялына бас тартса, жесир аял ала барып, асааллара былай деп айтсын: „Марум оны атын Израил халыны арасында лемей, з бас тартып атыр“. 8 Сонда аланы асааллары сол адамды шаырып алып, оны менен сйлессин. Егер ол адам: „Оан лемеймен“, – деп турып алса, 9 жесир аял марум асына келсин. аял ала асаалларыны кз алдында оны бир ая кийимин шешип алып, жзине ткирип: лемеген адама усындай исленеди“, – деп айтсын. 10 Усыдан кейин, сол адамны Израилда „Ая кийими шешилген“, деп аталатуын болады.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

17 Бул адамлар булалар, айдаан думан. Олар ушын тас тнек араылы таяр тур. 18 йткени олар надурыс жол менен жретуын адамлардан жаа ана утыланларды бос м лап сзлер менен алдап, гнакар тбиятты бузы баслайды. 19 злери азынлыты улы бола тура, олара азатлыты етеди. Себеби адам неден жеилсе, соны улы болады-о. 20 Адамлар Ийемиз м Ийса Масихты билип, дньяны напкликлеринен утыланнан со, жне сол нрселерди дузаына тсип, олардан жеилсе, онда кейинги бурыныдан да бетер болады. 21 йткени аыйатлы жолын билгеннен со, берилген мухаддес буйрытан жз бураннан гре, бул жолды еш билмеген олар ушын жасыра болар еди. 22 Оларды миринде ушырасатуын бундай мына наыл сзлер келеди:   «Ийт з усыына айтады, Шоша со,   3   Ийемизди айтып келетуын кни аында   1-2 Сйикли бул мени сизлерге жазып атыран екинши хатым. Мен еки хатымда да мухаддес пайамбарларды алдын ала айтан сзлери м Ийемизди елшилери аралы берген буйрыын еске ушын сизлерде пк ой-пикирлерди рекет еттим. 3 Е алды менен мынаны билип ойылар: дньяны аыры кнлеринде з жаман еретуын маза пайда болады. Олар сизлерди маза ылып: 4 «Ийеизди айтып келемен деген не? Ата-бабаларымыз дньядан ткеннен бери, мме нрсе алай жаратылан болса, еле солай турыпты-о», – дейди. 5 Себеби олар удайды сзи менен аспанны жд ййемги бар боланын м жерди аралы жаратыланын жортаа билмегендей болады. 6 Сол ески днья да усы тасынынан набыт болан еди. 7 Ал зирги аспан м жер болса, отта ушын удайды сол сзи менен саланып, удайсыз адамларды ким етилип набыт болатуын книне шекем оралып турыпты. 8 Сйикли бира тек мынаны естен шыармалар: Ийемизди нзеринде бир кн мы жылдай, мы жыл бир кндей. 9 Айырымлар кешикти деп есаплаандай, Ийемиз кешиктирип атыран жо. Керисинше, Ол еш кимни набыт лемей, р бир адам етсин деп, сизлер ушын сабырлылы пенен ктип турыпты. 10 Деген менен, Ийемизди айтып келетуын кни уры сыялы ктилмегенде келеди. Сол кни аспан уллы грсилди менен жо болады, аспан денелери жанып кетеди, жер м жер бетиндеги р бир нрсе жанып клге айланады . 11 мме нрсе усы тризде жо болып кететуын болса, сизлер андай адамлар зрр? Сизлер мухаддес болып жасап, удайды жолы менен керек. 12 удайды книни саына ктип, оны лазым. йткени сол кни аспан жанып жо болады, аспан денелери де кшли ыссыдан ерип кетеди. 13 Бира бизлер удайды бойынша алы орнаан жаа аспан менен жаа жерди ктемиз.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

17 Сизлер: „Бул халылар бизлерден гре жд кшли-о, оларды алайынша шыарамыз?“ – деп ойлап атыран шыарсыз. 18 Бира олардан орпалар. удайыыз Жаратан Ийени фараона м пткил Мысыр халына нелер ислегенин есиизде салалар. 19 удайыыз Жаратан Ийени сизлерди Мысырдан ушын, олара жиберген уллы апатларын, крсеткен краматларын, та аларлы ислерин, кшли м диретли олын з кзииз бенен крдииз. удайыыз Жаратан Ийе зир сизлер орып атыран усы халыларды ммесине де солай ислейди. 20 ттеки, сизлерден жасырынып, аман аланлара да ешек рре жиберип, оларды лтиреди. 21 Олардан орып, тспелер. Сизлерди араыздаы удайыыз Жаратан Ийе уллы м айбатлы удайдур. 22 Ол усы халыларды алдыыздан аз-аздан Сизлер оларды бирден жо ыла алмайсыз. Болмаса, тирапыызды жабайы басып кетеди. 23 удайыыз Жаратан Ийе сол халыларды сизлерге тслим ылады м оларды ммесин ишинде алдырып, жо ылады. 24 Оларды патшаларын да сизлерге тслим ылады. Сизлер оларды атларын жер жзинен ширип таслайсыз. еш ким сизлерге арсы тура алмайды, сизлер ммесин ырып таслайсыз. 25 Оларды удайларыны мсинлерин жаып жиберилер. Сол мсинлер апланан алтын м гмиске ызыып, оларды злериизге алмалар. Егер алсаыз, онда олар сизлерге дуза болады. Бул мсинлер удайыыз Жаратан Ийеге жеркенишлидур. 26 Усы жеркенишли затларды йиизге алып бармалар, болмаса, олар сыялы сизлер де жо ылынасыз. Сизлер сол бутларды жек крип, олардан керек, себеби олар арысты астында болып, жо керек».   8   Жаратан Ийени умытпалар   1 «Бгин мен сизлерге берип атыран буйрыларды ммесин муыятлы трде орынлалар, сонда жасайсыз м кбейесиз. Жаратан Ийени ата-бабаларыыза беремен деп ант ишкен жерин млик етип аласызлар. 2 удайыыз Жаратан Ийе сизлерди ыр жыл шлде алып жрди, сол жрген уза жолыызды есте салалар! Сизлерди жрегиизде не бар екенин м Оны буйрыларына бойсынатуыныыз, я бойсынбайтуыныызды ушын, сизлерге ыйыншылы жиберип, сынады. 3 Ол сизлерди аш алдырып, бойсындырды. Кейин злерииз де, ата-бабаларыыз да крмеген манна менен тойдырды. Буны адамны тек ана нан менен емес, ал Жаратан Ийени шыан р бир сзи менен жасайтуынын сизлерге ушын иследи. 4 Сол ыр жыл я кийимлерииз тозбады, я аяларыыз исип кетпеди. 5 Мынаны есте тутылар: ке баласын алай трбияласа, удайыыз Жаратан Ийе де сизлерди солай етип трбиялады.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Кейин себетти удайыыз Жаратан Ийени алдына ойып, Оан сыйынылар. 11 удайыыз Жаратан Ийени сизлерге м шаараларыыза берген барлы ийгиликли затлары ушын шадланылар. Лебийлилер м араызда жасап атыран келгиндилер де сизлер менен бирге байрамласын. 12 Сизлер шинши жылы, сир беретуын жылы, барлы зртиизден оннан бир блегин айырып ойылар. Сол оннан бириизди лебийлилерге, келгиндилерге, жетим-жесирлерге берилер. Солай етип, олар да алаларыызда ишип-жеп тойсын. 13 Соннан кейин, удайыыз Жаратан Ийеге былай деп айтылар: „йимнен мухаддес сирлерди толыы менен шыарып, зи буйыраныдай, буларды лебийлилерге, келгиндилерге м жетим-жесирлерге бердим. Сени еш бир буйрыларыды бузбадым, оларды еш бирин де умытпадым. 14 Аза тутан мухаддес сирден жемедим, арам болан да, олара тиймедим м лилерди усынбадым. удайым Жаратан Ийе, Сени сзие ула салдым м маан буйыранларыны ммесин орынладым. 15 Енди аспандаы мухаддес мканынан бизлерге нзериди тсир! Ата-бабаларымыза ишкен анты бойынша бизлерге берген ст м пал аып туран елге м Израил халыа берекет бер“.   удайды халы   16 Бгин удайыыз Жаратан Ийе усы аыйдалара м нызамлара мел буйырып атыр. Буларды пткил жрегииз м пткил жаныыз бенен муыятлы трде орынлалар. 17 Бгин сизлер: „Жаратан Ийе бизлерди удайымыз, Оны жолларынан жремиз, Оны аыйдаларына, буйрыларына м нызамларына мел ыламыз, Оан бойсынамыз“, – деп ашы тн алдыыз. 18 Бгин Жаратан Ийе сизлерге берген бойынша сизлерди з халы, з зийнеси екенин жриялайды. Оны барлы буйрыларына мел ылылар. 19 Ол сизлерди зи жаратан барлы халылардан жоары ылады. Сизлер м рметке ерисесиз. Оны берген бойынша, сизлер удайыыз Жаратан Ийени мухаддес халы боласыз».   27   Эбал урбанлы орын   1 менен Израилды асааллары халыа былай деп буйырды: «Бгин мен сизлерге берген буйрылара мел ылылар. 2 удайыыз Жаратан Ийе сизлерге берип атыран елге ушын Иордан дрьясынан кесип ткениизден кейин, лкен тасларды орналастырып, оларды клеп шыылар. 3 Ата-бабаларыызды удайы Жаратан Ийени сизлерге берген бойынша, Ол сизлерге беретуын ст м пал аып туран елге киргениизде, бул нызамдаы барлы сзлерди сол таслара жазылар. 4 Иордан дрьясынан кесип ткеннен кейин, бгин сизлерге буйыранымдай, тасларды Эбал орнатып, оларды клеп шыылар. 5 Ол жерде удайыыз Жаратан Ийеге арнап баса таслардан бир урбанлы орын урылар. урбанлы орын соылатуын таслара темир сбап тийгизбелер. 6 удайыыз Жаратан Ийени сол урбанлы орнын жонылмаан таслардан урылар. урбанлы орынны стинде удайыыз Жаратан Ийеге жандырылатуын урбанлылар усынылар. 7 урбанлыларын да сол жерде шалып, желер м удайыыз Жаратан Ийени алдында шадланылар. 8 Сол орнатылан таслара нызамны барлы сзлерин тсиникли етип жазып шыылар».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

11 Иссахар м Ашер тийисли жерлердеги Бейт-Шеан м оны Иблеам м оны Дор, яный Нафат-Дор халы м оны Эн-Дор халы м оны Таанах халы м оны Мегиддо халы м оны Менашше тийисли еди. 12 Деген менен, Менашшени урпалары бул алаларды ола киргизе алмады. Себеби кенаанлылар сол жерлерде арар еткен еди. 13 Израиллылар кшке толанда, кенаанлыларды ерксиз хызметшиге айландырды, бира оларды толы шыармады.   Эфрайым м Менашше лкенирек жер   14 Бир кни Юсупти урпалары Ешуаа келип: – Не ушын бизлерге тек бир мрте шек таслап, бир лес жер берди? Жаратан Ийе бизлерди жарылаанлытан, бизлер жд кппиз, – деди. 15 Ешуа олара: – Сизлер соншелли кп болсаыз м сизлерге Эфрайымны лкеси тарлы етип атыран болса, перизлер м рефаларды жерлериндеги тоайларды злериизге жер ашып алылар, – деп берди. 16 Юсупти урпалары Ешуаа: – жерлер бизлерге жетпейди. Бира Бейт-Шеан менен оны м Изреел ойпатлыында жасайтуынларды, яный сол жерде жасайтуын барлы кенаанлыларды темир арбалары бар-о, – деди. 17 Ешуа Юсупти уллары Эфрайым менен Менашшени урпаларына былай деди: – Сизлер кп санлы м кшлисиз. Сизлер тек бир лес пенен алмайсызлар. 18 жерлер м ондаы тоайлылар да сизлердики болады. Сизлер тереклерди тазаласалар, ол жерлер толыы менен сизлердики болады. Кенаанлылар кшли болса да, оларды темир арбалары болса да, сизлер оларды шыарасызлар.   18   алан жерлерди   1 Елди ола киргизгеннен со, пткил Израил жмийети Шилода бир жерге топланды. Олар сол жерде шатырын урды. 2 Деген менен, оларды арасында жерден елеге дейин з лесин алмаан жети бар еди. 3 Сонда Ешуа израиллылара былай деди: – Ата-бабаларыызды удайы, Жаратан Ийени сизлерге берген жерлерин ола ашана шекем кешиктиресизлер? 4 р ш адамнан сайлап алылар. Мен оларды елди кзден ткизип ушын жибережапан. Олар лес етип алатуын жерлерини шегараларын белгилейди м оларды жазып, маан айтып келеди. 5 Олар бул жерлерди жети блекке блсин. Яуда убла блектеги, Юсуп ара блектеги з жерлеринде алсын. 6 Жерди жети блекке блип, жазаныыздан кейин, маан алып келилер. Мен бул жерде, удайымыз Жаратан Ийени алдында сизлер ушын шек таслайман. 7 Лебийлилерге келсек, оларды сизлерди араызда леси жо. Оларды леси – Жаратан Ийе ушын хызметин ибарат. Ал Гад м Рубен менен Менашше ярымы Иордан дрьясыны шыыс трепинде злерини лес жерлерин алан еди. Сол жерлерди олара Жаратан Ийени улы берген еди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

4.5.1. Возможность толкования книги как правового документа Подробное внешнее описание запечатанной книги (наличие семи печатей, написание «внутри и отвне») наводит некоторых исследователей на мысль, что автор намеренно отсылает читателей Апокалипсиса к конкретным документам той эпохи. Можно предположить, что книга Откр 5: 1 представляет собой некий значимый правовой документ определенного вида. Далее будут рассмотрены мнения исследователей, соотносящих книгу Откр 5: 1 с некоторыми правовыми документами того времени. Предлагаемые основания в тексте Апокалипсиса для толкования запечатанной книги как правового документа. Сторонники данного подхода обращают особое внимание на то, что в Откр 5: 1 употреблено именно слово βιβλον. Первоначально оно обозначало небольшую книгу (происходит от β βλος с добавлением уменьшительного суффикса – ιον), но уменьшительное значение постепенно было утрачено; затем это слово приобрело также дополнительный смысл – письменное свидетельство, документ 408 . К примеру, в Септуагинте для обозначения документов по преимуществу используется именно слово βιβλον ( Втор 24: 1, 3 ; Ис 50: 1 ; Пер 3: 8 и др.); то же самое можно увидеть и в Евангелиях ( Мф 19: 7 ; Мк 10: 4 ) 409 . Кроме того, наличие печатей, как указывает Катарина Штариц, более естественно на документах, чем на обычных книгах. В качестве дополнительного аргумента приводится сходный с книгой Откр 5: 1 образ – «письмо» из 23-й оды Соломона. Это «письмо», по всей видимости, представляет собой документ 410 . Раннехристианская параллель книге Откр 5: 1 – «письмо» 23-й оды Соломона. 23-я ода Соломона по времени создания близка к Апокалипсису (ок. 100 г. по Р. X.). В оде говорится об особом письме, воплощающем «мысль» и «волю» Божию (Од. Сол. 23. 5). Далее утверждается, что оно было полностью начертано «перстом Божиим» (Од. Сол. 23. 21). Никто не мог взять и прочесть письмо из-за силы печати, бывшей на нем. Утверждается, что письмо «было одним из повелений» (Од. Сол. 23. 17). Далее сказано, что «во главе письма… открылся Сын Истины от Всевышнего Отца», и Он «наследовал все и обладал всем» (Од. Сол. 23. 18–19). В конце 23-й оды говорится, что на письме написано имя Отца, Сына и Святого Духа, которые «владычествуют и царствуют вовеки».

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/nebesn...

10 Жаратан Ийе былай деди: 11 – Харонны алыы, Элазар улы Пинехас Израил халына болан зебимди айтарды. йткени ол халыты арасында Мени ушын уллы ызаншалы крсетти. Сол себепли, Мен з ызаншалыым менен оларды пткиллей жо ылмадым. 12 Сен оан былай деп айт: Мен Пинехас пенен тынышлы келисимимди дземен. 13 Бул келисим бойынша Пинехас м оны мги болады. Себеби ол удайы ушын ызаншалы ылып, Израил халынан Мени зебимди айтарды. 14 Мидянлы аял менен бирге лтирилген израиллы адамны аты Салу улы Зимрий еди. Ол Шимон бир басшысы еди. 15 Ал лтирилген аял болса, мидянлы бир тийрени басшысы болан Сурды ызы Козбий еди. 16 Жаратан Ийе 17 – Мидян халын душпан деп бил м оларды ырып тасла. 18 йткени олар сизлерге арсы сумлы ойлап, сизлерди Пеорда жалан удайлара табындырды м злерини болан мидянлы тийре басшысыны ызы Козбий аралы салып, душпанлы ылды. Бул аял Пеорда оба таралан лтирилген еди, – деди.   26   Халыты екинши мрте дизимге   1 Обадан кейин, Жаратан Ийе менен Харонны улы Элазара былай деди: 2 – Израил жмийетиндеги жарамлы жигирма м оннан жоары жастаы барлы ер адамларды бойынша санап шыы! 3 Сол Израил халы Моаб тегислигинде, Ерихоны арсысындаы Иордан дрьясыны бойында еди. менен Элазар халыа: 4 – Жаратан Ийени берген буйрыы бойынша, жигирма м оннан жоары жастаы ер адамларды санап шыы, – деди. Мысырдан шыан израиллылар мыналар еди:   5 Израилды туышы Рубен тараан тийрелер: Ханох урпаынан Ханох тийреси, Паллу урпаынан Паллу тийреси, 6 Хесрон урпаынан Хесрон тийреси, Кармий урпаынан Кармий тийреси. 7 Рубеннен тараан тийрелер усылардан ибарат болып, оларды саны 43 730 адам болды. 8 Паллуды Элиаб деген улы бар еди. 9 Элиабты уллары Немуел, Датан м Абирам еди. Булар жмийетти сайланды адамлары болып, Жаратан Ийеге бойсынбай, м Харона арсы шыан орах м оны шериклерине осылан Датан менен Абирам еди. 10 Сол жер жарылып, орах пенен бирге оларды да жер жутып жиберген еди. Сол кни от орахты еки жз шериклерин жаып жо ылан еди. Солай етип, бул басалара болып алды. 11 Бира орахты уллары аман алан еди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010