И ныне, тойже. Таже, прокимен, глас 4: В мори путие Твои,/и стези Твоя в водах многих. Стих: Глас грома Твоего в колеси. Таже паремия Пророчества Исаиина чтение (глава 12): Тако глаголет Господь:/почерпите воду с веселием от источников спасения./И речеши в день он:/исповедайтеся Господеви и призовите Имя Его./Вознесите во языцех славу Его,/помяните, яко вознесеся Имя Его./Пойте Имя Господне,/яко высокая сотвори./Возвестите сия по всей земли,/радуйтеся и веселитеся, живущии в Сионе,/яко вознесеся Святый Израилев посреде его. К Римляном послания святаго апостола Павла чтение (зачало 91): Братие,/елицы во Христа Иисуса крестихомся,/в смерть Его крестихомся./Спогребохомся убо Ему крещением в смерть:/да якоже воста Христос от мертвых славою Отчею,/тако и мы во обновлении жизни ходити начнем./Аще бо сообразни быхом подобию смерти Его,/то и воскресению будем./Сие ведяще, яко ветхий наш человек с Ним распятся,/да упразднится тело греховное,/яко ктому не работати нам греху./Умерый бо, оправдися от греха./Аще ли умрохом со Христом, веруем, яко и живи будем с Ним./Ведяще, яко Христос воста от мертвых,/ктому уже не умирает, смерть Ему ктому не обладает./Еже бо умре, греху умре единою,/а еже живет, Богови живет./Такожде и вы помышляйте себе:/мертвым убо быти греху, живым же Богови,/о Христе Иисусе, Господе нашем. Евангелие от Марка (зачало 2): Во время оно/прииде Иисус от Назарета Галилейскаго и крестися от Иоанна во Иордане./И абие восходя от воды, виде разводящася Небеса/и Дух, яко голубь, сходящ Нань./И глас бысть с Небесе:/Ты еси Сын Мой возлюбленный, о Немже благоволих./И абие Дух изведе Его в пустыню./И бе ту в пустыни дней четыредесять, искушаемь сатаною,/и бе со зверьми,/и Ангели служаху Ему./По предании же Иоаннове, прииде Иисус в Галилею,/проповедая Евангелие Царствия Божия и глаголя:/яко исполнися время и приближися Царствие Божие./Покайтеся и веруйте во Евангелие.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И творим три поклоны. Потом глаголет велегласно многолетны священник или диакон. Великому Господину и Отцу нашему,/Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси,/[Свято-Троицкия Сергиевы Лавры священноархимандриту] (имя рек),/Священному Синоду,/Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом,/и господину нашему Преосвященнейшему (имя рек, его же есть область),/настоятелю святаго храма сего,/и всему освященному собору,/Богохранимей стране нашей, властем и воинству ея,/многа лета. Всем православным христианом/подаждь, Господи,/тишину, и благоденствие, и изобилие плодов земных,/и многа лета. Аще ли в монастыре: Спаси, Христе Боже,/преподобнаго отца нашего игумена (или архимандрита, имя рек),/еже о Христе с братиею,/и святую обитель сию в мире сохрани,/и храм сей святый утверди/во веки веков, аминь. И поют трижды: Спаси, Христе Боже: ЗРИ: Ведомо же буди, яко сие многолетно поздравление в соборных церквах при архиереех и инде, где прилично, творится в навечерии по отпусте святыя Литургии или по вечерни, егда бывает навечерие в субботу и неделю; в обителех же во всех типиках чин положен сему бывати на часех в сем месте. Таже оба лика вкупе поют предреченную стихиру. Слава, и ныне, глас 5: Руку твою, прикоснувшуюся пречистому верху Владычню,/с неюже и перстом Того нам показал еси,/воздежи о нас к Нему, Крестителю,/яко дерзновение имея много,/ибо болий пророк всех, от Него свидетельствован еси./Очи же твои паки,/Всесвятаго Духа видевшия, яко в виде голубине сошедша,/воздвигни к Нему, Крестителю,/и милостива нам соделай,/и прииди, стани с нами,/запечатаяй пение и предначинаяй торжество. На 9-м часе кадит диакон весь храм. Таже прокимен, глас 3: Господь просвещение мое и Спаситель мой,/кого убоюся? Стих: Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Посем паремия. Пророчества Исаиина чтение (глава 49):

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В Великую Субботу вечера, на Господи, воззвах: поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны 3, и Великия Субботы 3, и праздника 4. Слава, глас 6: Днешний день тайно: И ныне, праздника, глас тойже: Послан бысть: Вход со Евангелием. Свете тихий: прокимен не глаголется, но абие иерей: Премудрость. И чтения: 1-е чтение дне: В начале сотвори Бог небо и землю: едина паремия. Таже праздника Благовещения, чтений 5. Таже и прочая чтения дне, по чину их. И по ряду Божественная Литургия Великаго Василия. По отпущении же Литургии бывает ядение, и чтение Деяний святых Апостол, по чину их, якоже указася в Великую Субботу. И кончану бывшу чтению, благословившу иерею, глаголем трисвятое, и по Отче наш: Господи помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся, трижды. Таже, псалом 50. И поем канон праздника, со ирмосом на 6 и Великия Субботы, со ирмосом на 8. Катавасия, ирмос субботный, оба лика вкупе. По 3-й песни кондак и икос праздника и седален дне. Слава, и ныне, праздника и чтение праздника. По 6-й песни кондак дне, и икос и чтение дне. По 9-й песни трисвятое, и по Отче наш: тропарь: Егда снизшел еси к смерти: Слава, и ныне, праздника. Ектения, и отпуст. И аще будет время порану, прилагается чтение дне, емуже чтому, настоятель раздает свещи братии, кандиловжигатель же, взем благословение у настоятеля и шед, знаменает во вся. И по чтении исходим в притвор, предходящим настоятелю с лампадами и затворшимся дверем, кадит по чину всю братию. И став пред великими враты церковными, кадит крестообразно трижды и речет: Слава Святей и Единосущней: И нам отвещавшим: аминь. И начинает настоятель тропарь, глас 5: Христос воскресе из мертвых: трижды. Посем поют братия, трижды. Настоятель, стих 1: Да воскреснет Бог: и братия: Христос воскресе: единожды. Настоятель, стих 2: Яко исчезает дым: и братия: Христос воскресе: единожды.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Таже, Благо есть: единожды. По Отче наш: тропарь праздника, и ектения, в конец три поклоны великия, без отпуста утрени; дается же и святый елей братии, и поется стихира самогласна, и час 1-й с кафизмою. Тропарь и кондак праздника, и в конец три поклоны великия, и молитва: Христе, Свете истинный: и отпуст. В 3-й же час дне исходим со кресты с литиею вне монастыря и, возвращшеся, входим в трапезу и поем часы 3-й и 6-й с кафизмами без поклонов, тропарь и кондак праздника. На часех же в кампан не ударяем, на 6-м часе поем тропарь паремии Триоди и прочая, по чину их, и паремия и чтем слово, ему же начало: Паки радость благовещения: Присовокупляем же и 9-й час с кафизмою и чтением. Посем, Блаженны: скоро без пения и без поклонов. Помяни нас, Господи: Лик Небесный: Слава: Лик святых Ангел: Ослаби, остави: По Отче наш: кондак праздника. Господи, помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую Херувим: И поклоны три великия и молитва: Всесвятая Троице: и отпуст. И поем вечерню без кафизмы и без поклонов. На Господи, воззвах: поем Триоди самогласен дне, дважды, без мученична, и подобны Триоди три, и праздника три, и Архангела три. Стихиры праздника, глас 4. Самогласны: В шестый месяц послан бысть Архангел/к Деве Чистей/и, радоватися Ей прирек,/благовести из Нея Избавителю проити./Темже, приимши целование,/зачат Тя, Превечнаго Бога,/несказанно благоволившаго вочеловечитися/во спасение душ наших. Языка, егоже не ведяше, услыша Богородица,/глаголаше бо к Ней Архангел благовещения глаголы,/отонудуже верно, приимши целование,/зачат Тя, Превечнаго Бога./Темже и мы, радующеся, вопием Ти:/из Нея воплотивыйся непреложно Боже,/мир мирови даруй/и душам нашим велию милость. Се воззвание ныне явися нам,/паче Слова Бог человеком соединяется,/Архангеловым гласом прелесть отгоняется,/Дева бо приемлет радость,/земная быша Небо,/мир разрешися первыя клятвы./Да радуется тварь и гласы да воспоет:/Творче и Избавителю наш,/Господи, слава Тебе.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На 9-й песни, Честнейшую: не поем, но поем припевы праздника, якоже указася, последи ирмос дне: Не рыдай Мене, Мати: Таже припев праздника и ирмос. Свят Господь Бог наш: на глас 2. Светилен праздника, дважды. На хвалитех, стихиры самогласны дне 3, и праздника подобны 3. Таже, самогласен праздника, глас 8: Да веселятся небеса: с припевом: Благовестите день от дне: Слава, дне. И ныне: Преблагословенна еси: Славословие великое. И бывает вход, якоже писан в Триоди. Посем прокимен и паремия дне. Прокимен, Апостол, аллилуия и Евангелие дне. Ектения и отпуст. И час 1-й поем в притворе, прочий же часы поются во свое время. На часех тропарь праздника и дне кондаки глаголем, пременяюще. Блаженны скоро без пения. Помяни нас, Господи: и прочая. По Отче наш: кондак дне. Слава, и ныне, кондак праздника. Господи помилуй, 40. И молитва, Всесвятая Троице: и отпуст. Во святую и Великую Субботу вечера о часе 10-м дне, знаменает в великое и во вся тяжкая. И собравшеся во храм, и благословившу иерею, поем вечерню по обычаю без кафизмы. На Господи, воззвах: поем стихиры воскресны 3, глас 1: Вечерния наша молитвы: и Великия Субботы, самогласны 3, глас 8 и праздника, на 4. Слава, дне, глас 6: Днешний день тайно: И ныне, праздника: Послан бысть: Вход со Евангелием. Свете тихий: Прокимна не глаголем, но абие иерей глаголет: Премудрость. И чтения дне, по чину их. По скончании же чтения ектения малая и возглас, и поем вместо трисвятаго: Елицы во Христа крестистеся: аллилуия. Прокимен дне, и праздника. Апостол дне, и праздника. Вместо же Херувимский песни поется: Да молчит всякая плоть: и по ряду Божественная Литургия Великаго Василия. Вместо Достойно: поем Ирмос: Не рыдай Мене, Мати: В храме же Благовещения Богородицы, поем Ирмос: Яко одушевленному: Причастен дне и праздника. Подобает ведати, яко аще случится в самую святую и Великую неделю Пасхи, еже есть Кириопасха, праздник Благовещения Пресвятыя Богородицы.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Паремии на 1-е число, 7, 16 и 21 (на память преп. Симеона Столпника) одни и те же из книги Премудрости Соломона (1-я 5:15–24; 6:1–3.; 2-я Прем. 3:1–9; 3 -я 4:7–15) и близки к тексту Паремейника 17; равно как и паремии на 8 и 21, из 1 послания Иоанна, одни и те же между собою, и с предыдущим списком 511, и тот же перевод; паремии на 9 число те же, что в Декабрьской минее 502 на 21 число и тот же самый перевод, как и там. Паремии на 20 и 23 одни и теже, и первые две паремии взяты из тех же различных мест книги Притчей, что и в Апрельской Минее 512 на 26 число, только в переводе имеют некоторые исправления; 24 числа на память преподобного Никиты Столпника первая и третья паремии те же, что в Мартовской Минее 511 на 9 число, но в переводе имеют поправки как против сего списка, так и против Паремейника 17; средняя паремия из Исаии 62:6–12 также отступает от текста полной библии 1. На 25 число паремии те же и в том же переводе, что и в предыдущем списке 514. 468 (по преж. кат 517). Минея Служебная Июнь, в 4 д., бум., полууставом, XV в., 215 л. На первых листах вкладная запись о пожертвовании сей Минеи патриархом Иовом в церковь трехсвятительскую. См. 497. По сличению с общепринятым церковным изданием, список сей с ним сходен, за исключением следующих особенностей. Служб Русским святым и празднествам никаких в ркп. нет. По местам иногда опускаются тропари или кондаки с икосами. В службе 6 дня между стихирами на Господи воззвах прибавлено: одна Виссариону и три Богородице. В службе 11 дня стихиры на Господи воззвах Апостолу Варфоломею иные. На стиховне трёх стихир, седальнов и стихир на хвалите против печ. не достаёт. В службе 16 числа Тихону Амафунтскому три стихиры Святому на Господи воззвах прибавлены сверх помещённых в печ. Минее. В службе 17 дня мученикам Мануилу, Савелию и Исмаилу прибавлены три стихиры на Господи воззвах, сверх помещённых в печ. Минее. В службе 19 дня Апостолу Иуде прибавлено три стихиры на Господи воззвах, которые в печ. Минее на хвалите, а на слава и ныне богородичен иной. Паремий, стихир на стиховне, седальнов и стихир на хвалите нет.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

в нюже бо мр мрите. възмритс вамь. бди бгь мира, и любы с вами. аминь@). Паремии содержатся в тех же числах, те же и в том же переводе, как и в предыдущем 506 471 . В прибавочной к сему списку службе 14 ч. Савве Сербскому вторая паремия из Притчей Солом. значительно отступает от текста полных списков Библии. В навечерии Богоявления паремий не положено. Правописание Русское. 456 (по преж. кат. 505). Минея служебная, Январь, 456. в 4-ю д., бум., полууставом, нач. XVI в., 364 л. На белом, при переплётной доске, листе замечено: (@домова@), ниже: (@собоникъ пимо збоное@). Такое замечание о сей книге сделано потому, что действительно 49 листов сначала писаны другою рукою, столетии в XVII, – вероятно, по причине повреждения первых листов. По своему составу список сей одинаков с 506, но с следующими дополнениями: Л. 112. В чине освящения воды ектения гораздо более имеет прошений, чем в 506. Л. 170 и в службе пр. Феодосию, и в некоторых других службах, на конце помещаются чтения из Апостола и Евангелия, положенные во дни памяти святых на литургии. Л. 183. В 14 д. положена память св. Саввы первого Архиепископа, учителя Сербского, с полною ему службою, как и в 185. Кроме того в службе 6 дня, по шестой песни канона, л. 121 помещено слово на день Богоявления, приписываемое св. Иоанну Златоустом у. Нач. (@Источникъ еуагльскъі ченїи. верьсты има т потокы@). Орр. Chrysostom. Т. 2. spuria р. 809. В службе 30 Января л. 327. краткое сведение из Пролога о трёх Святителях Вселенских, и потом сказание Никифора Каллиста о поводе и учреждении совокупного им празднования, тоже самое, что в 506, л. 317 об. В конце ркп. с л. 340 об. следуют три слова, писанные тою же рукою: 1-е на 1-й день мес. Января. (@Иже въ стыхъ ца нашего амфилохїа єппа иконїискаго. слово велицмъ василіи. и чюдесхъ его@). Нач. (@Любимици. не б лпо блгонравнымъ сномъ чемъ не поскорбтн житїи@). См. Макар. Четью Минею Янв. л. 11. 2-е л. 354. на 6 ч. (@Слово на просвщениє га нашег іу ха@). Нач. (@Хс гь, свтъ великыи. въ сьи свтлыи днь. пришелъ єсть къ ірдан@). Там же л. 422.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

Правописание Русское, но встречаются и юсы. Примечательна форма буквы м. в заглавных буквах, в начале стихир и тропарей. Она похожа на латинскую m. 458 (по нреж. кат. 508). Минея служебная, Февраль, в 4-ю д., бум., полууставом, 237 л., нач. XVI в. На первых листах внизу подпись о назначении книги к церкви Соловецких чудотворцев, по приказу митрополита Иова в 1588 г. См. тоже в 503. При сличении с общепринятым изданием, в сей Минее оказались следующие особенности: Л. 2. В службе 1-го дня из стихир на стиховне, как на вечерне так на утрене, по три недостаёт; нет седальнов на кафизмах. Л. 9. В службе 2-го дня на малой вечерне стиховны не все те же; третья паремия из пр. Иезекииля, как в праздники Богородичные, а не из Исаии; в седальнах есть разности; припевы на 9-й п. не все в ркп. Л. 24 об. В службе 3-го дня стихиры на стиховне отчасти иные. Л. 167. В службе 24 дня обретению главы св. Иоанна Предтечи стихиры на Господи воззвах иные; положенные же в печ. Минее в ркп. отнесены к стихирам на литии. Три стихиры на хвалите также иные. Л. 209. По окончании всех служб (@бгородичнъі сми гласовъ поемъі на і нн@). См. тоже 501, л. 292. Сим оканчивается список Минеи: из Русских святых в нём не помещено службы никому. Нет и службы св. Кириллу, просветителю Славян, как в древней минее 164. Но на конце ркп. приплетена особая тетрадь, иного впрочем, не менее древнего, почерка, в которой содержится две службы: 11 февр. л. 211 (@преставленїе препбнаго ца нашего дмитре игмена иже на вологд великаго спса и на прилце@). Служба, впрочем, соединяется со службою и священномученику Власию. Малая вечерня и стихиры на литии опущены. В вел. вечерне на Г. воз. прибавлены иные стихиры св. Власию, потом тропарь, канон, при чём из двух канонов Димитрию, помещённых в печ., в ркп. положен только 2-й. По 3-й песни прибавлен седален Власию, богородичен и крестобогородичен, по 6-й кондак и икос Власию, по 9-й светилен ему же. Всё это прибавочное написано было выше, л. 88, в службе священномученику Власию.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

И ныне, паки тойже. Посем прокимен, глас 4: Господь рече ко Мне:/Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя. Стих:Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое концы земли. Таже паремия. Пророчества Михеина чтение (глава 5): Тако глаголет Господь:/и ты, Вифлееме, Доме Евфрафов,/еда мал еси еже быти в тысящах Иудовых./Из тебе бо Мне изыдет Старейшина,/еже быти в князя во Израили,/и исходи его из начала от дней века./Сего ради даст я,/до времене раждающия родит,/и прочии от братий его обратятся к сыном Израилевым./И станет, и узрит,/и упасет стадо Свое крепостию Господь./И в славе имени Господа Бога Своего пребудут,/зане ныне возвеличится даже до конец земли. Ко Евреем послания святаго апостола Павла чтение (зачало 303): Многочастне и многообразне древле Бог, глаголавый отцем во пророцех./В последок дний сих глагола нам в Сыне,/егоже положи наследника всем,/Имже и веки сотвори./Иже Сый сияние славы и образ ипостаси его,/нося же всяческая глаголом силы Своея,/Собою очищение сотворив грехов наших,/седе одесную Престола величествия на высоких./Толико лучший быв Ангел,/елико преславнее паче их наследствова имя./Кому бо рече когда от Ангел:/Сын Мой еси Ты,/Аз днесь родих Тя;/и паки: Аз буду ему во Отца,/и Той будет Мне в Сына./Егда же паки вводит Первороднаго во вселенную, глаголет:/и да поклонятся ему вси Ангели Божии./И ко Ангелом убо глаголет:/творяй Ангелы Своя духи/и слуги Своя огнь палящ./К Сыну же:/престол Твой, Боже, в век века,/жезл правости, жезл Царствия Твоего./Возлюбил еси правду и возненавидел еси беззаконие,/сего ради помаза Тя, Боже,/Бог Твой елеем радости/паче причастник Твоих./И паки:/в начале Ты, Господи, землю основал еси,/и дела руку Твоею суть небеса./Та погибнут, Ты же пребываеши,/и вся, якоже риза, обетшают,/и, яко одежду, свиеши их, и изменятся;/Ты же тойжде еси, и лета Твоя не оскудеют.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, Богородичен, и чтение мучеников. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен и Евангелие мучеников. Таже псалом 50. Стихира мучеников. Каноны мучеников со ирмосом на 8. Катавасия: Отверзу уста моя: а идеже трипеснец, и поем канон мучеников со ирмосом на 6 и трипеснец на 8. Катавасия Триоди. По 3-й песни седален мучеников, дважды. Слава, и ныне, Богородичен и чтение мучеников. По 6-й песни, кондак, и икос, и пролог. Светилен мучеников, дважды. Слава, и ныне, Богородичен. На хвалитех стихиры мучеников, на 4. Слава, мучеников. И ныне, Богородичен его. Таже настоятель или чтец глаголет: Слава Тебе, показавшему нам Свет. Посем, ектения: Исполним утреннюю: таже на стиховне, самогласен дне, дважды, и мученичен. Слава, мучеников. И ныне, Богородичен. Посем: Благо есть: глаголем единожды. По Отче наш: тропарь мучеников. Слава, и ныне, Богородичен воскресен. Ектения: Помилуй нас, Боже: и три поклоны великия, и час первый. На часех тропарь глаголем мучеников и по трисвятом кондак их. И на конец 3 поклоны великия и по поклонех трисвятаго не глаголем, но глаголем: Христе, Свете: и отпуст. Часы же 3-й, 6-й и 9-й поем с кафизмами, в подобное их время, со чтением. На 6-м часе чтется паремия дне, по чину ея. ЗРИ: Молитвы же Великаго Василия по часех глаголем непременно, еже есть: Владыко Боже, Отче: и Боже и Господи сил: и Владыко Господи, Иисусе Христе: Егда же поем полиелей, на часех в кампан не ударяем. По кафизме чтец глаголет: Слава, тропарь мучеников. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак мучеников. По Честнейшую: 3 поклоны великия. По 9-м часе Блаженны глаголем поскору без пения. По Ослаби, остави: кондак храма. Слава, мучеников. И ныне, храма Богородицы. (Аще ли несть храма Богородицы, И ныне, Предстательство христиан) Посем Господи, помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую Херувим: и 3 поклоны великия, таже молитва: Всесвятая Троице: И начинаем вечерню, по обычаю.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010