Первое отделение. Богослужение от недели всех святых до недели мытаря и фарисея I. Богослужение простодневное-седмичное Примечание. Порядок вседневных служб совершается по часослову и служебнику с дополнительными молитвами и песнями из октоиха и минеи. Так как по церковному Уставу суточные службы каждого дня начинаются с вечерних служб, то и последуем этому порядку. § 16. Начало церковных служб Девять церковных служб совершаются в течение суток в три раза, и в каждый по три службы, при чем первая из трех служб имеет полное начало, а две следующие за нею – неполное. Полное начало состоит из следующих молитвословий: иерей возглашат: Благословен Бог наш... чтец: Аминь, Слава тебгь, Боже наш... Царю Небесный... Трисвятое... Пресвятая Троице... Отче наш ... Господи помилуй 12-ть... Слава и ныне... Приидите, поклонимся... Службы же, следующие за первою, начинаются с « Приидите, поклонимся... § 17. Вечерние службы: Девятый час, вечерня и повечерие. Чинопоследование девятого часа Полное начало; затем читаются псалмы: Коль возлюбленна селения Твоя, Господи (пс. 83), Благоволил ecu , Господи, землю Твою... (пс. 84), Приклони, Господи, ухо Твое... (пс. 85), после псалмов: Слава и ныне... Аллилуия 3-жды, Господи помилуй 3-жды, слава: тропарь святому из минеи, и ныне: Богородичен часа: Иже нас ради рождейся от Девы... Не предаждь нас до конца, Трисвятое... Пресвятая Троице... Отче наш ... кондак святому из минеи. Господи помилуй 40... Иже на всякое время... Господи помилуй 3-жды.. Слава и ныне... Честнейшую Херувим... Именем Господним благослови отче. Иерей: Боже ущедри ны. Чтец – молитву: Владыко Господи Иисусе Христе 20 . Изъяснение В последовании 9-го часа церковь напоминает нам о часе крестной смерти Спасителя нашего Иисуса Христа. Так в тропаре этого часа поется: Иже в девятый час нас ради плотию смерть вкусивый, умертви плоти нашея мудрование, Христе Боже, и спаси нас. Во псалме " Коль возлюблена » пророчески возвещается, что Господь ради, крестной смерти Сына Божия, принесенной за спасение рода человеческого, грешникам кающимся подаст отпущение грехов и не лишит их небесного царствия: Яко милость и истину любит Господь, Бог благодать и славу даст 21 .

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr-Svir...

протопресвитер Александр Шмеман Содержание I. ЦИКЛ БЕСЕД О МОЛИТВЕ ГОСПОДНЕЙ «ОТЧЕ НАШ…»... Беседа 1    Христос оставил людям только одну молитву, которая поэтому называется обычно «молитвой Господней». Когда ученики сказали Ему: «Научи нас молиться» (Лк.11:1), Он в ответ дал им следующую молитву: «Отче наш, иже еси на небесех! Да святится имя Твое; да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли; хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Яко Твое есть Царство и сила и слава во веки веков. Аминь» (Мф.6:9-13).    Эта молитва Господня безостановочно повторяется вот уже две тысячи лет. Нет часа, буквально нет минуты, чтобы в какой-нибудь точке земного шара люди не произносили ее, не повторяли те самые слова, которые когда-то произнес Сам Христос. И нет поэтому лучшего пути к уразумению самой сущности христианской веры и христианской жизни, как эта такая короткая и на первый взгляд такая простая молитва. Но, по-видимому, не такая уж простая на глубине, если не раз просили меня объяснить ее.    Я начну это объяснение с того, что скажу прежде всего о неисчерпаемости ее смысла, о невозможности дать ей одно, окончательное и исчерпывающее объяснение. Как и Евангелие, молитва «Отче наш» всегда обращена к каждому из нас по-новому, и обращена так, что кажется только для каждого из нас — для меня, для моих нужд и моих вопросов и для моих исканий — составленной. И одновременно она вечна и неизменна в своей сущности и всегда зовет нас к главному, последнему, высшему.    Чтобы услышать молитву Господню и войти в нее, нужно прежде всего преодолеть в себе ту внутреннюю рассеянность, ту раздробленность внимания, ту духовную расхлябанность, которой мы почти всегда живем. Пожалуй, самое страшное в нас, что мы всегда прячемся от всего слишком высокого и духовно значительного. Мы как бы подсознательно выбираем быть мелкими и поверхностными: так легче жить. (Помните, у Толстого, в «Анне Карениной», образ Свияжского, который как будто все понимал и мог рассуждать обо всем, но как только разговор доходил до главного, до последних вопросов о смысле жизни, что-то в нем закрывалось, и за эту защитную черту он никого уже не пускал. Это подмечено Толстым с гениальной верностью.)

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2628...

Часть III. Основы христианства Молитва Господня «Отче наш» 195 Христос оставил людям только одну молитву, которая поэтому называется обычно «молитвой Господней». Когда ученики попросили: Научи нас молиться ( Лк.11:1 ), Он в ответ дал им следующую молитву: «Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое; да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли; хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Яко Твое есть Царство и сила и слава во веки веков. Аминь» (ср.: Мф.6:9–13 ; Лк.11:2–4 ). Эта молитва Господня безостановочно повторяется вот уже две тысячи лет. Нет часа, буквально нет минуты, чтобы в какой-нибудь точке земного шара люди не произносили ее, не повторяли те самые слова, которые когда-то произнес Сам Христос. И нет поэтому лучшего пути к уразумению самой сущности христианской веры и христианской жизни, чем эта такая короткая и по внешности такая простая молитва , хотя и не такая простая на деле, судя по тому, что меня не раз просили ее объяснить. Я начну прежде всего с неисчерпаемости ее смысла, с невозможности дать ей одно, окончательное объяснение. Как и Евангелие, молитва «Отче наш» всегда обращена к каждому из нас по-новому, и обращена так, что кажется только для меня и моих нужд, для моих вопросов и исканий составленной. И одновременно она вечна и неизменна в своей сущности и всегда зовет нас к главному, конечному, высшему. Чтобы услышать молитву Господню и войти в нее, нужно в первую очередь преодолеть в себе ту внутреннюю рассеянность, ту раздробленность внимания, ту духовную расхлябанность, в которой мы почти все время живем. Пожалуй, самое страшное в нас-то, что мы всегда прячемся от всего слишком высокого и духовно значительного. Мы как бы подсознательно выбираем для себя быть мелкими и поверхностными, ибо так легче жить. Вспомним Свияжского в «Анне Карениной» Толстого – человека, который как будто все понимал и мог рассуждать обо всем, но как только разговор доходил до главного – до заветных вопросов о последнем смысле и последней цели жизни, что-то в нем закрывалось и за эту защитную черту он никого уже не пускал. Это подмечено Толстым с гениальной верностью.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Shme...

10/23 Мучеников Евлампия и Евлампии (303–311). Преподобного Амвросия Оптинского (1891). Святителя Амфилохия, епископа Владимиро-Волынского (1122). Блаженного Андрея, Христа ради юродивого, Тотемского (1673). Святых 26 Зографских преподобномучеников (1284). Собор Волынских святых. Иконы Божией Матери «Зографской Акафистной» (ок. 1284). Тропарь мученикам Евлампию и Евлампии, глас 4 Мученицы Твои, Господи,/во страданиих своих... (общий мученикам). Кондак, глас 3 Доблия мученики и братию по плоти,/мудраго Евлампия и Евлампию почтим,/тии бо пребеззаконных кознодейства посрамиша силою Распеншагося;/сего ради явишася мучеников слава, купно и похвала. Величание Величаем вас,/страстотерпцы святии Евлампие и Евлампие,/и чтим честная страдания ваша,/яже за Христа/претерпели есте. Тропарь преподобному Амвросию Оптинскому , глас 5 Яко к целебному источнику,/притекаем к тебе, Амвросие отче наш,/ты бо на путь спасения нас верно наставляеши,/молитвами от бед и напастей охраняеши,/в телесных и душевных скорбех утешаеши,/паче же смирению, терпению и любви научаеши,/моли Человеколюбца Христа/и Заступницу усердную/спастися душам нашим. Кондак, глас 2 Завет Пастыреначальника исполнив,/старчества благодать наследовал еси,/болезнуя сердцем о всех, с верою притекающих к тебе;/темже и мы, чада твоя, с любовию вопием ти:/отче святый Амвросие,/моли Христа Бога спастися душам нашим. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Амвросие,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь святителю Амфилохию, епископу Владимиро-Волынскому, глас 4 От мирскаго мятежа изшед,/в пещерах Киевских Феодосия блаженнаго Богомудренно вселился еси,/святителю Христов отче Амфилохие,/и отсюду во епископа Богоспасаемей пастве Владимиро-Волынстей поставленный,/в трудех, бдениих и пощениих свято подвизался еси./И тако достиг добродетелей совершенства,/паки в пещеры святыя возвратился еси,/идеже и дух свой благочестно предал еси Господеви, всечестне,/к лику преподобных Печерских пречтен,/с нимиже молися Христу, всечестне,/спастися душам нашим. Кондак, глас 8

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преподобнаго отца нашего Илариона Новаго и святаго Стефана чудотворца Стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Житие нескверно,/терпение, и кротость,/и любовь нелицемерну,/воздержание безмерно,/всенощное стояние,/умиление Божественно,/веру, надежду истинну в сострадании, отче, стяжав,/яко Ангел пожил еси на земли с плотию,/Иларионе блаженне,/молитвенниче о душах наших. Земный Ангел/и Небесный человек был еси, преподобне,/источник умиления,/сострадания струя,/пучина чудес,/грешных поручник,/маслина воистинну Божия плодовита,/елеем трудов твоих умащая лица,/Иларионе чудне,/верно восхваляющих тя. Ум твой, просвещаемь/Божественными разумы,/телесных, страстей превыше бысть,/неприметен земным,/нося начертание/и изображая в себе Божественную доброту,/и познаваемь весь Боговиднейший/содейством Духа,/Иларионе отче наш,/монашествующих украшение. Ины стихиры святаго Стефана, глас тойже. Подобен: Яко добля: Монах истиннейший,/звезда светлейшая/и источник быв умиления,/любве явился еси исполнен/и кроток, и тих,/сострадателен и смирен,/беззлобив, непорочен, отче Стефане./Сего ради Христос тя/преподобных поставляет стадом пастыря,/чудодействии почитаема. Бдение всенощное/и воздержание неизреченно,/молитву немутну,/житие Божественно,/веру, надежду искреннюю,/православну мудрость,/чудно пребывание/и величайшее сострадание, отче, имел еси,/и умер, и прежде конца облистав во знамениих преславных./Темже тя почитаем, преподобне Стефане. Яко звезду многосветлу,/и яко солнце незаходимо,/и яко небо одушевленное,/Божественными чудесы, яко звездами, украшено,/и яко цветник благовонный, и рай сладости,/яко источник священия,/яко превелика врача немощствующих,/яко пастыря и добраго нашего предстателя,/восхваляем тя, Стефане. Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже: Тучами Духа Пресвятаго, Пречистая,/мою мысль ороси,/Яже каплю рождшая, Христа,/неизчетно безмерная беззакония человеков/щедротами измывшую,/изсуши источник страстей моих/и потока мя сподоби/пищи живыя присно/молитвами Твоими.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Богослужения Последование богослужений наряду Православный календарь Литургия свт. Иоанна Златоуста. прп.: Лит.: Ап.- Гал.5:22-6:2 Ев.- Мф.11:27-30 рядовое: Лит.: Ап.- 1Кор.14:20-25 Ев.- Мф.25:1-13 Тропари, кондаки, молитвы и величания Тропари и кондаки дня Тропарь всем святым, глас 2 Апостоли, мученицы и пророцы,/святителие, преподобнии и праведнии,/добре подвиг совершившии и веру соблюдшии,/дерзновение имущии ко Спасу,/о нас Того, яко Блага, молите//спастися, молимся, душам нашим. Кондак всем святым, глас 8 Яко начатки естества, Насадителю твари,/вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики;/тех молитвами в мире глубоце//Церковь Твою, жительство Твое Богородицею соблюди, Многомилостиве. Тропарь за умерших, глас 2 Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя,/и елика в житии согрешиша, прости:/никтоже бо безгрешен,//токмо Ты, могий и преставленным дати покой. Кондак за умерших, глас 8 Со святыми упокой,/Христе,/души раб Твоих,/идеже несть болезнь, ни печаль,/ни воздыхание,//но жизнь безконечная. преподобному Ефрему Сирину Тропарь преподобному Ефрему Сирину, глас 8 Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Ефреме отче наш,//моли Христа Бога, спастися душам нашим. Кондак преподобному Ефрему Сирину, глас 2 Час присно провидя Суда,/рыдал еси горько, Ефреме, яко любобезмолвный,/делателен же был еси в делех учитель, преподобне.//Темже, отче всемирный, ленивыя воздвизаеши к покаянию. Величание преподобному Ефрему Сирину Ублажаем тя,/преподобне отче Ефреме,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов//и собеседниче Ангелов. Молитва 3-я преподобному Ефрему Сирину Преподобне отче Ефреме! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй.

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-02-...

Редакция первая Кондак 1 Избранный Богом в последняя лета, Иосифе, безмолвниче дивный и преподобный отче, явился еси яко светильник, сего ради не под спудом, но на свещнице постави тя Господь, возсия бо тобою звездосиятельная пустыня внове, ты же великим отцем уподобивыйся, учитель послушания и молитвы пришел еси, и якоже Авраама паче звезд небесных умножил есть Бог, тако и тя родоначальника подвижников последних дней яви, сего ради похвальная вопием ти: Радуйся, Святый Отче Иосифе, великий Исихасте! Икос 1 Ангел послан бысть от Всевышняго к благочестивей матере твоей, отче наш Иосифе, взяти тя, младенцу ти бывшу, рек: «Се приговор», и тако уразуме, яко сие есть знамение с Небесе, да будеши работати Господеви вся дни живота твоего, сего ради поем ти: Радуйся, от младенчества Богом избранный; радуйся, вся чаяния Господня исполнивый. Радуйся, яко Ангели удивляются смотрению Божию о тебе; радуйся, яко человецы вкушают плоды учения твоего. Радуйся, бескровный мучениче воистину явивыйся; радуйся, блаженства подвижническаго в полноте вкусивый. Радуйся, благоуханный цвете добродетелей; радуйся, прозябение Афонской Горы. Радуйся, вся суетная мира сего презревый; радуйся, драгоценную Жемчужину обретый. Радуйся, потоками слез плоть свою иссушивый; радуйся, ветхаго человека в себе умертвивый. Радуйся, Святый Отче Иосифе, великий Исихасте! Кондак 2 Узрел еси чуден дворец в видении Боже- ственнем, яко сотника два сретоста и повлекоста тя во светлии чертози, глаголюща: «такова бо воля Царя», послежде облекоста тя в велелепнии ризы и реста ти: «Отныне зде место служения твоего». Ты же сие дивное видение видев, вострепета сердцем твоим, много благодаря Господа, темже и мы вопием с тобою: Аллилуиа. Икос 2 Уразумев глубину учения святых, восхотел еси уединитися на Святей горе Афонской, и тако молитвенно вопрошал еси: «Како Богови угодити мощно?» Сего ради отлучися ум твой от попечений мира сего, и уготовися душа твоя вся скорби претерпети, якоже велиции пустынницы, сего ради и мы поем ти похвальная:

http://azbyka.ru/otechnik/Iosif_Isihast/...

Скачать epub pdf 8.03 (переходящая) Служба преподобному Поликарпу Брянскому Текст службы утвержден на заседании Священного Синода 8 декабря 2020 года (журнал 99). Месяца февраля в 23-й день Преподобнаго Поликарпа Брянскаго На велицей вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры на 8, глас 5. Подобен: Р адуйся, Живоносный Кресте: Приспе светлая память/преподобнаго отца нашего Поликарпа,/да празднуем убо, братие, воспевающе того,/яко отечества нашего славу,/земли Брянской украшение,/иноком мудраго наставника,/печальным милостиваго утешителя,/болящим скораго целителя/и всем верным теплаго молитвенника. Преподобне отче Поликарпе,/угодниче Христов усердный,/ты, безмолвия взыскуя,/от мирскаго мятежа изшел еси/и, ангельский образ восприем,/обитель иноком во граде Брянске основал еси./Ныне, во обителех Небесных с лики святых водворяяся,/моли спастися душам нашим. Радуйся, преподобне Поликарпе,/отче наш богомудрый,/кротости и смирения образе,/незлобия и терпения учителю,/общаго иноческаго жития рачителю,/милости источниче, оружниче Царя Небеснаго,/Емуже молися/отечеству нашему победы на враги даровати/и душам нашим велию милость. Слава, глас 8: Преподобне отче Поликарпе,/во всеоружие Божие облекся,/мирови и страстем себе умертвил еси/и, трудолюбне подвизаяся,/иноков множество ко Христу привел еси,/ егоже моли грехов оставление даровати/чтущим любовию святую память твою. И ныне, Богородичен. Вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническая. На литии стихиры, глас 2: Преподобне отче Поликарпе,/ты, премудрости Божественныя измлада рачитель быв,/в напастех мирских перст Божий уразумел еси/и, совершен хотя быти,/привременная блага оставил еси,/евангельски же Христу последовав,/постом, бдением и молитвами Тому угодил еси/и Небесных благ сподобился еси. Слава, глас 6: Божиим Духом подвизаемь,/обитель Спасу Христу воздвигл еси,/блаженне Поликарпе,/и многия ученики, житию твоему ревнующия, собрал еси,/душу же твою, воздержанием крепким/и слезными токи очистив,/в жилище Святыя Троицы уготовал еси,/Юже моли спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Чин венчания супругов, в летех мнозех сущих мая 2015 Текст чинопоследования утвержден решением Священного Синода от 5 мая 2015 года ( журнал 29 ).  Чин венчания супругов, в летех мнозех сущих ЧИН ВЕНЧАНИЯ СУПРУГОВ, В ЛЕТЕХ МНОЗЕХ СУЩИХ Поставляется аналогий посреде церкве, и полагаются на нем Евангелие и Крест. Предстоят же в притворе: муж одесную, жена же ошуюю. Священник, облачен в фелонь, назнаменует главы супруг трижды, и дает им свещы возжженны. Таже соединяет руце их, и входят во храм, поющу священнику псалом 127, сице: Блажени вси боящиися Господа, ходящии в путех Его. Людие же на кийждо стих глаголют: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Труды плодов твоих снеси. Блажен еси, и добро тебе будет. Жена твоя яко лоза плодовита, во странах дому твоего. Сынове твои яко новосаждения масличная, окрест трапезы твоея. Се тако благословится человек, бояйся Господа. Благословит тя Господь от Сиона, и узриши благая Иерусалима вся дни живота твоего. И узриши сыны сынов твоих: мир на Израиля. Таже глаголет священник слово вкратце. По скончании же слова, вопрошает иерей мужа глаголя: Имаши ли, имярек, произволение благое и непринужденное, и крепкую мысль, пребывати в законном браке с женою сею имярек, юже зде пред тобою видиши? И отвещает муж, глаголя: Имам, честный отче. Иерей паки: Не обещался ли еси иной жене? Муж: Не обещахся, честный отче. И абие иерей, зря к жене, вопрошает ю, глаголя: Имаши ли произволение благое и непринужденное, и твердую мысль, пребывати в законном браке с мужем сим имярек, егоже пред тобою зде видиши? И отвещает жена, глаголющи: Имам, честный отче. Иерей паки: Не обещалася ли еси иному мужу? И отвещает жена невеста : Не обещахся, честный отче. Таже глаголет диакон: Благослови, Владыко. И начинает иерей: Благословено Царство Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. И абие ектения: Миром Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся. О мире всего мира, благостоянии святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

http://mitropolia.spb.ru/docs/chin-vench...

Разделы портала «Азбука веры» Русский НА УТРЕНИ Знаменает параекклисиарх к свету, коснее ради вечерняго утешения, и собираемся вси по обычаю в церковь. Поем полунощницу без поклонов, токмо в конец три поклоны великия, с молитвою, Господи и Владыко:  Сие же бывает в 1й день токмо. В прочия же дни святаго и великаго поста, поем полунощницу всю с поклоны 16, по обычаю. Таже востав иерей творит обычное метание настоятелю, и входит во святый олтарь, и прием кадильницу, станет пред святою трапезою, и кадя крестообразно, возгласит: Благословен Бог наш:  И нам отвещавшим: Аминь,  исходит иерей и кадит. А уставленный псалмопевец глаголет: Трисвятое, всегда кроме метаний. По Отче наш,  возглашает иерей: Яко Твое есть Царство:  и по амине, Господи помилуй,  12. Приидите поклонимся:  трижды, без метаний. И псалом 19 и 20, по конце их, Трисвятое, без метаний. По Отче наш:  Тропари обычныя. Сим глаголемым, кадит иерей святый олтарь, и всю церковь. Таже, ектения: Помилуй нас Боже:  Таже, О великом господине и отце нашем Святейшем Патриархе:  Возглас: Яко милостив и человеколюбец:  Чтец: Аминь.  И глаголет: Именем Господним благослови отче.  И абие иерей: Слава Святей, и Единосущней:  И прочая. Брат же, егоже есть день, став на уреченном месте, глаголет шестопсалмие со всяким вниманием, не борзяся, но со страхом Божиим, яко к Самому Богу беседующи невидимо. НА УТРЕНИ Параекклисиарх дает знак перед рассветом медленнее, по причине вечернего утешения, и собираемся все по обычаю в церковь. Поем полунощницу без поклонов, только в конце три великих поклона с молитвой, Господи и Владыка:  Но это бывает лишь в 1й день. В прочие же дни Святого и Великого Поста поем полунощницу всю 16 с поклонами, по обычаю. Затем иерей, встав, творит обычный поклон настоятелю, входит в святой алтарь и, взяв кадило, становится пред святым престолом, и кадя крестообразно, возглашает: Благословен Бог наш:  И когда мы ответим: Аминь,  иерей выходит и кадит. А назначенный чтец произносит Трисвятое, всегда без поклонов. После Отче наш,  иерей возглашает: Ибо Твое Царство:  и после Аминь, Господи помилуй  (12). Приидите поклонимся:  трижды, без поклонов. И псалмы 19 и 20, и по окончании их Трисвятое без поклонов. После Отче наш:  Тропари обычные. Во время чтения их иерей кадит святой алтарь и всю церковь. Также, ектения: Помилуй нас Боже:  Возглас: Ибо Ты милостивый и человеколюбивый Бог:  Чтец: Аминь.  И возглашает: Именем Господним благослови, отче.  И тотчас иерей: Слава Святой, и Единосущной:  И прочее. Брат же, которого день, став на положенном месте, читает шестопсалмие со всяким вниманием, не торопясь, но со страхом Божиим, как бы с Самим Богом беседуя невидимо.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/sedmicza-...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010