Разделы портала «Азбука веры» Минея, 6 Августа, Другий канон Глас 8 Песнь 1 Ирмос: Воду прошед, яко сушу,/и египетскаго зла избежав,/израильтянин вопияше:/Избавителю и Богу нашему поим.  Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Моисей, на мори пророчески видев/облаком и столпом древле огненным славу Господню, вопияше:/Избавителю и Богу нашему поим.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Яко каменем, телом покрывся,/обожением Невидимаго зря, Моисей Боговидец взываше:/Избавителю и Богу нашему поим.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Ты на горе законней и на Фаворстей/виден был еси Моисеем во мраце древле,/во Свете же ныне неприступнем Божества.  Песнь 3 Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи,/и Церкве Зиждителю,/Ты мене утверди в любви Твоей,/желаний краю, верных утверждение,/Едине Человеколюбче.  Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Осеняющая слава в сени первее и Моисееви беседующи, Твоему угоднику,/образ бысть облиставшаго неизреченно/на Фаворе, Владыко, Твоего преображения.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Совзыдоша Ти, Слове Единородный,/вышнии апостольстии вереи на гору Фаворскую,/и сопредсташа Ти Моисей же и Илия, яко Божия слуги, Едине Человеколюбче.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Бог Слово сый, весь землен бысть,/всему Божеству смесив человечество во ипостаси Своей,/юже во двою существу Моисей и Илия же видеша на горе Фаворе.  Седален, глас 4 На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе,/посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном./Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше:/добро зде есть сотворити три сени:/едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу./иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе,/посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном./Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше:/добро зде есть сотворити три сени:/едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу./иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша. Песнь 4

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-preob...

Разделы портала «Азбука веры» Минея, 8 Октября, Ин канон преподобному Глас 4 Песнь 1 Ирмос: Моря чермную пучину/невлажными стопами/древний пешешествовав Израиль,/крестообразныма Моисеовыма рукама/Амаликову силу в пустыни победил есть.  Припев: Преподобне отче Трифоне, моли Бога о нас. Божественнаго Пресвятаго Духа блистаяся благодатию,/светоносное и честное твое успение празднующих, Трифоне преподобне,/светлою молитвою твоею от страстей мглы очисти.  Припев: Преподобне отче Трифоне, моли Бога о нас. Преподобне отче, крест свой взем,/последовал еси Слову, распеншемуся нас ради,/и плотския страсти воздержанием, преподобне, и низу леганием умертвил еси.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Пощением, молитвами и слезами Богови приближаяся,/приял еси от Него благодать целити недуги и отгоняти лукавыя духи,/Трифоне Богомудре преблаженне.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Облечеся из Тебе, Чистая Дево, Бог в Человека,/спасения ради человеков,/егоже моли просветити поющия Тя.  Песнь 3 Ирмос: Веселятся о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/Ты моя крепость, Господи,/и прибежище, и утверждение.  Припев: Преподобне отче Трифоне, моли Бога о нас. Яко же солнце на земли, светом добродетелей просиял еси,/всех души, преподобне, благодатию просвещая духовною.  Припев: Преподобне отче Трифоне, моли Бога о нас. Железом чресла своя препоясана имел еси страстей на умерщвление,/и телесе озлобление претерпел еси, Трифоне преподобне,/безстрастием яве оделся.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Человеколюбив быв немощным в житии твоем,/сего ради приял еси от Бога многую благодать, преподобне,/целити страсти неисцельныя.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Слово Божие во утробу Твою, Приснодево, вселися,/и земнородных всякия грехи отъяло есть Своею благостию.  Седален, глас 8 Отрекся плоти сладострастия Христа ради,/духовный пастырь людем явился еси,/словеса учения Христова сказуя иноком и собою являя правды правило,/страсти же вся крепко попрал еси, тем и вражия коварства до конца потребил еси,/к Богу взирая всегда, блаженне Трифоне./егоже моли грехов оставление подати чтущим любовию святую память твою.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Разделы портала «Азбука веры» Тропарь, глас 5 Церковнославянский Русский Христос воскресе из мертвых,/смертию смерть поправ/и сущим во гробех живот даровав. Христос воскрес из мертвых,/смертию смерть поправ/и тем, кто в гробницах,/жизнь даровав. Первый стих: Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его,/и да бежат от Лица Его ненавидящии Его. Стих 1: Да восстанет Бог и рассеются враги Его,/и да бегут от лица Его ненавидящие Его. И на кийждо стих мы поем тропарь: Христос воскресе: весь по единожды. И после каждого стиха поем тропарь по одному разу: Вторый стих: Яко исчезает дым, да исчезнут,/яко тает воск от лица огня. Стих 2: Как исчезает дым, да исчезнут,/как тает воск пред лицом огня. Третий стих: Тако да погибнут грешницы от Лица Божия,/а праведницы да возвеселятся. Стих 3: Так да погибнут грешники от лица Божия,/а праведники да возвеселятся. Четвертый стих: Сей день, егоже сотвори Господь,/возрадуемся и возвеселимся в онь. Стих 4: Это день, который сотворил Господь,/возрадуемся и возвеселимся в оный! Слава: Христос воскресе: Слава: Христос воскрес из мертвых: И ныне: Христос воскресе: И ныне: Христос воскрес из мертвых: КАНОН ТВОРЕНИЕ ПРЕПОДОБНОГО ИОАННА ДАМАСКИНА, ГЛАС 1 Песнь 1 Ирмос: Воскресения день,/просветимся, людие./Пасха, Господня Пасха:/от смерти бо к жизни,/и от земли к небеси,/Христос Бог нас преведе,/победную поющия. Ирмос: Воскресения день! Просияем люди!/Пасха! Господня Пасха!/Ибо от смерти к жизни и с земли к небесам/Христос Бог нас перевел,/песнь победную поющих. Припев: Христос воскресе из мертвых. Припев: Христос воскрес из мертвых. Очистим чувствия, и узрим/неприступным светом/Воскресения, Христа/блистающася,/и радуйтеся, рекуща,/ясно да услышим,/победную поюще. Очистим чувства и увидим/неприступным светом воскресения/сияющего Христа,/и говорящего: “Радуйтесь!”/ясно услышим,/воспевая песнь победную. Припев: Христос воскресе из мертвых. Припев: Христос воскрес из мертвых. Небеса убо достойно да веселятся,/земля же да радуется,/да празднует же мир,/видимый же весь и невидимый:/Христос бо воста,/веселие вечное.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-vos...

Разделы портала «Азбука веры» Церковнославянский Русский Тропарь, глас 8: Повеленное тайно прием в разуме,/в крове Иосифове тщанием предста безплотный,/глаголя Неискусобрачней:/Приклонивый схождением небеса, вмещается неизменно весь в Тя./Егоже и видя в ложеснах Твоих/приемша рабий зрак,/ужасаюся звати Тебе:/радуйся Невесто Неневестная. Тропарь, глас 8 Повеление таинственное постигнув разумом,/под кровом Иосифа поспешно предстал бесплотный,/возглашая не Знавшей брака:/“Склонивший Своим сошествием небеса,/не изменяясь, весь вмещается в Тебя./И видя Его в Твоих недрах принявшим образ раба,/я в изумлении взываю Тебе:/Радуйся, Невеста, брака не познавшая!” Канон, творение Иосифово, егоже краегранесие сицево: Радости приятелище, Тебе подобает радоватися единей. Глас 4. Песнь 1: Канон, глас 4, творение преподобного Иосифа. Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя,/и наполнятся Духа,/и слово отрыгну Царице Матери,/и явлюся, светло торжествуя,/и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Ирмос: Отверзу уста мои,/и они исполнятся Духа;/и слово изреку Царице Матери,/и явлюсь светло торжествующим,/и воспою радостно Ее чудеса. Пресвятая Богородице, спаси нас. Пресвятая Богородица, спаси нас. Христову книгу одушевленную, запечатленную Тя Духом,/великий Архангел, Чистая, зря возглашаше Ти:/радуйся, радости приятелище,/Еюже праматерняя клятва разрешится. Тебя, Христову книгу одушевленную,/запечатанную Духом,/великий Архангел, Чистая, видя, возглашал Тебе:/“Радуйся, радости вместилище,/Та, через Которую проклятие праматери упразднится!” Пресвятая Богородице, спаси нас. Пресвятая Богородица, спаси нас. Адамово исправление, радуйся/Дево Богоневесто, адово умерщвление./Радуйся Всенепорочная, палато всех Царя:/радуйся, престоле огненный Вседержителя. Адама исправление, радуйся,/Дева, Божия Невеста, ада умерщвление./Радуйся, Всенепорочная, дворец всех Царя./Радуйся, престол огненный Вседержителя! Слава: Цвете неувядаемый, радуйся/едина прозябшая яблоко благовонное./Радуйся рождшая благоухание единаго Царя./Радуйся Неискуобрачная, мирови спасение.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-bla...

Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Канон Благовещению Пресвятой Богородицы 7 мин., 06.04.2023 Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид, праотец Твой: послушай, Дщи, радованнаго гласа от Ангела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную. Ангел возопи:Вопию Тебе, веселяся, приклони ухо Твое и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая. Богородице рече:Да разумею, Ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси, глаголи явственнейше? Како зачну, Дева сущи, Отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего? Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная. Песнь 3 Ирмос : Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби. Богородице рече:Оскуде князь от Иуды, время наста прочее, в неже явится языков надежда, Христос; ты же, како Сего рожду, Дева сущи, скажи? Ангел возопи:Ищеши от мене уведети, Дево, образ зачатия Твоего, но той несказанен есть: Дух же Святый, зиждительною силою осенив Тя, совершит. Богородице рече:Моя прамати, приемши разум змиин, пищи Божественныя изгнана бысть, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящися поползновения. Ангел возопи:Божий предстатель, послан есмь Божественный поведати Тебе совет. Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что благоговееши мне, Владычице, Тебе честно благоговеющему? Седален, глас 8. Слово Божие на землю ныне сниде, Ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию едина сохраншися, во утробе приемши предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий. Слава, и ныне, глас тойже. Послан бысть с Небесе Архистратиг Гавриил от Бога, скоро предста ко одушевленному граду, глаголя к Ней явственно: Зиждителя приимеши, Дево, во утробе и родиши Сего непреложне с плотию. Темже послан есмь возвестити Тебе странное рождество, Чистая, и стою, зовя Тебе: радуйся, Невесто Неневестная. Песнь 4

http://foma.ru/kanon-blagoveshheniju-pre...

Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Феодоровская» 10 мин., 11.09.2023 Глас 4 Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя,/и наполнятся Духа,/и слово отрыгну Царице Матери,/и явлюся, светло торжествуя,/и воспою, радуяся, Тоя чудеса.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Отверзый ум разумети Писания учеником Твоим, Господи,/отверзи ныне и наша сердца к разумению величия Твоего и Матери Твоея,/да с Нею боголепно прославим Тя.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Отверсти толкущим двери милосердия Твоего обетовавый, Владыко наш,/отверзи нам утробы человеколюбия Твоего,/имея на сие молящую Тя Ходатаицу.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Отверсто иногда бысть молитвою Илииною небо,/ради беззаконновавшаго Израиля заключенное,/отверст да будет и нам, грешным, вход в Небесная предстательством Твоим, Богородительнице.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Отверзшая рождеством Твоим врата вечная, Богородительница Пречистая,/отверзи предстательством Твоим заключенныя сердец наших двери,/да Сын Твой и Бог наш внидет и освятит я.  Песнь 3 Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/Живый и Независтный Источниче,/лик себе совокупльшия духовно утверди,/в Божественней Твоей славе/венцев славы сподоби.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Твоего плотскаго еже на земли смотрения/да незабвенно устроиши воспоминание,/дал еси нам, Владыко, икону Твою и Рождшия Тя,/темже, взирающе на оную, молим Тя:/руководи нас к познанию и люблению Тебе,/воплощеннаго Бога и Спаса душ наших.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Твоей Пренепорочныя Матере всечестный образ любовию объемлюще,/из глубины души взываем к Тебе, живущему на Небесех:/начертай на сердцах наших красный образ добродетелей Ея,/да величаем Тя, Господа и Спаса нашего.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Твой всечестный образ, Владычице, любезно на земли приемлюще,/зовем к Тебе, сущей во славе Небесней,/да присно ходатайствуеши нам благодать мыслити и творити достойная Твоего величия,/еже сотвори Тебе Сильный. 

http://foma.ru/kanon-presvjatoj-bogorodi...

Часть III. О Богослужении в период времени пения триоди Цветной Отдел I. О пасхальном богослужении Глава 1. О богослужении первого дня Пасхи Богослужение накануне первого дня Пасхи Литургию Великой субботы, по Типикону, л. 346 на об., надобно оканчивать во 2 часу ночи, т. е. по нашему в 8-м вечера. По отпусте литургии и по совершении обряда благословения хлеба и вина братия входят в трапезу. Здесь чтец глаголет начало, или, по выражению Триоди Постной, л. 492 на об., предисловие к чтению, т. е. «Деяний св. апостол чтение»; иерей стих: «Молитвами св. апостол, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас»; чтец: «Аминь» и начинает чтение книги Деяний св. апостолов. Братия в это время вкушают пищу. По окончании трапезы бывает клепание (звон), а братия переходят в церковь 829 . Чтение Деяний св. апостолов продолжается попеременно разными чтецами и оканчивается к 4-му часу ночи, т. е. по нашему к 10 ч. вечера. В указании Триоди Постной, л. 492 на об., есть некоторая особенность. В ней сказано, что вслед за окончанием литургии и совершением обряда благословения хлеба и вина в самой церкви, но не трапезе, должно быть вкушение пищи, сопровождаемое чтением книги Деяний св. апостолов. По окончания чтения параекклисиарх (Тип., л. 347), или кандиловжигатель (Тр. Поста, л. 492), вжигает все кандила и, приняв от настоятеля благословение, ударяет в било (Типик.) или клепало (Тр. Поста.). Начинается и отправляется полунощница в таком порядке: Благословен Бог наш... Аминь. Трисвятое. Пресвятая Троице... Отче наш. Яко Твое есть царство... Аминь. Господи, помилуй 12. Слава, и ныне. Приидите поклонимся 3. Пс. 50 : Помилуй мя, Боже... Поется канон Великой субботы: Волною морскою..., ирмос по 2, тропари на 12. со стихами песней 830 ; на катавасию – ирмос того же канона оба лика вместе. По 3 песни – седален: Гроб твой, Спасе... Слава, и ныне, тот же. Читается Слово Епифания Кипрского : Что сие днесь безмолвие... По 6 песни – кондак: Бездну заключивый... и икос. Читается толкование Златоуста на сказание евангелиста Матфея или же Иоанна о воскресении Христовом.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

24. Среда 5-й седмицы. Предпразднство Благовещения Пресвятой Богородицы. Прп. Захарии монаха. Свт. Артемия, еп. Солунского . Прп. Захарии, постника Печерского, в Дальних пещерах. Мчч. Стефана и Петра Казанских. Литургия Преждеосвященных Даров. Служба совершается по главе Типикона под 24 марта: «Предпразднство Благовещения Пресвятыя Богородицы» . На великом повечерии во вторник вечером – канон Богородицы (Октоиха) и служба мц. Матроны Солунской (с 27 марта – субботы 5-й седмицы Великого поста). Полунощница вседневная – по великопостному чину. Утреня – по великопостному чину (подробное изложение общего порядка богослужения см. 22 февраля; особенности его см. 24 февраля). Вместо «Бог Господь» – «Аллилуия» во глас Октоиха (в данном случае – глас 8-й) и Троичны гласа. Кафизмы 19-я, 20-я и 1-я. Малых ектений нет. По 1-м стихословии – седальны Октоиха (из приложения Триоди). По 2-м и 3-м стихословии – седальны Триоди (на ряду). Псалом 50-й. Молитва: «Спаси, Боже, люди Твоя…», «Господи, помилуй» (12), «Милостию и щедротами...». Каноны: 1-я, 4-я, 5-я, 6-я и 7-я песни – канон предпразднства, глас 4-й . 3-я, 8-я и 9-я песни – канон предпразднства, глас 4-й, со ирмосом на 6 и трипеснцы на 8. Примечание. По мнению В. Розанова (см. его «Богослужебный Устав Православной Церкви», с. 592–593), каноны поются следующим образом: в 1-й, 4-й, 5-й, 6-й и 7-й песнях – канон предпразднства, глас 4-й, со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды); в 3-й, 8-й и 9-й песнях – канон предпразднства, глас 4-й, со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и трипеснцы на 8. Библейские песни – великопостные. Примечание. Библейские песни поются в великопостной редакции, поскольку в предпразднство Благовещения Устав назначает службу с Аллилуиа и поклонами. По мнению В. Розанова (см. его «Богослужебный Устав Православной Церкви», с. 265), в предпразднства и попразднства двунадесятых праздников (в том числе и в период пения Триоди Постной) Песни Священного Писания должны стихословиться в праздничной редакции Поем Господеви. Катавасия – по 3-й, 6-й, 8-й и 9-й песнях (по 3-й, 8-й и 9-й – ирмосы второго трипеснца, а по 6-й – ирмос канона предпразднства).

http://patriarchia.ru/bu/2022-04-06/

7. Среда 1-й седмицы. Сщмчч. Василия, Ефрема, Капитона, Евгения, Еферия и других, в Херсоне епископствовавших. Иконы Божией Матери, именуемой «Споручница грешных». Литургия Преждеосвященных Даров. Подробное изложение порядка богослужения утрени и часов см. 5 марта. Утреня совершается, как указано в понедельник. Особенности: к первому Троичному тропарю окончание: «Свят, Свят, Свят еси, Боже наш, силою Креста Твоего сохрани нас, Господи». Кафизмы 19-я, 20-я и 1-я. Трипеснец состоит из 3-й, 8-й и 9-й песней. 1-я песнь канона стихословится так же, как указано во вторник (ирмос Минеи и тропари со стихами на 4). 2-я песнь не стихословится. 3-я песнь стихословится подобно 1-й в понедельник (поскольку соединяется с трипеснцем). Песни с 4-й по 9-ю стихословятся как в понедельник . По 3-й песни – седален священномучеников, глас 3-й. «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Минеи, глас тот же: «Неискусобрачная Чистая...». По 6-й песни – кондак священномучеников, глас 2-й. (Мученичен Октоиха из приложения Триоди поется в составе седальнов по 1-м стихословии.) Примечание. Если в Минее кондака у рядового святого нет, то по 6-й песни поется мученичен Октоиха (см. в седальнах по 1-м стихословии в приложении Триоди) . К светильну первое окончание: «...силою, Господи, Креста Твоего и спаси мя». На стиховне стихиры Триоди, глас 8-й (с обычными припевами). «Слава, и ныне» – Крестобогородичен Триоди, глас тот же: «Что зримое видение...». Прочее – как в понедельник. Часы 1-й, 3-й, 6-й и 9-й совершаются как в понедельник. На 1-м часе – кафизма 2-я, на 3-м часе – кафизма 3-я, на 6-м часе – кафизма 4-я, на 9-м часе – кафизма 5-я. На 6-м часе 1-й прокимен, глас 4-й: «Исповемся Тебе, Господи...»; стих: «Возвеселюся и возрадуюся...». 2-й прокимен, глас 6-й: «Праведен Господь, и правды возлюби...»; стих: «На Господа уповах...». Изобразительны. Подробное изложение порядка изобразительных см. 5 марта. В храме Господском – кондак дневной: «Вознесыйся на Крест...», кондак Минеи (если есть). «Слава» – «Со святыми упокой...», «И ныне» – «Предстательство христиан...», а кондак храма опускается.

http://patriarchia.ru/bu/2024-03-20/

18. Страстная седмица. Великая Среда. Прп. Иоанна, ученика прп. Григория Декаполита. Максимовской иконы Божией Матери. Литургия Преждеосвященных Даров. Служба совершается по образцу богослужения в Великий Понедельник. Утреня. Начало обычное. По великой ектении – «Аллилуиа», глас 8-й (со стихами: «От нощи утренюет...»). Тропарь, глас тот же: «Се Жених...». «Слава» – тот же тропарь, «И ныне» – тот же тропарь. Кафизмы 14-я, 15-я и 16-я. Малых ектений нет. Седальны Триоди (по дважды). Евангелие – Ин., зач. 41-е, от полу: «Во время оно, свидетельствоваше народ, сый со Иисусом...» (конец в зач. 43-м «...якоже рече Мне Отец, тако глаголю»). Псалом 50-й. «Спаси, Боже, люди Твоя...», «Господи, помилуй» (12). Возглас: «Милостию и щедротами...». Трипеснец Триоди, творение прп. Космы, глас 2-й. Ирмосы по дважды, тропари на 12. По каждой песни катавасия – ирмос трипеснца. По 3-й песни – малая ектения. Возглас: «Ты бо еси Царь мира...». Кондак Триоди, глас 4-й: «Паче блудницы...», и икос, глас тот же: «Яже первее блудница жена...». На 9-й песни – каждение. («Честнейшую» не поем.) По 9-й песни «Достойно есть» не поется. Малая ектения. Ексапостиларий Триоди: «Чертог Твой...». «Слава» – тот же, «И ныне» – тот же. «Хвалите Господа с Небес...» и хвалитные псалмы. На хвалитех стихиры Триоди, глас 1-й – 4. «Слава» – Триоди, глас 2-й: «Грешная тече к миру...», «И ныне» – Триоди, глас 6-й: «Погруженная грехом...». Чтец: «Слава Тебе, показавшему нам свет» («Тебе слава подобает...» не произносится), и читается вседневное славословие. На стиховне стихиры Триоди, глас 6-й – 4 (со своими припевами). «Слава, и ныне» – Триоди, глас 8-й: «Господи, яже во многия грехи впадшая жена...». Примечание. Первые два стиха к стихирам на стиховне – обычные дневные (из Часослова), а последний стих – «Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим,/повем вся чудеса Твоя». Окончание утрени – по великопостному чину. Часы и изобразительны совершаются по великопостному чину. На 1-м часе кафизмы нет. Отпуст краткий: «Грядый Господь на вольную Страсть...».

http://patriarchia.ru/bu/2024-05-01/

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010