Неизданные каноны праздника Благовещения Пресвятой Богородицы, I: канон авторства гимнографа Германа Источник I. Изданные благовещенские каноны 1.1. Основной праздничный канон Самым известным из канонов на Благовещение Пресвятой Богородицы по понятным причинам является канон, помещенный в печатных Минеях на сам день праздника, 25 марта 3 . Это канон 4-го гласа, с ирмосами νοξω τ στμα μου· ( верз уста мо:), без 2-й песни, приписываемый то Феофану, то Иоанну Монаху. Начальные слова первого тропаря: ιδτω σοι Δσποινα, κινν τν λραν το Πνεματος, Δαυδ Προπτωρ σου· ( Да поет теб, влчце, движ свирль дховню, двдъ, працъ твой:). Канон имеет сложный акростих: тропари с 1-й песни по 7-ю образуют прямой алфавитный акростих (первые буквы тропарей образуют греческий алфавит от А до Ω), в который не включены ирмосы, тогда как тропари 8-й и 9-й песней, причем вместе с ирмосами, – прямой и обратный алфавитный акростих (от А до Ω и от Ω до А), и по первым буквам не целых строф, а их отдельных строк. Это можно представить в виде следующей схемы: 1-я песнь ирмос тропарь (А) тропарь (В) тропарь(Г) тропарь(Δ) 3-я песнь ирмос тропарь (Ε) тропарь (Z) тропарь (H) тропарь (Θ) 4-я песнь ирмос тропарь (I) тропарь (K) тропарь (Λ) тропарь (M) 5-я песнь ирмос тропарь (N) тропарь (Ξ) тропарь (Ο) тропарь (Π) 6-я песнь ирмос тропарь (Р) тропарь (Σ) тропарь (Т) тропарь (Υ) 7-я песнь ирмос тропарь (Ф) тропарь (Х) тропарь (Ψ) тропарь (Ω) 8-я песнь ирмос (Α-Β-Γ-Δ) тропарь (Ε-Ζ-Η-Θ) тропарь (Ι-Κ-Λ-Μ) тропарь (Ν-Ξ-Ο-Π) тропарь (Ρ-Σ-Τ-Υ) тропарь (Φ-Χ-Ψ-Ω) 9-я песнь ирмос (Ω-Ψ-Χ-Φ) тропарь (Υ-Τ-Σ-Ρ) тропарь (Π-Ο-Ξ-Ν) тропарь (Μ-Λ-Κ-Ι) тропарь (Θ-Η-Ζ-Ε) тропарь (Δ-Γ-Β-Α) Сложным акростихом особенности праздничного благовещенского канона не ограничиваются: он написан в форме диалога между Пресвятой Богородицей и архангелом Гавриилом. Точнее, двух диалогов: в песнях с 1-й по 7-ю и в последних двух. Диалоги являются достаточно редким явлением в византийской богослужебной поэзии, но широко распространеныв сирийской 4 . Это позволяет предположить, что канон может иметь некий сирийский прототип 5 ; впрочем, сам евангельский рассказ о Благовещении ( Лк 1:26–38 ) представляет собой, по сути, диалог – и именно на богословском осмыслении и поэтическом развитии реплик этого диалога строятся практически все святоотеческие проповеди на праздник Благовещения 6 .

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Zheltov...

Скачать epub pdf Песнь 4. Ирмос: (Дословный перевод) На божественной страже вещающий о Боге Аввакум пусть встанет с нами и покажет светоносного ангела, громко говорящего: «Сегодня спасение миру, ибо воскрес Христос, потому что Он всесильный». (Славянский текст) На божественней стражи, богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен. (Перевод Ловягина) Богоглаголивый Аввакум да станет с нами на Божественной страже и покажет светоносного Ангела, ясно восклицающего: ныне спасение миру, ибо воскрес Христос, как всесильный ( Авв. 2, 1 ; Ис. 9, 6 ). Толкование И за первые тропари поистине достоин восхищения этот соименный благодати певец, и за настоящий ирмос четвертой песни он достоин похвалы и изумления, потому что он, если в первой и третьей песнях и позаимствовал многие изречения из слова на Пасху Григория Богослова , однако само предисловие упомянутого слова «На страже моей встану» произносит чудный Аввакум, а Дамаскин сохранил его слова ради того, чтобы удобно и чрезвычайно мудро привести ирмос в соответствие с четвертой песнью Аввакума. Поскольку же истолкование настоящего тропаря трудно для восприятия и неясно, ради этого нам следует здесь, в начале, сказать о словах Аввакума и о видении, которое видел Григорий Богослов , и тогда уже истолковать ирмос, чтобы его толкование для всех стало удобопонятным. Пророк Аввакум, поскольку видел, что многие соблазняются Промыслом и судами Божиими и думают: как будто бы Бог пренебрегает тем, что нечестивые и неправедные презирают и пожирают благочестивых и праведных, – захотел испытать непостижимые судьбы Божии. Поэтому он говорит: «На стражи моей стану, и взыду на камень, и посмотрю еже видети, что возглаголет во мне (Господь) и что отвещаю на обличение мое» ( Авв. 2, 1 ). Смысл этих пророческих слов, согласно толкователю Никите, следующий: я хочу сохранить свой ум возвышающимся над всяким мирским попечением через трезвение, внимание и умную молитву (ибо стражей называется трезвение, сердечное внимание и умная молитва), и таким образом через умную эту стражу взойду, словно на камень твердый и непоколебимый, на высоту созерцания, и оттуда, словно с вершины горы и высокого места, буду рассуждать о том, какие слова возглаголал мне Бог , и о том, что я должен ответить на обличение, то есть на упреки упомянутых соблазняющихся.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikodim_Svjato...

Рубрики Канон святому великомученику Феодору Тирону 4 мин., 01.03.2016 Поделиться Тропарь, глас 2-й Велия веры исправления, во источнице пламенне, яко на воде покойне, святыи мученик Феодор радовашеся. Огнем бо сожегся, яко хлеб сладок Троице принесеся. Того молитвами Христе Боже помилуй нас. (Дважды). Слава, и ныне. Богородичен. Вся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице таиньства. Чистотою запечатленна, и девьством хранима. Мати разумеся неложна, Бога рождьши истиннаго. Того моли спастися душам нашим. Песнь 1 Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим. Божия тя рачителя Феодоре ведый и любовию неизбежною твоею запенся, душу же и тело, и словеса похвал возлагаю. Писашеся повеление богомерзкое, жертву идолом, а не Живому Богу приносити: но приведен был еси, не пожряй страстотерпче, Богу же имый приведен быти. Слава: Рачением Божественным пригвожден, Бога Вышняго Сыну Единородному, Феодоре мучениче ввоинился еси, и почестей не погрешил еси. Богородичен: Чини Тя ангелов и человеков Безневестная Мати восхваляют непрестанно: Содетеля бо сих, яко Младенца во объятиих Твоих носила еси. Песнь 3 Ирмос: Ты еси утвержение, притекающим Ти Господи. Ты же свет омраченым, и поет Тя дух мой. Пение из устен моих, и из болезненныя души мольбу приношу, юже ущедри страстотерпче Феодоре. Плоть покорил еси Самодержцу, славне мучениче, уму, и обоими угождаеши Создавшему. Слава: Стал еси на судищи мучительском, Христа Царя богословя: жрети бо скверным отреклся еси Феодоре. Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище и стену присно христиане: Тя славословим немолчно Безневестная. Песнь 4 Ирмос: Услышах Господи смотрения Твоего таиньство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество. Таин Божественных вкусив, в разуме мучениче Феодоре, непостыдную проповедь Божия рождения исповедал еси. Страстное божество непщеваху, страстем служащии, ихже духом изобличил еси, страдальче Феодоре просвещаемь. Слава: Избавителя молитвою, тебе воспевающим блаженне Феодоре, от различных обстояний и страстей быти молим.

http://foma.ru/kanon-svyatomu-velikomuch...

Рубрики Канон Пресвятой Богородице перед иконой «Взыскание погибших» 10 мин., 17.10.2023 Поделиться Глас 4 Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя/и наполнятся Духа,/и слово отрыгну Царице Матери,/и явлюся, светло торжествуя,/и воспою, радуяся, Тоя чудеса.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Умилосердися о нас, грешных, погибающих, Пресвятая Богородице,/но вместо печали даруй нам радость,/да воспеваем Тя, Всесвятая Владычице.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Утиши душ наших свирепство,/понеже многая скорби и печали нападоша на нас, грешных,/да не погибнем во зле, окаяннии.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Ты еси наша крепость и утверждение и от врагов защищение,/и сего ради не боимся вражия навета,/но присно поем Тя и славим, Всеславная.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Напасти, и беды, и скорби многи приидоша на нас и отяготиша нас,/и от всего сердца молим Тя, вопиюще:/избави, Богородительнице, от обдержащих нас зол и веселия исполни.  Песнь 3 Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/живый и независтный источниче,/лик себе совокупльшия, духовно утверди,/в Божественней Твоей славе/венцев славы сподоби.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Ты еси теплая Предстательница и твердое заступление,/избави нас, Всесвятая, от нашедших на нас напастей,/Ты бо еси, Владычице, падших исправление.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Избави нас, Пречистая, от напастей, и бед,/и омрачения душевнаго, и уныния,/вся страсти отжени от нас, Чистая,/да присно Тя славим.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. К Тебе притекаем, Пречистая,/не прéзри нашея болезни и воздыхания,/но призри на нас, сущих в скорби,/и сию нашу печаль на радость преложи, Богоблаженная.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Виждь, Владычице, беду нашу и скорби,/яко в тех лукавый враг поглотити нас тщится,/но Ты, Пречистая, препни его злохитрое коварство,/да, избавльшися, славим Тя, твердую Заступницу за ны, во гресех погибающих. 

http://foma.ru/kanon-presvjatoj-bogorodi...

На ц.-сл. языке На русском языке Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися. Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой, и прославлю Его, Бога отца моего, и превознесу Его, ибо Он торжественно прославился. (Исх. 15, 1-2) Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Каиново прешед убийство, произволением бых убийца совести душевней, оживив плоть и воевав на ню лукавыми моими деяньми. Превзойдя Каиново убийство, сознательным произволением, через оживление греховной плоти, я сделался убийцею души, вооружившись против нее злыми моими делами. Быт. 4, 8 Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Авелеве, Иисусе, не уподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда, ни деяния Божественна, ни жертвы чистыя, ни жития непорочнаго. Авелевой праведности, Иисусе, я не подражал, никогда не приносил Тебе приятных даров, ни дел богоугодных, ни жертвы чистой, ни жизни непорочной. (Быт. 4, 4) Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Яко Каин и мы, душе окаянная, всех Содетелю деяния скверная, и жертву порочную, и непотребное житие принесохом вкупе: темже и осудихомся. Как Каин, так и мы, несчастная душа, принесли Создателю всего жертву порочную – дела нечестивые и жизнь невоздержанную: поэтому мы и осуждены. (Быт. 4, 3-5) Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Брение Здатель живосоздав, вложил еси мне плоть и кости, и дыхание, и жизнь; но, о Творче мой, Избавителю мой и Судие, кающася приими мя. Оживотворивший земной прах, Скудельник, Ты даровал мне плоть и кости, дыхание и жизнь; но, Творец мой, Искупитель мой и Судия, приими меня кающегося! Быт. 2, 7 Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Извещаю Ти, Спасе, грехи, яже содеях, и души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помыслы разбойнически на мя возложиша. Пред Тобою, Спаситель, открываю грехи, сделанные мною, и раны души и тела моего, которые разбойнически нанесли мне внутренние убийственные помыслы. (Лк. 10, 30) Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

http://predanie.ru/velikijpost/velikij-k...

Разделы портала «Азбука веры» Песнь 1 Ирмос: П омощник и покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися. [Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой, и прославлю Его, Бога отца моего, и превознесу Его, ибо Он торжественно прославился. – Перевод Н.И. Кедрова ] ( Исх.15:1-2 ) Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Каиново прешед убийство, произволением бых убийца совести душевней, оживив плоть, и воевав на ню лукавыми моими деяньми. [Превзойдя Каиново убийство, сознательным произволением, через оживление греховной плоти, я сделался убийцею души, вооружившись против нее злыми моими делами.] ( Быт.4:3-8 ) Авелеве Иисусе, не уподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда, ни деяния божественна, ни жертвы чистыя, ни жития непорочнаго. [ Авелевой праведности, Иисусе, я не подражал, никогда не приносил Тебе приятных даров, ни дел богоугодных, ни жертвы чистой, ни жизни непорочной.] ( Быт.4:4 ) Яко Каин и мы, душе окаянная, всех Содетелю деяния скверная, и жертву порочную, и непотребное житие принесохом вкупе, темже и осудихомся. [Как Каин, так и мы, несчастная душа, принесли Создателю всего жертву порочную – дела нечестивые и жизнь невоздержанную: поэтому мы и осуждены.] ( Быт.4:3-5 ) Брение Здатель живосоздав, вложил еси мне плоть и кости, и дыхание и жизнь, но о Творче мой, Избавителю мой, и Судие, кающася приими мя. [Оживотворивший земной прах, Скудельник (Гончар), Ты даровал мне плоть и кости, дыхание и жизнь; но, Творец мой, Искупитель мой и Судия, приими меня кающегося!] ( Быт.2:7 ) Извещаю Ти, Спасе, грехи, яже содеях, и души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помыслы разбойнически на мя возложиша. [Пред Тобою, Спаситель, открываю грехи, сделанные мною, и раны души и тела моего, которые разбойнически нанесли мне внутренние убийственные помыслы.] ( Лк.10:30 ) Аще и согреших, Спасе, но вем, яко Человеколюбец еси, наказуеши милостивно, и милосердствуеши тепле: слезяща зриши, и притекаеши яко Отец, призывая блуднаго.

http://azbyka.ru/molitvoslov/velikij-kan...

В 27-й день Святаго мученика Каллистрата и дружины его Вечер На Господи, воззвах: стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Мучениче страдальче Каллистрате,/благочестия светом/просветив мысль,/путь шествовал еси неуклонно,/вводящий к тамо сущему блаженству,/победив вся козни противнаго./Темже тя благохвалим,/священную твою память//чтуще, блаженнейше. Мучениче богомудре Каллистрате,/словом обогащся жизни,/к жизни путеводил еси/неведением прежде окаянно умершия,/иже и умерше усердно, славне,/за всех нас Воскресение,/жити истиннейше во Христе веруются;/с нимиже нас помяни//ко Господу Преблагому. Мучениче священне Гимнасие,/мечем во главу усечен,/течением крове фараона льстиваго/истинно потопил еси,/и ныне точиши всем исцеления/верою ко храму твоему притекающим,/и подвиги твоя в нем хвалящим,/и честную память твою,//блаженне, торжествующим. Слава, глас 4. Византиево: Прежде Честнаго Креста Твоего/страшна смерть человеком,/по славней же Страсти/страшен человек смерти./Тако возможе страстотерпец,/сице упраздни всю вражию силу.//Того молитвами, Христе, спаси души наша. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: яко добля: Агнца и Пастыря Тя/на Древе яко виде,/Агница рождшая рыдаше/и Матерски Тебе вещаше:/Сыне вожделеннейше,/како на Древе крестнем повешен еси, Долготерпеливе?/Како руки Твоя и ноги Твоя, Слове,/пригвоздишася от беззаконных,//и Кровь Твою излиял еси, Владыко? На стиховне Октоиха. Тропарь, глас 4: Мученицы Твои, Господи,/во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего:/имуще бо крепость Твою,/мучителей низложиша,/сокрушиша и демонов немощныя дерзости./Тех молитвами//спаси души наша. НА УТРЕНИ Оба канона Октоиха. И святых канон на 4. Творение Иосифово. Глас 8. Песнь 1 Ирмос: Песнь возслем, людие,/чудному Богу нашему,/свободившему Израиля от работы,/песнь победную поюще и вопиюще://поим Тебе, Единому Владыце.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преподобного отца нашего Ксенофонта и дружины его На Господи, воззвах: стихиры Октоиха 3 и святаго 3, глас 2. Подобен: Егда от Древа: Сияя достоинством души,/милостынею и верою тебе самаго просветил еси:/радуяся бо, расточил еси богатство нищим,/во веки же пребывает твоя правда,/Свет тебе возсиявший, отче, Невечерний,/идеже преподобныя твоя дети зриши/и сия рождшую, во граде Небеснем живущия. Славу презревше тленную,/славы нетленныя и Божественныя удостоистеся:/всю бо поправше жития красоту,/истинно прекраснаго Христа, Богоноснии, вельми возжеласте,/вас спасшаго от мирскаго треволнения и бури/и в тихое и светоносное житие направльшаго, пребогатии. Страсти умертвивше плотския,/в безстрастия ризы одеястеся,/жития чистотою сия исткавше,/житие равноангельное,/в телеси суще еще, крепкомудреннии, показавше,/славы удостоистеся вси Ангельския в Вышних,/Божественныя наслаждающеся светлости. Слава, и ныне, Богородичен: Едина Невместимаго Бога нетесновместно во чреве плодоносила еси,/Человека бывша за благость,/Всесвятая Богоневесто./Темже молю Тя:/утесняющих мя страстей измени,/яко да тесную и правую стезю шествовав,/достигну, яже к жизни, Дево, водящую. Крестобогородичен: Грозд всезрелый, Чистая,/Егоже невозделанно во утробе плодоносила еси,/на Древе яко узре, Сего повешена,/рыдающи, восклицала еси и взывала еси;/Чадо, сладость искапай,/еюже отымется пиянство всякое страстей,/Благодетелю, Мене ради, Тебе рождшия,/Своим благоутробием умоляемь. Тропарь , глас 4: Боже отцев наших,/творяй присно с нами по Твоей кротости,/не отстави милость Твою от нас,/но молитвами их/в мире управи живот наш. НА УТРЕНИ Оба канона Октоиха. И святых канон на 4, егоже краегранесие: Ксенофонта пою с сожительницею же и чады. Творение Феофаново, глас 2, Песнь 1 Ирмос: Грядите, людие,/поим песнь Христу Богу,/раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския,/яко прославися.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

составитель Е. Кустовский От составителя Предлагаемая вниманию клирошан публикация субботних служб богослужебного Октоиха давно назрела. Это вызвано прежде всего тем, что во многих приходских храмах, помимо воскресно-праздничных служб, субботние службы также являются обязательными в расписании храмового богослужения. Однако именно субботние службы в том виде, в котором они изложены в Октоихе, вызывают наибольшее затруднение у храмовых уставщиков, чтецов и клирошан. В чём же конкретно проявляются эти трудности? 1 . Отметим прежде всего то, что субботнее богослужение никогда не совершается в той очередности, как оно изложено в Октоихе. Октоих содержит в одном разделе (суббота) две разные службы – всем святым (аще «Бог Господь») и заупокойную (аще «Аллилуиа»). Устав не позволяет соединять оба варианта, поэтому при составлении каждой конкретной службы уставщик или регент должен переместить ряд текстов из одного эпизода службы в другой – из цикла стихир на «Господи, воззвах» в стиховны вечерни или из хвалитных в стиховны утрени. Нужно достаточно хорошо знать 12-ю и 13-ю главы Типикона («О службе субботней…»), чтобы запомнить все перестановки, и применять их, не отвлекаясь во время службы на чтение Типикона или Богослужебных указаний. 2 . В субботнем богослужении присутствует очень важный элемент, именуемый в просторечии «Отдание гласа». Заключается он в том, что в стихирах на «Господи, воззвах» и в тропаре рядовому святому на вечерни поются воскресные Богородичны гласа недели. Однако в контекст службы тропарный Богородичен «уходящего гласа» не помещен, что нелогично. 3 . Если в субботу служится празднуемый святой, то устав предписывает петь перед каноном святого Богородичный канон воскресного Октоиха текущего гласа. Однако ирмосы указанного канона в воскресной службе выражены только инципитами (первыми словами), что вынуждает искать нужный ирмос в других богослужебных книгах. 4 . Имеет место терминологическая неточность в субботних службах различных гласов. Например, устав предписывает петь на стиховне заупокойной службы один мученичен и два мертвена. В службе 5-го гласа тексты даны в другом соотношении – два мученична и один мертвен. Какой стих следует петь перед вторым мученичным – остается только догадываться. Да и сам термин «мученичны» достаточно точно в уставе обозначает особую категорию песнопений (стихиры на «Господи, воззвах», 4-я, 5-я, 6-я и на стиховне 1-я). Но в службе 3-го гласа термин «мученичны» заменен термином «мученикам», что некорректно – термин «мученикам» использован в предыдущем цикле стихир (первые три на «Господи, воззвах»).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Преподобнаго отца нашего и исповедника Иакова епископа Стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Превечнующее и никакоже претекающее/возжелав благославие,/славу пренебрегл еси,/преходящую и погибающую,/и, крест восприем,/Распеншемуся последовал еси/и плоть покорил еси постническими подвиги./Сего ради память твою/совершаем, Иакове. Миру и страстем распинаемь, Иакове,/душу соблюл еси/нескверну и неблазненну,/несмешенну дольными, отче, начертаньми,/и видении тайными воскрилився к Небесным./В нихже твое житие предвозложил еси, преподобне,/яко Христов друг искренний,/яко угодник вернейший. Незлобив, цел,/милостив и братолюбив,/смиренномудр и кроток,/любве исполнен,/милостынею украшен,/терпением пождателен,/верою и надеждою украшаемь,/показался еси, всеприснопамятне,/молитвами удобряемь/и Божественными светлостьми священно облистаемь. Слава, и ныне, Богородичен: Скверну отмый страстнаго сердца моего,/Богородице Всепетая,/и вся язвы и гноения сего,/яже от греха,/очисти, Чистая,/и ума моего устави непостояние,/яко да силу Твою/и великое заступление/величаю, окаянный/и непотребный раб Твой. Крестобогородичен: Распинаема Христа Человеколюбца/видящи Пречистая/и ребра ископоваема копием,/плачущи, вопияше:/что сие, Сыне Мой?/Что Ти безблагодатнии людие воздаша,/за яже сотворил еси добрая им,/и тщишися безчадствовати Мя, Вселюбезнейший?/Удивляюся, Благоутробне,/Твоему вольному распятию. Канон Иакову. Глас 2. Песнь 1 Ирмос: Грядите, людие,/поим песнь Христу Богу,/раздельшему море и наставльшему люди,/яже изведе из работы египетския,/яко прославися. Просвещение Тройческое, Иакове, в душу прием,/мира оставил еси темную прелесть/и премирную славу получил еси. Ты, крест на рамо взем,/Распеншемуся, преподобне, последовал еси/и, монашествовав премудре,/страсти воздержанием, отче, изсушил еси. Вместителен дарований Духа от младых ногтей твоих сосуд был еси/и Вышняго гражданин Сиона и наследник, блаженне Иакове.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010