Ной же послал голубя посмотреть, убавилась ли вода. Голубь же, не найдя опоры ногам своим, полетал и возвратился к Ною в ковчег, ибо стояла вода по всему лицу земли. Ной же простер руку свою и принял голубя, и внес его в ковчег. И еще, подождав 7 дней, второй раз послал голубя. Голубь же, полетав, возвратился вечером к Ною в ковчег и принес в клюве своем ветвь масличную. И понял Ной, что отступила вода от лица земли. И, подождав еще 7 дней, послал голубя, и не возвратился голубь к Ною в ковчег, потому что сошла вода с лица земли. Ной же благословил птицу голубя, да будет чист и мудрейший среди всех птиц. Птицу ворона же проклял, причислил к нечистым птицам. Было Ною 601-е лето жизни его, первого месяца в 1 день ушла вода от лица земли. И открыл Ной крышу ковчега, когда сошла вода с лица земли. Продолжался потоп на земле 20 месяцев, во второй же месяц, называемый октябрь, обсохла земля. И сказал Господь Бог Ною: «Выйди ты из ковчега и жена твоя, и сыновья твои, и жены сыновей твоих с тобою, и весь род твой, и все звери и скоты, и птицы, и все гады, пресмыкающиеся по земле. Да плодитесь и размножайтесь, и умножайтесь на земле, и наполните землю». Бысть егда начаша человци мнози бывати на земли и дщеря родишася имъ. Видвше же человци дщеря их добры, пояша себ жены от всх, яже избраша. 103 И рече Господь Богъ: «Не имать пребывати духъ мой в человцех сих в вкы, занеже плоть суть. Будуть же дние их 120 лт, сполини». 104 Видв же Господь Бог, яко умножишася злобы человком на земли и рече Бог: «Да потреблю человка от земля, егоже сотворих; от человка до скота и от гад и до птиць небесных». Ной 105 же обрете благодать пред Господомъ Богомъ. Ной праведенъ в роде своем, угоди Богу. Вид Бог земля осквернена от человкъ, и оскверни всяка плоть путь свой на земли. И рече Господь Бог к Ною: «Время всякого человка погубити на земли, исполнися неправда их пред мною. Створи себ ковчег на Аравитских горах», 106 и показа ему древо четвероуголных 107 повел длати ковчегъ в долготу 300 лактей, в ширину 50 лактей, в высоту 30 лактей, 108 – «И полатци сотвориши в нем разлчны». Тогда Быша людие велици, волотове суть; тх 300 лактей, а наших 3000, тх 50, а наших пол 2000, тх 30 лакот, а наших 900. Егюптяне бо сажень лактем зоуть. «И оконца сотвори в ковчезе и посмолиши его внеуду и внутрьуду асфалтом, 109 двери же ковчегу сверху створиши, с стран же подница двоекраты и трикраты створиши». Ной же по глаголу анггелову начаша длати ковчег и сходяще з горы пища ради в три месяци в домъ свой.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

169 8. Ное же обр ете благодать пред Господом Богом. 170 9. Сия же бытия Ноева: Ное человек праведен, совершен сый в роде своем, Богу угоди Ное. 171 10. Роди же Ное три сыны: Сима, Хама, Иафефа. 172 11. Растлеся же земля пред Богом, и наполнися земля неправды. 12. И виде Господь Бог землю, и бе растленна: яко растли всяка плоть, путь свой на земли. 173 13. И рече Господь Бог Ною: время всякаго человека прииде пред мя, яко исполнися земля неправды от них: и се аз погублю их и землю. 174 14. Сотвори убо себе ковчег от древ негниющих 175 четвероугольных: гнезда сотвориши в ковчезе 176 , и посмоли ши его внутрьуду и внеуду смолою. 15. И тако сотв ориши ковчег: трех сот лактей долгота ковчега, и пятидесяти лактей широта, и тридесяти лактей высота его. 177 16. Собирая сводом сотвориши ковчег, и в лакоть свершиши его свыше 178 , дверь же ковчега сотвориши от страны, обиталища двокровна и трекровна сотвориши в нем. 179 17. Аз же се наведу потоп, воду на землю, погубити всяку плоть, в ней же есть дух жизни под небесем, и елика суть на земли скончаются. 18. И поставлю завет мой с тобою 180 : внидеши же в ковчег ты и сынове твои и жена твоя, и жены сынов твоих с тобою. 181 19. И от всех скотов, и от всех гад, и от всех зве рей, и от всякия плоти, два два от всех введеши в ковчег, да питаеши с собою: мужеский пол и женский будут. 182 20. От всех птиц пернатых по роду и от всех скотов по роду, и от всех гадов ползающих по земли по роду их, два два от всех внидут к тебе питатися с тобою, мужеский пол и женский. 21. Ты же возьми себе от всех брашен, яже имате ясти, и собереши к себе, и будут тебе и оным брашно. 22. И сотвори Ное вся, елика заповеда ему Господь Бог, тако сотвори. 183 Потоп В памяти народов осталось одно предание, которое служит переходом от истории богов к истории смертных. Индоевропейский Ману и греческий Девкалиоп, американский Тецпи или Кохкох, Ксисуфр или Ксисутр Бероза, Сатурн, оскорбленный сыном, Янус о двух лицах суть воспоминания о патриархе Ное и о всемирном катаклизме, закончившем род допотопных гигантов и после которого снова возрождается человечество в лице трех сыновей Ноевых.

http://azbyka.ru/otechnik/Georgij_Vlasto...

аломъ мв, гласъ лица моег и бгъ мой. Сд м,бже, и разсд прю мою. Въ понедльникъ г- седмицы вечера. На Гди воззвахъ, поставимъ и поемъ настощы подобны господина гласъ а. Подобенъ: мчнцы: Постъ возлюбимъ, дш страсти лютйшы содйствомъ дха и дти и умъ на нбо и нашихъ даремое бга щедраг. Вс мо, гди, стдн иждивъ со блдницами азъ канный, коже блдный, во зов: че нбный, согршихъ, милостивъ бди и спси м, и не рини самог удалившас и бжественными длы нын бнищавшаг. Ина подобна, господина еодра, гласъ г. Подобенъ: вс концы: вс въ кмвалхъ аломскихъ, честное цлюще, возгласимъ: въ немъ бо мысленн низвергаемъ. тмже со хрт: подаждь, спсе, несжденн всестый твой кртъ узрти и поклонитис, во алмхъ и праздновати свтл. И минеи г. Слава, и нын, бгородиченъ: аломъ мг, гласъ д: бз похвалимс весь день, и имени твоемъ исповмыс во вкъ. Бже, ушима нашима услышахомъ: [Глава ст. -кв.] Не человкъ праведенъ, совершенъ сый въ род своемъ, бг угод не. Роди же не тр сыны: сима, хама, Растлс же земл пред бгомъ, и наполнис земл неправды. И вид гдь бгъ землю, и б растлнна: к растл вска плоть пть свой на земл. И реч гдь бгъ ню: врем вскаг человка пред м, к исполнис земл неправды нихъ: и с азъ погблю ихъ и землю. Сотвор убо себ ковчегъ древъ четверогольныхъ: гнзда сотвориши въ ковчез, и посмолиши внтрьд и внд смолою. И так сотвориши ковчегъ: трехъ стъ лактей долгота ковчега, и птидести лактей широта, и тридести лактей высота Собира сводомъ сотвориши ковчегъ, и въ лакоть свершиши свыше: дверь же ковчега сотвориши страны: биталища двокрвна и трекрвна сотвориши въ немъ. Азъ же с навед потопъ, вод на землю, погбити вск плоть, въ нейже дхъ жизни под небесемъ: и сть на земл, скончаютс. И поставлю завтъ мой съ тобою: внидеши же въ ковчегъ ты, и сынове тво, и жена тво, и сынвъ твоихъ съ тобою. И всхъ скотвъ, и всхъ гадъ, и всхъ и плоти, два два всхъ введеши въ ковчегъ, да питаеши съ собою: полъ и бдтъ. всхъ птицъ пернатыхъ по род, и всхъ скотвъ по род, и всхъ гадвъ ползающихъ по земл по род ихъ, два два всхъ внидтъ къ теб, питатис съ тобою, полъ и Ты же возьм себ всхъ брашенъ, же имате сти, и собереши къ себ: и бдтъ теб и нымъ брашно. И сотвор не вс, заповда гдь бгъ, так сотвор.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Когда же сокращение жизни человеческой и то, что Бог раскаивался, не привело людей в трепет и не пробудило в них раскаяния; тогда Бог говорит Ною: (18) время всякой плоти прииде пред Мя. (14) Сотвори убо себе ковчег от древ высокорастущих. (15) Трех сот лактей долгота ковчега, и пятидесяти лактей широта, и тридесяти лактей высота его. (16) И в лакоть свершиши его свыше: обиталища трекровна сотвориши в нем, (14) и посмолиши его внеуду смолою. Такой тяжкий труд возложил Бог на праведника, не желая навести потопа на грешников. Где было Ною взять таких дерев? Где было взять смолы, железа и пакли? Чьими руками мог он сделать сие? Откуда мог взять людей, которые помогли бы ему в деле? Кто послушал бы его, когда в роде человеческом растли всяка плоть путь свой? Если бы стал сооружать ковчег сам Ной с своими домочадцами; то не посмеялся ли бы над ним всякий видевший? Однако же Ной приступил к построению ковчега в первый из тех годов, которые современникам его даны на покаяние, и окончил построение в сотый год. Глава 7 Когда же люди не покаялись при всем том, что Ной, по святости своей, служил для современников своих образцом, и праведностью своею целые сто лет проповедывал им о потопе, даже смеялись над Ноем, извещавшим их, что искать спасения в ковчеге придут к нему все роды живых тварей, и говорили, как придут звери и птицы, рассеянные по всем странам: тогда Бог снова говорит ему: (1) вниди ты и весь дом твой в ковчег, яко тя видех праведна предо Мною в роде сем. (2) От скотов же чистых введи себе седмь седмь, мужеский пол и женский: от скотов же нечистых два два мужеский пол и женский. Животными чистыми называются животные кроткие, а нечистыми именуются вредоносные. И в самом начале Бог сотворил животных чистых в большем числе. И вот, кого не убеждало слово, те должны были убедиться видимым. (4) Еще бо дней седмь. Аз наведу дождь на землю четыредесять дней и четыредесять нощей, и потреблю все, еже сотворих. В сей же самый день начали приходить с востока слоны, с юга обезьяны и павлины, другие же животные собирались с запада, иные же спешили идти с севера. Львы оставили дубравы свои, лютые звери выходили из логовищ своих, олени и онагры шли из пустынь своих, животные, водящиеся на горах, собирались с гор. Современники Ноевы стеклись на такое новое зрелище, но не для покаяния, а чтобы насладиться, видя, как перед глазами их входят в ковчег львы, в след их без страха спешат волы, ища с ними убежища, вместе входят волки и овцы, ястребы и воробьи, орлы и голуби.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1080...

НА ВЕЧЕРНИ. Прокимен, глас 4. О Бозе похвалимся весь день,/и о имени Твоем исповемыся во век. Стих: Боже, ушима нашима услышахом, и отцы наши возвестиша нам. Пс 43:9 , 2А 1. Бытия чтение. Ное человек праведен, совершен сый в роде своем, Богу угоди Ное. Роди же Ное три сыны, Сима, Хама, Иафета. Растлеся же земля пред Богом, и наполнися земля неправды. И виде Господь Бог землю, и бе растленна: яко растли всяка плоть путь свой на земли. И рече Господь Бог Ною: время всякаго человека прииде пред Мя, яко исполнися земля неправды от них, и се Аз погублю их и землю. Сотвори убо себе ковчег от древ негниющих четвероугольных: гнезда сотвориши в ковчезе, и посмолиши его внутрьуду и внеуду смолою. И тако сотвориши ковчег: трех сот лактей долгота ковчега, и пятидесяти лактей широта, и тридесяти лактей высота его. Собирая сводом сотвориши ковчег, и в лакоть свершиши его свыше. Дверь же ковчега сотвориши от страны: обиталища двокровна и трекровна сотвориши в нем. Аз же се наведу потоп, воду на землю, погубити всяку плоть, в нейже есть дух жизни под небесем, и елика суть на земли, скончаются. И поставлю завет Мой с тобою: внидеши же в ковчег ты, и сынове твои, и жена твоя и жены сынов твоих с тобою. И от всех скотов, и от всех гад, и от всех зверей, и от всякия плоти, два два от всех введеши в ковчег, да питаеши с собою: мужеский пол и женский будут. От всех птиц пернатых по роду, и от всех скотов по роду, и от всех гадов ползающих по земли по роду их, два два от всех внидут к тебе, питатися с тобою, мужеский пол и женский. Ты же возми себе от всех брашен, яже имате ясти, и собереши к себе, и будут тебе и оным брашно. И сотвори Ное вся, елика заповеда ему Господь Бог, тако сотвори. Быт 6:9–22 Прокимен, глас 6. Помяну имя Твое/во всяком роде и роде. Стих: Отрыгну сердце мое слово благо, глаголю аз дела моя Цареви. Пс 44:18А, 2А 2. Притчей чтение. Сыне, ты премудрость проповеждь, да разум послушает тебе. На высоких бо краех есть, посреде же стезь стоит. При вратех бо сильных приседит, во входех же поется.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/parimijni...

Скачать epub pdf Вторник В понедельник вечера На Господи воззвах поставим стихов 6, и поем настоящыя подобны трипеснца: и Минеи 3. Стихиры подобны господина Иосифа. Глас 1. Подобен: Всехвальнии мученицы: Пост возлюбим, души страсти лютейшыя действом Духа увядающий, и Божественная деяния деяти укрепляющий, и ум на небо возсылающий, и прощение ходатайствующий, о нихже согрешихом, даруемое от Бога Щедраго. Подобен: Все житие мое студно иждив Господи, со блудницами окаянный, якоже блудный умилением зову: Отче Небесный, согреших, очисти и спаси мя, и не отрини мене самого от Тебе удалившася, и Божественными делы ныне обнищавшаго. Ина стихира подобна господина Феодора, глас 3: Подобен: Приидите вси: Приидите вси в кимвалех псаломских, честное воздержание целующе, возгласим: в нем бо мысленно змия злоначальнаго расторгнем. темже со дерзновением возопиим Христу: подаждь Спасе неосужденно всесвятый Твой Крест видети, и поклонитися, во псалмех и пениих праздновати светло. И минеи 3. Слава и ныне, Богородичен: Прокимен, псалом 43, глас 4: О Бозе похвалимся весь день, и о имени Твоем исповемыся во век. Стих: Боже, ушима нашима услышахом: Бытия чтение. [ Быт. 6:9–22 .] Ное человек праведен, совершен сый в роде своем, Богу угоди Ное. Роди же Ное три сыны, Сима, Хама, Иафефа. Растлеся же земля пред Богом, и наполнися земля неправды. И виде Господь Бог землю, и бе растленна: яко растли всяка плоть путь свой на земли: И рече Господь Бог Ною: время всякаго человека прииде пред Мя, яко исполнися земля неправды от них: и се Аз погублю их и землю. Сотвори убо себе ковчег от древ [негниющих] четвероугольных: гнезда сотвориши в ковчезе, и посмолиши его внутрьуду и внеуду смолою. И тако сотвориши ковчег: трех сот лактей долгота ковчега, и пятидесяти лактей широта, и тридесяти лактей высота его.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Да (поне) мало наследим горы святыя Твоей. Противницы наши попраша святыню Твою. Быхом яко исперва, егда не владел еси нами, ниже бе нареченное имя Твое на нас. Аще отверзеши небо, трепет приимут от Тебе горы, и растают, яко тает воск от лица огня и попалит огнь супостаты, и явлено будет имя Твое в сопротивных Твоих: от лица Твоего языцы возмятутся, егда сотвориши славная, трепет приимут от Тебе горы. От века не слышах, ниже очи наши видеша бога, разве Тебе, и дела Твоя, яже сотвориши ждущим милости. Милость бо срящет творящих правду, и пути Твоя помянутся. Диакон: Премудрость. Чтец: Пророчества Иеремиина чтение ( Иер.31:31–34 ). Диакон: Вонмем. Чтец: Тако глаголет Господь: се дние грядут, и завещаю дому Израилеву, и дому Иудину завет нов. Не по завету, егоже завещах отцем их, в день, воньже емшу Ми за руку их, извести я от земли Египетския, яко тии не пребыша в завете Моем, и Аз небрегох их, глаголет Господь, яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву, по днех онех, глаголет Господь: дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу я, и буду им в Бога, и тии будут Ми в люди. И не научит кийждо ближняго своего и кийждо брата своего, глаголя: познай Господа, яко вси познают Мя от мала даже и до великаго их: яко милостив буду неправдам их, и грехов их не помяну ктому. Диакон: Премудрость. Чтец: Пророчества Даниилова чтение ( Дан.3:1–88 ). Диакон: Вонмем. Чтец: В лето осмонадесятое Навуходоносор царь сотвори тело злато, высота его лактей шестидесяти, и широта его лактей шести: и постави е на поли Деире, во стране Вавилонстей. И посла (Навуходоносор царь) собрати ипаты, и воеводы, и местоначальники, вожди же и мучители, и сущия на властех, и вся князи стран, приити на обновление кумира, егоже постави Навуходоносор царь. И собрашася местоначальницы, ипаты, воеводы, вожди, мучители велицыи, иже над властьми, и вси начальницы стран, на обновление тела, еже постави Навуходоносор царь: и сташа пред телом, еже постави Навуходоносор царь.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Да (поне) мало наследим горы святыя Твоея. Противницы наши попраша святыню Твою. Быхом яко исперва, егда не владел еси нами, ниже бе нареченно Имя Твое на нас. Аще отверзеши небо, трепет приимут от Тебе горы и растают. Яко тает воск от лица огня, и попалит огнь супостаты и явлено будет имя Твое в сопротивных Твоих: от Лица Твоего языцы возмятутся, егда сотвориши славная трепет приимут от Тебе горы. От века не слышахом ниже очи наши видеша Бога, разве Тебе, и дела Твоя, яже сотвориши ждущым милости. Милость бо срящет творящих правду, и пути Твоя помянутся. Диакон: Премудрость. Чтец: Пророчества Иеремиина чтение. Диакон: Вонмем. Чтец: Тако глаголет Господь: се дние грядут, и завещаю дому Израилеву, и дому Иудину завет нов: Не по завету, егоже завещах отцем их, в день, воньже емшу Ми за руку их, извести я от земли Египетския, яко тии не пребыша в завете Моем, и Аз небрегох их, глаголет Господь. Яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву, по днех онех, глаголет Господь: дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу я, и буду им в Бога, и тии будут Ми в люди. И не научит кийждо ближняго своего и кийждо брата своего, глаголя: познай Господа, яко вси познают Мя от мала даже и до великаго их: яко милостив буду неправдам их, и грехов их не помяну ктому. Диакон: Премудрость. Чтец: Пророчества Даниилова чтение. Диакон: Вонмем. Чтец: В лето осмонадесятое Навуходоносор царь сотвори тело злато, высота его лактей шестидесяти, и широта его лактей шести: и постави е на поли Деире, во стране Вавилонстей. И посла (Навуходоносор царь) собрати ипаты, и воеводы, и местоначальники, вожди же и мучители, и сущыя на властех. И вся князи стран, приити на обновление кумира, егоже постави Навуходоносор царь. И собрашася местоначальницы, ипаты, воеводы, вожди, мучители велицы, иже над властьми, и вси начальницы стран, на обновление тела, еже постави Навуходоносор царь: и сташа пред телом, еже постави Навуходоносор царь.

http://foma.ru/utrenja-velikoj-subboty.h...

Да поне мало наследим горы святыя Твоея. Противницы наши попраша святыню Твою. Быхом яко исперва, егда не владел еси нами, ниже бе нареченное имя Твое на нас. Аще отверзеши небо, трепет приимут от Тебе горы и растают. Яко тает воск от лица огня, и попалит огнь супостаты, и явлено будет Имя Твое в сопротивных Твоих; от Лица Твоего языцы возмятутся, егда сотвориши славная: трепет приимут от Тебе горы. От века не слышахом, ниже очи наши видеша Бога, разве Тебе, и дела Твоя, яже сотвориши ждущим милости. Милость бо срящет творящих правду, и пути Твоя помянутся. 14–е чтение из пророчества Иеремии (Иер. 31: 31–34): Тако глаголет Господь: се дние грядут, и завещаю дому Израилеву и дому Иудину завет нов, не по завету, егоже завещах отцем их в день, воньже емшу Ми за руку их извести я от земли Египетския: яко тии не пребыша в завете Моем, и Аз небрегох их, глаголет Господь. Яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву, по днех онех, глаголет Господь: дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу я, и буду им в Бога, и тии будут Ми в люди. И не научит кийждо ближняго своего и кийждо брата своего, глаголя: познай Господа: яко вси познают Мя от мала даже и до великаго их; яко милостив буду неправдам их, и грехов их не помяну ктому. 15–е чтение из пророчества Даниила (Дан. 3: 1–88): В лето осмонадесятое Навуходоносор царь сотвори тело злато, высота его лактей шестидесяти, и широта его лактей шести: и постави е на поли Деире, во стране Вавилонстей. И посла Навуходоносор царь собрати ипаты, и воеводы, и местоначальники, вожди же и мучители, и сущия на властех, и вся князи стран приити на обновление кумира, егоже постави Навуходоносор царь. И собрашася местоначальницы, ипаты, воеводы, вожди, мучители велицыи, иже над властьми, и вси начальницы стран на обновление тела, еже постави Навуходоносор царь; и сташа пред телом, еже постави Навуходоносор царь.

http://predanie.ru/book/217218-velikiy-k...

Например, засматривающийся на чужую красоту, если и не совершил блуда, так уже возымел похоть и сделался, по суду Христову, прелюбодеем; а часто этой похотью увлекается он в грех и на деле. Будем же держаться вдали от грехов. Хочешь быть целомудренным? Бегай не только блуда, но и нескромного взгляда. Хочешь быть далеким от скверных слов? Избегай не только скверных слов, но и беспорядочного смеха и всякой похоти. Хочешь быть дальше от убийств? Бегай ругательств. Хочешь стать далеко от пьянства? Избегай увеселений и роскошных столов, и с корнем вырви этот порок. Большая сеть – необузданность языка; ей нужна и великая узда. Поэтому и сказал некто: «Сеть... крепка мужу свои устне, и пленяется словами своих уст» ( Притч.6:2 ). 5 . Итак, прежде всех других членов умерим этот (язык), обуздаем его и изгоним из уст ругательства, и брани, и сквернословие, и злоречие, и злую привычку к клятвам. Слово опять привело нас к тому же увещанию. Хотя вчера я обещал вашей любви не говорить более об этой заповеди; потому что о ней уже довольно говорено было во все предыдущие дни: но что делать? Пока не увижу вас исправившимися, не могу удержаться от увещания. Так и Павел, сказав галатам: «Прочее, труды да никтоже ми дает» ( Гал.6:17 ), снова потом является вместе с ними и беседует. Таково сердце у отцов, – хоть и скажут, что отстанут, но не отстают, пока не увидят детей исправившимися. Слышали вы, что пророк сегодня сказал нам о клятве? «И обратихся и возведох очи мои, – говорит, – и видех, и се, серп летящ. И рече ко мне: что ты видиши? И рех: аз вижду серп летящ, в долготу лактей двадесять и в широту десяти лактей. ...И внидет, – говорит, – в дом кленущагося именем Моим во лжу, и вселится посреди дому его, и скончает его и древа его и камение его» ( Зах.5:1–2, 4 ). Что означают эти слова, и для чего казнь, поражающая клянущихся, представляется в образе серпа, и серпа летящего? Для того, чтобы видел ты, что невозможно избежать суда и уклониться от наказания: от меча летящего иной, может быть, и уклонится, но от серпа, упавшего на шею и ставшего вместо веревки, не убежит никто; а когда будут у него еще и крылья, то какая, наконец, надежда на спасение? Но для чего же он «скончает» (разрушит) «и древа и камение» клянущегося? Для того, чтобы казнь эта послужила к вразумлению других.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010