Сего ради нужно и должно, нам страстным, царского пути держащеся, в двух пли в триех безмолвствовати: яко да и прелести убежим, самолюбию же и пристрасти не поработимся, и самочиния порока избудем: вместо же таковых всех обрящем удобную стезю и отверстую дверь на делание заповедей Христовых и обучение умного священнодейства. На уединение же и пустыню, якоже рече святый Кассиан, никтоже да пожелает, но да идет точию совершенный и от всякия страсти очищенный, иже до конца в собрании общеживущих с прочими вся своя неправды вывари и ошумова 44 : сей точию до нея итти может: и сие не по малодушию, или от усердия утекая, но да стяжет Божественное зрение, желая совершенного и светлого видения господа Бога: сие бо точию на уединении бывает достижно совершенным. Страсти не уврачеванны аще инок с собою занесет в пустыню, покрыты точию в нем пребудут, а не истреблены. Пустыня бо точию весть исправленный обычай имущим отверсти вход к веселому зрению, и видения светлых таинств духовных исполнити; вси же онии, иже во обычаях неисправлени суть, в пустыни имут злобу хранити; не точию же сие, но и лютейшая притворяти, или больше умножати, и дотоле возмнится инок терпение имети, Дóндеже к нему во общество никтоже приидет. Егда же сих вину приимет, абие на первый свой обычай возвращается: тогда бо произницают страсти потаенныя, и яко кони необузданнии и долгим стоянием утолстевшии, быстрейше в беду всадника своего понесут. Понеже, аще учение братнее и наказание нами отвержется, прозябают в нас дивия отрасли злобы, аще не будут очищены: и оная стень терпения, юже с бранею обще живуще, ово ради почести их, овоже ради срама и соблазна, хранихом, обеспечалившемся нам, чрез нерадение погибает от нас. Якоже всякий аспид ядовитый, или лютый, зверь, егда в пещере и возгнеждении пустыни утаит себе и покрыет, не бывает ли лют и вредлив ? Обаче во оно время не вредит, и не познавает меры своея, незлобив ли есть, или зол; яко но имать предстоящего ко угрызению: и сие несть от благого растворения аспидова, но место пустынное и бесчеловечное не допускает ему содеяти злое: егда же обретет время вреду, сокровенный яд и горькую лютость от себе изливает. Темже ищущим совершения в пустыни не довлеет еже на человеков точию не гневатися: воспомянув сие, яко, егда на пустыни жихом, и на тростие, кое к деланию толсто или тонко было, такожде и на сечиво тупое и не секущее рогоз вскоре, еще же и на кремень, егда ускоряхом к соборному пению, а не абие искры огненны испущаше, сице горько прогневляхомся, яко, того ради смутившеся мыслию, не точию немое творение, но и самого демона проклинахом. Темже к достижению совершения не довлеет сие, еже с человеки не жити, на нихже гнев исполняет. Понеже, аще первее в себе терпения не стяжем, и на вещи бездушныя и немыя, малыя ради вины, гнев подвижем. Глаголет бо Святый Лествичник: иже душевною страстию недугуяй, и безмолвие начиная, подобен есть в пучину с корабля изскочившему, и на дец безбедно на землю изыти мнящуся.

http://azbyka.ru/otechnik/Paisij_Velichk...

И ныне, праздника, глас тойже: Подобаше самовидцем Слова и слугам/и еже по плоти Матере Его успение видети,/конечное елико на Ней таинство,/яко да не токмо еже от земли Спасово восхождение узрят,/но и Рождшия его преставлению свидетельствуют./Темже, отвсюду Божественною силою собравшеся,/Сиона достигоша/и на Небо идущую предсылаху, вышшую Херувим./Ейже и мы с ними покланяемся,/яко молящейся о душах наших. На стиховне стихиры праздника, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/Иже Бога плотию Неискусомужно рождши/и Дева пребывши,/от жития преставляется/и, привременныя жизни отходящи,/к нестареемей преложися./Темже стекаются на облацех днесь/Христовы ученицы и апостоли/к погребению Ея. Стих: Воскресни, Господи, в покой Твой,/Ты и Кивот святыни Твоея. Днесь светло торжество,/благопременимся вси,/со Ангелы славяще/честное преставление Матере Бога нашего:/святую бо и светоносную душу/предавши в руце Сына,/с Ним совокупляется в жизни присносущней,/духовно всегда молящи о нас прилежно. Стих: Клятся Господь Давиду истиною/и не отвержется ея. Приидите мысленно,/предварим Гефсиманию честную/и святый дом славнаго телесе Матере Бога нашего./Со апостолы благоухаемся/и со Ангелы песнословим:/едина бо бысть радость днесь/сущим на земли и Небеси/во успении Ея. Слава, глас тойже. Самогласен: Тезоименно звание прием благих сокровищ,/храм себе освятил еси, мучениче Агафониче,/за всех Царя в муках законно подвигся,/лютаго врага низложил еси силу/и, победы взем почесть,/венценосец в Вышних Богу предстоиши,/Егоже и молити не престай о чтущих тя,/мучеников удобрение. И ныне, праздника, глас тойже: Уверяя Иисус, Сын Твой, Богородице, и Бог наш/два естества Своя,/яко убо человек умирает,/и якоже Бог востает./И Тя, Богомати, законом естества умрети благоизволи,/да не неверным привидение мнится смотрение,/прешла бо еси к Небесней стране, Небесная Невесто,/яко от чертога селения Твоего от земли взята./Освятися воздух восхождением Твоим,/яко просветися земля рождеством Твоим,/предпосылают апостоли, и Ангели подъемлют./Темже, погребше пречистое тело Твое/и надгробное пение воспевше,/ужасно зряху и со страхом глаголаху:/сия измена десницы Вышняго,/Той бо посреди Тебе, и не подвижешися./Но, о Многопетая Мати,/не отступай, нас назирающи:/мы бо людие Твои и овцы пажити Твоея,/и имя Твое призываем,/просяще Тебе ради спасения и велия милости.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Яви нам, Господи, милость Твою, и спасение Твое даждь нам. Услышу, что речет о мне Господь Бог: яко речет мир на люди Своя, и на преподобныя Своя, и на обращающия сердца к Нему. Обаче близ боящихся Его спасение Его, вселити славу в землю нашу. Милость и истина сретостеся, правда и мир облобызастася. Истина от земли возсия, и правда с небесе приниче, ибо Господь даст благость, и земля наша даст плод свой. Правда пред Ним предыдет, и положит в путь стопы своя. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды.) Господи, помилуй. (Трижды.) Седален, глас 8: Подобен: Премудрости: Иуда разумом сребролюбствует, на Учителя враждебне подвизается, советует, поучается преданию, света отпадает, тьму приим, соглашает цену, продает Безценнаго: темже и удавление, возмездие еже содея, обретает окаянный, и лютую смерть, предав Тебе, Господа. Того нас части избави, Христе Боже, прегрешений оставление даруя, празднующим верою пречистую страсть Твою. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Иуда разумом сребролюбствует, на Учителя враждебне подвизается, советует, поучается преданию, света отпадает, тьму приим, соглашает цену, продает Безценнаго: темже и удавление, возмездие еже содея, обретает окаянный, и лютую смерть, предав Тебе, Господа. Того нас части избави, Христе Боже, прегрешений оставление даруя, празднующим верою пречистую страсть Твою. Диакон: И о сподобитися нам слышанию Святаго Евангелия Господа Бога молим. Лик: Господи, помилуй. (Трижды.) Диакон: Премудрость, прости, услышим Святаго Евангелия. Священник: Мир всем. Лик: И духови твоему. Священник: От Матфея Святаго Евангелия чтение. Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Диакон: Вонмем. И чтет священник Евангелие ( Мф.22:15–23:39 ): Во время оно, совет приемше вси фарисее на Иисуса, яко да обольстят Его словом, посылают к Нему ученики своя со Иродианы, глаголюще: Учителю, вемы яко истинен еси, и пути Божию воистину учиши, и нерадиши ни о комже: не зриши бо на лице человеком.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен: Кто Тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне и чтения 3 преподобническая (зри 1 июня) На литии стихиры, глас 3: Да радуется днесь верных множество,/поюще во псалмех и песнех всехвальнаго Арсения,/иже красотою добродетелей,/яко крин в пустыни, процвете,/ и бысть, якоже плодовита маслина,/в дому Божия Матере,/ и дивно прославися на земли,/ и к Небеси, яко орел, возлете,/идеже Христу Богу/присно молится о душах наших. Еже Богу подобное/и, елико мощно, сообразное,/души благолепие возжелал еси взыскати,/постом, бдением и трудами,/смирением же, молитвою и слезами/узы страстей растерзав,/Духу Святому усвоился еси,/Имже дух твой обновися и дарований сподобися./Егоже моли, преподобне отче наш,/от ига страстей избавити нас/ и спасти души наша. В труде и подвизе,/во бдениих множицею,/во алчбе и жажде/ и в путных шествиих 31 во Афонскую Гору/ты мужествен явился еси, Богоносе отче наш,/яко и старость не разслаби тя в подвизех твоих,/но апостольски взывал еси:/яко не изнемогаю,/но умерщвляю тело мое и порабощаю духу,/да не како инех уча словом,/сам неключим делы явлюся. Слава, глас 6: Егда в Небесныя обители познал еси, Арсение,/исход твой от земли,/тогда, яко отец чадолюбивый,/благословение дая чадом своим,/заповедал еси им благоугождати Господеви/Православием и добрыми делы:/вера бо без дел мертва есть./Тем и о нас, грешных,/Христа Бога моли, преподобне,/еже благочестно житие скончати нам/ и с тобою вселитися, идеже Свет Невечерний. И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная: На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте: Радуйся, монахов светлая доброто,/радуйся, Арсение отче наш!/Радуйся, яко трудов твоих/ и постнических подвигов приял еси возмездие:/светлая селения райская,/зрение славы Божества Трисолнечнаго,/со Ангелы ликостояние,/с преподобными торжество премирное,/неизреченную радость с праведными,/славу присносущную со всеми святыми./Темже Человеколюбца Бога моли, преподобне,/еже и нам, грешным, сподобитися Небеснаго Царствия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Страстоносцы Твои, Господи, чином ангельским уподобльшеся, яко безплотнии, муки претерпеша, и единомысленно упование имуще, обещанных благ наслаждение. Молитвами их, Христе Боже, помилуй нас. Святии мученицы, на земли подвигшеся, мраз претерпеша, и огню предашася, вода их прият. Тех есть глас: проидохом сквозе огнь и воду, и изведе ны в покой. Тех молитвами, Боже, помилуй нас. В муках суще святии, радующеся вопияху: купля нам суть сия ко Владыце. Вместо бывающих ран на телесех, светлое одеяние в воскресение процветет нам, за безчестие – венцы, за узы темничныя – Рай, и за еже со злодеи осуждение – еже со ангелы житие. Молитвами их, Господи, спаси души наша. Ты создавый мя, Господи, и положи на мне руку Твою, и заповедав ми рекл еси: в землю паки пойдеши. Настави мя на правый путь Твой, прощая мне прегрешения, ослаби ми, и спаси мя, молюся, яко Человеколюбец. Слава, и ныне: Богородичен: Оле, окаянная душе! Кий ответ имаши рещи Судии во он час, егда престоли поставятся на Суде, и Судия приидет от Небес, сошед со тьмами ангельскими? Егда сядет на Судищи, прю сотворити с рабы непотребными, подобными мне, что отвещати имаши? Чтоже принести тогда? Поистинне ничтоже. Ум и тело осквернивши Твое. Темже припади к Деве, и зови непрестанно, подати тебе богатно грехов прощение. На стиховне стихиры покойны, глас 5: Подобен: Радуйся: Светом лица Твоего, Христе, преставленыя яко Щедр просвети. Всели я в место злачно, при водах Твоего чистаго и Божественнаго покоя, в желаемых недрех Авраама праотца, идеже свет Твой чисте сияет, и проливаются источницы благостыни; идеже ликуют ясно веселящеся праведных всех собори о Твоей благости. С нимиже учини рабы Твоя, подая им велию милость. Стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи. Пети всесоставными гласы, славословити же Твою державу, благоволи, Щедре, преставльшияся от привременных к Тебе Владыце всех и Богу нашему, подая красотою Твоею освещатися, и сладкаго и краснаго причастия Твоего, восприяти же и наслаждатися чистейше, идеже окрест престола Твоего ликуют ангели, и святых лицы радостно обстоят. С нимиже Твоим рабом покой подаждь, и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На хвалитех стихиры на 4, глас 4. Подобен: Званный свыше: Егда Божественное звание/найде на тя, пребогате,/тогда все плотское мудрование/духу повинул еси,/пощения страданьми утвердився,/и яко злато, в горниле искушено, сияя, явился еси./Приятелище был еси Духа Пресвятаго,/собрав монашествующих множества/и учении твоими, яко некоею небовосходную лествицею,/на высоту добродетелей возводя./Поминай нас, Сергие, чтущих память твою,/спасти и просветити души наша. [Дважды.] Возсия днесь пресветлая/и всепразднственная память твоя, преславне Сергие,/созывающи многочисленное постников сословие/и преподобных ликостояния,/в нейже Ангели славят/в Троице покланяемаго Бога нашего,/человецы же, притекающии/к священней раце мощей твоих,/исцеления дары приемлют;/и тя венчавшаго/Христа прославляем, Спаса душ наших. Богоносе и преблаженне/отче Сергие,/ты пророчески/постелю слезами измывал еси,/не дал еси сна твоим очесем,/ни веждом дремания,/сердечное желание еже ко Христу являя,/Егоже измлада возлюбив,/всякия добродетели вид исправил еси./Темже тя ублажаем,/Христа величающе,/тя прославльшаго. Слава, глас 2: Преподобне отче,/измлада воздержанию прилежав, постився,/орган был еси Святаго Духа./Тем и чудес дарования прием,/человеки научил еси преобидети маловременная./Ныне же неизреченным светом светле сияеши,/просвети наша мысли ходатайством твоим,/мудре Сергие. И ныне, Богородичен: Все упование мое на Тя возлагаю,/Мати Божия,/сохрани мя под кровом Твоим. Славословие великое. И отпуст. На литургии Блаженна перваго канона святаго, песнь 3-я на 4, и втораго, песнь 6-я на 4. Тропарь святаго, глас 4: Иже добродетелей подвижник,/яко истинный воин Христа Бога,/на страсти вельми подвизался еси в жизни временней,/в пениих, бдениих же и пощениих образ быв твоим учеником,/темже и вселися в тя Пресвятый Дух,/Егоже действием светло украшен еси;/но, яко имея дерзновение ко Святей Троице,/поминай стадо, еже собрал еси мудре,/и не забуди, якоже обещался еси,/посещая чад твоих,/Сергие, преподобне отче наш.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Аще ли же он, поискав тя и обрет, на рамена взем ко отцу приносе, сонаследника сотвори тя Отчия славы, который получити ответ, не пременяяся на опечалившего тя, которую милость, который суд; И владыка убо о распинающих моляшеся: Отче, остави им грех сей: и ты глаголеши, не могу оставити; Можеши и ина величайшая исправити, аще токмо возхощеши, аще Писания послушавши, аще христианским потечеши путем. Таже, по чесому уверимся, яко христианин еси, аще не от еже терпети сладце, обидиму бывающу, и гониму, и унижаему и хулиму. Слыши, что рече блаженный Павел о Святых. „Проидоша в милотех и козиих кожах, лишены, скорбяще, озлоблени, в пустынях скитающеся“... Видел ли, яко вси святии болезненное проидоша житие... Что же первомученик Стефан; не моляшелися о побивающих; Что же апостоли, самовидцы и слуги Слова; Что же мученичестии лики; Не нуждными ли вси смертьми скончаша жизнь. Сего ради аще хощете, и вы тех соприобщатися венцем, радостно приобщайтеся и их страданиям, егда прилучатся. Но на Иудеи обратим слово, окаянные и непокоривые. Видевше бо нас, готовящихся к светлости праздника и духовне веселящихся, к простейшим приходят, и тех в свою пропасть покушаются привлещи, глаголюще: разве поя Бог жену, и роди Сына; Сего ради мы, поболевше о таковой хуле, речем к ним. Сына убо раждает Отец соприсносущна и безлетна и превечна, неизреченно и несказанно, Им же и творит мысленные Силы (ангелов) служители своея славы... И понеже рожден есть, яко отрасль от корене, и сияние от солнца и слово от ума, Сын наречеся Слово, и Отец наречеся отец, понеже раждает безлетно Единосущное Слово. Слово же не несоставно (не неипостасно) непщуй, яко же наше на воздух разливаемое, но составно (ипостасное), свой имущее состав (ипостась), понеже Сын во всём подобен Отцу, кроме нерождения, равномощен, равносилен; им же вся быша, и без него ничто же бысть, еже бысть, по гласу Богослова: Им же и веки сотвори, по премудрому Павлу. (Далее следует пространное изложение пророчеств о Христе). Но понеже блаженного Филогония священная память к воспоминанию язык наш влечет, ваша, о Иудеи, ныне оставльше безстудия, о нём вкратце побеседуем.

http://azbyka.ru/otechnik/Porfirij_Uspen...

Слава, Троичен: Едино Триипостасное Существо почитающе, вернии, прославим Отца и Сына и Духа Праваго, Творца, и Господа, и Избавителя всех, Единаго Несозданнаго Бога, со безплотными взывающе: Свят, Свят, Свят еси, Царю. И ныне, Богородичен: Во утробу неискусобрачную Твою вселися, Чистая, Господь за милосердие щедрот, спасти хотя человека, истлевшаго козньми вражиими. Того убо моли, град сей спасти от всякаго пленения и врагов нашествия. Катавасия: Спасителю Богу,/в мори люди немокрыми ногами наставльшему/и фараона со всевоинством потопльшему,//Тому Единому поим, яко прославися. Песнь 3 Ирмос: Приидите, пиво пием новое: Ныне вся исполнишася света: Вчера спогребохся Тебе, Христе: Богородичны: На нетленную жизнь: Бога, Егоже родила еси: Ин канон. Ирмос: Движимое сердце мое, Господи,/волнами житейскими,/утверди, во пристанище тихое//наставляя, яко Бог. Колеблющихся сердца утвердил еси, землю всю поколебав, Долготерпеливе, честным распятием Твоим, еже претерпел еси Плотию. В новем гробе Тебе положи, Щедре, Иосиф благообразный, воскресл же еси из мертвых тридневен, новосотворивый нас. Что яко мертва ищете Господа? Воскресе, якоже рече, Ангел женам вещаше, блистаяся божественным зраком. Слепа иногда от рождения, приступльша к Тебе, исцелил еси, Всещедре, славяща смотрение Твое и чудеса. Слава, Троичен: Богу Отцу покланяемся Пребезначальному и Сыну и Божественному Духу, Тринесозданному Естеству, Триипостасному, Единому Богу всех. И ныне, Богородичен: Из чрева девическа родила еси Бога воплощенна, Емуже молися, Всесвятая Владычице, ущедрити нас. Катавасия: Силою Креста Твоего, Христе,/утверди мое помышление,/во еже пети и славити//спасительное Твое Вознесение. Ектения малая. Кондак и икос Пасхи. Таже седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Всех Владыка и Творец, преходя, обрете на пути слепа седяща, плачуща и глаголюща: не видех в житии солнца сияюща, ниже луны света озаряющаго. Темже вопию Ти: Рождейся от Девы, Просвещей всяческая, просвети мя, яко Благоутробен, да зову припадая Тебе, Владыко Христе Боже: прегрешений оставление даруй, за множество милости нам, Человеколюбче.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Превелие чудо – Дева рождшая/и рожденное Бог прежде век./О, таинства страшнаго!/Еже мыслимое неизреченно пребывает/и зримое не поемлется,/блаженна Ты еси, Пречистая Отроковице./Адама земнаго Дщи/и Бога Вышняго явльшаяся Мати,/Того моли спастися душам нашим. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Приими пение чад твоих,/Космо, преподобне отче наш,/и подаждь нам крепость и силу/на невидимыя и видимыя враги наша,/молебными твоими ко Христу ходатайствы. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Отче предивный и Богоблаженный Космо,/ты на земли Ангельски пожил еси,/и на Небесех, яко человек Божий, водворился еси./Помяни и нас, совершающих память твою,/и усердно поющих тя, целебниче. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Космо, священный отче наш,/моли Христа Бога о всех нас,/притекающих с верою к ране честней чудотворных и целебных мощей твоих,/и усердно поющих тя,/и просящих исцеления и спасения душевнаго и телеснаго. Слава, глас 5: Преблаженный рабе Божий/и верный слуго Господень,/присный и любезный ты показался еси,/Ангел земный и человек Небесный,/ты, данныя тебе от Господа таланты усердно делая,/духовною ревностию многобогатно расплодил еси,/и красноцветущия добродетелей плоды возрастил еси,/и весело, засия, в радость Владыки своего вшел еси,/преподобием и правдою солнцеобразно сияя,/славою неприступнаго Божества Его озаряем,/и венец от десницы Вышняго восприял еси,/Егоже непрестанно со всеми святыми моли,/православному воинству победительная на варвары даровати/и всех христиан в мире и тишине и благоденствии утвердити/и спасти души наша по велицей Его милости. И ныне, глас тойже: Яже о Тебе пророчествия исполнишася, Дево Чистая,/ов убо от пророк дверь Тя прорече на восток зрящую,/юже никтоже пройде,/точию Зиждитель Твой и всего мира;/ов купину огнем жегому,/яко в Тебе обита огнь Божества, и не опалима пребысть;/ин гору святую,/от неяже камень краеугольный кроме руки человеческия отсечеся,/и порази образ мысленнаго Навуходоносора:/воистинну велие и преславное, еже в Тебе таинство есть, Богомати,/темже Тя славим,/Тобою бо бысть спасение душам нашим. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Припев: Преподобне отче наш Сергие, моли Бога о нас. Припев: Преподобный отче наш Сергий, моли Бога о нас. Память твою творящим священную, отче,/не престай моля Избавителя даровати согрешений оставление/и Небесное Царство восприяти, идеже глас празднующих веселит вся. Не переставай, отче, Искупителя молить/о даровании твою священную память совершающим/отпущения согрешений и стяжания Царства Небесного,/где голос празднующих исполняет веселием всех. О Христе укрепляемь,/вся коварствия лукаваго твердым умом, Сергие,/якоже сеть, расторгнул еси/и пресветло светило миру, отче, показался еси. Во Христе укрепляясь,/все коварства лукавого твердым умом/как сеть расторг ты, отче Сергий,/и мipy явился светилом пресветлым. Слава: Светом Божественным осияемь/и со Ангелы ныне на Небесех водворяяся,/поминай верою чтущих память твою,/преподобне Сергие приснопамятне. Слава: Светом Божественным озаряемый/и водворяясь ныне со Ангелами на небесах,/поминай с верою чтущих память твою,/Преподобный Сергий приснопамятный. И ныне: Возвысила еси воистинну падшее человеческое существо,/иже образом Божественным и Отца равенством,/видимым Сыном неизменным, Богомати,/без семене во чреве поносивши. Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Кондак, глас 8. Подобен: Взбранной Воеводе: Христовою любовию уязвився, преподобне,/и Тому невозвратным желанием последовав,/всякое наслаждение плотское возненавидел еси/и, яко солнце, Отечеству твоему возсиял еси;/тем и Христос даром чудес обогати тя./Поминай нас, чтущих пресветлую память твою, да зовем ти:/радуйся, Сергие богомудре. Любовью ко Христу уязвленный,/и за Ним с неуклонной волей следуя,/всякое наслаждение плотское возненавидел ты, преподобный,/и как солнце отечеству твоему воссиял:/потому и Христос даром чудес обогатил тебя./Поминай нас, почитающих пресветлую память твою, дабы мы взывали тебе:/“Радуйся, Сергий богомудрый!” Икос: Евангельский глас, отче, услышав,/вся оставил еси плотская мудрования,/богатство же и славу, яко прах, вменив,/и на страсти, яко безплотен, подвизався,/и безплотных ликостоянием чести сподобился еси./Разума дарование приял еси,/еже и подаждь в песнех поющим ти сице:/радуйся, Сергие преподобне и богоносе, Небесный человече, земный Ангеле;/радуйся, Духа Святаго обитель;/радуйся, молитвами богоданен дар приемый;/радуйся, яко прежде рождения проглашением прославив Святую Троицу, Яже тя прослави в жизни сей и по смерти;/радуйся, целомудрия столпе, имже всяка страсть попрася;/радуйся, яко от младых ногтей последствовал еси Христу;/радуйся, притекающим к тебе спасения ходатай;/радуйся, светильниче многосветлый, возведый ко Христу монахов множества;/радуйся, похвало Отечеству твоему;/радуйся, пророчеством украшенный, во еже прорицати яко настоящая, будущая;/радуйся, яко молитвами твоими сопротивнии побеждаются;/радуйся, православному воинству нашему похвала и утверждение,/егоже соблюди молитвами твоими от враг ненаветно, да зовем ти:/радуйся, Сергие Богомудре.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-pre...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010