Во время 1-го антифона священник берет Св. Евангелие и поставляет его на Горнем месте Престола. Затем открывает Антиминс и, сотворив поклон, с помощью копия и лжицы извлекает из Дарохранительницы Св. Агнец и полагает Его на Дискосе печатью вверх. Затем священник ставит Дискос на Антиминс, а диакон перед Св. Дарами поставляет горящий светильник. Священник, сотворив поклон, читает молитву 1-го антифона, а диакон исходит на амвон и произносит малую ектению. Паки и паки, миром Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Лик: Господи, помилуй. Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Лик: Тебе, Господи. Молитва перваго антифона Господи щедрый и милостивый, долготерпеливе и многомилостиве, внуши молитву нашу, и вонми гласу моления нашего, сотвори с нами знамение во благо: настави нас на путь Твой, еже ходити во истине Твоей, возвесели сердца наша, во еже боятися имене Твоего святаго: зане велий еси Ты и творяй чудеса, Ты еси Бог един, и несть подобен Тебе в бозех, Господи: силен в милости, и благ в крепости, во еже помогати и утешати, и спасати вся уповающия во имя святое Твое. Возглас: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь.   Во время 2-го антифона священник, обходя вокруг престола, в предшествии диакона со светильником, совершает троекратное каждение Святых Даров на Престоле. После каждения священник читает молитву 2-го антифона. Диакон исходит и произносит малую ектению. Паки и паки миром Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Лик: Господи, помилуй. Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вопрос 34. Что (Беседа Григория кн.4 гл.38,39,40) убо не ощущают ли некоего благодетелства 559 и грешных души от бывающих о них пений, и благотворений и приношений. Ответ. Аще не быша некое благодетелство приимали от сего, не быша во святом приношении поминаеми были. но якоже егда виноград цветет вне на селе. ощущает обоняние его внутрь затвореное вино, и с ним цветет, и то сице глаголем есть и сущим во аде душам приимати некое благодетельство, от еже о сих бываемыя бескровныя жертвы, и благотворения 560 . Вопрос 35. Убо мощно ли есть разумети, чесо ради не попусти Бог души (Беседа Григория кн.4 гл.18,27) некоего иже тамо от отшедших возвратитися к нам, и поведати нам на ползу, како суть вещи еже во аде, и нужди яже тамо сущия. Ответ. Многа от сего прелесть в житии раждатися хотяше. мнози бо прочее (Хождение Богословле) беси во образе человек прежде усопших имяху преображатися и хотяху глаголати себе от мертвых воскресивших и многи ложны вещи и веления о сущих тамо имяху в нас всеяти к нашей прелести и погибели. Вопрос 36. Мнози (Лествица сл.6) глаголют, яко полезно бе человеку предведети день своея кончины. Ответ. Аще вся на ползу Бог премудростию сотвори, ниже се разсмотрения от нас укрыл есть, аще бо предведел бы человек день своея кончины, во всем животе своем хотяше без страха согрешати. и множицею прежде двою или триех дней своея кончины обратитися в покаяние. Слышав Бога ( Иез.33 ) пророками рекша, якоже в немже обрящу тя, в том и сужду ти. и кая прочее благодать рцы ми, яко да сто убийств сотворит, кто преобиде Бога, и два дни точию престанет от злобы. Вопрос 37. Чего (Небеса сл.37) деля мы христиане кланяемся на восток, и по что жидове на юг. Ответ. Не един убо и подобен еже о сем ответ, инако бо жидовом отвещаем, инако еллином скажем, инако паки о сем христианом проявим. И жидовом убо речем, яко сего ради вернии покланяемся на восток, Духу Святому взаконившу нам Давидом пророком рекшу ( Пс.131:7 ): поклонимся на месте идеже стоясте нозе Господни. Захария пророк да учит его глаголя, и станут нозе Господни на горе Масличней. к востоком прямо Иерусалиму, отнюдуже и сами жидове во Иерусалиме молящеся на восток зрят к горе Елеонстей. и сие убо вкратце ко июдеом отвещание. Ко еллином же, сице рцем. не яко на востоце описуем Бога к востоком кланяемся, но понеже Бог свет истинный есть. и глаголется сего ради к свету созданному взирающе, не тому, но Творцу его покланяемся. от перваго создания иже прежде всех созданий, вечнаго Бога почитающе. вернии же да слышат, и да навыкнут, яко сего ради блаженнии апостоли на восток христианския церкви стояти сотвориша, краю нам внимати хотяще, отнюдуже испадохом. яко да к древнему нашему отечеству взирающе и месту, молим Владыку устроити нас, отнюдуже изгнани быхом. на юге же внимати 561 июдеом пророцы взакониша ( Авв.3:3 ), заеже от юга Иерусалиму, рекше от Вифлиема хотящаго родитися Господа, тем и рекше пророком от Вифлиома приидет мир сиречь от юга.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Porfirev/...

Евы праматере, Чистая, Ты долг, заченши Бога, отдала еси, нетление же и воскресение верным дарующая, и безсмертия славою венчающа, Тя величающая, Его же ныне молящи не престай, сего во свете вчинити Своея светлости, Богоневестная! Antiphonon 3 (Ton 3): Die Gefangenschaft Sions hast du herausgeführt aus Babylon; auch mich ziehe aus den Leiden zum Leben, o Wort! Антифон 3 (гл. 3): Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона, и мене от страстей к животу привлецы, Слове! Die im Südwind gesäte haben unter göttlichen Thränen, die werden ernten die Aehren des ewigen Lebens mit Freuden! В юг сеющии слезами Божественными, жнут класы радостно присноживотия! Ehre... Dem heiligen Geiste entstrahlt, wie dem Vater und dem Sohne, alle gute Gabe; in ihm lebt und bewegt sich das All! Слава... Святому Духу всякое благодарение, яко же Отцу и Сыну сооблистает, в Нем же вся живут и движутся! Jetzt... Wiederum dasselbe. И ныне... Тойжде. Stichira (Ton 3): Podoben: T τπ τo Σταυρo σoυ... Стихиры (гл. 3). Подобен: Образу креста... Preisen will ich dein ehrwürdiges Kreuz, durch welches Leben geschenkt wird und Genuss der Wonne denen, die in Glauben und Liebe dich besingen, du einzig Erbarmungsvoller! Desshalb rufen wir zu dir, Christos,ο Gott: Den von uns Dahingeschiedenen lass ruhen dort, wo die Wohnstätte ist Aller, die sich freuen in dir, damit er preisen möge deine Gottheit! Славлю крест Твой честный, им же живот даровася, и пищи восприятие, верою и любовию Тя поющим, едине Многомилостиве, тем же вопием Ти, Христе Боже, преставльшагося от нас упокой, иде же всех есть веселящихся жилище в Тебе, еже славити Твое Божество! Einzig Gnädiger und Barmherziger, der du hast ein unerforschliches Meer von Güte, und die Wesenheit der Menschen kennst, die du erschaffen hast, zu dir flehen wir, Christos, o Gott! Den von uns Hinübergegangenen lass ruhen dort, wo die Wohnstätte ist Aller, die sich freuen in dir, damit er preisen möge deine Gottheit! Едине, Милостиве и Благоутробне, имея непостижимую благости пучину, ведый естество человеческое, еже соделал еси, Тебе молим, Христе Боже, преставльшагося от нас упокой, идеже есть всех веселящихся жилище в Тебе, еже славити Твое Божество!

http://azbyka.ru/otechnik/Aeksej_Malcev/...

Вечерня начинается с возглашения Бога самым древним Именем Его – Бог Творец мира («Элогим»). «Благословен Бог наш всегда ныне и присно и во веки веков», ибо вечерня посвящена Ветхому Завету. Предначинательный Псалом: «Благослови, душе моя. Господа, Господи Боже наш – возвеличился еси зело... вся премудростию сотворил еси», – посвящён именно воспеванию Бога об этом имени Его «Творец». Во время предначинательного псалма священник читает тайно молитвы, причём первая молитва начинается с тех слов, которыми Сам Бог истолковывал Моисею Богооткровенное Имя Своё «Иегова» в день Боговидения на Синае: «Боже, щедрый и милостивый, долготерпеливый и многомилостивый»; и одно из первых прошений этой иерейской молитвы есть о том, дабы Бог даровал нам страх пред Именем Его Святым: «возвесели сердца наша, во еже боятися Имени Твоего Святаго» (1 мол.). В 3-й молитве иерей просит, дабы Бог помянул нас ради призывания Имени Его Святого: «внегда призывати нам Святое Твое Имя». В 4-й молитве иерей, созерцая Бога, Имя Которого непрестанно славится архангелами и ангелами на небеси, молит: «Исполни уста наша хваления Твоего, еже подати величествие Имени Твоему Святому». Итак, в то время как люди словами Псаломника воспевают превеликое Имя Творца своего, как Создателя премудрого, всё премудростию сотворившего. Промыслителя всякой твари, дающего пищу всякой плоти. Всесильного, выражающего всемогущество премудрости Своей в том, что Он и змию (то есть диаволу) попускает злодействовать, дабы на нем показать бессилие козней его и страх гнева Божия праведного (создал еси змия ругатися ему). Который попускает до времени бывать злу, и зло самим злом потребляет и даже зло во славу Свою обращает (как говорится в притче: «жнеши, идеже не сеял, и собираеши, идеже не расточал»), Который проявил безмерную премудрость и силу Свою созданием безмерного числа самых разнообразных существ («исполнися земля твари Твоея; сие море великое и пространное, тамо гади, ихже несть числа»); итак, созерцая во всём этом Имя Бога Всемогущего, иерей молится: «Боже, Великий и Вышний, Един имеяй бессмертие, во свете живый неприступнем, всю тварь премудростию создавый, разделивый между светом и между тьмою... (даруй нам) да и на ложах наших умиляющися, поминаем Имя Твое Святое » (7 мол.). В 1-й молитве, после прошения о даровании страха к Имени Божиему Святому, поясняется и то, чем вызвано это прошение: «зане велий еси Ты и творяй чудеса. Ты еси Бог Един, и несть подобен Тебе в бозех. Господи, силен в милости и благ в крепости, во еже помогати, и утешати, и спасати все уповающий во Имя Святое Твое». Прошение о даровании страха ко Имени Божиему Святому и логическая связь их с последними словами, что Ты еси Бог, спасающий уповающих во Имя Твое Святое, ясно свидетельствуют о той живой вере во Имя Божие, как в Самого Бога, которой были вдохновлены как первые составители сих молитв, так и все последующие поколения православных до нынешнего времени.

http://azbyka.ru/otechnik/molitva/imjasl...

По 3-м стихословии седален господина Феодора, глас 3. Подобен: Да веселятся: Постом веселящеся, песньми радующеся, и молитвами державу на вся страсти обносяще, поперем ловления велиарова, возопиим Христу последующе: Крест Твой видети сподоби нас, яко Щедр, подая нам велию милость. [Дважды.] Богородичен: Подобен: Красоте девства: Богоблаженная Мати Безневестная, болезнующую мою душу уврачуй, яко содержимь есмь люте прегрешеньми Богородице. Отонудуже и взываю Ти воздыханием сердца моего: приими мя Всенепорочная, многосогрешившаго, да дерзновением вопию Ти: радуйся Божие жилище. Канон в Минеи, и настоящий трипеснец, господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 1. Песнь 2. Ирмос: Видите видите, яко Бог Аз есмь, порабощеныя люди Израилевы, Моисею народоводити в пустыни повелевый, и спасый яко силен властию Моею. Присвоил мя еси банею крещения, преблагий Отче, богатством всяким украсив добрых: но поработах хотя неплодным помыслом, темже обнищах. Милостив, милостив, милостив буди ми Господи, суди суд мой мне, праведный Судие, малое мое воздыхание за милость велию прием Христе, и не презри мене. Совлекшеся скверныя одежды невоздержания, облечемся в светлую ризу воздержания, и светли бывше, светлое Избавителя достигнем востание. Богородичен: Спаси мя, спаси мя Спаса рождшая: виждь скорбь мою Чистая, юже множество безмерных моих зол притворяет по вся дни, окаянней моей души, от нечаяния. Иный господина Феодора, глас 3. Ирмос: Видите видите: Видите видите, яко Аз есмь, спасение вам источивый, яко Бог, еже воздержанием вси земнии почерпите. Видите видите, яко Аз есмь, время определивый священное, святое вам, во учреждение душевное, поста поприще. Слава: Троицу прославим, Единице поклонимся, безначальному безначальнаго Отца Сыну единородному, Духу сопрестольному, и Отцу соприсносущному. Богородичен: Моли непрестанно Спаса Всенепорочная, Тя Богу усты и душею исповедающым, от всякаго обстояния избавитися. Слава Тебе Боже наш, слава Тебе. Велий еси Господи и чудна дела Твоя, яко в рове неснедена показал еси иногда Даниила от львов, постом ограждаема. Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Спас мира, Свет истинный, Источник жизни, Сын Божий. Песнь 8. Ирмос: Егоже ужасаются: Плачу и рыдаю, час помышляя, воньже имам предстати престолу страшному, мучением повинен многих моих зол, яже в неведении сотворих, и разуме. Моисей очистилище пост обрет, Бога разуме единаго Чистаго: душе моя постом очистися, да приближишися Богу Человеколюбцу. Пост возлюбим, матерь добродетелей: пищу возненавидим, родительницу страстей, и воззовем: Отче, Иже на Небесех, спаси нас, спаси молитвами святых Твоих.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ины стихиры на стиховне, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Приидите, православных соборы,/и лики составим в память преподобныя Параскевы,/та бо мирская оставльши, Евангельский слышавши глас,/и, вземши крест Христов, истинно последова Емуже/и уневестися, Христу,/и с мудрыми девами вниде во Небесный чертог,/моли о творящих память твою. Стих: Дивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. Безплотных житие в телеси вещнем имела еси,/преподобных житию поревновала еси,/родительную любовь преобидила еси, Божественней любве приобщися,/Евангельским велением последовала еси/и в дом безстрастия достигла еси,/моли о творящих память твою. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Чином постническим последова усердно,/и преподобным сожительница была еси,/удалившася мира и мирских,/и обогатися Божественными деяньми,/апостольскому учению последовавши,/и Христу приведеся невеста,/Небесною красотою украшенна,/моли о творящих память Твою. Слава, глас 6: Одесную Спаса предста,/дево преподобная Параскево,/одеяна добротою пощения/и преукрашена елеем чистоты,/и вопиющи к Христу в радости, свещу держащи:/во благоухание мира Твоего текох, Христе Боже,/яко уязвихся Твоею любовию аз,/не отлучи мене Чертога Твоего, Женише Небесный,/тоя молитвами и нас, Всесильне, спаси милостию Твоею. И ныне, Богородичен. Тропарь, глас 4: Пустынное и безмолвное житие возлюбивши,/и во след Христа, Жениха твоего, усердно потекши,/и Того благое иго во юности твоей вземши,/Крестным знамением к мысленным врагом мужески вооружившися,/постническими подвиги, постом, и молитвами, и слезными каплями/углие страстей угасила еси, достославная Параскево:/и ныне в Небеснем чертозе/с мудрыми девами предстоящи Христу,/моли о нас почитающих честную память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаенное: НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь святыя дважды. Слава, и ныне, Богородичен. По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари: Жениха возлюбивши, Творца и Бога,/жениха же тленнаго оставила еси, честная Параскево,/и, радующися, претерпела еси постныя подвиги:/темже и, венцы носящи, к Божественному чертогу возшла еси,/испрошающи всем грехов оставление.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь преподобных общий, глас 8: Яко трисветлаго солнца: таже преподобнаго Сергия, глас тойже: От юности восприял еси: Слава, преподобнаго Никона, глас 1: Послушания добрый рачитель быв: И ныне, Богородичен. По 1-м стихословии седален, глас 8. Подобен: Повеленное тайно: Отеческими молниями озарившеся,/яко в рай красный ныне входяще, сладости потока насладимся/и, сих доблести ужасно сматряюще, поревнуим добродетелем преподобных отец наших Сергия и Никона, Спасу взывающе:/молитвами их, Боже, Царствия Твоего причастники ны сотвори. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Начальника монашествующих Сергия согласно с Никоном мудрым вси воспоим и сих умолим,/яко да Христу непрестанно молятся о нас, Божественную и всесветлую совершающих память их,/в песнех славяще Спаса и Господа. И ныне, Богородичен: Благодарим Тя, Приснодево, и величаем, Чистая,/и покланяемся Ти, воспевающе рождество Твое, Благодатная, зовуще непрестанно:/спаси нас, Дево Всемилостивая, яко Благая,/и демонскаго исхити словопрения страшнаго в час испытания,/да не посрамимся, раби Твои. И чтение святаго Ефрема. Слово о блаженстве отцев скончавшихся и в посте просиявших (зри выше). По 2-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Красоте девства: Еже к Богу мудрование горе имея, отче Сергие,/и яже на земли оставил еси, и, многими болезньми светло твое житие изъяснив,/всякия же Божественныя добродетели обитель показався,/в молитвах, и мольбах, и пощениих Господу приближился еси./Моли Христа Бога спастися душам нашим. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Монашеское житие от сердца, преподобне, возлюбив/и сего ради мир и яже в мире возненавидев, блаженне Никоне,/духовному твоему отцу послушанием искренним вдался еси./С нимже Господу молися спастися всем нам. И ныне, Богородичен: Яко невозделана, Дево, лоза, прекрасный Грозд, Христа, возрастила еси,/источающа нам вино спасительное, всех веселящее души и телеса./Темже, яко виновну Тя добрых ублажающе,/присно со Ангелом вопием Ти:/радуйся, Обрадованная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Некогда вносилась в перепись со старцем Иосифом,/как происходящая от семени Давидова, в Вифлееме Мариам,/носящая во чреве Зачатого без семени./Настало время родить,/и не было нигде места для ночлега;/но, как чертог приятный,/пещера Царице была показана./Христос рождается, чтобы в нас восстановить/прежде падший Свой образ. Или тропарь, глас 4: Если же 20 по 23 декабря: Тропарь предпразднства, глас 4 Готовися, Вифлееме:/отверзися всем, Едеме,/красуйся, Евфрафо,/яко древо живота в вертепе процвете от Девы:/рай бо Оноя чрево явися мысленный,/в немже Божественный сад,/от негоже ядше, живи будем,/не якоже Адам умрем./Христос раждается прежде падший возставити образ. Готовься, Вифлеем:/открылся для всех Эдем./Украшайся, Ефрафа,/ибо Древо Жизни в пещере процвело от Девы./И подлинно явилось Ее чрево духовным раем,/в котором – божественная Отрасль./От нее вкусив, мы живы будем,/и смерти, как Адам, не подвергнемся./Христос рождается, чтобы в нас восстановить прежде падший Свой образ. Слава, кондак отцев, глас 6: Слава, кондак св. отцам, глас 6 Рукописаннаго образа не почетше,/но Неописанным Существом защитившеся, треблаженнии,/в подвизе огня прославистеся;/среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте:/ускори, о Щедрый!/И потщися, яко милостив, в помощь нашу,/яко можеши хотяй. Рукотворному образу не поклонившись,/но Естеством Неописуемым защитившись, треблаженные,/подвигом в огне вы прославились/и, среди пламени нестерпимого стоя, Бога призывали:/“Поспеши, о Сострадательный,/и обратись к нам на помощь, как Милостивый,/ибо что захочешь, Ты можешь совершить!” Аще же внутрь предпразднства, И ныне, кондак, глас 1. Подобен: Лик ангельский: С 20 же по 24 декабря, И ныне, кондак, глас 1. Подобен: Лик Ангельский: Веселися, Вифлееме, Евфрафо, готовися:/се бо Агница, Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится,/Егоже зряще, Богоноснии отцы веселятся,/с пастырьми поюще Деву доящую. Веселись, Вифлеем, Ефрафа, готовься:/ибо вот, Агница, во чреве Пастыря великого носящая, родить спешит./Ее видя, богоносные отцы радуются,/с пастухами воспевая Деву, молоком питающую.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-s...

Когда Иисус родился в Вифлееме Иудейском,/все творение просветилось, познав своего Создателя;/удивились хоры Ангелов,/видя Владыку на земле, образ раба принявшим/и пребывающим неразлучным от Отца./Слава воплотившемуся Богу!/Слава Рожденному на земле!/Слава Благоволившему спасти род наш! Слава, и ныне, тойже. Слава, и ныне: повторяем то же. И чтем слово Епифания Кипрскаго, похвалу Пресвятыя Богородицы, на три части. И читаем слово Епифания Кипрского, похвалу Пресвятой Богородицы, разделив его на три части. По 2й стихологии седален, глас 4 Подобен: Удивися Иосиф: По 2 стихословии седален, глас 4 Подобен: Поражен был Иосиф: Что чудишися, Мариам?/Что ужасает еже в Тебе?/Яко безлетна Сына в лета родих, рече:/рожденнаго зачатия не навыкши, безмужна есмь/и како рожду Сына?/Безсеменно рождение кто виде?/Идеже бо Бог хощет, побеждается естества чин, якоже пишет:/Христос родися прежде падший возставити образ. Что дивишься Мариам?/Что изумляешься Тому, Кто в Тебе?/“Потому что”, – говорит Она,/– “вечного во времени Сына родила,/не узнав, как зачат Рождающийся./Мужа Я не имею, и как смогу Сына родить?/Кто рождение без семени видел?”/Но там где хочет Бог,/отступает закон природы, как написано./Христос родился от Девы в Вифлееме Иудейском. Слава, и ныне, тойже. Слава, и ныне: повторяем то же. По 3й песни, кондак праздника, глас 3. Самоподобен: После 3й песни, кондак праздника, глас 3, самоподобен Дева днесь Пресущественнаго раждает,/и земля вертеп Неприступному приносит./Ангели с пастырьми славословят,/волсви же со звездою путешествуют:/нас бо ради родися/Отроча Младо, Превечный Бог. Дева в сей день Сверхсущественного рождает,/и земля пещеру Неприступному приносит;/Ангелы с пастухами славословят,/волхвы же за звездою путешествуют,/ибо ради нас родилось/Дитя младое, предвечный Бог! Икос: Едем Вифлеем отверзе,/приидите, видим, пищу в тайне обретохом;/приидите, приимем сущая райская внутрь вертепа:/тамо явися корень ненапоен,/прозябая отпущение,/тамо обретеся кладезь неископан,/из негоже Давид пити древле возжадася./Тамо Дева рождши Младенца,/жажду устави абие Адамову и Давидову./Сего ради к Нему идем,/где родися Отроча Младо, Превечный Бог.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/sobor-pre...

—505— ников. Да и обожая свой разум, веруя в его безусловное самовластительство, люди через это самое стали рабами и поклонниками того же самовозносливого духа, каким одушевлялся самозванный глава Церкви: теперь каждый из них становился для себя и хотел бы быть для других – папою. И поклонишася зверю, глаголюще: кто подобен зверю? и кто может ратоватися с ним ( Откр.13:4 ). В таком поклонении зверю, с исповеданием высочайшего его превосходства над всем и невозможности противоборствовать ему, вполне выражается обоготворение человеческого разума. Ибо поклонение подобает Единому Богу; пред Единым Всевышним блого и истинно есть исповедатися: «кто подобен Тебе, Господи? Аще Бог по нас, кто на ны?». Чтобы сказать подобное о разуме человеческом надобно дойти до безумия – не только в сердце, но и открыто говорить: несть Бог. И так последователи зверообразного, разума, поклоняясь ему с безумным исповеданием высочайшего его достоинства, через это уже отрицали бытие или державу истинного Божества, признавая собственно человеческий разум верховным правителем дел и судеб человеческих, царем и судиею истины, единственным началом знания, добра и счастья для человеков. И даны быша ему уста глаголюща велика и хульна, и дана бысть ему область творити месяц четыредесять два ( Откр.13:5 ). В качестве высочайшего правителя в мире, каким признан человеческий разум поклонниками его, этот зверовидный враг и вооружается таким словом, которое выражает величавые приговоры всему и в особенности хулы против всего Божественного. Впрочем, такое самовластительство слова и деятельности, – как бы так говорил Тайнозритель, – восприял человеческий разум, никак не будучи в состоянии выйти сам из-под Божественной державы, всем управляющей, спасающей благопокорных и верующих, а не имеющим любви к истине посылающей действо льсти, во еже веровати им лжи: да суд приимут вси таковые, не веровавший истине, но благоволивший в неправде ( 2Сол.2:10–12 ). По предначертаниям и распоряжениям собственно Божественной державы, дано или допущено обоготворенному человеческому

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010