Ведомо буди, яко в сию святую Великую седмицу единою совершаем Псалтирь, и глаголем на Утрени кафисмы три, и на часех, 3м и 6м, две. И совершаются в среду. В Великую же Субботу стихословятся Непорочны, в Вечернях же глаголем обычно: Ко Господу внегда скорбети ми: ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК НА УТРЕНИ, по шестопсалмии поем Аллилуиа, на глас 8, велегласно, и со сладкопением, и поем тропарь косно и велегласно, и со сладкопением равно. Глас 8: ВО СВЯТОЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК НА УТРЕНИ После шестопсалмия поем Аллилуия на глас 8, и трижды тропарь. Тропарь, глас 8 Се Жених грядет в полунощи,/и блажен раб, егоже обрящет бдяща:/недостоин же паки, егоже обрящет унывающа./блюди убо душе моя,/не сном отяготися,/да не смерти предана будеши,/и Царствия вне затворишися,/но воспряни зовущи:/Свят, Свят, Свят еси Боже,/Богородицею помилуй нас. (3) Тропарь, глас 8 Вот, Жених приходит в полночь,/и блажен тот раб, кого найдет Он бодрствующим,/но, напротив, недостоин тот, кого Он найдет беспечным./Смотри же, душа моя, не будь побеждена сном, да не будешь смерти предана,/и заключена вне Царствия,/но воспрянь, взывая:/Свят, Свят, Свят Ты, Боже,/по молитвам Богородицы помилуй нас! (3) Таже обычное стихословие с поклоны. Также обычное стихословие. По 1м стихословии седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой: После 1 стихословии седален, глас 1 Страдания честная настоящий день,/якоже светила совершенная, возсиявают миру:/Христос бо грядет страдати благостию,/вся содержай дланию, изволяет простретися на Древе,/еже спасти человека. Страдания священные в нынешний день,/как светила спасительные восходят миру:/ибо Христос спешит пострадать по благости;/все Держащий в руке Своей/благоволит быть повешенным на Древе,/чтобы спасти человека. Слава, и ныне, тойже. Слава, и ныне: повторяем то же. По 2м стихословии седален, глас 1. Подобен: После 2 стихословии седален, глас 1 Невидимый Судие, в плоти како виден был еси,/и идеши от мужей беззаконных убиен быти,/наше осуждение осуждаяй страстию Твоею?/Темже хвалу, величие и славу возсылающе власти Твоей Слове, согласно приносим.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/strastnaj...

§ IV Узнав сие, кому уподобим мир сей? Подобен павлину, кой разностью своих перьев гордится; но вдруг перестаёт, как только увидит гнусные свои ноги. Подобен праху, егоже возметает ветр от лица земли ( Пс.1:4 ); ибо слава его, утехи его – суть прах. Где слава Соломонова? Где громкие Александра Великого победы? Где богатство Крезово? Где красота Авессаломова? Где гордость Навуходоносорова? Где сила Самсонова? Где пиршество евангельского богача? Яко прах, егоже возметаст ветр от лица земли: так всё сие мирское прошло и исчезло. § V Бежим убо, Христиане, от многомятежного и лживого мира сего. Не будем в нём безопасны, разве стояще на Божественной страже, ограждены чистотой, смирением и любовью, и держа в руках своих щит с таковым надписанием: победа над миром и плотию. Взираем умными, взираем Авраамовыми очами на Содом мира сего, в коем более ничего не увидим кроме дыма, аки из печи исходящего ( Быт.19:27–28 ). Помним, что наше житье на небесех есть, по сему и да мудрствуем горняя, а не земная. Вышних поищем, идеже есть Христос о десную Бога седя ( Кол.3:1 ). § VI Не сообразуйтеся, – учит Павел, – веку сему, но преобразуйтеся обновлением ума вашего, в еже искушати вам, что есть воля Божия благая и угодная, и совершенная ( Рим.12:2 ). Отвергше убо нечестие, потщимся пожить праведно и благочестиво в нынешнем веце ( Тит.2:11–12 ). Сие мы учиним, ежели не будем примешиваться к делам мира сего, ежели будем бегать похоти очей, похоти плотской, и гордости житейской. § VII Израильтяне не могли бы войти в землю обетованную, ежели бы не вышли из Египта: так и мы в горний Иерусалим не внидем, ежели не первее изыдем из Египта мира сего: изыдите из нея, людие мои, да не причаститеся грехом ея и от язв ея да не вредитеся ( Откр.18:4 ). Чуждый огнь – принесённый во святилище – попалил принёсших: любовь мира сего есть огнь чуждый, не возожжённый от олтаря кадильного, но от земли, и земных вещей. Сей огнь пожигает своих почитателей ( Лев.10:1–2 ). § VIII Да и откуда в нас таковое неумеренное пристрастие к мирским вещам, ежели они – суть и тленны, и ежели препятствуют к достижению Небесного Отечества? Не умеренное говорю; ибо умеренное употребление вещей мирских Бог не запретил, но как всё сотворил на пользу нашу, так и повелел ими пользоваться, но не для того, дабы мы, пристрастившись к оным, и свой позабыли конец, для которого мы от него сотворены. Употребление вещей умеренное и благоразумное есть похвально: злоупотребление же есть вредно и бесславно. Не мы ли в мире сем должны странствовать, а не жить так, якоже Моав ( Иер.48:11 ); ибо живут здесь одни только Хананеи, о коих пишется: Хананее же тогда живяху на земли ( Быт.12:6 ), некие, то есть люди, кои не помышляют о Небесном Отечестве, а предавшись люблению одних земных добр, живут по долинам плотских услаждений и помыслов.

http://azbyka.ru/otechnik/Silvestr_Lebed...

На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Егда от Древа: О Дево Госпоже Богородице,/кое Тебе ныне принесем благодарение/мы, недостойнии раби Твои,/или кия достойныя песни воспоем/светозарнаго Твоего образа цельбоноснаго явлению/и Превечнаго Младенца, Божия Слова,/Христа Бога нашего и Царя всех? Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/и приклони ухо Твое. О Пресвятая Госпоже, Дево Богородице, Владычице,/не забуди нас, смиренных и недостойных раб Твоих,/умильно чудотворней Твоей иконе покланяющихся/и благочестно восхваляющих Твоя преславная величия,/Ты бо спасаеши нас от всех бед и напастей/Матерними Твоими молитвами. Стих: Лицу Твоему помолятся/богатии людстии. О Всепетая Мати, Дево Богородице,/умилосердися на моление наше,/грешных и недостойных раб Твоих,/Твое бо есмы вси достояние,/всех нас помилуй, Пречистая,/на Тя бо вси надежду возлагаем, смиреннии,/приими слезное наше приношение/и избави от всякия скорби и нужды рабы Своя. Слава, и ныне, глас тойже: О, тихое и необоримое пристанище/всем скорбным еси,/притекающим к Тебе, Дево Богоневесто!/Кое Тебе принесем благодарение,/конечное наше неможение познавше?/Видяще к нам Твоего чудотворнаго образа пришествие,/независтныя дары целебныя нам подающа,/молимтися, Всепетая, и Тебе просим/неотступно с нами пребывати во веки,/всем подающи велию милость. Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 2. Подобен: Киими похвальными венцы: Киими светогласными песньми/воспоем Богородицу?/Честнейшую всея твари, и Святейшую Херувим и Серафим,/и всех святых Царицу,/в Нейже благоизволи вселитися Вышний/и еже о Ней спасение миру содела,/ныне же в Божественнем торжестве святыя Своей иконы/подающую всем верным богатно целебныя милости. Киими немолчными пении/воспоем Богородицу?/В болезнех Врачебницу/и печальным всем утешение,/в нуждах сущим скорое поможение,/злославным всем посрамление,/Еяже ради к нам милости, явления святыя иконы,/шатания врагов Христос низложи,/имеяй велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, Богородичен: Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся,/со гласом воплощашеся всех Владыка,/в Тебе, святем кивоте, якоже рече праведный Давид,/явилася еси ширшая Небес, поносивши Зиждителя Твоего./Слава Всельшемуся в Тя,/слава Прошедшему из Тебе,/слава Свободившему нас рождеством Твоим. По 2-м стихословии седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой: Великий пастырь наш ныне да похвалится,/монашеский пресветлый столп да воспоется песньми,/просвещаяй нас чудес светлостьми, от пречестных его мощей исходящими,/и яко росодательный облак, погашаяй пламень страстей наших/и орошаяй верных разумы, Божественный Сергий. Слава, и ныне, Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево,/Егоже родила еси, Бога, паче ума же и слова,/непрестанно моли с Вышними силами/подати оставление грехов наших всех и исправление жития/верою и любовию присно Тя славящим. По полиелеи седален, глас 3. Подобен: Красоте девства: Милостивому Христову угоднику, пастырю нашему и учителю,/вси тебе прилежно молимся, и любовию облобызаем мощи твоя честныя,/и радостию от души вопием:/разруши поганых нашествия, и покори под нозе воинству нашему,/и разори облак страстей наших,/и бесовская мечтания прогони от стада ученик твоих,/и всяческих избави искушений любовию тя поющих, Сергие преподобне. Слава, и ныне, Богородичен: Недомысленно и непостижимо есть, Владычице Богорадованная,/еже соделанное на Тебе страшное Божие таинство:/ибо Необыменнаго, заченши, родила еси,/плотию обложена от пречистых кровей Твоих,/Егоже всегда, Чистая, яко Сына Твоего моли/спастися душам нашим. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 8: Преподобне отче,/мира красоты и пищи временныя отнюд возненавидел еси,/монашеское житие паче возлюбив,/и Ангелом собеседник быти сподобился еси/и светильник многосветлый Российския земли,/чудесы, якоже второе солнце, сияя,/но всех нас поминай, совершающих священную память твою./Мы бо чада твоя и овцы словесных твоих учений/и тя на помощь призываем,/просяще тобою прияти мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Божественный пророче,/ты вдовицу с сыном препитал еси/и молитвою горсть муки и чванец масла умножив./По глаголу Господню,/горсть муки и чванец масла не умалися. Слава, глас и подобен тойже: Божественный пророче,/ты молитвою твоею огнь с Небесе свел еси/и царя уверил еси глаголати:/воистинну Един Бог,/Иже Илиею проповедаемый. И ныне, Богородичен: Владычице Благая,/святии Твои руце/к Сыну Твоему воздежи,/душелюбивому Содетелю,/ущедрити рабы Твоя. На велицей вечерни Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Иже Фесвитянина Илию/колесницею огненною/от земли, Щедре, преложивый, Слове,/сего молитвами спаси нас, верно Тя славящих/и того творящих радостно/Божественную память и спасеную. (2) В трусе и вихре тонце/видел еси Божие пришествие, Илие Богоблаженне,/просвещающее тя древле:/на колеснице же седя четвероконней,/небо прееждал еси страннолепно,/удивляемь, Богодухновенне. (2) Иереи студныя ножем заклал еси,/небо языком на землю не дождити удержал еси,/ревностию Божественною разжегся,/Елиссея же исполнил еси,/милоти поданием сугубым, мудре Илие,/Божественныя благодати. Ины стихиры, глас 2, самогласны. Иоанна архиепископа: Светильники возсияша вселенней два,/всесветлый Илия и Елиссей:/ов убо Божественным словом/небесныя капли затвори и царя обличи,/на колеснице же огненней на небеса вознесеся;/ов же безчадныя воды исцели/и сугубу благодать прият,/Иорданския струи раздели./И ныне со Ангелы ликующе,/о нас молят, спастися душам нашим. Яже на воздусе колесница тя подъемши огненосна,/яко в трусе, на Небеса,/огнедохновенную благодать тебе чудес подаде,/Илие Фесвитянине,/нетленна тя сотворши,/еже не видети смерти,/дондеже убо проповеси всяческим кончину./Темже прииди, подая нам/твоих исправлений наказание. Светильниче невечерний Церквей,/Божественною ревностию разжигаемь, Илие пророче,/небесныя капли затворил еси,/и, враном питан быв,/царя обличил еси,/и священники уморил еси;/огнь с небесе свел еси,/и, пятьдесятника два уморив,/напитал еси вдовицу елеем/и муки малою горстию,/и сына ея молитвою воскресил еси./Огнь разжегл еси в воде,/Иорданския струи пеш прешел еси,/колесницею же огненною на небеса вознеслся еси,/Елиссею благодать сугубую подал еси./Молися непрестанно Богу/спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Песнь 9 Ирмос: Всяк земнородный да взыграется духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, всеблаженная Богородице, чистая присноДево. Да тебе, вернии, радуйся, зовем, тобою радости причастницы бывше присносущныя, избави нас напастей, варварскаго пленения, и всякия иныя раны, за множество, отроковице, прегрешений, находящия человеком согрешающым. Явился еси просвещение наше и утверждение. Темже вопием ти: радуйся, звездо незаходимая, вводящая в мир великое солнце: радуйся, едем отверзшая заключенный, чистая: радуйся, сосуде, миро неистощимое на тя излиянное приемший. Станем благоговейно в дому Бога нашего, и возопиим: радуйся, миру Владычице: радуйся, Марие, госпоже всех нас: радуйся, едина непорочная в женах и добрая: радуйся, столпе огненный, вводящий в вышнюю жизнь человечество. Голубице, милостиваго рождшая, радуйся, присноДево: преподобных всех, радуйся, похвало, страдальцев венчание: радуйся, всех праведных божественное удобрение, и нам верным спасение. Пощади, Боже, наследие Твое, грехи нашя вся презрев ныне, на сие имея молящую Тя, на земли безсеменно Тебе рождшую, великия ради милости восхотевшаго вообразитися, Христе, в человечество. Ексапостиларий: Подобен: Жены услышите: Играйте ликовствующе, с веселием воспойте, Гавриил деве радость приносяй предста, в Назарете ныне граде радость благовещения: радуйся, чистая и непорочная, мира предстательство: радуйся, небесный престоле. На хвалитех стихиры, глас 4: Подобен: Яко добля: Сокровенное таинство, и ангелом неведомое, Гавриил уверяет архангел, и к тебе ныне прииде единей нетленней и добрей голубице, и рода нашего воззванию, и вопиет тебе, пресвятая, еже радуйся. Уготовися словом, Бога Слова твоими ложеснами прияти. Светоносная палата уготовася Тебе, Владыко, утроба чистая богоотроковицы, гряди к сей и сниди, ущедри создание Твое, завистно брань приемшее, и работою удержанное льстиваго, и доброту первую погубившее, и Твоего спасительнаго чающее сошествия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Подобен: Лик ангельский: С 20 же по 24 декабря, кондак, глас 1 Подобен: Лик Ангельский: Веселися, Вифлееме, Евфрафо, готовися:/се бо Агница, Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится,/Егоже зряще, Богоноснии отцы веселятся,/с пастырьми поюще Деву доящую. Веселись, Вифлеем, Ефрафа, готовься:/ибо вот, Агница, во чреве Пастыря великого носящая, родить спешит./Ее видя, богоносные отцы радуются,/с пастухами воспевая Деву, молоком питающую. Икос: Твоего Рождества, Дево, светлость зряще сияющую,/Авраам Боголюбивый, Исаак приснопамятный,/Иаков и весь Богособранный лик святых радуется/и тварь приведоша к Твоему сретению радостными речении:/радости бо Ходатаица всем явилася еси,/во утробе заченшая иногда в Вавилоне Виденнаго,/и отроки, в пещь неправедне вверженныя, неопальны Соблюдшаго,/и Тя Показавшаго паче всякаго разума./Тем и воспевают Зримаго в руках Юницы,/поюще Деву доящую. Икос: Твоего чревоношения, Дева,/светлость сияющую видя,/Авраам Боголюбивый, Исаак славный,/Иаков и весь Богом собранный сонм святых радуется./И все творение привели они ко встрече Тебя/радостными речами:/ибо радости Подательницей явилась Ты для всех,/зачав во чреве в Вавилоне некогда Явившегося,/и отроков, в печь вверженных неправедно,/Сохранившего не опаленными сверх всякого разумения./Потому они и прославляют/Зримого на руках Отроковицы,/воспевая Деву, молоком питающую. Песнь 7. Ирмос: Неизреченное чудо:/в пещи Избавивый преподобныя отроки из пламене/во Гробе мертв, бездыханен полагается/во спасение нас, поющих:/Избавителю Боже, благословен еси. Песнь 7 Канон 1. Ирмос: Неизреченное чудо!/Избавивший благочестивых отроков в печи от пламени/во гробе мертвым, бездыханным погребается,/ко спасению нас, поющих:/“Боже, Искупитель, благословен Ты!” О, страннаго чудесе!/В Вышних седяй на Престоле Господь,/Тойже приятием плоти смерть претерпе,/но воскресе Божества крепостию,/совоскресив мертвыя сущия от века. О неслыханное чудо!/На высотах восседающий на престоле Господь,/Сам, приняв плоть, смерть претерпел,/но воскрес Божественною силою,/воскресив с Собою бывших мертвыми от века.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-s...

Аще бо Павел, избранный сосуд божественных от начала мира устроений разум смотряя и различие их неудобь взыскуемо помыслив, возопи: о глубина (л. 192) богатства, премудрости 322 и разума Божия, яко не испытанны судбы Его и не исследовании пути его, и аще судбы Божия и пути Его не испытанны и не исследованны быти божественный апостол рек, тебе ли попустить самое таинство тройческое испытовати телесными образовании, якоже ты хощеши в перстах своих известен образ и подобен равностию обрести тройческаго непостижения? Но добро убо горняя и яже выше нас зримая низшедшими оттуду к нам благодатне от Отца светов, по Иякову 323 и Дионисию, взысковати и изъявляти, не елико несытный разум вскакает, но елико уставлено есть от наученых божественною благодатию 324 пророков и апостолов и по них священных богословцев и учителей. 325 И аще некая, зрящим нам, не разумеваема пребывают, того ради да не приложим к божественному писанию неможения или простоты, но молчанием, яже выше нас почетше, возлюбим реченная от них и в тех пребудем, богословному оному языку повинующеся, 326 глаголющему: лучше есть утрудитися в помышлениих с наставлением Духа, неже удобне чествовати лености последующим. Исплюй ми рвения и пререкования и новое благочестие и неподобную мудрость. 327 Едино учи токмо блюстися, еже не разрушати веру 328 лестными словесы. Не тяжко есть побеждатися словом, но зло есть отщетитися Божества. 329 Но да попустится тебе (л. 192 об.) и образовании телесными по твоему мнению мерити необразуемое таинство тройческое, якоже хощеши перстами показати равенство триех ипостасей божественных. Что прочее теми устроится да узрим со истинною. 330 Обрящем бо и зде Саула, язвлена уже 331 и своим скончавающася оружием, и разумеют вси, како солга неправда себе, по пророку. Рече бо он к грешнику от лица Божия: вознепщевал еси беззаконие, яко буду тебе подобен, но не тако; обличю бо тя и представлю пред лицем твоим ложь твою. 332 Смотри же, глаголеши бо, яко равными и подобными персты к себе же и друг к другу, сиречь палцем и указателным и средним святая равнославная Троица почитается.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Nikols...

И ныне, Богородичен 1-й, гласа. Свете тихий: Вход. Прокимен: Господь воцарися: На литии, яко обычно, самогласен святаго обители. Слава, глас 6: Солнце лучи скры,/луна со звездами в кровь преложися,/горы ужасошася, холми вострепеташа,/егда рай заключися./Исходя Адам рукама бия в лице, глаголаше:/Милостиве, помилуй мя, падшаго. И ныне, Богородичен. Подобен: Таинственно воспеваем Тя, Богородице Марие,/явилася бо еси престол великаго Царя,/сень всесвятая, небес ширшая,/херувимская колесница,/вышшая же серафимов, чертог славы:/из Тебе бо пройде воплотивыйся всех Бог ./Того моли спастися душам нашим. На стиховне, Осмогласника. Слава, глас 6: Изгнан бысть Адам из рая снедию,/темже и седя прямо сего рыдаше,/стеня умилительным гласом, и глаголаше:/увы мне, что пострадах окаянный аз:/едину заповедь преступих Владычню,/и благих всяческих лишихся!/Раю святейший, мене ради насажденный быв,/и Евы ради затворенный,/моли тебе сотворшаго, и мене создавшаго,/яко да твоих цветов исполнюся!/Темже и к нему Спас:/Моему созданию не хощу погибнути,/но хощу сему спастися,/и в познание истины приити,/яко грядущаго ко Мне не изгоняю вон. И ныне, Богородичен. Подобен: Творец и Избавитель мой Пречистая,/Христос Господь из Твоих ложесн прошед,/в мя оболкийся,/первыя клятвы Адама свободи./Темже Ти Всечистая,/яко Божии Матери же и Деве,/воистинну вопием немолчно:/радуйся ангельски, радуйся Владычице,/предстательство и покрове,/и спасение душ наших. Ныне отпущаеши: По Трисвятом отпустительный, Богородице Дево: трижды. И прочее последование бдения, рядовому же святому поем на Повечерии. На утрени На Бог Господь, тропарь воскресен дважды, и Богородичен, обычное стихословие. И полиелей. Обычныя два псалма, припеваем же к сим и третий псалом со аллилуиею красною: Псалом 136. На реках Вавилонских, тамо седохом и плакахом, внегда помянути нам Сиона. Аллилуиа. На вербиих посреде его обесихом органы наша. Аллилуиа. Яко тамо вопросиша ны пленшии нас о словесех песней и ведшии нас о пении. Аллилуиа. Воспойте нам от песней Сионских. Аллилуиа. Како воспоем песнь Господню на земли чуждей? Аллилуиа. Аще забуду тебе, Иерусалиме, забвена буди десница моя. Аллилуиа. Прильпни язык мой гортани моему, аще не помяну тебе, аще не предложу Иерусалима, яко в начале веселия моего. Аллилуиа. Помяни, Господи, сыны Едомския, в день Иерусалимль, глаголющия: истощайте, истощайте до оснований его. Аллилуиа. Дщи Вавилоня окаянная. Блажен иже воздаст тебе воздаяние твое, еже воздала еси нам. Аллилуиа. Блажен иже имет, и разбиет младенцы твоя о камень. Аллилуиа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По 2 стихологии. Сдален , глас 8, подобен: «Премудрости». Благодатию Духа Святаго насыщени, священномученицы пребогатии, питаете пищею духовною верных и отгоняете пагубныя волки от стада словесных овец пращею слова Божия, и пострадаете мужественно, взывающе пастыреначалнику Христу: Иного разве Тебе Бога не знаем. 1609 Дважды. Слава, и ныне . Богородичен. Постигнути никакоже может ум человеческий и ангельский Твоего преестественнаго рожества таинство, Пречистая Богородице, како без мужа воплотися от Тебе Бог Слово и ключа девства не руши, но верою несумненною сие приемлем, Богу бо достойна суть преславная, еже на Тебе содеяся, на спасение человеком. Величание . Величаем вас, страстотерпцы Христовы, Аввакуме, Лазаре, Феодоре и Епифание, и чтем честная страдания ваша, вы бо молите за нас Христа Бога нашего. Псалом избранный : «Бог нам прибежище и сила». 1610 По полиелеосе . 1611 Седален, глас 1, подобен: «Гроб Твой». Я ко четыре реки райския, напояющия души, жаждущия правды, и омывающия скверны греховныя, явистеся, Аввакуме, Лазаре, Феодоре и Епифание, и волнами своих мучении потопившии гнилостную ладию ересей, и прославистеся на небеси и на земли, яко велиции священномученицы. Дважды. Слава, и ныне . Богородичен. Б огоневестная Дево, рождьшая истинное солнце правды Христа, разсей моих грехов тму душетленную, и настави мя на путь покаяния, и спаси мя покланяющагося верою рожеству твоему. Степенна , 1612 4-го гласа. Антифон 1613 1. Прокимен: Честна пред Господем смерть преподобных Его. 1614 Стих : Что воздам Господеви о всех, ихже воздаст ми. 1615 Таже : «Всяко дыхание». Евангелие от Матфея, зачало 1616 36. По 50-м псалме, стихера, глас 6. Благочестия истиннаго проповедницы, сожженнии во пламени огненнем, водрузистеся на тверди церковней, яко звезды светосиятельныя, и освещаете темную нощь неверия, и озаряете сердца верных учении божественными и предивными чюдотворении, мученицы достохвальный, молитвенницы о душах наших. Канон Богородице, со ирмосом на 6, и священномучеником оба канона на 8.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010