1) Благочинный ревельскаго Преображенскаго собора протоиерей Алексей Смирнов рапортом к Его преосвященству от 19 сент. вследствие прошения причта Балтийско-Портской церкви испрашивал дозволения на неизъясненную передачу колоколов из Рев. собора в Балтийско-П. церковь , а из оной в Рев. собор, при чем объяснил, что разбитый колокол будет храниться в Соборе, доколе найдется возможность увеличить вес его до ста пудов и перелить, собрав от доброхотных дателей потребную для того сумму и прибавив ктому другие поврежденные колокола, которые имеются при соборе. 2) На представленном от протоиерея Его преосвященства 7 генваря 1842 г. предписано: колокол упраздненной Феодоровской церкви, 20 п. и 27 ф. Ревельским Соборянам отдать в Балтийскую церковь , а из оной по взаимному соглашению, взять в Собор разбитый, дозволить на тех основаниях, которыя изложены в рапорте благочиннаго, протоиерея Смирнова, от 19 сент. 1841 г. за 69 с тем, касательно последняго, чтобы он 1) вслед за снятием с колокольни Балтийской свешен был надлежащим образом и о количестве весу его составлен был акт за подписанием причта, старосты и нескольких почетнейших прихожан; 2) акт тот доставит подлинником в Консисторию и точныя копии с него иметь как при Балтийской церкви, так и при Соборе, и 3) когда откроется возможность по Рев. собору на перелитие сего колокола рапортовать об этом, послать указ, а дело затем подать». – Приказали: 1) присланный при рапорте Эст Дух. Правления акт о вывешивании колоколов Рев. собора и Балтийской церкви, обмененных по взаимному согласию причтов сих церквей и по резолюции Его преосвященства, приложить к делу; 2) об означенной перемене колоколов причтом: Балтийской и Ревельской церквей с церковными старостами сделать отметку в церковных описях; 3) причту Рев. собора предписать, чтобы учинил исполнение по 3 пункту резолюции Его преосвященства 7 генваря отрапортованием, когда откроется возможность по Ревельскому собору на перелитие колокола; 4) об исполнении по сему, в чем следует предписать (и предписывается) Указом Эстляндскому Духовному Правлению. Июня 17 дня 1842 года. Подлинное подписали: Спасосенновский протоиерей Иоанн Иванов . Секретарь М. Верещагин. В должности столоначальника Ив. Богословский. С подлинным верно письмоводитель диакон Карнин. Указ сей принят причтом и записан по описи под 288».

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Иерей Иоанн Донос Гренадерская дивизия, убит в гражданской войне, 1920 г. Военное духовное ведомство России возглавляли с 1800 г. по 1917 г.: Обер-священник Армии и Флота протоиерей Павел Яковлевич Озерецковский (18001807 гг.) Обер-священник Армии и Флота протоиерей Иоанн Семенович Державин (18071826) Обер-священник Главного Штаба ЕГО ИМПЕРАТОРСКОГО ВЕЛИЧЕСТВА протоиерей Симеон Иоаннович Торопогрицкий (18151827) Обер-священник Армии и Флота протоиерей Павел Антонович Маджугинский (18261827) Обер-священник Гвардейского Корпуса протопресвитер Николай Васильевич Музовский (18271848) Обер-священник Армии и Флота протоиерей Григорий Иоаннович Мансветов (18271832) Главный священник Армии и Флота протопресвитер Василий Иоаннович Кутневич (18321865) Главный священник Армии и Флота протоиерей Михаил Измаилович Богословский (18651871) Главный священник Армии и Флота протоиерей Петр Евдокимович Покровский (18711888) Протопресвитер Военного и Морского духовенства Георгий Иоаннович Шавельский (19111917) Сколько их, чьими кропотливыми трудами и стараниями незримо ковался дух русской армии и ее побед, осталось вне страниц истории неведомых нам, но предстоящих во славе пред Престолом Всевышнего... Подвиги военных пастырей, отмеченные особыми знаками монаршей милости Вечный скиталец в постоянных передвижениях своего полка, военный священник старого времени терпеливым несением тяжелого креста своего служебного долга воспитывал в себе христианское самоотвержение, и в минуты, когда священная обязанность звания ставила его лицом к лицу перед смертной опасностью, вместе с его пасомыми, он находил в себе достаточно душевной силы, чтобы стоять достойно на высоте своего ответственного служения, смело смотреть в лицо смерти на поле битвы, ободрять слабых словом Христовым и утешать страждущих силою таинств. Военные священники с честью служили Богу и Государю на войне, как и в дни мира, на поприще миссионерства внутри России и на окраинах, среди разноплеменного и разноязычного населения Польши, Финляндии, Кавказа, во многотрудном исполнении пастырских обязанностей во время общественных бедствий, и особенно в годину войны.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Первозваннаго апостола Христова, Евангелия святаго проповедника, Русския страны богодухновеннаго просветителя Андрея преславнаго, песньми восхвалим, стояще на версе холма, идеже Крест водрузи десница его, и ему, яко Церкве возследователю верховному, в след себе указавшему ей путь ко Христу, во умилении воззовем: Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Икос 1 Ангел благовестник Агнца Христа, вземлющаго грехи мира, был еси Андрее апостоле, и с Ним во веки пребываеши на Небеси; отонудуже и призри на пения, приносимая тебе во храме твоем, на месте, идеже стоясте нозе твои, и, яко богат сый блатодатию Божиею, подаждь нам слово благо, да зовем ти: Радуйся, деннице от града Вифсаиды нам возсиявшая; радуйся, равночестный брате верховнаго Петра. Радуйся, учениче великаго Предтечи Христова; радуйся первее прочих апостол званный ко апостольскому служению от Самаго Господа. Радуйся, яко и другим с радостию воззвал еси: «Приидите, обретохом желаемаго Мессию»; радуйся, и нас к Нему же приводяй. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Кондак 2 Учителю, где живеши? — вопросил еси, Андрее, Спаса душ наших и, с Ним пребыв день един, возлюбил еси на все дни живота твоего обретеннаго тобою Мессию, и брата твоего старейшаго привел еси к Нему. Темже и нас, яко меньшую братию твою, к Нему же не престай влещи, да и мы, последующе стопам твоим, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 2 Провидя в тебе, святый Андрее, веры и любве пламень, Господь паки тя обрете на езере Геннисаретсте, яко рыбаря, купно с братом твоим, вметающа мрежи во глубину, и рече вама: «Грядита по Мне, и Аз сотворю вы ловца человеком». Ты же абие последовал еси Ему и богодухновенным словом, яко мрежею, человеки уловил еси Христу, с нимиже и мы уловленнии тобою во спасение, вещаем ти: Радуйся, яко от Самаго Господа ловитве духовней научился еси; радуйся, яко на том же езере с прочими апостолы обуреваем быв, верою спаслся еси в Господа, запрещающаго ветром и морю. Радуйся, стяжавый велию веру, егда видел еси пречудное насыщение пяти тысящ пятию хлебами; радуйся, дар приявый от Господа целити всяк недуг и всяку болезнь. Радуйся, яко глас с небесе слышан бысть еллином, Христа тобою узревшим; радуйся, яко на горе Елеонстей откровена быша и тебе грядущая при кончине мира. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Кондак 3

http://pravmir.ru/svyatoj-apostol-andrej...

Радуйся, скорбное и светлое шествие праведников в рай начертал еси; Радуйся, ангелов огнь испускающих расписал еси. Радуйся, Втораго пришествия Господа Всевышняго прославителю; Радуйся, пространств и времен просветителю. Радуйся, велию радость граду Владимиру доставляяй; Радуйся, по окончании трудов в Москве пребываяй. Радуйся, преподобне отче Андрее, иконописче предивный. Кондак 8 Странником на земли бе еси Андрее светонаставниче, дара образописания ради в веси многажды призываемь. Но и пешешествуя, ум и сердце в стоянии пред Богом держал еси, непрестанно воспевая Ему: Аллилуиа. Икос 8 Веси иныя преукрасив, старче Андрее, направил еси стопы твоя во Звениград, идеже во соборе Успения по благословению святаго Саввы игумена создал еси Деисус чудно велми. Сего ради тебе зовем: Радуйся, по зову Божию стопы своя в путь направляеши; Радуйся, ум и сердце к стоянию пред Богом принуждаеши. Радуйся, собора Успенскаго дивный украсителю; Радуйся, красоты совершенныя в образе Спасове явителю. Радуйся, Священнаго Писания ревнителю усердный; Радуйся, Учения Христова живописателю верный. Радуйся, Святыя Руси прозябение; Радуйся, града нашего заступление. Радуйся, преподобне отче Андрее, иконописче предивный. Кондак 9 Весь монастырь разорение от нечестиваго князя понесл есть, ты же, Андрее святе, ведая о упреждении братии обители Пресвятыя Троицы аввою Сергием в тонцем сне, возгласил еси: Аллилуиа. Икос 9 Ветии многовещаннии како могут поведати скорбь и тесноту земли русския от нашествия князя татарскаго, грады жегущаго и грабящаго. Ты же, Андрее преподобне, призван был образописати в каменнем храме во имя Пресвятыя Троицы, воздвигнутем вместо сожженныя древяныя церкви. Молим тебе: укрепи верою сердца наша, страстьми пожженная, и запечатлей в них образ Пресвятыя Троицы. Милостив буди нам, поющим: Радуйся, свидетелем спасения братии аввою Сергием ставый; Радуйся, икону Господа Иисуса Христа-Спасителя написавый. Радуйся, учиши бо и по разорении церкви не унывати; Радуйся, помогаеши бо крепчайший храм воздвизати.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Вода неисчерпаемая Ты еси, Богородице Владычице,/от Тебе бо пиющии вси благодати исполняются,/душами и телесы освящаются и вопиют:/благословите вся дела Господня Господа.  Песнь 9 Ирмос: Ева убо недугом преслушания/клятву вселила есть:/Ты же, Дево Богородице,/Прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси./Тем Тя вси величаем.  Припев: Святый благоверный княже Андрее, моли Бога о нас. Источаеши, славне, исцеления, и страсти отгоняеши от приходящих к тебе с верою,/прогоними бо бывают духи лютыя,/ты воздвизаеши верныя восхвалити светлыя твоя подвиги.  Припев: Святый благоверный княже Андрее, моли Бога о нас. Яко великое солнце, возсиял еси величием подвиг твоих и озарил еси вся Русския страны, свобождая всяких напастей, душевных и телесных,/молящи со пророки и апостолы, с мученики и преподобными и Богоносным Даниилом,/и всеми святыми Христа Бога о всех нас.  Припев: Святый благоверный княже Андрее, моли Бога о нас. Нам, чтущим тя и похваляющим подвиги твоя,/испроси, блаженне, молитвами твоими у Христа Бога ныне/и во исходе душ наших, и на Страшнем Судищи получити милость,/яко и мы со всеми вопием ти:/радуйся, великий княже Андрее,/Ангелов собеседниче и человеков помощниче.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Любовию вперив к Вышним ум свой и дух, блаженне святе Андрее, княже Смоленский,/житейское море прешел еси без порока и ныне на лоне Авраамли, пресвяте,/почиваеши во славе со Ангелы, непрестанно величая Христа Бога нашего.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Великий воин невещественных сил Ангельских Тебе, Всечестная Владычице, благовести, рек:/радуйся, Благодатная, Господь с Тобою./Темже и мы Тебе вопием, Всесвятая:/радуйся, Сына Божия воплощение, всего мира свобождение.  Светилен Треблаженне княже Андрее,/предстоя со Ангелы Христову ныне Престолу и Света оттуду исполняяся,/миру мир исходатайствуй и нам спасение,/благочестно и благоприятно память твою совершающим, и в скорбех к тебе притекающим. 

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-blago...

Богородичен: И мущи, Мати Чистая, дерзновение ко Христу Богу, моли присно от врагов видимых и невидимых и всякаго вреда избавитися нам и благодарно славити Его, Пренепорочная, утверди. Песнь 3 Ирмос: Н е мудростию и силою, и богатством хвалимся,/но Тобою, Отчею ипостасною мудростию, Христе,/несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче. Смертию временною жизнь вечную приобретше, преподобномученицы Александре и Андрее славнии, Царствия Небеснаго сподобистеся. Сего ради прославляем вас и ублажаем. Православия защитницы, неверных посрамителие, благочестия столпи, Господни преподобномученицы Александре и Андрее, мыслию чистою песненно вас ублажаем. Христови воини, схимницы Александре и Андрее, безплотных сожителие, вы Крестом, яко бронею, оболкшеся, на сопротивоборца ополчистеся и того мужески попрасте. Богородичен: П окрове и Избавление наше, Стено и Державо благохвалящих Тя, Многопетая, изми нас скорбей всяческих и обстояний житейских, выну соблюдающи, яко да славим Тя. Седален, глас 4: В Небесныя обители всельшеся, преподобномученицы Александре и Андрее, славу присносущную прияли есте, и ныне поминайте нас, чтущих верою священную и честную вашу память, схимонаси воини приснославнии. Слава, и ныне, Предпразднства или Богородичен: Всесвятая Дево, Владычице, туне ущедри ны, не имамы бо иныя надежды на спасение, аще не Твое заступление и покров Твой. Песнь 4 Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/Солнце Праведное,/ста в чине Своем,/достойно взывающи:/слава силе Твоей, Господи. О, святии преподобномученицы Александре и Андрее, вы, души своя за други положити восхотевше, кровь пролияли есте и радость Небесную восприяли есте. Воистину добра ваша купля, святии преподобномученицы Александре и Андрее, тленная бо презревше, нетленная восприясте, ныне же, со ангелы ликовствующе, воспеваете Троицу Единосущную. Яко доблии воини единомудренно веровавше, смерти не убоялися есте, святии, и, скончавше течение, с Небесе победу прияли есте. Богородичен: Д уши тайная прегрешения лечбою милосердия исцели, Пресвятая Богородице, и утиши плотское стремление, врагов ухищрения посрамляющи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Акафист апостолу Андрею Первозванному Кондак 1 Первозваннаго апостола Христова, Евангелия Святаго проповедника, Российския страны богодухновеннаго просветителя, Андрея преславнаго, песньми восхвалим, стояще на версе холма, идеже Крест водрузи десница его, и ему яко Церкве возследователю верховному, в след себе указавшему ей путь ко Христу, во умилении воззовем: Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Икос 1 Ангел благовестник Агнца Христа, вземлющаго грехи мира, был еси Андрее апостоле, и с Ним во веки пребываеши на небеси; отонудуже и призри на пения, приносимая тебе во храме твоем, на месте, идеже стоясте нозе твои, и яко богат сый благодатию Божиею, подаждь нам слово благо, да зовем ти: Радуйся, деннице от града Вифсаиды нам возсиявшая; радуйся, равночестный брате верховнаго Петра. Радуйся, учениче великаго Предтечи Христова; радуйся, первее прочих апостол званный ко апостольскому служению от Самого Господа. Радуйся, яко и другим с радостию воззвал еси: приидите, обретохом желаемаго Мессию; радуйся, и нас к Нему же приводяй. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Кондак 2 Учителю, где живеши? – вопросил еси, Андрее, Спаса душ наших и, с Ним пребыв день един, возлюбил еси на вся дни живота твоего обретеннаго тобою Мессию, и брата твоего старейшаго привел еси к Нему. Темже и нас, яко меньшую братию твою, к Нему же не престай влещи, да и мы, последующе стопам твоим, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 2 Провидя в тебе, святый Андрее, веры и любве пламень, Господь паки тя обрете на езере Геннисаретсте, яко рыбаря, купно с братом твоим, вметающа мрежи во глубину, и рече вама: грядита по Мне, и Аз сотворю вы ловца человеком. Ты же абие последовал еси Ему и богодухновенным словом, яко мрежею, человеки уловил еси Христу, с нимиже и мы, уловленнии тобою во спасение, вещаем ти: Радуйся, яко от Самого Господа ловитве духовней научился еси; радуйся, яко на том же езере с прочими апостолы обуреваемь быв, верою спаслся еси в Господа, запрещающаго ветром и морю. Радуйся, стяжавый велию веру, егда видел еси пречудное насыщение пяти тысящ пятию хлебами; радуйся, дар приявый от Господа целити всяк недуг и всяку болезнь. Радуйся, яко глас с небесе слышан бысть еллином, Христа тобою узревшим; радуйся, яко на горе Елеонстей откровена быша и тебе грядущая при кончине мира. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

http://ms.pravoslavie.ru/109001.html

Радуйся, любовь велию ко Всепетой Мати имеяй; Радуйся, в печали и скорби Ей молитвенно предстояй. Радуйся, защиты Отечествия ради ко Пресвятей Заступнице взывавый; Радуйся, по изгнании сопостатных поган Приснодеву величавый. Радуйся, на руку Своею Царя Славы несшую превозносиши; Радуйся, рукама своима образ Присноцарствующей запечатлеваеши. Радуйся, сретение с Богом в сердце хранивый; Радуйся, Сретенскому монастырю образ Богоматери подаривый. Радуйся, преподобне отче Андрее, иконописче предивный. Кондак 6 Проповедник живописательный Царствия обетованнаго верным был еси, и благим своим житием и милостию Божиею обрел еси его. Помози, отче, достигнути райских блаженств и нам, дерзающим взывати Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял дар богодухновенный в соборней Церкви Благовещения Пресвятыя Богородицы, егда пророчески созидал еси, Андрее богоизбранне, со Феофаном Гречином и старцем Прохором с Городка. Дивляся видению твоему, поем: Радуйся, изрядный молитвенниче и постниче; Радуйся, Андрее светлоподобниче. Радуйся, подобно учеником Христовым Фаворским светом освященный; Радуйся, Небеснаго Владыки служителю верный. Радуйся, ангелов собеседниче; Радуйся, равноангельнаго жития проповедниче. Радуйся, со Феофаном и Прохором зерцало райскаго блажества нам даруеши; Радуйся, к Царствию Небесному путь показуеши. Радуйся, преподобне отче Андрее, иконописче предивный. Кондак 7 Хотя обновити Успенский собор во граде Владимире, великий князь призва тя со спостником Даниилом. Вы же двоица блаженная, возводяще ум к Невещественному и Божественному Свету, вознесеста молитву: Аллилуиа. Икос 7 Новыя и чудныя образы написали еста, Данииле и Андрее, во утихновение страждущим. Украсили еста Владимирский собор Успения Пресвятыя Богородицы шествием в рай праведных со святыми апостолы Петром и Павлом во главе и Второе пришествие Господа Иисуса Христа начертали еста. Мы же, дивляся провозвещению твоему, отче Андрее, глаголем: Радуйся, собора Успения Пресвятыя Богородицы обновителю; Радуйся, Не Оставляющия нас во Успении Своем дивный похвалителю.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Помимо священника, приказом командира корабля назначались ктитор, церковник и певчие. Ктитором назначался один из судовых офицеров. Он заботился о внутреннем обустройстве церкви, совместно со священником вёл книгу приходов и расходов церковной суммы, командовал церковником и следил за соблюдением последним своих обязанностей. По выбору священника и ктитора, церковник назначался, как правило, из нижних чинов. В его заведовании было церковное помещение и вся церковная утварь. Ежедневно во время утренней приборки он протирал образа, киоты, свечной ящик и осматривал лампады. Он также отвечал за приготовление судовой церкви к богослужениям, которые проводили только в праздничные и воскресные дни. О готовности церкви к богослужению церковник докладывал ктитору. После службы всю церковную утварь, в том числе и иконостас, убирали в специальный ящик, который подвешивался к подволоку. Для руководства судовыми певчими приказом командира корабля назначался один из судовых офицеров, а самих певчих набирали из нижних чинов. Не менее двух раз в неделю с разрешения старшего офицера на корабле проводилась спевка, на которую обязаны были являться все певчие. В штормовую погоду, по решению командира корабля, богослужение отменяли. По этому поводу ещё в петровском Морском уставе было указано: «На котором корабле определена будет церковь , тогда священник должен оную в добром порядке иметь. И в воскресные дни, ежели жестокая погода не помешает, литургию отправлять. А в прочие дни – молитвы положенные». По решению командира корабля перед сражением священник мог служить молебен с коленопреклонением, после которого он обходил палубы и окроплял корабль и команду святой водой. Во время же самого сражения священник находился при раненых. На кораблях ниже первого ранга на группу кораблей полагался один священник, а богослужения отправляли либо в судовой церкви флагманского корабля, либо в портовом храме. К примеру, в штате отряда заградителей Балтийского флота был только один священник, а походная церковь была устроена на минном заградителе «Амур». Отряд подводного плавания того же флота также имел одного священника и судовую церковь на плавбазе подводных лодок «Хабаровск». Иногда один священник обслуживал целые флотские формирования. Так, с 1911 года на Амурской флотилии в штат ввели священника, который в плаваниях отправлял богослужения на одной из канонерских лодок, а при стоянке в главной базе – в Хабаровском соборе. Один священник был и на Аму-Дарьинской флотилии: богослужения он проводил в местном храме Чарджуя.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Церковь — это тело Христово. Это мы — христиане — сейчас живущие на Земле и в Царстве Небесном. Мы соединены православной верою, законом Божиим, имеем одно управлениесвященноначалие и единые Таинства. Итак, Церковь имеет одно духовное тело, одну главу и живет одним Духом Святым. Поэтому мы называем ее Единой Церковью. Еще Церковь называется «Святою», потому что освящена Самим Иисусом Христом c.9]. Земля наша большая, в ней много стран и в каждой стране есть православные христиане. Они тоже живут одним с нами Духом Святым, верят в Господа Иисуса Христа, участвуют в (семи) Таинствах Православной Церкви. Поэтому эти христиане часть большого единого тела Христова — часть Христианской Церкви. Как у нас отдельно есть рука, нога, нос… а вместе все это — один человек. Так и все христиане в мире собраны в одно тело Христово. Поэтому наша Церковь Соборная. А кто были первыми священниками нашей Церкви? Апостолы. Поэтому мы называем ее Апостольской. Церковь Православная верно хранит учение Апостолов. Сейчас встаньте и повторяйте за мной новую строчку Символа веры: Верую во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Христос — Глава Церкви и Спаситель тела, значит, чтобы спастись, войти в Царство Небесное, необходимо быть членом Его тела, Соборной Церкви. Вне Церкви нет спасения [ Евр. 5, 23 ]. Кому Церковь не мать, тому Бог не Отец с.86]. Кто удаляется от Церкви, тот удаляется от Бога I, c.434]. Невозможно переплыть море без корабля. А Святая Христова Церковь в мире — то же, что корабль в море. Господин этого духовного корабля — Сам Всемогущий Бог Отец. Кормчий — Единородный Сын Его, благоприятный ветер — Дух Святой. Смотрите на эту картину, видите, какой прекрасный корабль. Может ли корабль плыть, если не будет ветра — нет. Стоять он будет. Так и Дух Святой, как ветер для парусов. Не будет Духа Святого, не доплывет наш корабль до Царства Небесного. Хозяин корабля — Бог Отец, капитан — Бог Сын, ветер — Бог Святой Дух. А кто же первые помощники капитана? Дети отвечают: подчиненные правители этого корабля — Апостолы и преемники их: пастыри и учители церковные. Плывущие на этом корабле. Кто? — Все мы. Все правоверующие христиане. Дно и основание этого корабля есть правая вера во Святую Троицу. Верим мы с вами в Пресвятую Троицу? Да. Значит, есть у нашего корабля дно и основание. Бока корабля, передняя часть его и кормило означают правые догматы веры. Что такое «правые догматы веры»? Это то во что мы верим, что мы говорим с вами в Символе веры, что мы верим в единого Бога, Творца Неба и Земли, видимого и невидимого, и в Сына Божьего Господа Иисуса, и в Духа Святого…

http://azbyka.ru/deti/15-urokov-po-tradi...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010