610 Hartley, The Book of Job, p. 17. Хартли помещает Иова, в VII век до н.э. (р. Одно из возможных решений – считать главу 24 ответом Цофара Иову в главе 21. К речи Билдада в 25:1–6 следует прибавить 26:5–14.27:13–23 можно прибавить к Билдаду в 25:6; или, если глава 24 не является ответом Цофара, то его (Цофара) ответом должны стать слова в 27:13–23. Третий цикл где-то теряет связанность изза того, что речи перестают соответствовать характеру персонажей. Возможно, автор намеренно пытается показать, как мысль постепенно «съезжает» в хаос. Hartley, The Book of fob, p. 15. Это так, если мы примем, что личное имя Бога было явлено лишь в дни Моисея (Исход 3:6). С другой стороны, имя Яхве могло использоваться патриархами в ограниченном смысле и бессознательно. Ученые не имеют общего мнения по этому вопросу. Hartley, The Book of Job, p. 17. Хартли помещает Иова, в VII век до н.20). 616 George Fohrer, Introduction to the Old Testament, trans, by David E. Green (Nashville: Abingdon, 1968), p. 325. 617 Некоторые комментаторы считают эту поэму частью ответа Иова в конце его диалога с тремя друзьями. Другие выделяют ее как часть «интерлюдии» повествователя в этом переходном месте книги. В любом случае поэма важна для всего толкования книги, поскольку она заявляет, что истинная мудрость может быть найдена только в Боге. Он один знает, где она (28:23). Поэтому, Бог в поэме обращается к человечеству и говорит: «Господа бояться – вот в чем мудрость; сторониться зла – вот в чем разум» (28:28). 620 Подход Хартли к вопросу жанров Иова можно найти в его комментариях в книге The Book of Job, pp. 38–50. 621 Плодотворная немецкая работа: Н. Richter, Sudien zu Hiob, Der Aufbau des Hoibbuches dargestellt an den Gattungen des Rechtslebens (Berlin: EvangelischêVerlagsanstalt, 1959). Английские работы: Michael Brennan Dick, «The Legal Metaphor in Job 31 ,» CBQAl (January 1979): 37–50; S.H. Scholnick «Lawsuit Drama in thêBook of Job» (unpub., PhD. Dissertation, Brandeis University, 1975); id., «The Meaning

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/vved...

Christianity Growing Among China " s Well-Educated/Православие.Ru Christianity Growing Among China " s Well-Educated August 20, 2015 Although persecution has been growing in China recently, experts say so is Christianity. Despite the recent campaign to take down the large crosses atop many Chinese churches, Christianity is gaining ground in China, particularly among the well-educated. In 1980 it was estimated that there were about 10 million Christians in China, now estimates say there are about 100 million, according to a Christian Today report. Why this exponential growth? Two academics provide an answer. Rodney Stark and Xiuhua Wang in their new book " A Star in the East: The Rise of Christianity in China, " posit that Christianity is growing in China, particularly among the well-educated, because old Chinese religions such as Buddhism, Taoism, and Confucianism do not fit in well with the modern world and are often seen as “anti-progress.” Stark stated that many Chinese individuals believe Christianity is the only religion that allows them to move from their cultural traditions and past into the modern world of industry and technology. Whereas the traditional Chinese religions focus on China’s glorious past and don’t hold much hope for the future, Christianity provides a framework in which to explore the meaning of life in the modern era which is something many Chinese are searching for. 20 августа 2015 г. Предыдущий Следующий Смотри также A book on Orthodoxy in China released A book on Orthodoxy in China released A unique book entitled ‘Orthodoxy in China’ has been published (in Russian). It describes the birth and development of the Orthodox culture in the Celestial Empire. During his official visit to China on 27 September 2010, Russian President Dmitry Medvedev presented the Chairman Hu Jintao with a copy of this book. Agreement about formation of the Center for Study of Orthodox Culture signed in Shanghai Agreement about formation of the Center for Study of Orthodox Culture signed in Shanghai On June 11, 2014, a solemn signing of the agreement between the Shanghai International Studies University and the Patriarchal Council for Culture about formation of the Center for Study of Orthodox Culture at the University of Shanghai took place.

http://pravoslavie.ru/81488.html

15. 4; 42. 7), тема беззакония (Ibid. 43. 4, 17), запрет смешанных браков (Ibid. 45. 3) ( Schaller. 1979). Лит.: Scriptorum veterum nova collectio e Vaticanis codicibus/Ed. A. Mai. R., 1833. Vol. 7. P. 180-191; James M. R., ed. Apocrypha Anecdota. Camb., 1897. P. 104-137; Kohler K. The Testament of Job//Semitic Studies in Memory of A. Kohut/Ed. G. A. Kohut. B., 1897. P. 264-338; Spitta F. Das Testament Hiobs und das Neue Testament// Idem. Zur Geschichte und Literatur des Urchristentums. Gött., 1907. Bd. 3. Tl. 2. S. 139-206; Philonenko M. Le Testament de Job et les Thérapeutes//Semitica. P., 1958. Vol. 8. P. 41-53; Brock S. P., ed. Testamentum Iobi: Picard J.-C., ed. Apocalypsis Baruchi graece. Leiden, 1967; Urbach E. The Traditions about Merkabah Mysticism in the Tannaitic Period//Studies in Mysticism and Religion: FS for G. Sholem/Ed. E. Urbach et al. Jerusalem, 1967. P. 1-28 (на иврите); Spittler R. The Testament of Job: Diss. Camb. (Mass.), 1971; Collins J. J. Structure and Meaning in the Testament of Job//SBL.SP. 1974. P. 35-52; Kee H. C. Satan, Magic, and Salvation in the Testament of Job//Ibid. P. 53-76; Kraft R. A. et al., ed. The Testament of Job According to the SV Text. N. Y.; Missoula (MT), 1974; Schaller B. Das Testament Hiobs. Gütersloh, 1979. (JSHRZ; Bd. 3/3); Nicholls P. H. The Structure and Purpose of the Testament of Job: Diss. [Jerusalem], 1982; Studies on the Testament of Job/Ed. M. A. Knibb, P. W. Van Der Horst. Camb., 1989. (SNTS.MS; 66). «Завещание Адама» Праотец Адам. Роспись ц. Спаса Преображения на Ильине ул. в Вел. Новгороде. 1378 г. Мастер Феофан Грек Праотец Адам. Роспись ц. Спаса Преображения на Ильине ул. в Вел. Новгороде. 1378 г. Мастер Феофан Грек является компиляцией, состоящей из «Часослова Адама», «Пророчества Адама» и «Небесной иерархии». В «Часослове...» Адам открывает сыну Сифу, какое из творений Божиих в какой час дня и ночи прославляет Бога. В «Пророчестве...» Сиф передает слова Адама накануне его смерти о том, что произойдет с миром (о пришествии Спасителя, о служении, крестной смерти и воскресении Иисуса Христа).

http://pravenc.ru/text/182429.html

I’d like you to associate these lessons with this convention. Remember you heard them in Pittsburgh.   And remember this important question that only you can answer: “How does God fit into my life?”. Very Rev. Protopresbyter Frank P. Miloro Keynote address at the Grand Banquet of the 66th National ACRY Convention, September 5, 2010. Northside Pittsburgh American Carpatho-Russian Orthodox Diocese of the USA 7 октября 2010 г. ... Предыдущий Следующий Смотри также Elder Paisios on Spiritual Study An Excerpt from Spiritual Awakening Elder Paisios on Spiritual Study An Excerpt from Spiritual Awakening First, they should read the New Testament to learn the meaning of Christ, to be shaken up a little; later they can read the Old Testament. Do you know how hard it is when they have read nothing and yet they come to ask for help? It is like an elementary school child going to a university professor and saying, “Help me.” Patriarch Pavle on the Stages of Spiritual Growth Patriarch Pavle Patriarch Pavle on the Stages of Spiritual Growth Patriarch Pavle Today marks the third anniversary of the blessed repose of His Holiness, Patriarch Pavle of Serbia (1914-2009). To mark this anniversary, we offer the following excerpt from a conversation with the late Patriarch found in the book Please Be People! (Bud’te liud’mi) by Jovan Jani, published in Russian by St. Tikhon’s Orthodox University in Moscow. Building Your Home on Christ Fr. Ted Bobosh Building Your Home on Christ Fr. Ted Bobosh Since Theophany is the season of house blessing, here is a saying of St. John Chrysostom from a sermon he gave in which we are called upon to think about our houses. Комментарии Войдите через FaceBook ВКонтакте Яндекс Mail.Ru Google или введите свои данные: Serge Ohler 27 октября 2010, 01:00 Dear brother in Christ, Could you please send me the email address of Archimandrite Tikhon (Shevkunov)of Sretensky monastery. I am a Russian Orthodox from immigration and live far in the West of Africa and miss my Church so much. My email is ohler2007@yahoo.fr In Christ Serge Ohler © 1999-2015 Православие.Ru

http://pravoslavie.ru/41892.html

192 См. T.J.Keegan, lnterpreting the Bible: A Popular Introduction to Biblical Hermeneutics, E.V.McKnighl, Post-Modern Use of the Bible, S.L.McKenzie and S.R.Haynes, To Each Its Own Meaning: An Introduction to Biblical Criticism and Their Application (Louisville: Westminster, 1993). 193 Daniel Patte, What is Structural Exegesis? (Philadelphia: Fortress, 1983); M.A. Powell, What Is Narrative Criticism? (Minneapolis: Fortress, 1990); J.P. Tompkins, Reader Response Criticism. From Formalism to Post-Structuralism (Baltimore: John Hopkins, 1980); George A.Kennedy, New Testament Interpretation through Rhetorical Criticism (Chapel Hill: University of North Carolina, 1984). Отметим также обширную работу православного библеиста Джона Брека: John Breck, The Shape of Biblical Language: Chiasmus in the Scriptures and Beyond (Crestwood: St. Vladimir’s Seminary Press, 1994). (См. также статью «Литературная критика» в: Иисус и Евангелия. M.: ББИ, 2003 – Прим. ред.) 194 См. основные работы, довольно значительно отличающиеся друг от друга; Brevard Childs, Introduction to the Old Testament as a Scripture, The New Testament as а Canon: An Introduction, Biblical Theology of the Old and New Testaments: Theological Reflection on the Christian Bible, J.A.Sanders, Torah and Canon (Philadelphia: Westminster, 1972); Canon and Community. From Sacred Glory to Sacred Text. Чайлдс предпочитает говорить o «каноническом подходе», a не о канонической критике, поскольку сам придерживается историко-критического метода, хотя и с умеренных позиций, принимая во внимание авторитетное богословское свидетельство Писания. Сандерс, напротив, настаивает на сложности и разнообразии самого канонического процесса в живой общине, а авторитетному свидетельству канона в его окончательной форме придает меньше значения, защищая, таким образом, плюралистический подход к современной интерпретации Писания. См. также: Gerald T.Sheppard, Criticism», ABD, Vol.1, pp.861–866. 195 R.Bultmann, Jesus Christ and Mythology (New York: Scribner’s, 1958) (Русское издание: Бультман P., «Иисус Христос и мифология», Избранное: Вера и понимание. Том I-II. М.: РОССПЭН, 2004. – Прим. ред.); Kerygma and Myth, ed. H.W. Bartsch and trans. R.H.Füller (New York: Harper, 1961): Ian Henderson, Rudolf Bultmann (Richmond: John Knox, 1966).

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/novyj-z...

Michael Prokurat, Alexander Golitzin, Michael D. Peterson Скачать epub pdf SAINTS SAINTS. “Saint,” from the Latin sanctus (Greek, hagios; Church Slavic, sviatii), refers to a person recognized by the Church as having partaken during his or her lifetime of the quality of God’s holiness (q.v.), a “holy man” or “holy woman.” The expression, “the saints,” is used of Christians in general by Paul, and Orthodoxy (q.v.) maintains that all believers, by virtue of their having put on Christ in Baptism (q.v.), are at least potentially “holy ones,” temples and manifestations of God’s action in the world. The popular veneration of certain believers who had clearly manifested God’s holiness appears very early in the history of the Church. The veneration of the saints is at least as old as the cult of the martyr (q.v.), and was extended in the 4th c. to the monks, the “ascetics” in the current Orthodox categorization of saints, and to the great teaching bishops, who are called “illuminators” or “luminaries.” Other categories of saints were added later, among them: fools in Christ (q.v.) (saloi, iurodev’i), unmercenary physicians, equals to the apostles (meaning great missionaries), military saints (usually martyrs from the Roman army), and, uniquely in Russia, the “passion-bearers” (innocent sufferers). The saints are believed to be active members of the family of the Church, intercessors and protectors, though all of them derive their ministry in and through-and as witnesses to-the Risen Christ. They are omnipresent in Orthodox Church life. No child is baptized without receiving the name of a patron saint, and in most Orthodox cultures it is the child’s saint’s day that is celebrated as in the West one celebrates birthdays. The Synaxarion, or collection of saints’ lives for every day of the year, is read from at morning services in monasteries. The relics (q.v.) of the saints are venerated, the subject of pilgrimage (q.v.), and transferred or “translated,” when such occurs, with great pomp and ceremony. Читать далее Источник: The A to Z of the Orthodox Church/Michael Prokurat, Alexander Golitzin, Michael D. Peterson - Scarecrow Press, 2010. - 462 p. ISBN 1461664039 Поделиться ссылкой на выделенное

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-a-to...

448 Так поступают особенно католики (например, Prof. Dr. Hub. Theophil Simar, Die Theologie des heiligen Paulus, zweite Auflage, Freiburg im Breisgau 1883, S. 185 flg.) согласно Concil. Trid. sess. VII, cap. 7: «Demum unica formalis causa (justificationis) est justitia Dei, non qua ipse justus est, sed qua nos justos facit» etc., но см. Prof. Wilh. Schmidt, Zum Römerbrief в «Studien und Kritiken» 1898, 2, S. 256 flg., и В.Н. Мышцын , Учение Св. Апостола Павла, стр. 86,1; ср. также Prof. T.K. Abbott, Essays chiefly on the Original Texts of the Old and New Testaments, London 1891, p. 108; Rev. J. Oswald Dykes, The Gospel according to St. Paul, p. 15. Особенно решительно подобное отрицание выражено у C. Holsten’a: «Die δικαιοσνη ϑεο nicht als subjective eigen schaft, sondern als ein von Gott bewirkter zustand des menschen zu denken ist. Der genitive ϑεο ist genitivus auctoris und bezeichnet eine von Gott nicht nur im allgemeinen ausgegangene, sondern bewirkte gerechtigkeit... Die δικαιοσνη ϑεο ist daher ein von Gott gewirkter objective lebenszustand des menschen zu denken, in welchen dieser durch eine objective tat Gottes, durch ein δικαιον ( Рим.3:24 ) oder eine δικαωσις ( Рим.4:25, 5:18 ) versetzt wird»... «ein lebenszustand, in den die menschen durch Gott auf grund des kreuzestodes des Messias versetzt sind» (Das Evangelium des Paulus II, S. 65:66). 449 Prof. Theodor Häring, δικαιοσνη Θεο bei Paulus, Tübingen 1896. S. 34, 32; Noch einmal δικαιοσυνη ϑεου in ( Рим.1:17 ) в «Studien und Kritiken» 1896, S. 139–141. Bernh. Bartmann, St. Paulus und St. Jacobus über die Rechtfertigung, S. 60. Bernh. Weiss, Lehrbuch der Biblischen Theologie des N.T., S. 317. Cp. G. Schnedermann, Der istaelitische Hintergrund, S. 9=«Neue Kirchliche, Zeitschrift» VI (1895), 8, S. 657. G.A. Fricke, Die Paulinische Grundbegriff der δικαιοσυνη Θεου S. 23, 26. Rev. J. Barmby, The Meaning of «Righteousness of God» in the Epistle to the Romans в «The Expositor» 1896, VIII, p. 124–139 («God’s own eternal righteousness»). Так и P. Kölbing, но в том смысле, что тут «dasjenige gereche Richterwalten Gottes verstanden ist, welches durch helfendes Eingreifen oder Heilsspendung den Menschen als einen vor Gott gerechten hingestellt, ihm Gerechtigkeit vor Gott verleiht»: см. «Studien zur paulinischen Theologie» I в «Studien und Kritiken» 1895, 1, S. 13.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Glubok...

Сыркин А.Я. Поэма о Дигенисе Акрите. М., 1964. Флоря Б.Н. Сказания о начале славянской письменности. СПб., 2000 (2-е изд.). Флоря Б.Н., Турилов А.А., Иванов С.А. Судьбы Кирилло-Мефодиев-ской традиции после Кирилла и Мефодия. СПб., 2000. Флоря Б.Н. (ред.). Христианство в странах Восточной, Юго-Восточной и Центральной Европы на пороге второго тысячелетия. М., 2002. Фроянов И.Я. Загадка крещения Руси. М., 2007. Шиваров Н. и др. (ред.). Международен симпозиум 1100 години от блажената кончина на св. Методий. София, 1989. 2 т. Юзбашян К.Н. Армянские государства эпохи Багратидов и Византия IX-XI вв. М., 1988. Althoff G. Die Ottonen: Konigsherrschaft ohne Staat. Stuttgart, 2005 (2. Aufl.). Αγγελδη Χ. βος του οσου Βασιλεου του Νου. Ιωννινα, 1980. Antonopoulou T. The homilies of the emperor Leo VI. Leiden, 1997. Auzépy M.-F. e.a. La Chrétienté orientale du début du VII e siècle au milieu du XI е sièclë textes et documents. Paris, 1996. Beaton R., Ricks D. (ed.). Digenes Akrites: new approaches to Byzantine heroic poetry. Aldershot, 1993. Belting H. Bild und Kult: Eine Geschichte des Bildes vor dem Zeitalter der Kunst. München, 1990. Англ. пер.: Likeness and presencë a history of the image before the era of art. Chicago, 1994. Blöndal S. The Varangians of Byzantium: an aspect of Byzantine military history/Rev. and trans. B.S. Benedikz. Cambridge, 1978. Βλνσδον B.N. Εξωτερικ πολιτικ και σωτερικς αντιδρσεις κατ τν εποχ του Βασιλεου Α. Αθνα, 1991. Bonarek J. Romajowie i obey w kronice Jana Skylitzesä identyfikacja etniczna Bizantyczyków i ich stosunek do obcych w wietle kroniki Jana Skylitzesa. Toru, 2003. Bonner M. Aristocratic violence and holy war: studies in the jihad and the Arab-Byzantine frontier. New Haven; London, 1996. Borsari S. II monachesimo bizantino nella Sicilia e nelPltalia meridionale prenormanne. Napoli, 1963. Browning R. Byzantium and Bulgariä a comparative study across the early medieval frontier. London, 1975. Brubaker L. Vision and meaning in ninth-century Byzantium: image as exegesis in the homilies of Gregory of Nazianzus. Cambridge, 1999.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Симеон фактически развивает те же самые идеи, подчеркивая, что опыт причастия Христу во Святом Духе выше любого формального отражения этого опыта, в том числе и в Писании. В конце концов Писание – это лишь средство, помогающее жить с Богом и в Боге: ...Кто сознательно обрел в себе Бога, дающего людям знание, тот прочитал все Священное Писание и собрал весь плод пользы от чтения: он более не будет нуждаться в чтении книг. Почему так? Потому что беседующий с Тем, Кто вдохновил авторов Бо­жественных Писаний, посвящаемый Им в сокровен­ные и несказанные таинства, сам станет для других богодухновенной книгой, содержащей новые и вет­хие тайны, написанные в ней перстом Божиим... 278 В этих словах Симеона не отрицается необходимость чтения Священного Писания; скорее здесь мы видим особенно яркое выражение традиционной восточно-христианской идеи о том, что следует подниматься от буквы Писания к его внутреннему смыслу, а от послед­него – к Тому, Кто стоит за словами Библии. Обобщая основные принципы подхода Симеона к Библии, мы можем сказать, что он понимает Писание как часть великой Традиции, включенным в которую ощущает и себя самого. В своих толкованиях библей­ских текстов он не порывает с традиционным понима­нием, но основывается на толкованиях Святых Отцов, используя как буквальный, так и аллегорический методы. Тем не менее, рассматривая Библию как историю взаимоотношений между Богом и людьми, Симеон по­стоянно ищет параллели между своим духовным опытом и опытом библейских героев. Это приводит к тому, что он дает глубоко личные трактовки библейских событий, придавая им мистический смысл. Последний тип толко­вания представляется нам наиболее оригинальным ас­пектом библейского экзегезиса преподобного Симеона Нового Богослова . 136 Arseniev. Teaching, 16ff.; Войдет. Eglise, 27–30; Idem. Meaning, 1; Bulgakov. Church, 20if.; Ware. Church, 196–197. См также Roques. Univers, 226 (понятие о Писании как час­ти Предания у Дионисия Ареопагита ). 140 Ориген говорит о трех смысловых пластах в Писании: бук­вальном, нравственном и духовном (анагогическом), что соот­ветствует трем составляющим  человека  (тело,  душа, дух). Однако на практике Ориген обычно не проводит четкого раз­личия между нравственным и духовным смыслом, ограничи­ваясь двумя смыслами для каждого конкретного текста: исто­рическим (буквальным) и аллегорическим (духовным).

http://azbyka.ru/otechnik/Ilarion_Alfeev...

GreekReporter.com 26 ноября 2015 г. Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Смотри также Комментарии GreekOrthodoxBrother14 2 февраля 2017, 00:00 Russia and Greece are orthodox brothers, therefore I have faith in this. Long live Orthodox Christianity. Freedom for all christians 19 декабря 2016, 20:00 Today Turkish terrorist murdered a Russian ambassador. Russia is an Eastern Orthodox country and if Russian government attacks and liberated Constantinople from Islamic extremist country of Turkey I as an American would endorse it. Rather Russia controls the Eastern Orthodox city than the evil Yurks. Tee Jay 5 августа 2016, 12:00 A really nice work ! But since you are interested in prophecies, you must not omit the following very-very informative links ! Elder " s Josef Vatopedinos the famous " six page " document, were he describes the coming 3rd World War step by step. ........................................ the old prophecy on Kutlumusi Monastery there is a poem some say its Elder " s Josef Vatopedinos : End of times - Armagedon prophecy by Elder Joseph of the Vatopedi Monastery « on: May 11, 2011, 06:49:56 PM » This PROPHECY is actually written in greek and is translated by another poster in a web site, Ntinos thank you... The Prophecy in greek reads like a poem but in translation it differs a little bit, but the meaning of what is to come is there... Was writen by the faithful by Elder Joseph of the Vatopedi Monastery of Agion Oros. The Elder is known to have the prophetic gift, and is still alive, living in the Monastery in Agion Oros(MOUNT ATHOS )In Greece... SAINTS N SINNERS 2 июля 2016, 22:00 The tine is short the end is near I walk through the value full of fear...Turkey run Turkey hide...Turkey committed greek Armenian and alot of genocides...it " s ur turn Rafael 22 февраля 2016, 14:00 Armenia will have malatya and Erzurum jars trabzon and Armenia will get bath I off Georgia and it will take over Azerbaijan because It is an apostolic country. Apostolic means the first orthodox which Armenia are a bit orthodox but we are an apostolic.

http://pravoslavie.ru/88169.html

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010