Житие Г., написанное Никитой Давидом Пафлагоном (BHG, N 675z - 676) и включенное Симеоном Метафрастом в Четьи-Минеи (известное в слав. традиции как анонимное житие), также дошло до наст. времени в 2 версиях. 1-я (нач.: «Диоклитиан римский самодержец недостоине хоругви въсприемь и первый сыи от иже с ним римское въсприем начальство») широко распространена и в рус., и в южнослав. списках с XV в. (но перевод, несомненно, более древний) и включена в ВМЧ под 23 апр. (ВМЧ. Апр. Дни 22-30. Стб. 862-884). 2-я версия (нач.: «Диоклитиан римский царь по еже преети ему недостоине стему царства и прьвый бысть в царех») сохранилась в единственном ресавском списке 2-й пол. XV в. (София. НБКМ. 682). Этот перевод выполнен, вероятно, в XIV в. ( Hannick. S. 208). Относящееся к группе апокрифических житий «Мученичество» с начальными словами: «Ненавидяй исперва человекы злый советник диавол» - встречается в южнослав. списках со 2-й четв. XIV в.: 162 (не позднее 1346), 195 (посл. четв. XIV в.), Загреб. Архив ХАЗУ. III с. 22 (посл. четв. XIV в.). Оно относится к числу переводов с лат. языка, выполненных в X в. в Чехии и оттуда попавших на Русь и к юж. славянам (изд.: Тихонравов Н. С. Памятники отреченной рус. лит-ры. СПб., 1863. Т. 2. С. 100-111; Веселовский. С. 163-172; Mares F. V. An Anthology of Church Slavonic Texts of Western (Czech) Origin. Münch., 1979. P. 169-178). Др. редакция апокрифического жития с начальными словами: «В оно время, егда взыскаху» - сохранилась в раннем списке, датируемом 2-й пол. XIII в., в отрывке хорват. глаголического гомилиария (Хорватия. Крк. Архив бывш. Старославянской Академии. 30А). Этот перевод сделан в Болгарии не позднее X в. (текст издан: Vajs I. Martirii s. Georgii et Periodum s. Ioannis Apostoli et Evangelistae fragmenta glagolitica//Slavorum litterae theologicae. Praga, 1907. N 2. P. 123-132). Краткие жития Г. входят в состав нестишного и стишного Прологов. Ок. 1579 г. кн. А. М. Курбский включил в составляемый им агиографический сборник 4 произведения, посвященные Г.: метафрастово житие, нормальный текст, отрывок из обращения Алоизия Липпомана к читателям по поводу Житий Г. и похвальное слово Симеона Метафраста. Эти произведения были переведены с лат. языка из изд. Лаврентия Сурия «De probatis Sanctorum historiis» (1571. T. 2). Сурий в свою очередь заимствовал эти тексты из «Historiae de vitis Sanctorum» Алоизия Липпомана, еп. Веронского (1564).

http://pravenc.ru/text/162188.html

Соч.: Rechtfertigung: Die Lehre K. Barths und eine katholische Besinnung. Einsiedeln, 1957, 19644; Konzil und Wiedervereinigung: Erneuerung als Ruf in die Einheit. W. etc., 1960; Strukturen der Kirche. Freiburg i. Br., 1962; Kirche im Konzil. Freiburg i. Br., 1963; Die Kirche. Freiburg; Basel, 1967. Münch., 19772 (рус. пер.: Церковь. М., 2012); Wahrhaftigkeit: Zur Zukunft der Kirche. 1968, 19712; Menschwerdung Gottes: Eine Einf. in Hegels theol. Denken als Prolegomena zu einer künftigen Christologie. Freiburg i. Br., 1970; Unfehlbar?: Eine Anfrage. Zürich, 1970. Fr./M., 19802. Münch., 19893; Christ sein. Münch., 1974, 19762; 20 Thesen zum Christsein. Münch., 1975; Existiert Gott?: Antwort auf die Gottesfrage der Neuzeit. Münch., 1978, 19812; Ewiges Leben? Münch., 1982, 19844; Theologie auf dem Weg zu einem neuen Paradigma//Entwürfe der Theologie/Hrsg. v. J. B. Bauer. Graz; W.; Köln, 1985. S. 181-207 (рус. пер.: Теология на пути к новой парадигме//Путь. М., 1992. 2. С. 160-182); Theologie im Aufbruch: Eine ökumenische Grundlegung. Münch., 1987; Wohin geht die Christenheit//Die Zeichen de Zeit. B., 1988. Bd. 42. Heft 2. S. 14-20 (рус. пер.: Куда идет христианство?//Путь. 1992. 2. С. 144-160); Die Hoffnung bewahren: Schriften zur Reform der Kirche. Zürich, 1990; Projekt Weltethos. Münch., 1990; Das Judentum: Die religiöse Situation der Zeit. Münch., 1991 [etc.]; Das Christentum: Wesen und Geschichte. Münch., 1994 [etc.]; Große christliche Denker, Münch., 1994 (рус. пер.: Великие христ. мыслители. СПб., 2000); Weltethos für Weltpolitik und Weltwirtschaft. Münch., 1997; Die Frau im Christentum. Münch.; Zürich, 2001; Kleine Geschichte der katholischen Kirche. B., 2002; Wozu Welthethos?: Religion und Ethik in Zeiten der Globalisierung. Freiburg i. Br., 2002; Der Islam: Geschichte, Gegenwart, Zukunft. Münch., 2004 [etc.]; Der Anfang aller Dinge: Naturwissenschaft und Religion. Münch., 2005 (рус. пер.: Начало всех вещей: Естествознание и религия. М., 2007); Was ich glaube. Münch., 2009 (рус. пер.: Во что я верю. М., 2013); Anständig wirtschaften: Warum Ökonomie Moral braucht. Münch., 2010; Ist die Kirche noch zu retten? Münch., 2011.

http://pravenc.ru/text/2462389.html

4 . God is not a being either in the general or in any specific sense of the word, and so He cannot be an origin. Nor is He a potentiality either in the general or in any specific sense, and so He is not an intermediary state. Nor is He an actualization in the general or in any specific sense, and so He cannot be the consummation of that activity which proceeds from a being in which it is perceived to pre-exist as a potentiality. On the contrary, He is the author of being and simultaneously an entity transcending being; He is the author of potentiality and simultaneously the ground transcending potentiality; and He is the active and inexhaustible state of all actualization. In short, He is the author of all being, potentiality and actualization, and of every origin, intermediary state and consummation. 5 . Origin, the intermediary state and consummation characterize things divided by time, as indeed they characterize things existing in the aeon. For time, by which change is measured, is defined numerically; while the aeon, whose existence presupposes a ‘when’, possesses dimensionality, since its existence has an origin. And if time and the aeon have an origin, how much more so will those things that exist within them. 6 . God by nature is always one and alone, substantively and absolutely, containing in Himself all-inclusively the totality of substantive being, since He transcends even substantiveness itself. If this is so, there is nothing whatsoever among all the things to which we ascribe being that possess substantive being. Thus nothing whatsoever different in essence from God can be envisaged as coexisting with Him from eternity – neither the aeon, nor time, nor anything which exists within them. For substantive being and being which is not substantive never coincide. 7 . No origin, intermediary state or consummation can ever be altogether free from the category of relationship. God, being infinitely beyond every kind of relationship, is by nature neither an origin, nor an intermediary state, nor a consummation, nor any of those things to which it is possible to apply the category of relationship.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikodim_Svjato...

Ф.178.1. 4452 Слова Иосифа Вриенния 1790 г. 178.1.4454. Сборник аскетический . Ф.178.1 Сборник аскетический. 1801 г . Ф.178.1 Сборник аскетический. 4557 «Вопросоответы» Варсануфия и Иоанна. 1818 г. Ф.178.1 «Творения» Марка Подвижника. Ф.178.1 Сборник. 178. 4443 «Слова» Симеона Нового Богослова. Ф.178.1 «116 глав» Каллиста Антиликуди патриарха. Ф.178.1 «Сотницы» Фалассия Ливийского. Конечно, рукописи переписывались и в Петербурге ввиду обстоятельств, связанных с изданием «Добротолюбия». Выделим рукописи из собрания Духовной академии. РНБ 573.48. Рубеж XVIII–XIX в. . 573. А II/357. 1852 г. Исаак Сирин. ф. 15 (Александро-Невская Лавра) А-87. Сборник аскетический. Сюда включим и рукописи из Санкт-Петербургского Новодевичьего монастыря Казанской иконы Пресвятой Богородицы, руки монахини Натальи РНБ ф. 905, НСРК Q 639. 1-я пол. XIX в. Авва Варсонофий. Вопросоответы . И рукописи из нового собрания СПбДА, руки мон. Магдалины из СПб Воскресенского девичьего монастыря. 17-Р и 18-Р. Слова Исаака Сирина. 1852 г.  28-Р и 29-Р того же содержания. 1851 г. . Помимо Санкт-Петербурга, над изданием «Добротолюбия» работа проходила и в Москве, на Новгородском архиерейском подворье. В ней участвовали, помимо схимонаха Афанасия (Охлопкова), бывшие позже в Новоспасском и Симонове монастырях архимандрит Александр (Подгорный) и архимандрит Филарет (Пуляшкин) , которые в 1798 г. подали прошение об издании 4-й части «Добротолюбия» . Из собрания Симонова монастыря в ГИМ укажем только рукописи интересующего нас периода, а, надо сказать, они переписывались и позднее. ГИМ Сим. 23. Исаак Сирин «Слова». 1802-08 г. . Монах Иероним переписывает еще в 1808 г. «Поучения свт. Григория Паламы» . Его руки и рукопись РГБ 178.4459, отмеченная выше. Также ему принадлежит рукопись РГИА 834.2.4003, содержащая предисловия старца Василия Поляномерульского. Рукописи этого собрания примечательны своими подробными уточняющими записями. Сим. 5. Творения Дионисия Ареопагита . Сим. 15. Оглашения прп. Феодора Студита. Писец — мон. Иларион (Ремизов). Посл. четв. XVIII в. . После 1796 г.

http://bogoslov.ru/article/6176674

Johns use of double entendres, clear to the informed reader but missed by Jesus» continually dense opponents, reflects a broader pattern of polemical irony in the Fourth Gospe1. 1884 In John, Jesus» opponents repeatedly make ironic self-indictments and glaring errors in understanding Jesus» words. This is first of all evident in regard to Jesus» origin (8:14). On the one hand, «the Jews» assume that they know his origin (6:42): Jesus is not from Bethlehem (7:42), and his alleged Galilean origin is hence nonmessianic (7:41; cf. 1:46). 1885 On the other hand, «the Jerusalemites» (7:27) and «the Pharisees» (9:29) admit that they do not know his origin. 1886 Jesus replies that in one sense they really do know: he is from God, and they misconstrue this only because they do not know God (7:28). They cannot know Jesus» real place of origin, that is, from above, because they do not know the Father (8:19). They are also inconsistent in their accusations against Jesus. Jesus, whom the reader knows to be really God " s Son, is not permitted to say that he is (5:18; 10:36), but his opponents claim the title (with an admittedly different significance) for themselves (8:41). Likewise, the leaders want Jesus crucified so that the Romans will not take away their place and nation (11:48). But unless J. A. T. Robinson " s early dating of John is correct, the original reader would have known that the Romans did in fact take away these leaders» place and nation, either in spite of or because of Jesus» crucifixion. 1887 Further, Pilate acknowledges Jesus as the Jewish king, but the Jewish leaders deny it. Indeed, they acknowledge no king but Caesar (19:15; contrast the language of 8:41), 1888 although this acknowledgement may be meant to remind the Johannine community of the claims of the imperial cult. Those who claim to interpret the Law properly repeatedly appear obtuse in their interpretation. Nicodemus, for instance, though a teacher of Israel, misunderstands Jesus (3:1–21), thereby comparing unfavorably with the Samaritan woman in the next chapter (4:7–42). The fact that he later appears to be paradigmatic for first the secret (7:48–51; cf. 12:42–43) and then the open (19:39) believer does not reduce the harshness of this first portraya1.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

In Mediterranean antiquity, establishing someonés origin was one of the first steps to understanding that person " s identity, as reflected in the questions asked upon meeting strangers. 6448 The idea that no one would know the place of the Messiah " s origin (7:27) seems to contradict the tradition that he would derive from Bethlehem (7:42; Matt 2:5–6). Scholars here usually cite the rabbinic tradition of the hidden Messiah: it applies not to his original location but to his place of concealment just before making himself known publicly. 6449 The hidden Messiah tradition often connects the Messiah with Moses, who was also hidden before he was revealed. 6450 Much of the rabbinic attestation is late, 6451 but their basic tradition surely does not derive from inferences from John or from Justin " s Dialogue with Tryphol Presumably those who note that no one knows where the Messiah will come from thus refer to his immediate rather than his ultimate origin, but the seeming contradiction with the tradition of his birth in Bethlehem (7:42) plays well to Johannine irony: Jesus» critics occasionally disbelieve him on contradictory grounds (see also 9:29), united only in their opposition to him. In other words, people used whatever arguments necessary to achieve their predetermined conclusion. 6452 In 7Jesus may speak on two levels: although his opponents do not know that Jesus is from «above,» judging purely on the basis of appearance (7:24), 6453 they are correct concerning his earthly origin. Even their knowledge of his earthly origin may be partly incorrect, however (depending on what we may assume John believes and expected his audience to know; see comment on 7:42). Conversely, Jesus may say «you know» only in the sense that he had made the knowledge available to them (14:4). But whatever else they knew or did not know, tragically they did not know God (7:28). Jesus, by contrast, knew him, because (cf. 3:13; 6:46) God was where Jesus was really from, and Jesus was God " s agent or representative (7:29).

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

H. Boberach. [Neuwied, 1965]; Berichte des SD und der Gestapo über Kirchen und Kirchenvolk in Deutschland, 1933-1944/Hrsg. H. Boberach. Mainz, Dokumente zur Kirchenpolitik des Dritten Reiches/Hrsg. G. Kretschmar, C. Nicolaisen. Münch., 1971-1975. Bd.1-2; Zwischen Widerspruch und Widerstand: Texte zur Denkschrift der Bekennenden Kirche an Hitler (1936)/Hrsg. M. Greschat. Münch., 1987; Социально-полит. измерение христианства: Избр. теолог. тексты XX в./Сост.: С. В. Лёзов, С. В. Боровая. М., 1994. Лит.: Buchheim H. Glaubenskrise im Dritten Reich: Drei Kapitel nationalsozialistischer Religionspolitik. Stuttg., 1953; Christlicher Widerstand gegen den Faschismus. B., 1955; Streisand J. Die deutschen evangelischen Kirchen und die faschistische Diktatur//ZfGW. 1966. Bd. 14. S. 568-587; Scholder K. Die evangelische Kirche in der Sicht der nationalsozialistischen Führung bis zum Kriegsausbruch//Vierteljahreshefte für Zeitgeschichte. Münch., 1968. Bd. 16. H. 1. S. 15-35; Bethge E. Dietrich Bonhoeffer: Theologie, Christ, Zeitgenosse. Münch., 1970; Neumann P. Die Jungreformatorische Bewegung. Gött., 1971; Niemöller W. Der Pfarrernotbund: Geschichte einer kämpfenden Bruderschaft. Hamburg, 1973; Meier K. Der evangelische Kirchenkampf. Halle, 1976-1984. 3 Bde; Die Niederlage, die eine Befreiung war: Das Lesebuch zum 8. Mai 1945. Köln, 1985; Барабанов Е. В. О письмах из тюрьмы Дитриха Бонхёффера//ВФ. 1989. 10. С. 106-113; Бровко Л. Н. Церковь и «третий рейх»//Новая и новейшая история. 1991. 4. С. 44-62; она же. Конформизм и конфронтация: Христианские церкви и нацистское государство//Свободная мысль. М., 1993. 12. С. 78-92; она же. Христианство и национал-социализм: Мировоззренческий излом//Переходные эпохи в социальном измерении: История и современность/Отв. ред.: В. Л. Мальков. М., 2002. С. 351-376; она же. Дитрих Бонхёффер//ВИ. 2003. 4. С. 58-76; она же. Церковь и Третий Рейх. СПб., 2009; Гараджа В. И. Дитрих Бонхёффер: Сопротивление и покорность//От Лютера до Вайтцзеккера: Великие протестантские мыслители Германии/Сост.: В.

http://pravenc.ru/text/675009.html

Zasedanie Raboego komiteta ChMK (Moskva 3.–6.4.1978 g.), Privetstvie udastnikam. . ., in: MP 197 8 ,6 ,41–42 . Poslanie.... к 60-letiju vosstanovlenija Moskovskogo Patriarsego prestola, in: MP 1978,7,2–5. 60-letije Vosstano MP vlenija Patriaršestva (1917–1977): Slovo, doklad i reci, in: MP 1978 ,8, 2–32 ; 33–34 ; 35–36 ;37f. StdO 197 8 ,8 ,3–8 ; 9–10 ; 9,13–19; 10 ,4–6 ;11–23 ; 11,12–26; 12 ,26–33 . К 25-letiju vosstanovlenija patriaršestva v Bolgarskoj Cerkvi: (Re‘), in: MP 1978,9,3–4; StdO 1978,10,3–4. Slovo v Bogojavlenskom Patr. sobore 3.6.1978 g., in: MP 1978, 9 ,7f. Pjatyj Vsechristianskij Mirnyj Kongress (Praga 22.–27.6.1978), re», in: MP 1978,9,24–27; StdO 1978,9,2–5. 30-letije Bolgarskogo cerkovnogo podvor " ja v Moskve: Slovo i re», in: MP1978,9,52–54. Poslanie XXII Medunarodnomu kongressu starokatolikov, in: MP 1978,9,58. Poslanie Archiepiskopu Kenterberijskomu, Primasu vsej Anglii D-ru F.D. Kogganu, in: MP 1978,10,52–54; StdO 1978,11,3–6. Re " na prieme v est» Patriarcha Efiopii Sv. Tekle Chajmanota, ebda 54–55. Slovo na litii po Sv. Pape Pavlu VI (9.8.1978), ebda 55–56. Konina i pogrebenie mitropolita Leningradskogo i Novgorodskogo Nikodima: Slovo, re», in: MP1978,11,9–11; StdO 1978,12, 21–26. Tret " e bogoslovskoe sobesedovanie v Kieve predstavitelej RPC i Sojuza Ev. Cerkvej v GDR: Poslanie (1.–4.10.1978), in: MP 1978,12,52; StdO 1979,1,2–3. Slovo pri vrueniju archierejskogo ezla episkopu Serafimu, in: MP 1979,1,7–8; StdO 1979,4,11–14. Privetstvennoe slovo na godinom akte Mosk. Duchovnych škol (14.10.1978), in: MP 1979,l,14f. Vsesojuznaja religioznaja konferencija po itogam V Vsechristianskogo Mirnogo Kongressa (14.–16.11.1978), Moskva); Slovo i re», in: MP 1979,1,34–37; StdO 1979,2,22–24. Torestva v Armjanskoj Apostol ! skoj Cerkvi po sluaju 150-letija vchodenija Armenii v stostav Rossii... (1.–4.10.1978); Rei, in: MP1979,1,47–51. Poslanie Central " nomu komitetu VSC, in: MP 1979,2,2–4; StdO 1979, 4, 39–43. Zasedanie Preziduma Christianskoj Mirnoj Konferencii (Kiev, 6.–8.12.1978), Poslanija, in: MP 1979,2,38–39.

http://azbyka.ru/otechnik/Manuil_Lemeshe...

Harris, «Deity» Harris, Murray J. «Titus 2and the Deity of Christ.» Pages 262–77 in Pauline Studies: Essays Presented to Professor F. F. Bruce on His 70th Birthday. Edited by Donald A. Hagner and Murray J. Harris. Grand Rapids: Eerdmans, 1980. Harris, Jesus as God Harris, Murray J. Jesus as God: The New Testament Use of Theos in Reference to Jesus. Grand Rapids: Baker, 1992. Harris, «Origin» Harris, J. Rende1. «The Origin of the Prologue to St. John " s Gospe1.» The Expositor, Eighth Series 12 (1916): 147–60,161–70, 314–20, 388–400,415–26. Harris, Prologue Harris, J. Rende1. The Origin of the Prologue to St. John " s Gospe1. Cambridge: Cambridge University Press, 1917. Harris, «References» Harris, Murray J. «References to Jesus in Early Classical Authors.» Pages 343–68 in The Jesus Tradition outside the Gospels. Edited by David Wenham. Vo1. 5 of Gospel Perspectives. Edited by R. T. France and David Wenham. Sheffield: JSOT Press, 1984. Harrison, «Cicero» Harrison, S. J. «Cicero and «crurifragium.»» Classical Quarterly 33 (1983): 453–55. Harrison, «Garden» Harrison, R. K. «Garden.» Pages 399–400 in vo1. 2 of The International Standard Bible Encyclopedia. Edited by Geoffrey W. Bromiley. 4 vols. Grand Rapids: Eerdmans, 1979–1988. Harrison, «Hyssop» Harrison, R. K. «Hyssop.» Page 790 in vo1. 2 of The International Standard Bible Encyclopedia. Edited by Geoffrey W. Bromiley. 4 vols. Grand Rapids: Eerdmans, 1979–1988. Harrison, « John 1:14 » Harrison, Everett F. «A Study of John 1:14 .» Pages 23–36 in Unity and Diversity in NT Theology: Essays in Honor of G. E. Ladd. Edited by Robert A. Guelich. Grand Rapids: Eerdmans, 1978. Harrison, «Ministry» Harrison, Cyri1. «The Ministry of the Spirit.» The Modern Churchman 15 (1971–1972): 191–95. Harrison, «Myrrh» Harrison, R. K. «Myrrh.» Pages 450–51 in vo1. 3 of The International Standard Bible Encyclopedia. Edited by Geoffrey W. Bromiley. 4 vols. Grand Rapids: Eerdmans, 1979–1988. Harrison, «Rites» Harrison, R. K. «The Rites and Customs of the Qumran Sect.» Pages 26–36 in The Scrolls and Christianity: Historical and Theological Significance. Edited by Matthew Black. London: SPCK, 1969.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

1979. Vol. 76. N 2. P. 93-103; Teigen B. W. I Believe: A Study of Luther " s Small and Large Catechisms. Mankato (Minnesota), 1979; Biemer G. Verantwortung für einen Katechismus: Vermaechtnis der Geschichte und Postulate der Gegenwart//Religionsunterricht an höheren Schulen. Münch., 1980. Bd. 23. S. 40-47; Anderson J. G. Dr. Martin Luther " s Small Catechism Handbook. Milwaukee (Wisconsin), 1981; Paul E., Stachel G., Langer W. Katechismus - ja? Nein? Wie?: Drei Diskussionsbeiträge. Zürich, 1982. (Studien z. Praktischen Theologie; 25); Repp A. C. Luther " s Catechism Comes to America: Theol. Effects on the Issues of the Small Catechism Prepared In or For America Prior to 1850. Metuchen (N. J.), 1982; Bellinger G. J. Bibliographie des Catechismus Romanus: Ex Decreto Concilii Tridentini ad Parochos, 1566-1978. Baden-Baden, 1983; Teipel A. Die Katechismusfrage. Freiburg i. Br., 1983; Einführung in den katholischen Erwachsenenkatechismus/Hrsg. von W. Kasper, R. Schnackenburg, F. Schreibmayr. Düsseldorf, 1985; Weismann Ch. Eine kleine Biblia: Die Katechismen von Luther und Brenz. Stuttg., 1985; idem. Die Katechismen des Johannes Brenz. B., 1990. Bd. 1; Simon M. Un catéchisme universel pour l " Église Catholique: Du Concile de Trente à nos jours. Leuven, 1992; Buschk ü hl M. Katechismus der Welt - Weltkatechismus: 500 Jahre Geschichte Des Katechismus. [Eichstätt,] 1993; Ratzinger J., Sch ö nborn Ch., von. Kleine Hinführung zum Katechismus der katholischen Kirche. Münch., 1993; Ruh U. Der Weltkatechismus: Anspruch und Grenzen. Freiburg i. Br., 1993; Verweyen H. Der Weltkatechismus: Therapie oder Symptom einer kranken Kirche? Düsseldorf, 1993; Fox H., Pauly W. Glauben lernen heute: Der «Katechismus der Katholischen Kirche» auf dem Prüfstand. Münch., 1994; Barry A. L. What Does This Mean?: Catechesis in the Lutheran Congregation. St. Louis, 1996; Stubenrauch B., Seitz M. Katechismus//LTK. 19963. Bd. 5. Sp. 1311-1317; Arand Ch. P. That I May Be His Own: An Overview of Luther " s Catechisms.

http://pravenc.ru/text/1683893.html

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010