831 ...Леовигильд послал к нему его брата... – Имеется в виду Реккаред, посланный к Герменегильду. 832 ...снять с него одежду и надеть на него рубище. .. – См. кн. V, гл. 14, 25. 38 и прим. 66 к кн. V. Видимо, этот обычай был распространен среди германских племен. 836 Мать же его была жестоко умерщвлена... – Имеется в виду Авдовера, первая жена короля Хильперика. См. кн. IV. гл. 28. 837 А сестру его... отослали в монастырь... – Сестра Хлодвига, по имени Базина, была отправлена в монастырь в Пуатье. См. кн. VI. гл. 34; кн. IX. гл. 39, 43. 838 Королевский конюший... – В подлиннике: comes stabuli – управляющий (граф) королевской конюшней. См. кн. VII, гл. 39; кн. X, гл. 5. 840 Епископу же Евнию, о котором мы упоминали выше как о после бретонов.. – См. кн. V. гл. 26, 29. 848 ... Он [Христос] уступает Отцу [Господу] и по возрасту, и по могуществу. – Сущность этой аргументации свойственна всем теологам-арианам. См. прим. 139 к кн. II. 860 ...сколь недостойно и превратно учение этого вашего вождя, то есть Ария, показывает его гибель. – См. кн. II. гл. 23 и прим. 139 к кн. II. 861 ...верой, которая Аврааму открылась у дубравы, Исааку – в баране, Иакову – на камне, Моисею – в купине... Аарон принес на груди. – По библейскому сказанию, Господь явился Аврааму у дубравы Мамре ( Быт.18, 1 ). Исаак, которого отец его Авраам должен был принести в жертву богу, был по воле Божьей заменен бараном ( Быт.22. 9, 13 ). Иакову Господь привиделся, когда он спал, подложив под голову камень ( Быт.28:10 – 14 ). Моисей услышал голос Господень, раздававшийся в терновом кусте, объятом пламенем, но не сгоревшем ( Исх.3:2 – 7 ). Аарон принес на груди, т. е. на нагруднике как священной части одежды первосвященника Господня. См. кн. III, предисл.. а также прим. 3 к кн. III. 862 Он утверждал также, что Сам Отец есть в то же время и Сын и Он же сам является Святым Духом, будучи Отцом и Сыном. – Видимо, здесь имеется в виду одна из разновидностей еретического учения Савеллия (III в.), считавшего, что Сын и Дух не представляют собой отдельных Лиц Троицы, Они лишь модусы, в которых проявляется деятельность единого Бога.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Tursk...

Там же. 20 Там же, ч. 7, с. 438. 21  In epist ad Ephesios. Migne, PG, t. 95, col. 844A. 22 Толкование на Послание святого апостола Павла к Ефесянам. Казань, 1881, с. 132. 23 Толкование Послания святого апостола Павла к Ефесянам. 2-е изд. М., 1883, с. 307. 24 Святой Иоанн Златоуст. Толкование на Послание к Ефесянам, беседа 2, 3. - В кн.: Творения, т. 11, с. 100. 25 Святой Киприан Карфагенский. О единстве Церкви, гл. 5. - Там же, ч. 2, с. 180. 26 Там же. 27 Ср.: Митрополит Антоний. Собр. соч., т. 2; с. 16. 28 Подробное доказательство этой истины смотрите в кн.. Мышцин В. Н. Устройство христианской Церкви в первые два века. Сергиев Посад, 1909, с. 144-155, 229 и след. 29 О единстве Церкви, гл. 14. - В кн.: Творения, ч. 2, с. 188, 189. 30 Письмо 43 к Антониану. - Там же, ч. 1, с. 236; Письмо 59 к Стефану. - Там же, ч. 1, с. 330. 31 Письмо 62 к Магну. - Там же, ч. 1, с. 360. 32  Письмо 53 к Стефану. - Там же, ч. 1, с. 312. 33 Письмо 62 к Магну. - Там же, ч. 1, с. 361. 34 О единстве Церкви, гл. 15. - Там же, ч. 2, с. 190. См. еще " О Молитве Господней " , гл. 24, ч. 2, с. 217-218; Письмо 43 к Антониану. - В кн.: Творения, ч. 1, с. 239. 35 Письмо 62 к Магну. - Там же, ч. 1, с. 371. 36 Письмо 58 к Квинту. - Там же, ч. 1, с. 326 - 327. 37 Письмо 61 к Помпею. - Там же, ч. 1, с. 353; Письмо 57 к Януарию. - Там же, ч. 1, с. 326. 38 Письмо 56 к Квинту. - Там же, ч. 1, с. 326; О единстве Церкви, гл. 23. - Там же, ч. 2, с. 197. 39 О единстве Церкви, гл. 3. - Там же, ч. 2, с. 179 - 180. 40 Там же, с. 178. 41 О единстве Церкви, гл. 14. - Там же, ч. 2, с. 189. 42 Там же, с. 190. Ср.: Письмо 60 к Юбаяну, - Там же, ч. 1, с. 334. 43 О единстве Церкви, гл. 17. - Там же, ч. 2, с. 191-192 44 Письмо 60 к Юбаяну. - Там же, ч. 1, с. 334-335. 45 Письмо 40 к Корнелию. - Там же, ч 1, с. 205. 46 Письмо 62 к Магну. - Там же, ч. 1, с, 360-361. Киприан ссылается здесь на Лк. 11, 23; Мф. 18, 17; Ин. 2, 18. См.: Письмо 57 к Януарию. - Там же, ч. 1, с. 324-325, Письмо 61 к Помпею. —Там же, ч. 1, с. 351. 47

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=722...

  Кудайдын курмандык козусу   29 Кийинки кн Жакыя зн кздй келе жаткан Ыйсаны крп:   — Карагыла, Кудай жиберген курмандык козу ушул! Бул адамзаттын кнсн мойнуна алат. 30 «Менден кийин келе жаткан менден улуу, анткени ал мен трл электе эле бар болгон» деп, ушул тууралуу айткан элем, — деди. — 31 Мен муну таанычу эмесмин, бирок Ысрайыл элине тааныштырып, адамдарды чмлдр расмисинен ткр чн келдим.   32 Жакыя Ал жннд дагы мындай деди:   — Мен Ыйык Рухтун кгчкн кейпинде кктн тшп, Ыйсага конгонун крдм. 33 Аны мурда чындап эле таанычу эмесмин, бирок мени сууга чмлдр расмисин аткарууга жиберген Кудай: «Рухтун кимге конгонун крс, Ыйык Рухка чмлдрч Ошол», — деген эле. 34 Мен крп, Ыйсанын Кудай Уулу экенине кб болдум.   Ыйсанын алгачкы шакирттери   35 Эртеси кн да Жакыя эки шакирти менен ошол жерде турган эле.   36 Ал тп бараткан Ыйсаны крп: — Карагыла, Кудай жиберген курмандык козу ушул! — деди.   37 Эки шакирти Жакыянын айтканын угары менен Ыйсаны ээрчип жншт.   38 Ыйса артына бурулуп, алардын келе жатканын крд да: — Эмне керек эле? — деди.   Алар:   — Рабби (устат дегенди билдирет), каерде турасыз? — дешти.   39 Ыйса:   — Келип, крп кеткиле! — деди.   Алар барып, Ыйсанын турган жерин кршп, ал кн Аны менен бирге болушту. Бул тштн кийинки убак эле.   40 Жакандын сзн угуп, Ыйсанын артынан ээрчиген экнн бири Ысман-Петирдин иниси Идрис болчу.   41 Ал биринчи бир тууган агасы Ысманга барып: — Биз Машаяк ким экенин билдик! — деди.   42 Анан аны Ыйсага ээрчитип келди. Ыйса Ысманга карап:   43 Эртеси кн Ыйса Галилея аймагына бармакчы болду. Ал Филипке жолугуп:   — Жр, Мага кошул, — деди.   44 Филип да Идрис менен Петир турган Бейтсайдадан эле.   45 Филип болсо Натанайылга барды. — Биз Муса Тооратта жазган жана башка пайгамбарлар да з жазмаларында айтып кеткен Машаякка жолуктук! — деди ага Филип, — ал — Назареттик Жусуптун уулу Ыйса!   46 Бирок Натанайыл:   — Деги Назареттен жакшы бир нерсе чыкмак беле? — деди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

25 Уны аалаанда иртнге ст туы ине. 26 айсаны йебен кртесе яыуа: «Йдтр Батшаы» тип яылайны. 27-28 айса менн берг ике юлбаары ла – береен Уны у яына, икенсеен ул яына – ааланылар . 29 теп-теп йрселр и, баштарын сайап, Уны мыыл итеп: – Эй ин, Алла Йортон емереп, уны с кнд яынан Тсе! 30 еде е отар, тш арысатан! – тинелр. 31 Шулай у анун белгестре менн баш руханиар а Уны мыыллап, бер-береен: – Башалары отары, ен отара алмай. 32 Мсих, имеш, Израиль Батшаы! Хер к алдыбыа арысатан тшн, ана шунда ына бе Уа ышанырбы! – тинелр. Хатта Уны менн берг ааланандар а Уны мсхр итте.   айсаны леме   33 Кн генд бт ер йн араылы аплап алды м ул кндг ст ск тиклем дауам итте. 34 ст ст айса ксл тауыш менн: – Элои, Элои, лама савахфани? – тип ысырып ебре. Был «Эй, Аллам, Аллам! Ни ин Мине ташланы?» тигнде алата. 35 Бында тороусылары айы берре, Уны рен ишетеп: – Ана, Ильясты саыра! – тиеште. 36 берее, йгереп килеп ыу едергесте се шарапа манды ла, уны таяа элеп, айсаа эсерг бире. – Тутаы! й арайы: Ильяс Уны арысатан тшррг килерме икн? – тине. 37 айса ксл тауыш менн ысырып ебре л, йн бире. 38 Алла Йортондаы шаршау тн ааса урталай йыртылып китте. 39 Арыса аршыында торан йбашы, айсаны шулай йн биреен кргс: – Был Кеше ысынлап та Алла Улы булан икн! – тине. 40 Был хлдрг йыратан ына атын-ыар а арап торо. Улар араында Магдала алаынан Мрйм, шулай у кесе Яуб менн Иосияны се Мрйм м Саломия ла бар ине. 41 айса Галилеяла булан сата, был атындар Уа эйреп йргйне м хемт иткйне. Бында Уны менн берг Иерусалима килгн кп кен бтн атын-ы а бар ине.   айсаны берг алыу   42 Кис етеп кил ине. Ул кн байрама ерлек кн, йни шмбе алды булды. 43 Юары кшмне аралы азаы, Аримафейан Йософ – ул да Алла Батшалыы килеен кт ине – Пилат алдына инерг банат итеп, айсаны кен алыра рхст ораны. 44 Пилат айсаны шулай ти лгнен аптыраны. Йбашын саырып:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

28 Ошондой эле тарп кай жерде болсо, жорулар да ошол жерге жыйылары баарына белгил эмеспи.   Ыйсанын кайра келиши   29 Ошол алаамат кндрдн кийин дароо эле     «Кндн бети карарып,   Ай калат ткпй з нурун   Кктн кулап жылдыздар   Асмандагы кчтр да   Тгл келет кыймылга».     30 Ошондо асманда Адам Уулунун жышааны пайда болот. Жер бетиндеги элдердин баары крп ыйлап, улуу кудурет жана ша-салтанат менен булуттарды аралап келе жаткан Адам Уулун кршт. 31 Сурнайдын катуу н менен Ал з периштелерин жиберип, алар тгрктн трт бурчунан Кудай тандап алган адамдарды чогултушат.   Акыр заманга жакын калды   32 Анжир дарагынан сабак алгыла. Анын бутактары жумшарып, жалбырагы чыга баштаганда, жай жакындап калганын билесиер. 34 Силерге бир чындыкты айтып коёюн: мунун баары ушул муундун тушунда болуп тт. 35 Асман-жер жок болот, бирок Менин сздрм кала берет.   Адам уулунун келишине даяр болгула   36 Ал кайсы кн, кайсы саатта келерин Атабыздан башка эч ким билбейт. Ал убак асмандагы периштелерге да, ал тургай Уулуна да белгисиз. 37 Нух пайгамбардын убагында заман кандай болсо, Адам Уулунун кайра келер алдында да ошондой болот. 38 Топон суунун алдында да Нух кемеге кирген кнг чейин адамдар жешти, ичишти, йлншт, кйг чыгышты, кндлк турмуш менен алек болушту. 39 Бирок топон суу келип, баарын басып калгыча эч нерсени тшншпд. Адам Уулунун келиши да ошондой болот. 40 Ошондо эки адам талаада болот, бири алынат да экинчиси калтырылат. 41 Жаргылчак тартып олтурган эки аялдын бири алынат да экинчиси калтырылат. 42 Ошондуктан сак болгула, анткени Эгеер кайсы кн келерин билбейсиер. 43 Бирок силер билгендей, й ээси уурунун кайсы саатта келерин билсе, йн бузуп кирсн жол бербес эле. 44 Ошондуктан силер да даяр тургула, анткени Адам Уулу силер ойлобогон саатта келет.   Ишенимд жана ишенимсиз кул   45 Кожоюну й-чарбасына кызмат кылган кулдарына тамак-ашын з убагында берип туруш чн аларга башчы кылып шайлап кеткен ишеничт жана акыл-эст кулду элестеткиле.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Творения Св. Иоанн Златоуст оставил большое литературное наследие. Не легко определить его точный объем. Со временем имя Златоуста стало настолько славно, что им надписывали и чужие беседы и слова. Можно выделить бесспорные творения Златоуста, иные заведомо ему не принадлежат, но многие остаются под вопросом, особенно тогда, когда не удается установить точно другого автора. Большая часть творений Златоуста — это беседы или слова, гомилии. Все сочинения Златоуста можно разделить на четыре группы: 1. Экзегетические, 2. Догматические, 3. Морально-аскетические и 4. Письма. 1. Самая значительная часть его творений обращена на изъяснение Священного Писания, которое он предлагал обычно в форме гомилий. Скорописцы записывали его речи при самом произнесении, а затем они редактировались самим проповедником. Гомилии начинались обычно вступлениями, затем следовало подробное изъяснение взятого для беседы текста Священного Писания и в заключение следовали нравственные наставления и увещания. Беседы св. Иоанна Златоуста охватывают большую часть книг Ветхого Завета и Нового Завета. Более известные толкования Священного Писания Ветхого Завета: а) 67 бесед и 8 слов «на книгу Бытия» (т. IV, кн. 1–2). б) «Беседы на псалмы» 3–12, 41, 43–49, 108–117, 119–150 (т. V, кн. 1–2). в) «5 слов об Анне» (мать Самуила; т. IV, кн. 2). г) «Толкование на пр. Исаию» — одно из лучших творений Святителя (т. VI, кн. 1). д) Беседы на слова пр. Исаии: «Видех Господа седяща на престоле высоце и превознесенне» (Ис. VI, 1) (т. VI, кн. 1). е) 2 беседы о неясности пророчеств (т. VI, кн. 1). Лучшими объяснениями книг Священного Писания Нового Завета считаются: а) 90 бесед на Евангелие св. Матфея: все прекрасны, но необходимо подчеркнуть беседы на Нагорную проповедь (т. VII, кн. 1–2). б) 88 бесед на Евангелие св. Иоанна (в основном — против ариан; т. VIII, кн. 1–2). в) 244 беседы на все послания св. ап. Павла (т. IX, кн. 2 — XII, кн. 1). (Исключается «Толкование на послание к Галатам» — т. X, кн. 2). Среди них на первом месте стоят беседы на послание к Римлянам (т. IX, кн. 2).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2273...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010