Кондак 6 Проповедник словом и делом истины Христовы явился еси, святый первомучениче Стефане, егда святии апостолы помолившеся, возложиша руце свои на тя и на соизбранных с тобою, и слово Божие ростяше и умножашеся число ученик во Иерусалиме зело: мног же народ священников послушаху веры. Ты же с прочими диаконы радостно взывал еси Господу Христу: Аллилуиа. Икос 6 Возсия паче солнца светлейше слово твоея проповеди, святый архидиаконе Стефане, ты бо, исполнь веры и силы, творил еси знамения и чудеса велия в людех, иже познавше тобою Христа распятаго возглашаху тебе благодарными усты со умилением похвалы сицевая: Радуйся, огненный проповедниче Евангелия Христова. Радуйся, чудес великих дивный совершителю. Радуйся, иудейскаго зловерия обличителю. Радуйся, таин Божиих мудрый изъяснителю. Радуйся, Троице Пресвятей покланятися научивый. Радуйся, серафимскую песнь во славу Святыя Троицы во уме, в сердце и устах твоих имевый. Радуйся, Духа Святаго светильниче пресветлый. Радуйся, тогожде Духа Святаго благодати новыя люди причастники сотворивый. Радуйся, златословесный учителю. Радуйся, неустанный проповедниче. Радуйся, Царствия Божия достойный наследниче. Радуйся, и нам молитвою твоею врата райская отверзающий. Радуйся, апостоле Христов, первомучениче и архидиаконе Стефане. Кондак 7 Хотя Христову истину явити всем иудеом, яко избранником Божиим от всея земли, имже и словеса Божия вверена быша, стязался еси, святый апостоле, с мужами от сонма Либертинска, и Киринейска, и Александрска, и от Киликии и Асии, побеждая их глаголами Духа и премудрости, вопиял еси источнику разума и премудрости, Спасителю мира победную песнь: Аллилуиа. Икос 7 Новую благодать и силу в твоих премудрых словесах узреша и невозмогше противостати Христовой истине, великий первомучениче, врази твои подучиша мужи, глаголющия, яко слышаша от тебе глаголы хульныя на Моисея и на Бога изрекающа. Сподвигоша же на тя люди, и старцы и книжники и нападше на тя, восхитиша и приведоша тя на сонмище свое нечестивое. Мы же, зряще тя на беззаконное судилище влекома, со слезами в похвалу сице тебе глаголем: Радуйся, неустрашимый проведниче Христовой веры. Радуйся, народ твой весь ко Христу привлещи желавый. Радуйся, всякая лживая учения в народе израильском обличивый. Радуйся, противящихся Божией истине к молчанию приведый. Радуйся, яко ложная противу тебе свидетели обличивый. Радуйся, яко влеком на судилище, радостно за Христа позор приимал еси. Радуйся, яко за Господа Иисуса Христа безчестие терпел еси. Радуйся, яко за имя Его пресвятое хулы, и клеветы, и всяк зол глагол приял еси. Радуйся, мучениче Христов неодоленный. Радуйся, врага спасения нашего низложивый. Радуйся, апостоле Христов, первомучениче и архидиаконе Стефане.

http://isihazm.ru/?id=651

Радуйся, апостолов сопричастниче. Радуйся, святителей великих сопрестольниче. Радуйся, чистоты сердечныя сокровище. Радуйся, смирения Христова зерцало. Радуйся, Стефане, исповедниче Христов и чудотворче. Кондак 6 Хотя Человеколюбец Господь явити в тебе, святителю, неизреченное к людям милосердие, показа Тя яко воистину светило Богосветлое, делы бо и словесы твоими всех приводил еси ко благочестию. Темже сиянием подвигов твоих просвещении, тебе усердно величаем и прославльшему Тя Христу вопием: Аллилуиа. Икос 6 Видя себе поставлена на степень архиерейства, святителю отче Стефане, не дал еси очима твоима сна, ниже веждом твоим дремания, поставляя пастве твоей пастыри смыслены и вся люди управляя ко спасению. Мы же ведуще тя быти пастыреначальника богомудренна и строителя дому Божия добра, взываем к тебе сице: Радуйся, крепкое кормило Христовы Церквы. Радуйся, нивы Господни усердный жателю. Радуйся, верных крепкое утверждение. Радуйся, неверных богомудренное обличение. Радуйся, верный тайн святых строителю. Радуйся, яко пастырем твоим благовременное и безвременное проповедати заповедал еси. Радуйся, безстрастия сосуде чистый. Радуйся, измлада Христа возлюбивый. Радуйся, Стефане, исповедниче Христов и чудотворче. Кондак 7 Боготечная звезда явился еси в стране нашей, наставляя всех на путь спасения: призывающих бо тя вскоре предваряеши и от всяких бед и напастей избавляеши, верные же научаеши спасающему тобою Богу взывати: Аллилуиа. Икос 7 Божественным Духом просвещен, проповедал еси со дерзновением православия предание, всеблаженне Стефане, и мучителя своего беззаконна посрамил еси, в заточение неправедно посылаем. Мы же ведуще таковая, вопием тебе сице: Радуйся, за Христа пострадавый и мучимый. Радуйся, твердо Его исповедавый. Радуйся, всех научивый непосрамленно покланятися честным иконам. Радуйся, предстателю пред Престолом Божиим, за нас грешных. Радуйся, веселие земли Сурожския. Радуйся, царя нечестиваго обличителю. Радуйся, православия ревнителю. Радуйся, нечестивых ересей обличителю.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-isp...

Кондак 2 Видел еси архиереев Анну и Каиафу, Иоанна и Александра, и прочия, елицы быша от рода архиерейскаго, на свой нечестивый суд апостолы Христовы позвавшия, и озлобление их на вся ученики Христа Господа ведал еси, Стефане; сего ради в сердце твоем готовился еси стопами апостолов шествовати, всякое безчестие за Господа приимати, и Тому во веки взывати: Аллилуиа. Икос 2 Разум богопросвещен имея, о дивный первомучениче, светло уразумел еси, яко вера во Христа Господа зовет вся за имя Его безчестие и раны всякия от владык и князей мира сего носити, позор на сонмищах и соборищах терпети, и тако был еси предуготовлен всякое поношение за Христа радостно приимати. Сего ради восхваляем тя, глаголюще: Радуйся, юным и чистым сердцем твоим Христа возлюбивый. Радуйся, Того Единаго в житии твоем возжелавый. Радуйся, ангельскую непорочность стяжавый. Радуйся, скверн мира сего не приобщивыйся. Радуйся, в молитве пламенный. Радуйся, в скорбех терпеливый. Радуйся, за имя Христово всякое гонение прияти себе уготовавый. Радуйся, скорбьми многими путь в Царствие Небесное себе устроивый. Радуйся, и нам в скорбех помогаяй. Радуйся, от тяжких искушений нас свобождаяй. Радуйся, престолу Господню предстояй. Радуйся, молитвы о нас грешных Господеви приносяй. Радуйся, апостоле Христов, первомучениче и архидиаконе Стефане. Кондак 3 Силою свыше облечен, подвигом добрым подвизался еси во имя Господа, славный воине Христов Стефане, уготовляя себе быти мучеником за Христа Спасителя, Емуже из глубины сердца твоего выну взывал еси: Аллилуиа. Икос 3 Имея богатство Божиих дарований, святе Стефане, всеми дарами Господу Христу работати восхотел еси, и всем верным ведом был еси, яко добрый ученик Христа и Его славных апостолов. За сие твое благое изволение ублажаем тя сице: Радуйся, добрая лоза винограда Христова. Радуйся, силою Христовою воистинну плодоносен явившийся. Радуйся, Господа Христа путем шествовати восхотевый. Радуйся, истине Христовой всего себе поработивый. Радуйся, житию Христову подражавый. Радуйся, глаголы Христовы в сердце твоем запечатлевый. Радуйся, Духа Святаго жилище. Радуйся, кладезю мудрости Божественныя. Радуйся, яко из чрева твоего реки воды живы истекоша. Радуйся, яко струи воды сия мнозем во спасение послужиша. Радуйся, Божественныя премудрости исполненный. Радуйся, устами твоими Бога во Святей Троице прославивый. Радуйся, апостоле Христов, первомучениче и архидиаконе Стефане.

http://isihazm.ru/?id=651

Яко звезду превелию, Церковь, имущи днесь Богоглаголиваго Симеона,/световодится, зовущи://радуйся, мучеников честный венче. преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому Тропарь преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 8 Учению повинуяся Богоноснаго Феодосия,/поставлен бысть от него вождь быти святому его стаду,/еже добре пасый,/церковь Богородицы, волею Тоя основанную чудне,/совершил еси благолепно,/приснопамятне Стефане,//в нейже нам, молящимся, испроси от Христа Бога велию милость. Ин тропарь преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 2 Яко сый Богоноснаго Феодосия ученик/и истинный жития его подражатель,/первый по нем бремя настоятельства понесый,/темже и мощей его честных самовидец быти сподобился еси,/яже с прочими святолепно принес,/наследил еси с темже Царство Небесное,/Еже получити и нам, чтущим тя, Стефане,//Господеви молися. Ин тропарь преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 8 Православия наставниче,/благочестия учителю и чистоты,/Волынския паствы светильниче,/архиереев Богодухновенное удобрение,/Стефане премудре,/ученьми своими вся просветил еси, цевнице духовная,//моли Христа Бога спастися душам нашим. Кондак преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 6 Завидя враг честному ти житию,/изринул тя бяше злокознством своим от начальства паствы,/но ты, изгнан быв,/и на ином месте церковь Богородицы воздвигл еси,/за что и Та саном почте тя архиерейства,/в нейже ты добре упас врученная ти овцы,/прейде во веселии ко Христу, Стефане,//Емуже молися о нас, рабех твоих. Ин кондак преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 4 Стефан, исполнь веры и благочестия,/совершитель Богом основанныя церкве Печерския,/днесь, яко великое светило, всем возсия,/Христово стадо богоугодно упас/в неусыпных стражех нощных./Егоже чтуще, приносим песнь/единому Тебе, Христу, всех Владыце,/моляще помиловати нас//того благоприятными молитвами. Ин кондак преподобному Стефану, игумену Печерскому, епископу Владимиро-Волынскому, глас 1

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-05-...

Стефан вскоре построил первую деревянную церковь в Устьвыме во имя Благовещения Пресвятой Богородицы, «в начаток спасению Пермския земли и вере христове явление. Якоже и Благовещение спасения нашего бе начало» 33 . Спустя некоторое время после этого 34 , Св. Стефан построил в Устьвыме новую деревянную церковь во имя Святителя Николая Чудотворца, память дня пришествия своего в Устьвым, и близ обеих церквей, на другом холме, – третью церковь во имя Архангела Михаила, на месте уничтоженного им предмета обожания Вымских Зырян, известного в предании под именем «прочудливой ели» 35 . Вот как рассказывают об этом зырянские предания. Св. Стефан, прежде чем решился уничтожит кумирницу с боготворимой елью, два раза удостоился получить откровение от Бога: «мужайся, Стефане! испепели кумирницу и искорени прокудливую ель: Я твой помощник». Новообращенные Зыряне рассказали св. Стефану о свойствах ели, которая у них искони была оракулом, пользовалась общим народным уважением, как обиталище духов. С надеждою на Бога, св. Стефан начал рубить дерево; за каждым ударом разносились в воздухе жалобные стоны и крики мужские и женские, старческие и младенческие: «Стефане, Стефане! зачем нас гониши? Сие есть наше древнее пребывание». За каждым ударом лились из дерева разноцветные струи смрадной крови 36 . В первый день, св. Стефан не мог срубить дерево, а когда на другой день, утром, он приступил снова к работе, то, к общему ужасу язычников, нашел его целым; только на третий день он успешно покончил с елью. Падение ели с горы в реку Вым произвело страшный шум, потрясение под ней земли и всколыхание реки. Когда наступила тишина, то св. Стефан велел рубить ель на части, а кумирницу разрушить. Все это, при различных видимых знамениях 37 , было сложено в костер, сожжено и обращено в пепел, а затем развеяно поднявшимся вихрем и смыто дождем 38 . На этом-то месте, ознаменованном чудесами, и была вскоре создана св. Стефаном церковь во имя Святых Архангел Михаила и Гавриила и прочих бесплотных сил: «да прогоняют и побеждают они мечтательную силу вражию», как говорит составитель жития св.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Издания сказаний о чудесах: Житие Николая Чудотворца: Изд. по ркп. XVI в., из МПиРМ (Folio 15). СПб., 1882 (Чудеса о Димитрии, о Симеоне, о крестьянском Агриковом сыне Василии, о хромом Николае, о митилинском пресвитере, о ковре, о гробнице, о схоларии Петре, о Епифании, Похвальное слово на перенесение мощей «Присно убо…», Чудеса о патриархе, о половчинине, слово о милостыне, о детище, о 3 христианах; 2 чуда о царе Стефане Сербском, Чудо о сарацине); Леонид (Кавелин), архим. Посмертные чудеса свт. Николая, архиеп. Мир-Ликийского, Чудотворца: Памятник древней рус. письменности XI в.: Труд Ефрема, еп. Переяславского (по пергаменной ркп. исхода XV в. б-ки Троице-Сергиевой лавры. 9). СПб., 1888. С. 1-61 (ПДПИ; 72). (Чудеса о Симеоне, о хромом Николае, о крестьянском («Агриковом») сыне Василии, о юноше Николе, о митилинском пресвитере, о схоларии Петре, о ковре, о Епифании, о 3 христианах, о Димитрии, о гробнице, о 3 девицах, о срацинине, о детище, о половчинине, о патриархе); ВМЧ. Дек. Дни 6-17. Стб. 625-689 (Чудо о Димитрии, о Симеоне, о хромом Николае, о крестьянском сыне Василии (фрагм.), о юноше Николе, о митилинском пресвитере, о ковре, о патриархе, о гробнице, 2 чуда о царе Стефане Сербском; «Деяние о стратилатах»; Чудеса о схоларии Петре, о Епифании, о 3 девицах, об утопшем детище, о половчинине, о 3 христианах); Макеева И. И. «Сказание чудес Николая Мирликийского»//Лингвист. источниковедение и история рус. яз., 2002-2003. М., 2003. С. 248-310 (по ркп. ГИМ. Хлуд. 215); Троицкий список Жития свт. Николая Мирликийского (по ркп. РГБ. Троиц. 9, кон. XIV - нач. XV вв.)/Подгот.: М. С. Крутова//Свт. Николай Мирликийский в памятниках письменности и иконографии. М., 2006. С. 335-368, 403-433; Лопарев Хр. М. Слово о св. «патриархе Феостирикте»: К вопросу о 29-м февр. в древней лит-ре//ПДП. 1893. Вып. 94. С. 17-31 (Чудо о царе Синагриппе); Никольский Н. К. Мат-лы для истории древнерус. духовной письменности//ИОРЯС. 1903. Т. 8. Кн. 2. С. 68-69 (Сказание о «литовских» чудесах); Тихомиров М. Н. Описание Тихомировского собр. рукописей. М., 1968. С. 191-192 (Сказание о «литовских» чудесах); Geronimi V. La Vie d " Etienne de Deani en Russie et le cycle de St. Nicolas: La Vie du roi serbe Etienne de Deani par Grégoire Tsamblak en Russie et son intégration dans le cycle des légendes de saint Nicolas (XVIe-XVIIe s.). [P.], 2010 (2 чуда о Стефане Сербском).

http://pravenc.ru/text/2565634.html

Закрыть itemscope itemtype="" > Слово на заупокойном служении по адмирале Стефане Макарове и православным воинам, на брани живот свой положившим 11.04.2012 684 Время на чтение 6 минут К очередной годовщине гибели броненосца «Петропавловск» (31 марта/13 апреля 1904 г .) ниже мы помещаем «Слово» одного из самых известных русских архипастырей, митрополита (тогда - епископа Волынского и Житомирского) Антония (Храповицкого) (1863-1936), произнесенное в Житомирском кафедральном соборе 5 апреля 1904 года. Впервые оно было опубликовано в «Волынских епархиальных ведомостях» 15. - С.572-582). Публикацию (приближенную к современной орфографии) специально для Русской Народной Линии (Публикуется по: Антоний (Храповицкий), архиеп. Полное собрание сочинений. В 3-х т. Изд. 2-е. Том I . - СПб.: Изд. И.Л. Тузова, 1911.- С. 404-407) подготовил доктор исторических наук, профессор А. Д. Каплин. Полное название («Слово на заупокойном служении по адмирале Стефане Макарове и православным воинам, на брани живот свой положившим, сказанное в Житомирском кафедральном соборе 5 апреля 1904 года») сокращено составителем. Цитаты, курсив и авторские сокращения оставлены без изменений. + + + Когда, входя в какой-либо святой храм, мы слышим заупокойное пение, то бываем заранее уверены, что только несколько человек, преимущественно женщин где-нибудь в уголке, возносят свои скорбные молитвы в предстоянии одного священника. И это потому, что усопших поминают только самые близкие их родные. А если храм, вопреки нашему ожиданию, оказывается наполненным значительным количеством народа, то наверное, среди его мы найдем богато убранный гроб со всеми признаками высокого общественного или имущественного положение покойника, - но и здесь, среди всей нышности погребения, взгляд опытного наблюдателя быстро заметит, сколь холодно и неохотно участвует в печальном торжестве значительная часть молящихся, и что число их, как бы оно ни казалось большим, многим, однако, меньше нежели число тех, которые при жизни умершего имели с ним общение.

http://ruskline.ru/analitika/2012/04/12/...

Деяния Апостолов 7, 55 – 8, 2 Стефан же, будучи исполнен Духа Святого, воззрев на небо, увидел славу Божию и Иисуса, стоящего одесную Бога, и сказал: вот, я вижу небеса отверстые и Сына Человеческого, стоящего одесную Бога. Но они, закричав громким голосом, затыкали уши свои, и единодушно устремились на него, и, выведя за город, стали побивать его камнями. Свидетели же положили свои одежды у ног юноши, именем Савла, и побивали камнями Стефана, который молился и говорил: Господи Иисусе! приими дух мой. И, преклонив колени, воскликнул громким голосом: Господи! не вмени им греха сего. И, сказав сие, почил. Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии. Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем. Тропарь первомученику Стефану, глас 4 Подвигом добрым подвизался еси,/первомучениче Христов и апостоле,/и мучителей обличил еси нечестие./ Камением бо побиен от рук беззаконных,/венец от яже свыше десницы приял еси/и к Богу взывал еси, вопия://Господи, не постави им греха сего. Ин Тропарь, глас 3 Апостолом совсельник/и страстотерпцем первострадалец,/Христов служитель, прехвальне Стефане,/первее бо совершив мучения течение,/безчисленныя роды человек равно Подвигоположнику Христу приведе./ Темже яко апостола и страдальца верховнаго/чтуще тя, молим:/моли Христа Бога/даровати нам велию милость. Кондак, глас 3 Владыка вчера нам плотию прихождаше,/и раб днесь от плоти исхождаше./ Вчера Царствуяй плотию родися,/днесь раб камением побивается./ Того ради и скончавается//первомученик и божественный Стефан. Ин Кондак, глас 3 Первый сеялся еси на земли небесным Делателем,/всехвальне Стефане,/первый на земли кровь за Христа излиял еси, блаженне,/первый от Него победы венцем увязлся еси на небесех,/страдальцев начало,/венечниче мучеников, первострадальне. Величание Величаем тя,/первомучениче архидиаконе Стефане,/и чтим честная страдания твоя,//яже за Христа претерпел еси.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Аминь.   Кондак, глас 3: Светлых подвиг твоих светоносный день предпроповедует всем в вертепе рожденнаго: Сего бо жаждая от любве насладитися, потщался еси от зверей снеден быти. Сего ради и богоносец нареклся еси, Игнатие всемудре. Память святого Филогония, епископа Антиохийского Блаженный Филогоний с раннего возраста с усердием изучал Божественные книги и, с помощью Божией, в совершенстве ознакомился с ними, полагая же для себя руководственным правилом святое учение, он просиял святостью своей жизни. Филогоний имел жену и дочь и, будучи адвокатом, постоянно посещал судилище: здесь всегда защищал он людей обижаемых, подавая им руку помощи и выступая против утеснителей вдов и сирот, нищих и убогих. И просиял он добродетельным житием своим. По смерти супруги своей, возведен был он на архиерейскую кафедру [ 1 ]. В то время в церкви Христианской было большое неустройство: хотя гонения на христиан от язычников тогда прекратились [ 2 ], но над церковию разразились еще более свирепые бури, т. е. начались еретические волнения. Филогоний, будучи епископом, как добрый пастырь, добре стоял на страже своей паствы и своею мудростью пресекал те смуты, разбирая и опровергая еретическое хитрословесие. За это его почтил похвалою и св. Иоанн Златоуст [ 3 ], который и сообщает о нем с большею подробностью. Так, проводя благочестивую ангельскую жизнь, святой Филогоний, управив богоугодно врученным им стадом духовным, с миром преставился в преславные обители Отца Небесного [ 4 ]. Житие святого Даниила, архиепископа Сербского Святой сербский архиепископ Даниил жил при сербских кралях Стефане Ypoшe II Милутине [ 1 ], Стефане Ypoшe III Дечанском [ 2 ] и Стефане Душане [ 3 ] в самое славное время древней Сербии. Он происходил из знатного властелинского рода, был сыном богатых родителей [ 4 ], которые имели большую семью из сыновей и дочерей, умерших, впрочем, еще во время детства Даниила. Будучи ребенком, Даниил просил родителей отдать его учителю для книжного учения, но, огорченные смертью прочих детей, отец и мать не хотели расставаться с сыном. Однако мальчик настоял на своем: он упросил одного родственника помочь ему и тайно от родителей ушел с ним к учителю. Учитель знал, чей мальчик приведен к нему, и старательно принялся за его обучение. Ребенок обнаружил необыкновенные способности и прилежание, так что скоро превзошел своих сверстников и товарищей в училище, сам стал в состоянии учить других.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=519...

Ин тропарь, глас 1 Скорый в бедах и скорбех заступниче,/отче иерарше страны Сибирския,/святителю Софроние,/на Небеси предстояй с первоиерархом Иркутския Церкве и всеми святыми,/выну имаши благоволение Господа славы,/призри на люди, притекающия к честным останкам святых мощей твоих,/верою и любовию слезно просящия твоея помощи и заступления,/моли, Егоже проповедал еси людем Сибири,/избавити я от находящих зол и наветов вражиих,/просветити людей древле неверием сердца,/даровати утверждение веры Христовы/и спасти души наша. Кондак, глас тойже Соименнаго мудрости иерарха,/изрядное Церкве Иркутския украшение,/отца нашего святителя Софрония любовию восхвалим вси вернии,/той бо есть хранитель града и страны сея/и молитвенник о душах наших. Ин кондак, глас 3 Пастырей Начальнику, Христу,/трудился еси, святителю Софроние,/на пажити духовней северныя страны нашея,/языцы монгольстии от прелести и идольския избавляя,/привел еси я к свету веры Христовы,/и ныне, со ангелы Владычню Престолу предстоя,/моли непрестанно о всех нас,/избавити ны от бед и спасти души наша. Величание Величаем тя,/святителю отче Софроние,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь благоверному царю великомученику Стефану Урошу III, Сербскому, глас 8 Царскую диадиму обагрил еси кровию твоею, Богомудре великомучениче,/за скиптр крест в руку приим,/явился еси победоносец/и яко жертву непорочну принеся еси себе Богу./От родителей твоих очию зеницы лишен был еси,/и в заточении пребыл еси,/и от своих удавлен еси./И ныне, радуяся, предстоиши Святей Троице./Тем празднуем здесь пренесение честных мощей твоих/и обновление честнаго кивота,/блаженне Стефане, молися о державе сродник твоих,/благоугодней быти ей/и сыновом сербским спастися. Кондак, глас тойже Яко звезду тя пресветлу, Церковь похваляет и почитает,/от востока возсиявшую/и на запад пришедшую,/всю бо страну Сербскую чудесы и добротою обогащаеши и просвещаеши,/и верою чтущия пренесение мощей и обновление честнаго кивота,/великомучениче, царю Сербский Стефане,/моли спасти отечество твое и вся православныя христианы,/притекающия к раце мощей твоих и верою вопиющия ти:/радуйся, Стефане, мучеников украшение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010