Новое и боголепное (богоприличное) чудо: затворенную дверь Девы несомненно проходит Господь Бог; нагий во входе является носящим плоть во исходе, и дверь пребывает затворенною. Ее, как Богоматерь, несказанно величаем. На литургии прокимен. Пойте Богу нашему, пойте: пойте Цареви нашему, пойте ( Пс.46:7 ). Глас четвертый Стихира на Господи воззвах. Животворящему Твоему кресту непрестанно кланяющеся, Христе Боже, тридневное воскресение Твое славим: тем бо обновил еси истлевшее человеческое естество, Всесильне, и Иже на небеса восход обновил еси нам, яко един благ и человеколюбец. Богородичен. Иже Тебе ради богоотец пророк Давид песненно оТебе провозгласи, величия Тебе Сотворшему: предста Царица одесную Тебе. Тя бо, Матерь, ходатаицу живота показа, без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог, да Свой паки обновить образ, истлевший страстьми, и заблуждшее горохищное обрет овча, на рамо восприим, ко Отцу принесет, и Своему хотению, с небесными совокупит силами, и спасет, Богородице, мир, Христос имеяй велию и богатую милость. Богородица! Пророк Давид чрез Тебя соделавшийся богоотцем, в песни провозгласил о Тебе, (обращаясь) к Сотворившему Тебе величие: «предстала Царица одесную Тебя». Ибо Тебя, Свою Матерь, показал посредницею живота Бог, благоволивший вочеловечиться без отца от Тебя, чтоб обновить Свой образ (в человеке) , истлевший от страстей, чтоб, обретши увлеченную, заблудшую в горах овцу, взяв ее на рамена, принести к Отцу и, соответственно собственной воле, соединить с небесными силами и спасти мир, Христос, имеющий великую и богатую милость. Стихира на стиховне. Господи, возшед на крест, прадеднюю нашу клятву потребил еси, и сошед во ад, вечныя узники свободил еси, нетление даруя человеческому роду: сего ради поюще славим животворящее и спасительное Твое востание. Тропарь. Светлую воскресения проповедь от Ангела уведевшя Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергшя, Апостолом хвалящяся глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

http://azbyka.ru/molitvoslov/pravoslavny...

– Добровольно пригвоздившись к крестному древу, Ты, Спаситель, уничтожил наказание за преслушание (заповеди) относительно древа (в раю) и низшед в ад, Ты, Всесильный как Бог , расторг (уничтожил) оковы смерти. Посему покланяемся Твоему воскресению из мертвых, радостно восклицая: всесильный Господи, слава Тебе! Богородичен. Иже Тебе ради Богоотец пророк Давид песненно о Тебе провозгласи, величия Тебе Сотворшему: предста Царица одесную Тебе. Тя бо Матерь ходатайцу живота показа, без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог , да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, и заблуждшее горохищное обрет овча, на рамо восприим, ко Отцу принесет и Своему хотению, с небесными совокупит силами, и спасет, Богородице, мир. Христос имеяй велию и богатую милость. Пророк Давид, чрез Тебя (Богородица) сделавшийся Богоотцом, в псалме (44:10) предвозвестил о Тебе пред Сотворшим Тебе величие ( Лк. 1:49 ): «предстала Царица одесную Тебя». Ибо Бог , благоволивший вочеловечиться без отца от Тебя, Богородица, соделал тебя – Матерь ходатайцею жизни, чтобы восстановить поврежденный от страстей (греховных) Свой образ (в человеке), и чтобы, отыскав заблудившуюся в горах овцу, взявши её на Свои рамена, принести к Своему Отцу, и согласно Своему соизволению ( Ин. 17:24 ), соединить (его – человека) с небесными силами ( Еф. 1:10 ) и спасти мир. Он – Христос, имеющий великую и богатую милость. Гл. V. Честным Твоим крестом Христе, диавола посрамил еси, и воскресением Твоим жало греховное притупил еси и спасл еси ны от врат смертных; славим Тя, Единородне. Своим честным крестом, Ты, Христе, посрамил диавола и Своим воскресением притупил жало греха (силу греха ослабил) и спас нас от врат смерти. Прославляем Тебя, Единородный. – Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся; устрашишася сего князи адстии, и взяшася врата плачевная, вниде бо Царь славы – Христос, глаголя сущим во узах: «изыдите»; и сущим во тьме: «открыйтеся». – Дарующий воскресение роду человеческому, как овца, веден был на заклание. Устрашились Его князи ада, и отверзлись врата мучений, ибо вошел Царь славы – Христос и сказал узникам: «выходите», и пребывавшим во тьме: «откройтесь» ( Ис. 53:7 ; Деян. 8:32 ; Пс. 23:7–9 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен Иже Тебе ради Богоотец пророк Давид, песненно о Тебе провозгласи, величия Тебе сотворшему: предста Царица одесную Тебе. Тя бо Матерь Ходатаицу живота показа, без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог , да свой паки обновит образ, истлевший страстьми, и заблудшее горохищное обрет овча, на рамо восприим, ко Отцу принесет и своему хотению, с небесными совокупит силами, и спасет, Богородице, мир, Христос имеяй велию и богатую милость. Ради Тебя, Богородица, пророк Давид, Богоотец в песни предвозвестил о Тебе, обращаясь к Сотворившему Тебе величия: «Предстала Царица одесную Тебя». ( Пс.44:10 ). Потому что Бог , благоволивший из Тебя воплотиться без отца, показал Тебя Матерью, Посредницею жизни; для того чтобы обновить Свой в нас образ, истлевший от страстей (наших), и для того чтобы отыскавши овцу, заблудившуюся в горах, взяв ее на рамена, принести к Отцу и, согласно с Своим хотениемсообщить ее с небесными силами, и спасти мир (благоволил) Богородице, Христос, имеющий великую и богатую милость. Стихиры стиховны Господи, возшед на крест, прадеднюю нашу клятву потребил еси, и сошед во ад, вечные узники свободил еси, нетление даруя человеческому роду; сего ради поюще славим животворящее и спасительное Твое востание. Господи! Ты, взошедши на Крест, снял с нас прародительское проклятие, и сошедши в ад, освободил вечных узников, даруя нетление человеческому роду. За это мы воспевая славим животворящее и спасительное Твое восстание. Тропарь Светлую воскресенья проповедь от ангела уведевше Господни ученицы и продеднее осуждение отвергше, апостолом хвалящеся глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй Мирови велию милость. Господни ученицы, узнавши от ангела светлую проповедь о воскресении и освободившись от прадедного осуждения, радостно говорили апостолом: смерть ниспровержена; воскрес Христос Бог, подающий миру великую милость. Воскресные ирмосы четвертого гласа 1-й. Ирмос. Моря Чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразными Моисеевыми рукама, Амаликову силу в пустыни победил есть.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Mihajl...

Икос 2 Разум Небесный открывающи, Богоотроковице, благоволила еси, яко да не в нищетных рубищах предстанеши ко храму Царю Небесному, сего ради преодеяна была еси со славою и красотою многою, да исполнится на Тебе Давида праотца Твоего предречение: «Предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна, преиспещрена». Егда же, яко Невеста Божия преукрашена была еси и вся ко всечестному введению Твоему достойно устроишася, поведоста Тя родителя Твоя, яко трехлетнюю агницу во Иерусалим, воспевше Тебе тако: Радуйся, преодеянная в рясны златыя девства и чистоты. Радуйся, превращен­ная во вся доброты небесныя красоты. Радуйся, Дщи Царева всю славу девственную внутрь Себе имущая. Радуйся, Невесто Божия, предстати одесную Небесному Жениху грядущая. Радуйся, одушевленный Кивоте Божий, посреде дев тимпанниц шествия своя устрояяй. Радуйся, пречистый Храм Спасов, ко храму законному пути Своя направляяй. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 3 Сила Вышняго осени Тя и Дух Святый найде на Тя и бысть Предводитель Твой, егда по триех днех пути достигла еси града Иерусалима, и яко Кивот Божий ведома была еси ко храму Господню, Богородице Дево, да сбудется слово псаломское, глаголющее: «Видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего Царя, Иже во Святем”. И тако за премногую небесную чистоту Твою, храм Божий удостоилася еси быти, идеже Дух Святый хотяше жити да соделает Тя Жилище Свое, селение небесное, да паки исполнится на Тебе другое Писание, глаголющее: «Освятил еси селение Свое, Вышний, Свят храм Твой, Господи, ди­вен в правде», сего ради да воспоим вси о Тебе: Аллилуиа. Икос 3 Имуще лета три, Пресвятая Дево, приведена была еси ко храму, святыя же родители Твоя, ов от единыя страны, ова же от другия, вземше за руки Тя, Богодарованную им Дщерь свою, кротко и честно ведоша Тя ко храму, глаголюще: «Начните Девы свещеносныя, предшествуйте пред Богоотроковицей». Все же множество сродник и соседов знаемых и священник с веселием последоваху, свещи в руках держаще, и окружающе Тя, якоже звезды луну светлую. Стечеся же и весь Иерусалим, новое сие превождение со удивлением зряще, Отроковицу трехлетнюю толикою славою облачае­мую и таковым светоношением почитаемую и воспеша Тебе таковая: Радуйся, трилетствующая телом, неба небесе ширшая. Радуйся, многолетствующая духом, горних сил превысшая. Радуйся, Агнице Непорочная, девство Свое Богу в жертву чисту принесшая. Радуйся, Голубице Нескверная, чистотою Своею ангелы удивившая. Радуйся, с девственными лики ко Господу приведенная. Радуйся, с горящими светильники ко храму препровожденная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 6:  При колодце Иакова найдя самарянку,/Иисус просит у нее воды,/облаками Покрывающий землю./О чудо! Херувимами носимый,/с женщиной-блудницей беседовал;/воды просил на водах землю Повесивший;/воды искал/источники и озера вод Изливающий,/поистине желая привлечь ее, уловляемую неприятелем-врагом,/и напоить водой живою ее,/делами недолжными тяжко опаляемую,/как единый Милосердный и Человеколюбец. И ныне, Богородичен, глас 4:  Иже Тебе ради, богоотец пророк Давид,/песненно о Тебе провозгласи,/величия Тебе сотворшему:/предста Царица одесную Тебе./Тя бо Матерь, ходатаицу живота показа,/без Отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог:/да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми,/и заблуждшее горохищное обрет овча,/на рамо восприим, ко Отцу принесет,/и Своему хотению, с небесными совокупит силами,/и спасет Богородице мир,/Христос имеяй велию и богатую милость. И ныне, Богородичен, глас 4:  Через Тебя, Богородица,/ставший предком Божиим пророк Давид/благозвучно о Тебе провозгласил/пред сотворившем Тебе величие:/«Предстала Царица справа от Тебя»./Ибо Тебя Матерью, носительницей жизни сделал Бог,/без отца благоволивший воплотиться от Тебя,/чтобы обновить в нас Свой образ, погубленный страстями,/и, найдя заблудившуюся в горах овцу,/взяв на плечи ко Отцу принести,/и по Своей воле соединить с небесными Силами и спасти мир –/Христос, имеющий великую и богатую милость. Вход. Прокимен дне. Вход. Свет отрадный:  Прокимен дня: Господь воцарился: На литии стихира храма. На литии стихиры храма Слава, и ныне: глас 3:  Да радуется днесь светло небо и земля,/зане Христос явися воплощаемь яко Человек,/да Адама измет от клятвы всеродныя,/и удивляется чудесы Самарию пришед:/жене же предста воды прося,/облаки водами одеваяй./Темже вси вернии покланяемся/нас ради волею обнищавшему,/благоутробным советом. Слава, и ныне, глас 3:  Да возликует в сей день радостно небо и земля,/ибо Христос явился во плоти, как человек,/чтобы избавить от проклятия Адама со всем родом его./И дивно прославляется Он чудесами, в Самарию придя;/женщине же предстал, прося у нее воды,/Он, водами наполняющий облака./Потому все мы, верные, поклонимся/ради нас добровольно обнищавшему/по Своему милосердному изволению.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-5...

Мы же, мнящеяся христиане быти, чуждая быти и обычая своя их называем. Устыдимся эллинского человеколюбия повести: от некоторых оных закон человеколюбия бывает едина трапеза и обща пища, един обед, абие многовидный сбор бывает. Оставим внешних и пойдем к т(п)ритисущные 27 повести. Первое христианское поревнуем собрание, како быша им вся общая жития душа согласие, трапеза обща, неразделенное братство, любовь нелицемерна, многая телеса едина деюще, различные души в едино сложение составлены. Многа братолюбию имаши от Ветхого Завета и нового явления образы. Старца аще видиши гладна, посылай, или призови и напитай, якоже Иосиф Иакова. Врага аще видиши в тесноте, не возлагай гнева, держащего отмщение, но напитай, якоже он продавших его братьев. Аще видиши юношу в нужи суща, тако прослези, якоже он Вениамина старости сына. Искушает бо тя хищение и лихоимство, якоже Иосифа царица, яко да заповедь преобидиши и целуеши ону златолюбивую и миролюбную, паче владычного повеления, пригодитжеся и твоей души глаголемое: предста царица одесную тебе, в ризах позлащенных одеянна; слыши, дщи, и виждь и приклони ухо твое и возжелает царь доброты твоея. Сия бо провозгласи песнопевец 28 . Пригодитжеся воистину и на коюждо души, аще от кождою имеет церкви составление. Проразумей, человече, словесне настоящее и будущее, егоже ради корысти скверной не предай, оставит же ти ся тело познаванию житию (?) в явление чаемого судии без сомнения приидут 29 . Затвориши убо себе по частям данию небесную славу отвержеши же огнь негасимый и геенну, и тьму, и мучение, и горькие веки в болезнях, вместо долгой и блаженной жизни. Сия же вся, чада моя, собравшу ми от божественного писания к научению и исправлению вашим душам, и да не вмените мя, чада моя, возлюбленные о Господе! якоже матерь или кормилица лживо устрашаю вас и глаголю, якоже они творити младенцем навыкоша, егда плачутся, и на многа баснеными повестями сих творят молчати. Сие же, яже глаголю вам, не басни, но слово неложно, проповедным гласом. И стойте испытно, по евангельскому проречению: строка едина ила черта едина не мимоидет 30 , но и тело, иже в гробе невидимо лежав восстанет, и душа, яже смертию затворена, паки в тело вселится, и пожившим в веце сем обличение испытно предстанет, не иным свидетельствующим, но и самой совести свидетельствуеме, когда же каждому по достоянию от праведного Судии возмерится.

http://azbyka.ru/otechnik/Veniamin_Plato...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

Икос 2 Разум Небесный открывая, Богоотроковице, благоволила еси, яко да не в нищетных рубищах предстанеши ко храму Царю Небесному, сего ради преодеяна была еси со славою и красотою многою, да исполнится на Тебе Давида праотца Твоего предречение: «Предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна, преиспещрена». Егда же, яко Невеста Божия преукрашена была еси и вся ко всечестному Введению Твоему достойна устроишася, поведоста Тя родителя Твоя, яко трехлетнюю агницу во Иерусалим, воспевше Тебе тако: Радуйся, преодеянная в рясны златыя девства и чистоты. Радуйся, преукрашенная во вся доброты небесныя красоты. Радуйся, Дщи Царева всю славу девственную внутрь Себе имущая. Радуйся, Невесто Божия, предстати одесную Небесному Жениху грядущая. Радуйся, одушевленный Кивоте Божий, посреде дев тимпанниц шествия своя устрояяй. Радуйся, пречистый Храм Спасов, ко храму законному пути Своя направляяй. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 3 Сила Вышняго осени Тя и Дух Святый найде на Тя и бысть Предводитель Твой, егда по триех днех пути достигла еси града Иерусалима, и яко Кивот Божий ведома была еси ко храму Господню, Богородице Дево, да сбудется слово псаломское, глаголющее: «Видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего Царя, иже во Святем». И тако за премногую небесную чистоту Твою, храм Божий удостоилася еси быти, идеже Дух Святый хотяше жити да соделает Тя Жилище Свое, селение небесное, да паки исполнится на Тебе другое Писание, глаголющее: «Освятил еси Селение Свое, Вышний, Свят храм Твой, Господи, дивен в правде», сего ради да воспоим вси о Тебе: Аллилуиа. Икос 3 Имуще леты три, Пресвятая Дево, приведена была еси ко храму, святыя же родители Твоя, ов от единыя страны, ова же от другия, вземше за руки Тя, Богодарованную им Дщерь свою, кротко и честно ведоша Тя ко храму, глаголюще: «Начните Девы свещеносныя, предшествуйте пред Богоотроковицей». Все же множество сродник и соседов знаемых и священник с веселием последоваху, свещы в руках держаще, и окружающе Тя, якоже звезды луну светлую. Стечеся же и весь Иерусалим, новое сие превождение со удивлением зряще, Отроковицу трехлетнюю толикою славою облачаемую и таковым светоношением почитаемую и воспеша Тебе таковая: Радуйся, трилетствующая телом, неба небеси ширшая. Радуйся, многолетствующая духом, горних сил превысшая. Радуйся, Агнице Непорочная, девство Свое Богу в жертву чисту принесшая. Радуйся, Голубице Нескверная, чистотою Своею Ангелы удивившая. Радуйся, с девственными лики ко Господу приведенная. Радуйся, с горящими светильники ко храму препровожденная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

http://pravicon.com/info-1161

Диакон: «Возми, владыко». Священник, вложив копие в правую (левую от себя) сторону нижней части просфоры («от косвенныя десныя страны просфоры»), подрезывает Агнец и вынимает его копием из просфоры, произнося: «Яко вземлется от земли живот Его» 260 . Священник полагает Агнец на дискосе печатью вверх. Диакон: «Пожри, владыко». Священник кладет Агнец печатью вниз и осторожно разрезает Агнец крестообразно, так чтобы разрезы совпадали с крестом на печати, произнося: «Жрется Агнец Божий, вземляй грех мира, за мирский живот и спасение». Разрезать Агнец следует не до конца, а лишь до корки, чтобы Агнец не распался. Благодаря этому крестообразному надрезу священник перед причащением сможет преломить Агнец на четыре равные части. Диакон: «Прободи, владыко». Священник, положив Агнец печатью кверху, прободает копием верхнюю правую сторону Агнца (то есть ту, на которой стоит надпись «IC») со словами: «Един от воин копием ребра Его прободе, и абие изыде кровь и вода: и видевый свидетельствова, и истинно есть свидетельство его» ( Ин. 19, 34–35 ). Диакон обращается к иерею: «Благослови, владыко, святое соединение». Священник благословляет вино с водой без произнесения каких-либо слов 261 , после чего диакон вливает «соединение» в святую Чашу. Причем в равной степени допустимы две практики: или диакон непосредственно вливает воду и вино из сосудов в Чашу, или же сначала вливает вино и воду в ковшик, а затем из ковшика в Чашу. Иерусалимский Служебник предлагает после этого покрыть Чашу покровцом. Это действие совершается без положенных молитв, так как имеет профилактический характер: покрыть Чашу в данный момент следует во избежание засорения ее пылью или летающей мошкарой 262 . Священник (пока без участия диакона) продолжает проскомидию. Он берет вторую просфору, так называемую «Богородичную», и со словами «В честь и память Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы…» вынимает треугольную частицу и полагает ее «одесную святаго Хлеба, близ среды его», то есть в средней части дискоса и слева, если считать от руки священника. При этом он произносит слова: «Предста Царица одесную Тебе, в ризы позлащенны одеянна, преиспещренна» ( Пс. 44, 10 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Kashki...

Как не удивиться нам/рождению от Тебя Богочеловека, Всесвященная!/Ибо общения с мужем не испытав, Пренепорочная,/родила Ты без отца Сына во плоти,/прежде веков от Отца рожденного без матери,/и ни в чем не испытавшего при этом изменения,/или смешения, или разделения,/но свойства каждого естества/в целости сохранившего./Потому, Матерь-Дева, Владычица,/моли Его о спасении душ/православно Богородицею исповедующих Тебя. На стиховне Богородичен: Без семене от Божественнаго Духа,/волею же Отчею зачала еси Сына Божия,/от Отца без матере прежде век суща,/нас же ради, из Тебе без отца бывша, плотию родила еси,/и Младенца млеком питала еси./Темже не престай молити,/избавитися от бед душам нашим. На стиховне, Богородичен Без семени от Божественного Духа/и по воле Отчей зачала Ты Сына Божия./От Отца без матери прежде веков Имеющего начало,/но ради нас от Тебя без отца Происшедшего/Ты по плоти во чреве носила/и как младенца молоком питала./Потому не переставай ходатайствовать/о избавлении от бед душ наших. Богородичен отпустительный: Тя, ходатайствовавшую спасение рода нашего,/воспеваем, Богородице Дево:/плотию бо, от Тебе восприятою, Сын Твой и Бог наш,/Крестом восприим страсть,/избави нас от тли яко Человеколюбец. Богородичен отпустительный Тебя, как Посредницу спасения рода нашего,/воспеваем, Богородица Дева,/ибо плотию, от Тебя принятою, Сын Твой и Бог наш,/на Кресте претерпев страдания,/избавил нас от тления, как Человеколюбец. Богородичен Догматик: Иже Тебе ради богоотец пророк Давид/песненно о Тебе провозгласи,/величия Тебе Сотворшему,/предста Царица одесную Тебе,/Тя бо Матерь, Ходатаицу Живота показа,/без отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог,/да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми,/и заблуждшее горохищное обрет овча,/на рамо восприим, ко Отцу принесет/и Своему хотению/с Небесными совокупит Силами,/и спасет, Богородице, мip/Христос, имеяй велию и богатую милость. Догматик Через Тебя, Богородица,/ставший предком Божиим пророк Давид/благозвучно о Тебе провозгласил/пред сотворившем Тебе величие:/«Предстала Царица справа от Тебя»./Ибо Тебя Матерью, носительницей жизни сделал Бог,/без отца благоволивший воплотиться от Тебя,/чтобы обновить в нас Свой образ, погубленный страстями,/и, найдя заблудившуюся в горах овцу,/взяв на плечи ко Отцу принести,/и по Своей воле соединить с небесными Силами и спасти мир –/Христос, имеющий великую и богатую милость.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/bogorodic...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010