Теперь мы подходим к самому знаменательному времени в жизни Кирилла Лукариса, – ко времени, когда им было выдано знаменитое «исповедание веры» протестантско-кальвинского характера, наделавшее столько шума в Греции и заграницей. Вот что известно о внешних услови- —37— ях, при каких появилось это произведение Константинопольского патриарха. В 1627 году известный уже нам Митрофан Критопул, отправленный заграницу для основательного образования, прибыл в Женеву, это отечество кальвинизма, и здесь в беседах с профессорами и пасторами изобразил печальное состояние греческой и в особенности константинопольской церкви, претерпевавшей немало бед от козней иезуитских. Эти беседы, как думают, и побудили женевское «общество пасторов и профессоров» завязать тесные связи между кальвинизмом и греческою церковью. Указанное общество снеслось с Голландиею или с представителями кальвинизма здесь и с общего согласия решились отправить способного человека в Константинополь с выше означенною целью. Разумеется, в этом случае принято было в расчет и то, что было известно в Женеве и Голландии о Кирилле Лукарисе. Выбор пал на лице очень способное, ловкое, очень просвещенное и знакомое с греческим языком – на, Антона Лежера (Leger); он отправлен был в Константинополь в качестве пастора при голландском посольстве, во главе которого, как мы знаем, стоял Корнелий Гаген, жаркий приверженец кальвинизма, желавший пропагандировать это вероучение и на Востоке 1077 . Это было в 1628 году. Лежер оставался в Константинополе восемь лет, не теряя из виду планов «женевского общества» и Гагена. Нужно сказать, что тотчас по прибытии Лежера в этот город между ним и патриархом Кириллом установились самые тесные отношения. Может быть, не проходило дня, когда друзья не встречались бы и не вели беседы. Если встречались препятствия к свиданию между ними, патриарх отправлял письма к Лежеру с выражением своей печали по этому поводу, при чем в письмах часто фигурировала illustrissima madonna, signora Leonora, κυρα Лежер, т.е. жена Лежера, которой корреспондент обыкновенно посылал свои благожелания и приветствия. В весеннее время Кирилл нередко отправлялся на очаровательные берега Босфора, приглашая с собою Лежера и еще какого-то священника Иоанникия, где и устраивалось оживленное пирше-

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Эти беседы, как думают, и побудили женевское «Общество пасторов и профессоров» завязать тесные связи между кальвинизмом и Греческой церковью. Указанное Общество снеслось с Голландией или с представителями кальвинизма здесь и с общего согласия решились отправить способного человека в Константинополь с выше означенной целью. Разумеется, в этом случае было принято в расчет и то, что было известно в Женеве и Голландии о Кирилле Лукарисе. Выбор пал на лицо очень способное, ловкое, очень просвещенное и знакомое с греческим языком, — на Антона Лежера (Leger); он был отправлен в Константинополь в качестве пастора при голландском посольстве, во главе которого, как мы знаем, стоял Корнелий Гаген, жаркий приверженец кальвинизма, желавший пропагандировать это вероучение и на Востоке. 513  Это было в 1628 г. Лежер оставался в Константинополе восемь лет, не теряя из вида планов «Женевского Общества» и Гагена. Нужно сказать, что тотчас по прибытии Лежера в этот город между ним и патриархом Кириллом установились самые тесные отношения. Может быть, не проходило дня, когда друзья не встречались бы и не вели беседы. Если встречались препятствия к свиданию между ними, патриарх отправлял письма к Лежеру с выражением своей печали по этому поводу, причем в письмах часто фигурировала illustrissima madonna, signora Leonora, κυρα Лежер, т. е. жена Лежера, которой корреспондент обыкновенно посылал свои благожелания и приветствия. В весеннее время Кирилл нередко отправлялся на очаровательные берега Босфора, приглашая с собой Лежера и еще какого-то священника Иоанникия, где и устраивалось оживленное пиршество. Нет сомнения, главное содержание бесед православного патриарха и протестантского пастора составляли вопросы религиозного свойства. А им было о чем поговорить в этом случае, тем более, что Лежер, конечно, не тратил времени напрасно. Как думают, именно Лежер расположил и убедил патриарха составить известное «Исповедание», и оно было составлено им в доме этого друга Кирилла, здесь же было и переведено на латинский язык этим последним и отсюда же это исповедание в латинском переводе было послано в Женеву, где и увидело свет.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

Радуйтеся, в тяжких обстояниих и напастех надеждо наша и заступление. Радуйтеся, всем нам в годину скорбей дивное утешение. Радуйтеся, яко молитвами вашими Владыку всех умилостивляете. Радуйтеся, яко вами красуется и укрепляется Церковь Христова. Радуйтеся, святители Афанасие и Кирилле, Православия столпи непоколебимии и богомудрии учители. Кондак 12 Благодать, данную вам от Бога ведуще, память вашу общую празднуем, святители Христовы Афанасие и Кирилле, и усердно к вашему честному образу притекающе, предстательством вашим, яко необоримою стеною ограждаемся, явистеся бо нам целители недугов, наставницы заблуждших и скории помощницы всем призывающым вас и воспевающым Христу Богу песнь: Аллилуиа. Икос 12 Поюще дивное ваше житие на земли и славу яже на Небеси, смиренно молим вас, святители Афанасие и Кирилле, силу свыше православным христианом на враги видимыя и невидимыя даровати; будите нам, отцы всеблаженнии, во всем благии помощницы, благословите нас миром и любовию, подайте нам твердую веру, чистоту жизни и страх Божий, да вси, душевний покой обретше, в радости воспоем вам тако: Радуйся, Афанасие, безсмертию тезоименитый. Радуйся, великий учителю Церкве Христовы. Радуйся, Кирилле, суемудрия Несториева разорителю. Радуйся, Александрийскаго престола славо и утверждение. Радуйся, Афанасие, из Отечества твоего правды ради изгнанный. Радуйся, в тайне любовию паствы твоея хранимый. Радуйся, Кирилле, добре и верно за честь Пресвятыя Богородицы потрудивыйся. Радуйся, яко исходу твоему Сама Пречистая Матерь Господа предстояще. Радуйся, Афанасие, яко великий Антоний завеща тебе ризу свою. Радуйся, яко мощи твоя во храме Святыя Софии Цареградския положени быша. Радуйся, Кирилле, премудрости Божия проповедниче. Радуйся, архиерею Бога Вышняго. Радуйтеся, святители Афанасие и Кирилле, Православия столпи непоколебимии и богомудрии учители. Кондак 13 О пастыри наши всехвальнии, святители Афанасие и Кирилле, приимите малое сие моление наше, от умиленнаго сердца вам приносимое, испросите нам у Христа Бога утверждение в вере истинней, еже ходити нам в заповедех Господних безпорочно, и к Царствию Небесному предстательством вашим приведите всех, да сподобимся радостно воспевати вкупе с вами победную песнь: Аллилуиа.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

И ныне: Дом и Церковь воздвижена/во обители твоей, преподобне,/в похвалу и славу Пречистей Богородице Марии,/Юже моли, блаженне Кирилле, отче наш,/даровати душам нашим велию милость. Тропарь, глас 4: Днесь возсия: (зри день сей ниже). Слава, и ныне, Богородичен. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Преподобне и Богоносе отче наш Кирилле,/любве ради Христовы вся оставил еси/и, в пустыню вселився,/никакоже устрашился еси невидимых врагов борения,/аще бо и многажды пришедше на тя мечтании своими,/привидения страшная показующе,/ты же молитвами твоими, яко прах, без вести тех отгнал еси./О, непорочныя твоея души и крепкаго терпения!/Христа непрестанно моли/спастися душам нашим. Преподобне и Богоносе отче наш Кирилле,/житие свое прошед нескверно,/терпение же, и кротость,/и любовь имел еси нелицемерну,/воздержание безмерное,/всенощное стояние, умиление Божественно,/веру и надежду истинну/с милованием, отче, стяжав,/яко Ангел, пожил еси на земли с телом, Кирилле блаженне,/молитвенниче о душах наших. Преподобне и Богоблаженне отче Кирилле,/умертвил еси плоти своея мудрование,/Божественными разумении телесных превыше страстей был еси/и смешен дольними, нося начертании,/изображая в себе Божественную доброту,/и показался еси весь световиден действом Святаго Духа,/Кирилле преподобне, отче наш,/моли спастися душам нашим. Преподобне и Богоблаженне отче Кирилле,/благодатию Святаго Духа ум свой озарив,/от Него же пресветлыми зарями сердце твое просветив/и световиден весь воистинну был еси,/искусителя же всячески победил еси,/темже ныне на Небесех ликуеши со Ангелы и со всеми святыми,/поминай нас всегда, блажащих тя на земли,/и празднующих пречестное успение твое, и почитающих. Слава, глас 5: Радуйся, воистинну постнических подвиг совершение;/радуйся, благовонный сосуде,/ты бо крест Христов на рамо взем/и Владыце Христу себе, преблаженне, возложил еси,/плоть попрал еси,/долу влекущее мудрование повинул еси,/добродетельми же своими душу просветил еси/и к Божественному достиг желанию,/темже, всесвятую память твою празднующе, прехвальне Кирилле,/Божественнаго Человеколюбия просим получити твоими к Богу молитвами/и мирови даровати велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, сим исполнивыйся премногия радости. Радуйся, молений твоих и прошений приемый исполнение. Радуйся, от Христа Спаса приемый о сих благое извещение. Радуйся, от сих получивый многую радость. Радуйся, сими в сердце твоем ощутивый неисповедимую сладость. Радуйся, преподобне отче наш Кирилле, великий чудотворче. Кондак 5 Боготечною звездою прешел еси в Поморских и Подмосковских странах и Новоградских, блаженне Кирилле, блистаяй иноческими твоими подвиги и добродетелию. Темже яко благосиятельная звезда явился еси, преблаженне, во странах Нова езера, на путь спасительный к вечному Небесному Отечеству ведущая, егда, примером верных душы назидая, научил еси благодарно пети: Аллилуиа. Икос 5 Видев, блаженне Кирилле, яко не презре Господь прошения твоего, радуяся потекл еси в Тихфин монастырь Пречистыя Богородицы и явися ти во сне чрез три дни Пречистая Богородица, и рече тихим гласом: «Угодниче Пресвятыя Троицы, рабе Мой Кирилле, пойди на восточную страну к Белу езеру, и явит тебе Господь, Сын Мой и Бог, покой старости твоей». Ты же, блаженне, явлением Божия Матере наставляемь и того сиянием озаряемь, достигл еси предуказанныя ти пустыни: идеже увидев огненный столп, по сему благодатному знамению основал еси тамо пречестную обитель. Сего ради сретаем тя приветствии сими: Радуйся, угодниче Пресвятыя Троицы. Радуйся, рабе Пречистыя Богоматере. Радуйся, зрителю божественных видений. Радуйся, усердный исполнителю Божиих хотений. Радуйся, сподобивыйся видети во сне Пресвятую Богородицу. Радуйся, удостоивыйся слышати тихий Ея глас. Радуйся, столп огнен видевый на Красном острове, твое образующь в дусе совершенство. Радуйся, чрез сие приемый от Господа благое извещение о явленнем месте. Радуйся, огневидный столпе, наставляяй на путь спасения. Радуйся, светозарный светильниче, верныя просвещаяй. Радуйся, добрый делателю вертограда Христова. Радуйся, достоин бывый ангельскаго явления. Радуйся, преподобне отче наш Кирилле, великий чудотворче. Кондак 6 Проповедник делом был еси, отче наш Кирилле: действуя во первее, учил еси своя душы вверивших твоему мудрому руководству, и к небеси всех наставил еси, добре последующих спасительным твоим учением и подобящихся твоему житию добродетельному. С нимиже тя почитаем, священно в преставлении твоем радующеся и вопиюще Богу: Аллилуиа. Икос 6

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйся, Кирилле Златоусте, покаяния наставниче богомудрый. Кондак 12 Благодать премудрости книжныя и многия дары небесныя приял еси, преблаженне Кирилле. Сего ради святителие и вси боголюбивии людие прославиша тя, яко угодника Божия и преславнаго Златоуста земли Русския, непрестанно дивяся о чудных дарованиях и подвизех твоих, и Богови восклицая: Аллилуиа. Икос 12 Поюще преславную память твою, богоносе отче наш Кирилле, достойно ублажити тя желаем и яко к предстателю за народ Белорусский и за всю Православную Русь взываем: буди прилежный ходатай о спасении всех верных, любящих златая словеса твоя и молитвами твоими молящияся, ныне же вкупе велегласно в радости восхваляем тя сице: Радуйся, яко духом твоим и ныне незримо с нами пребываяяй; радуйся, яко богоносный облаче живоносными каплями благодати сердца наша напояяй. Радуйся, яко в сие время тяжкое безбожная заблуждения искореняти помогаеши; радуйся, яко сожженныя сухостию греховною сердца наша божественною росою орошаеши. Радуйся, яко богодвижимы персты твоими паки народу твоему путь от ига греховнаго указуеши; радуйся, яко с проповедью богодухновеннаго учения Христова, яко солнце, Русь Святую обходиши. Радуйся, за души наша грешныя у Царя Небеснаго предстателю; радуйся, яко о тебе радуются Ангели и веселятся людие. Радуйся, Кирилле Златоусте, покаяния наставниче богомудрый. Кондак 13 О, преславный и пречудный отче наш Кирилле, святителю честный и Златоусте, паче всех на Руси возсиявый, святым и пресветлым учением Христовым вся концы русския просветивый. Приими сие похвальное пение от нас недостойных, и твоим теплым предстательством у Престола Божия испроси нам отпущение грехов, в вере и добрых делех утверждение, избавление от бед и скорбей, да во благочестии прочая лета живота нашего поживем, взывающе Богу: Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангельскому житию от младенчества научался у боголюбивых родителей рода знатнаго, обаче не любляше ни богатства, ни славы тленныя, ни утех мира сего, вся, яко уметы, вменил еси; разумение премудрости книжной от изрядных учителей греческих восприяв, и паче же ум свой от юности прилежно к учению Божественнаго Писания и книг священных устремив, молитву же, уединение и пощение, возлюбил еси, Кирилле. Ныне и нас к добродетелем таковым подвигни, благодарно поющих ти:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйтеся, заповедей Христовых вернии исполнители; Радуйтеся, учения Евангельского истиннии последователи. Радуйтеся, угодницы Божии, житию великих святых сопричастницы; Радуйтеся, странноприимства древняго праотца Авраама подражатели. Радуйтеся, светом благочестнаго жития вашего, яко светила богосветлая, пресиявшии; Радуйтеся, любовь и милосердие к бедным и сирым явившии. Радуйтеся, безпомощным скории помощницы; Радуйтеся, яко и нам присно помогаете и к Небесному Отечеству руководствуете. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы. Кондак 5 Боготечным звездам подобны бысте, преблаженнии Кирилле и Марие, егда пришедше от страны Ростовския в пределы княжества Московскаго и во граде Радонеже поселистеся, тамо сущих бо людей благочестием своим удивисте, подвизая пети: Аллилуиа. Икос 5 Видевше, святии, тщание сына своего, преподобнаго Сергия, к иноческому житию, моляху его, да пребудет с вами до кончины вашея. Он же, яко сын послушания, издетска наученный вами заповеди Господни исполняти, покорися воле вашей, Кирилле и Марие, якоже Божией, научая всех вопити вам тако: Радуйтеся, блаженств Христовых причастницы; Радуйтеся, честнаго супружества и попечения о чадех добрии образи. Радуйтеся, ангелонравнии человецы; Радуйтеся, преподобных и праведных сопричастницы. Радуйтеся, Пресвятыя Троицы вернии угодницы; Радуйтеся, яко и чад ваших угождати Ей научившии. Радуйтеся, того ради сын ваш Триипостасному Божеству обитель дивную устроивый; Радуйтеся, сего ради и ваша святыя имена прославлены есть по всей Руси. Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, блазии о нас пред Богом заступницы. Кондак 6 Проповедницы веры православныя и ревнители благочестия не словом токмо, но и житием вашим, бысте во граде Радонеже, прехвальнии Кирилле и Марие: темже и святая Церковь достойно почитает вас, немолчно воспевая Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсия во граде Радонеже свет добродетельнаго вашего жития, преблаженнии Кирилле и Марие; егда же достигше возраста преклонна, во обитель Хотьковскую устремишася под покров Божией Матери притекше, тамо велий образ Ангельский на ся восприяли есте, темже образ вышшаго нам смирения показуя, емуже поучаяся, с любовию вопием вам таковая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Разделы портала «Азбука веры» Минея, 11 Мая, Канон святых Глас 3 Песнь 1 Ирмос: Воды древле манием Божественным/во едино сонмище совокупивый/и разделивши море израильтеским людем,/Сей Бог наш препрославлен есть,/Тому Единому поим, яко прославися.  Припев: Святии равноапостольнии Кирилле и Мефодие, молите Бога о нас. Воды мятежа мирскаго прейти недоумевая, преподобне Мефодие,/оставил еси вся красная мира сего/и, во ангельстем образе на невидимыя враги воинствуя,/Богу единому поработал еси, радостно воспевая:/Тому единому поим, яко прославися.  Припев: Святии равноапостольнии Кирилле и Мефодие, молите Бога о нас. Избранный сосуд от пелен показался еси, Кирилле блаженне,/юношеских шатаний чужд явився и Мудрость Божественную возлюбив,/темже Святыя Православныя Церкве учением просвещен,/и сам многим учитель и просветитель был еси.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Водами учений ваших оросившася,/словенския страны даже доднесь Владыце Христу плоды благоприятны приносят./Сего ради ублажает вас Святая Церковь, зовущи:/от бед избавите нас, угодницы Христовы.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Воды греховныя внидоша до души моея, Владычице,/и в тимении страстей углебох,/к Тебе прибегаю, Всенепорочная,/нечистых помышлений волнение утиши/и мирное устроение ми даруй.  Песнь 3 Ирмос: Иже от несущих вся приведый,/словом созидаемая,/совершаемая Духом,/Вседержителю Вышний,/в любви Твоей утверди мене.  Припев: Святии равноапостольнии Кирилле и Мефодие, молите Бога о нас. Глагол Господень, яко – иже по Мне ити хощет, да возьмет крест свой, –/слухом сердца твоего услышав, преподобне Мефодие,/крест иноческаго жития возложив на рамо твое, последовал еси Христу,/Егоже моли, да и мене, хладнаго, в любви Своей утвердит.  Припев: Святии равноапостольнии Кирилле и Мефодие, молите Бога о нас. Иже древле Иакову в соннем видении лествицу, к небеси возводящую, показа,/Той и тебе, святе Кирилле, еще отроку сущу, в дивнем сне Софию деву обручи:/се же бысть Престолу Его приседящая Премудрость,/Яже в любви Всевышняго утверди тя. 

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Прославление святителя Питирима в Церкви Русстей трудами твоими свершися, преславне Кирилле, темже ныне купно с ним чадами ея прославляешися. Богородичен: Д ево Чистая, примирения Скиние, Небо Божие на земли и ко граду Небесному Лествице! Прозябением Твоим от неплодове мир возвеселися, темже молимся: подаждь благоплодие земли Русстей, уделу Твоему избранному. Песнь 3 Ирмос: У тверди мене, Христе,/на недвижимом камени заповедей Твоих/и просвети мя светом лица Твоего:/несть бо свят, паче Тебе,/Человеколюбче. Утвердил еси сердце твое, святе Кирилле, мирови умрети и, ангельским образом украсився, воззвал еси Христу: Твой есмь аз, спаси мя, Едине Человеколюбче. В бдениих и пощениих страстьми обнищав, богатство дарований духовных приял еси. Темже и нас от страстей избави молитвами твоими, Кирилле многострадальне. Одежду священную кровию украсив, блаженне Кирилле, в Церковь Небесную священно вшел еси, идеже, Святей Троице предстоя, взываеши: несть свят, паче Тебе, Человеколюбче. Богородичен: Ч удно Твое, Богоотроковице Марие, во храм Господень вхождение, Храм бо явилася еси Богу, темже и приведутся девы вслед Тебе: души взыскующих спасение. Ин кондак, глас 3: Столп и жертва Церкве Христовы быв,/сию непоколебиму от искушений лукаваго премудро соблюл еси/и, козни вражия твердым умом разорив,/едину Церковь апостольскую проповедал еси,/Кирилле богоблаженне,/святителей Русских похвало,/моли спастися душам нашим. Седален, глас 2: Сердце твое, святителю Кирилле, горе устремляемо, чисто приражений страстных показася, сего ради помышления световидная породи. Уста же твоя восприяша глагол Божий, яко меч духовный, во еже враги расточити и стадо Христово укрепити. Слава, и ныне, Богородичен: Светоносная Слова Палато, Ковчеже, позлащенный Духом, явилася еси, Пресвятая Дево. Темже молим Тя: вкупе со святыми сродники нашими Христу молися, от страстей очистити православно Богородицу исповедающих Тя. Песнь 4 Ирмос: Д ухом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение,/проповедал еси, вопия:/внегда приближитися летом – познаешися,/внегда приити времени – покажешися./Слава силе Твоей, Господи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: К жизни присносущней на объятиих Сына Твоего возшедшая, Пречистая, матернима Твоима рукама в вечныя кровы о имени Его пострадавшия прияла еси. Темже и нас в час кончины нашея милостивно срящи. Светилен, глас 6: Пресветлым лицем и милостивным оком призри на чада твоя, благоговейно совершающая память твою, святителю, и Света Подателя моли спасти и просветити души наша. Слава, и ныне, Богородичен: Стена и покров буди нам, Владычице, да Тобою прейдем стену, юже суета житейская воздвиже. Не презри, Чистая, моления нашего, молитвенника бо на сие, Кирилла славнаго, Тебе предлагаем. На хвалитех стихиры, глас 4. Подобен: Д ал еси знамение: Служения иго Божественное/и бремя еже о Христе страдания,/радуяся, подъял еси,/святителю Кирилле терпеливе,/оттуду и дар приял еси,/еже звездою путеводною Церкви быти/и истину, яже есть Христос, явити./ егоже и мы воспомянем глас:/иго Мое благо и бремя Мое легко есть. Радость воскресения возвещая/и благодарение за вся Богу воздая,/Безкровную Жертву в темнице приносил еси,/святителю Кирилле священне,/соузницы же твоя воспеваху пение Воскресшему Христу,/неприступным светом блистающему/и страждущим о Имени Его рекущему:/радуйтеся и веселитеся,/яко мзда ваша многа на Небесех. Мудростию свыше осолен и со единомудрыми мирствуяй,/святаго Патриарха преемник духовный был еси,/святителю Кирилле всечестне./С нимже имеяй един дух во двою телесу/и еже о Церкви помышление едино,/единства Ея и истины ради смерть приял еси,/завет Пастыреначальника Христа исполнив:/имейте соль в себе/и мир имейте между собою. Светлостию братолюбия увенчан и святому Патриарху последуя,/смертию за Христа усовершился еси,/святителю Кирилле всехвальне./Петру же крепчайшему спострадав,/о нем и о Церкви слезно молился еси,/с нимже ныне на Небеси радуяся,/поминай паству Всероссийскую, тебе поющую:/больше сия любве никтоже имать,/да кто душу положит за други своя. Слава, глас 1: Кто возможет священства высоту разумети:/како перстен человек, служитель Божий бывает/и Огнь Божественный в причащение верным подает,/Таинство совершая, всех сокровищ вышшее,/и милостивно обязует струпы людей согрешающих,/в сердце нося предания апостольская и отеческая?/Сего ради, святителю Кирилле, Церкве Русския похвало,/испроси пастырем земли нашея, еже в правду облещися,/людем же учению сих прилежно внимати,/да будет едино стадо и един Пастырь Христос.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010