В небольшом галилейском городке Назарете, находящемся на три дня пути от Иерусалима, жил некогда со своей семьёй бедный и богобоязненный старец Иосиф. Когда пресвятой Деве Марии исполнилось 14 лет, когда закончились дни её воспитания в храме Иерусалимском, первосвященник Иудейский и другие лица, содействующие ему в утверждении в вере и добрых делах Богоизбранной Отроковицы, по особому внушению Божию, решились обручить Её родственнику Её, праведному семидесятилетнему старцу Иосифу Назаретскому. Берёт и ведёт этот праведник Пречистую Деву в свой галилейский град Назарет и водворяет Её в своём небогатом, но весьма счастливом жилище по пребыванию здесь благодати Господа. Не изменяет Святая Мария в доме древодела – своего обрученника – тех благочестивых навыков, какие Она усвоила себе, живя при храме Иерусалимском. Так же оставалась, и здесь в уединении и безмолвии, как и в селении Господа, так же занималась молитвою, чтением священных книг и рукоделием, так что дом богобоязненного старца сделался для Неё тем же домом молитвы, каким был и дом Господень в Иерусалиме. Между тем приближалось давно ожидаемое «лето Господне», когда предопределено было явиться в мир обетованному Спасителю. Здесь в убогой хижине древодела, вдали от блеска и славы мира, совершается событие, предопределённое судьбами Божиими ещё прежде сложения мира, обетованное падшим прародителям в раю и предвозвещённое пророками Ветхого Завета – вочеловечение Сына Божия. Была, вероятно, ночь, люди покоились от дневных трудов своих, одна Божественная Отроковица не смежала ещё очес, стояла на молитве и смиренно размышляла о словах пророка Исаии, которыми возвещалось всему миру пришествие в мир Искупителя рода человеческого. Она читала в это время: «се Дева во чреве примет, и родит Сына, и нарекут имя Ему Еммануил» ( Мф.1:23 ), а вместе с сим молила Бога о ниспослании возвещённого пророками Избавителя мира. Когда настанет то вожделенное время, и Спаситель Мой благоволит сойти с небес и принять плоть человеческую? Так взывала к милосердию Божию смиренная Отроковица.

http://azbyka.ru/otechnik/Neofit-Lyubimo...

Теперь сбываются эти пророческие слова: Сам Бог Отец, Царь Небесный, из всех родов избрал Отроковицу Марию ради Ее необычайной святости, девственной чистоты и смирения. Отныне Она становится невестой Богу. Оставив позади Себя мир, Она с нынешнего дня всю Себя отдает обручившему Ее Небесному Отцу. Она вводится в храм Божий, чтобы там достойно воспитаться в Матерь Сыну Божию. И как заря предвещает скорое явление солнца, так Богоизбранная Отроковица Своим вхождением в храм громогласно проповедует о скором пришествии в мир Солнца правды, чаемого всеми Избавителя. « Днесь благоволения Божия предображение и человеков спасения проповедание, в храме Божии ясно Дева является и Христа всем предвозвещает » 4 . То, что совершалось тогда, не могли до конца постичь питомцы ветхозаветной Церкви, ведь даже святым Ангелам была еще неведома вся глубина происходящего. Но Церковь Новозаветная, имеющая полноту Откровения, уже усматривает в этом событии все Божественное домостроительство: грядущее зачатие Спасителя Девой от Святого Духа, Его славное Рождество и наше Искупление. Именно сегодня мы начинаем петь: « Христос раждается, славите! » 5 , постом и молитвой готовясь встретить пришедшего в мир Искупителя. Царственные проводы Богоневесты Марии приближаются к храму и оттуда навстречу Ей исходят священники во главе с архиереем Захарией, сыном Варахииным, родственником праведной Анны. Укрепляемая Божией силой трехлетняя Отроковица взбегает по каменным ступеням ведущей к храму лестницы, и архиерей входит с Ней в святилище. Она идет по дому Божию, как по царскому чертогу, играя и радуясь, – совсем юная, но совершенная благодатью Божией, предуведенная и предизбранная прежде сложения мира. Тогда происходит самое удивительное: архиерей вводит Ее за вторую завесу, во внутреннюю часть храма, где находится скиния, называемая «Святое святых», и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище 6 . Туда не было доступа не только женщинам, но даже священникам.

http://azbyka.ru/otechnik/Feodor_Yulaev/...

Но иди скоро в Суждаль, аще ти сущи на пути грядущи, обрученныи ти к Господу отъидет, и не возвратися к родителем, да не ину ти нужю створят». Пристрашна же бывши зело воспряну, но обаче упование на Богородицу возложши, сътвори многу молитву и благодарение со слезами, повинуся родителем своим. И скоро пути ся касает по гласу Святыа Богородица. И еще блаженная на пути, обрученныи еи к Господу в отечествии своем отиде. Она же не рачи возвратитися к родителем си и по строению Божию устремися к Суждалю, в него же скоро прииде и обрете монастырь, вдалее от градныя стены, яко вержением камени, во имя Пресвятыя Богородица, честныя и славныя Ея ризы положение. И влезе во нь и паде великои черноризицам на ногу, плачющи: «Бог створи вначатце небо и землю и человека, и всю тварь, и вся на пользу строит; и родися от Девы и распятие пострада, да спасет человечество. Ныне убо ты, госпоже моя, приими мя, да ногы ваша умываю, да спасуся и азъ». И рече к неи великая: «Чадо, жестока суть жития мнишеская, имаши ли терпети напасти, и непрестанно молитися, и нощныя молитвы Вышнему воздати?» Она же приимаше словеса святыя старицы, и река слез исхожаше изо очию еа. И отвеща к великои, глаголюще: «Уже к тому не имам возвратитися к родителем моим, приидох же семо спасениа ради. Молю тя, госпоже моя, причти мя в богоизбранную ти паству святыя ти руки, иже на пажитех духовных питают своа душа. И помолися, госпоже моя, за смиренную ми душу, да спасет ю Бог, владыка Христос, от проныры». И воздвиг ю, игумениа рече: «Боже, Боже, сведыи всякаго, еже на пользу ему преже рожениа его, Ты попецыся рабою Твоею, да добраго дна бывши достоина будет со всеми угождьшими Ти». Дивляху же ся вси черноризицы, како отроковица к великои такыя смиренныя словеса имея разумно и ответ сладок, свершен смысл, бе же благообразна отроковица и добра очима, поне же благодати божественыа исполнена. Видев же игумениа непреложныи разум отроковицы, рада быв своих воспомяну откровении, и прият ю по обычаю, и Феодулию проименова Еуфросиною, бе бо в тои день месяца септевриа 25, творится паметь Змарагду преподобныя Еуфросинии Александреискыя.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Кондак 6 Проповедник вхождения Твоего во храм Господень праведный Захария удивися зело, видев Твое, Богородице Дево, по лествице церковней, пятнадесять степень имущей, дивное восхождение: поставлена бывши родители Твоими на первом степени, Ты абие Сама о себе потекла еси на прочия степени скоро зело, никемже поддержимая, и на высочайший степень востекши, стала еси, укрепляема невидимою силою Божиею; святый же Захария, видев сие, объят бе Духом Божиим и рече матери Твоей: «Благословен Плод чрева твоего, о жено, преславно приведение твое: Жизни бо Матерь истинную вводиши, како храм вместит Ю?» Темже благодаряше Бога, воспел Ему: Аллилуиа. Икос 6 Возсия радость велия всем храму законному предстоящим, егда Святитель великий Захария, Духа Святаго исполненный, прият Тя, о Богомати, пред враты церковными, рукама своима держа, и вводя Тя во Святая, вещаше к Тебе тако: О, Отроковице Нескверная! О, Дево Неблазная! О, Девице Прекрасная! О, женам украшение! О, дщерям удобрение! Ты Благословенная в женах, Ты препрославленная чистотою, Ты запечатленная девством, Ты Адамовы клятвы разрешение. Гряди, исполнение моего пророчества. Гряди, совершение обетований Господних. Гряди, печате Того завета. Гряди, изъявление Того совета. Гряди, исполнение Того таинств. Гряди, пророков всех Зерцало. Гряди, обновление обветшавших. Гряди, Свете во тьме лежащих. Гряди, дарование новейшее и Божественнейшее. Вниди в радость в Церковь Господа Твоего, ныне убо в дольнюю, человеки входную, не по мнозе же в горнюю и неприступную». С ним же и мы воспоем Тебе сице: Радуйся, Лествице одушевленная, ко храму Господню по степенем лествицы высокия востекшая. Радуйся, Двере, непроходимая человеческими помыслы, во двери храма вошедшая. Радуйся, яко по степенем добродетелей возвысилася еси до высоты Небеснаго Алтаря. Радуйся, яко на крылех девства и чистоты достигла еси Града Великаго Царя. Радуйся, Дом Божий на версе горы достигшая. Радуйся, врата заключенная прошедшая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзающая.

http://pravicon.com/info-1161

В этот праздничный день все события и лица, причастные Введению, для нас особо дороги и священны. Сердце наше радостно приемлет богоглаголивого Давида, и праведных богоотец Иоакима и Анну, и праведного Захарию, введшего во Святое Святых Пречистую Отроковицу. Но особенно же благоговейно, молитвенно сердце наше воспринимает сегодня богоизбранную Отроковицу. Как «одушевлённый храм Она сегодня возводится в храм Божий» и тем «Христа всем предвозвещает». Кондак праздника так вещает об этом событии: «Пречистый храм Спасов, многоценный Чертог и Дева, священное сокровище славы Божией днесь вводится в дом Господень». Отныне Она целиком посвящается Богу, становясь «селением» Духа Божия, приготовляясь выполнить Своё предназначение: «вместить Невместимого», явить миру «Питателя жизни нашея». Вот почему святая Церковь днесь зовёт нас «духовно торжествовать», «радоваться», «ликовать», указывая нам, что с нами раздуются и «небо и земля», «познах и веровах», что уже «избавление (от греха) приидет» (стихира). «Приидите, вси вернии, – возглашает святая Церковь , – едину Непорочну восхвалим, от пророков проповеданную, прежде век Пренепорочную Матерь и в последняя лета явившуюся Богородицу» (стихира). Братия и сестры! Все священные события, связанные с Боговоплощением и нашим спасением, святая Церковь обычно преподносит нашему духовному взору в их последовательности и раздельности, и вместе в их внутренней целости, единстве и силе. Приглашая праздновать Введение во храм Приснодевы, святая Церковь своим богослужебном чином вводит нас в благодатную глубину этого праздника, зовёт приобщиться его животворящей силе и вместе соединяет его в нашем сознании и сердце с грядущим праздником Рождества Христова. Как радостно начинает трепетать наше сердце, когда мы за богослужением именно этого Богородичного праздника впервые слышим прямой призыв славить рождающегося Спасителя и Питателя жизни нашей в ирмосах канона: «Христос рождается, славите. Христос с небес, срящите. Христос на земли, возноситеся. Пойте Господеви вся земля и веселием воспойте людие, яко прославися».

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Vete...

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Прибавление ума» Кондак 1 Избранней от всех родов Божией Матери, небеси и земли Царице, врачевство духовное всему миру подающей, благодарственная пения приносим о даровании божественнаго сокровища, чудотворныя иконы Ея, Прибавление ума нареченныя, еюже ограждаеми, радуемся светло и с любовию взываем: Радуйся, Всемилостивая Владычице, премудрость и разум верным людем Твоим дарующая. Икос 1 Ангел предстатель послан бысть во град Назарет к чистей Отроковице Марии рещи: «Радуйся, Тобою бо Сын Божий воплотится». Пречистая же Дева, благовестие Архангела слышавши, во смирении сердца отвеща: Се, Раба Господня, буди Мне по глаголу твоему. Тогда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея. Мы же, грешнии, благоговейне чтущи Матерь Христа Бога нашего, яко ангелом научихомся, тако со умилением вопием Благодатней: Радуйся, Благословенная в женах; радуйся, у Господа обретшая благодать. Радуйся, силою Всевышняго осененная; радуйся, Духом Святым освященная. Радуйся, верная Рабо Господня; радуйся, Богоизбранная Отроковице. Радуйся, Спасителя мира рождшая; радуйся, Мати Света, всех просвещающаго. Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы. Радуйся, небеси и земли Царице; радуйся, яко Тя ублажают вси роди. Радуйся, Всемилостивая Владычице, премудрость и разум верным людем Твоим дарующая. Кондак 2 Видящи, Всенепорочная, желание людей новопросвещенных, благослови евангельских таин благовестника апостола Луку написати пречистаго лика Твоего изображение, и на него зрящи, глаголала еси со властию: С сим образом благодать Моя и сила да будет. Темже благоговейне покланяющеся пред святыми иконами Твоими, имиже весь мир христианский украсила еси, благодарственно вопием о Тебе Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный открывающи, Пречистая Дево, благоизволила еси явити всем верным, яко в мире есть воля Божия, благая, угодная и совершенная, и всяк ум превосходящая. Призри на нас, Всепетая Богородице, озари светом истины, утеши нас, яко Мати, настави нас на путь правды, да возопиим моляще Тебе тако: Радуйся, Божию Силу и Божию Премудрость, Христа породившая; радуйся, Бога с человеком соединившая. Радуйся, светом разума души наша просвещающая; радуйся, неизреченныя славы Божия вместилище. Радуйся, почитания святых икон освящение; радуйся, духовных сокровищ Подательнице. Радуйся, честным Твоим иконам благодать даровавшая; радуйся, яко на иконы Твоя взирающе, Самой Тебе покланяемся. Радуйся, во всем мире исцеления от святых икон Твоих подающая; радуйся, к небесем умы и сердца наша возводящая. Радуйся, всю вселенную лучами Твоея благодати озарившая; радуйся, с Сыном Твоим и Богом вечно царствующая. Радуйся, Всемилостивая Владычице, премудрость и разум верным людем Твоим дарующая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Посему воздам Тебе молитвы моя, яже изрекосте устне мои, и глаголаша уста моя в скорби моей ( Пс. 65:13–14 ). Затем я созвала дев, пригласила священников и привела сродников, обращаясь ко всем со следующими словами. „Возрадуйтесь со мною все, поскольку ныне я являюсь матерью и плодоносящею не для того, чтобы принести Ее царю земному (ибо это и не прилично), но дабы принести Ее по обету, как дар, Царю Небесному. Посему прими, Пророк, мою возлюбленную Дщерь, как дар Богу, – введи и всели Ее в зору святыни ( Пс. 77:54 ), в готовое жилище ( Пс. 32:14 ) Божие, нисколько не заботясь о Ней до тех пор, пока призвавший Ее Господь не благоволит открыть, для чего Она введена сюда“. Услышав такие слова, Захария не замедлил ответить Анне: „благословен корень твой, достойная высочайшей похвалы. Препрославленна утроба твоя, возлюбленная мужем Анна. Благословен плод твой, Богоизбранная»! Затем, с великою радостью взяв Отроковицу, спешно повел Ее во Святое святых, как бы говоря к Ней: „Входи, исполнение пророчества моего; вступай совершение заповедей Божиих, печать завета Господня. Входи исполнение начертаний Его; входи раскрытие таин Его, входи зерцало всех пророков, входи примирение, давно враждующих, опора колеблющихся на земле. Входи обновление, свет во тьме седящих; входи необычайный Божественный дар. Входи, Владычица всех родов, вступай во славу Бога Твоего, пока в ту славу, которая – на земле, а затем в горнюю, которая не доступна смертным». Так, вероятно, сказав Отроковице, священник оставил Ее в том священном месте, где и надлежало Ей быть. И Она, радуясь и веселясь, как бы среди брачного торжества, пошла в храм Господень, преисполненная благодати и предызбранная Богу и Владыке всех. Во внутреннем Святого святых Она пребывала до следующего возраста, питаясь от ангела божественными яствами и питиями. А потом, по воле Божией и по внушению иереев, Ей дается иной жребий – муж, праведный Иосиф, и воспринимает эту святую Отроковицу от храма из рук самих священников для отгнания от Нее змия – сего виновника зла, дабы он не приблизился как-либо к Ней – еще чистой Отроковице, но как бы прошел мимо обрученной. В доме же Иосифа древоделя Святая Дева была соблюдаема Основателем и Создателем всего, Богом до тех пор, пока над Ней не исполнилось сокрытое от всех веков святое таинство, и не произошел от Нее подобный смертным Богочеловек. О последующем за сим событием прилично сказать в другое время; теперь же в своей речи возвратимся к тому, о чем предположили, – возвратимся к прославлению настоящего дня Введения.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Smirnov/t...

Вот кто валяется в грехе и страстях, не радя о спасении, — то худо! А если кто обратился от греха и вступил на путь добродетели, тот уже на доброй стороне. Только пусть не стоит на одном месте, ибо это опасно, а все движется понемногу вперед, «задняя забывая и в предняя простираясь», как заповедал Апостол (Флп.3:13). Аминь.    1860 г. 44. Слово на введение во храм Пресвятой Богородицы (Пред сам...    Празднуем мы ныне Введение во храм Пресвятой Богородицы, которое Церковь именует благоволения Божия предображением и человеческого спасения проповеданием. Как зарница, предшествующая солнцу, явлением своим указывает на скорое явление солнца, так Пресвятая Дева — Богоизбранная Отроковица, вхождением своим во храм Христа всем предвозвещает, сим действием всем велегласно вопия: се грядет, се грядет обетованный и чаемый Избавитель всех — Солнце Правды, Христос, Бог наш!    Предшествовала сему благоволительному Божию устроению ночь, и люди сидели во тме и сени. Только в одном народе израильском мало-мало рассеивали сию тму пророческие обетования, являясь по временам на их духовном горизонте, подобно звездам, просвещающим ночную тму. Еще в раю, тотчас по падении, начались сии обетования и с того времени все чаще и чаще повторялись, более и более определяли силу чаемого избавления Божия и яснее обозначали имеющего прийти Царя, Пророка, Священника по чину Мелхиседекову со всеми обстоятельствами его явления, чудотворения, учения, смерти, Воскресения и вознесения на небо и одесную Бога Отца седения. Это был точно млечный путь в ночи ветхозаветных сеней. Пред самым явлением Господа пророчества прекратились, как пред рассветом скрываются звезды. И как здесь наконец только зарница остается, светя и предвещая скорое появление солнца, так и там светила родившаяся и введенная в храм Пречистая Отроковица, Христа предвозвестившая.    Потом и само Солнце Правды явилось, тму разогнало и всех просветило. Ныне Сам Христос Господь полным светом осиявает мир христианский и просвещает всякого человека, грядущего в мир.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

Приходите ко Мне угнетенные; Я ваша защитница. Приходите ко Мне обремененные, утомленный трудами; Я ваш покой, необходимый к освежению сил ваших на новые подвиги благочестия. Притекайте ко Мне страдальцы, когда поносят ваше имя, оскорбляют вашу честь; Я удостою вас чести и славы премирной, небесной, Я утешу вас, облегчу и исцелю растерзанное сердце ваше. Поспешайте ко Мне плачущие сироты; с любовью матери Я отру ваши слезы, и плач ваш преложу в радость, ни с чем несравненную; идите, идите ко Мне все Мои дети, с вашими недугами душевными и телесными, с сердечным сокрушением кающиеся в грехах своих: Я уврачую вас, испрошу вам благодать и милость у Бога на земле и награду на небе за вашу веру и любовь ко Мне... Итак в умилении душ и сердец наших, с коленопреклонением ныне припадем и будем припадать во всякую пору к пречистому образу Знамения Владычицы нашей Богородицы с пламенною молитвою, и исповедовать чудеса милосердия её к нам устами святой Церкви: «Ее умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати недостойнии: аще бо Ты не бы предстояла молящи кто бы нас избавил от толиких бед; кто же бы сохранил до ныне свободны; не отступим, Владычице, от Тебе; Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых». Аминь. Слово, сказанное в день введения во Храм Божией Матери 15 Ныне святая Церковь воспоминает одно из важнейших событий в земной жизни Богоизбранной Отроковицы Марии – введение её, в трехлетнем возрасте, во храм Божий. В этом событии, по учению Церкви, заключается предображение Божия благоволения и проповедание спасения человеков; а равно – и цель высокая, именно воспитание пречистой Девы, при храме, в Матерь Божию. И вы, присные о Господе чада, отроковицы, введены в это духовное святилище, при сем храме Богоматернем, именно с тем, чтобы и вам здесь воспитатися первее всего в истинных христианок, в чистые сосуды благодати Христовой; затем в достойных, таинством брака освящаемых, подруг жизни служителей алтаря Господня, в добрых наставниц, матерей не только чад по естеству, а и по дару благодати в той среде, где поставит вас рука святого Провидения. Столь высокое назначение ваше требует и высокого, сообразного настроения духа вашего через доброе воспитание.

http://azbyka.ru/otechnik/Apollos_Belyae...

Икос 2 Разум неуразумеваемый страшнаго таинства открывая, рече Владыка Ангелов ко Архистратигу: что смущаешися, Гаврииле, о новости вещи? Аще не опали огнь купину в пустыне горевшую и не сгоравшую, не опалит всячески утробу Девичу Огнь Божества Моего, но паче оросит ю и освятит благодать Моя. Идеже бо хощет Бог, побеждаются естества уставы. Гавриил же, сия слышав, радости исполнися Божественныя, и отыде в Назарет, исполняя повеление Господне, помышляюще в себе, како внидет к Отроковице и како возвестит Ей таинство чудесное, во еже не смутити Ея девический помысл, и рече к себе: возвещу убо Ей первее радость, и целуя воспою глас таковый: Радуйся, Радосте всему миру, Тебе бо Единой подобает радоватися. Радуйся, Сладосте Ангелов, от Тебе Единей благоволи Господь воплотитися. Радуйся, Неувядаемый Цвете чистоты, Ты бо небесное благоухание всему миру явила еси. Радуйся, белоснежный крине девства, Ты бо райское девство на земли насадила еси. Радуйся, Сокровище паче всего дражайшее, Твоея бо доброты возжела Царь Небесный. Радуйся, Утро всему миру светлейшее, Твоим бо светом разгонится мрак греховный. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. Кондак 3 Силою Божественною укрепляемый слете с небесных высот великий Архангел и в Назарет град прииде, и обрете Святую Деву во внутреннем чертоге Своем не о житейских пекущуюся, но в молитве и чтении книжнем Пребывающую. Та бо разгнув книгу Исаии пророка, читаше словеса его: " Се Дева во чреве приимет и родит Сына и нарекут имя Ему Еммануил " . И распаляшеся серафимскою любовию не точию к Имущему скоро приити Христу, но и к Девице оной, Яже имать родити Того, и размышляше коль неизреченно есть таинство сие и коль велико есть достоинство Девицы Тоя, и моляшеся, о еже увидети Ю, и аще возможно, последнейшею Ей быти рабынею Тоя, да с радостию воспоем Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имуще страх велий и благоговение к Богоотроковице, Юже Бог избра быти Владычицею неба и земли, великий Архангел приближися ко внутренним дверем чертога Тоя, и се абие внезапу предста Преблагословенней с кротостию великою, предста Пренепорочней небесный Вестник, да радость всему миру благовестит, предста безплотный Чистой Деве, да безчестие женское в честь преложит, и между Создателем и созданием уневещение да сотворит, и светлым гласом абие глагола Неискусобрачней: Радуйся, Благодатная, ликуй ныне и веселися, яко Господь с Тобою. Радуйся, Благословенная, слыши ныне и приклони ухо Твое, яко возжела Царь доброты Твоея. Радуйся, Обрадованная, яко благословенна Ты в женах. Радуйся, Препрославленная, яко велия слава Твоя на небесах. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, яко спасется Тобою от прелести весь род человеческий. Радуйся, преизящная Девице, яко возвеселится о Тебе весь превысочайший собор Ангельский. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/4...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010