Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Тропарь благоверному великому князю Ростиславу – Михаилу, глас 6 Обрете тя строителя градов и церквей/земля Киевская,/великий княже Ростиславе,/смуты устранял еси, единство храня,/темже Господь тебе мудрость ниспосла,/сего ради Христу Богу молися/спастися душам нашим. Тропарь Божией Матери ради иконы Ее Себежской, именуемой «Умиление», глас 8 Взыдем, православнии народи града Опочки,/на тучную гору, яко на Фаворскую,/в дом Спасителя своего, в честь боголепнаго Преображения Его,/обилующу чудес и стократный израстившую,/и узрим славу чудесе от чудотворнаго образа/Пресвятыя Богоматере Умиления Себежския:/яко море пролияся и Евфрат, текий из рая,/тако слезы Ея быша, из обою оку пролитыя,/о нашедшем гневе Создателя Своего за наше согрешение,/припадем, каменносердечнии, и возрыдаем, просяще:/о Владычице, умоли Сына Своего и Господа нашего/сими пресвятыми Своими слезами,/да избавит нас от всякаго злаго обстояния,/и огненнаго запаления, и междоусобныя брани,/от мора и глада,/и нашествия иноплеменых в грядущия времена,/и, радующеся, со Гавриилом благовестником возопием Ти:/радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою. Кондак, глас 4 Притецем, людие, богатии и убозии,/сирии и вдовицы, старии и юнии,/в тихое пристанище,/под покров цельбоноснаго источника Богоматере./Слезы бо, яко реки, источает/из обою оку чудотворнаго образа Себежския/о находящем гневе за наша злая согрешения/и укрепляет град, егоже возлюбила еси, на сопротивныя,/утверждает веру православных христиан/и избавляет от всякаго зла/молитвами Своими. Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Ино величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой честный/имже показала еси нам пречудное знамение. 15/28 Мученика Агапия и с ним семи мучеников: Пуплия, Тимолая, Ромила, двух Александров и двух Дионисиев (303).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В Иерусалиме эта торжественная процессия была встречена священниками храма во главе с первосвященником Захарией. Когда юнейшую Отроковицу поставили на первую ступень храма, с Неё сняли дорожные (домашние) одежды и одели в белые, праздничные. Тогда Она Сама, со свечой в руке, взошла по всем пятнадцати ступенькам ко входу во внутреннюю часть храма. Здесь праведный Захария, по внушению Святого Духа, взял Её за руку и ввёл через святилище во Святая Святых, где находился кивот Завета – прообраз Матери Божией. Своим вхождением во Святая Святых богоизбранная Отроковица ознаменовала, что приближается время выполнить Ей Своё великое предназначение – стать Матерью Сына Божия. И дивились люди, дивились ангелы столь знаменательному событию вхождения Приснодевы во Святая Святых. «Ангелы вхождение Пречистой зряще, удивишася, како Дева вниде во Святая Святых», – поётся в церковной песни. Так совершилось предречённое пророком «вхождение», или, по церковному, – введение во храм Пречистой Приснодевы. Она была помещена в обитель девственниц при храме Иерусалимском. Здесь старшие отроковицы и девы по благословению первосвященника и под его руководством обучали Её грамоте, чтению Священного Писания, молитвам, песнопению и рукоделию. Три раза в день Она входила в храм для молитвы и прославления Господа. Здесь она удостаивалась посещения ангела и укреплялась Духом Святым. На девятом году жизни при храме юная Отроковица узнала первую скорбь на земле: умер её праведный отец – престарелый Иоаким. Праведная Анна, освобождённая от забот и попечения о муже, оставила свой дом, перебравшись поближе к дочери в дом непорочных вдовиц при иерусалимском храме, но вскоре, однако, и она умерла. Лишившись родителей, богоизбранная Отроковица ещё сильнее прилепилась сердцем своим к Богу, дав обет хранить девство Своё и быть рабой Господней, до конца готовой выполнить волю Божию о предстоящем Ей великом предназначении. Братия и сестры! Если праздник Рождества Приснодевы прославляется святой Церковью как начало радости о нашем спасении, как день «возвестивший радость всей вселенной», ибо из неё «воссияло Солнце Правды, – Христос Бог Наш», то праздник Введения во храм прославляется Ею как день начала предуготовления, «воспитания Приснодевы в жилище прежде век от Отца нетленно Рождшегося во спасение душ наших». «Слово вместившая приводится Господеви» 163 .

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Vete...

Тропарь, глас 4 Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою,/Река бо всем предтечет – Пречистая Царица Богородица,/источающи нам чудную воду/и измывающи сердец струпы очищающи,/души же освящающи верных/Божественною благодатию. Ин тропарь, глас тойже Днесь притецем, вернии,/к Божественному и цельбоносному образу Пресвятыя Богородицы,/излиявшия капли Своих излияний,/и людем верным чудесе показавший,/яже мы видяще и слышаще/духовно празднуем и любезно вопием:/исцели наши недуги и страсти,/якоже и и тмочисленныя страсти исцелила еси;/темже молим Тя, Дево Пречистая,/моли воплощеннаго из Тебе Христа Бога нашего,/спастися душам нашим. Ин тропарь, глас 2 Источник еси воистинну/воды живыя, Владычице,/недуги бо душ и телес лютыя/прикосновением единым Твоим измываеши,/Воду спасения Христа изливающи. Кондак, глас 8 От неистощимыя/Ты, Источниче Богоблагодатный, подаеши ми, точащи, воды/Твоея благодати,/приснотекущий паче слова,/яко бо Слово рождшая паче смысла,/молютися, ороси мя благодатию, да зову Ти:/радуйся, Водо спасительная. Величание Величаем тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Празднество Пресвятой Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии ради Афонской чудотворной иконы Ее, именуемой «Сладкое лобзание» 52 (829–842) (В неделю антипасхи) Тропарь, глас 7 Одержащей ереси,/о честней иконе Твоей, Дево,/яве промышляеши:/морешествием Твоей обители,/яко дар достоин, приношаеши./Сию же мы Сладколюбящую праве нарицающе,/Тя ублажаем. Кондак, глас 8 Иже в храме и обители Твоей приходящия Ти/и богоугодно спасительная гонящия/и почитающия Твой святый образ/сим даруй, Дево, Твоя милости,/от всяких избавльши сих скорбей, Тебе вопиющия:/радуйся, Едина Богоневестная. Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтитм образ Твой святый,/имже точиши исцеления всем/с верою притекающим. Память посещения Богоматерью преподобного Сергия Радонежского (В пяток вечера от седмицы Фоминой до седмицы 5-й по Пасхе)

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Псалом избранный (или стихи к величанию) в первой половине своей (1–11 ст.) занимается местом события, как существенно Важным элементом его (введение во храм), а во второй (12–25 ст.) лицом события, т. е. самой Пресв. Девой. Место события в описании все суживается в объеме; сначала изображается город, где событие имело место (ст. 1–7), потом храм (ст. 8–10) и, наконец, врата его (ст. 11); скрытая мысль во всем этом описании, что всем этим: этим св. градом и св. горою его, этим храмом и этими вратами Господними явилась сама Пресв. Дева, чем подготовляется прямое описание Ее во второй половине псалма. Это описание касается сначала внешнего вида и обстановки Виновницы торжества (ст. 12–15), потом Ее внутренних качеств (ст. 16–17), наконец Ее отношений а) к ближайшим участницам события – сопровождавшим девам (ст. 18–21), б) к Богу (ст. 22–28) и в) к роду человеческому (ст. 24–26). Величаем тя, пресвятая Дево, богоизбранная отроковица, и чтем еже в храм Господень вхождение твое. Величаем Тебя, пресвятая Дева, богоизбранная Отроковица, и почитаем Твое вхождение в храм Господний 214 . 1. Велий Господь и хвален зело во граде Бога нашего, в горе святей его. 2. Благокоренным радованием всея земли. 3. Преславная глаголашася о тебе граде Божий. 4. Град царя великаго. 5. Якоже слышахом, тако и видехом. 6. Во граде Господа сил, во граде Бога нашего. 7. Бог основа и в век. 8. Освятил есть селение свое Вышний. 9. Святыня и великолепие в святиле его. 10. Свят храм твой, дивен в правде. 11. Сия врата Господня, праведнии внидут в ня. 12. Предста царица одесную тебе. 13. В ризах позлащенных одеяна, преиспещрена. 14. Лицу твоему помолятся богатии людстии. 15. Дщери царей в чести твоей. 16. Вся слава дщере царевы внутрь. 17. Рясны златыми одеяна, и преиспещрена. 18. Приведутся царю девы в след ея. 19. Ближняя ея приведутся тебе. 20. Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм царев. 21. Слыши дщи и виждь и приклони ухо твое. 22. И забуди люди твоя, и дом отца твоего. 23. И возжелает царь доброты твоея.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Skaball...

2) Введение во храм Пресвятой Девы Марии. В рождестве Богородицы благой Промысл явил свое попечение о приготовлении достойного храма к принятию воплощаемого Бога; и теперь, при своем вхождении во храм, чтобы всецело посвятить себя на служение Богу, сама Богоизбранная Отроковица, по руководству святых родителей своих, внемлет дивному водительству Духа Божия, и, пребывая во храме, приближается к Богу, чтобы богомыслием и молитвами, постом и делами благочестия соделаться достойным вместилищем Бога невместимого, Матерью Сына Вышнего. 3) День, Благовещения, то есть тот день, в который послан был от Бога Ангел в Назарет, где жила пресвятая Дева, Богоизбранная Отроковица, и возвестил ей о бессемянном зачатии от нее, осенением Духа Божия Сына Божия. Это начало великого таинства искупления. Потому Церковь и воспевает так: «днесь спасения нашего главизна и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает». 4) День Рождества Христова, день явления великой тайны, день явления Сына Божия на земле в естестве человеческом. Безлетный Сын Божий, предвечно от Отца рожденный, Иисус Христос родился в Вифлееме иудейском, в вертепе. Небесные Ангелы, прославляя Всевышнего, возвестили о рождении Спасителя мира пастухам Вифлеемским, которые, по указанию Ангела, поспешно пришли в вертеп, и видели Богомладенца; а восточные мудрецы или волхвы, под руководством чудесной звезды, приходили с дарами поклониться новорож­денному Царю иудейскому, Господу Иисусу. Славу сего великого события кратко изображает нам церковная песнь: «Дева днесь Пресущественного рождает; и земля вертеп Неприступному приносит, Ангелы с пастырями славословят; волсви же со звездою путешествуют: нас бо ради родися Отроча младо, превечный Бог». 5) День Крещения Господня и Богоявления. В этот праздник воспоминается великое событие, явление Святой Троицы. Иисус Христос, будучи лет около трид­цати по человечеству, ради нашего спасения приходит, на Иордан, и приемлет крещение в водах иорданских от Иоанна Предтечи. Божество Иисуса Христа засвиде­тельствовано было древними пророками и во время рождения Его многими великими знамениями; а теперь, во вре­мя крещения Его в Иордане, возвещается сошествием на Него Святого Духа в виде голубя и гласом Бога Отца, с небес свидетельствовавшего: Сей есть Сын Мой возлюбленный, о Немже благоволих ( Мф.3:17 ). Так на Иордане совершилось, Богоявление, то есть, явление Святой Троицы: Сын, Божии крестился, Святой Дух сошел на Него в образе голубя, Бог Отец свидетельствовал, что Иисус Христос есть, возлюблен­ный Сын Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Evsevij_Orlins...

Вот три ступени восхождения вслед Пресвятой Девы пред лице Бога! На какой мы с вами братие? На первой, второй или третьей? — Но на какой бы кто ни стоял — все хорошо. Вот кто валяется в грехе и страстях, не радя о спасении, — то худо! А если кто обратился от греха и вступил на путь добродетели, тот уже на доброй стороне. Только пусть не стоит на одном месте, ибо это опасно, а все движется понемногу вперед, «задняя забывая и в предняя простираясь» , как заповедал Апостол (Флп.3:13). Аминь. 1860 г. 44. Слово на введение во храм Пресвятой Богородицы (Пред самым явлением Христа прекратились пророчества. Родившаяся и введенная во храм Пречистая Отроковица возвещает Христа. Что такое свет Христов и кто входит в него? Празднуем мы ныне Введение во храм Пресвятой Богородицы, которое Церковь именует благоволения Божия предображением и человеческого спасения проповеданием. Как зарница, предшествующая солнцу, явлением своим указывает на скорое явление солнца, так Пресвятая Дева — Богоизбранная Отроковица, вхождением своим во храм Христа всем предвозвещает, сим действием всем велегласно вопия: се грядет, се грядет обетованный и чаемый Избавитель всех — Солнце Правды, Христос, Бог наш! Предшествовала сему благоволительному Божию устроению ночь, и люди сидели во тме и сени. Только в одном народе израильском мало-мало рассеивали сию тму пророческие обетования, являясь по временам на их духовном горизонте, подобно звездам, просвещающим ночную тму. Еще в раю, тотчас по падении, начались сии обетования и с того времени все чаще и чаще повторялись, более и более определяли силу чаемого избавления Божия и яснее обозначали имеющего прийти Царя, Пророка, Священника по чину Мелхиседекову со всеми обстоятельствами его явления, чудотворения, учения, смерти, Воскресения и вознесения на небо и одесную Бога Отца седения. Это был точно млечный путь в ночи ветхозаветных сеней. Пред самым явлением Господа пророчества прекратились, как пред рассветом скрываются звезды. И как здесь наконец только зарница остается, светя и предвещая скорое появление солнца, так и там светила родившаяся и введенная в храм Пречистая Отроковица, Христа предвозвестившая.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2939...

Кондак, глас 3 Юже подражая неплодную смоковницу,/аз, окаянный, умиления плода отнюд не приношу и посечения страшуся,/но, взирая к чудотворней иконе Твоей Умиления, Владычице,/стеню от сердца и вопию:/умилися, Благосердая,/и мне, окамененному сердцем,/благоволи подати душевное и сердечное умиление. Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Тропарь Божией Матери ради иконы Ее, именуемой Тамбовская-Смоленская, глас 4 Днесь светло красуется град Тамбов,/и святитель Христов Питирим радуется./Сияет бо ныне чудесы икона Твоя, Владычице,/юже из первопрестольнаго града Москвы святитель принесе,/и дивное людем являет Твое заступление,/подающи исцеление всем, с верою к Тебе притекающим./Темже умильно вопием Ти:/спасай нас иконою Твоею,/Дево Всепетая. Кондак, глас 3 Ангели Божии и вси святии на Небеси ныне радуются,/видяще славу Твою, Пречистая Дево./Вернии бо людие пред иконою Твоею/приносят Тебе благодарственныя молитвы,/ради милости и щедрот, явленных всем нам,/наипаче же граду нашему./Потщися, Богородице Дево,/и в дни спасати нас Твоим заступлением. Величание Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Тропарь Божией Матери ради иконы Ее, именуемой Шуйская-Смоленская, глас 4 Яко многоценное сокровище прият град Шуя/чудесно написанную икону Твою,/Пресвятая Владычице, Дево Богородице,/во исцеление лютыя язвы и во утешение православных Тобою дарованную,/от неяже источники благодатныя и до ныне обильно изливаются./Пробави, Пречистая, и на будущее время милости Твоя ведущим Тя,/храни град Твой и всю Русскую землю/и спасай людей, к Тебе с верою и любовию притекающих. Ин тропарь, глас тойже Всеблагая и премилостивая Заступнице рода христианскаго,/Пречистая Дево Богородице,/припадающе пред святым и чудотворным Твоим образом,/имже от лютаго смертоносия град Шую древле избавила еси,/умильно взываем Ти:/не престай под кровом Своея благости/сохраняти от бед и обстояний град Твой/и вся грады и веси страны Российския/и молити Сына Твоего, Христа Бога нашего,/да спасет души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Каталог икон на сайте PravIcon.com Православные иконы Богородицы, Христа, ангелов и святых Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Введение Во Храм Пресвятой Богородицы Акафист Введению во Храм Пресвятой Богородицы Кондак 1 Избранней Предвечным Царем Богоотроковице Марии, Ангелов и человеков Царице, пришедшей иногда в храм Господень во Святая Святых, на обручение девства Своего Жениху Небесному воспитатеся в Божие Жилище, достойное поклонение усердно Тебе приносим, Ты же яко многомощная Заступница наша, от всяких нас бед и скорбей свободи, да с любовию и умилением Тебе вопием: Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Икос 1 Архангелов и Ангелов лики от небесных высот стекошася видети преславное Твое, о Богомати, во храм Господень Введение и вкупе с земным ликом чистых дев невидимый лик безплотных умов с веселием идяше, Тя, Пречистая Дево, провождающе и яко сосуд избранный Богу повелением Господним окружающе, и яко Госпоже своей служаще, аще не видесте тайны Твоея силу, видяще же Тя небесныя чистоты неизреченно исполнену, и вся бывшая о Тебе зряще, ужасахуся и со страхом многим воспеша Тебе тако: Радуйся, прерадованная Дево, Мати Царева имущая быти. Радуйся, предпочтенная Царице, в храм Царев грядущая жити. Радуйся, Бога Отца Дщерь избранная и превознесенная. Радуйся, Бога Сына Матерь от века предреченная. Радуйся, Богу Духу Всесвятому Невесто неискусобрачная. Радуйся, всея Твари видимыя и невидимыя Владычица превожделенная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 2 Видяще праведнии родители Твоя, Пресвятая Дево, яко три лета исполнишася от рождества Твоего, восхотеста совершити делом обетование свое, еже первее словесы изрекоша, да принесут Тя в дар Богу, сего ради созваша в Назарет вся сродники своя от царскаго и архиерейского рода, и священники многия, пригласиша же и лик чистых дев, да со свещи горящими провождают Тя, яко же предрече Писание: «приведутся Царю девы в след Ея, искренния Ея приведутся Тебе, приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев». И тако совокупльшеся вси и помолившеся о Тебе Богу, воспеша Ему: Аллилуиа.

http://pravicon.com/info-1161

сост. прот. Владимир Чугунов Акафист Пресвятей Богородице в честь введения ея во храм Кондак 1 Избранней Предвечным Царем Богоотроковице Марии, ангелов и человеков Царице, пришедшей иногда в храм Господень во Святая Святых, на обручение девства Своего Жениху Небесному воспитатися в Божие жилище, достойное поклонение усердно Тебе приносим, Ты же яко многомощная Заступнице наша, от всяких нас бед и скорбей свободи, да с любовию и умилением Тебе вопием: Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Икос 1 Архангелов и ангелов лики от небесных высот стекошася видети преславное Твое, о Богомати, во храм Господень Введение и вкупе с земным ликом чистых дев невидимый лик бесплотных умов с веселием идяше, Тя, Пречистая Дево, провождающе и яко сосуд избранный Богу повелением Господним окружающе, и яко Госпоже своей служаще, аще не тайны Твоей силу, видяху же Тя небесныя чистоты неизреченно исполнену, и вся бывшая о Тебе зряще, ужасахуся и со страхом многим воспеша Тебе тако: Радуйся, прерадованная Дево, Мати Царева имущая быти. Радуйся, предпочтенная Царице, в храм Царев грядущая жити. Радуйся, Бога Отца Дщерь избранная и превознесенная. Радуйся, Бога Сына Матерь от века предреченная. Радуйся, Богу Духу Всесвятому Невесто неискусобрачная. Радуйся, всея Твари видимыя и невидимыя Владычица превожделенная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 2 Видяще праведнии родителие Твоя, Пресвятая Дево, яко три лета исполнишася от рождества Твоего, восхотеста совершити делом обетование свое, еже первее словесы изрекоша, да принесут Тя в дар Богу, сего ради созваша в Назарет вся сродники своя от царскаго и архиерейского рода, и священники многия, пригласиша же и лик чистых дев, да со свещи горя­щими провождают Тя, якоже предрече Писа­ние: «приведутся Царю девы в след Ея, искренния Ея приведутся Тебе, приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев». И тако совокупльшеся вси и помолившеся о Тебе Богу, воспеша Ему: Аллилуиа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И то, что Она уже в трехлетием возрасте являла Собой дитя, в силу духовной чистоты и изначальной Ее святости особо избранное Богом, тогда же подтвердил и храмовый первосвященник Захария, который тут же ввел трехлетнюю Марию не просто в храм, но в его Святая Святых, то есть в самую сокровенную, самую наисвятейшую его часть, куда никто не мог входить, кроме первосвященника, да и то лишь один раз в год! Но Она – как Богоизбранная Отроковица – была, по наитию Божию, введена туда Захарией, ибо Ей уже изначально готовился путь Самой стать Храмом, стать «Жилищем Божиим» – Пречистой Матерью Господа нашего Иисуса Христа. Пребывая во Святая Святых, Она на время как бы отделилась от всего человечества, целиком предавая Себя одному только Богу и обретая тем самым в очах Божиих еще большую чистоту и неудобопреклонность ко всякому греху. Таким временным отдалением будущей Матери Божией от греховного мира Господь еще более готовил Ее к высочайшему духовному подвигу – стать живым Кивотом Завета, через который Он Сам и придет в этот мир для соединения с ним и его спасения. И, как мы знаем с вами, так и произошло: именно через Пренепорочнейшую Деву осуществилась великая... тайна: Бог явился во плоти (1 Тим з, 16), чтобы совершить наше спасение; только через Нее мы и смогли сподобиться великой Божией милости – уже навеки заключить с Господом Его Новый Завет ! И именно ради восстановления этого животворного Его союза со впадшим во грехи многие, но возрождаемым Им миром и уединялась на время во Святая Святых Богоизбранная Отроковица – чтобы уже навечно соединиться Самой и соединить Собой все человечество с Богом. И вот для всего этого Пресвятая Дева оставляется родителями в Иерусалимском храме возрастать в Своей святости и непорочности. Здесь Она из года и год предается богомыслию, молитве, чтению слова Божия, а также и посильному труду, занимаясь рукоделием, – то есть, по сути, начиная с раннего детства, ведет подлинно монашескую жизнь. Уже тогда порой Ей являлся Ангел, от которого Она и принимала небесную пищу, Свою же земную раздавая убогим и нищим.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010