Радуйся, адаманте, блистаяй дарами Божия благодати и не сокрушимый прилоги вражиими; радуйся, столпе непоколебимый святыя православныя веры. Радуйся, чудотворче преславный и богоприятный; радуйся, молитвенниче крепкий и скороуслышанный. Радуйся, руце твои преподобнеи со дерзновением многим горе воздевавый; радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносивый. Радуйся, Антоние, монашескаго на Руси жития первоначальниче. Кондак 10 Спасителя душ наших, Господа Иисуса Христа, видети сподобился еси в видении дивнем, преподобне отче Антоние, и обетования благая от уст Его Божественных услышал еси, яко верный Его раб и угодник. Молися убо Ему, преподобне, да и нас, убогих, не отринет от сладкаго лицезрения Своего, но сподобит со святыми выну видети лице Его пресветлое и пети Ему: Аллилуиа. Икос 10 Царя Небеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче преподобне, сего ради чудотворения даром от Него обогатился еси. Мы же, тя целебника благодатнаго ведуще, усердно ныне к святому гробу твоему приходим, и цельбы безмездныя душам и телесем нашим от него приемлюще, благодарственно глаголем ти: Радуйся, величием подвигов твоих древним богоносным отцем уподобивыйся; радуйся, глубиною смирения твоего превозшедый сподвижники твоя. Радуйся, сети вражия яко паучину сокрушивый; радуйся, в царствие горнее яко орел воспаривый. Радуйся, во след себе многия ученики ко Христу приведый; радуйся, чада твоя духовная от искушений диавольских бодренно хранивый. Радуйся, ленивыя подвигнувый ко исправлению христоподражательным твоим житием; радуйся, грешныя к покаянию приведый богомудрыми твоими словесы. Радуйся, наказателю любвеобильный; радуйся, увещателю пресладкий. Радуйся, отче, отцев красото; радуйся, пастырю добрый тобою собраннаго словеснаго стада. Радуйся, Антоние, монашескаго на Руси жития первоначальниче. Кондак 11 Пение всеумиленное Господеви приносил еси, преподобне отче Антоние, и, возлежа на одре смертнем, молился еси усердно об обители твоей и ученицех; таже прощение и благословение твоей братии преподав, с миром почил еси, к лику святых и преподобных отец приложився, с нимиже ныне сладце поеши Христу Богу: Аллилуиа. Икос 11

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, у иконы Божия Матере Живоносный Источник слезы умиления проливающая; радуйся, о заблуждших и скорбящих Бога умоляющая. Радуйся, преподобным Серафимом великою и святою нареченная; радуйся, в подвизех добрых благословенная. Радуйся, стезю правую нам указующая; радуйся, во обстояниих тя зовущих помогающая. Радуйся, о жительствующих во обители твоей, яко о чадех попечительнице; радуйся, обидящим их строгая наказательнице. Радуйся, преподобная мати Александро, первоначальнице обители Дивеевския. Кондак 9 Ангелов ликостояния дивятся твоему милосердию, како легкими стопами селение обходила еси и, во смирении истиннем людем помощь подавающи, о них усердно Богу молилася еси; тако и нас научи милости творити, воздвигни от лености и нерадения, да вси радостно поем Богу: Аллилуиа. Икос 9 Ветии многословнии не возмогут изрещи силу Божию, в немощи телесе твоего явльшуюся, егда в час отдохновения от трудов и бдения, главу свою на камень преклоняла еси и одеждею ветхою в зной и стужу тело покрывала еси; мы же, дивящеся сему, вопием ти таковая: Радуйся, всем призывающим тебе скорая помощнице; радуйся, о людех к тебе приходящих молитвеннице. Радуйся, в бедах и горестех николиже оставляющая; радуйся, к райским селением призывающая. Радуйся, кладязь целебныя воды ископавшая; радуйся, еще жива сущи, дар чудодейственныя помощи стяжавшая. Радуйся, неизчерпаемая глубино любве и милосердия; радуйся, образе великаго к Богу усердия. Радуйся, преподобная мати Александро, первоначальнице обители Дивеевския. Кондак 10 Спасти хотя всех притекающих во обитель Дивеевскую, о отшествии в вечныя обители извести тя Господь, да попечение о сестрех дивеевских преподобному Серафиму заповедуеши. И мы, недостойнии, покровителей таковых на Небеси улучивше, благодарственно воспеваем Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена всем святым, Пресвятая Дева, дивно управи отшествие твое от жития сего временнаго: в схиму бо великую облеченная, ты в час кончины Святых Христовых Таин приобщилася еси и душу святую в руце Божии предавши, ныне с лики жен преподобных зриши Пресвятую Троицу. Мы же, восхваляюще житие твое, глаголем ти сице:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйтеся, Антоние и Феодосие, монашескаго в России жития первоначальницы. Кондак 3 Сила Вышняго в чистоте твое и непорочное всельшися сердце, преблаженне Феодосие, тако всего тебе Божиею любовию разжже, яко всех земных и временных удалятися, вечных же и нескончаемых выну искати тебе научи и вразуми, тем таковое твое о спасении души зряще тщание и усердие, умильно Всесильному Богу поем: Аллилуиа. Икос 3 Имел еси, отче преблаженне Феодосие, превеликое желание, еже святая в Иерусалиме посетити места, и к сему делу желаемую обрел еси удобность, ко грядущим в Иерусалим приобщився, но злобный враг спону тебе и препятие содела, наусти бо матерь твою, яже вслед тебе гнавши, и достигши, аки злодея связана, в дом привлекши, по многом биении, твердо в храмине заключи, ты же, аки адамант, сия злострадания терпеливо понесл еси, посем от заключения испущен, паки на хлебопечение церковному литургисанию приличное вдался еси, чесому удивляющеся, сице тебе вопием: Радуйся, отче Феодосие, непоколебимый и нерушимый терпения столпе; радуйся, пречудный и прекрасный смирения и кротости образе. Радуйся, тяжкая матерняя биения и ногами попирания благодушно и мужественно терпевый; радуйся, тояжде ласкания и лобзания аки смертоносный вред себе вменивый. Радуйся, служение Богу и Божией Матери паче всего вседушно возлюбивый; радуйся, церковному служению со всяким усердием от детства прилежавый. Радуйся, сверстников поругания и посмеяния в честь себе вменивый; радуйся, всем старым и юным образ смирения и кротости тебе представивый. Радуйся, всем обидяшим тебе вседушно погрешения простивый; радуйся, всеми добродетельными человеки паче сверстник твоих хвалимый, любимый и почитаемый. Радуйся, добронравием и благочестием краснее, неже светлыми ризами, тебе украсивый; радуйся, матерняя и властительская одеяния, яко скверное блато, вменивый. Радуйтеся, Антоние и Феодосие, монашескаго в России жития первоначальницы. Кондак 4 От богомерзких сластей и волнений непреодоленен явился еси, преподобне отче наш Феодосие: ибо твое, еже непрестанно работати Господеви всегда имущи в уме и в сердце произволение, на кийждо день на большия простирался еси труды, и на кийждо день приятнейшим и любезнейшим Богу быти усердствовал еси, всякое же мира сладострастие и любочестие побеждая, Единому Богу выну воспевал еси: Аллилуиа. Икос 4

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

     Радуйся, богоносных пустынножителей Святыя Горы неленостный сподвижниче.      Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче. Кондак 4      Бури страстей избежав, в пустыни Афонстей безстрастия благодатнаго достигл еси, преподобне отче Антоние, и духовно возрасл еси в мужа совершенна о Христе: темже безмолвия крайняго возжелев с благословения игумена твоего, в горе в пещере вселился еси, и в ней в молитве и посте безмолвно подвизался еси, вопия немолчно Богу: Аллилуиа. Икос 4      Слышав игумен твой глас небесный повелевающь ему, да послет тя, отче Антоние, в страну Российскую на подвиги духовныя, призва тя и благослови, да идеши тамо, идеже рожден был еси, и устроиши обитель иноческую на месте, свыше Богом предъизбранное; сего ради тебе зовем:      Радуйся, светильниче Божия благодати на Афоне возжженный, и Россию духовно просветивый.      Радуйся, яко свет добрых дел твоих немерцаемо светится присно.      Радуйся, заре невечерняя Солнца Правды Христа.      Радуйся, послушания рачителю, безпрекословно волю игумена твоего исполнивый.      Радуйся, святое благословение Афонския Горы в наследие Российстей стране принесый.      Радуйся, в волю Божию всего себе предавый.      Радуйся, мудрый странниче, иский Отечествия Горняго.      Радуйся, краснеи нозе твои в путь спасительный ради многих направивый.      Радуйся, вся дольняя презревый, от горних же выну воздыхавый.      Радуйся, нищету духовную себе совершенно усвоивый.      Радуйся, смирения святаго преисполненный.      Радуйся, слезами молитвенными себе орошавый.      Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче. Кондак 5      Боготечней звезде подобен быв, отче Антоние, от Афона в Россию притекл еси, и во граде Киеве, в пещере варяжстей, вселился еси, обиталище разбойников в храм молитвы претворив, идеже день и нощь в молитве неутомимо подвизался еси, и благоумиленно воспевал еси Господу: Аллилуиа. Икос 5      Видевше тя людие Киевстии, Антоние богоносне, яко ангела Божия, всеми добродетельми украшена и равноангельное житие в пещере провождавшаго, прихождаху к тебе усердно, ови благословения и молитв от тебе ищуще, ови же подвизатися с тобою хотяще: ты же, по глаголу Христову, приходивших к тебе не отгонял еси, но спасению человеческому ревностно служил еси, и основание славней Лавре Печерстей положил еси, яже красуется тобою, яко краеугольным каменем своим и воспевает ти песни таковыя:

http://isihazm.ru/1/?id=821

Тропарь святителю Герману (в печатной службе) глас 4-й: «От юности иго Христово усердно восприим, бденными подвигами поста и молитвы прославился еси; отъонудуже призывающи тя Богу в служение церкви в новопросвещеннем царстве Казанстем вкупе со святителем Гурием воззван был еси, идеже, яко первоначальник созданной тобой во граде Свияжске обители, и достойный первосвятителю преемник явился еси. Почивая убо нетленными мощами во обители твоей, а духом предстоя престолу владычню, молися, святителю Германе, со святым Гурием обители твоей во святыни, православной же пастве во благочестии преспевати и тме иноверия светом веры разгнатися». Этот же тропарь в переделке архимандрита Вениамина: «От юности иго Христово восприим бденными подвигами поста и молитвы прославился еси, и яко первоначальник созданной тобой во граде Свияжске обители, и достойный первосвятителю Гурию паствы Казанския преемник явился еси. Таже воззванный в царствующий град Москву на митрополию Российския церкви, жизнь твою от мечного посечения тамо скончал еси. Почивая убо нетленными мощами во обители твоей, а духом предстоя престолу Владычню, молися святителю Германе, со святителем Гурием, обители твоей во святыни, православней же пастве во благочестии преспевати и тме иноверия светом веры разгнатися». – Другой тропарь в той же печатной службе, глас 4-й: «Яко великим пастырем единонравна, и учителем вселенные единомышленника, церкви Божия служителя усердна, и строителя таин Христовых благоговейна, стекшеся благовернии людие, Свияжския обители богомудра основателя – и Казанския новопросвещенные паствы святителя Германа песньми и пении восхвалим, глаголюще: не престай присещати молитвами твоими на обитель и всю паству твою: и обитель во святыни, паству же в вере и благочестии блюсти невредимо». – В рукописной службе, находящейся в библиотеке Петербургской духовной Академии, тропарь святителю Герману, глас 3-й: «Яко архиереом сопрестольна и Христове церкве сладкоглаголива пастыря, стекшеся православниии Архиерее, со иже тамо благочестивыми народы хвалами и песньми Казанскую красоту и Свияжскую зарю присносиятельную, Архиерея Германа возъублажим, глаголюще: радуйся, Архиерею, Казани похвала и монахом чиноначальниче дивный». – В Казани в честь св. Германа устроены храмы, – на соборной колокольне (одному), а всем трём святителям (Гурию, Варсонофию и Герману) в Суконной слободке (в Казани), в татаро-крещенской школе (приписанной к Казанскому, Спасо-Преображенскому монастырю); есть храмы и в некоторых сёлах Казанской епархии.

http://azbyka.ru/otechnik/Dimitrij_Sambi...

Радуйтеся, Антоние и Феодосие, монашескаго в Руси жития первоначальницы. Кондак 3 Сила Вышняго в чистое твое и непорочное вселыпися сердце, преблаженне Феодосие, тако всего тебе Божиею любовию разжже, яко всех земных и временных удалятися, вечных же и нескончаемых выну искати тебе научи и вразуми. Тем таковое твое о спасении души зряще тщание и усердие, умильно Всесильному Богу поем: Аллилуия. Икос 3 Имел еси, отче преблаженне Феодосие, превеликое желание, еже святая в Иерусалиме посетити места, и к сему делу желаемую обрел еси удобность, ко грядущим в Иерусалим приобщився, но злобный враг спону тебе и препятие сод ела, наусти бо матерь твою, яже вслед тебе гнавши, и достигши, аки злодея связана, в дом привлекши, по многом биении, твердо в храмине заключи, ты же, аки адамант, сия злострадания терпеливо понесл еси, посем от заключения испущен, паки на хлебопечение церковному литургисанию приличное вдался еси, чесому удивляющеся, сице тебе вопием: Радуйся, отче Феодосие, непоколебимый и нерушимый терпения столпе; радуйся, пречудный и прекрасный смирения и кротости образе. Радуйся, тяжкая матерняя биения и ногами попирания благодушно и мужественно терпевый; радуйся, тояжде ласкания и лобзания аки смертоносный вред себе вменивый. Радуйся, служение Богу и Божией Матери паче всего вседушно возлюбивый; радуйся, церковному служению со всяким усердием от детства прилежавый. Радуйся, сверстников поругания и посмеяния в честь себе вменивый; радуйся, всем старым и юным образ смирения и кротости тебе представивый. Радуйся, всем обидящим тебе вседушно прегрешения простивый; радуйся, всеми добродетельными человеки паче сверстник твоих хвалимый, любимый и почитаемый. Радуйся, добронравием и благочестием краснее, неже светлыми ризами, тебе украсивый; радуйся, матерняя и властительская одеяния, яко скверное блато, вменивый. Радуйтеся, Антоние и Феодосие, монашескаго в Руси жития первоначальницы. Кондак 4 От богомерзких сластей и волнений непреодоленен явился еси, преподобие отче наш Феодосие, ибо твое, еже непрестанно работа-ти Господеви, всегда имущи в уме и в сердце произволение, на кийждо день на болыпия простирался еси труды, и на кийждо день приятнейшим и любезнейшим Богу быти усердствовал еси, всякое же мира сладострастие и любочестие побеждая, Единому Богу выну воспевал еси: Аллилуия. Икос 4

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=522...

Сезеновская первоначальница старица Дария (Память 28 июля). Старица Дария родилась в селе Пикове, Раненбургского уезда, Рязанской губернии, в 1772 г. и была дочь государственного крестьянина Дмитрия Гаврилова Кутукова. Дарья, будучи молодою и живя в кругу своего семейства, с видимым удовольствием вступала во все девичьи игры и считалась первой в них руководительницей. Когда, по достижении ею возраста невесты, стали за нее свататься женихи, то она при веселом своем характере, по-видимому, не склонном к жизни одинокой, к удивлению, как своих родных, так и посторонних лиц, сначала через бабку, потом и прямо отцу заявила, что она мысленно навсегда отказалась от замужества. Убеждения семейных не могли вынудить Дарию переменить решение, и те, видя ее непреклонность, уже не препятствовали ей оставаться в девицах, и она мирно жила в доме родных до 24-летнего возраста. Когда ей было 24 года, ее младший брат Василий праздновал свою свадьбу. Здесь Дария веселилась вместе с другими. Не был еще окончен свадебный пир, как Дария внезапно переменила веселый свой вид на мрачный. Перевязав себе правую руку платком, а палец на той же руке тряпочкой, она сказала, что вывихнула себе руку и палец. Ей предложены были услуги сельских костоправок. Она отказалась от этих услуг, говоря, что она пойдет в село Нижне-Ломовое к своей родственнице, которая найдет ей хорошую костоправку. Так, в праздничной одежде, а было это в первых числах ноября, и отправилась в сопровождении двух снох – жен братьев Евсея и Василия, которые пошли ее проводить. Дойдя до реки, отделяющей Пиково от Ломового, Дария, сняв с себя шубку и вынув из ушей серьги, отдала снохе, которую попросила все это сберечь до ее прихода, говоря, что она у родственницы пробудет, быть может, дня три. При этом, она просила снох передать отцу, чтобы он ее благословил, а на что не объяснила. Простившись с ними и сев в лодку, Дария отправилась через реку в Ломовое. Дария, переехав реку, не пошла к своей родственнице, как говорила домашним, а отправилась через г. Раненбург, Рязанской губернии, в село Каликино Лебедянского уезда, к проживавшей там в особой келейке близ церкви, Евфимии Григорьевой Поповой, с которой думала пожить некоторое время и поучиться у нее, как у опытной в духовной жизни.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

радуйся, святости и мудрости духовныя исполненная. Радуйся, иереев тихая радосте; радуйся, монашествующих правило. Радуйся, призывающих тя в молитвах защитнице; радуйся, о нас пред Богом ходатаице. Радуйся, преподобная мати Александро, первоначальнице обители Дивеевския. Кондак 3 Сила Вышняго воистину осени тя, егда Небесе и земли Царица явися ти и повеле изыти из обители Флоровския в землю избранную Свою, юже обеща указати тебе. И мы, слышаще о чудном повелении сем, поем Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имеющи тщание о подвизе иноческаго равноангельнаго жития, преподобная Александро, яко истинный воин Христов на стражи сердца своего стоящи, не веровала еси абие видению сему, аки прелестну могущу быти, пришедши же ко отцем Печерским, вся сия поведала еси им. Усмотревше убо тии дивную на тебе Божию милость, и Царицу Небесную яко язву бесовом проповедавше, благословиша исполнити вся повеленная ти, нас же научиша пети тебе таковая: Радуйся, яко явися тебе Воевода Взбранная; радуйся, яко сподобилася еси слышати повеления Честнейшия Херувим. Радуйся, яко славила еси Славнейшую без сравнения Серафим; радуйся, святыни чистое и честное жилище. Радуйся, подвига странничества не убоявшаяся; радуйся, Небеснаго Отечества пламенне возжелевшая. Радуйся, добродетелей великих вместилище; радуйся, отцы Печерскими нареченная преблаженною. Радуйся, преподобная мати Александро, первоначальнице обители Дивеевския. Кондак 4 Бурю помышлений сумнительных утишающи, твердую веру и упование на Бога возложивши, преподобная мати, вся глаголы Царицы Небесныя в сердце твоем сохранила еси. И оставивши обитель, идеже помышляла еси до конца дний своих подвизатися, во иное место востекла еси. Мы же, шествию твоему радующеся, поем Всеблагому Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышащи о святости жития иноков Саровских, мати Александро, востече ко обители той. На пути же, близ храма веси Дивеевския паки удостоилася еси слышати пресладкий глас Преблагословенныя Богородицы, указующия на место сие, Ею возлюбленное. И обеща ти Пречистая умножити зде Господу Богу служащих, тебе же верою воспевающих таковая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Заметим, что Квашнин должен был разведать в Германии, дружен ли Папа с Императором, с Королями Испанским, Французским, Шотландским, Елисаветою Английскою; усмирились ли внутренние мятежи во Франции; какие переговоры идут у Цесаря с нею и с другими Державами; сколько у него доходу и войска? Так со времен Uoahha III , Первоначальника Державы Российской и государственной ее системы, Цари наши уже не чуждались Европы; уже всегда хотели знать взаимные отношения Государств, отчасти из любопытства, свойственного разуму деятельному, отчасти и для того, чтобы в их союзах и неприязни искать непосредственной или хотя отдаленной выгоды для нашей собственной Политики. Но Квашнин возвратился только с обещанием, что Император не замедлит прислать кого-нибудь из первых Вельмож в Москву, желая утвердить дружбу с нами; и, к неудовольствию Иоанна, Рудольф жаловался ему на бедственное опустошение Ливонии, несогласное ни с их братством, ни с человеколюбием, ни с справедливостию. Квашнин привез также грамоту от Венгерского Воеводы Роберта, который, хваля ум сего Царского посланника, молил Иоанна, как второго Христианского Венценосца, быть спасителем Европы, обещал ему знатное вспоможение золотом и людьми в войне с Турками, убеждал его взять Молдавию, отказанную России умершим в Москве Господарем Богданом. Сие письмо было тайное: ибо Австрийский Кабинет, издавна опасливый, без сомнения не дозволил бы Магнату Венгерскому от имени своего народа сноситься с чужеземным Государем о делах столь важных. Роберт уже знал Императора, искусного Химика, Астронома и всадника, но весьма худого Монарха; предвидел грозу для Венгрии от властолюбия Султанов и желал противоборствовать оному новым властолюбием России, ославленной тогда могуществом: ибо Максимилиановы Послы, бывшие у нас в 1576 году, распустили слух в Европе о несметности Иоаннова войска. Но слабодушный преемник Максимилианов хотя и ненавидел Батория, хотя и трепетал Султана, но не думал воспользоваться союзом Царя для того, чтобы взять Польшу и спасти Венгрию.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Karamz...

Итак, не в установленных законом обрядах – истинное спасение, – и никто не найдёт в них вожделенную свободу, то есть от греха. Напротив, отрешившись от образов и прозревая уже красоту служения в духе, познав истину, то есть Христа, мы получаем оправдание через веру в Него. Оправдываясь же, мы переходим к истинной свободе, являясь уже не в качестве рабов, как прежде, но в качестве сынов Бога. Об этом засвидетельствует Иоанн в словах о Христе и верующих в Него: „а кто прияли Его, дал им власть чадами Бога быть“ ( Ин.1:12 ). Посему весьма благополезно Господь и Христос наш не дозволяет верующим в Него продолжать чтить подзаконные тени, ибо ничего в них нет полезного или способного дать истинную свободу. Напротив, повелевает познавать истину, ибо через неё, говорит, они совершенно освободятся, по смыслу толкуемого изречения. —319— VIII. 33. (Отвещаша Ему семя Авраамле есмы и никомуже работахом николиже: како Ты глаголегии, яко свободны. будете. Опять подвергают осмеянию обещание Спасителя нашего, – даже более, негодуют якобы оскорблённые. Для того, говорят, кто непричастен никакому рабству, какая же может быть нужда в призывающем нас к свободе и как бы в качестве дара, сообщающего уже присущее нам? Не знают они, хотя и привыкли много думать о себе, что праотец Авраам не был сыном, судя по мирскому, знатного отца и не блистал отличиями этой жизни, но прославился одной только верой в Бога: „поверил, сказано, Авраам Богу, и вменена ему в праведность вера, и другом Божиим был назван“ ( Иак.2:23 ). Отсюда со всей ясностью можешь видеть причину присущей ему славы. Так как назван другом Вседержителя Бога, то поэтому и стал великим и славным, вменена ему вера в праведность и правда от веры соделалась для него причиной свободы по Богу. Итак, когда, уверовав, он получил оправдание, то есть, когда отвергся неблагородства греховного, тогда явился знатным и благородным, и свободным. Неразумно поэтому Иудеи, презирая освободившую и самого первоначальника рода благодать, сосредоточивают свои помыслы на одном только освобождённом ею (Аврааме), но, не обращая внимания на то, откуда происходит и куда направляет эта слава его, бесчестят Подателя присущих ему качеств, оставляют в небрежении Источник всякого благородства и преувеличенно думают об удостоенном причастия к Нему (Аврааме).

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010