На одном был высечен крест с расширенными концами, а на другом уцелело несколько букв от трех строк греческой надписи «византийской эпохи», которые допускают восстановление имени покойного – Ku[ri]akos Th[eo] d(o)ro[u] (?) (рис. 424) 1562 . Рис. 423. Деревянный гроб из склепа (27). Раскопки 1910 г. (по P. X. Леперу) В вырубной могиле (75), открытой в 1910 г. на некрополе у Девичьей горы, лежал костяк не в анатомическом порядке, рядом с которым была монета Василия I (867–886) и его соправителя Константина VI (869–870), причем могила была использована вторично, судя по присутствию в ней рубчатого светильника III–IV вв. Прочие немногочисленные вещи – «кувшинчик красноглиняный конусообразный; горшочек обгорелый гладкий, без подставки; высокий флакон грубой работы» – неопределенны и в равной степени могут быть отнесены как к позднеримскому, так и раннесредневековому периоду 1563 . Рис. 424. Нижняя часть известнякового надгробия (в. – 27,0; ш. – 18,0; т. – 8,4 см) с упоминанием имени Кириака Феодора. Вырубная могила южного некрополя (по В. В. Латышеву) Иногда лишь стратиграфия находок позволяет строить догадки об их датировке. К примеру, вырубная могила была сделана над углом позднеримского склепа (90) («под шоссе»), который оказался заполнен землей, хотя его вход был заложен каменной плитой и замазан цемянкой 1564 . Следовательно, могила была сооружена после склепа, который к тому времени уже не использовали. Несомненно, в раннее средневековье была вырублена могила грубой работы (2,13 х 0,44 х 0,40 м), в которой лежали два костяка, один над другим, изголовьем на юг: при них оказалось только бронзовое колечко и разрушенная окисью бронзовая монета 1565 . Гробница была сооружена над заваленным до самого потолка костями трапецевидным в плане склепом тоже грубой работы (2,21 х 1,60–1,86 м, высотой 1,51 м), с тремя нишами в виде мелких ящиков и с входом 0,66 х 0,62 м на юго-восточной стороне, причем при этом оказался проломлен тонкий потолок усыпальницы 1566 . Полное отсутствие какого-либо инвентаря, даже бижутерии, пряжек в «старательно просеянной земле» указывает на христианский обряд погребения многочисленных умерших, видимо, в раздетом виде, в саванах или завернутых в другой тленный материал, а надпись на известняковом надгробии в виде креста с расширяющимися концами, обнаруженном снаружи, перед самым входом в склеп, сообщает о начальной принадлежности гробницы семье Дамиана и Маргариты и их детей (рис.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Arhiva Preafericitul Patriarh Chiril a vizitat Marele zid chinezesc 11 mai 2013 18:30 La 11 mai 2013, în cea de a doua zi a vizitei sale în China, Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril a luat cunotin de locurile memorabile ale rii, inclusiv de Marele zid chinezesc. Preafericitul Stpân a fost însoit de delegaia Bisericii Ortodoxe Ruse, precum i de Ambasadorul Extraordinar i Plenipoteniar al Rusiei în China A.I. Denisov. Colaboratorii muzeului Marelui zid chinezesc au relatat Patriarhului istoria crerii monumentului. Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a menionat: „Marele zid chinezesc este un monument minunat al arhitecturii vechi. El uimete prin dimensiunile sale i fiecare cine încearc s se urce pe acest zid, poate înelege, cât de greu a fost s-l construieti. Luând cunotin de acest monument, noi ne atingem nu doar de istoria i cultura rii – noi ne atingem de însui duhul Chinei i putem înelege ce prezint în sine naiunea chinez, care sunt tradiiile ei, puterea ei de voin. Toate acestea trezesc respect fa de vecinul nostru mare. Rusia, de asemenea, a fost marcat de manifestarea mrea a puterii duhului – i în rzboaiele, pe care le-am dus i, în special, în valorificarea Siberiei, ceea ce necesita eforturi nemaipomenite. Aceasta uimete pân acum pe muli oameni. i aici, în Extremul Orient, dou ri puternice, dou naiuni puternice sunt tangente. Unind eforturile noastre, noi trebuie împreun s activm pentru un viitor mai bun al popoarelor noastre i al întregii lumi”. Apoi membrii delegaiei au coborât într-o csu pentru ceai, unde Preafericitul Patriarh i-a împrtit amintirile despre vizitele anterioare fcute în China i, în special, la Marele zid chinezesc. Marele zid chinezesc este unul dintre cele mai mari monumente de arhitectur. El trece prin China de nord, inclusiv în apropierea nemijlocit de Beiging. Construcia primului zid a început în secolul al II-lea pân la Naterea lui Hristos în timpul domniei împratului Jin Shi-huandi (dinastia Jin) pentru aprarea statului de la nvlirile poporului nomad hunu. La construcie au participat a cincia parte din populaia de atunci a rii, adic circa un milion de persoane. La zidirea blocurilor de piatr se utiliza un terci lipicios de orez cu adaos de var stins. Lungimea zidului de la un capt la cellalt este de 2500 de kilometri. Acele poriuni ale Marelui zid, care s-au pstrat pân în zilele noastre, au fost construite, în marea lor majoritate, pe timpul dinastiei Min (1368-1644). Serviciul de comunicare al DREB/Patriarchia.ru Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/2965083...

Arhiva Preafericitul Patriarh Chiril s-a întâlnit cu Ambasadorul Extraordinar i Plenipoteniar al Indiei în Rusia Ajay Malhotra 29 noiembrie 2012 19:03 La 29 noiembrie 2012, la Moscova, la reedina Patriarhal de la mnstirea „Sfântul Daniil”, a avut loc întâlnirea Preafericitului Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril cu Ambasadorul Extraordinar i Plenipoteniar al Indiei în Rusia Ajay Malhotra. La întâlnire au participat vicepreedintele Departamentului pentru relaii externe bisericeti egumenul Filaret (Bulekov) i secretarul al doilea al Departamentului Ambasadei Indiei în Rusia Mahjong Singh. Preafericitul Patriarh l-a salutat pe oaspete, menionând pozitiv experiena sa de lucru în Uniunea Sovietic i Rusia, precum i cunoaterea limbii ruse. Din partea sa, Ajay Malhotra a subliniat c a locuit muli ani în Rusia i cunoate bine c între ambele ri exist cele mai bune relaii. Dumnealui, de asemenea, a amintit c în anul curent se împlinesc 55 de ani de la stabilirea relaiilor diplomatice dintre cele dou state. Diplomatul indian i-a împrtit impresiile de pe urma cltoriri sale prin oraele Rusiei: „Eu cltoresc mult, îmi place s privesc la bisericile voastre, îmi place s le fotografiez, ele sunt foarte frumoase. Am fost la Ekaterinburg, am vzut biserica „Pe temelii.de sânge”, am fost la Solovki”, a adugat Dumnealui. A. Malhotra,de asemenea, a amintit c în India locuiesc actualmente mai bine de 30 de milioane de cretini. Preafericitul Patriarh a relatat c în perioada când a  fost preedinte al Departamentului pentru relaii externe bisericeti a vizitat de multe ori India, a fost la New-Delhi i într-un ir de alte orae, s-a întâlnit cu reprezentanii diferitelor organizaii religioase, reprezentate în India. „Cu muli cretini din India noi am meninut i meninem relaii la nivel internaional, la nivelul organizaiilor internaionale”, a menionat Întâistttorul Bisericii Ruse. În încheierea întâlnirii Preafericitul Patriarh i Ambasadorul Indiei au fcut schimb de cadouri. Serviciu de comunicare al DREB/Patriarchia.ru Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/2626268...

Arhiva Sanctitatea Sa Patriarhul Chiril a sosit la Kazan 20 iulie 2016 11:54 La 20 iulie 2016 Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril a sosit cu o vizit de Prim sfinit ierarh la Mitropolia de Tatarstan. Din componena delegaiei oficiale a Sanctitii Sale fac parte: mitropolitul de Sanct-Petersburg i Ladoga Varsonofii, eful Direciei executive a Patriarhiei Moscovei; episcopul de Solnecinogorsk Serghii, eful Secretariatului administrativ al Patriarhiei Moscovei; protoiereul Andrei Milkin, eful serviciului de protocol al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii; eful Serviciului de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii preotul Alexandr Volkov. În aeroportul or. Kazan Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a fost salutat de reprezentantul plenipoteniar al Preedintelui FR în districtul federal Privoljie M.V. Babici; preedintelui Republicii Tatarstan R.H. Minnihanov; episcopul de Almetiev i Bugulmin Mefodie; episcopul de Cistopoli i Nijnekamsk Parmen; primarul or. Kazan I.R. Metin; clericii Mitropoliei de Tatarstan. Fete în port naional i-au oferit Sanctiti Sale bucate tradiionale – pâine i ceak-ceak. În convorbirea cu corespondenii mas-media Sanctitatea Sa Patriarhul Chiril a menionat, în special: „Mi-am dorit de mult timp s vizitez Tatarstanul, deoarece oraul Kazan, Tatarstanul, au un rol cu totul deosebit în viaa i destinul Patriei noastre. Actualmente Tatarstanul este una din regiunile cele mai dezvoltate în plan economic i social. Pe acest pmânt locuiesc atât ortodoci, cât i musulmani, care alctuiesc comuniti destul de mari i relaia dintre ei în Tatarstan, fr îndoial, îi are repercusiunea sa asupra întregii ri. Sunt profund convins c de faptul cum se aranjeaz viaa în Tatarstan, de faptul cum se dezvolt relaiile interetnice i interconfesionale pe acest pmânt, va depinde în mare msur i bunstarea în Patria noastr. Iar adresarea mea ctre toi locuitorii – i ortodoci, i musulmani - este urmtoarea: vieuii în pace, îndeplinii poruncile pe care fiecare trebuie s le înfptuiasc în conformitate cu obligaiunile sale religioase. În acest caz nu va exista dumnie, deoarece i islamul, i Ortodoxia cheam oamenii la pace i bun vecintate unii cu alii. Altminteri nici nu poate fi, deoarece dac oamenii cred în Dumnezeu, ei nu pot semna în jurul lor rutate i ur. Fie ca Tatarstanul, oraul minunat Kazan i comunitatea lui multietnic i multiconfesional s prospere. S v pzeasc Dumnezeu!” Din aeroport Întâistttorul Bisericii Ruse s-a îndreptat spre satul Kaipy, raionul Laievo. Aici, la locul de batin al lui G.R. Derjavin, Sanctitatea Sa Patriarhul Chiril va vizita biserica „Botezul Domnului” i va participa la ceremonia dezvelirii monumentului, creat cu prilejul aniversrii a 200 de ani din ziua decesului poetului. Serviciul de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/4568091...

 Ср., напр., FR. THOMAS DA CELANO: Leqenda secunda beati Francisci, c. 124, (Roma, 1906, recensuit P. Eduardus Alenconiensis, p. 293) et passim. 70 " La cata resplandent de Ghesu Christ qui resplandis e ri ins la beutat de las creaturas " - Scala divini amoris (провансальский трактат 14 века), hrsg. von De La Motte, 1902. 71 Мф. 25. 35 сл. Ср. . уже ранее неканоническое слово, приписывавшееся Христу: " Ты видел твоего брата, так ты видел твоего Бога " (у ROPES: Die Sprüche Jesu. Tmaine und Untersuchungen zur Gesch. d. altchristlichen Literatur, XIV. 2. 1896, 40. 72  Ср. слова Франциска Ассизского к ученикам, приведенные у Фомы Челанского (во втором сказании, с. 52.) и у Бонавентуры (Leqenda Set. Fransisci, c. 8). 73 Ср., напр., JACOPUS DE VORAGINE: Leqenda aurea, cap. 100, (ed. Th. Graesse, 1850, p. 432). 74 Exordium magnum ordinis Cisterciensis. Dist, IV, cap. 1, (MIGNE, t. 185, col. 1095). 75 " ...inter omnia infelicia monstra mundi Franciscus naturaliter leprosos abhorrens " - читаем, напр., об юношеских годах Франциска во " Второй Легенде " ФОМЫ ЧЕЛАНСКОГО (гл. 5). 76 THOMAS DA CELANO: Leqenda secunda, cap. 5; BONAVENTURA, Leqenda Sct. Fransisci, cap. 1. 77 " ... Senti si gran fragranza di soavissimo odore, che tutte le spezie delle cose odorifere parevano ivi ragunate " - FEO BELCARI, Vita del beato Giovanni Colombino da Sienna, (памятник 15 века), гл. 5, стр. 28 (в серии Scrittori nostri, 43, Lanciano, 1914). 78 CAESARIUS HEISTERBACENSIS: Dialoqus miraculorum, Dist. VIII, cap. 31. Можно бы привести еще из агиографической литературы, как христианского Запада, так и христианского Востока, бесчисленное количество примеров этих видений Христа в образе бедного, больного или странника. Укажу лишь хотя бы на сходные рассказы в ряде хроник южно-германских женских монастырей позднейшего Средневековья (см. Р. Н. WILMS: Das Beten der Mystikerinnen darqestellt nach den Chroniken der Dominikanerinnen-KIöstei..., 1916, p. 139); далее, напр., в житии провансальской святой 13 века Ste Douceline (La Vie de Ste Douceline, - publiée par L " ABBE ALBANES, 1879, pp. 7-9; 66-68) и т. д. Из житий подобные рассказы перешли в фольклор: так, в русском фольклоре они весьма многочислены. 79

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=835...

Arhiva Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse s-a întâlnit cu primarul Ierusalimului N. Barkat 12 noiembrie 2012 04:25 La 11 noiembrie 2012, la primria Ierusalimului, a avut loc convorbirea Preafericitului Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril cu primarul Ierusalimului Nir Barkat. La întâlnire a asistat Preafericitul Patriarh al Ierusalimului Teofil, precum i membrii delegaiei oficiale ai Bisericii Ortodoxe Ruse, care însoesc pe Preafericitului Patriarh Chiril în timpul vizitei în Pmântul Sfânt, eful municipalitii Ziv Ayalon, viceprimarii Ierusalimului Masha Novikova i Naomy Tsur, ali reprezentani ai primriei. La începutul întâlnirii Nir Barkat l-a încredinat pe înaltul oaspete c administraia municipal se strduie s înfptuiasc grija pentru locurile sfinte, care se afl pe teritoriul Ierusalimului. „Ierusalimul este un centru de pelerinaj”, a subliniat primarul, comunicându-i Preafericitului Patriarh Chiril c timp de apte ani torentul de pelerini la Ierusalim s-a mrit de dou ori: de la dou la patru milioane pe an. O parte considerabil de pelerini o alctuiesc credincioii Bisericii Ortodoxe Ruse. Nir Barkat i-a exprimat sperana c în viitorul apropiat numrul persoanelor care vor veni la sfintele relicte ale Ierusalimului va crete pân la zece milioane. La rândul su, Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a spus: „Domnule primar, v mulumesc pentru cuvintele pe care le-ai spus. În ele se simte dragostea pentru eternul ora Ierusalim, pentru care purtai responsabilitate în calitate de primar. Este îmbucurtor faptul c dorii s conferii un nou impuls extinderii pelerinajului în Pmântul Sfânt”. Dup cum a menionat Preafericitul Patriarh, el viziteaz Patriarhia Ierusalimului în corespundere cu tradiia ortodox, conform creia nou alesul Întâistttor al Bisericii întreprinde vizite la efii altor Biserici Ortodoxe. „Cu toate acestea, vizita mea este pelerinaj”, a continuat Sanctitatea Sa. „Un om credincios nu poate vizita Ierusalimul fr intenia de a se închina locurilor sfinte. i mergând în pelerinaj prin locurile sfinte ale Ierusalimului, eu m-am întâlnit cu mii de pelerini, care au venit i din acele ri, unde este prezent Biserica Ortodox Rus”. Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril a povestit despre istoria prezenei ruse în Palestina, despre dezvoltarea pelerinajului, despre relaiile cu Patriarhia Ierusalimului. În timpul convorbirii, de asemenea, a avut loc discutarea detaliat a problemelor, legate de activitatea Misiunii duhovniceti ruse la Ierusalim. Serviciul de comunicare al DREB/Patriarchia.ru Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/2595403...

Рейтинг: 10 Голосов: 118 Оценка: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 скрыть способы оплаты Смотри также Комментарии Дмитрий 11 ноября 2015, 11:38 Спасибо, рассказ поучительный вячеслав 10 апреля 2015, 21:55 Еще одно свидетельство о том что надо делать больше добрых дел и избегать злых.ГОСПОДЬ найдет способ достучаться до глубин сердца такого человека. И еще очень ценное наблюдение-не оскудеет рука дающего! Меня еще с юности приводило в изумление-мать все время раздавала соленья-варенья родным близким,просто знакомым людям,и у нее никогда не убавлялось!Всегда полный погреб заготовок.А другой чаем не напоит гостя из экономии-у него не прибавляется. По себе свидетельствую-Сделаешь доброе кому-либо,тут же возвращается сторицей.Если не сразу,то обязательно спустя некоторое время. Тоже самое и о злых делах-сделал злое дело,возвращается тебе каким-либо злоключением или скорбью. Наверное многие замечали,что даже уступить дорогу-вызывает приятное чувство радости и умиления,когда делаешь это сам или когда делают тебе. Еще, когда просишь прощения у тех с кем поступил неправильно,бесчестно-какое поистине испытываешь умиление,радость,облегчение!Понимаешь что это от БОГА! Ибо от себя не можем творить что-либо доброе,только злое. И если делаем что доброе,это благодаря ГОСПОДУ. Раб БОЖИЙ-Вячеслав Jakov Ri 10 апреля 2015, 00:10 Спаси, Господи! Какая элегантная аллегория проступает в обстоятельствах, становится понятной только в последнем абзаце. Изящно. Ирина 1 апреля 2015, 11:07 Спаси, Господи. А мне однажды пришла смс от неверующего брата: " Ира, кому молиться о кошке, которая выпала из окна? " Кошка - первый член семьи, за которого брат-инвалид, страдалец с шести лет, захотел помолиться. Я спросила совета у батюшки и переслала ответ брату... Кошка не нашлась. Прошло много лет. Брат пытался поверить в милость Божию, но веры пока нет у него. Состояние ухудшилось, почки и поджелудочная нуждаются в пересадке, ослеп... И остается только молиться, чтобы Господь коснулся его страдающего закрытого пока сердца. Прошу ваших молитв выздоровлении и духовном и физическом прозрении тяжко болящего Олега. Храни вас Господь. Ольге спасибо за рассказ!

http://pravoslavie.ru/78198.html

Arhiva Mesajul de salut al Sanctitii Sale Patriarhul Chiril adresat participanilor la cea de-a XV-a ediie a Taberei internaionale pentru activul studenesc „Comunitatea Slav” 10 iunie 2016 12:00 Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril  a expediat un mesaj de salut participanilor la cea de-a XV-a ediie a Taberei internaionale pentru activul studenesc „Comunitatea Slav”. Organizatorilor i participanilor la cea de-a XV-a ediie a Taberei internaionale pentru activul studenesc „Comunitatea Slav” Dragi frai i surori! Salut cordial pe organizatorii i participanii la cea de-a XV-a ediie a Taberei internaionale pentru activul studenesc „Comunitatea Slav”, care se desfoar pe litoralul Mrii Negre în oraul olimpic Soci. Forurile studeneti din anii precedeni au demonstrat cât este de necesar pentru tinerii talentai i activi din diferite ri s se adune pentru comunicarea prieteneasc, pentru schimbul de idei i experien în realizarea iniiativelor utile de ordin social. O poziie activ în via - este o calitate excelent. Totodat este important în ce direcie este orientat aceast activitate. Putem folosi aceste puteri pentru distracii i cptarea plcerilor. Dar exist i o alt cale: a-i orienta capacitile i potenialul pentru lucruri folositoare celor din jur. Bineîneles, aceast calea nu întotdeauna aduce o bucurie imediat. Mai mult ca atât, ea cere o munc mare duhovniceasc i fizic. Îns doar persoanele care i-au ales-o sunt capabili s schimbe lumea spre mai bine, s o fac mai bun. Autentica fericire const anume în aceasta, conform convingerii i experienei mele: „Iubete pe aproapele tu ca pe tine însui” (Mt. 19:19) ne cheam Mântuitorul. Este îmbucurtor c în faptele i activitatea voastr suntei hotrâi s urmai porunca Lui. Sper c actualul for va ajuta tuturor participanilor s-i gseasc idei i ci interesante de colaborare, care vor aduce folos multor oameni. V doresc puterea forelor, activitate susinut i succese binecuvântate în toate inteniile bune. +CHIRIL, PATRIARHUL MOSCOVEI I AL ÎNTREGII RUSII Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/4489719...

70 Следующий ниже русский перевод найденного Смитом отрывка календаря сделан с латинского перевода, помещенного в сочинении Лотца, Quaestiones de historia Sabbati (p. 39 – 49). В русском переводе почти везде удержана расстановка слов перевода Лотца, который, в свою очередь, удерживает расстановку слов подлинника. – В цитированном уже нами сочинении Сэйса помещен английский перевод рассматриваемого отрывка календаря (р. 70 – 76). Перевод Сэйса в некоторых местах значительно разнится от перевода Лотца: при этом, Сэйсом переведены многие слова ассирийского текста, которые Лотц оставляет без перевода. В примечаниях мы считаем нужным отметить эти разности двух переводов, – с одной стороны, чтобы восполнить перевод Лотца, а с другой, – чтобы показать, какого вообще свойства тот документ, на основании которого так решительно, как увидим, высказывает свое мнение Лотц. 72 У Сэйса: „Месяц второй Элул. Первый день (посвящен) Ану и Белу. День счастливый. Когда в течении месяца видна бывает Луна, пастырь могущественных наций (должен принести) Луне, как добровольное приношение, серну без порока... Пусть совершает свои добровольные приношения Солнцу, властителю мира, и Луне – высшему божеству. Жертвы пусть приносит. Поднятие руки его находит благоволение у бога“. 78 У Сэйса: „царь пусть читает покаянный псалом и молитву. В течении ночи, при восточном ветре, царь совершает свои добровольные приношения Риммону“. 85 Латинский текст этих особенно важных для нас строк такой: „Dies septimus, nu-bat-tum Merodachi, Zarpanitae, dies faustus. Dios .hul gal. Pastor nationum magnarum carnem super ignem assatam sa tum-ri ne esto, vestem corporis sui ne mutato, albas ne induito, libationem ne libato; rex currum ne conscendito, regaliter ne loquitor; loco secreto sacerdos (?) os ne aperito (?), magus aegroto manum snam ne applicato, ad faciendam exsecrationem ne esto propensus (?), vesperi coram Merodacho et Venere rex donum snum facito, libationes libatö sublatio manus ejus apud deum grata erit“.

http://azbyka.ru/otechnik/Vladimir_Rybin...

83 Это имя еще не говорит о том, что гефяне были филистимляне. Это были шайка храбрецов, собравшаяся около Давида и состоявшая из разных лиц, большею частью из евреев, с которой он убегал от Саула и поражал амаликитян ( 1Цар. 30 ), и которая некоторое время была на службе у филистимского царя Анхуса, но потом вышла с Давидом и осталась всегда ему верной. 84 Филистимляне говорили языком семитическим или, точнее, сходным с еврейским; в этом убеждает вся история их сношений с евреями и множество сохранившихся у них финикийских собственных имен. В ассирийских клинообразных надписях упоминается много филистимских серенов и все имена их семитического происхождения. Укажем здесь некоторые из них: в надписи Саргона упоминается газский серен Га-ну-ну, фин. Ганно. евр. ; из времени Сеннахирима, Ассаргаддона и Ассурбанипала упоминается Sil-Bil, т. е. – , Ваал защита. Из времен того же Саргона упоминается азотский серен A-zu-ri, евр. и брат его A-chi-mi-ti евр. " . В надписи Сеннахирима упоминается азотский серен Mi-ti-in-ti евр. " = " ср. 4Цар. 24:17 . Из времени Асаргадона – азотский серен Ahi-mil-ki " . В надписи Сеннахирима – аскалонский серен Si-id-ka-a или " Седекия )Schrad. ΚAΤ. s. 161–166(. 85 Hos reges Aegyptii prae odio ne nominare quidem volunt, sed eorum pyramidas vocant pastoris Philitidis, qui ea tempestate pecudes per haec loca pascebat (Herod. II, 128). Нельзя здесь разуметь гиксов, так как движение гиксов совершалось гораздо позднее указывавшего Геродотом времени. 87 Автор статьи Phihster в словаре Riehm " а действительно считает филистимлян хотя и семитами, но с значительной примесью греческого элемента. См. Riehm 1198, Phihster. 88 Sanchoniathonis Berytii quae feruntur fragmenta de Cosmogonia et Theologia Phoenicum graece versa a Philone Byblio, servata ab Eusebio Caesariensi, praeparationis evangehcae libro I, cap. VI et VII Edidit Joh. Conradus Orellius. 89 Die Unachtheit der in Eusebius erhaltenen Fragmente des Sanchoniath on:, Jahrbucher für Theologie und christliche Philosophie Jahrg. 1836 B. VII, T I. Это же доказывали Lobeck в своем сочинении Aglaophamus tom. II p. 1273 и Hengstenberg, Beitrage zur Einleitung in das A. T В. II, 5. 210.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Troickiy/...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010