О обретении мощеи святого отца Сергиа Приложено же и се будет къ прежереченным о обртении мощем святого, когда и н в кое врмя, егда въсхот Богъ прославити святого блъшими чюдесы и въздвигнути честнишюю обитель, яко же в лпоту подобаеть и в память праведнику и в похвалу, строениемъ Вышняго прилучися сице. Прииде нкто властелинъ от окрестных странъ обители святому, благоговинъ, има велию вру къ преподобному, предреченнаго князя Владимера веси содержаи. Сему бывшю явлению по преставлении святого тридесятном лтом минувшим. И зря всегда от гроба чюднаго мужа бываемаа чюдеса. Бывшю оному благоврному [в та] времена у гроба присдящю и молящуся, и абье в сон тонок сведенъ бысть. И явися ему святыи Сергии, глаголя: «Рци настоятелю обители сея: въскую остависта мя сокровенна под землею на многа лта, и вод утсняющи въ гроб тло мое». Възбнув же от видниа дивныи онъ мужь, страхом и радостию одержим, исповда чюдное видние настоятелю обители игумену Никону и всему братству въ слышание. И възрадовастася радостию великою, глаголюще вси единогласно: слава тебе, Боже, яко открыся нам недостоиным съкровище чюдное, богатьство наше некрадомое, отець нашь великии в чюдесх. И тако услышано бысть повсюду, и стекошяся [с] радостию великою дръжавнии князи, священнии събори, иноци же и простии людие от многых странъ. Присп же съ тщаньем [многим, предварив скоре] державныи великоименитыи и похвалам достоиныи князь Г еоргии, съи убо великии благоговиныи въ добродтелех изрядныи многу вру им къ святому Сергию, б бо от преподобнаго просвщению сподобленъ бысть. И того ради много попечение и поможение къ обители блаженнаго отца своего имя, яко въистинну чюднаго отца духомь пороженное добродтелное чядо, честь достоиную от всея душя подавая и своима рукама неотступно отцю служа. И тако роскопашя землю и открывше чюдотворныи онъ гробъ, вкуп же и благоуханиа араматъ духовных исполнишяся. И видяще чюдное тло и умилениа достоино, зло дивляахуся, яко не токмо тло святого цло и нетлнно показася, но и одежда его, в неи же погребенъ бысть, цла бяше вся, къ тлнию никако же причястися.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Обидимыи же припаде къ святому, скорбя и плачя, моля его, дабы како помоглъ ему. Милостивыи же имя утшениевсегда въ скорбх, заступая нищихъ и помагая убогымъ, призываеть насилствующаго и потязавъ, запрти ему, глаголя: «Аще есть Богъ судья праведным и гршным, страшно есть впасти в руц Его. И како не убоимся Его, грабим и насилствуемъ и тмами злаа творим, сия бо творяи обнищают и домы ихъ запустють и въ оном вц сих мучение ждет». И много наказав его, глаголя: убогому цну вдати и прочее, рече, не насилуи сиротам. Он же съ страхом общася вдати цну и к сему исправляти свои нравъ на благое житие. И прииде в дом свои и помысли лукавое въ сердци своемъ, не помиловати сироты и не вдати ему цны и не рядити о наказании святого старца. Помрачистеся очи его въ еже не видти, и вниде по обычяю в клть свою, и зрить оного вепря растерзаннаго, червьми всего кипящя, бяше бо тогда зимнее врмя. Пакы страх велии нападе на ня, и начятъ плакати и стовати о преслушании своем к великому старцю, его же ничто же можеть утаитися. Тако и оному сбысться, еже помысли лукавое въ сердци своем, и от сего посрамленъ бысть зло. И тъи чяс дасть цну убогому, телеса же оного вепря извержены бышя псом и птицам на сндение, ни тма же прикоснувшимся имъ, на обличение лихоимцю. И прочее не можааше явитися лицю старчю, а его же прежде въждел излиха, сего и неволею зрти гнушаашеся и себе укаряаше. О преставльнии святого старца Сергиа Жив же святыи лта доволна въ чюдном въздръжании и трудх безмрных, и въ старость добрую пришед, нимало от божественых пнии [или служении] отступая, и елико състаришеся възрастом телесе, толико паче крпляашеся и растояше усръдьем, божественых подвигъ мужествен и тепл касаашеся, никако же старостию побждаемъ, ноз его столпи бяху день от днии ждаемъ, яко же по степенем приближаяся к Богу. Разумв же преже шестии мсяць свое преставление, призываеть святое братьство и вручяеть старишинство своему преподобному ученику, сущю въ добродтелех съвръшену, въ всем ревнующе своему отцю, наставнику и учителю, и смирениемъ украшену именем Никону.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Заутра бо постит нас Господь Богъ, и узрите славу Его, прочее же не скорбите и утвержени будите врою. Въ утрии же день по проречению святого приидошя нции мужие въ обитель съ множеством брашенъ различных, хлбы теплы и брашна вся нова принесошя къ преподобному, повдающа именем нкоего незнаема христолюбця приславша на Сергево имя. И повел святыи поставити им трапезу, они же невидими бышя. И тако увришяся вси, яко молитвами раба Божиа святого Сергиа посщение се Божие есть. Чюдиша бо ся зло, видящи вся брашна устроена нова и хлбы теплы, не б бо ту близ обители таковых мужеи живущих. Блаженныи же Сергии благодаривъ Бога, рек учеником своимъ: «Видите, чяда, чюдитеся и вру имте, что се тръпнию въздание, научитеся въ искушениих не пренемогати, яко не забудет Господь нищих Своих до конца, ни же презрит Господь рабъ Своих, на мст сем живущих и молящихся Ему с врою». Братиям же пометающим себе на ноз святого, окаанных себе нарицая и не тръпливых, и молящеся прощение от него получити, иже ропташя на нь. Отець же наказавъ и много о полз своя чяда, яко же подобаеть о съгршении простивъ, рече: «Прочее, чяда, внимаите себ и научитеся находящая вам напасти тръпти». И тако отпусти я, и вси благодаришя Бога о преславном чюдеси, и на многы дни доволно бысть брашна всм братьям. О проявлении источника Хощю же вам и вашеи любви бесду прострети от преславных чюдес преподобьнаго, еже сътвори Богъ угодником Своимъ. Еже бо предвъспомянухом доброразсудную главу, пришествие его в пустыню безмолвиа ради на сие мсто, вод же не сущи близ, изволи труда ради своего. По сем же Богу благоволившю, умножающимся братьям и нужда съдръжаще их, отдалече воду приносяще, и сего ради нции поропташя на святого, глаголюще: «Въскую не разсужая слъ еси на мст сем, вод далече сущи от манастыря». И много врмя бывающю сему, глаголя к ним: «Чяда моя, единъ зд хотх безмлъствовати и тако устроих полезная мн, нын же Богу тако благоволившю, множащимся братьям [и] такови обители быти, прочее не скорбите о далечеи сущи вод, облегчити может Богъ труды вашя, не малодушьствуите, дръзаите въ молитвах ваших, скоро услышани будете, вся бо възможна Богу; аще бо непокоривым людемъ еврискым в пустыни от камени воду источил есть, васъ ли работающих Ему рабъ Своих презрит».

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Таким образом, действительно можно признать, что Епифаний Премудрый выполнял роль секретаря митрополита Фотия. Несколько произведений Епифаний написал для составлявшегося около 1418 г. Летописного свода митрополита Фотия (общего источника Софийской I и Новгородской IV летописей). Летописная повесть о Куликовской битве хотя сама основана на кратком рассказе Троицкой летописи, но и в переработанном виде сближается с произведениями Епифания Премудрого. В текст Повести введен эпизод о присылке благословенной грамоты от «преподобнаго игумена Сергиа, от святаго старца» (118); определение «преподобный игумен Сергий, святый старец» неоднократно встречается в Троицкой летописи (под 6882, 6883, 6900 гг.) и в Житии Сергия (МДА, 88. Л. 276 об.). Словосочетание «от въстока и до запада» (120) читается в Житии Стефана Пермского (66) и в Похвальном слове Сергию (Тихонр. 705. Л. 117), а «нарочитых и старейших бояр» (126) — покрывается терминами «старейшие бояре» Троицкой летописи (6891, 6896, 6897, 6900, 6907 гг.) и Жития Сергия (МДА, 88. Л. 299 об., 305 об.) и «славные и нарочитые бояре» (МДА, 88. Л. 298 об.). Крик души о том, что «при нынешних временех Литва над нами издеваются и поругаются» (128), перекликается с аналогичным осуждением «Литвы» из Окружного послания митрополита Фотия (427): «творят на нас поношение и поругание». Читающаяся затем переходная фраза: «Но мы сию беседу оставльше и на предлежащее възвратимся», имеет соответствие в Житии Стефана Пермского (24): «Но мы преудолженую беседу до зде изоставивше и на предлежащее потребословие възвратимся». Повесть о нашествии Тохтамыша  насыщена подобными же стилистическими признаками. Уточнение, что Тохтамыш царствовал «в Орде и в Сараи» (190), в точности совпадает с подобным утверждением в отношении Мамая в Житии Стефана Пермского (74). Описание, что царь «потщася с яростию…, с всею силою своею» (190), аналогично тексту Повести о Куликовской битве (112): «с яростию подвижеся и силою многою». Термин «бояре старейшие» (192) уже встречался и в Повести о Куликовской битве, и в Троицкой летописи, и др. «Гражанстии народи» (192, 198) Повести вполне соответствуют термину «гражаньстии людие» Жития Стефана Пермского (86). Перечисление: «игумени, попове, дьякони, крилошане, четци, певци, черньци» (200) (где главная особенность — включение «четцов» и «певцов») — совпадает с аналогичным перечислением в Житии Стефана Пермского (34, 63). Слова «град велик… , град многочеловечен» (202) находятся и в Житии Стефана Пермского (11). Характерно совпадение выражений:

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

   Кто убо исповедати возможет многая и великая Божиа дарованиа, яже дарует содержащим добродетель, и в нынешнем веце и в будущем? Блажении суть воистинну добродетели причастницы и блазии делателие заповедем Господним; понеже память их пребывает во век века. Въспомянем, братие, колицы силнии и богатии и пищницы от века быша и ни единого их память с похвалением бысть; но с веком сим и привременным сим житием купно разрушишася и погибоша. Едина же добродетель бесмертна есть и вечна вещ, и присносущна; и та есть едина достойна ублажению и похвалению; и похваляющеи сих веселятся и играют духовно, и радуются. Веселим бо ся въистинну и радуемся, и просвещаемся, празднующе и прославляюще пеньми и похвалами, и пеньми пресветлыа памяти предивных и достохвальных отец наших: пречюднаго и хвалам достойнаго, великаго отца нашего, игумена Сергиа Чюдотворца и добляго ученика его и подражателя, приснопамятнаго и блаженнаго Никона. Якож бо светилники зрим их, сиающих кождаго их по памяти своеи, просвещающих душа наша и исправляющих о Бозе стопы наша. Поистинне, братие, долъжны есмы сим похваление приносити: они бо, неизреченным облистаеми светом и честными Духа зарями осиаваеми, предстояще Святеи Троице, непрестанно молениа простирают о стаде своем, просяще комуждо грехом прощениа. Аще бо груби есмы и немощни, и не можем сих по достоиньству похвалити, и о сем никакож усумнимся или отлагаем; но всяк человек извещение да имать, яко кроме Божиа помощи не может исправити никое же добро. Наше убо есть тщатися — еже избирати токмо лучшее; Божие же есть — еже на дело извести благое вжеление и усердие. И ныне убо молю еже о Христе вашу любовь, да никтож вас зазрит ми безъвременству слова; понеже не понужаем есмь вашея любви томлением убедихся на дело — еже прострети слово о житии преподобнаго Никона. Зело бо жалостна ми есть вещ сия и среды самого касающися сердца, понужающи мя поведати и о полезных подобнаа известнейше преписати. И со тщанием в сие дело произыдох от любве, еже к святому; и елика возмогох постигнути, со прилежанием сочетовая, преложих и, — елико против силе, — удобрих, добролюбивым послушником въспоминание сотворих, светлу похвалу светлому в добродетелех приносяще. Не облихован бо бысть небесных похвал, но исполнен божественых, глаголю, и ангельских. И сего ради изрядное его житие преписах, яко жребиа некоего приатие, яко съкровище многоценно, ради яже от сего прибывающиа ползы: да егда многиа и великиа повести житиа его к малому нас подвигнут исправлению. И отсюду начну поведати любезне от начала яже о святем.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

Егда же воззре на лице его, бысть во удивлении, видяше бо все подобие сестры своея, обаче не смеяше вначале вопросити о нем, кто есть и откуду. Помале же паки воззре и смотряше на него, нача познавати, яко поистинне монах оный юный во всем подобен сестре ея есть. Смутися вся внутренняя ея, и не можаше ждати конца литургии, приступи ко иеромонаху, у раки преподобнаго Сергиа стоящему, вопроси его, кто есть юный монах оный, возжигающий свещы, и много ли живет время во обители, и како нарицается. Иеромонах же оный сказа ей, яко три лета есть, отнележе прииде во обитель иноком. Нарицается же Досифей. Тогда сестра моляше старца онаго, да по скончании Божественныя литургии приидет к ней сам в гостинницу, поемши юнаго онаго монаха. Глаголаше бо ему, яко имеет нужду свидетелствовать ему от родителей и сродников его приветствование, и желают знати о его здравии. Старец, то слывшав, обещася приита к ним с юным монахом. Сим бывающим, монах оный юный ктому невидим бысть за литургиею. Сестра же ея благонадеждна бысть, надеяся видети желаемаго, ждаше весь день, но тщетно. Последи же вечерни приступи ко гробовому иеромонаху и паки прошаше его, да приидет с преждереченным братом. Старец же возвести ей, яко брат отъиде некамо, и егда возвратится, тогда посетят ю. Но и по прошествии нощи не прииде дожидаемый. По сем искаша братия его всюду три дни и не обретоша. Тогда сестра позна истинно, яко монах он, свещы возжигаяй, воистинну сестра ея есть, юже он прежде ея позна. И плакася много, ища, но не возможе обрести искомаго, и тако возвратися в дом с болною материю своею. Минувшим же двадесяти летом, от сестр ея едина (матери уже умершей) услыша, яко в Киево-Печерской лавре некнй затворник подвизается в затворе, именем Досифей, возжела зело видети его и беседовати с ним. Многу бо пользу творяше блаженный Досифей приходящим к нему и требующим совета его и наставления, имеяше бо дарование слова, о нем же вопрошаем бываше, приличныя даяше ответы. К сему же и прозрения благодать дана бысть ему, и прорицаше приходящим к нему человеком хотящая быти, человеческая же согрешения обличаше, к покаянию приводя.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Он же многажды сътвори ему силу и, связав руце его, в той же одежде веде и сквозе град, блаженый же сверже ю в распалину 42 . Отец же его введе и в дом свой, и лукаваго ловлением, много поругася ему, повеле же и жене его на прелщение служити пред ним. Он же моляшеся Сердцевидцу Богу, могущему спасти от прелести тоа и сице пребысть 3 дни во единой власянице, ни брашну причастися. Велицыи же отцы и с сущим с ними в печали мнозе его ради Господа призываху за нь. (Л. 249 об.)//И бе праведных молитва поспешествуема 43 , возваша бо праведнии Господь услыша их 44 , обрати же Господь жестокое сердце отца его на милость к чаду своему, целовав любезно и отпусти его в пещеру к отцем и скоротекый достиже тоа. Отцы же, видевше его, зело возрадовашася о Господе, то уже мнози невозбранно прихожаху в пещеру благословениа ради от отець, друзии ж от них черноризцы бываху искусни; лукаваго же сеть сокрушися, отцы же избавлени бывше именем Господним, противишася твердии адаманти сътръшаго главу змиеву. К сим же и Дионисие Нижеградцкий, яко великое светило иже бе и той пещеру содела аки град, ему же и ученик множество бе числом и до 500 в ангельском чине причитаются. Чюден (Л. 250)//беяше и велик сий отець, толикы тысуща пр(иве)де 45 Господеви, толикых душь попечение име, его же добродетелию издалече влекоми, подобно еленем на источникы водныа 46 . Се убо многы ревнителю быти добродетели научи и зимою греховною обуреваемыа — согреваше покаянием и сим образом греховныя струпы очищахуся падающаа, от яда смертоноснаго изимаше. Той же великий отець бысть последи епископ града Суждаля, бе бо имея разсуждение от Святаго Духа во обоих в образех же и вещех: во иноческих же и миръских. Вем полнаго благодатей и великое светило чюднаго Сергиа. Сей убо великий аки Предтечя: Предтечя убо в чреве матерьни взыгра, съи же во чреве матере своея (Л. 250 об.)//трикраты провозгласив, служитель Живоначальней Тро(ицы п)оказася. Съи есть небесный человек и въ плоти ангел и мира млъву оставль и въ пустыню вшед вселися, в ней со зверми жительствуа.

http://pravmir.ru/epoha-novyih-chudotvor...

Отрокъ же поверже себе на ногу старчю, аки камень, безгласенъ пребысть, ничтоже ино могый провщати, токмо «помилуй мя». Старецъ же воздвиже его: «Востани, – рече, – чадо, Господь наставит тя на путь заповдей своихъ. 108 Сего убо ради изрекох ти сия, понеже мужъ гршенъ есмь, аще и дло Божие восприяхъ строити. Днесь убо желание твое исполнится». И се рекъ, сътворь молитву и облече его во святый аггельскый образъ. Учаше же его добродтелемъ и наказоваше страданиемъ еже по Боз, мужества и крпости смыслъ его исполняше, и въ всемъ собою образъ показоваше ему. Блаженный же Никонъ пребываше у него прочее, упражняющеся въ молитвахъ, преспваше добродтельми, постомъ же, и бдниемъ, и чистотою, бяше бо нравомъ смиренъ и образомъ кротокъ, и въ Божественыхъ Писаниих трудолюбн поучашеся, и всмъ умомъ сих испытааше. Помысломъ же на болшая внимаше, и цломудровати произволяше, все еже тщание сотворяетъ о добродтелнм поучении; и о семъ всегда тщашеся, и зло болзноваше, да како исправитъ и прочаа добродтели. Афонасий же видевъ его в тацмъ прилежании суща, зло внимаше о семъ, и полагаше сия въ сердцы своемъ, и отечески съблюдаше его, и на предняя воздвизаше, и ко всякому длу и разуму благочестно и удобно возводя, искуснйша сего показуя всему иноческому житию. Егда же достигшу ему совершеннаго возраста, тогда дивный онъ мужъ Афонасей с совтомъ братиа священьства саном почте его и яко достойна предстоятеля Богу того представи. Доблий же Никонъ по поставлении на священьство болшей благодати сподобися и больше къ благым усердьствуяше, и в себ размышляя, како толикыя благодати достоиньство приемлетъ, еже не земнымъ точию, но и небеснымъ силамъ страшно. И сихъ ради размышлений умъ ему на лучшая восхождааше и Богу прилпляшеся, емуже бесдуя пнии и молитвами николиже престаяше. Пребысть же нколико время во обители тъй, абие желание велие подвижетъ его видти великаго старца преподобнаго Сергия и благословитися от него, б бо в немъ со иными добродтелми и разумъ извстенъ ко исканию онех, иже с трудомъ о благомъ поучениа сотворьшихъ. Моление велие простираетъ ко Афонасию, еже молитвы сподобитися от него, – и с миромъ отпустися. Сему же бывшю, в чюднаго Сергиа лавру приходит, егда же узр великаго отца, и от многаго желаниа и любве весь слезенъ бысть, тепл припадает къ честнымъ его ногамъ, благословения прося. Святый же въззр нань радостнымъ лицемъ и глагола ему: «Добре пришелъ еси, чадо Никоне!» Онъ же любочестивейше противъ званиа смиреный образъ показуя, таже и в клию к нему проходит, радуяся оному повелвшю, и лобзанию оного сподоблься, со страхом прикоснуся честным святаго удесем, и любезн благословенъ бысть от него. Не угости же его нымало, якоже обычай имяше преподобный прочая приходящаа угощати, но скоро всяческы и любезн приятъ бысть от него и повелваетъ ему служити братии съ всяцмъ прилежаниемъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

главы: « О явлении чюдотворца Сергиа и о приступе и о запалении пивного двора », «О явлении Сергиа чюдотворца архимариту Иасафу», «О Иване Рязанце», «О стрельбах по граду ноября в 8 день», «О умножении во граде беззакониа и неправды», «О утешении чюдотворца явлением Илинарху», «О явлении чюдотворца Сергиа», «О том же свидетельство» ). При этом образ святого очерчивается в произведении несколькими способами, если не принимать здесь во внимание единственного случая скупой констатации самого факта явления, без каких-либо деталей и атрибуций: «И тоя же нощи восне явися преподобный чюдотворец Сергий атаманом и многим казаком» . Самый распространенный, традиционный и тривиальный прием — это использование эпитетов, обычно устойчивых и потому лишенных яркой смысловой или эмоциональной силы: «великаго чюдотворца Сергиа», «преподобнаго отца нашего Сергиа», «святаго и блаженнаго отца нашего Сергиа», «преподобный Сергий чюдотворец», «святый чюдотворец Сергий», «преподобнаго и великаго аввы Сергиа», «Сергий чюдотворец», «дивнаго же в чюдесех преподобнаго и богоноснаго отца нашего Сергиа чюдотворца» . Собственно, это даже и не прием, поскольку употребление подобных эпитетов не мотивировано стремлением автора выявить в личности великого святого какие-то отличительные, характеристические черты, это просто дань литературному этикету, а также обычаю официального именования подвижников Церкви, дань никак не связанная с идейно-художественной спецификой литературного творчества. К этим простым, однозначным определениям иногда примыкают содержательно более сложные, развернутые определения, в которых уже кроется метафорическое указание на отдельные духовные свойства личности преподобного, например, на его постоянную попечительную и утешительную заботу о духовных чадах: «благаго же и неизменнаго Владыки благий верный раб неотступно о душах промышляя, давшихся ему» или «утешаяй в скорбех великий чюдотворец Сергий» . Особенно важны в этом ряду эпитеты, квалифицирующие степень святости и чудодейственности преподобного Сергия: «освященный верше» и «поновившему чюдеса Еуфимиа Великого и Феодосиа» .

http://pravoslavie.ru/70807.html

«Августа 16 веллъ государь возитися за рку противъ Свиазъскаго города, а ставится на лузхъ на Казаньской сторон... Августа 18, въ четвертокъ, прииде государь въ соборную церковь Рожества Пречистые и, молебнаа пвъ, припадаетъ къ образу Пречистые и къ чюдотворному образу Сергиа чюдотворца, съ многыми слезами молящася на много время, тайно молитвы възсылающе...» . «Государь же прихалъ на урочное мсто, гд его царскому стану быти, въ вторникъ 23. И повел церкви поставити полотняные [походные в виде палатки. - В. К.] : Архистратига Михаила, другую Екатерину Христову мученицу, третию преподобнаго отца Сергиа чюдотворца, къ немуже и по вся дни государь хождаше; и потомъ веллъ ставити шатры свои царьские. И устроя станъ и сниде государь съ коня и прииде къ чюдотворцу Сергию и молебнаа съвръшивъ и въ шатеръ вниде свой и приказываетъ воеводамъ, да хранятъ опасно порученное имъ отъ государя...» . Три моления совершает царь перед иконой Преподобного также в походной церкви у себя в ставке и во время боевых столкновений русских отрядов с татарскими под стенами Казани: «... И слыша государь Божию милость на себ, цар православнемъ, и на всемъ православии и побду на нечестивыхъ. и притече въ церковь чюдотворца Сергиа з благодарними слезами и хвалу о семъ милосердому Богу въздаеть и впредь милости и помощи проситъ...» . «... Самъ же благочестивый царь на образъ Христа Бога нашего прилежно взирая и на рожшую Его Богоматерь и на угодника Его великого Сергиа, туто бо приходъ его царьской къ чюдотворцову образу стоящу, еже з живаго свтилника Сергиа начертана, въ сердцы же своемъ тайно безъпрестанныа молитвы всылая, отъ очию же его яко рка слезъ изливашеся...» . «Се вторая всть прииде отъ града: великое время царю хати, да укрпятца воини, видвъ царя. Царь же въздохнувъ изъ глубины сердца своего и слезы многи пролия и рече: «Не остави мене, Господи Боже мой, и не отступи отъ мене, вонми въ помощь мою». И прииде ко образу чюдотворца Сергиа и приложися къ нему и любезно цлова образъ и рече: «Угодниче Христовъ, помогай, помогай намъ молитвами твоими!» И причастися святыя воды и доры вкусивъ, тако и богородична хлба, и литоргии скончанн бывши, и благословляетъ его отець его духовный изрядный Андрй протопопъ животворящимъ крестомъ...» .

http://ruskline.ru/monitoring_smi/2015/0...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010