Мы же на предиреченную повсть възвратимся. На утриа же приуготовавшесь священници и вся братиа съ живътворящими кресты, и святыми иконами, и с кандилы, и свещами къ устртению святого. Сам же игумен Пимин съ сущими с ним священники, в священыа ризы облечесь, съ свщами и благовънными кандилы по пристанищу съ святым шествие творя, брега достиже. Сам на раму свою съ священикы гробъ преподобнаго въздвижут, с пснми духовными радостне в манастырь с великою честию относять. Нции же духовнии иноци от радости великыа гласы слезне испущаху, просяще прощениа от преподобнаго, еже отци их невидниемь ков на святого сътвориша. И тако принесение его славно бысть с великыми гласы съвершашеся, яко поющих псалмы гласы плачевныа покрываху, и каменосердечных на милосердый плачь обращаху. Принесше же святыа его мощи, въ велицй церкви положиша боголпнаго преславнаго Преображениа Бога нашего Спаса Исуса Христа. Такоже и Германа приснопаметнаго вземше, вкуп обоих положиша, и священныа святыа псни по уставу священному над ними съвръшаху. Приходящии же братиа святыа их мощи цловати, игуменъ же Пиминъ яко к живу сущу прощениа прося от всеа братии, къ святому глаголаше: «Прости, отче святый, прости, не въспомяни грховъ отець их, невидниемьбосъгршиша к теб. Не бо есть человкъ, иже не съгршит. Но ты, яко Сынъ Вышняго, Отцу своему и Владыц подобяся милостию, остави имь их выну. С нами пребывай, на тя бо упование имамы, ты бо еси нашь ходатай и заступникъ». Таковаа игумену за всякого брата отвщавающу, весь слезами обливаемь. Такоже и вся братиа съ слезами целование и прощение къ преподобному творяху. Съвершивше же священное пние, ко уготованному имъ мсту святыа ихь мощи отнесоша. За олтарем великыа церкви близ святого жертвеника положиша въ единомъ мсте, и гробъ паволокою честне украсиша. И в день той духовное празнество съвершиша и в честь святым и преподобным отцем Сергию и Герману. Съвершаеть же ся славное ихь святое събрание в паметь имь месяца сентебря 11 день по повелнию святого священаго събора, 721 въ онь же день мощи святого Сергиа в манастырь принесоша. Оттоле же даже и донын вся земля Корльскаа день памети их, славно по вся годы ликоствующе, от рода в родъ неконечьне творяще славу, и благодарение всегда въссылающе възвеличившему ихъ Христу, Богу нашему. Ихь же молитвами всмь нам буди получити Небеснаго святаго некончаемаго Царствиа Царя Христа Исуса Бога нашего, ему же буди хвала и честь и поклоняние съ безначалным его Отцм, и с Пресвятым и Благым и Животворящим его Духомъ нын и всегда и в некончаемыа вкы. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Божии же раб позна помысл его и таковое неверие о нем и благодаряше Бога, яко гордии 549 хвалам и честем радующеся, тако смиреномудрыи о бещестии своем и о уничижении 550 . Сергии же поят его с любовию, посади и на трапезе одесную себе и учреди его доволно, и рече ему: «Человече, не скорби, не вътще бо труд твои, его же желаеши и помале того узриши». Оному же единако не разумеюще о святомь. И еще преподобному Сергию глаголющю к нему, и се некто от служащих скоро притече, възвещаа ему некоего князя от великых грядущих к обители святого. И плъком предгрядущим и отроком предидущим, честне прииде в обитель, ему же прииде на сретение блаженныи Сергии. И еще далече сущю старцю, князь поклонися ему до земля. Сергии же благословив его и о Христе целование дав ему, и тако идоста, прочиим же всем предстоящим. Предреченнаго оного селянина далече негде отринушя, его же преже гнушаашеся, последи же сего желааше издалечя видети, но не можааше, и от предстоящих некоего въпрашааше, кто се стаерець с князем седяи. И сказашя ему: «То есть старець святыи Сергии». И тако поселянин объять бысть страхом великым зело и начят укаряти себе, поношая своему неверьствию, глаголя: «Како ослепох и не разумех и не веровах, показающи ми [святого] старца, и како прочее явлюся лицю 551 желаемаго, его же аз преже окаанныи гнушаяся, отвращахся». И помышляа от страха не явитися старцю пред лицем, но бежати от обители. Яко же отиде предреченныи княз, и призываеть преподобныи поселянина. Он же страхом одръжим, пришед, падая на нозе святого, с слезами моляся простити ему неверьствие его и неразумие, поношая и уничижая свою простоту. Смирению же нелицемерну истинныи же делатель утеши его, глаголя: «Ни, чадо, не скорби, поне же ты един преже истинствовал еси о мне, прочии же вси съблазнишяся, яко же и тебе 552 ныне припадаа к нашему смирению». И тако утеши его всяческы и радостна отпусти в страну свою. Он же отиде, славя Бога и дивяся зелному святого Сергиа смирению, и идяше в путь свои, всем исповедуя. От сея убо вещи разумети есть, какова 553 смиренная святая она глава, яко гнушающагося поселянина паче възлюби.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

И тако внезаапу они страшнии воини възвертешя железны затворы вратом, ничто же рекши, и яко проидошя в врата, и пакы затворишя в таковеи кротости и млъчаньи 790 , по речению святого, бес печяли проведени бышя, [сохранени быша] всяко молитвами заступника великаго Сергиа. И тако поидошя в путь свои в веселии мнозе, глаголюще: «Слава тебе, Боже, творящему дивнаа чюдеса Своим угодником, избавльшему нас из рук безаконных врагъ». И достигше онех купцев, иже преже отлучивше от себе прозвитера и козмика, и дивишяся зело, како проидошя он град непроходимыи. Они же исповедашя им вся преславнаа чюдеса. Купци же ублажишя их и почесть многу въздашя им, глаголюще своимъ языком: «Велик вашь батко Сергии, такова бо мы не слышахом нигде же». И [та]ко вкупе прославиша [Бога] 791 и разидошяся кождо [сво]им путем. Сии же [поидо]шя своим путем в [своя]страны Рускиа, и многы страны до своих стран проидошя чюжих, съхранени Божьею благодатью и Его угодника великаго в чюдесех. О прозвитере же глаголеться. Тому бо пришедшю до Русскых стран, предвъзвещающи Исидорово, [иже] хощет быти прехоженье прельсти на съблазн православным крестианом. И закосневшю ему, не прииде в обитель святого первее, по пророчеству его, и тако постиже его суд Божии. Исидору же грядущю к господьствующему граду Москве и достигше, яша его и приведошя его к Сидору. И яко виде прозвитера, не повинующася ему, но противящася ему, и повеле железы обложити его. [И] тако приведенъ бысть в [град] Москву. Он же тако не престая обличяа Исидора, и о муках не радяше, яко же предпомянухом, много претръпевшю ему. Исидору же митрополиту пришедшю в благохранимыи град Москву к великодръжавному царю Русскому Василью Васильевичю, иде же въсхоте, еже умысли, съдеяти 792 неправду, поне же зачят болезнь и роди безаконие, ров изры и ископа и впадеся в ню, ю же сътвори. Господу Богу Вседръжителю не попустившю сему быти, молитвами Пречистыя Богоматере и великаго в чюдесех Петра митрополита, новаго чюдотворца, Святому Духу просветившю очи сердечнеи самодръжцю Рускому царю Василью Васильевичу православному 793 , обличившю сего Исидора, яко непраевым путем пришедшю, и не в двери преходяи, но прелазя инуде, по святому еуангелию, отвръжен есть.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Вся бо сиа прочяа подобающиа чюдная она глава по чину добре устрои и заповеда ничто же своим звати, ни у собя ничто же дръжати, но вся обща имети. И та вся изряднеиши постави благоразумныи он пастырь, яко же подобаеть в славу Божию, по уставу святыхь отець, еже не мощно писанием поведати. Дела [бо] сказание се есть, а не 562 житиа повесть. Яко же разсудныи он [мужь исправи, прочее] 563 число братьи множаашеся, и елико бе множае, толико съкровище благыхъ подавааше потребная, и елико приносимая в обители множаашеся, толмаже страннолюбнаа възрастааху. И никто же в сю обитель приходящь от странных и от неимущих тщама рукама отхожаше, и николи же она боголюбивая душя оставльши благотворение, но рука его к требующим простерта, яко же, рече, река многоводна текущи тиха струями. И всем служащим в обители заповеда странных питати неоскудно и требующим 564 подавати доволно, сиа глаголя: «Аще съблюдете сию мою заповедь, и по скончянии моем не оскудееть обитель сиа, но умножится в всем благодатью Христовою», яко же и бысть. Ученици же блаженнаго заповедь отчю преданую съблюдающе и доныне и творяще сиа неизменно, наипаче и аще приключяашеся кому в зимняа времена, мразу зелному настоящю, иже самому древию убыхати, или пакы снегу с зелным ветром дыхающю, иже иногда не мощи извне келиа нимало изыти. И елико время таковыя ради нужа кто пребывааше в обители, потребнаа неоскудно приимааху, князи и велможи и воеводы с многым воиньством, поне же от многых стран пути зелному належащу, комуждо подавающиа подаваашеся, и паче умножаашеся. И се тако бывающим [и доныне] по заповеди святого старца, и егда кто от не искусных братьи служаи въсхоте пощадити что, многа тщета познаваашеся в всех потребах. [Мы же на предлежащее возвратимься]. Господу Богу прославляющу Своего угодника преподобнаго Сергиа, и мнози прихождааху к нему чюдес ради бываемых от него. И славе превъсходящи повсюду, ея же боголюбивая она душя гнушаашеся, любяще безмолвие, и еже к нему приходяще и присещахъ 565 [и о сем велику тщету] 566 себе вменяа.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

И се рекъ, отиде. И тако скоро събравъ воя своя, и изи де противу агарян. И увидшя силу велику безбожных, устрашишяся. И тако в тъи чяс присп борзоходець, нося послание от святого Сергиа сице: «Царю великии, да не устрашатся сердца вашя безбожных множества, нсть бо крпости в них, всяко побжени будут силою Христовою, поне же с вами есть». И абье великии в побд съ всм воиньством сиа слышавъ, велие дръзновение приашя, зло въскор поидошя противу поганых, рекъ сие слово: «Боже великии крпкии, сътворивыи небо и землю, помощник нам буди на съпротивящихся святому Ти имени». И тако въскор съступишяся, и сражение бысть велие зло, и многа телеса падааху. И врмя немало бьющимся им, Богу помагающу крпкому на брани достохвалному великому князю Дмитрию, и тако конечн побдившю ему поганых и пагуб предавшю. Видвше же супротивнии богопопущенныи гнвъ на соб и Божие попущение, и абие на бжание устремишяся. Великии же в похвалах много гнашесврпых, убиваа, от них же мнози безчислено избиени бышя, овии же множество язвени отбгошя, иных же живых изимашя. И бяше чюдно зрние и дива исполнено: иже преже блистающия оружиа, тогда же вся окровавлена зряхуся иноплеменных кровми, и вси православнии радовахуся, образъ побд ношааху. И исполнися пророческое слово: единъ женяше тысящю, а два двигнета тму. Святыи же, яко прозорливыи имя даръ, вдяаше вся тогда бываемая, подвизааше ученики своя непрестанно на молитву о воиньств православных, аще бо и далече растояниемъ мсто и многым днемъ хожьдение им, но яко пред собою зря, таже и от ученикъ его чюднии мнози мужие, прозорливъ имюще даръ, сему преславному виднию сподобишяся, яко же и до конца погании побжени бышя. И тако в тъи чяс преподобныи мужь Сергии бывшюю побду и храборство великоименитого на безбожных все по ряду исповда всм учеником своимъ и убьеных христоименитых по имени изрекъ, всх ублажи и молитву о нихъ сътвори къ Господу. Братьям же сиа от святого слышящим и чюдящимся зло о дарованни благодати святымъ Его угодником, и радовашася вси радостию великою о бывшеи побд на поганых.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Ему же слава съ Отцемъ и съ Святымъ Духомъ нын и присно и в вкы вком. Аминь. Похвала святому Сергею Принесмъ убо, иже древле просиавших сравных сему, еже от добродтелии житиа и мудрости. И видимъ, аще въистинну ничим же от тх скуденъ б, иже прежде закона онмъ божественымъ мужемъ, по великому Моисею, иже по немъ Исусу пьроводець бысть и пастырь людемъ многымъ, и яко въистинну незлобие Иаковле стяжа, Авраамово страннолюбие, законоположитель новыи, наслдникъ небеснаго царьствиа и истинныи исправителъ пасомых от него. Не пустынно ли исплъни благопопечение многых, аще и разсудителен баше великыи Сава, общему житию управитель, съи же не стяжа ли по оному доброе разсуждение и много монастыря обще житие проходящемъ вздвиже. И не имяше ли съи чюдесъ дарованиа, яко же и прежде того прославлении, и сътвори именита по всеи земли. Мы убо не похваляемъ того, яко хвалы требующе, но яко да онъ о нас молится, въ всемъ бо страстоположителя Христа подражавъ. IV. Tpemья Пахомиевская редакция Жития Сергия Радонежского Публикуется по списку Российской Национальной библиотеки, шифр: F.I.306 (далее: список Б). Пропуски восполняются (и заключаются в квадратные скобки) и ошибки исправляются по списку Российской государственной библиотеки, собр. Вифанской Духовной семинарии, 92 (далее: список В). Для корректировки текста привлекается также рукопись Российской государственной библиотеки, собр. П. А. Овчинникова, 277 (далее: список О); пропуски, восстанавливаемые по этому списку, оговариваются особо. Мсяца септевриа въ 25 день. Житье и жизнь преподобнаго и богоноснаго отца нашего Сергиа . Благослови, отче. Приидте преподобное святое постникъ сословие, приидте отци и братье, приидте празднолюбци, приидте овчята духовная, приидте стадо Христоименитое, всяка бремена мирскых вещеи отвръгъше и чисти непорочному да явимся. Се бо свыше наше звание прииде, се бо духовнаа трапеза нам предлежить, и се хлбы неистощимыя пища и масло милованиа, се целомудрия пшеница и вино, душю и тло веселящу, се труба человкы обнавляющи и бсомъ неисцлную язву дающи, се божественыи огнь, иже грховное тръние попаляющи, съ убо Русскыя земля, паче же и вселенныя похвало.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Он же, приемь паству, и добре пасяще порученное ему стадо, елико можаше и елико отца его, блаженнаго Сергиа, молитвы спомагаюше ему. Шестому же лету съвръшившуся, и т паству остави. Братиа же паки приходят к блаженному Никону, молящи его восприати паству своего достояниа. Чюдный же он муж, во всем смирение изволяа, не рачаше начальства и власти отвращашеся. Сведяше бо благоразумный, яко легчяише и удобнеише к спасению, еже наставлятися о инех паче, неже самомому наставляти (якоже и от древних уставлено бысть): и отрицашеся, недостоина себе глаголаше быти таковаго великаго дела. Братиа же непрестааше моляще его: он зело тяжко си творяше власти величество. Тако и сего любезнаго безмолвиа, якож матере, оттръзаем боляше, — они же наипаче со многими слезами глаголюще: «не подобно ти», рече, «быти, отче, еже себе единому ползы сматряти, но паче и ближним к спасению». О сем же преподобный размышляа беаше: ведяше бо, яко и о промышлении братии каковы суть мзды. И сего ради вся възлагает единому Богу, могущему вся съвершити: еже безмолвиа сохранитися доброму и еже о предстателстве мьзды не оставлену быти. Пакы приемлет игуменьство и отлучает себе часть коегождо дне, еже един единому Богу предстояти: и текущими от очию без щука слезами лице си омываше. Се же ему дар умилениа благотворное смирение подаст, и се имяше озарение и просвещение уму: излитие же слез его, их в молитве, толико множество бе, яко всему лицу его и рясном опаленом быти. Непоколебим же образом пребываа в предстоянии молитвенем, в нощных и в дневных славословиих, и смысл в себе крепце уставляа, и се имяше дело прилежное же — всяко проходити писание, отеческая словеса испытуя и, — каяждо от сих в себе воспоминая, — творити сих усердьствоваше: поне же многу сладость от них приимаше. Сих делма закону оного и нраву мнози ревноваху, и подражати тщахуся, елико мощно. В та же времена слышашеся безбожнаго Едегея нашествие, с прочими варвары, на Рускую землю. И бяше все православие во страсе велице, зело утесняемо. Блаженный же Никон, умнии свои очи на небо возвед, купно же и руце, в своем правиле в нощи моляшеся, и молитвы своего отца призываше — во еже и тому молитву прострети ко общему Владыце Христу, яко да не предаст в запустение место оно от безбожных Агарян.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

К сожалению, в синодальном издании житий святых нет ссылок на подлинные исторические житийные памятники, где исследователь мог бы найти те признаки и черты, которые его интересуют. Только в трудах агиографов он натыкается на драгоценные для него крупицы, хотя и там жития рассматриваются не с точки зрения аскетики и мистики, а с исторической, литературной, бытовой и др. Такие ценные для нас выдержки из жития св. Павла Обнорского находим у проф. Кадлубовского. Они взяты из подлинного жития, написанного в первой половине XVI века. Эти черты рисуют образ великого исихаста, ибо наша «Северная Фиваида» ничем не уступала своему африканскому первообразу. Насельники девственных лесов Заволжья по духовной силе, мощи своих подвижников, по высоте их достижений были равны отцам первых веков христианства. Но как знойная африканская природа с ее ярким, синим небом, сочными красками, жгучим солнцем и бесподобными лунными ночами отличается от акварельных, нежных тонов нашей северной природы, с голубой гладью ее озер и мягкими оттенками ее лиственных лесов с их изумрудной зеленью ранней весной и богатой гаммой золотых красно-коричневых тонов в сентябре, – таким же образом отличается святость отцов египетской пустыни – стихийно-бурная и могучая, как лава, извергающаяся из вулкана, эта святость, подобно яркости южной природы, отличается от нашей святости, тихой, величавой и кристально-светлой, как светел и ясен лучезарный и тихий вечер русской весны. Но как тут, так и там, то же «умное делание», то же безмолвие. Вот те цитаты, которые взяты у Кадлубовского, касательно преп. Павла: «Блаженный Павел смирен сый умом, и ненавидяй славы и чести от человек, безмолвие же любя, Боголюбец сый, и во мнозе времени моляше святаго Сергиа яко да повелит ему в уединении пребывати», О Павле рассказывается, что он пребывал «поя и моляся присно и ума зрительное очища». Он заботился о чистоте своих помыслов «да не прилипнет ум его никаких же земных вещей». Ниже читаем, как он «со усердием присно моляшеся Богови, тщаливо трудяшеся, зрительное ума очищая». Перед своей кончиною Павел окончательно «безмолствовати начат, всего человеческаго жительства ошаяся, в молитве же и внимании к Богу ум свой присно имеа, зрительное очищая и свет Божественнаго разума сбираа в сердци своем и чистотою его созерцаа славу Господню, тем сосуд избран бысть Святому Духу».

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Koncevich...

Но и о человеколюбии слово приложи, рек: «аще есть мощно, ни единаго приходящих тщама отпустити рукама, да не како утаится вам Христа презрети, единаго от просящих видом показавшася: бодръствуйте же, молящеся со всяцем трезвением, да съхранени будете от врага и соблюдете обещание целомудриа вашего: сами бо весте, яко не престая вам всем возвещаа слово Божие и обще, и по единому. И ныне убо, отцы и братиа и чада возлюбленнаа о Христе, молю вас: пребудите во словесех моих, яже предах вам. Имеите сиа в умех ваших и сохраняите сих, держаще веру праву и житие благочестно». Сими же словесы и инеми, тем подобными, святыи утвержаше братию, наказуя о спасении душа. Абие умолче. И проявлено ему бысть, прежде телеснаго разрешениа, с блаженным отцемь уготованное покоище. Он же, мало помолчав, и предъстоящим ему учеником глаголаше: «отнесите мя прочее во оно светлое жилище, еже уготоваша ми отца моего молитвы». И паки умолче. И абие возвещает о скончании своем: «аз убо», рече, «братие, отпущаем есмь от юз плоти сеа, и отхожю к Господу». Последнее благословение оставль им, и к себе глаголаше: «изыди, душе моя, идеже ти уготовася: поиди радующеся, Христос зовет тя». И тако рек, святыи крестным знамением знаменався, честную и трудолюбную душю свою с молитвою предасть Господеви в лето 6938, месяца Ноемвриа в 17, жив в доблем оном настоятельстве 7 к 30-тим летом, ничтоже от подвиг погрешив и врученное ему о Христе стадо добре упас, и к вышним подвизатися сотвори. Братим же многи слезы изливающим, зело рыдающи о разлучении своего отца и учителя. И проводивше того честно псалмопением и надгробными, якоже достоит, отца почетше, – земли предаша: близ раки преподобнаго Сергиа положиша, идеже и доныне память его совершается во славу Ствятыа Троица, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно. Нечто же мало от чюдесех исповедаем блаженнаго Блаженному Никону еще в жизни сеи сущу, посылаше единаго от братиа, Акакиа именем, во едину от весей монастыря оного, некиа ради потребы. Он же не повинуяшеся, глаголя: «не на се отрекохся», рече, «мира, яже веси и грады обходити».

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

И толико потрудися блаженный и подвигы показа на старость жителства своего, яко всмъ чюдитися и удивити прилежанию его и усердию, и еже по Боз о благочинии съборнемъ, и устроении монастырстмъ, и еже к братству въ крпости, якоже от нкоего съкровища, емля от ндръ своих, ино от устава Кирилова монастыря и ино от Живоначалныа Троица Сергиева монастыря, – акы нкый купець или побдникъ, пришедый от далниа земля, износя от съкровищь своих, по апостолу, ветъхаа и новаа, 381 насыщаа и предаа въ душя жаждущаа 382 и хотящаа питатися от духовныа того трапезы. Вс же бывающиа игумены и братиа обители тоа по чину, якоже и нкоему кладезю бяше неисчерпаему, приходяще и емлющи полезнаа словеса, куплю дющи бисера многоцъннаго, еже есть Христос 383 Сице и о телесных попечениихъ бяху весь съвт и указание о потребных монастыря того вси приемлюще бяху от преподобнаго Мартиниана и до послдняго его преставлениа и еже к Богу отшествиа души его от тла. Въм же и азъ о семъ преподобнм и блаженнемъ отц врна свдетеля о добрых его исправлении Пахомиа Святыа Горы священноинока, 384 творца житиамъ Сергиа преподобнаго и Кирила, сице глаголюща: «Пришедшу ми, – рече, – в обитель святаго Кирила, видхъ тамо настоателя тоа обители, Касиана именемъ, 385 достойна игуменомъ зватися, мужа, от многыхъ лтъ въ трудхъ постническых състарвшася. Съ убо множае начат ми глаголати нчто о святмъ написати Кирил, бяше бо и вру има велию къ святому, иже и самовидець бяше блаженнаго и многым его чюдесемъ сказатель истинный. Обртох же тамо и иныхъ многыхъ от ученикъ его. Якоже стлъпи непоколебими въ истинн пребывающе, иже и многа лта живша съ святымъ, в пост и молитвахъ и бдниихъ безмлъствующе. Якоже видшя отца творяща, сиа они тщахуся и длы исправити. И бяше видти образъ житиа ихъ доволенъ и кром писаниа къ извщению тхъ добродтелей. Их же азъ въпросихъ о святмъ, и начашя бесдовати къ мн о житии святаго и чюдесех, бывающихъ от него: овъ сиа и ин же, подобнаа тм. И на многы различныа части глаголанна бяху святаго дйствиа». И яко прииде на сего блаженнаго Мартиниана, о немже прежде въспомянухомъ свидтелств, рече: «Елма же азъ слышавъ от самовидца тогова житиа, паче же достоврнйша всх от самого того ученика, Мартиниана именем, бывшаго игумена тезоименитаго монастыря, Сергиева зовома, иже от мала възраста живша съ святымъ Кириломъ, иже и вдый извстно о святм, съ поряду вся сказоваше мн о немъ», 386 – и от сего начертавъ, начать знаменати дйствиа житиа преподобнаго. Отецъ бывъ сему блаженный Кирилъ, вид его искрення ученика себ и тепла врою к Богу и желаниемъ добродтелей, не съкры, ниже презр, но яко чадолюбивъ отець вся повда и откры сынови своему, надли и подарова. Сказатель о сихъ, пришед, на сего прииде блаженнаго Мартиниана и взят свдетельство истинно и подлуся ня тъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010